Постанова
від 13.02.2024 по справі 300/1849/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2024 рокуЛьвівСправа № 300/1849/23 пров. № А/857/20007/23

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

головуючої судді Судової-Хомюк Н.М.,

суддів Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.

за участі секретаря судового засідання Демчик Л.Р.,

представника позивача: Марчак М.П.

представника відповідача: не з`явився

представник третьої особи: не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції у м. Львові в м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатнафтохім» на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2023 року у справі № 300/1849/23 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатнафтохім» до Рожнятівської селищної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю «ВААР» про визнання протиправним та скасування рішення Рожнятівської селищної ради,-

суддя в 1-й інстанції Григорук О.Б.

час ухвалення рішення 12 год. 40 хв.

місце ухвалення рішення м.Івано-Франківськ

дата складання повного тексту рішення 29.09.2023-

В С Т А Н О В И В:

ТОВ «Карпатнафтохім» (далі також позивач) звернулось до суду з позовом до Рожнятівської селищної ради (далі також селищна рада, відповідач) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю «ВААР» (далі також ТОВ «ВААР», третя особа) про визнання протиправним та скасування рішення сесії Рожнятівської селищної ради від 23.12.2021 №510-16/2021 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га, розташованої за межами населеного пункту».

На обґрунтування позовних вимог зазначає, що оскаржуване рішення не містить підстав для проведення нормативної грошової оцінки, а при виготовленні технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки безпідставно використано Методику нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №1147, оскільки на думку позивача, об`єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини). В той же час, позивач вказує, що земельна ділянка, яка була предметом оцінки знаходиться поза межами населеного пункту. Також позивач зазначає, що суб`єктом оціночної діяльності безпідставно застосовано коефіцієнт, який характеризує зональні фактори розташування земельної ділянки (Км4) на рівні 1. В зв`язку з наведеним вважає оскаржуване рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2023 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржило ТОВ «Карпатнафтохім», який вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

В обґрунтування апеляційних вимог, покликається на те, що 05.10.2022р. між позивачем та відповідачем укладено договір оренди землі, відповідно до умов якого позивачу передано в строкове платне користування (оренду) земельну ділянку комунальної форми власності площею 246,7797га (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001, землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення). яка розташована за межами населеного пункту смт. Рожнятів, Калуського району Івано-Франківської області, для обслуговування та експлуатації об`єктів інженерної інфраструктури Орендаря - призначених для обслуговування Чечвинського водосховища (інвентарні номери: 1303000428, 1303000425, 1303000341, 1303000600).

Укладення вищевказаного договору оренди землі від 05.10.2022р. здійснювалось на виконання рішення Рожнятівської селищної ради Івано-Франківської області №657-23/2022 від 29.09.2022р.

Згідно вищевказаного рішення відповідача та п.8 договору оренди землі від 05.10.2022р. - договір оренди землі укладено строком на 1 (один) рік, тобто до 05.10.2023р (включно).

Зазначає, що в 2023 році позивачу стало відомо, про рішенням Рожнятівської селищної ради №510-16/2021 від 23.12.2021р. «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га розташованої за межами населеного пункту смт.Рожнятів».

Зазначений факт Відповідач приховав, при укладенні 05.10.2022р. договору оренди землі та жодним чином про це не обумовив.

Апелянт вважає, що відмовляючи в задоволені позову суд першої інстанції дійшов не вірного висновку про те, що технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001) відповідає Методиці нормативної грошової оцінки земельних ділянок затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021р. №1147 чинній на момент розроблення технічної документації.

Так, відповідно до п.1 Методики ця методика встановлює методологічні засади проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яка застосовується у випадках, визначених Законом України «Про оцінку земель». Об`єктом нормативної грошової оцінки є земельні ділянки усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини).

З огляду на вказане на думку скаржника методика не може бути застосована для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001), оскільки така знаходиться за межами населеного пункту.

Представник відповідача подав відзив на апеляційну скаргу в якому вказав, що не погоджується з твердженнями викладеними в апеляційній скарзі. Просить апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

У відповідності до вимог частини першої статті 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши обставини справи та доводи апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції приходить до висновку про те, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення а рішення суду першої інстанції без змін з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 30.09.2021 Рожнятівською селищною радою прийнято рішення №357-13/2021 «Про розроблення технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797 га, яка розташована за межами населеного пункту смт. Рожнятів».

На підставі укладеного договору на виконання робіт від 02.12.2021 №НГ02/21 товариством з обмеженою відповідальністю «ВААР» розроблено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797 га (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001) для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості (11.02), яка розташована за межами населеного пункту смт. Рожнятів Рожнятівської селищної ради Калуського району Івано-Франківської області».

Рожнятівська селищна рада на другому засіданні шістнадцятої сесії восьмого демократичного скликання прийняла рішення №510-16/2021 від 23.12.2021, яким вирішила:

1. Затвердити технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га, розташованої за межами населеного пункту смт. Рожнятів (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001), розроблену ТОВ «ВААР».

2. Встановити, що середня (базова) вартість 1 кв.м. земельної ділянки становить 92,92 грн./кв.м.

3. Ввести в дію нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 246,7797 га, розташованої за межами населеного пункту смт. Рожнятів (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001) з 01.01.2023.

4. Відділу у Рожнятівському районі Головного управління Держгеокадастру в Івано-Франківській області при видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, враховувати щорічну індексацію відповідно до вимог діючого законодавства.

5. Вважати з 01.01.2023 таким, що втратило чинність рішення Рожнятівської районної ради від 28.08.2009 №515-21/2009 «Про затвердження тех. документації з оцінки земель ЗАТ «Лукор» для обслуговування Чечвинського водосховища.

6. Загальному відділу оприлюднити рішення на офіційному сайті селищної ради та в часописі «Новини Підгір`я» до 15 липня 2022 року.

7. Контроль за виконанням рішенням покласти на постійну депутатську комісію.

Вказане рішення було оприлюднене у газеті «Новини Підгір`я» від 18.02.2022.

Також, судом встановлено, що проект такого рішення перед його прийняттям був оприлюднений та міститься на офіційному вебсайті Рожнятівської селищної ради https://rozhnrada.gov.ua, в розділі «Документи, інші документи» 10.12.2021.

Так, оскаржуване рішення стосується прав та законних інтересів позивача як орендаря земельної ділянки кадастровий номер 2624855100:02:001:0001, площею 246,7797га, розташованої за межами населеного пункту смт. Рожнятів, на підставі договору оренди від 16.10.2019 та додаткових угод до нього.

Позивач, вважаючи оскаржуване рішення відповідача протиправним з вернувся до суду з цим позовом.

Відмовляючи в задоволенні позову суд першої інстанції виходив з того, що твердження представника позивача є хибним, оскільки ним безпідставно ототожнено поняття «межі територіальної громади» та «межі населеного пункту».

Суд зазначив, що вказана Методика підлягала застосуванню при здійсненні грошової нормативної оцінки ТОВ «ВААР» незалежно від розташування земельної ділянки в межах населеного пункту чи поза його межами, оскільки визначальним є її розташування в межах територіальної громади. Згідно Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га, земельна ділянка розташована за межами населеного пункту смт. Рожнятів (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001), але в межах територіальної громади Рожнятівської селищної ради, що також підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Також суд зазначив, що застосування КМ4 на рівні 1 у спірному випадку відповідає вимогам вищевказаної методики, оскільки згідно п. 19 Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок, що затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №1147 встановлено, що до затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах територіальної громади для визначення нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки за межами населених пунктів може складатися технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки на підставі договору, який укладається заінтересованими особами. Значення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), у такій документації приймається таким, що дорівнює 1.

Враховуючи зазначені висновки суду першої інстанції, колегія суддів погоджується з такими та зазначає наступне.

Спірні правовідносини врегульовані Конституцією України, Земельним кодексом України, «Про місцеве самоврядування Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР).

Закон № 280/97-ВР визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 25 Закону № 280/97-ВР сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Пунктом 34 ч. 1 ст. 26 зазначеного Закону передбачено, що виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин.

Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Згідно з пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов`язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Відповідно до статті 288 Податкового кодексу України розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки, пункт 288.5 статті 288 Податкового кодексу України.

Згідно з п. 289.1 ст. 289 Податкового кодексу України, для значення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Преамбулою Закону України «Про оцінку земель» від 11.12.2003 №1378-IV встановлено, що цей Закон визначає правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель.

У відповідності до положень статті 5 Закону України «Про оцінку земель» залежно від мети та методів проведення оцінка земель поділяється на такі види: бонітування ґрунтів, економічна оцінка земель та грошова оцінка земельних ділянок. Грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки з земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (частина 1 статті 15 Закону України «Про оцінку земель»).

Статтями 18, 20, 23 цього Закону встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих за межами населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

За результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація.

Як вірно встановлено судом першої інстанції, що рішення Рожнятівської селищної ради №510-16/2021 від 23.12.2021, яким затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га, розташованої за межами населеного пункту смт. Рожнятів (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001), та яка розроблена ТОВ «ВААР» прийнято на черговій шістнадцятій сесії восьмого демократичного скликання шляхом відкритого голосування.

Разом з тим нормативна грошова оцінка вказаної земельної ділянки проведена та затверджена рішенням Рожнятівської районної ради від 28.09.2009 №519-21/2009, тобто законодавчо встановлений термін, після спливу якого відповідач зобов`язаний розробити та затвердити нову грошову оцінку станом на момент прийняття рішення (23.12.2021) настав.

Щодо доводів апелянта, що оспорюване рішення прийнято задовго до укладення договору оренди землі суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

16 жовтня 2019 року між ТОВ «Карпатнафтохім» та Івано-Франківською обласною 1 державною адміністрацією укладено договір оренди земельної ділянки кадастровий номер 2624855100:02:001:0001 площею 246,7797 га, що розташована за межами населеного пункту смт. Рожнятів Рожнятівського району Івано-Франківської області, для обслуговування об`єктів інженерної інфраструктури ТОВ «Карпатнафтохім», призначених для обслуговування Чечвинського водосховища, строком на 1 рік. Додатковою угодою № 1 від 16.10.2020 року строк дії цього договору поновлено на 1 рік.

На підставі Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин» №1423-ІХ від 28.04.202 року, земельна ділянка (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001) площею 246,7797 га перейшла з державної власності у комунальну власність Рожнятівської територіальної громади - з моменту реєстрації права комунальної власності - 09.09.2021 року, реєстраційний номер 43865489.

19.08.2021 року позивач звернувся до відповідача із листом №843 (вх. № 1002/03-16/06 від 19.08.2021р.) про поновлення договору оренди землі від 16 жовтня 2019 року.

30.09.2021року Рожнятівська селищна рада прийняла рішення № 360-13/2021 «Про поновлення терміну дії договору оренди земельної ділянки». Пунктом 3 цього рішення доручено селищному голові укласти додаткову угоду до договору оренди земельної ділянки площею 246,7797га (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001) від 16.10.2019 року.

На виконання рішення, між Позивачем та Рожнятівською селищною радою укладено додаткову угоду № 2 від 21.10.2021 року до договору оренди земельної ділянки від 16 жовтня 2019 року, відповідно до якої строк дії договору поновлено до 22.10.2022 року.

29.09.2022 року, у відповідь на лист-повідомлення ТОВ «Карпатнафтохім» від 28.09.2022 року № 952 про укладення договору оренди на новий строк, Рожнятівською селищною радою, відповідно до ст.33 Закону України « Про оренду землі», прийнято рішення № 657-23/2022 «Про укладення договору оренди земельної ділянки кадастровий номер 2624855100:02:001:0001 площею 246,7797 га на новий строк».

Відповідно до цього рішення, укладено Договір оренди земельної ділянки від 05.10.2022 року.

Таким чином, відносини між Рожнятівською селищною радою та ТОВ «Карпатнафтохім» щодо земельної ділянки кадастровий номер 2624855100:02:001:0001 площею 246,7797 га тривають безперервно з моменту реєстрації права комунальної власності 09.09.2021 року.

Отже, суд апеляційної інстанції відхиляє доводи апелянта, що рішення № 510-16\2021 від 23.12.2021 року «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797 га розташованої за межами населеного пункту смт. Рожнятів» прийнято задовго до виникнення орендних відносин.

Щодо тверджень апелянта, що під час укладання договору оренди землі від 05.10.2022 відповідач приховав факт прийняття оскаржуваного рішення колегія суддів то судом апеляційної інстанції встановлено наступне.

Оскаржуване рішення оприлюднене на офіційному веб-сайті Рожнятівської селищної ради https://rozhnrada.gov.ua в рубриці «Документи, рішення ради» 23.12.2021 року та у районній газеті «Новини Підгір`я» № 7 від 18.02.2022 року.

Також зазначаємо, що проект рішення «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797 га розташованої за межами населеного пункту смт. Рожнятів», відповідно до норм Закону України «Про доступ до публічної інформації» опублікований на офіційному веб-сайті Рожнятізської селищної ради за посиланням https://rozhnrada.gov.ua в рубриці «Документи, інші документи» 10.12.2021 року.

Згідно вимог ст.46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» cесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них, крім випадків, передбачених законодавством. Порядок доступу до засідань визначається радою відповідно до закону. Протоколи сесії ради є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».

Таким чином, апеляційний суд вважає, що позивач повинен бути обізнаним про прийняття оскаржуваного рішення оскільки в матеріалах справи відсутні докази того, що відповідачем вчинялися дії щодо приховування від позивача факту прийняття Рожнятівською селищною радою рішення №510-16/2021 від 23.12.2021 року.

Щодо законності підстав приймати рішення про затвердження Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Як зазначалося вище, вимогами статті 18 Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок розташованих за межами населених пунктів несільськогосподарського призначення проводиться не рідше ніж один раз на 7-10 років.

Статтею 15 цього ж Закону визначено, що підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Враховуючи, що остання технічна документація з нормативної - грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797 га для обслуговування Чечвинського водосховища затверджувалась рішенням Рожнятівської районної ради від 28.09.2009 року № 519-21/2009 тобто законодавчо встановлений термін, після спливу якого відповідач зобов`язаний розробити та затвердити нову грошову оцінку станом на момент прийняття рішення (23.12.2021) настав.

Щодо доводів апелянта, що методика нормативної грошової оцінки земельних ділянок, не може бути застосована для визначення нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001), оскільки така знаходиться за межами населеного пункту суд апеляційної інстанції вважає заначити наступне.

Розробником Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки при виготовлені даної документації використано Методику нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджену постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.2021 №1147.

Згідно Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7797га, земельна ділянка розташована за межами населеного пункту смт. Рожнятів (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001), але в межах територіальної громади Рожнятівської селищної ради, що також підтверджується витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

Оскільки, нормативна грошова оцінка земельних ділянок в межах Рожнятівської територіальної громади не розроблялась та відповідно не затверджувалась, а земельна ділянка (кадастровий номер 2624855100:02:001:0001) розташована за межами населеного пункту, то розробник технічної документації керуючись Методикою мав всі правові підстави для визначення нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки за межами населених пунктів та складання технічної документації.

Відповідно до п. 19 Методики, у разі визначення нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки за межами населених пунктів за технічною документацією з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка розробляється до затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах територіальної громади, значення коефіцієнта, який характеризує зональні фактори місця розташування земельної ділянки (Км4), у такій документації приймається таким, що дорівнює 1.

У Таблиці із значенням коефіцієнтів Кмі, Км2, КмЗ, Км4, що відображено у Технічній документації з нормативно-грошової оцінки земельної ділянки площею 246,7792 га , значення Км4 дорівнює 1.

Суд звертає увагу, посилання апелянта на вже затверджену Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах територіальної громади згідно рішення №103-9/2012 від 12.01.2012, однак, такий аргумент є помилковим. Вищезазначеним рішенням Рожнятівської селищної ради затверджена технічна документація з нормативної грошової оцінки земель в межах населеного пункту селища Рожнятів, а не територіальної громади.

Таким чином, вищевказане дає підстави для висновку, що Рожнятівською селищною радою не затверджувалось нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах територіальної громади, а отже у іншому випадку була б відсутня потреба розробляти нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки.

Враховуючи вищевказане, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відповідачем доведено правомірність оскаржуваного рішення Рожнятівської селищної ради №510-16/2021 від 23.12.2021 року, а позовні вимоги є таким, що не підлягають задоволенню.

Колегія суддів також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Також згідно позиції Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформованої, зокрема у справах «Салов проти України» (заява № 65518/01; пункт 89), «Проніна проти України» (заява № 63566/00; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).

Відповідно до ч. 2 ст. 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини, а ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» передбачає, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Таким чином, доводи апеляційної скарги не знайшли свого підтвердження та спростовуються висновками суду першої інстанції, які зроблені на підставі повного, всебічного та об`єктивного аналізу відповідних правових норм та фактичних обставин справи.

За наведених обставин колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, тому оскаржуване рішення слід залишити без змін.

Керуючись ч. 3 ст. 243, ст.ст. 241, 242, 308, 310, 315, 316, 321, 325, 370 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Карпатнафтохім» залишити без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2023 року у справі № 300/1849/23 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 21 лютого 2024 року

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2024
Оприлюднено23.02.2024
Номер документу117153570
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —300/1849/23

Постанова від 13.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Рішення від 19.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Рішення від 19.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 17.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Григорук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні