Рішення
від 21.02.2024 по справі 910/16061/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Київ

21.02.2024Справа № 910/16061/23

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Промтехцентр»

до відповідачів:

1. Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі філії «Центр управління промисловістю» Акціонерного товариства «Українська залізниця»

2. Акціонерного товариства «Банк інвестицій та заощаджень»

про визнання гарантії такою, що не підлягає виконанню

Суддя Людмила ШКУРДОВА

Без виклику представників сторін.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Промтехцентр» (позивач) звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі філії «Центр управління промисловістю» (відповідач-1) та до Акціонерного товариства «Банк інвестицій та заощаджень» (відповідач-2) про визнання гарантії виконання зобов`язань №2444/23-ТГ від 18.08.2023 такою, що не підлягає виконанню.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що гарантія №2444/23-ТГ від 18.08.2023, видана в забезпечення виконання зобов`язань за тендерною пропозицією, не підлягає виконанню, у зв`язку із відсутністю гарантійного випадку, оскільки позивачем було виконано вимоги тендерної пропозиції, в тому числі і щодо підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178 (далі - Особливості).

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 08.11.2023 р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін за наявними у справі матеріалами.

15.11.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача-2 надійшов відзив на позов, в якому він просить позовну заяву задовольнити повністю, з огляду на обґрунтованість позовних вимог. Також, АТ «Банк інвестицій та заощаджень» стверджує, що діяв виключно в межах діючого законодавства та правомірно відмовив бенефіціару (відповідачу-1) у задоволенні його вимоги про сплату коштів за гарантією №2444/23-ТГ від 18.08.2023.

20.11.2023 до Господарського суду міста Києва від відповідача-1 надійшов відзив, в якому він просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю. Відповідач-1 вказує на не виконання позивачем вимог тендерної пропозиції та на правомірність протокольного рішення № УО1-759 від 07.09.2023, яким було відхилено тендерну пропозицію позивача, з огляду на наявність підстав визначених підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, оскільки учасник ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.

05.12.2023 до Господарського суду міста Києва від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій він зазначає, що рішення замовника № УО1-802 від 07.09.2023 р. про відхилення тендерної пропозиції порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» та не містить підстав для відхилення, визначених підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, а тому є таким, що порушує законодавство України про державні закупівлі.

Згідно з частиною 4 статті 240 Господарського процесуального кодексу України у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Господарський суд м. Києва,

ВСТАНОВИВ:

Філією «Центр управління промисловості» акціонерного товариства «Українська залізниця» оголошено тендерну закупівлю на офіційному майданчику державних публічних закупівель ProZorro від 11.08.2023 року за № UA-2023-08-11-010275-a (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-08-11-010275-а) щодо надання послуг з поточного ремонту автосамоскиду БіЛАЗ, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015-50110000 9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

Відповідно до вимог тендерної документації закупівлі № UA-2023-08-11-010275-a для забезпечення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» 18.08.2023 Акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень» (гарант) видано гарантію №2444/23-ТГ забезпечення виконання зобов`язань за тендерною пропозицією.

За вказаною банківською гарантією Акціонерне товариство «Українська залізниця» в особі філії «Центр управління промисловістю» є бенефіціаром, а Товариство з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Промтехцентр» - принципалом.

Відповідно до гарантії № 2444/23-ТГ від 18.08.2023 року, Гарант безвідклично зобов`язаний сплатити бенефіціару суму гарантії протягом 5 робочих днів після дня отримання гарантом письмової вимоги бенефіціара про сплату суми гарантії.

Вимога повинна містити посилання на дату складання/видачі і номер цієї гарантії, а також посилання на одну з таких умов (підстав), що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов`язань, передбачених його тендерною пропозицією:

- відкликання тендерної пропозиції принципалом після закінчення строку її подання, але до того, як сплив строк, протягом якого тендерні пропозиції вважаються дійсними;

- непідписання принципалом, який став переможцем тендеру, договору про закупівлю;

- ненадання принципалом, який став переможцем тендеру, забезпечення виконання договору про закупівлю після отримання повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, якщо надання такого забезпечення передбачено тендерною документацією;

- ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону з урахуванням Особливостей.

Протокольним рішенням №УО1-759 від 25.08.2023 провідного фахівця з публічних закупівель філії «ЦУП» АТ «Укрзалізниці» визнано ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» переможцем процедури закупівлі «Поточний ремонт автосамоскиду БіЛАЗ № UA-2023-08-11-010275-a» та прийнято рішення про намір укласти договір, а також вирішено оприлюднити рішення про визначення переможця процедури закупівлі.

Протокольним рішенням №УО1-802 від 07.09.2023 відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей, інформацію про що оприлюднено відповідно до п. 46 Особливостями порядку.

09.10.2023 Банком (гарантом) отримано вимогу АТ «Українська Залізниця» в особі філії «Центр управління промисловістю» від 04.10.2023 № ЦУП-8/4201 про сплату коштів за банківською гарантією №2444/23-ТГ від 18.08.2023, в якій бенефіціар повідомляв про настання гарантійного випадку та просив сплатити на його користь суму гарантії в розмірі 14850,00 грн. у зв`язку із настанням гарантійного випадку, а саме: Принципал ТОВ «ТД «Промтехцентр», який став переможцем процедури закупівлі, не надав у строк визначений частиною 6 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», документів, що підтверджують відсутність підстав установлених ст. 17 Закону з урахуванням Особливостей.

Гарант звернувся до принципала з повідомленням-вимогою № 03-2/02/2944 від 10.10.2023 про отримання письмової вимоги по банківській гарантії № 2444/23-ТГ від 18.08.2023 бенефіціара та про сплату гаранту гарантійної суми. До вказаного повідомлення-вимоги гарантом було додано копію листа бенефіціара № ЦУП-8/4201 від 04.10.2023 разом з доданими до нього документами.

У відповідь на вимогу бенефіціара про сплату грошових коштів за банківською гарантією № 2444/23-ТГ від 18.08.2023 р., Банк (гарант) листом № 05-2/02/3034 від 19.10.2023 повідомив про те, що подання принципалом позову до Господарського суду міста Києва перешкоджає гаранту розглянути його вимогу та гарант змушений відмовити у задоволенні вимоги у зв`язку з відсутністю гарантійного випадку.

Предметом позову є визнання гарантії виконання зобов`язань №2444/23-ТГ від 18.08.2023 такою, що не підлягає виконанню.

Частиною 1 ст. 546 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантія є видом забезпечення виконання зобов`язання.

За гарантією банк, інша фінансова установа, страхова організація (гарант) гарантує перед кредитором (бенефіціаром) виконання боржником (принципалом) свого обов`язку. Гарант відповідає перед кредитором за порушення зобов`язання боржником (ч. 1 ст. 560 ЦК України).

Порядок, умови надання та отримання банками гарантій та їх виконання регулюються Положенням № 639, згідно з пп. 9 п. 3 розд. І якого гарантія - це спосіб забезпечення виконання зобов`язань, відповідно до якого банк-гарант бере на себе грошове зобов`язання перед бенефіціаром сплатити кошти в разі настання гарантійного випадку. Зобов`язання банку-гаранта перед бенефіціаром не залежить від базових відносин, які забезпечуються такою гарантією (їх припинення або недійсності), зокрема і тоді, коли посилання на такі базові відносини безпосередньо міститься в тексті гарантії.

Відповідно до ст. 563 ЦК України у разі порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією, гарант зобов`язаний сплатити кредиторові грошову суму відповідно до умов гарантії. Вимога кредитора до гаранта про сплату грошової суми відповідно до виданої ним гарантії пред`являється у письмовій формі. До вимоги додаються документи, вказані в гарантії. У вимозі до гаранта або у доданих до неї документах кредитор повинен вказати, у чому полягає порушення боржником основного зобов`язання, забезпеченого гарантією. Кредитор може пред`явити вимогу до гаранта у межах строку, встановленого у гарантії, на який її видано. Кредитор не може передавати іншій особі право вимоги до гаранта, якщо інше не встановлено гарантією.

Гарант має право відмовитися від задоволення вимоги кредитора, якщо вимога або додані до неї документи не відповідають умовам гарантії або якщо вони подані гарантові після закінчення строку дії гарантії (ч. 1 ст. 565 ЦК України).

Враховуючи приписи ст. ст. 560, 563, 565 ЦК України, обов`язок гаранта сплатити кредиторові грошову суму відповідно до умов гарантії настає за умови порушення боржником зобов`язання, забезпеченого гарантією та направлення кредитором гаранту письмової вимоги разом із зазначеними в гарантії документами. За відсутності однієї із вказаних умов відповідальність гаранта не настає.

Позивач, стверджуючи про відсутність настання гарантійного випадку за банківською гарантією № 2444/23-ТГ від 18.08.2023, зазначає, що на виконання вимог тендерної пропозиції в частині підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, 04.09.2023 ним було завантажено через електронну систему закупівель довідку «Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення» (файл Довідка відсутність корупційних порушень Сальник П.П.pdf), захищену кваліфікованим електронним підписом НАЗК.

Частиною 6 ст. 17 Закону України «Про державні закупівлі» переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.

Згідно з пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини 1 статті 17 Закону України «Про державні закупівлі» замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:

2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення;

3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією;

5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;

8) учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;

9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (крім нерезидентів);

12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;

13) учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника.

Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов`язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору (ч. 2 ст. 17 Закону України «Про державні закупівлі»).

Відповідач-1 приймаючи рішення №УО1-802 від 07.09.2023 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» на підставі підпункту 3 пункту 44 Особливостей вказав, що надана учасником до тендерної документації вказана довідка вважається недійсною, оскільки учасник - ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» не надав документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.

До позову позивачем додано тендерну документацію на закупівлю послуг з поточного ремонту автосамоскиду БіЛАЗ, класифікатор та його відповідний код: ДК 021:2015-50110000 9 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання.

Відповідно до абзацу першого додатку 4 до тендерної документації: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.

Відповідно до пункту першого додатку 4 до тендерної документації: Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення з відомостями про наявність / відсутність інформації про корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення в цьому реєстрі, що сформована не раніше 60 (шістдесяти) календарних днів відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, на керівника учасника /фізичну особу, яка є учасником. Учасник завантажує в електронну систему закупівель електронні інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення файлами, отримані з реєстру та захищені кваліфікованим електронним підписом НАЗК. Замовник перевіряє наявність кваліфікованого електронного підпису НАЗК. Якщо при перевірці електронних інформаційних довідок відсутній кваліфікований електронний підпис НАЗК - дана довідка вважається недійсною.

Відповідно до пп. 3, 5, 6 і 12 та абзацу чотирнадцятому пункту 47 Особливостей замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов`язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, зокрема, коли:

- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією (пп. 3 п. 47 Особливостей);

- фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку (пп. 5 п. 47 Особливостей);

- керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов`язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку (пп. 6 п. 47 Особливостей);

- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов`язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми (пп. 12 п. 47 Особливостей).

Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів (абз. 12 п. 47 Особливостей)

Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.

ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» на підтвердження відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому цього пункту, до тендерної документації надано:

1) на виконання п.п. 3.1. тендерної документації: шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про наявність / відсутність підстав визначених пунктом 47 Особливостей при поданні тендерної пропозиції через електронну систему закупівель;

2) на виконання вимог п.п.7 додатку 3 тендерної документації: 19.08.2023 завантажив через електронну систему закупівель довідку «Довідка про підтвердження відповідності учасника вимогам, визначеним п. 47 Особливостей» (файл Довідка про відсутність підстав.pdf);

3) на виконання вимог абзацу першого додатку 4 тендерної документації: 28.09.2023 завантажив через електронну систему закупівель довідку «Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення» (файл Довідка відсутність корупційних порушень Сальник П.П..pdf), захищену кваліфікованим електронним підписом НАЗК.

Згідно з ч. 3 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.

Частиною 5 ст. 17 встановлено, що замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.

Отже, зважаючи на вищезазначене, з функціонуванням Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення, документального підтвердження (довідка, витяг) відсутності підстав для відхилення пропозиції учасника, згідно з п. 2 і 3 ч. 1 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі», від переможця замовник не вимагає, а перевіряє дану інформацію самостійно в зазначеному Реєстрі.

Надана довідка містить дату формування - 28.08.2023, що є підтвердженням накладення кваліфікаційного підпису НАЗК при завершенні створення електронного документа.

При перевірці в загальному доступі у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення обома способами (через номер запиту/довідки: 730744 або через QR-код, вказаний у довідці) можна ідентифікувати підписувача, а саме що вказану довідку видав НАЗК.

Довідку за № 730744 від 28.08.2023 у Єдиному державному реєстрі осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення можна перевірити переходячи за посиланням на QR-код, яка міститься на довідці, де вбачається інформація від НАЗК про те, що: «Записів в реєстрі не знайдено».

Проте, замовник не здійснив перевірку у загальному доступі довідки завантаженої 28.08.2023 ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» через електронну систему закупівель «Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов`язані з корупцією правопорушення» (файл Довідка відсутність корупційних порушень Сальник П.П.pdf) та наявність кваліфікованого електронного підпису НАЗК.

З доданої до позову тендерної документації вбачається, що ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» надав документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей та установлених статтею 17 Закону з урахуванням Особливостей.

Відтак, суду не доведено порушення принципалом (позивачем) зобов`язань, передбачених тендерною пропозицією, яка забезпечена гарантією № 2444/23-ТГ від 18.08.2023 р.

Таким чином, відсутні підстави, визначені підпунктом 3 пункту 44 Особливостей, для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «Торговий дім «Промтехцентр» згідно з рішенням відповідача-1 № УО1-802 від 07.09.2023 р.

Враховуючи обставини справи, позивач не є таким, що допустив порушення умов тендерної документації, адже виконав всі вимоги тендерної документації та своєчасно та в повному обсязі надав документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.

Таким чином, судом не встановлено настання гарантійного випадку за банківською гарантією № 2444/23-ТГ від 18.08.2023.

Відсутність гарантійного випадку є підставою для визнання банківської гарантії № 2444/23-ТГ від 18.08.2023 р. такою, що не підлягає виконанню.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про визнання Гарантії виконання зобов`язань №2444/23-ТГ від 18.08.2023, яка видана Акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень», такою, що не підлягає виконанню.

Відповідно до ст. 129 ГПК України судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 74, 76-80, 129, 236 - 240 ГПК України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Визнати Гарантію виконання зобов`язань №2444/23-ТГ від 18.08.2023, яка видана Акціонерним товариством «Банк інвестицій та заощаджень», такою, що не підлягає виконанню.

3. Стягнути з Акціонерного товариства «Українська залізниця» (03150, м. Київ, вул. Єжи Гедройця, 5, код 40075815) в особі філії «Центр управління промисловістю» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (02099, м. Київ, вул. Санаторна, 12/1, код 40081389) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Промтехцентр» (01013, м. Київ, вул. Будіндустрії, буд. 6, код 39893851) 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп. витрат зі сплати судового збору.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили через 20 днів з моменту виготовлення повного тексту рішення в разі не оскарження його в установленому порядку. Рішення може бути оскаржене в 20-денний строк до Північного апеляційного господарського суду.

Суддя Людмила ШКУРДОВА

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117141496
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, щодо недоговірних зобов’язань спонукання виконати або припинити певні дії

Судовий реєстр по справі —910/16061/23

Ухвала від 03.06.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Вовк І.В.

Рішення від 21.02.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 08.11.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 20.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

Ухвала від 18.10.2023

Господарське

Господарський суд міста Києва

Шкурдова Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні