Герб України

Постанова від 28.02.2024 по справі 160/8440/23

Третій апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

28 лютого 2024 року м. Дніпросправа № 160/8440/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Кругового О.О. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Шлай А.В.,

розглянувши в порядку письмового провадження в місті Дніпро апеляційну скаргу ОСОБА_1

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2023, (суддя суду першої інстанції Ільков В.В.), прийняте в порядку письмового провадження в м. Дніпрі, в адміністративній справі №160/8440/23 за позовом ОСОБА_1 до Політичної партії «Європейська Солідарність», Перещепинської міської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

24.04.2023 ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом, в якому просила:

- визнати протиправним та скасувати рішення Політичної партії Європейська Солідарність від 21.03.2023 року № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою;

- зобов`язати Перещепинську міську територіальну виборчу комісію Новомосковського району Дніпропетровської області прийняти постанову, якою відмовити у визнанні обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Дніпропетровської територіальної організації політичної партії Європейська Солідарність у зв`язку з прийняттям рішення Політичною партією Європейська Солідарність від 21.03.2023 року №3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою.

В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що 06.04.2023 року на адресу Перещепинського міського голови прийшло повідомлення про те, що вона втратила депутатський мандат та виведена з депутатського корпусу Перещепинської міської ради. Позивач вважає протиправним оскаржуване рішення політичної партії, оскільки з`їзд конференції, який відбувся 18.02.2022 року, скликаний всупереч вимогам абзацу другого частини дев`ятої статті 38 Закону України Про статус депутатів місцевих рад, на цьому з`їзді протиправно прийнято пропозицію щодо відкликання позивача, як депутата міської ради за народною ініціативою, вважає викладені у пропозиції звинувачення безпідставними. Вказує, що голова фракції ввів в оману учасників зборів Дніпропетровської територіальної організації ПП ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ про те, що позивач більше не є членом фракції. Вказані обставини належно перевірено не було. На адресу Перещепинської міської ради з відповідними запитами не звертались. Вищому керівному органу надали не перевірену належним чином інформацію, що в подальшому слугувало підставою прийняття неправомірного рішення. Також, позивач посилається на те, що під час прийняття спірного рішення, була порушена процедура прийняття оскаржуваного рішення, адже нічим не підтверджено її виведення з фракції, що чітко регламентовано ЗУ Про статус депутатів місцевих рад та Регламентом Перещепинської міської ради. Вказує, що саме вихід з фракції став в основу підстав прийняття оскаржуваного рішення Політичної партії Європейська солідарність від 21.03.2023 № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою. Правові підстави для дострокового припинення повноважень її, як депутата міської ради відсутні, оскільки вимогами частини 1 статті 5 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад унормовано, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності відповідних підстав, засвідчених офіційними документами, які відсутні при прийнятті оскаржуваного рішення. Позивач вказує, що в основу для прийняття зборами пропозиції про відкликання позивача, як депутата міської ради не зазначено жодного конкретного пункту, чи конкретної ситуації в чому саме проявляється невідповідність її практичної діяльності принципам та положенням передвиборчої програми. Не зазначено жодного підтверджуючого факту, що в свою чергу підтверджує їх відсутність. Жодних уповноважуючих рішень на виконання певних дій ні від Політичної партії Європейська Солідарність, ні від Дніпропетровської територіальної організації політичної партії Європейська Солідарність позивач не отримувала. Таким чином, на думку позивача, правові підстави для дострокового припинення її повноважень як депутата міської ради відсутні. Крім того, в протоколі VII Конференція Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська Солідарність від 18.02.2022 року жодного конкретного пункту, чи конкретної ситуації в чому саме проявляється невідповідність її практичної діяльності принципам та положенням передвиборчої програми партії, що в свою чергу суперечить вимогам частини 1 статті 5 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад, оскільки законом унормовано, що повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності відповідних підстав, засвідчених офіційними документами. Також, вказує, що VII Конференція Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська Солідарність відбулася 18.02.2022 року, а XIII черговий з`їзді Політичної партії Європейська Солідарність відбувся 21.03.2023 року більш, ніж через рік без-будь якого попередження її, як депутата місцевої ради всупереч частині 1 статті 48 ЗУ Про статус депутатів місцевих рад, яка передбачає те, що депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання. Позивач зазначає, що депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання (абзац четвертий частини першої статті 48 Закону №93-ІV). На думку позивача, відповідачем 1 не було дотримано порядок та умови щодо прийняття рішення про її відкликання за народною ініціативою.

Дніпропетровський окружний адміністративний суд рішенням від 08.11.2023 відмовив в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції позивач звернулась до суду з апеляційною скаргою в якій просила рішення суду скасувати та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог.

Апеляційна скарга обґрунтована фактично доводами адміністративного позову. Також, заявник зазначає, що суд першої інстанції не надав належної оцінки дотримання відповідачем процедури припинення членства позивача у фракції. На думку позивача, голова фракції ОСОБА_2 ввів в оману учасників зборів Дніпропетровської територіальної організації ПП «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ» про те, що позивач більше не є членом фракції, учасники даний факт належним чином не перевірили, із відповідними запитами не зверталися. Таким чином, вищому керівному органу подали неперевірену інформацію, яка слугувала підставою для прийняття неправомірного рішення.

Від відповідача на адресу суду надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому посилаючись на необґрунтованість доводів апеляційної скарги, відповідач просить рішення суду залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Також, від позивача надійшли додаткові пояснення про долучення до матеріалів справи копій звернень жителів територіальної громади про пітримку позивача.

Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, відзиву на апеляційну скаргу перевіривши правильність застосування судом першої інстанції при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права, суд вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню за наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 23 вересня 2020 року до Перещепинської міської територіальної виборчої комісії надійшла заява та документи про реєстрацію кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ на місцевих виборах депутатів Перещепинської міської ради 25 жовтня 2020 року, висунутих 19 вересня 2020 року на Конференції цієї організації партії.

Розглянувши зазначені документи, 28 вересня 2020 року Постановою Перещепинської міської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області встановлено їх відповідність вимогам Виборчого кодексу України.

Згідно з рішенням Перещепинської міської ради від 03.12.2020 року №1-1/VІІІ Про початок повноважень депутатів Перещепинської міської ради позивач вдруге була обрана до законодавчого органу місцевого самоврядування від Політичної партії Європейська Солідарність на чергових виборах депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року, де вже представляла інтереси виборців свого виборчого округу.

21 січня 2021 року Перещепинському міському голові було направлено повідомлення про сформування депутатської фракції ПП ЄС у Перещепинській міській раді у складі 3 депутатів, а саме: ОСОБА_2 - керівник фракції; ОСОБА_3 - член фракції; ОСОБА_1 - член фракції.

29 січня 2021 року відповідно до Закону України Про статус депутатів місцевих рад та Регламенту Перещепинської міської ради затвердженого рішенням міської ради від 14.12.2020 року №4-2/VІІІ Про затвердження Регламенту Перещепинської міської ради VIII скликання була утворена фракція організації партії Європейська Солідарність, яка налічує три депутати міської ради.

У подальшому, через неналежне виконання позивачем ОСОБА_1 , вимог підпункту 3.19 Статуту ПП ЄС, керівником фракції ОСОБА_2 16.02.2022 року було направлено Перещепинському міському голові повідомлення про виключення депутата - ОСОБА_1 з фракції ПП ЄС у Перещепинській міській раді.

Встановлено, що таке повідомлення було направлено також і позивачу, поштою за місцем її проживання, а також нарочно для вручення повідомлення особисто.

18.02.2022 року відбувся з`їзд VII Конференції Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська Солідарність.

ДТО ПП ЄС на виконання вимог абзацу другого частини дев`ятої статті 38 Закону №93-IV, про повідомлення медіа, на власному веб-сайті було розміщено інформацію про дату, час і місце проведення VII Конференції на якому буде розглядатись питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутатів місцевої ради за народною ініціативою, а також Порядок акредитації представників засобів масової інформації на VII Конференції.

Також, ДТО ПП ЄС додатково було направлено повідомлення про внесення пропозиції щодо відкликання депутатів місцевої ради за народною ініціативою до Приватного підприємства Інформаційне агентство Оперативна служба новин.

Встановлено, та не заперечується учасниками справи, що позивачу, згідно з абзацом третім частини першої статті 48 Закону № 93-ІV, було забезпечено право участі у VII Конференції ДТО ПП ЄС 18.02.2022 року, яким позивач скористалась, що також відображено у витязі з протоколу VII Конференції від 18.02.2022 року.

У ході якої була винесена пропозиція про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою.

Отже, була проведена VII Конференція Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська Солідарність (другий етап) на якій розглянуто питання про внесення на розгляд З`їзду Політичної партії Європейська Солідарність пропозиції щодо відкликання депутата Перещепинської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою ( протокол VII Конференції від 18.02.2022 року).

Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання позивача за народною ініціативою прийнято достатньою кількістю голосами за присутніх на VII Конференції.

21.03.2023 року відбувся XIII черговий з`їзд Політичної партії Європейська Солідарність (сьомий етап).

ПП ЄС було розміщено анонс щодо запланованого сьомого етапу XIII Чергового З`їзду Політичної партії Європейська Солідарність, на якому планувалося розглянути звернення територіальних організацій Партії щодо відкликання за народною ініціативою депутатів місцевих рад, у тому числі, ОСОБА_1 , депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, із зазначенням дати, часу та місця проведення з`їзду.

Зазначене повідомлення розміщене також в мережі Інтернет за відповідним посиланням.

Отже, 21 березня 2023 року на XIII черговому З`їзді Політичної партії Європейська Солідарність, відповідно до частини сьомої та восьмої статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад та підпунктів 6.1.1,6.1.3,6.1.8 Статуту Партії було розглянуто звернення VII Конференції Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська Солідарність від 18.02.2022 року щодо відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 та прийнято відповідне рішення від 21.03.2023 року № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою.

Таким чином, прийнявши пропозицію VII Конференції ДТО ПП ЄС, вищий керівний орган політичної партії погодився з рішенням від 18.02.2022 року, підставами прийняття якого визначені як припинення членства депутата місцевої ради у фракції, так і невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, та програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано.

Позивач не погодившись із таким рішення Політичної партії Європейська Солідарність від 21.03.2023 року № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою звернулась до суду із цим позовом про його скасування.

Вирішуючи спір між сторонами та задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що відповідачем дотримано вимоги процедури прийняття рішення від 21.03.2023 року № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою.

Суд апеляційної інстанції погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до статті 2 Закону України Про політичні партії в Україні від 05.04.2001 року № 2365-III (далі Закон № 2365-III) політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.

Втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється, за винятком випадків, передбачених цим Законом (частина третя статті 3 Закону № 2365-III).

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад від 11.07.2002 № 93-IV (далі Закон № 93-IV) повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.

Спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом (частина третя статті 5 Закону № 93-IV).

Депутатські фракції місцевих рад формуються на партійній основі депутатами місцевих рад (крім депутатів сільських, селищних рад) (частина перша статті 27 Закону № 93-IV).

Депутати сільських та селищних рад на основі єдності поглядів або партійного членства можуть об`єднуватися у депутатські фракції місцевих рад. До складу депутатських фракцій можуть входити також позапартійні депутати сільської та селищної ради, які підтримують політичну спрямованість фракцій (частина друга статті 27 Закону № 93-IV).

Депутат місцевої ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні відповідної місцевої ради інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад (частина четверта статті 27 Закону № 93-IV).

Інші питання створення та діяльності депутатських фракцій визначаються регламентом місцевої ради (частина шоста статті 27 Закону № 93-IV).

Порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою врегульовано розділом V Закону № 93-IV.

Відповідно до пунктів 3, 5 частини першої статті 37 Закону № 93-IV підставами для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою можуть бути:

3) невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, чи програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано;

5) невходження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції.

Згідно із частиною першою статті 38 Закону № 93-IV право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.

Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції). Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу (частина дев`ята статті 38 Закону № 93-IV).

У триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення. Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду. Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом (частина друга статті 39 Закону № 93-IV).

Вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції (частина сьома статті 41 Закону № 93-IV).

На підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі (частина дев`ята статті 41 Закону № 93-IV).

Рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії, що стосуються відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України (стаття 46 Закону № 93-IV).

Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою (абзац третій частини першої статті 48 Закону № 93-IV).

Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання (абзац четвертий частини першої статті 48 Закону № 93-IV).

Депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян. У встановленому законодавством порядку депутат місцевої ради може використовувати для роз`яснення своєї позиції медіа (частина друга статті 48 Закону № 93-IV).

Депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання (частина третя статті 48 Закону № 93-IV).

Відповідно до п. 3.11 Статуту партії «Європейська солідарність», виключно З`їзд Партії, Центральна рада Партії або Президія Центральної ради Партії може припинити членство в Партії її члена за наявності хоча б однієї з підстав: невизнання та невиконання Програми Партії; невиконання статутних обов`язків, рішень статутних органів Партії та/або статутних органів організацій Партії; вчинення діяння, несумісного зі Статутом Партії або Програмою Партії; вступу до іншої партії; вчинення діяння, що дискредитує Партію та завдає їй шкоди.

Згідно з п. 3.19 Статуту партії «Європейська солідарність» член Партії зобов`язаний: дотримуватися Статуту Партії та виконувати рішення статутних органів Партії й організацій Партії; брати активну участь у діяльності Партії та сприяти зміцненню її авторитету; активно пропагувати Програму Партії; зупинити членство в Партії на час перебування на посаді або службі щодо яких законодавством України передбачено обмеження в такому членстві; у разі обрання народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради, увійти і постійно працювати в складі депутатської (фракції) групи, створеної за участю депутатів, обраних від Партії або організації Партії.

Так, встановлені обставини справи свідчать, що підставою прийняття оскаржуваного рішення є отримання рішення VII Конференції Дніпропетровської територіальної організації Політичної партії Європейська Солідарність (другий етап) від 18.02.2022 року, яким вирішено внести на розгляд з`їзду політичної партії пропозицію щодо відкликання депутата Перещепинської міської ради ОСОБА_1 за народною ініціативою, у зв`язку з припиненням його членства у фракції політичної партії та невідповідністю практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми ДТО ПП ЄС від якої його обрано депутатом.

В свою чергу, підставою для прийняття рішення конференції від 18.02.2022 року визначено: не підтримання депутатом міської ради зв`язку з партією, не прийняття участі у партійній роботі, порушення статутних норм партії, систематичне голосування врозріз з рішенням керівника фракції, входження до складу більшості Перещепинської міської ради, порушення партійної дисципліни, непідтримання кандидатури керівника фракції ОСОБА_2 на посаду секретаря міської ради, тощо.

Як правильно вказав суд першої інстанції, прийняття рішення про внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою є рішенням, яке пов`язане із відносинами, які відповідно до Закону № 2365-ІІІ, статуту політичної партії віднесено до її внутрішньої діяльності та виключної компетенції партії, та такому рішенню не може бути надана оцінка судом.

Таким чином, доводи позивача, пов`язані із незгодою з рішенням конференції, не можуть слугувати підставою для задоволення позову.

Так, прийнявши пропозицію конференції ДТО ПП ЄС, вищий керівний орган політичної партії погодився з рішенням від 18.02.2022 року, підставами прийняття якого визначені як припинення членства депутата місцевої ради у фракції, так і невідповідність практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії, від якої його обрано депутатом, та програмі політичної партії, від місцевої організації якої його обрано, що передбачено пунктами 3, 5 частини першої статті 37 Закону № 93-IV.

Надання керівними органами політичної партії оцінки відповідності практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії та програмі політичної партії, прийняття або неприйняття пропозиції конференції від 18.02.2022 року належить до виключної компетенції таких органів відповідно до частини сьомої статті 41 Закону № 93-IV, та надання судом висновків щодо обґрунтованості такої оцінки не буде відповідати правилам частини третьої статті 3 Закону № 2365-III.

Суд зазначає, що абзацом четвертим частини першої та частиною другою статті 48 Закону № 93-IV передбачено право депутата місцевої ради бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, при прийнятті відповідного рішення, та право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян, використовувати для роз`яснення своєї позиції медіа.

Встановлені обставини справи свідчать, що на офіційному сайті Політичної партії Європейська солідарність було розміщено оголошення про заплановане проведення З`їзду Політичної партії Європейська Солідарність 21.03.2023 року, на якому планується розглянути звернення територіальних організацій Партії щодо відкликання за народною ініціативою депутатів місцевих рад, у тому числі, позивача, депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області, із зазначенням часу та місця проведення з`їзду.

Таким чином, відповідачем було виконано свій обов`язок по інформуванню однорпартійців, в тому числі і позивача, про планування проведення 21.03.2023 року з`їзду політичної парті, також окреслно питання, які будуть предметом розгляду.

На думку суду, відповідачем вжито всіх необхідних дій для умов повідомлення позивача про час та місце розгляду питання щодо відкликання члена партії на з`їзді Політичної партії Європейська Солідарність 21.03.2023 року шяхом розміщення відповідного інформаційного повідомлення. Дії по повідомленню позивача про час та місце проведення з`їзду не порушують вимог Закону, узгоджуються зі Статутом партії, відтак колегія суддів не вбачає в них ознак протиправності.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, про відсутність правових підстав для задоволення позову в частині скасування рішення Політичної партії Європейська Солідарність від 21.03.2023 року № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою.

За таких обставин, враховуючи, що відсутні підстави для задоволення позову в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Політичної партії Європейська Солідарність від 21.03.2023 року № 3-ПД Про відкликання депутата Перещепинської міської ради Новомосковського району Дніпропетровської області ОСОБА_1 за народною ініціативою, тому відповідно відсутні підстави для задоволення позовних вимог, звернутих до Перещепинської міської територіальної виборчої комісії Новомосковського району Дніпропетровської області щодо зобов`язання останньої прийняти постанову, якою слід відмовити у визнанні обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Дніпропетровської територіальної організації політичної партії Європейська Солідарність.

Відповідно до ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку, що рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстави для зміни чи скасування рішення суду відсутні.

Керуючись ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 325 КАС України, суд,

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 08.11.2023 в адміністративній справі № 160/8440/23 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з моменту прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом тридцяти днів до Верховного Суду.

Головуючий - суддяО.О. Круговий

суддяН.П. Баранник

суддяА.В. Шлай

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117379496
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них

Судовий реєстр по справі —160/8440/23

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Ухвала від 11.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 28.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Круговий О.О.

Рішення від 08.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 04.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Дєєв Микола Владиславович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні