ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
28 лютого 2024 року м. Дніпросправа № 280/6569/23Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року (суддя Артоуз О.О.) у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НГПП» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
ТОВ «НГПП» звернулось з позовом до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення.
Позивач просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «С» від 04 серпня 2023 року № 00028610709 на суму 159 917,69 грн.;
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «ПС» від 04 серпня 2023 року № 00028620709 на суму 1020 грн.;
Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДПС у Запорізькій області від 07 червня 2023 року № 923-П про проведення фактичної перевірки.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року позов задоволено частково.
Суд вирішив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «С» від 04 серпня 2023 року № 00028610709 грн. в частині застосування штрафних санкцій за порушення встановленого порядку ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації в розмірі 156 877,00 грн.
В іншій частині позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління ДПС у Запорізькій області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НГПП» судові витрати, а саме: судовий збір у розмірі 2 508,74 грн. та витрати на правову допомогу у розмірі 2000,00 грн.
Відповідачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати в частині задоволення позовної заяви і стягнення витрат на правову допомогу та ухвалити нове рішення, яким відмовити ТОВ «НГПП» у задоволенні позову повністю.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права, не було враховано, що позивачем не було надано інформації про причини відсутності за місцем реалізації пального змінних звітів за перевіряємий період, які повинні знаходитись на АЗГС відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводних скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.06.2002. №332.
Зазначено, що такі документи подані поза межами перевірки.
Щодо витрат на професійну правничу допомогу, зазначено, що заява позивача про стягнення цих витрат не відповідала вимогам ч. 4 ст. 134 КАС України.
Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.
Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Як було встановлено судом першої інстанції, ТОВ «НГПП» зареєстроване як юридична особа 01.11.2012.
Відповідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ «НГПП» здійснює наступні види економічної діяльності за КВЕД: 47.30 Роздрібна торгівля пальним (основний); 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 33.19 Ремонт і технічне обслуговування інших машин і устаткування.
Місцезнаходження суб`єкта господарювання відповідно до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: Україна, 69118, Запорізька обл., м. Запоріжжя, вул. Чубанова, буд. 7.
Листом ДПС України від 23.05.2023 № 11639/7/99-00-09-01-01-07 з метою забезпечення належної організації роботи щодо виконання рішення Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики від 08.05.2023 про стан дотримання законодавства, що регулює обіг підакцизних товарів та забезпечення організації роботи щодо боротьби з тіньовим обігом підакцизної продукції та на виконання п. 1.2.5 цього рішення надано ГУ ДПС перелік СГ, які мають ліцензію на роздрібну торгівлю пальним для проведення фактичних перевірок ДЗС та інших об`єктів роздрібної торгівлі пальним, у тому числі АЗС блочного, контейнерного та модульного типів (відповідно до переліків №5 та №8 рішення), щодо наявності ліцензії на роздрібну торгівлю пальним на місце торгівлі, реєстрації РРО, акцизною складу, наявності зареєстрованих рівнемірів та витратомірів - лічильників, дотримання касової дисципліни, оформлення найманих працівників, надання звітності та інших вимог, в тому числі провести контрольні закупки та за результатами перевірок вжити передбачені законодавством заходи щодо застосування санкцій з метою припинення незаконної діяльності таких об`єктів (із обов`язковим залученням до проведення фактичних перевірок фахівців підрозділів аудиту).
Доповідною запискою начальника управління контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Запорізькій області Зарецької Юлії запропоновано з метою недопущення порушень законодавства та на підставі ст. 19-1, ст.20, пп. 75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.2, пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80, п. 69.27 підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу України організувати спільно з фахівцями відділу фактичних перевірок проведення фактичної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «НГПП» (код ЄДРПОУ 38416103) за адресою: м. Запоріжжя, вул. Іванова, 32, АВТОГАЗЗАПРАВКА щодо здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів; вимог законодавства, яке регулює ведення касових операцій: дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами): з питань цін та ціноутворення, а також дотримання вимог інших нормативно-правових актів, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні; в наказі про проведення фактичної перевірки зазначити перевіряємий період з 08.05.2023 по день закінчення фактичної перевірки.
У відповідності до наказу заступника начальника Головного управління ДПС у Запорізькій області від 07.06.2023 № 923-п «Про проведення фактичної перевірки» на підставі ст. 19-1, ст. 20, пп. 75.1.3 п.75.1 ст.75, пп. 80.2.5 п.80.2 ст.80, п. 69.27 підрозділу 10 розділу XX Податкового Кодексу України, доповідної записки начальника управління контролю за підакцизними товарами Зарецької Юлії від 06.06.2023 №1841вн, прийнято рішення провести фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «НГПП» за адресою: м. Запоріжжя, Іванова, 32, АВТОГАЗЗАПРАВКА, з 07.06.2023 тривалістю 10 діб. Перевірку провести за період діяльності з 08.05.2023 по день закінчення фактичної перевірки з метою здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері виробництва і обігу підакцизних товарів; вимог законодавства, яке регулює ведення касових операцій; дотримання роботодавцем законодавства щодо укладання трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами); з питань цін та ціноутворення, а також дотримання вимог інших нормативно-правових актів, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні.
На підставі вказаного наказу 07.06.2023 фахівцям ГУ ДПС у Запорізькій області видано направлення на проведення перевірки № 1227 та № 1228.
Згідно матеріалів справи під час проведення перевірки 08.06.2023 оператору АЗС ТОВ «НГПП» ОСОБА_1 вручено копію наказу ГУ ДПС у Запорізькій області від 07.06.2023 № 923-п та запит на надання документів, пред`явлено службові посвідчення перевіряючих осіб і направлення на проведення перевірки № 1227 та № 1228.
За результатам фактичної перевірки ТОВ «НГПП» ГУ ДПС у Запорізькій області 19.06.2023 складено Акт про результати фактичної перевірки з питання здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері виробництва обігу підакцизних товарів; вимог законодавства, яке регулює ведення касових операцій; дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами); з питань цін та ціноутворення, а також дотримання вимог інших нормативно-правових актів, що регулюють обіг підакцизних товарів в Україні № 2074/08/01/09/38416103.
У відповідності до акту фактичної перевірки перевіркою встановлено: не застосування реєстратора розрахункових операцій при проведенні розрахункових операцій, і застосуванням спеціальних платіжних засобів, на загальну суму 3040,69 грн., а саме: згідно X-балансу платіжного терміналу №50708437, через даний платіжний термінал станом на 15 годину 07 хвилин 08.06.2023 проведені безготівкові розрахунки у сумі 3040,69 грн. Відповідно до наданого Х-звіту реєстратора розрахункових операцій (з фіскальним номером 3000340878), станом на 15 годину 12 хвилин 08.06.2023 безготівкові розрахунки з продажу скрапленого газу проведені через спеціальний платіжний засіб у сумі 3040,69 грн. не проводились через реєстратор розрахункових операцій та не зазначені в Х-звіті РРО; порушення ведення в порядку, встановленому законодавством, обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації на суму 156 877,00 грн. Під час перевірки було знято фактичні залишки скрапленого газу та занесені до відомості ТМЦ, яка підписана матеріально-відповідальною особою. Станом на 15 годину 07 хвилин 08.06.2023 в приміщенні ГАЗС, шо розташована за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Іванова, буд. 32, в якому здійснює діяльність ТОВ «НГПП» (код ЄДРПОУ 38416103) були відсутні змінні звіти за формою № 14-ГС, в якому ведеться кількісний облік руху скрапленого газу на ГАЗС.
Відповідно до «Інструкції про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту», затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.06.2022 №332, на АГЗС (АГЗП) проводиться оперативний контроль за кількістю СВГ, результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманого і відпущеного СВГ. Кількісний облік руху СВГ на АГЗС (АГЗП) ведеться за змінним звітом за формою № 14-ГС.
Під час приймання-здавання зміни касири і оператори АГЗС (АГЗП) спільно: визначають залишки СВГ на кінець зміни з урахуванням залишків на початок зміни, надходження СВГ за зміну, які підтверджені відповідними документами, та кількості відпущеного газу за зміну за сумарними показниками лічильників усіх газозаправних колонок; вимірюють рівні наповнення скрапленим газом резервуарів АГЗС (АГЗП) і за результатами проведених вимірювань визначають об`єм СВГ; роздруковують на РРО фіскальний звітний чек і визначають обсяг виторгу за зміну; передають по зміні залишок грошових коштів.
Після закінчення кожної зміни касиром і оператором складається змінний звіт за формою № 14-ГС в двох примірниках, з яких один - з додатком до нього первинних документів на приймання і відпуск СВГ передається в бухгалтерію підприємства, а другий - залишається на АГЗС (АГЗП).
В ході перевірки оператору газової АЗС ТОВ «НГПП» (код ЄДРПОУ 38416103) ОСОБА_1 08.06.2023 вручено лист для надання посадовими особами підприємства документів та вмотивованих пояснень.
ТОВ «НГПП» (код ЄДРПОУ 38416103) не надано посадовим особам контролюючого органу в повному обсязі всіх документів пов`язаних з проведенням перевірки, а саме: не надано змінні звіти за формою №14-ГС, чим порушено вимоги п.85.2 ст.85 Податкового кодексу України.
Таким чином. за місцем провадження діяльності зі зберігання та реалізації пального ТОВ «НГПП» (код ЄДРПОУ 38416103), на ГАЗС за адресою: Запорізька область м. Запоріжжя, вул. Іванова. б.32, встановлено порушення: п. 1, п. 2. п. 12 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»; п. 85.2 ст. 85 Податкового кодексу України. Перевірку закінчено: 16 червня 2023 року о 16 год. 00 хвилин.
Примірник акту фактичної перевірки направлено на податкову адресу суб`єкта господарювання засобами поштового зв`язку.
11 липня 2023 року позивачем подано відповідачу пояснення-заперечення на Акт перевірки в яких, щодо не застосування реєстратора розрахункових операцій при проведенні розрахунків з застосуванням спеціальних платіжних засобів пояснено, що оператор ОСОБА_1 , прийнятий на підприємство з зруйнованої АГЗС у с.Кам`янському під час воєнних дій, при відпуску СВГ з оплатою через термінал фіксував в РРО кількість відпущеного палива, а занесення сумарного розрахункового документа з платіжного термінала заносив в кінці зміни, що відображається в Х-звіті, на що керівник не звернула своєчасно увагу Це дійсно є порушенням процедури, що не приводить до помилок в кількісному обліку руху і в подальшому не буде допускатися. Бухгалтерський облік руху скрапленого вуглеводневого газу (СВГ) на підприємстві ведеться згідно Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні (996-14) та відповідно до положення (стандарту бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 № 246 (20751-99) та зареєстрованого Міністерством юстиції України 02.11.1999 за № 751-4044. Податковий облік господарських операцій руху СВГ ведеться із чинним законодавством України. Виходячи із приписів вказаних правових норм, СВГ, який поступає на АГЗС для продажу у відповідній кількості заносяться до РРО, який здійснює облік ТМЦ. Кількісний облік руху СВГ на АГЗС ведеться за формою № 14-ГС. Відсутність на момент перевірки змінного звіту не може вказувати на порушення правил обліку СВГ і порушення порядку реєстрації розрахункових операцій. Змінний журнал 14-ГС передбачений для порядку приймання-передавання зміни на АГЗС та оперативному контролю за кількістю СВГ, і не являється обліковим бухгалтерським документом.
Листом від 31.07.2023 № 30735/6/08-01-07-09-13 ГУ ДПС у Запорізькій області повідомлено позивачу про те, що в наданих запереченнях не спростовано висновки акту про результати фактичної перевірки № 2074/08/01/09/ НОМЕР_1 від 19.06.2023, таким чином, висновки зазначеного акту перевірки є такими, що відповідають вимогам діючого законодавства, є обґрунтованими та залишаються без змін.
04 серпня 2023 року ГУ ДПС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення № 00028610709 згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції за порушення законодавства про патентування, норм регулювання обігу готівки та застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг у розмірі 159 917,00 грн. (порушення п.1, п. 2 ст. 3 Закону України № 265/95-ВР від 06.07.1995 «Про застосування РРО у сфері торгівлі. Громадського харчування та послуг» - проведення розрахункової операції без використання РРО - 3 040,69 грн.; порушення п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР порушення встановленого порядку ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації 156 877,00 грн.).
Також, 04 серпня 2023 року ГУ ДПС у Запорізькій області винесено податкове повідомлення-рішення № 00028620709 згідно якого до позивача застосовано штрафні санкції за ненадання в повному обсязі документів, що відносяться до перевірки у розмірі 1 020 грн.
Позивач звернувся до суду з даним позовом.
Задовольняючи позов частково, суд першої інстанції зазначив, що позивачем станом на 08.06.2023 належним чином вівся облік товарних запасів, що зафіксовано у реєстраторі розрахункових операцій позивача, а відповідачем не доведений факт реалізації позивачем не облікованих у встановленому законодавством порідку товару.
Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.
Щодо наявності порушення вимог п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» порушення встановленого порядку ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, висновки податкового органу ґрунтуються на тому, що станом дату проведення перевірки в приміщенні ГАЗС були відсутні змінні звіти за формою № 14-ГС, в яких ведеться кількісний облік руху скрапленого газу на ГАЗС.
Згідно приписів п. 12 ст. 3 Закону № 265/95-ВР на позивача покладено обов`язок здійснювати реалізацію лише облікованих у встановленому законодавством порядку товарів.
За визначеннями, наведеними у статті 1 Закону України №996-ХIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік - процес виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень; первинний документ - документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення; облікова політика - сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання та подання фінансової звітності.
Відповідно до приписів частин 1, 2 та 5 ст.8 Закону №996-ХIV бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації. Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів. Підприємство самостійно: визначає за погодженням з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до установчих документів облікову політику підприємства, обирає форму бухгалтерського обліку як певну систему регістрів обліку, порядку і способу реєстрації та узагальнення інформації в них з додержанням єдиних засад, встановлених цим Законом, та з урахуванням особливостей своєї діяльності і технології обробки облікових даних.
Згідно із ст. 9 зазначеного Закону підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на перше число кожного місяця. Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.
Суд першої інстанції вірно зазначив, що до документів, що є підставою для оприбуткування (обліку) товару, в тому числі за місцем їх реалізації, належать первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що сама по собі відсутність на момент перевірки контролюючим органом первинних документів за місцем реалізації чи зберігання товарів, за умови, що ці товари належним чином обліковані відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», не є підставою для застосування до платника фінансової санкції, передбаченої ст. 20 Закону №265/95-ВР.
Суд першої інстанції вірно врахував, що в акті фактичної перевірки не встановлено порушень позивачем вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в України» та/або Стандартів бухгалтерського обліку товарів.
Єдиний порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводневих скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту і використовується на газонаповнювальних станціях (ГНС), газонаповнювальних пунктах (ГНП), автогазозаправних станціях (АГЗС) та автогазозаправних пунктах (АГЗП) незалежно від форм власності визначено Інструкцією про порядок приймання, зберігання, відпуску та обліку газів вуглеводних скраплених для комунально-побутового споживання та автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства палива та енергетики України від 03.06.2002. №332, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.04.2003 за № 331/7652.
Згідно із підпунктом 5.2.2 Інструкції №332, приймання СВГ (скраплений вуглеводневий газ), що надійшов автомобільним транспортом від постачальників, проводиться вантажоодержувачем на підставі видаткових та товаротранспортних накладних (типова форма №1-ТН, затверджена наказом Міністерства транспорту та Міністерства статистики України від 29.12.1995 №488/346 «Про затвердження типових форм первинного обліку роботи вантажного автомобіля»). Видаткова та товаротранспортна накладні є підставою для оприбуткування СВГ за складським та бухгалтерським обліком підприємства.
Пунктом 9 вказаної Інструкції №332 визначено порядок приймання-здавання зміни та складання змінного звіту на АГЗС (АГЗП).
Згідно із п.9.1-9.3 Інструкції №332, на порушення позивачем якого покликається відповідач, на АГЗС (АГЗП) проводиться оперативний контроль за кількістю скрапленого вуглеводного газу (СВГ), результати якого використовуються для ведення обліку, звіряння кількості отриманого і відпущеного СВГ. Кількісний облік руху СВГ на АГЗС (АГЗП) ведеться за змінним звітом за формою №14-ГС. Пунктом 9.2 передбачено, що під час приймання-здавання зміни касири і оператори АГЗС (АГЗП) спільно:
- визначають залишки СВГ на кінець зміни з урахуванням залишків на початок зміни, надходження СВГ за зміну, які підтверджені відповідними документами, та кількості відпущеного газу за зміну за сумарними показниками лічильників усіх газозаправних колонок;
- вимірюють рівні наповнення скрапленим газом резервуарів АГЗС (АГЗП) і за результатами проведених вимірювань визначають об`єм СВГ;
- роздруковують на РРО фіскальний звітний чек і визначають обсяг виторгу за зміну;
- передають по зміні залишок грошових коштів.
Після закінчення кожної зміни касиром і оператором складається змінний звіт за формою № 14-ГС в двох примірниках, з яких один - з додатком до нього первинних документів на приймання і відпуск СВГ передається в бухгалтерію підприємства, а другий - залишається на АГЗС (АГЗП) (п.9.3 Інструкції №332).
Пунктом 11 Інструкції визначено, що бухгалтерський облік руху СВГ здійснюється на підставі Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 «Запаси», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 №246 та зареєстрованого Міністерством юстиції 02.11.1999 за № 751/4044.
Судом першої інстанції вірно зазначено, що нормою п.12 ст.3 Закону №265/95-ВР зобов`язано суб`єктів господарювання вести облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, в порядку, встановленому законодавством, а Інструкцією № 332, в свою чергу, встановлено спосіб та порядок здійснення обліку скрапленого газу, який залишається після його реалізації, шляхом позмінного складання касиром (оператором) змінних звітів за формою № 14-ГС зокрема.
Звіт АЗС за формою №14-ГС не є первинним документом у розумінні Закону №265/95-ВР та в силу положень Інструкції №332 не може бути самостійно використаний для визначення об`єму СВГ та бути підставою для обліковування товарних запасів підприємств, або підтверджувати наявність не облікованого товару за місцем реалізації, оскільки вказаний документ відображає виключно здійснений оперативний контроль за кількісним рухом СВГ, результати якого, поряд з первинними бухгалтерськими документами, сумарними показниками лічильників усіх газозаправних колонок, фіскальними звітними чеками використовуються для ведення обліку товарних запасів (бухгалтерського та складського).
Судом першої інстанції було встановлено, що в ході перевірки співробітниками відповідача була встановлена наявність на АГЗС позивача залишків скрапленого газу в обсязі 7586,47 л. До акту фактичної перевірки доданий х-звіт позивача за 08.06.2023 станом на час проведення фактичної перевірки, в якому міститься інформація про залишки товару в обсязі 7586,47 л.
Колегія суддів погоджується з судом першої інстанції, що з наведеного вбачається, що позивачем станом на 08.06.2023 належним чином вівся облік товарних запасів, що зафіксовано у реєстраторі розрахункових операцій позивача, а відповідачем не доведений факт реалізації позивачем не облікованих у встановленому законодавством порідку товару.
Суд першої інстанції також вірно зазначив, що відсутність чи недоліки в оформленні передбачених Інструкцією документів (журналів обліку, змінних звітів) не може бути єдиною підставою для висновку про порушення порядку ведення обліку палива за місцем його продажу та застосування до суб`єкта господарювання штрафних санкцій, передбачених ст. 20 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», а висновок відповідача про порушення позивачем п.12 ст. 3 Закону №265/95-ВР не підтверджений належними доказами.
Щодо витрат на професійну правничу допомогу.
На підтвердження витрат на професійну правничу допомогу, позивачем було до суду першої інстанції надано: копії договору № 0808/23 про надання правової допомоги від 08.08.2023, додаткової угоди № 1 від 08.08.2023 до договору № 0808/23 про надання правової допомоги від 08.08.2023, рахункуфактури № 1608/23-4 від 16.08.2023 НА СУМУ 2 500,00 грн., акту № 1608/23-4 про надання юридичних послуг від 16.08.2023 на суму 2500,00 грн., платіжної інструкції № 1404_00000/е73d41 67-8704-45е8-9f від 23.08.2023 на суму 2 500 грн.
Колегія суддів вважає, що судом першої інстанції вірно було враховано вимоги ст. 134 КАС України та стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань відповідача 2000грн.
Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.
Підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні.
Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 18 жовтня 2023 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «НГПП» до Головного управління ДПС у Запорізькій області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Постанова у повному обсязі складена 28 лютого 2024 року.
Головуючий - суддяА.А. Щербак
суддяН.П. Баранник
суддяН.І. Малиш
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2024 |
Оприлюднено | 01.03.2024 |
Номер документу | 117315758 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Щербак А.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Артоуз Олеся Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні