Ухвала
від 27.02.2024 по справі 420/17638/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/17638/21

У Х В А Л А

26 лютого 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Вовченко O.A.,

секретар судового засідання Іщенко С.О.,

за участю:

представника відповідача Шаклова Д.О.(згідно виписки)

представника відповідача Москальової М.В. (згідно ордеру),

розглядаючи за правилами загального позовного провадження у судовому засіданні клопотання представника Південного Міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну позивача по адміністративній справі за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, -

ВСТАНОВИВ

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» вул. Павла Каплуна, буд. 109/5, с. Кучурган, Роздільнянський район, Одеська область, 67450, код ЄДРПОУ: 41556462 шляхом зобов`язання комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: газонебезпечних робіт, робіт в колодязях, траншеях, тощо; земляних робіт, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій; робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зупинити експлуатацію тракторної техніки підприємства: тракторів ЮМЗ-6АЛ - 2 од, Т-25 - 1 од., причепів тракторних - 2 од., металевої бочки-причепу (для викачки каналізаційних стоків); заборонити допуск до роботи персоналу, що здійснює обслуговування водопровідних мереж; зупинити експлуатацію електрообладнання артезіанських свердловин, які знаходяться в користуванні Комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ», всього 7 од., за юридичною адресою: вул. Павла Каплуна, буд. 109/5, с. Кучурган, Роздільнянський район, Одеська область, у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 06.12.2021, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.04.2022: адміністративний позов Головного управління Держпраці в Одеській області задоволено; застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» вул. Павла Каплуна, буд. 109/5, с. Кучурган, Роздільнянський район, Одеська область, 67450, код ЄДРПОУ: 41556462 шляхом зобов`язання Комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» зупинити виконання робіт підвищеної небезпеки, а саме: газонебезпечних робіт, робіт в колодязях, траншеях, тощо; земляних робіт, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій; робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра; зупинити експлуатацію тракторної техніки підприємства: тракторів ЮМЗ-6АЛ - 2 од,, Т-25 - 1 од., причепів тракторних - 2 од., металевої бочки-причепу (для викачки каналізаційних стоків); заборонити допуск до роботи персоналу, що здійснює обслуговування водопровідних мереж; зупинити експлуатацію електрообладнання артезіанських свердловин, які знаходяться в користуванні Комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ», всього 7 од., за юридичною адресою: вул. Павла Каплуна, буд. 109/5, с. Кучурган, Роздільнянський район, Одеська область, у зв`язку із загрозою життю та здоров`ю людей.

Постановою Верховного Суду від 28.09.2023: касаційну скаргу Комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» задоволено частково; рішення Одеського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2021 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21 квітня 2022 року скасовано, справу № 420/17638/21 направлено до Одеського окружного адміністративного суду на новий судовий розгляд.

10.10.2023 за вх. №34591/23 вказана адміністративна справа № 420/17638/21 надійшла до Одеського окружного адміністративного суду та згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями передана на розгляд головуючому судді Вовченко О.А.

Ухвалою від 16.10.2023 прийнято до провадження адміністративну справу №420/17638/21 та визначено її розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

03.11.2023 ухвалою суду задоволено заяву представника відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та визначено розгляд справи №420/17638/21 за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду проводити за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання.

Ухвалою суду від 01 лютого 2024 року закрито підготовче провадження по справі за позовом Головного управління Держпраці в Одеській області до комунального підприємства «КУЧУРГАНСЬКИЙ ВОДОГРАЙ» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, та призначено справу №420/17638/21 до судового розгляду по суті.

13 лютого 2024 року від представника Південного Міжрегіонального управління Державної служби з питань праці надійшло клопотання з посиланням на приписи ст. 52 КАС України про заміну позивача.

В клопотанні зазначено, що постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 № 14 постановлено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці, зокрема і Головне управління Держпраці в Одеській області. Підпунктом 3 пункту 3 Постанови № 14 міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються. Наказом від 07.12.2022 № 237 Державна служба України з питань праці погодила міжрегіональному управлінню можливість забезпечення здійснення повноважень та функцій, визначених Положенням про Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.

26 лютого 2024 року до суду від відповідача надійшли заперечення проти клопотання про заміну позивача.

Посилаючись на ст. ст. 4, 104 ЦК України, ст. 48 КАС України, в клопотанні зазначено, що відсутні правові підстави для заміни позивача Головного управління Держпраці в Одеській області на Південне Міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.

В судове засідання представник Головне управління Держпраці в Одеській області не з`явився.

Судом встановлено, що Головне управління Держпраці в Одеській області (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39781624, адреса: 65044, Одеська область, м. Одеса, проспект Шевченка, 2) перебуває в стані припинення (т.2 а.с.217).

У судовому засіданні представники відповідача заперечували проти заміни позивача.

Заслухавши думку учасників процесу, щодо заміни позивача правонаступником, суд встановив наступне.

Приписами ст.52 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У такому випадку також відбувається вибуття суб`єкта владних повноважень із публічних правовідносин.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама по собі має бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

Отже, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Таким чином, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постановах від 11.10.2019 (справа №812/1408/16) та від 27.05.2021 (справа №2а/1215/98/2012).

Згідно з пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 №14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком 1, зокрема Головне управління Держпраці в Одеській області.

Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 №14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» утворено як юридичну особу публічного права міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці за переліком згідно з додатком 2, зокрема Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.

Відповідно до пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 за №14 «Деякі питання територіальних органів Державної служби з питань праці» установлено, що територіальні органи Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1 цієї постанови, продовжують здійснювати повноваження та функції, покладені на зазначені органи, до завершення здійснення заходів, пов`язаних з утворенням міжрегіональних територіальних органів Державної служби з питань праці і прийняттям рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною службою з питань праці після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворені згідно з пунктом 2 цієї постанови, затвердження положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Міжрегіональні територіальні органи Державної служби з питань праці, що утворюються згідно з підпунктом 3 пункту 3 цієї постанови, виконують завдання і функції територіальних органів Державної служби з питань праці, які ліквідуються згідно з пунктом 1, а саме: Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці - завдання і функції Головного управління Держпраці в Одеській області, Управління Держпраці у Миколаївській області, Головного управління Держпраці у Херсонській області.

Згідно із інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Головне управління Держпраці в Одеській області (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39781624, адреса: 65044, Одеська область, м.Одеса, проспект Шевченка, 2) перебуває в стані припинення 19.01.2022.

Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 44742194) зареєстроване як юридична особа публічного права, про що внесено відповідний запис 26.09.2022.

Отже, станом на час розгляду заяви, владні управлінські функції внаслідок проведеної реорганізації перейшли від Головного управління Держпраці в Одеській області до Південного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, яке є правонаступником позивача.

З урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку про необхідність заміни позивача у зв`язку з наявністю факту правонаступництва.

Враховуючи наведені вище обставини та норми права, суд вирішив здійснити процесуальне правонаступництво та замінити позивача у даній справі - Головне управління Держпраці в Одеській області на Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 241, 248, 256 КАС України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання представника Південного Міжрегіонального управління Державної служби з питань праці про заміну позивача задовольнити.

Замінити позивача - Головне управління Держпраці у Одеській області (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 39781624, адреса: 65044, м. Одеса, Проспект Шевченка, 2) на його правонаступника - Південне міжрегіональне управління Державної служби з питань праці (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 44742194, адреса: 54003, м. Миколаїв, вул. Маршала Василевського, 40/1).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали виготовлений 27.02.2024 року.

Суддя О.А. Вовченко

Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117347536
СудочинствоАдміністративне
Сутьзастосування заходів реагування у сфері державного нагляду

Судовий реєстр по справі —420/17638/21

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 01.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 16.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Постанова від 28.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 27.09.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 03.08.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Ухвала від 22.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Кравчук В.М.

Постанова від 20.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Стас Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні