КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 жовтня 2010 року
справа № 2а-5717/10/1070
Київський окружний адміністративний суд в особі судді Лисенко В.І., при секретарі судового засідання Мазуренко О.В., за участю представників:
позивача
- ОСОБА_1,
відповідача:
- ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом
Державної податкової інспекції в Обухівському районі Київської області
до
про
стягнення штрафних (фінансових) санкцій,
в с т а н о в и в:
Державна податкова інспекція в Обухівському районі Київської області (надалі – позивач) звернулась до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до споживчого товариства «Діана» (надалі – відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 5967, 00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у зв’язку з порушенням відповідачем вимог Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон України від 06.07.1995 № 265/95-ВР) та пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637, з відповідача підлягають стягненню штрафні (фінансові) санкції, які визначено на підставі рішень від 25.12.2009 № НОМЕР_1 та №0003432305/4998.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, просив суд позов задовольнити.
Відповідач визнав позовні вимоги в частині стягнення штрафних (фінансових) санкцій відповідно до рішення від 25.12.2009 №0003422305. Щодо рішення відповідача про стягнення штрафних (фінансових) санкцій від 25.12.2009 №0003432305/4998 позивач заперечив, пояснюючи, що ним було вчасно здійснено запис у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків, а письмові пояснення продавця магазину щодо невнесення запису не відповідають дійсності, оскільки написані під тиском перевіряючого та спростовуються відсутністю будь-яких записів у зазначеній книзі обліку. Таким чином, вважає рішення про застосування до нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 4880, 25 гр. за несвоєчасне оприбуткування готівки у касі безпідставним і незаконним.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню частково.
Споживче товариство «Діана» є юридичною особою та зареєстроване Обухівською районною державною адміністрацією Київської області 12.10.1999, про що зроблено запис - № 13421200000000787. Як платник податків позивач перебуває на обліку з 19.10.1999 за № 1602.
У грудні 2009 року посадовими особами державної податкової адміністрації Київської області проведено перевірку дотримання відповідачем порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій (акт перевірки від 04.12.2009 № 4036/23/30273637) . Перевірка проводилась в одному з магазинів позивача за адресою: Київська область, Обухівський район, с. Германівка, вул. Б. Хмельницького, 24.
У ході перевірки встановлено:
- при продажу товару на суму 4, 75 грн. відповідачем проведено розрахункову операцію без застосування реєстратора розрахункових операцій ;
- не забезпечення щоденного роздрукування фіскальних звітних чеків, а саме - z - звіт № 071 за 01.12.2009 роздруковано 02.12.2009;
- не відповідність готівкових коштів на місці проведення розрахунків на загальну суму 144, 60 грн.;
- не оприбуткування готівки у розмірі 976, 05 грн., а саме – не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій № НОМЕР_2 на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій (z - звіт за 01.12.2009 № 071 на суму розрахунків 494, 65 грн. та z – звіт за 02.12.2009 № 072 на суму розрахунків 481, 40 грн.).
За результатами перевірки позивачем зроблено висновок про те, що відповідачем порушено вимоги пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 637 та пунктів 1, 2, 9, 13 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», у зв’язку з чим Державною податкової інспекцією в Обухівському районі Київської області прийнято рішення від 25.12.2009 № НОМЕР_1 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 1086, 75 грн. (фінансова санкція за невикористання реєстратора розрахункових операцій при продажу товару, незабезпечення щоденного роздрукування фіскальних звітних чеків та невідповідності готівкових коштів на місці проведення розрахунків) та рішення від 25.12.2009 № 0003432305/4998 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 4880, 25 грн. (за несвоєчасне оприбуткування готівки у касі).
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між позивачем та відповідачем, суд зазначає наступне.
Статтею 15 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.
Згідно з пунктами 1, 2, 9 та 13 статті 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (надання послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій; забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки – загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.
Статтею 17 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у таких розмірах:
у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки (пункт 1 статті 17);
двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій (пункт 4 статті 17).
Розмір неоподатковуваного мінімуму встановлено Указом Президента України від 25.08.1996 № 762/96 і становить 17,00 грн.
Згідно із статтею 22 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Відповідно до абзацу 3 статті 1 Указу Президента України від 12.06.1995 № 436/95 «Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу готівки» за неоприбуткування (неповне та/або несвоєчасне) оприбуткування у касах готівки юридичними особами всіх форм власності, фізичними особами - громадянами України, іноземними громадянами та особами без громадянства, які є суб'єктами підприємницької діяльності, а також постійними представництвами нерезидентів, через які повністю або частково здійснюється підприємницька діяльність застосовується фінансові санкції у вигляді штрафу - у п'ятикратному розмірі неоприбуткованої суми.
Згідно з розрахунком фінансових санкцій до рішень про застосування до відповідача фінансових санкцій, розмір фінансових санкцій визначено податковим органом у таких сумах:
за продаж товарів на суму 4, 75 грн. без проведення розрахункової операції із застосуванням РРО - п'ятикратний розмір вартості проданих товарів, що становить 23, 75 грн.;
за не забезпечення щоденного друкування фіскальних звітних чеків – штраф у розмірі 20 неоподатковуваних мінімумів громадян, що становить 340, 00 грн.;
за невідповідність суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків – штраф у п’ятикратному розмірі суми на яку виявлено невідповідність, що становить 723, 00 грн.;
за несвоєчасне оприбуткування готівки у касі – штраф у п’ятикратному розмірі не оприбуткованої суми, що становить 4880, 25 грн.
Згідно з частиною третьою статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, які визнаються сторонами, можуть не доказуватися перед судом, якщо проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає сумніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.
Як вже зазначалось судом, відповідачем визнаються фінансові санкції застосовані позивачем у розмірі 1086, 75 грн., отже судом досліджуються обставини прийняття позивачем рішення від 25.12.2009 №0003432305/4998 про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 4880, 25 грн.
Фінансові санкції відповідачеві нараховані на підставі вказаного рішення відповідно до акту перевірки 04.12.2009 № 4036/23/30273637 , з якого вбачається, що відповідачем не оприбутковано готівку у розмірі 976, 05 грн., а саме – не здійснено облік зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій № НОМЕР_2 на підставі фіскальних звітних чеків реєстратора розрахункових операцій (z - звіт за 01.12.2009 № 071 на суму розрахунків 494, 65 грн. та z – звіт за 02.12.2009 № 072 на суму розрахунків 481, 40 грн.).
Згідно з абзацом 23 глави 1 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.04 р. № 637 (надалі - Положення), оприбуткуванням готівки є проведення підприємствами і підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до пункту 1.2 Положення, каса – приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів; оприбуткування готівки – це проведення підприємствами та підприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичних надходжень у касовій книзі, книзі обліку доходів і витрат, книзі обліку розрахункових операцій.
Відповідно до пункту 2.6 Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління Національного Банку України від 15.12.2004 № 637 уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковуватися.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які проводять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими ордерами і веденням касової книги відповідно до вимог глави 4 цього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у касовій книзі на підставі прибуткових касових ордерів.
У разі проведення готівкових розрахунків із застосуванням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є здійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній сумі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскальних звітних чеків РРО (даних РК).
Суми готівки, що оприбутковуються, мають відповідати сумам, визначеним у відповідних касових (розрахункових) документах.
Таким чином, оприбуткуванням готівки в касі підприємства, є здійснення обліку такої готівки у касовій книзі (на підставі касових ордерів, z - звітів), та відображення в ній всіх господарських і фінансових операцій (з підсумком за день).
Згідно з частиною першою статті 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до частини першої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмету доказування.
Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень (частина друга статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України) .
Частиною першою статті 79 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що письмовими доказами є документи (у тому числі електронні документи), акти, листи, телеграми, будь-які інші письмові записи, що містять в собі відомості про обставини, які мають значення для справи.
В судовому засіданні відповідачем надано для огляду прошнуровану та скріплену печаткою книгу обліку розрахункових операцій, з якої вбачається, що в ній наявні записи щодо руху коштів як за 01.12.2009 – у розмірі 494, 65 грн., так і за 02.12.2009 – 481, 40 грн. Будь-які записи перевіряючих щодо відсутності обліку готівки у касовій книзі за 01.12.2009 та за 02.12.20009 відсутні.
Оскільки позивачем не доведено факту не оприбуткування або несвоєчасного оприбуткування готівкових коштів відповідачем у розмірі 976, 05 грн., та враховуючи, що в книзі обліку розрахункових операцій наявні записи щодо готівкових коштів за 01.12.2009 – 494, 65 грн. та 02.12.2009 – 481, 40 грн., суд дійшов висновку, що рішення від 25.12.2009 №0003432305/4998 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 4880, 25 грн. є безпідставним.
Відповідно до частини третьої статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено
Оскільки позивач є суб’єктом владних повноважень, який в силу пункту 15 статті 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито» звільнений від сплати судового збору, а доказів понесення ним інших витрат, пов’язаних з розглядом справи суду не надано, судові витрати стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 11, 14, 70, 71, 72, 86, 94, 159 – 163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задовольнити частково.
Стягнути із споживчого товариства «Діана» (ідентифікаційний код - 30273637) штрафну (фінансову) санкцію у розмірі 1086 (одна тисяча вісімдесят шість) грн. 75 коп.
У задоволенні решти позовних вимог – відмовити.
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки встановленими статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Лисенко В.І.
Дата складення і підписання повного тесту постанови – 21 жовтня 2010 року
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
01113, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740
«21» жовтня 2010
№2а-5717/10/1070
Державна податкова інспекція в Обухівському районі Київської області
вул. Каштанова, буд. 20, м. Обухів, Київська область, 08700
Київський окружний адміністративний суд надсилає копію постанови від 18.10.2010 в адміністративній справі №2а-5717/10/1070.
Суддя Лисенко В.І.
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
01113, м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26 т/ф 2865687, ЄДРПОУ 240740
«21» жовтня 2010
№2а-5717/10/1070
Споживче товариство "Діана"
вул. Богдана Хмельницького, буд. 24, с. Германівка, Обухівський район, Київська область, 08753
Київський окружний адміністративний суд надсилає копію постанови від 18.10.2010 в адміністративній справі №2а-5717/10/1070.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.10.2010 |
Оприлюднено | 23.10.2010 |
Номер документу | 11719511 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні