Постанова
від 20.02.2024 по справі 922/2242/22
СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

СХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 лютого 2024 року м. Харків Справа № 922/2242/22

Східний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий суддя Медуниця О.Є., суддя Істоміна О.А., суддя Радіонова О.О.

за участю секретаря судового засідання Гаркуши О.Л.,

представників:

розпорядник майна ПП «АЄ Фекторі» - Бандола О.О. (у режимі відеоконференції);

від боржника - адвокат Ступицький В.С.,адвокат Волторніст С.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Східного апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Іоніті» (вх.2818Х/3) на ухвалу Господарського суду Харківської області від 06.12.2023 (суддя Байбак О.І.), постановлену за результатом розгляду клопотання розпорядника майна Бандоли О.О. (вх.№29052 від 24.10.2023) про зобов`язання вчинити певні дії, поданого у справі №922/2242/22

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Іоніті", м.Київ,

про визнання банкрутом Приватного підприємства "АЄ Фекторі", м.Харків,

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Господарського суду Харківської області перебуває справа №922/2242/22 за заявою кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю "Іоніті" (далі - ТОВ "Іоніті") про визнання банкрутом Приватного підприємства "АЄ Фекторі" (далі - ПП "АЄ Фекторі").

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 06.12.2022 відкрито провадження у справі про банкрутство ПП "АЄ Фекторі"; призначено розпорядником майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу Олександра Олексійовича.

Розпорядник майна Бандола О.О. звернувся до Господарського суду Харківської області з клопотанням (вх.№29052 від 24.10.2023) про зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить суд:

1) визнати бездіяльність керівника Приватного підприємства "АЄ Фекторі" у зв`язку із ненаданням розпоряднику майна арбітражному керуючому Бандолі О.О. документів боржника незаконною;

2) зобов`язати керівника Приватного підприємства "АЄ Фекторі" забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна;

3) зобов`язати керівника Приватного підприємства "АЄ Фекторі" передати розпоряднику майна арбітражному керуючому Бандолі О.О. належним чином завірені копії наступних документів:

- документи, що підтверджують права Підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки, відповідні технічні паспорти;

- внутрішні документи Підприємства, що підтверджують повноваження керівних органів (положення про раду директорів, про правління тощо);

- протоколи зборів керівних органів Підприємства;

- накази та розпорядження керівника Підприємства;

- щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів;

- договори, угоди, контракти, укладені Підприємством з усіма юридичними та фізичними особами;

- номери розрахункового та інших рахунків Підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на рахунках;

- документи, що свідчать про виконання або невиконання Підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами, бюджетом, позабюджетними фондами (невиконані платіжні вимоги, платіжні доручення та інше);

- документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності (квартальні та річні), надані до податкової інспекції, позабюджетних фондів, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття, наказ про прийняття бюджетної політики, останні акти про інвентаризацію майна та фінансових зобов`язань, останні інвентарні відомості;

- копії ліцензій, сертифікатів;

- відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг);

- відомості про основних постачальників та споживачів продукції (оціночна доля у загальному обсязі реалізації, поставок);

- відомості про наявність майна, у тому числі цінних паперів;

- відомості про обтяження майна Підприємства зобов`язаннями перед третіми особами (оренда, застава та інше);

- відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) Підприємства (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, органів податкової служби та інше);

- відомості про внутрішню структуру Підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв;

- відомості про фактичну чисельність робітників Підприємства, затверджений штатний розклад;

- відомості про видані довіреності;

- найменування та адреси організацій, в яких Підприємство є засновником (учасником), відомості про частину участі;

- відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) Підприємства, матеріально відповідальних осіб та осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку, з наданням відповідних наказів;

- перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючі документи такого влучання;

- інші документи пов`язані із діяльністю Підприємства;

- установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення до ЄДРПОУ, свідоцтво про державну реєстрацію, реєстр власників акцій (за наявності);

- баланс підприємства (форма №1), для суб`єктів малого підприємництва - форма №1-м);

- звіт про фінансові результати (форма №2), для суб`єктів малого підприємництва - форма №2-м);

- звіт про рух грошових коштів (форма №3);

- звіт про власний капітал (форма №4);

- примітки до річної фінансової звітності (форма №5);

- звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію (знос) (форма №11-ОЗ);

- обстеження технологічних інновацій промислового підприємства (форма №1-інновація);

- звіт про фінансові результати і дебіторську та кредиторську заборгованість (форма №1-Б);

- звіт з праці (форма №1-ПВ);

- звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці (форма №1-ПВ (умови праці));

- звіт про використання робочого часу (форма №3-ПВ);

- звіт про виробництво промислової продукції (форма №1П-НПП);

- інша інформація, необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 06.12.2023 у справі №922/2242/22 клопотання розпорядника майна Бандоли О.О. (вх.№29052 від 24.10.2023) про зобов`язання вчинити певні дії задоволено частково. Зобов`язано керівника Приватного підприємства "АЄ Фекторі" забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитись з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна. У задоволенні іншої частини клопотання відмовлено.

Не погодившись із означеною ухвалою ТОВ «Іоніті» звернулося до Східного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу Господарського суду Харківської області від 06.12.2023 у справі №922/2242/22 у частині відмови у задоволенні клопотання розпорядника майна Бандоли О.О. про зобов`язання вчинити певні дії. У цій частині ухвалити нове судове рішення, яким клопотання розпорядника майна Бандоли О.О. про зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.

На переконання апелянта, оскаржувана ухвала у частині відмови у задоволенні клопотання розпорядника майна від 24.10.2023 підлягає скасуванню як така, що ухвалена без повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, та без їх належної оцінки, що є порушенням норм процесуального права. В обґрунтування вимог апеляційної скарги ТОВ «Іоніті» зазначає наступне:

- посилання суду на лист за вих.№07-11/23 від 07.11.2023 ПП "АЄ Фекторі" щодо направлення на адресу розпорядника майна Звітів про фінансові результати (форма №2) та довідку боржника про наявність документів від 05.12.2023 є безпідставним, оскільки відповідні документи керівник боржника надав розпоряднику майна вже після звернення із відповідним клопотанням;

- місцевий господарський суд не надав будь-якої оцінки систематичному зловживанню процесуальними правами боржником з моменту відкриття провадження у даній справі. Суд не взяв до уваги, що боржник ігнорував не лише ті звернення розпорядника майна, на які послався суд у оскаржуваній ухвалі (тобто, від 21.07.2023 та від

18.08.2023), але й попередні звернення (від 12.12.2022 за вих.№02-120/01; від 06.01.2023 за

вих.№02-120/41);

- суд не надав оцінки тій обставині, що ПП «АЄ Фекторі» з власної ініціативи та відповідно до наказу №1-І від 02.01.2023 було призначено та проведено позапланову інвентаризацію, про що розпорядник майна не був проінформований, що також слід визнати зловживанням процесуальними правами. Усі дії боржника до 07.11.2023 були направлені виключно на затягування процедури банкрутства та є зловживанням своїми процесуальними правами;

- Господарський суд Харківської області не мав враховувати доводи боржника про те, що частина документів, що є первинними бухгалтерськими документами, були втрачені під час ракетного обстрілу 21.10.2022 та 02.11.2022. Так, уповноважений представник ПП «АЄ Фекторі» А.Мустафаєва у листі б/н від 02.01.2023 не зазначила про втрату первинних бухгалтерських документів боржника під час ракетного обстрілу. Крім того у контексті положень Податкового кодексу України боржник уже був зобов`язаний відновити первинні бухгалтерські документи;

- відповідно до супровідного листа ПП «АЄ ФЕКТОРІ» від 22.09.2023 на адресу суду надійшли документи, складені за результатами проведення інвентаризації, що була проведена на підставі наказу від 14.08.2023, однак документи, на підставі яких проведено інвентаризацію, розпоряднику майна не надано.

Відповідно до протоколу передачі судової справи раніше визначеному складу суду від 20.12.2023 означена апеляційна скарга передана на розгляд колегії суддів: головуючий суддя Медуниця О.Є., суддя Істоміна О.А., суддя Радіонова О.О.

Ухвалою Східного апеляційного господарського суду від 25.12.2023, зокрема, відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою ТОВ «Іоніті» на ухвалу Господарського суду Харківської області від 06.12.2023 у справі №922/2242/22 та призначено розгляд означеної апеляційної скарги на 20.02.2024 о 10:00год.

Через підсистему «Електронний суд» 12.01.2024 від розпорядника майна ПП «АЄ Фекторі» Бандоли Олександра Олексійовича надійшов відзив на апеляційну скаргу (у межах визначеного судом строку), за змістом якого заявник просить задовольнити апеляційну скаргу ТОВ «Іоніті» в повному обсязі.

При цьому за коротким змістом відзиву розпорядник майна зауважує на наступному. Уповноважена особа ПП "АЄ Фекторі" А.Мустафаєва не повідомляла розпорядника майна згідно відповіді від 02.01.2023 про те, що під час ракетного обстрілу 21.10.2022 та 02.11.2022 втрачено документи боржника, а лише просила продовжити строк виконання запиту. Платник податків зобов`язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

Також розпорядник майна звертає увагу суду, що відповідно до супровідного листа ПП "АЄ Фекторі" від 22.09.2023 на адресу суду надійшли документи, складені за результатами проведення інвентаризації, що була проведена на підставі наказу від 14.08.2023. Розпорядником майна не отримано документів, на підставі яких проведено інвентаризацію. Керівником боржника не надано розпоряднику майна на чисельні письмові запити документи, що зберігаються у базах даних (у тому числі електронних), які використовувалися посадовими особами боржника під час проведення інвентаризації, та інші документи боржника, зазначені у запитах розпорядника майна. У зв`язку із означеним розпорядник майна не має можливості перевірити достовірність даних, зазначених у протоколі інвентаризації боржника.

Інші учасники справи правом, наданим ст.263 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України), не скористалися, відзивів на апеляційну скаргу не надали. Відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції (ч.3 ст.263 ГПК України).

У судовому засіданні 20.02.2024 представники боржника проти апеляційної скарги заперечували, просили залишити оскаржувану ухвалу суду першої інстанції без змін, апеляційну скаргу без задоволення. Представниками було також зазначено, що апелянтом не доведено порушення оскаржуваною ухвалою його прав, тому апеляційне провадження иає бути закрито на підставі п.п.3 ч.1 ст. 264ГПК України.

Роспорядник майна підтримав свою позицію за відзивом від 12.01.2024 на апеляційну скаргу кредитора, просив її задовольнити, ухвалу скасувати, задовольнивши клопотання розпорядника майна від 24.10.2023.

Через підсистему «Електронний суд» 20.02.2024 від ПП "АЄ Фекторі" надійшли письмові пояснення на апеляційну скаргу кредитора ТОВ «Іоніті», які фактично за своїм змістом є відзивом на апеляційну скаргу.

Частиною 1 ст.263 ГПК України унормовано, що учасники справи мають право подати до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу в письмовій формі протягом строку, встановленого судом апеляційної інстанції в ухвалі про відкриття апеляційного провадження.

Відповідно до ст.118 ГПК України право на вчинення процесуальних дій втрачається із закінченням встановленого законом або призначеного судом строку. Заяви, скарги і документи, подані після закінчення процесуальних строків, залишаються без розгляду, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Згідно з ч.1 ст.119 ГПК України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Ухвалою Східного апеляційного господарського суду від 25.12.2023 встановлено учасникам справи строк по 15.01.2024 для подання відзиву на апеляційну скаргу, заяв та/або клопотань, що пов`язані з розглядом апеляційної скарги.

Судова колегія враховує, що пояснення на апеляційну скаргу подані ПП "АЄ Фекторі" з пропуском встановленого судом строку. При цьому питання щодо поновлення строку на подання таких пояснень заявником не порушується. Враховуючи наведене, означені письмові пояснення підлягають залишенню без розгляду.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши правильність застосування господарським судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Східного апеляційного господарського суду встановила наступне.

Суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги (ч.1 ст.269 ГПК України).

Кредитор ТОВ «Іоніті» в апеляційній скарзі наполягає на тому, що суд першої інстанції, оцініючи доводи клопотання розпорядника майна від 24.10.2023, не надав оцінки систематичному зловживанню боржником своїми процесуальними правами. Боржник, на думку кредитора, ігнорував звернення розпорядника майна з початку провадження у цій справі, не надавав відповіді на його запити про надіслання копії документів.

Доводи кредитора за пеляційною скаргою подібні із доводами розпорядника майна у відзиві на апеляційну скаргу, у його письмових поясненнях від 17.11.2023 № 02-12-/284, у поясненнях в судовому засіданні від 20.02.2024.

Як убачається з матеріалів справи, ухвалою місцевого господарського суду від 19.07.2023:

- задоволено скаргу кредитора ТОВ "Сеа електонікс Україна" на дії розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандоли О.О.;

- визнано дії розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандоли О.О. щодо складання протоколу інвентаризації активів та зобов`язань боржника від 16.01.2023 такими, що не відповідають вимогам п.10 ч.3 ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" та пунктів 5, 6 Розділу 1 Положення про інвентаризацію активів і зобов`язань, затвердженого наказом Мінфіну України №879 від 02.09.2014;

- визнано бездіяльність розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандоли О.О. щодо проведення інвентаризації майна боржника за місцем знаходження боржника, непроведення перевірки фактичної наявності, стану і оцінки активів боржника незаконною, тобто такою, що не відповідає вимогам п.10 ч.3 ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства, ст.10 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні";

- зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу О.О. провести інвентаризацію активів та зобов`язань боржника у відповідності до вимог законодавства;

- зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу О.О. провести аналіз фінансово-господарського стану підприємства, у відповідності до методичних рекомендацій щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затверджених наказом Міністерства економіки України №14 від 19.01.2006;

- зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу О.О. провести збори кредиторів після проведення у відповідності до вимог законодавства інвентаризації майна боржника та аналізу фінансово-господарського стану підприємства.

За змістом клопотання від 24.10.2023 про зобов`язання вчинити певні дії розпорядник майна зазначає, що у зв`язку із відсутністю у нього бухгалтерських документів ПП "АЄ Фекторі" та відсутністю інформації про активи підприємства, кошти та інші матеріальні цінності розпорядником майна направлено запити керівнику ПП "АЄ Фекторі", а саме №02-120/01 від 12.12.2022 (відповідь не отримано), №02-120/41 (отримано відповідь б/н від 02.01.2023 з проханням продовжити строк виконання запиту до 01.02.2023), №02-120/244 від 27.04.2023.

За змістом означених запитів розпорядник майна просив надати належним чином оформлені документи:

1. Наказ про проведення інвентаризації із обов`язковим залученням розпорядника майна, до складу інвентаризаційної комісії;

2. Перелік активів і зобов`язань: основних засобів; товарно-матеріальних цінностей; нематеріальних активів;

3. Інформацію про майно (активи), яке на праві власності належить боржнику та копії документів, які посвідчують право власності, а саме: транспортні засоби; технічні засоби; сільськогосподарську техніку; земельні ділянки; нерухоме майно; авторські права;

4. Інформацію про те, чи являється боржник засновником інших юридичних осіб, та підтверджуючі документи;

5. Перелік кредиторів підприємства із вказанням назви, коду ЄДРПОУ/ід.коду, юридичної/фактичної адреси, суми заборгованості, періоду та підстав виникнення;

6. Перелік дебіторів підприємства із вказанням назви, коду ЄДРПОУ/ід.коду, юридичної/фактичної адреси, суми заборгованості, періоду та підстав виникнення;

7. Перелік майна підприємства, яке передане в іпотеку (заставу);

8. Копії документів на підставі яких майно підприємства передане в іпотеку (заставу).

Розпорядник майна Бандола О.О. також звертався до ПП "АЄ Фекторі" з вимогою № 02-120/261 від 21.07.2023 про забезпечення та створення умов для проведення інвентаризції активів та зобов`язань ПП "АЄ Фекторі", в якій просив:

1. Організувати проведення інвентаризації на ПП "АЄ Фекторі" та створити належні умови для її проведення.

2. Направити до 01.08.2023 на поштову адресу розпорядника майна: вул.Коперніка, буд.3, кв.255, м.Київ, 04116 (або передати мені особисто) та для оперативного реагування на електронну адресу розпорядника майна: bandola@ukr.net належним чином засвідчені копії документів про діяльність ПП "АЄ Фекторі" за три роки, що передували відкриттю провадження у справі про банкрутство, в тому числі, але не виключно:

- перелік кредиторів та дебіторів Підприємства із зазначенням їх повного найменування, коду згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, а також детальну розшифровку розміру кредиторської та дебіторської заборгованості;

- перелік податкових та інших уповноважених органів, в яких Підприємство є платником податків, зборів і обов`язкових платежів, із зазначенням їх місцезнаходження;

- установчих документів Підприємства (статут, установчий договір, свідоцтво про реєстрацію, довідку про внесення підприємства до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій, установ) з усіма змінами та доповненнями;

- документи, що підтверджують права Підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки, відповідні технічні паспорти;

- внутрішні документи Підприємства, що підтверджують повноваження керівних органів (положення про раду директорів, про правління тощо);

- протоколи зборів керівних органів Підприємства;

- накази та розпорядження керівника Підприємства;

- щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів.

- договори, угоди, контракти, укладені Підприємства з усіма юридичними та фізичними особами;

- номери розрахункового та інших рахунків Підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на рахунках;

- документи, що свідчать про виконання або невиконання Підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами, бюджетом, позабюджетними фондами (невиконані платіжні вимоги, платіжні доручення та інше);

- документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності (квартальні та річні), надані до податкової інспекції, позабюджетних фондів, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття, наказ про прийняття бюджетної політики, останні акти про інвентаризацію майна та фінансових зобов`язань, останні інвентарні відомості;

- довідку про заборгованість Підприємства перед бюджетом та позабюджетними фондами;

- копії ліцензій, сертифікатів;

- відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг);

- відомості про основних постачальників та споживачів продукції (оціночна доля у загальному обсязі реалізації, поставок);

- відомості про наявність майна, у тому числі цінних паперів;

- відомості про обтяження майна Підприємства зобов`язаннями перед третіми особами (оренда, застава та інше);

- відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) Підприємства (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, органів податкової служби та інше);

- відомості про внутрішню структуру Підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв;

- відомості про фактичну чисельність робітників Підприємства, затверджений штатний розклад;

- відомості про видані довіреності;

- найменування та адреси організацій, в яких Підприємство є засновником (учасником), відомості про частину участі;

- нормативно-правові акти органів виконавчої влади, які стосуються Підприємства, його функцій та видів діяльності;

- відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) Підприємства, матеріально відповідальних осіб та осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку, з наданням відповідних наказів;

- повний обсяг документів щодо проведення позапланової інвентаризації від 02.01.2023;

- перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючи документи такого влучання.

3. Видати наказ про проведення інвентаризації на ПП "АЄ Фекторі" та включити до складу інвентаризаційної комісії: розпорядника майна Бандолу О.О., представників кредиторів, а саме: ТОВ "Іоніті", ТОВ "Сеа Електронікс Україна", АТ "Мегабанк", матеріально відповідальних осіб та інших осіб відповідно до законодавства України.

У разі відмови включення до складу інвентаризаційної комісії представників кредиторів: ТОВ "Іоніті", ТОВ "Сеа Електронікс Україна", АТ "Мегабанк" надати можливість представникам кредиторів бути присутніми під час проведення інвентаризації, а саме: перевірки наявності активів (майна) ПП "АЄ Фекторі".

4. Призначити проведення інвентаризації у строки з 31.07.2023 по 11.08.2023 за місцезнаходженням ПП "АЄ Фекторі".

5. Призначити перевірку наявності активів (майна) на 08.08.2023 о 12:00год. За місцезнаходженням ПП "АЄ Фекторі" та його активів (майна).

6. Завірену належним чином копію наказу про проведення інвентаризації направити на поштову адресу розпорядника майна: вул.Коперніка, буд.3, кв.255, м.Київ, 04116 та для оперативного реагування на електронну адресу розпорядника майна: bandola@ukr.net.

Для перевірки наявності активів (майна) за місцезнаходженням боржника ПП "АЄ Фекторі" та отримання бухгалтерських документів 08.08.2023 о 12:00год. прибули: представник розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" Бандоли О.О. - Махонін О.С., представник кредитора ТОВ "Іоніті" - адвокат Москаль Р.Б. та представник АТ "Мегабанк" - Одинець В.В. Означеними представниками складено Акт, яким засвідчено відмову посадової особи боржника у наданні документів на підтвердження розміру та складу активів боржника та відмову у допуску до таких активів та майна боржника.

Розпорядник майна Бандола О.О. також звернувся до керівника ПП "АЄ Фекторі" із запитом №02-120/268 від 18.08.2023 про надання інформації та документів, з проханням направити на електронну адресу розпорядника майна: bandola@ukr.net скан-копії наступних документів:

1. Наказ про проведення інвентаризації із обов`язковим залученням розпорядника майна, до складу інвентаризаційної комісії;

2. Перелік кредиторів та дебіторів Підприємства із зазначенням їх повного найменування, коду згідно з ЄДРПОУ, місцезнаходження, а також детальну розшифровку розміру кредиторської та дебіторської заборгованості;

3. Перелік податкових та інших уповноважених органів, в яких Підприємство є платником податків, зборів і обов`язкових платежів, із зазначенням їх місцезнаходження;

4. Установчих документів Підприємства (статут, установчий договір, свідоцтво про реєстрацію, довідку про внесення підприємства до Єдиного державного реєстру підприємств, організацій, установ) з усіма змінами та доповненнями;

5. Документи, що підтверджують права Підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки, відповідні технічні паспорти;

6. Внутрішні документи Підприємства, що підтверджують повноваження керівних органів (положення про раду директорів, про правління тощо).

7. Протоколи зборів керівних органів Підприємства.

8. Накази та розпорядження керівника Підприємства.

9. Щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів.

10. Договори, угоди, контракти, укладені Підприємства з усіма юридичними та фізичними особами.

11. Номери розрахункового та інших рахунків Підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на рахунках.

12. Документи, що свідчать про виконання або невиконання Підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами, бюджетом, позабюджетними фондами (невиконані платіжні вимоги, платіжні доручення та інше).

13. Документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності (квартальні та річні), надані до податкової інспекції, позабюджетних фондів, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття, наказ про прийняття бюджетної політики, останні акти про інвентаризацію майна та фінансових зобов`язань, останні інвентарні відомості.

14. Довідку про заборгованість Підприємства перед бюджетом та позабюджетними фондами.

15. Копії ліцензій, сертифікатів.

16. Відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг).

17. Відомості про основних постачальників та споживачів продукції (оціночна доля у загальному обсязі реалізації, поставок);

18. Відомості про наявність майна, у тому числі цінних паперів;

19. Відомості про обтяження майна Підприємства зобов`язаннями перед третіми особами (оренда, застава та інше);

20. Відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) Підприємства (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, органів податкової служби та інше);

21. Відомості про внутрішню структуру Підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв;

22. Відомості про фактичну чисельність робітників Підприємства, затверджений штатний розклад;

23. Відомості про видані довіреності;

24. Найменування та адреси організацій, в яких Підприємство є засновником (учасником), відомості про частину участі;

25. Нормативно-правові акти органів виконавчої влади, які стосуються Підприємства, його функцій та видів діяльності;

26. Відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) Підприємства, матеріально відповідальних осіб та осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку, з наданням відповідних наказів.

27. Повний обсяг документів щодо проведення позапланової інвентаризації від 02.01.2023.

28. Перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючи документи такого влучання.

За змістом клопотання про зобов`язання вчинити певні дії розпорядник майна, разом з іншим, зазначає, що 29.08.2023 ним отримано лист уповноваженої особи ПП "АЄ Фекторі" б/н, б/д, з Наказом від 14.08.2023 щодо проведення інвентаризації активів та зобов`язань ПП "АЄ Фекторі" у справі про банкрутство №922/2242/22, згідно якого інвентаризація активів проводилася з 14.08.2023 до 07.09.2023.

04.09.2023 представник розпорядника майна разом із представниками ініціюючого кредитора ТОВ "Іоніті" та кредитора АТ "Мегабанк" прибув до боржника для проведення інвентаризації, однак не був допущений керівником до проведення інвентаризації. Керівником ПП "АЄ Фекторі" складено акт про не допуск до проведення інвентаризації. Зі змісту акту вбачається, що представник ТОВ "Іоніті" не допущений до проведення перевірки, оскільки кредитор та його представник не є членами інвентаризаційної комісії; адвокат Махонін О.О., який діє від імені розпорядника майна Бандоли О.О., не допущений до проведення перевірки, оскільки проведення інвентаризації є особистим обов`язком розпорядника майна та не може бути передовірений третій особі. Означений акт представник розпорядника майна підписав із запереченнями на примірнику Акта боржника.

За твердженнями розпорядника майна, станом на час звернення до Господарського суду Харківської області із розглядуваним клопотанням керівником боржника не виконано ухвалу суду від 23.11.2022, не надано розпоряднику майна на чисельні письмові запити документи, що зберігаються у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, у зв`язку з чим розпорядник майна не має можливості виконати ухвалу Господарського суду Харківської області від 19.07.2023 у частині проведення аналізу фінансово-господарської діяльності боржника та перевірити достовірність даних, зазначених в протоколі інвентаризації боржника. На переконання розпорядника майна, з огляду на означене бездіяльність керівника боржника повинна бути визнана судом незаконною.

Водночас, під час розгляду місцевим господарським судом клопотання розпорядника майна про зобов`язання вчинити певні дії, ПП "АЄ Фекторі" надано до суду супровідний лист вих.№07-11/23 від 07.11.2023 на запит №02-120/268 від 18.08.2023. За змістом супровідного листа розпорядника майна повідомлено про наступне:

- на підставі наказу ПП "АЄ Фекторі" від 14.08.2023 «Щодо проведення інвентаризації активів та зобов`язань ПП "АЄ Фекторі" у справі про банкрутство№922/2242/22» було проведено інвентаризацію активів та зобов`язань Підприємства. Розпорядника майна було включено до складу інфентаризаційної комісії. Інфентаризація проводилась у строк з 14.08.2023 по 07.09.2023. Запитувані розпорядником майна документи були роздруковані та підготовлені для вручення розпоряднику майна. Оскільки для проведення інфентаризації у строк з 14.08.2023 по 07.09.2023 розпорядник майна не з`явився, запитувані останнім документи не були йому передані;

- за наслідками проведеної інвентаризації були складені інфентаризаційні відомості, акти, довідки та протокол інфентаризації. Копії цих документів були направлені розпоряднику майна та подані до суду;

- частина документів, що є первинними бухгалтерськими документами були втрачені під час ракетного обстрілу 21.10.2022 та 02.11.2022. З даного приводу були внесені відомості до ЄРДР. Також було направлено повідомлення до ДПС від 16.06.2023;

- на запит розпорядника майна надано документи, а саме виписка з ЄДРЮО ПП "АЄ Фекторі", статут ПП "АЄ Фекторі", рішення учасника №5 ПП "АЄ Фекторі" від 18.11.2023, опис документів для перевірки адмінпослуги, лист повідомлення до Київської ОДПІ м.Харкова від 16.06.2023, фінансова звітність малого підприємства (згідно з переліком). Інші відомості відображені в матеріалах інвентаризації, що були направлені розпоряднику майна.

Крім того ПП "АЄ Фекторі" до місцевого господарського суду надано Довідку про наявність документів від 05.12.2023, згідно з якою повідомляється розпорядник майна та суд про наступне:

1. Щодо доступу до баз даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та (або) забезпечення можливості розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та (або) копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна - можемо надати доступ до внутрішніх баз даних розпоряднику майна або його представнику з можливістю роздруковувати. Необхідно звернутись до боржника за адресою його знаходження;

2. Документи, що підтверджують права підприємства на нерухоме майно, земельні ділянки - у ПП "АЄ Фекторі" відсутнє нерухоме майно та земельні ділянки. Дану інформацію можна перевірити у відкритому доступі в Державному реєстрі нерухомого майна;

3. Внутрішні документи підприємства, що підтверджують повноваження керівника - надавались розпоряднику майна, супровідним листом вих.№ 07-11/23;

4. Протоколи зборів керівних органів підприємства - надавались супровідним листом вих.№07-11/23 (протокол про призначення підписанта). Інших протоколів немає на підприємстві;

5. Накази та розпорядження керівника підприємства - знищені пожежею (кримінальне провадження №42022221750000320 від 03.11.2022);

6. Щорічні звіти ревізійної комісії про результати діяльності, висновки аудиторів - немає, оскільки такі звіти не складались на підприємстві;

7. Договори, угоди, контракти, укладені підприємством з усіма юридичними та фізичними особами - надаються ті, що залишились після пожежі (кримінальне провадження №42022221750000320 від 03.11.2022). Надано 14 договорів, що були укладені з контрагентами у період з 2019 по 2022 роки;

8. Номери розрахункового та інших рахунків підприємства, назви та реквізити банківських установ, відомості про залишки грошових коштів на підприємстві - надавались разом з відомостями про інвентаризацією майна та є у розпорядника;

9. Документи, що свідчать про виконання або невиконання підприємством грошових зобов`язань перед контрагентами - таких документів у підприємства немає;

10. Документи первинного бухгалтерського обліку, бухгалтерської звітності, (квартальні та річні) надані до податкової інспекції, державного статистичного управління, з відповідними відмітками про прийняття - надавались супровідним листом вих.№07-11/23;

11. Наказ про прийняття бюджетної політики - немає на підприємстві, не приймався на підприємстві;

12. Копії ліцензій, сертифікатів - ліцензій немає, не оформлювались та не отримувались. Надаємо паспорт відповідності та сертифікат;

13. Відомості про основні напрямки діяльності (основні види продукції, робіт, послуг) - інформацію про КВЕДИ та напрямки діяльності є у відкритому доступі в ЄДРЮОФОП;

14. Відомості про основних постачальників та споживачів продукції - така база даних на підприємстві не створювалась;

15. Відомості про наявність майна, у тому числі, цінних паперів - надавались разом з відомостями про інвентаризацією майна та є у розпорядника майна. Цінні папери відсутні;

16. Відомості про обтяження майна підприємства зобов`язання перед третіми особами - оренда відсутня, застава наведена в інвентаризації та в Державному реєстрі обтяжень рухомого майна;

17. Відомості про наявність вимог третіх осіб на майно (активи) (судові спори, рішення судів, вимоги державних виконавців, податкових органів) - немає;

18. Відомості про внутрішню структуру підприємства, перелік його структурних підрозділів, філій, представництв - немає;

19. Відомості про фактичну чисельність робітників підприємства, затверджений штатний розклад - штатний розклад надаємо. Станом на день подання цієї довідки, на підприємстві працевлаштований лише один директор;

20. Відомості про видані довіреності - немає такої відомості на підприємстві;

21. Найменування та адреси організацій, в яких підприємство є засновником - ПП "АЄ Фекторі" не виступає засновником організацій;

22. Відомості про організацію та функціонування служби безпеки (охорони) підприємства, матеріально відповідальних осіб, відповідальних за техніку безпеки, пожежну безпеку - немає;

23. Перелік знищеного та пошкодженого майна, яке постраждало від влучання ракетних ударів та підтверджуючі документи такого влучання - надавались разом з інвентаризацією майна (у відомостях про інвентаризацію майна, у графі "відхилення" зазначене майно, що було знищено, у графі "сума відхилення" вказана вартість знищеного майна);

24. Інші документи пов`язані з діяльністю підприємства - немає;

25. Установчі документи підприємства (засновницький договір, статут), а також довідка про включення в ЄДРПОУ - надавались супровідним листом вих.№07-11/23 (протокол про призначення підписанта);

26. Баланс підприємства (форма №1) для суб`єктів малого підприємництва - надавались супровідним листом вих.№07-11/23 (протокол про призначення підписанта);

27. Податкові декларації ПП "АЄ Фекторі" - надаються податкові декларації боржника на 703 аркушах;

28. Звіт про фінансові результати (форма №2) надавались супровідним листом вих.№07-11/23 (протокол про призначення підписанта);

29. Звіт про рух грошових коштів (форма №3) - немає (не ведеться на підприємстві);

30. Звіт про власний капітал (форма №4) - немає, не ведеться на підприємстві;

31. Примітки до річної фінансової звітності (форма №5) - немає, не ведеться на підприємстві;

32. Звіт про наявність та рух основних фондів, амортизацію, знос, форма №11 ОЗ - не ведеться на підприємстві;

33. Обстеження технологічних інновацій промислового підприємства форма №1 інновація - не ведеться на підприємстві;

34. Звіт про фінансові результати, дебіторську та кредиторська заборгованість форма №1Б - не ведеться на підприємстві але дебітори та кредитори подавались в інвентаризації та є у розпорядника майна;

35. Звіт з праці форма №1ПВ - не ведеться на підприємстві;

36. Звіт про стан умов праці, пільги та компенсації за роботу зі шкідливими умовами праці, форма №1ПВ (умови праці) - не ведеться на підприємстві;

37. Звіт про використання робочого часу форма №3 ПВ - не ведеться на підприємстві;

38. Звіт про виробництво промислової продукції форма № 1П-НПП - не ведеться на підприємстві;

39. Інша інформація необхідна для проведення аналізу та виявлення резервів виробництва - відсутня.

Також за змістом Довідки про наявність документів від 05.12.2023 повідомляється, що документи: Податкові декларації на 703 аркушах, 14 договорів з контрагентами, штатний розклад, сертифікати та декларація про відповідність направлені розпоряднику майна на його електронну адресу. Доступ до електронної бази даних боржника, готові надати розпоряднику майна або його представнику, з можливістю копіювання даних за адресою реєстрації підприємства: вул.Рудика, буд.6, м.Харків, 61170.

Судова колегія враховує наступне.

Згідно ст.1. КУзПБ розпорядник майна-арбітражний керуючий пизначений господарським судом для здійснення процедури розпорядження майном.

Відповідно до п.3 ч.2 ст.12 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - КУзПБ) арбітражний керуючий зобов`язаний проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.

Згідно з ч.1 ст.44 КУзПБ під розпорядженням майном розуміється система заходів щодо нагляду та контролю за управлінням і розпорядженням майном боржника з метою забезпечення збереження, ефективного використання майнових активів боржника, здійснення аналізу його фінансового стану, а також визначення наступної процедури (санації чи ліквідації).

Відповідно до ч.3 ст.44 КУзПБ розпорядник майна, зокрема, зобов`язаний: проводити аналіз фінансово-господарського стану, інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника, встановлювати за результатами його проведення наявність або відсутність ознак фіктивного банкрутства, доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, вчинення незаконних дій у разі банкрутства; не пізніше двох місяців з дня відкриття провадження у справі про банкрутство провести інвентаризацію майна боржника та визначити його вартість; за можливості проведення санації боржника розробити план санації боржника та подати його на розгляд зборам кредиторів.

Як зазначалося вище за текстом постанови, ухвалою Господарського суду Харківської області від 19.07.2023, зокрема, зобов`язано розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" арбітражного керуючого Бандолу О.О. провести інвентаризацію активів та зобов`язань боржника у відповідності до вимог законодавства, визнано бездіяльність розпорядника майна ПП "АЄ Фекторі" щодо проведення інвентаризації майна боржника за місцем знаходження боржника, непроведення перевірки фактичної наявності, стану і оцінки активів боржника незаконною, тобто такою, що не відповідає вимогам п.10 ч.3 ст.44 Кодексу України з процедур банкрутства.

ТОВ "Іоніті" за змістом апеляційної скарги та розпорядник майна за змістом розглядуваного клопотання наголошують на систематичному нехтуванні керівником боржника з моменту відкриття провадження у даній справі обов`язком надавати розпоряднику майна запитувану ним інформацію.

У свою чергу, під час розгляду клопотання розпорядника майна від 24.10.2023 Господарським судом Харківської області ПП "АЄ Фекторі" долучено до матеріалів справи лист вих.№07-11/23 від 07.11.2023 щодо направлення на адресу розпорядника майна звітів про фінансові результати (форма №2) та довідку про наявність документів від 05.12.2023 (детальний зміст документу викладено вище за текстом постанови).

На підставі аналізу означених документів (довідки та листа) суд апеляційної інстанції погоджується з висновками місцевого господарського суду про те, що ПП "АЄ Фекторі" надано розпоряднику майна Бандолі О.О. всі наявні у боржника документи, про зобов`язання надання яких вказано у розглядуваному клопотанні розпорядника майна. За змістом довідки зазначено, що інші документи, які не були надані, у ПП "АЄ Фекторі" відсутні.

Враховуючи вищевикладене, обгрунтованим є висновок суду першої інстанції про відсутність правових підстав для задоволення клопотання розпорядника майна в частині вимог про визнання бездіяльності керівника ПП "АЄ Фекторі" незаконною та в частині зобов`язання керівника ПП "АЄ Фекторі" передати розпоряднику майна належним чином завірені копії документів згідно з переліком.

Усупереч твердженням апелянта, сам факт надання відповідних документів керівником боржника після звернення розпорядника майна із розглядуваним клопотанням до суду означених висновків не спростовує.

У контексті приписів ч.2 ст.40 КУзПБ у процедурі розпорядження майном за клопотанням розпорядника майна, сторін або інших учасників справи про банкрутство, що містить підтверджені відомості про перешкоджання керівником або органом управління боржника виконанню повноважень розпорядника майна, невжиття заходів щодо забезпечення збереження майна боржника, а також про вчинення ними дій, що порушують права та законні інтереси боржника або кредиторів, господарський суд має право припинити повноваження керівника або органу управління боржника та покласти виконання його обов`язків на розпорядника майна. Про припинення повноважень керівника або органу управління боржника та покладання його обов`язків на розпорядника майна господарський суд виносить ухвалу.

Частиною 12 ст.44 КУзПБ передбачено, що повноваження керівника боржника та виконавчих органів його управління, покладені на них відповідно до законодавства чи установчих документів, можуть бути припинені в разі, якщо ними не вживаються заходи щодо забезпечення збереження майна боржника, створюються перешкоди діям розпорядника майна чи допускаються інші порушення законодавства.

У разі виявлення обставин, передбачених абзацом першим цієї частини, за клопотанням кредиторів або інших учасників справи ухвалою господарського суду повноваження керівника та виконавчих органів управління боржника припиняються, а виконання відповідних обов`язків тимчасово покладається на розпорядника майна до призначення в порядку, визначеному законодавством та установчими документами, нового керівника боржника та виконавчих органів управління.

Отже спеціальним законом унормовано наслідки дій боржника, якщо ним створюються перешкоди діям розпорядника майна чи допускаються інші порушення законодавства, а саме припинення повноважень керівника боржника або виконавчих органів його управління за заявою розпорядника майна, кредитора або іншого учасника у справі.

Судова колегія звертає увагу, що а ні розпорядник майна звертаючись до суду із розглядуваним клопотанням та зазначаючи про незаконну бездіяльність керівника боржника, а ні кредитор ТОВ "Іоніті", яке за змістом апеляційної скарги підтримує позицію розпорядника майна, чи інші учасники справи не зверталися до суду із клопотанням про припинення повноважень керівника боржника.

Разом із тим спеціальним законом не передбачено визнання дій (бездіяльності) керівника боржника незаконними (на чому наполягають апелянт і розпорядник майна), як наслідок таких дій.

Положеннями ст.12-1 КУзПБ врегульовано, що запит арбітражного керуючого - це письмове або у формі електронного документа звернення арбітражного керуючого, призначеного господарським судом розпорядником майна, керуючим санацією, ліквідатором, керуючим реструктуризацією, керуючим реалізацією, до органу державної влади, органу місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб, підприємств, устано.

У разі якщо задоволення запиту арбітражного керуючого передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як десять сторінок, арбітражний керуючий зобов`язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк. Розмір таких витрат не може перевищувати граничних норм витрат на копіювання та друк, встановлених відповідно до законодавства (ч.2 ст.12-1 КУзПБ).

Судова колегія звертає увагу та те, що розпорядник майна у своїх запитах фактично покладає на боржника обов`язок систематично здійснювати копіювання та надсилання розпоряднику майна велику кількість первинних документів за період у три роки до відкриття провадження у цій справі, в тому числі первинних бухгалтерських документів, документів, що підтверджують доведення боржника до банкрутства, фіктивного банкрутства чи приховування банкрутства. Покладення розпорядником майна таких обов`язків на боржника суперечить вимогам закону, оскільки саме на нього покладено обов`язок дослідження необхідних документів, відзнаходження доказів з метою виявлення цих ознак (ч.3 ст.44 КУзПБ).

Суд першої інстанції обґрунтовано звернув увагу на те, що зобов`язуючи ухвалою від 19.07.2023 провести інвентаризацію майна боржника відповідно до вимог закону, суд також визнав дії розпорядника майна боржника у цій справі щодо проведення інвентаризації такими, що не відповідають вимогам ч.3 ст. 44 КУзПБ, визнано бездіяльність розпорядника майна, оскільки ним не було проведено інвентаризацію за місцем знаходження майна боржника, перевірки фактичної наявності, стану майна.

Разом із тим судова колегія погоджується із висновками місцевого господарського суду в частині задоволення вимоги розпорядника майна зобов`язати керівника ПП "АЄ Фекторі" забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна.

Таке рішення суду першої інстанції відповідає вмогам 7 ст.44 КУзПБ - у процедурі розпорядження майном боржник зобов`язаний забезпечити розпоряднику майна можливість безпосереднього доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), які використовуються посадовими особами боржника для ведення бухгалтерського, податкового та управлінського обліку, а також для формування бухгалтерської, статистичної та податкової звітності, та/або забезпечити можливість розпоряднику майна ознайомитися з такою інформацією в інший спосіб з можливістю друкувати та/або копіювати документи, необхідні для здійснення повноважень розпорядника майна, з урахуванням вимоги частини четвертої статті 10 цього Кодексу.

При цьому судова колегія враховує, що, як убачається з матеріалів справи та підтверджено безпосередньо боржником у довідці про наявність документів від 05.12.2023, станом на дату постановлення Господарським судом Харківської області оскаржуваної ухвали такий доступ розпоряднику майна Бандолі О.О. боржником ПП "АЄ Фекторі" надано не було.

У свою чергу, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що бездіяльність керівника ПП "АЄ Фекторі" щодо попереднього ненадання такого доступу до інформації, що зберігається у базах даних (у тому числі електронних), не підлягає визнанню незаконною. Розпорядником майна не надано доказів звернення до керівника боржника з цього питання та отримання від керівника боржника відмови. При цьому у запитах, на які безпосередньо посилається розпорядник майна у розглядуваному клопотанні, не зазначено про необхідність надання такого доступу.

Апеляційна скарга не містить доводів та вимог стосовно оскаржуваної ухвали місцевого господарського суду в частині задоволення означеної вимоги розпорядника майна.

В судовому засіданні 20.02.2024 представники боржника посилались на те, що апеляційне провадження у цій справі має бути закрите на підставі п.3 ч.1 ст.264 ГПК України, оскільки, на їх думку, питання про права, інтереси, обов`язи апелянта не вирішувалися в оскаржуваній ухвалі.

Судова колегія ткож вважає такі доводи необґрунтованими з наступних підстав.

Відповідно до п. 17 ч.1 ст. 255 окремо від рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку ухвали суду першої інстанції у справах про банкрутство (неплатоспроможність) у випадках, передбачених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Згідно з ч.2 ст. 9 КУзПБ в апеляційному порядку можуть бути оскаржені постанова про визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури/процедури погашення боргів, усі ухвали місцевого господарського суду, прийняті у справі про банкрутство (неплатоспроможність), крім випадків, передбачених Господарським процесуальним кодексом України та цим Кодексом.

Апелянт ТОВ «Іоніті» є ініціюючим, конкурстним кредитором, тобто стороною у справі про банкрутство і суб`єктом, наділеним правом на оскарження рішень (ухвал) суду першої інстанції (ч.1ст.254 ГПК України і ст.1 КУзПБ).

Таким чином апелянт наділений правом оскаржити ухвалу суду першої інстанції з питань систематичного невиконання керівником боржника (на думку апелянта) запитів розпорядника майна про надання документів для здійснення ним своїх повноважень. Кредитор має інтерес у наявності у розпорядника майна повної інформації стосовно майна боржника, його пасивів і активів для погашення вимог кредитора за рахунок цього майна в процедурі банкрутства, а також у тому, щоб з боку боржника не було перешкод у виконанні арбітражним керуючим своїх повноважень, оскільки від цього залежить результат процедури банкрутства.

Слід зазначити, що аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судових рішеннях, питання вичерпності висновків суду, суд апеляційної інстанції ґрунтується на висновках, що їх зробив Європейський суд з прав людини у справі "Проніна проти України". Зокрема, Європейський суд з прав людини у своєму рішенні зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень.

Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи.

У цій справі апелянту було надано вичерпну відповідь на всі істотні питання, що виникають при кваліфікації спірних відносин як у матеріально-правовому, так і у процесуальному сенсах. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків Господарського суду Харківської області.

Отже враховуючи вищевикладене, колегією не встановлено порушення місцевим господарським судом норм права, як необхідної передумови для скасування ухваленого судового рішення, а відтак підстави для задоволення вимог апеляційної скарги та скасування оскаржуваної ухвали відсутні.

Такий результат апеляційного перегляду з урахуванням приписів ст.129 ГПК України має наслідком покладення витрат зі сплати судового збору за подання апеляційної скарги на скаржника.

Керуючись ст.ст.129, 269, 270, 271, 273, 275, 276, 281, 282, 284 Господарського процесуального кодексу України, Східний апеляційний господарський суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Іоніті» залишити без задоволення.

Ухвалу Господарського суду Харківської області від 06.12.2023 у справі №922/2242/22 залишити без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття. Порядок і строки оскарження передбачено ст.ст.287 - 289 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст постанови складено 01.03.2024.

Головуючий суддя О.Є. Медуниця

Суддя О.А. Істоміна

Суддя О.О. Радіонова

Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117370758
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2242/22

Ухвала від 03.05.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 23.04.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 04.03.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Постанова від 20.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 12.02.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Постанова від 17.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 15.01.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Байбак О.І.

Ухвала від 17.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

Ухвала від 11.01.2024

Господарське

Східний апеляційний господарський суд

Медуниця Ольга Євгеніївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні