Рішення
від 10.01.2024 по справі 908/2438/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 24/208/23

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10.01.2024 Справа № 908/2438/23

м. Запоріжжя за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АТК Транс» ( 87555, Донецька область , місто Маріуполь , проспект Металургів , 62/90, приміщення 2,3, ЄДРПОУ 43031257).

до відповідача Товариство з обмеженою відповідальністю «Метінвест - Шіппінг» ( 69008, місто Запоріжжя , Південне шосе , будинок 72, кабінет 5, ЄДРПОУ 31158623).

про стягнення суми.

Суддя : Азізбекян Т.А.

За участю секретаря судового засідання Зеленцова К.Ю.

Представники:

Від позивача - Ясько Рустам Михайлович ( адвокат , свідоцтво № 4153 від 07.12.2011).

Від відповідача - Хоменко Олександр Олексійович ( адвокат , свідоцтво № 10370/10 від 08.11.2021 року).

ВСТАНОВЛЕНО:

Слухається справа № 908/2438/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю « АТК Транс» ( ЄДРПОУ 43031257) з позовними вимогами до Товариства з обмеженою відповідальністю «Метінвест - Шіппінг» ( ЄДРПОУ 31158623) про стягнення заборгованості - 751 139, 18 грн. за договором № АП-273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування від 20.05.2020 року , 3% річних - 27 534,91 грн. , інфляційні втрати - 145 747,35 грн.

Згідно Протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, головуючим суддею у справі № 908/2438/23 визначено - Азізбекян Т.А.

Ухвалою від 04.08.2023 відкрито провадження у справі № 908/2438/23 за правилами спрощеного позовного провадження , судове засідання призначено на 06.09.2023 о 10-40.

Станом на 15 серпня 2023 року від ТОВ «Метінвест - Шіппінг» в системі «Електронний суд» сформований відзив на позовну заяву.

24 серпня 2023 року на електронну адресу Господарського суду Запорізької області від відповідача надійшли додаткові пояснення ( зареєстровані в канцелярії суду - 25 серпня 2023 року) та заява про зменшення розміру штрафних санкцій і відстрочку виконання рішення суду.

Станом на 06 вересня 2023 року в системі «Електронний суд» позивачем сформовано відповідь на відзив.

В судовому засіданні 06.09.2023 року за участю з уповноваженим представником позивача прийнято рішення про відкладення розгляду справи на 26.09.2023 року об 11-30.

Станом на 26.09.2023 року від відповідача на електронну адресу Господарського суду Запорізької області надійшли додаткові пояснення.

В судовому засіданні 26.09.2023 року прийнято рішення про розгляд справи за правилами загального позовного провадження та зобов`язано позивача надати товарно - транспортні накладні на перевезення товару, проведення підготовчого засідання призначено на 19.10.2023 року о 12-00.

Станом на 16.10.2023 року в системі «Електронний суд» позивачем сформовано клопотання про приєднання доказів , заявник просить суд приєднати до матеріалів справи копії ТТН до всіх актів приймання - передачі наданих послуг, які вказані в позовній заяві (№№ 1-4, 6-10,12-15,17-35,38-52,54-56,58-59,61-68,70-80,82-91,93-94,96-97).

Клопотання судом задоволено , вказані копії документів приєднанні до матеріалів господарської справи № 908/2438/23.

Станом на 30 жовтня 2023 року від відповідача надійшли додаткові пояснення у справі.

В судовому засіданні 19.10.2023 року відкладено підготовче засідання на 01.11.2023 року о 12-50.

В судовому засіданні 01.11.2023 року прийнято рішення про закриття підготовчого провадження , справу призначено до судового розгляду по суті на 30.11.2023 року о 12-00.

В судовому засіданні 30.11.2023 року розпочато розгляд справи по суті , уповноважені представники сторін оголосили вступне слово , суд перейшов до з`ясування обставин та дослідження доказів.

Заслухавши пояснення уповноважених представників сторін в судовому засіданні 30.11.2023 року , судом оголошено протокольну перерву до 20.12.2023 року о 15-00.

В судовому засіданні 20.12.2023 року продовжено з`ясування обставин та дослідження доказів, судом оголошена протокольна перерва до 10.01.2024 року о 15-00.

В судовому засіданні 10.01.2024 року за участю з уповноваженими представниками сторін, завершено з`ясування та дослідження доказів, суд перейшов до судових дебатів в межах яких сторонами оголошено заключне слово.

По завершенню судових дебатів, судом оголошено про вихід до нарадчої кімнати для постановлення вступної і резолютивної частини судового рішення.

10.01.2024 року по виходу з нарадчої кімнати , судом оголошено вступну і резолютивну частини рішення , позов задовольнити повністю , надати відстрочку виконання судового рішення терміном на 2 місяці.

Позивач вказує що 20 травня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «АТК Транс» ( виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Метінвест - Шіппінг» (замовник) укладений договір № АП-273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування, строк дії договору до - 31 грудня 2022 року. Позивач зазначає , що сума заборгованості яка виникла за договором підтверджується актами приймання - передачі наданих послуг за період з 01.01.2022 року по 24.02.2022 року, загальна сума якої становить - 751 139,18 грн. Просить позовні вимоги задовольнити.

Відповідач заперечує проти заявлених позовних вимог вказуючи , що позивач не доводить належним чином не лише надання спірних послуг , а і взагалі обов`язок відповідача сплатити за надані послуги протягом 20 календарних днів з моменту отримання належним чином оформлених документів. За правовою позицією відповідача, у замовника не настав обов`язок з оплати послуг за договором. Просить у задоволенні позовних вимог відмовити.

Розглянувши матеріали господарської справи № 908/2438/23 , приймаючи до уваги правову позицію сторін, суд -

ВСТАНОВИВ:

20 травня 2020 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «АТК Транс» (виконавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Метінвест Шіппінг» (замовник) укладений договір № АП -273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування , відповідно до предмету якого в порядку та на умовах , визначених договором, виконавець бере на себе зобов`язання на підставі заявки замовника доставити автомобільним транспортом довірений йому замовником вантаж ( згідно із товарно - супровідними документами) з місця відправлення до пункту призначення та видати вантаж уповноваженій на одержання вантажу особі вантажоодержувача, або виконати за винагороду доручення замовника по організації перевезення вантажів автомобільним транспортом по території України та/або за її межами ( міжнародним напрямкам), а замовник бере на себе зобов`язання сплатити плату за надання послуг з перевезення вантажу та транспортно - експедиційного обслуговування , погоджену сторонам.

Пунктом 1.2 договору передбачено ,що замовлення на надання послуг з перевезення вантажу та транспортно - експедиційного обслуговування замовник оформлює у вигляді Заявки по формі згідно з Додатком №1 ( оформлюється у разі здійснення разових (спотових) перевезень) або Додатком № 2 ( оформлюється у разі здійснення тривалих перевезень), в якій зазначається вантаж, який необхідно перевезти, його кількість, маршрут перевезення, час та місце навантаження вантажу, а також час та місце вивантаження вантажу ( строк доставки), узгоджена вартість послуги. Замовлення вважається прийнятим виконавцем , якщо уповноважена від виконавця особа підписала заявку замовника та на заявці проставлена печатка або ЕЦП виконавця.

Сторони за договором погодили, що замовник зобов`язаний забезпечити своєчасне та правильне оформлення товарно - супровідних документів ( товарна - транспортна накладна по внутрішнім перевезенням , CMR або TIR - CARNET по міжнародним перевезенням) , необхідних для безперешкодного проходження контролю і передачі вантажу вантажоодержувачу.

В свою чергу, виконавець зобов`язаний вчасно розпочати перевезення та доставити довірений замовником вантаж в обумовлений термін у пункт призначення , видати його вантажоодержувачу, зазначеному в товарно - супровідних документах , отримати підпис вантажоодержувача , завірений печаткою або штампом , підтверджуючи отримання вантажу в товарно - транспортній накладній або міжнародних товарно - транспортних документах.

Пунктом 3.3 договору закріплено ,що оплата вартості наданих послуг виконавця здійснюється замовником протягом 20 календарних днів з моменту отримання належним чином оформлених документів, а саме : оригіналу товарно - транспортної накладної з підписом вантажоодержувача, завіреним печаткою або штампом, відповідними відмітками про одержання вантажу, акту виконаних робіт на даний випадок перевезення та організації перевезення вантажу, податкової накладної по даній послузі , оригіналу рахунку.

У відповідності до пункту 3.4 договору виконавець зобов`язаний надіслати на електронну пошту замовника ( зазначена в договорі) скан - копію рахунку - фактури , реєстр перевезень по формі згідно додатку № 5 , скан - копію товарно - транспортної накладної ( або міжнародного товарно - транспортного документа CMR / TIR - CARNET) та акту приймання - передачі наданих послуг по факту надання послуг , але не пізніше ніж протягом 2-х ( двох) робочих днів з моменту надання послуг.

Сторони за договором домовились, що з метою оптимізації документообігу між сторонами , підвищення рівня збереження та захисту переданих документів та інформації , що містяться в них, мають право оформлювати/підписувати наступні документи : Заявки та Акти приймання - передачі наданих послуг в електронному вигляді, як електронні документи у розумінні Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Сторони дійшли згоди про впровадження та організацію Системи електронного обміну Документами в електронному вигляді, завірені за допомогою кваліфікованого електронного підпису уповноваженими особами сторін, який складається з відкритого та особистого ключів.

Із змісту договору № АП -273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування, слідує що вказаний документ підписаний уповноваженими представниками та скріплений печатками товариств.

Сторони за договором погодили до договору такі документи : - Протокол розбіжностей № 1 від 20 травня 2020 року ( про виключення пункту 2.2.4 договору); - Додаток № 1 - Форма заявки до договору ; - Додаток № 2 - Форма заявки до договору ; - Додаток № 3 - Зразки власноручних підписів та факсиміле представників замовника , які будуть використовуватися для підписання заявок та актів приймання - передачі наданих послуг до договору; - Додаток № 4 - особисті зобов`язання працівників підрядної організації щодо дотримання Кардинальних правил ОП і ПБ; - Додаток № 5 - Форма реєстру перевезень.

На підтвердження заявлених позовних вимог позивачем надані копії наступних документів : - банківські виписки за період з 05.01.2022 року по 21.02.2022 року - оплата за послуги автоперевезення згідно договору № АП -273 від 20.05.2020 року на загальну суму - 2 430 861,62 грн., платник - ТОВ «Метінвест - Шіппінг», отримувач - ТОВ «АТК Транс».

Згідно листа директора ТОВ «АТК Транс» від 10.05.2023 року Олени Ковтун , на адресу генерального директора ТОВ «Метінвест - Шіппінг»- Солов`ю О.С., повідомлено що за період з січня 2022 року по квітень 2022 року виконавцем надані послуги з перевезення в межах договору на загальну суму 2 590 967,01 грн., які були оплачені замовником частково - 2 430 861,62 грн. , залишок заборгованості становить - 751 139,18 грн.

У вказаному листі виконавцем запропоновано замовнику оплатити суму заборгованості , лист направлений рекомендованою кореспонденцією з повідомленням.

Як свідчать результати перевірки статусу відстеження, відправлення вручено 12.05.2023 року.

Також , з матеріалів наданих позивачем до позовної заяви встановлено, що виконавцем сформований Акт звірки взаєморозрахунків станом на 31.10.2022 року за договором № АП -273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування, який направлений на електронну адресу замовника.

20 липня 2021 року сторонами укладена Додаткова угода № 1 до Договору № АП -273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування, якою були внесені зміни до розділів 1-3,6,9-10 договору.

14.12.2021 року сторонами укладена Додаткова угода № 2 до Договору № АП -273 про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування, якою внесені зміни до розділу 10 договору.

На підтвердження факту надання послуг з транспортування та експедирування вантажу позивачем надані такі первинні документи : - Акт № 31 приймання - передачі послуг від 25.01.2022 року на загальну суму - 10 200,00 грн. ; - № 32 від 25.01.2022 року на загальну суму - 4 680,00 грн. ; - № 33 від 25.01.2022 року на суму - 9 480,00 грн.; - № 34 від 25.01.2022 року на суму - 4 620,00 грн. ; - № 35 від 25.01.2022 року на суму 4 440,00 грн.; - № 38 від 28.01.2022 року на суму - 82 068,88 грн. ; - № 39 від 28.01.2022 року на суму - 231 463,30 грн. ; - № 40 від 31.01.2022 року на суму - 4 800,00 грн.; - № 41 від 31.01.2022 року на суму - 7 740,00 грн. ; - № 42 від 31.01.2022 року на суму - 4 920,00 грн. ; - № 43 від 31.01.2022 року на суму 17 820 ,00 грн. ; - № 44 від 31.01.2022 року на суму - 4 800,00 грн. ; - № 45 від 31.01.2022 року на суму - 5 160,00 грн. ; - № 46 від 31.01.2022 року на суму - 7 948,80 грн.; - № 47 від 02.02.2022 року на суму - 17 880,00 грн. ; - № 48 від 02.02.2022 року на суму -7 040,00 грн.; - № 49 від 02.02.2022 року на суму - 31 200,00 грн. ; - № 50 від 02.02.2022 року на суму - 4 680,00 грн. ; - № 51 від 02.02.2022 року на суму 4 920,00 грн.; - № 52 від 02.02.2022 року на суму - 4 560,00 грн.; - № 54 від 03.02.2022 року на суму - 11 880,00 грн. ; - № 55 від 04.02.2022 року на суму - 18 000,00 грн. ; - № 56 від 04.02.2022 року на суму - 4 680,00 грн. ; - № 58 від 07.02.2022 року на суму - 11 820,00 грн. ; - № 59 від 07.02.2022 року на суму - 8 760,00 грн.; - № 61 від 09.02.2022 року на суму - 14 400,00 грн. ; - № 62 від 09.02.2022 року на суму - 20 040,00 грн.; - № 63 від 09.02.2022 року на суму - 11 760,00 грн. ; - № 64 від 09.02.2022 року на суму - 5 520,00 грн. ; - № 65 від 09.02.2022 року на суму - 5 280,00 грн. ; - № 66 від 09.02.2022 року на суму - 7 680,00 грн. ; - № 67 від 11.02.2022 року на суму - 4 800,00 грн. ; - № 68 від 11.02.2022 року на суму - 4 800,00 грн.; - № 70 від 14.02.2022 року на суму - 10 680,00 грн. ; - № 71 від 14.02.2022 року на суму - 10 680,00 грн. ; - № 72 від 14.02.2022 року на суму - 10 080,00 грн. ; - № 73 від 14.02.2022 року на суму - 7 560,00 грн.; - № 74 від 14.02.2022 року на суму - 7 320,00 грн. ; - № 75 від 15.02.2022 року на суму - 4 740,00 грн. ; - № 1 від 20.01.2022 року на суму - 4 768,70 грн. ; - № 2 від 01.01.2022 року на суму - 24 000,00 грн.; - № 3 від 01.01.2022 року на суму - 6 000,00 грн.; - № 4 від 01.01.2022 року на суму - 295 911,47 грн.; - № 6 від 10.01.2022 року на суму - 88 932,17 грн.; - № 7 від 11.01.2022 року на суму - 18 000,00 грн. ; - № 8 від 11.01.2022 року на суму - 18 000,00 грн. ; - № 9 від 11.01.2022 року на суму - 12 000,00 грн.; - № 10 від 11.01.2022 року на суму - 16 560,00 грн. ; - № 12 від 14.01.2022 року на суму - 18 000,00 грн.; - № 13 від 14.01.2022 року на суму - 18 240,00 грн. ; - № 14 від 17.01.2022 року на суму - 8 340,00 грн. ; - № 15 від 17.01.2022 року на суму - 28 800,00 грн.; - № 17 від 19.01.2022 року на суму - 28 800,00 грн.; - № 18 від 19.01.2022 року на суму - 28 800,00 грн. ; - № 19 від 19.01.2022 року на суму - 12 120,00 грн. ; - № 20 від 19.01.2022 року на суму - 11 520,00 грн.; - № 21 від 19.01.2022 року на суму - 27 600,00 грн. ; - № 22 від 20.01.2022 року на суму - 47 690,32 грн.; - № 23 від 20.01.2022 року на суму - 501 014,21 грн. ; - № 24 від 21.01.2022 на суму - 10 800,00 грн. ; - № 25 від 21.01.2022 року на суму - 10 800,00 грн. ; - № 26 від 21.01.2022 року на суму - 28 800,00 грн. ; - № 27 від 24.01.2022 року на суму - 7 800,00 грн. ; - № 28 від 24.01.2022 року на суму - 20 340,00 грн.; - № 29 від 24.01.2022 року на суму - 16 800,00 грн. ; - № 30 від 21.01.2022 року на суму - 167 028,67 грн. ; - № 76 від 15.02.2022 року на суму - 4 920,00 грн. ;- № 77 від 17.02.2022 року на суму - 19 800,00 грн. ; - № 78 від 17.02.2022 року на суму - 12 840,00 грн.; - № 79 від 21.02.2022 року на суму - 10 200,00 грн.; - № 80 від 21.02.2022 року на суму - 11 760,00 грн.; - № 82 від 21.02.2022 року на суму - 4 800,00 грн.; - № 83 від 21.02.2022 року на суму - 4 800,00 грн.; - № 84 від 21.02.2022 року на суму - 4 740,00 грн. ; - № 85 від 21.02.2022 року на суму - 12 840,00 грн.; - № 86 від 21.02.2022 року на суму - 12 600,00 грн.; - № 87 від 21.02.2022 року на суму - 279 960,49 грн.; - № 88 від 22.02.2022 року на суму - 13 920,00 грн. ; - № 89 від 22.02.2022 року на суму - 9 240,00 грн.; - № 90 від 22.02.2022 року на суму - 22 080,00 грн. ; - № 91 від 22.02.2022 року на суму - 8 040,00 грн.; - № 93 від 23.02.2022 року на суму 5 640,00 грн. ; - № 94 від 23.02.2022 року на суму - 5 820,00 грн. ; - № 96 від 24.02.2022 року на суму - 13 200,00 грн. ; - № 97 від 24.02.2022 року на суму - 5 400,00 грн.

З аналізу вказаних актів приймання - передачі наданих послуг слідує , що послуги надавались включно до 24.02.2022 року , із зазначенням в документі виду послуги , повного маршруту, державний номер автомобіля та причепу , якими відбувалось авто транспортування, номер товарно - транспортної накладної та дата складання ТТН.

Також судом встановлено, що на всіх без виключення актах приймання - передачі наданих послуг стоять електронні підписи замовника та виконавця послуг із зазначенням дати та часу формування електронного підпису, що у повній мірі відповідає вимогам розділу 5 договору № АП-273 від 20 травня 2020 року про надання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом та транспортно - експедиційного обслуговування.

Відповідач заперечує проти заявленого позову , зокрема, вказуючи що позивачем до матеріалів позовної заяви надані акти приймання - передачі наданих послуг на суму - 2 608 817, 01 грн., яка за поясненнями уповноваженого представника сплачена у повному обсязі.

Також, відповідач зазначає що строк оплати за ці послуги не настав, оскільки оплата вартості послу здійснюється протягом 20 календарних днів з моменту отримання належним чином оформлених документів ( пункт 3.3 договору).

Оцінивши надані сторонами документальні докази та обставини встановлені судом в межах господарського провадження у справі № 908/2438/23 , суд дійшов висновку про повне задоволення позовних вимог.

Відповідно до статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона ( боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони ( кредитора) певну дію ( передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

У відповідності до положень статей 525, 526 Цивільного кодексу України , зобов`язання повинні виконуватися належним чином відповідно до вимог закону, умов договору. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається крім випадків, передбачених законом.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами ( стаття 629 Цивільного кодексу України).

Частиною 1 статті 909 Цивільного кодексу України передбачено, що за договором перевезення вантажу одна сторона ( перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною ( відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу ( одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Згідно положень статті 929 Цивільного кодексу України , за договором транспортного експедирування одна сторона ( експедитор) зобов`язується за плату і за рахунок другої сторони ( клієнта) виконати або організувати виконання визначених договором послуг , пов`язаних з перевезенням вантажу.

Пунктом 3.3 договору № АП-273 закріплено що оплата вартості наданих послуг виконавця здійснюється замовником протягом 20 календарних днів з моменту отримання належним чином оформлених документів, а саме : оригіналу товарно - транспортної накладної з підписом вантажоодержувача, завіреним печаткою або штампом, відповідними відмітками про одержання вантажу, акту виконаних робіт на даний випадок перевезення та організації перевезення вантажу, податкової накладної по даній послузі, оригінал рахунку.

Позивачем на підтвердження факту виконання зобов`язань за договором, до позовної заяви надані такі документи : - акти приймання - передачі наданих послуг , які були відправлені замовнику на електронну адресу та погоджені з ним ; - банківські виписки по факту часткової оплати замовником у розмірі - 2 430 861,62 грн., наданих виконавцем послуг на виконання договору; - товарно - транспортні накладні до актів.

Дослідивши надані позивачем документи, суд дійшов висновку, що за даними актів приймання - передачі послуг, загальна вартість послуг становить - 2 590 967,01 грн., фактично оплачено замовником - 2 430 861,62 грн., залишок несплаченої заборгованості становить - 160 105,39 грн.

Відносини з надання послуг по транспортуванню та експедируванню між сторонами, як встановлено судом, були тривалими у часі , і як свідчить акт звірки взаєморозрахунків станом на 31.10.2022 року, сальдо початкове станом на 01.01.2022 року становило - 591 033,79 грн. на користь виконавця.

З урахуванням заборгованості станом на 01.01.2022 року у розмірі - 591 033,79 грн. та заборгованості за результатами надання послуг у період з 01.01.2022 року по 24.02.2022 року - 160 105,39 грн., загальна сума заборгованості на користь позивача становить - 751 139,18 грн.

Відповідач не спростував аргументи позивача, не надав суду належні доказі сплати заборгованості у розмірі - 751 139,18 грн., що є правовою підставою для задоволення позовних вимог в цій частині.

Суд приймає до уваги, що виконавцем 10.05.2023 року на адресу замовник був направлений лист з вимогою про оплату суми заборгованості у розмірі - 751 139,18 грн., який залишений відповідачем поза увагою.

Також, судом детально проаналізована електронне листування сторін та встановлено, що відповідачем на адресу позивача направлений лист наступного змісту, мовою відправника : « В связи с военными действиями в Украине, Киевский офис ООО «Метинвест- Шиппинг», на улице Лейпцигская , дом 15 А не работает с 24.02.2022 года. Прошу пока не отправлять никакую корреспонденцию по старому адресу и хранить всю документацию пока у себя . Если вы что-то уже отправили на старый адрес, служба доставки вернет обратно все ранее отправленные вами документы. Ожидайте пожайлуста от меня или моих коллег информацию о возобновлении работы офиса».

Вказаний документ підписаний уповноваженою особою замовника.

За матеріалами справи, ТОВ «Метінвест - Шіппінг» повідомило партнерів про те ,що з 08.02.2022 року товариство починає вести електронний документообіг на оновленій версії платформи EDIN замість поточної платформи, всі документи, заявки на транспортно - експедиторські послуги, які будуть надіслані з 8 лютого 2022 року , необхідно буде підписувати на оновленій платформі.

Підсумовуючи викладені обставини, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог в частині стягнення основної заборгованості у розмірі - 751 139,18 грн., оскільки відповідачем не доведений факт оплати вказаної суми.

Позивачем заявлені позовні вимоги про стягнення з відповідача суми 3% річних - 27 534,91 грн. та суми інфляційних втрат - 145 747,35 грн.

Статтею 625 Цивільного кодексу України закріплено що боржник , який прострочив виконання грошового зобов`язання , на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням індексу інфляції за весь час прострочення , а також 3 % річних від простроченої суми.

Оскільки факт порушення відповідачем договірних зобов`язань встановлений, а позивачем документально підтверджений факт надання послуг та перевірений наданий ТОВ «АТК Транс» розрахунок 3% річних та інфляційних втрат, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.

Стягнути з відповідача на користь позивача суму заборгованості у розмірі - 751 139,18 грн. , суму 3% річних - 27 534,91 грн. , суму інфляційних втрат - 145 747,35 грн.

Клопотання відповідача про зменшення розміру штрафних санкцій залишити без задоволення , заяву про надання відстрочки виконання судового рішення на один рік задовольнити частково - відстрочити виконання судового рішення терміном на два місяці.

Враховуючи результати розгляду спору , витрати з оплати судового збору покласти на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129,232,233,237,238,240,241,331 Господарського процесуального кодексу України , суд

ВИРІШИВ :

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Метінвест - Шіппінг» (69008, місто Запоріжжя , Південне шосе , будинок 72, кабінет 5, ЄДРПОУ 31158623) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «АТК Транс» ( 87555, Донецька область, місто Маріуполь , проспект Металургів , 62/90, приміщення 2,3, ЄДРПОУ 43031257) суму основного боргу - 751 139 ( Сімсот п`ятдесят одна тисяча сто тридцять дев`ять гривень) 18 коп., суму 3% річних - 27 534 ( Двадцять сім тисяч п`ятсот тридцять чотири гривні) 91 коп., суму інфляційних втрат - 145 747 ( Сто сорок п`ять тисяч сімсот сорок сім гривень) 35 коп., суму витрат на оплату судового збору у розмірі - 11 093 ( Одинадцять тисяч дев`яносто три гривні) 06 коп.

Видати наказ.

Відстрочити виконання судового рішення терміном на 2 місяці - до 10.03.2024 року.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення . Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги,якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення ,якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги ,відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 04.03.2024 р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення10.01.2024
Оприлюднено06.03.2024
Номер документу117400662
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань перевезення, транспортного експедирування

Судовий реєстр по справі —908/2438/23

Судовий наказ від 30.01.2025

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Постанова від 13.01.2025

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 16.09.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 21.06.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 16.04.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Ухвала від 08.03.2024

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Верхогляд Тетяна Анатоліївна

Рішення від 10.01.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 20.12.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 01.11.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 19.10.2023

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні