Ухвала
від 15.02.2024 по справі 915/1165/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

15 лютого 2024 року Справа № 915/1165/21

м.Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Мавродієвої М.В.,

за участю:

секретаря судового засідання Жиган А.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Миколаївської обласної прокуратури б/н від 02.02.2024 (вх.1384/24 від 02.02.2024) про зміну способу і порядку виконання рішення суду від 09.11.2023 у справі

за позовом: заступника керівника Миколаївської обласної прокуратури

в інтересах держави в особі:

1) Миколаївської обласної державної адміністрації,

2) Державного підприємства Миколаївське лісове господарство,

до відповідача-1: Миколаївської міської ради,

до відповідача-2: Приватного підприємства Лана ЖСК,

до відповідача-3: Головного управління Держгеокадастру у Миколаївській області,

про: усунення перешкод у користуванні земельними ділянками,-

в с т а н о в и в:

Миколаївська обласна прокуратура звернулась до суду із заявою б/н від 02.02.2024 (вх.1384/24 від 02.02.2024), в якій просить суд, змінити спосіб і порядок виконання рішення суду від 09.11.2023 у даній справі в частині стягнення судового збору.

В обґрунтування заяви прокуратура посилається на наступне:

- рішенням Господарського суду Миколаївської області від 09.11.2023 у справі 915/1161/23 стягнуто з Миколаївської міської ради на користь Миколаївської обласної прокуратури 22700,0 грн судового збору. На виконання такого рішення 20.12.2023 судом видано відповідний наказ;

- 09.01.2024 Миколаївською обласною прокуратурою такий наказ було направлено для виконання до Управління Державної казначейської служби України у місті Миколаєві Миколаївської області, однак, 19.01.2024 до прокуратури надійшов лист казначейської служби від 15.01.2024 про неможливість виконання рішення суду в частині стягнення з міської ради судового збору, у зв`язку з тим, що Миколаївська міська рада в органах казначейства не обслуговується, відкритих рахунків не має.

За такого, прокурор вважає, що стягувати судовий збір з Миколаївської міської ради слід саме через Виконавчий комітет Миколаївської міської ради, який є розпорядником коштів бюджету міської ради.

Ухвалою суду від 05.02.2024 заяву призначено до розгляду у судовому засіданні на 15.02.2024.

Представник сторін у судове засідання не з`явились; про час та місце розгляду заяви повідомлені належним чином.

Миколаївська міська рада не скористалася наданими їм правом на подання письмових заперечень на заяву позивача про зміну способу виконання рішення суду, викладені в такій заяві вимоги та доводи прокурора не спростувала.

Розглянувши заяву суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ч.2 ст. 6 Закону України «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевого бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, визначено Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845. Відповідно до вказаного Порядку, зазначені рішення виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів шляхом здійснення безспірного списання коштів і їх перерахування стягувачам. Пунктом 1 Порядку встановлено, що безспірне списання - це операції з коштами Державного та місцевих бюджетів, що здійснюються з метою виконання Казначейством та його територіальними органами рішень про стягнення коштів без згоди (подання) органів, що контролюють справляння надходжень бюджету, боржників, органів місцевого самоврядування та/або державних органів на підставі виконавчих документів. Боржниками є визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

Миколаївська міська рада в органах Казначейства не обслуговується, відкритих рахунків не має, що унеможливлює виконання судового рішення про стягнення з міської ради судового збору.

Статтями 1, 2 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст. Рада є виборним представницьким органом місцевого самоврядування, який складається з депутатів, і відповідно до закону наділяється правом представляти інтереси територіальної громади і приймати від її імені рішення. Виконавчі органи створюються радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.16 вказаного Закону, органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону. Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є, зокрема, доходи місцевих бюджетів та інші кошти, що є у комунальній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах. Місцеві бюджети є самостійними, вони не включаються до Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим та інших місцевих бюджетів.

Статтею 2 Бюджетного кодексу України визначено поняття рішення про місцевий бюджет - це нормативно-правовий акт Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи відповідної місцевої ради, виданий в установленому порядку, що затверджує місцевий бюджет та визначає повноваження відповідно Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевої державної адміністрації або виконавчого органу місцевого самоврядування здійснювати виконання місцевого бюджету протягом бюджетного періоду.

Водночас, статтею 22 цього Кодексу до головних розпорядників бюджетних коштів за бюджетними призначеннями, визначеними іншими рішеннями про місцеві бюджети віднесено виключно місцеві державні адміністрації, виконавчі органи та апарати місцевих рад (секретаріат Київської міської ради), структурні підрозділи місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів місцевих рад в особі їх керівників.

Отже, Миколаївська міська рада затверджує місцеві бюджети, уповноважена на здійснення витрат бюджету, однак безпосередньо фінансових ресурсів не має та фінансових операцій не здійснює, оскільки у неї відсутні рахунки в казначействі. Натомість, фінансові ресурси закріплено за виконавчими органами Миколаївської міської ради, які і є розпорядниками коштів бюджету міської ради.

Відповідно до ч.1 ст.18 ГПК України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Дослідивши викладені прокуратурою обставини, суд погоджується з наведеними у заяві прокуратури доводами та вважає, що з метою забезпечення належного та своєчасного виконання судового рішення заяву Миколаївської обласної прокуратури про зміну способу і порядку виконання рішення суду від 09.11.2023 у справі №915/1165/21 слід задовольнити та здійснити стягнення судового збору з боржника Миколаївської міської ради через Виконавчий комітет Миколаївської міської ради.

Керуючись ст.ст.232, 234, 235, 331 ГПК України,-

У Х В А Л И В:

1. Заяву Миколаївської обласної прокуратури б/н від 02.02.2024 (вх.1384/24 від 02.02.2024) про зміну способу і порядку виконання рішення суду від 09.11.2023 у справі №915/1165/21, - задовольнити.

2. Змінити спосіб і порядок виконання рішення Господарського суду Миколаївської області від 09.11.2023 у справі №915/1165/21, встановивши новий спосіб виконання.

3. Здійснити стягнення з Миколаївської міської ради (54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, буд.20; ідент.код 26565573) через Виконавчий комітет Миколаївської міської ради (54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, буд.20; ідент.код 04056612) на користь Миколаївської обласної прокуратури (54001, м.Миколаїв, вул.Спаська, буд.28; ідент.код 02910048; банк ДКСУ м. Києва, р/рUA748201720343150001000000340) 22700,0 грн судового збору.

4. Дана ухвала є виконавчим документом, набирає законної сили з моменту її підписання та може бути пред`явлена до примусового виконання протягом 3 (трьох) місяців.

5. За даною ухвалою:

Стягувач: Миколаївська обласна прокуратура (54001, м.Миколаїв, вул.Спаська, буд.28; ідент.код 02910048; банк ДКСУ м. Києва, р/рUA748201720343150001000000340).

Боржник: Миколаївська міська рада (54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, буд.20; ідент.код 26565573) через Виконавчий комітет Миколаївської міської ради (54001, м.Миколаїв, вул.Адміральська, буд.20; ідент.код 04056612).

Ухвала суду, у відповідності до ч.2 ст.235 ГПК України, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Згідно ст.ст.254, 255 ГПК України, учасники справи, особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов`язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення суду першої інстанції. Ухвали суду першої інстанції оскаржуються в апеляційному порядку окремо від рішення суду лише у випадках, передбачених статтею 255 цього Кодексу. Оскарження ухвал суду, які не передбачені статтею 255 цього Кодексу, окремо від рішення суду не допускається

Згідно ч.ч.1, 2 ст.256 ГПК України, апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Учасник справи, якому повний текст ухвали суду не був вручений у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Згідно ст.257 ГПК України, апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Повний текст ухвали складено та підписано 20.02.2024.

Суддя М.В.Мавродієва

Дата ухвалення рішення15.02.2024
Оприлюднено22.02.2024
Номер документу117105130
СудочинствоГосподарське
Суть: усунення перешкод у користуванні земельними ділянками

Судовий реєстр по справі —915/1165/21

Ухвала від 15.02.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Рішення від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 05.02.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 12.01.2024

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Рішення від 09.11.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 05.10.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 03.10.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 26.07.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

Ухвала від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Мавродієва М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні