Рішення
від 20.02.2024 по справі 909/1078/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20.02.2024 м. Івано-ФранківськСправа № 909/1078/23

Господарський суд Івано-Франківської у складі судді Малєєвої О. В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін справу, у якій

позивач Державне міське підприємство "ІВАНО-ФРАНКІВСЬКТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО",

відповідач Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРАЇНСЬКА КОМПАНІЯ "РИСЬ",

про стягнення 33 387, 37 грн, з яких 22 999, 59 грн - заборгованості за надані послуги з теплопостачання, 8 453, 78 грн - інфляційні втрати та 1 934, 03 грн - 3% річних,

ухвалив таке рішення.

1. Суть спору.

1.1. ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" звернулось з позовом до ТОВ "Українська компанія "Рись" про стягнення 33 387, 37 грн, з яких 22 999, 59 грн - заборгованості за надані послуги з теплопостачання, 8 453, 78 грн - інфляційні втрати та 1 934, 03 грн - 3% річних.

2. Вирішення процесуальних питань під час розгляду справи.

2.1. Склад суду.

Для розгляду цієї справи було визначено суддю Ткаченко І. В. (протокол автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.11.2023).

У зв`язку із звільненням судді ОСОБА_1 з посади судді Господарського суду Івано-Франківської області за приписами ст. 32 ГПК України здійснено повторний автоматизований розподіл судової справи і визначено для розгляду справи суддю Малєєву О. В. (протокол повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 21.12.2023).

Суд згідно з ухвалою від 25.12.2023 прийняв справу до розгляду, почав розгляд справи спочатку.

2.2. Форма провадження.

Суд згідно з ухвалою від 30.11.2023 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі, ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін до суду не надходило.

2.3. Повідомлення учасників справи.

Відповідно до ч. 5 ст. 176 ГПК України ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи в порядку, встановленому ст. 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог ч. 4 ст. 120 цього Кодексу.

За приписами ч. 11 ст. 242 ГПК України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Ухвала про відкриття провадження у справі від 30.11.2023 надсилалась відповідачу за його місцезнаходженням, яке вказане у позовній заяві і визначене у витязі з ЄДРЮОФОПГФ.

Надсилання ухвали підтверджується відтиском штампу вихідної кореспонденції на її звороті та сформованим списком розсилки.

Відповідач отримав ухвалу про відкриття провадження у справі 11.12.2023 (повідомлення про вручення поштового відправлення №0690024919958).

Ухвала від 25.12.2023 надсилалась відповідачу відповідно до ч. 5 ст. 242 ГПК України в електронній формі до електронного кабінету.

Днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи (п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України).

Ухвала від 25.12.2023 доставлена до електронного кабінету відповідача 25.12.2023 (довідка про доставку електронного листа від 27.12.2023).

Отже, відповідач належним чином повідомлявся про розгляд цієї справи.

2.4. Подання заяв по суті справи.

Суд в ухвалі про відкриття провадження від 30.11.2023 встановив відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву та всіх документів, що підтверджують заперечення проти позову, протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали.

Ухвалою від 25.12.2023 суд задовольнив клопотання представника відповідача від 16.12.2023 (вх.№18096/23 від 18.12.2023) та продовжив строк для подання відзиву на позовну заяву до 04.01.2024.

Відповідач відзив не подав.

А тому згідно з ч. 9 ст. 165, ч. 2 ст.178 ГПК України суд вирішує спір за наявними матеріалами справи.

3. Зміст позовних вимог, заперечень на позов.

3.1. Позовна заява від 28.11.2023 №06/1462 (вх.№15556/23 від 29.11.2023).

Заявлені позовні вимоги обґрунтовані тим, що ДП "Івано-Фанківськтеплокомуненерго" надсилав на адресу ТОВ "Українська компанія "Рись" договір про постачання теплової енергії від 23.10.2020 № 658, який підписаний не був. Водночас з жовтня 2020 року до серпня 2021 року позивач надавав відповідачу послуги з теплопостачання до адміністративно торговихприміщеньь по вул. Незалежності, 113, м. Івано-Франківськ. Облік відпущеної теплової енергії здійснювався по особовому рахунку № 658. Постачання теплової енергії здійснювалось на підставі рішенняВиконавчогоо комітету Івано-Франківської міської ради від 15.10.2020 №1075 "Про початок опалювального періоду в Івано-Франківській територіальній громаді". Відповідач оплату наданих послуги з теплопостачання не здійснив. З огляду на прострочення виконання грошового зобов`язання нарахував інфляційні втрати та 3% річних. Свою позицію обґрунтовує положеннями ст. 525, 526, 599, 610, 625 ЦК України, ст. 174, 193, 222 ГК України, ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", ЗУ "Про теплопостачання", ЗУ "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання".

3.2. Відповідач відзив на позов не подав, проти позову не заперечив.

4. Обставини справи, оцінка доказів.

4.1. Дослідивши зібрані у справі докази, оцінивши їх відповідно до приписів ст. 86 ГПК України, суд встановив таке.

На підставі рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 10.09.2020 №943 "Про забезпечення теплом споживачів підключених до мереж від котельні на вул. Індустріальна, 34" ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" здійснює господарську діяльність з виробництва транспортування та постачання теплової енергії споживачам, підключених до мереж котельні на вул. Індустріальна, 34.

Згідно з листом від 06.10.2020 №03/1753 ТОВ "Станіславська теплоенергетична компанія" надала ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" інформацію про споживачів, які підключені до мереж централізованого опалення від котельні по вул. Індустріальна, 34.

Одним із споживачів є ТОВ "Українська компанія "РИСЬ" - адміністративно - торгові приміщення за адресою вул. Незалежності 113 (теплове навантаження об`єкта - 0,004 Гкал/год).

4.2. Вказане приміщення ТОВ "Українська компанія "РИСЬ" орендувало на підставі договору оренди №3 від 08.02.2018.

4.3. Позивач направляв відповідачу лист від 16.09.2020 № 14.1/981, в якому повідомляв, що на підставі рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 10.09.2020 №943 ДМП "Івано-Франківськтеплокомуненерго" буде здійснювати постачання теплової енергії до приміщення по вул. Незалежності 113, у зв`язку із чим необхідно укласти договір про постачання теплової енергії.

Крім того, із супровідним листом від 10.11.2020 №14.1/178 направляв відповідачу для підписання два примірники договору №658 про постачання теплової енергії та просив повернути підписаний примірник договору. Проте лист повернувся на адресу позивача у зв`язку із неврученням відповідачу.

Для ідентифікації споживачів позивач застосовує внутрішній абонентський номер для договору (угоди) такого споживача. Відповідач обліковується за номером договору 658.

4.4. Відповідно до рішення Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 15.10.2020 №1075 "Про початок опалювального періоду в Івано-Франківській територіальній громаді" опалювальний період в Івано-Франківській міській територіальній громаді розпочато з 19.10.2020. Згідно із розпорядженням міського голови від 16.04.2021 №160-р опалювальний період в Івано-Франківській міській територіальній громаді завершено з 19.04.2021.

4.5. Працівники позивача 23.02.2021 склали акт обстеження, яким встановили, що в нежитловому приміщенні за адресою вул. Незалежності, 113 прилади опалення в наявності та функціонують. Вказаний акт обстеження представник відповідача підписувати відмовився.

4.6. У період з 23.10.2020 до 11.08.2021 позивач здійснив теплопостачання до вказаного приміщення відповідача на загальну суму 22 999, 56 грн та направив відповідачу рахунки - фактури: № 395 від 11.11.2020 на суму 48, 13 грн; № 399 від 07.12.2020 на суму 3 553, 89 грн; № 396 від 11.01.2021 на суму 4 074, 44 грн; № 412 від 08.02.2021 на суму 4 597, 16 грн; № 409 від 05.03.2021 на суму 4 972, 87 грн; № 403 від 06.04.2021 на суму 3 577, 41 грн; № 404 від 06.05.2021 на суму 1 178, 13 грн; №401 від 03.06.2021 на суму 186, 66 грн; № 397 від 05.07.2021 на суму 186, 66; №390 від 04.08.2021 на суму 186, 66 грн; №387 від 07.09.2021 на суму 186, 66 грн (фактично нараховано 66, 23 грн).

Отримання цих рахунків відповідачем підтверджується помісячними реєстрами рахунків та актів виконаних робіт за вказаний період, в яких є підписи представників відповідача та/або відповідні поштові квитанції.

4.7. Позивач направляв відповідачу претензію про сплату заборгованості за поставлену теплову енергію від 16.02.2022 №17/235.

4.8. Відповідач оплату послуг теплопостачання за період з 23.10.2020 до 11.08.2021 у розмірі 22 999, 56 грн не здійснив.

5. Норми права та мотиви, якими суд керувався при ухваленні рішення.

5.1. Відносини пов`язані з виробництвом, транспортуванням, постачанням та використанням теплової енергії регулюються ЗУ "Про житлово-комунальні послуги", ЗУ "Про теплопостачання".

Постачання теплової енергії (теплопостачання) - це господарська діяльність, пов`язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії, яка здійснюється на підставі договору; теплова енергія - товарна продукція, що виробляється на об`єктах сфери теплопостачання для опалення, підігріву питної води, інших господарських і технологічних потреб споживачів, призначена для купівлі-продажу (ЗУ "Про теплопостачання").

Під житлово-комунальними послугами розуміється результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг (ст. 1 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги").

Згідно з ч. 2, 3, 7 ст. 21 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" виконавець послуги з постачання теплової енергії повинен забезпечити постачання теплоносія безперервно, з гарантованим рівнем безпеки, обсягу, температури та величини тиску. Постачання теплової енергії для потреб централізованого опалення здійснюється в опалювальний період. Послуга з постачання теплової енергії надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з постачання теплової енергії, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом.

Відповідно до п. 4, 14 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою КМУ від 03.10.2007 №1198 (далі - Правила), користування тепловою енергією допускається лише на підставі договору купівлі-продажу теплової енергії між споживачем і теплопостачальною організацією; споживач зобов`язаний до початку подачі теплоносія до системи теплоспоживання укласти з теплопостачальною організацією такий договір.

5.2. За приписами ч. 5 ст. 19 ЗУ "Про теплопостачання" теплотранспортуюча організація не має права відмовити споживачу теплової енергії у забезпеченні його тепловою енергією за наявності технічних можливостей на приєднання споживача до теплової мережі.

У ст. 24 ЗУ "Про теплопостачання" встановлені права та обов`язки споживача теплової енергії і, зокрема передбачено обов`язок своєчасного укладення договору з теплопостачальною організацією на постачання теплової енергії.

Відповідно до ч. 6 ст. 19 ЗУ "Про теплопостачання" споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію.

У постанові КГС ВС від 25.03.2019 у справі № 910/12510/17 викладено правовий висновок, відповідно до якого "укладення договору з теплопостачання відповідно до ст. 19 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги" та Правил користування тепловою енергією є не правом споживача послуг, а його обов`язком. А сам лише факт не укладення такого договору не може слугувати підставою для звільнення споживача від сплати за фактично спожиту теплову енергію в спірний період".

Крім того, в постанові ВП ВС від 07.07.2020 у справі № 7128916/17-ц зроблено висновок про те, що споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користуються ними. Факт відсутності договору про надання житлово-комунальних послуг сам по собі не може бути підставою для звільнення від оплати послуг у повному обсязі.

5.3. Суд встановив, що між сторонами договір про постачання теплової енергії в письмовій формі укладений не був, проте відповідач отримав послуги теплопостачання у період з 23.10.2020 до 11.08.2021 на загальну суму 22 999, 56 грн, і відповідно до рахунків - фактур, які вказані в п. 4.6. цього рішення, у нього виник обов`язок по оплаті цих послуг.

5.4. Частиною 1 ст. 193 ГК України передбачено, що суб`єкти господарювання повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Згідно зі ст. 525, 526, 530 ЦК України, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

За приписами ст. 19 ЗУ "Про теплопостачання" споживач повинен щомісячно здійснювати оплату теплопостачальній організації за фактично отриману теплову енергію. В п. 40 Правил передбачено, що споживач зобов`язаний вчасно проводити розрахунки за спожиту теплову енергію та здійснювати інші платежі відповідно до умов договору та цих Правил.

Відповідач оплату за спожиту теплову енергію в сумі 22 999, 56 грн не здійснив.

5.5. За приписами ч. 1 ст. 610 ЦК України порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання). Боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом (ч. 1 ст. 612 ЦК України).

Відповідач в установлені законом строки не здійснив оплату вказаних послуг теплопостачання і допустив прострочення виконання грошового зобов`язання.

5.6. Як передбачено ч. 2 ст. 625 ЦК України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Позивач визначив інфляційні втрати в сумі 8 453, 78 грн, 3% річних 1 934, 03 грн.

Перевіряючи вказані нарахування, суд враховує те, що індекс інфляції визначається виходячи з суми боргу, що існувала на останній день місяця, в якому платіж мав бути здійснений.

З урахуванням періодів прострочення суд здійснив перерахунок інфляційних втрат і визначив, що їх сума становить 8 959, 30 грн.

[Період прострочення №1]: 01.12.2020 31.12.2020.

[Сума заборгованості] = 48.13 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: груд. 2020 = 100.9;

[Сукупний індекс інфляції] = 100.9:100 (груд. 2020) = 1.00900000.

[Інфляційне нарахування] = 48.13 * 1.00900000 -48.13 = 0.43 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 48.13 * 1.00900000 = 48.56 грн.

[Період прострочення №2]: 01.01.2021 31.01.2021.

[Сума заборгованості] = 3602.02 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: січ. 2021 = 101.3;

[Сукупний індекс інфляції] = 101.3:100 (січ. 2021) = 1.01300000.

[Інфляційне нарахування] = 3602.02 * 1.01300000 -3602.02 = 46.83 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 3602.02 * 1.01300000 = 3648.85 грн.

[Період прострочення №3]: 01.02.2021 28.02.2021.

[Сума заборгованості] = 7676.46 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: лют. 2021 = 101.0;

[Сукупний індекс інфляції] = 101.0:100 (лют. 2021) = 1.01000000.

[Інфляційне нарахування] = 7676.46 * 1.01000000 -7676.46 = 76.76 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 7676.46 * 1.01000000 = 7753.22 грн.

[Період прострочення №4]: 01.03.2021 31.03.2021.

[Сума заборгованості] = 12273.62 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: бер. 2021 = 101.7;

[Сукупний індекс інфляції] = 101.7:100 (бер. 2021) = 1.01700000.

[Інфляційне нарахування] = 12273.62 * 1.01700000 -12273.62 = 208.65 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 12273.62 *1.01700000 = 12482.27 грн.

[Період прострочення №5]: 01.04.2021 30.04.2021.

[Сума заборгованості] = 17246.49 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: квіт. 2021 = 100.7;

[Сукупний індекс інфляції] = 100.7:100 (квіт. 2021) = 1.00700000.

[Інфляційне нарахування] = 17246.49 * 1.00700000 -17246.49 = 120.73 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 17246.49 *1.00700000 = 17367.22 грн.

[Період прострочення №6]: 01.05.2021 31.05.2021.

[Сума заборгованості] = 21010.56 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: трав. 2021 = 101.3;

[Сукупний індекс інфляції] = 101.3:100 (трав. 2021) = 1.01300000.

[Інфляційне нарахування] = 21010.56 * 1.01300000 -21010.56 = 273.14 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 21010.56 *1.01300000 = 21283.70 грн.

[Період прострочення №7]: 01.06.2021 30.06.2021.

[Сума заборгованості] = 22373.35 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: черв. 2021 = 100.2

[Сукупний індекс інфляції] = 100.2:100 (черв. 2021) = 1.00200000.

[Інфляційне нарахування] = 22373.35 * 1.00200000 -22373.35 = 44.75 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 22373.35 *1.00200000 = 22418.10 грн.

[Період прострочення №8]: 01.07.2021 31.07.2021.

[Сума заборгованості] = 22560.01 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: лип. 2021 = 100.1;

[Сукупний індекс інфляції] = 100.1:100 (лип. 2021) = 1.00100000.

[Інфляційне нарахування] = 22560.01 * 1.00100000 -22560.01 = 22.56 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 22560.01 *1.00100000 = 22582.57 грн.

[Період прострочення №9]: 01.08.2021 31.08.2021.

[Сума заборгованості] = 22746.67 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: серп. 2021 = 99.8;

[Сукупний індекс інфляції] = 99.8:100 (серп. 2021) = 0.99800000.

[Інфляційне нарахування] = 22746.67 * 0.99800000 -22746.67 = -45.49 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 22746.67 *0.99800000 = 22701.18 грн.

[Період прострочення №10]: 01.09.2021 30.09.2021.

[Сума заборгованості] = 22933.33 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: вер. 2021 = 101.2;

[Сукупний індекс інфляції] = 101.2:100 (вер. 2021) = 1.01200000.

[Інфляційне нарахування] = 22933.33 * 1.01200000 -22933.33 = 275.20 грн.

[Сума заборгованості з урахуванням індексу інфляції] = 22933.33 *1.01200000 = 23208.53 грн.

[Період прострочення №11]: 01.10.2021 31.10.2023.

[Сума заборгованості] = 22999.56 грн.

[Індекси інфляції за кожен місяць періоду прострочення]: жовт. 2021 = 100.9, лист. 2021 = 100.8, груд. 2021 = 100.6, січ. 2022 = 101.3, лют. 2022 = 101.6, бер. 2022 = 104.5, квіт. 2022 = 103.1, трав. 2022 = 102.7, черв. 2022 = 103.1, лип. 2022 = 100.7, серп. 2022 = 101.1, вер. 2022 = 101.9, жовт. 2022 = 102.5, лист. 2022 = 100.7, груд. 2022 = 100.7, січ. 2023 = 100.8, лют. 2023 = 100.7, бер. 2023 = 101.5, квіт. 2023 = 100.2, трав. 2023 = 100.5, черв. 2023 = 100.8, лип. 2023 = 99.4, серп. 2023 = 98.6, вер. 2023 = 100.5, жовт. 2023 = 100.8;

[Сукупний індекс інфляції] = 100.9:100 (жовт. 2021) * 100.8:100 (лист. 2021) * 100.6:100 (груд. 2021) * 101.3:100 (січ. 2022) * 101.6:100 (лют. 2022) * 104.5:100 (бер. 2022) * 103.1:100 (квіт. 2022) * 102.7:100 (трав. 2022) * 103.1:100 (черв. 2022) * 100.7:100 (лип. 2022) * 101.1:100 (серп. 2022) * 101.9:100 (вер. 2022) * 102.5:100 (жовт. 2022) * 100.7:100 (лист. 2022) * 100.7:100 (груд. 2022) * 100.8:100 (січ. 2023) * 100.7:100 (лют. 2023) * 101.5:100 (бер. 2023) * 100.2:100 (квіт. 2023) * 100.5:100 (трав. 2023) * 100.8:100 (черв. 2023) * 99.4:100 (лип. 2023) * 98.6:100 (серп. 2023) * 100.5:100 (вер. 2023) * 100.8:100 (жовт. 2023) =1.34503866.

[Інфляційне нарахування] = 22999.56 * 1.34503866 -22999.56 = 7935.74 грн.

ПІДСУМОК:

[Інфляційні нарахування] = 0.43 грн. + 46.83 грн. + 76.76 грн. + 208.65 грн. + 120.73 грн. + 273.14 грн. + 44.75 грн. + 22.56 грн. - 45.49 грн. + 275.20 грн. + 7935.74 грн. = 8959.30 грн.

Враховуючи заявлену позивачем до стягнення суму та приписи ч. 2 ст. 237 ГПК України, стягненню підлягають інфляційні втрати у розмірі 8 453,78 грн.

З урахуванням періодів прострочення заборгованості суд здійснив перерахунок 3% річних і визначив, що їх загальна сума становить 1 820, 04 грн.

[Період прострочення №1]: 01.12.2020 31.12.2020.

[Сума заборгованості] = 48.13 грн.

[Кількість днів прострочення] = 31.

[Сума санкції] = 48.13*3/100/366*31 = 0.12 грн.

[Період прострочення №2]: 01.01.2021 31.01.2021.

[Сума заборгованості] = 3602.02 грн.

[Кількість днів прострочення] = 31.

[Сума санкції] = 3602.02*3/100/365*31 = 9.18 грн.

[Період прострочення №3]: 01.02.2021 28.02.2021.

[Сума заборгованості] = 7676.46 грн.

[Кількість днів прострочення] = 28.

[Сума санкції] = 7676.46*3/100/365*28 = 17.67 грн.

[Період прострочення №4]: 01.03.2021 31.03.2021.

[Сума заборгованості] = 12273.62 грн.

[Кількість днів прострочення] = 31.

[Сума санкції] = 12273.62*3/100/365*31 = 31.27 грн.

[Період прострочення №5]: 01.04.2021 30.04.2021.

[Сума заборгованості] = 17246.49 грн.

[Кількість днів прострочення] = 30.

[Сума санкції] = 17246.49*3/100/365*30 = 42.53 грн.

[Період прострочення №6]: 01.05.2021 31.05.2021.

[Сума заборгованості] = 21010.56 грн.

[Кількість днів прострочення] = 31.

[Сума санкції] = 21010.56*3/100/365*31 = 53.53 грн.

[Період прострочення №7]: 01.06.2021 30.06.2021.

[Сума заборгованості] = 22373.35 грн.

[Кількість днів прострочення] = 30.

[Сума санкції] = 22373.35*3/100/365*30 = 55.17 грн.

[Період прострочення №8]: 01.07.2021 31.07.2021.

[Сума заборгованості] = 22560.01 грн.

[Кількість днів прострочення] = 31.

[Сума санкції] = 22560.01*3/100/365*31 = 57.48 грн.

[Період прострочення №9]: 01.08.2021 31.08.2021.

[Сума заборгованості] = 22746.67 грн.

[Кількість днів прострочення] = 31.

[Сума санкції] = 22746.67*3/100/365*31 = 57.96 грн.

[Період прострочення №10]: 01.09.2021 30.09.2021.

[Сума заборгованості] = 22933.33 грн.

[Кількість днів прострочення] = 30.

[Сума санкції] = 22933.33*3/100/365*30 = 56.55 грн.

[Період прострочення №11]: 01.10.2021 31.10.2023.

[Сума заборгованості] = 22999.56 грн.

[Кількість днів прострочення] = 761.

[Сума санкції] = 22999.56*3/100/365*92 + 22999.56*3/100/365*365 + 22999.56*3/100/365*304 = 1438.58 грн.

ПІДСУМОК:

[Сума санкції 3 % річних] = 0, 12 грн + 9, 18 грн + 17, 67 грн + 31, 27 грн + 42, 53 грн + 53, 53 грн + 55, 17 грн + 57, 48 грн + 57, 96 грн + 56, 55 грн + 1 438, 58 грн = 1 820, 04 грн.

А тому нарахування 3% річних на суму 113, 99 грн (1 934, 03 грн - 1 820, 04 грн ) є помилковим.

6. Висновок суду.

6.1. Враховуючи викладене, позов належить до часткового задоволення - з відповідача на користь позивача належить стягнути 33 273, 38 грн, з яких 22 999, 56 грн - заборгованість з постачання теплової енергії, 8 453,78 грн інфляційні втрати, 1 820, 04 3% річних. У стягненні 113, 99 грн 3% річних належить відмовити.

7. Судові витрати.

7.1. Склад та порядок розподілу судових витрат визначено главою 8 ГПК України.

Згідно з ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

7.2. При зверненні з позовом позивач сплатив судовий збір у розмірі 2 684 грн, що підтверджується платіжною інструкцією від 28.11.2023 № 1038.

Інших судових витрат сторони не заявили.

Відповідно до приписів п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України судовий збір покладається на відповідача, пропорційно розміру задоволених позовних вимог, тобто в сумі 2 674, 84 грн .

Керуючись ст. 2, 86, 129, 233, 236-238, 240, 241, 256 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити частково.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ""УКРАЇНСЬКА КОМПАНІЯ "РИСЬ" (вул. Пилипа Орлика, буд. 7, м. Чернівці, Чернівецька область, 58000, ідентифікаційний код 39421250) на користь Державного міського підприємства "Івано-Франківськтеплокомуненерго" (вул. Б. Хмельницького, 59-а, м. Івано-Франківськ, 76009, ідентифікаційний код 03346058) 33 273, 38 грн (тридцять три тисячі двісті сімдесят три гривні тридцять вісім копійок), з яких 22 999, 38 грн - заборгованість за надані послуги з теплопостачання, 8 453, 78 грн - інфляційні втрати, 1 820, 04 грн 3% річних, а також 2 674, 84 грн (дві тисячі шістсот сімдесят чотири гривні вісімдесят чотири копійки) судових витрат.

Відмовити в позові в частині стягнення 3% річних в розмірі 113, 99 грн.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Західного апеляційного господарського суду шляхом подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 20.02.2024.

Суддя О.В. Малєєва

Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено22.02.2024
Номер документу117103935
СудочинствоГосподарське
Сутьстягнення 33 387, 37 грн, з яких 22 999, 59 грн - заборгованості за надані послуги з теплопостачання, 8 453, 78 грн - інфляційні втрати та 1 934, 03 грн - 3% річних,

Судовий реєстр по справі —909/1078/23

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Ухвала від 27.03.2024

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бойко Світлана Михайлівна

Рішення від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 25.12.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Малєєва О. В.

Ухвала від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Ткаченко І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні