УХВАЛА
про закриття провадження у справі у частині позовних в имог
№ 2а-4258/10/2370
21.09.2010 р. м. Черкаси
Черкаський окружний ад міністративний суд у складі:
головуючого - судді Трофі мової Л.В.,
при секретарі Кири ченко Н.В.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні адміністр ативну справу
за позовом приватного підприємства «Алмет»
до відповідача державної подат кової інспекції у м.Черкаси
за участі представника від повідача Павленко М.В. за довіреністю №19866/10 - 017,
про визнання неправомірни м акту перевірки та скасуван ня податкового повідомлення - рішення,
ВСТАНОВИВ:
До окружного адміністра тивного суду 06.09.2010р. звернулося з позовною заявою та доданим и до неї матеріалами приватн е підприємство «Алмет»до дер жавної податкової інспекції у м. Черкаси про визнання непр авомірним акту перевірки від 11.08.2010р. №1812/23-2/31855714 та скасування под аткового повідомлення - ріш ення від 25.08.2010р. №0002842301/0 про стягне ння податку на додану вартіс ть та застосування штрафних( фінансових)санкцій на загаль ну суму 11115грн.
Обґрунтовуючи позовні ви моги, позивач - приватне під приємство «Алмет»просить ск асувати податкове повідомле ння - рішення від 25.08.2010р. №0002842301/0 п ро стягнення податку на дода ну вартість та застосування штрафних(фінансових)санкцій на загальну суму 11115грн., що при йнято на підставі оспорюван ого акта перевірки від 11.08.2010р. № 1812/23-2/3185571 який просить визнати не правомірним.
Ухвалою суду від 08.09.2010р. було в ідкрито провадження у адміні стративній справі і призначе но розгляд на 17.09.2010р. За клопота нням Позивача з посиланням н а поважні причини справу бул о відкладено на 21.09.2010 року
Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, зазн ачивши про необхідність закр иття провадження у справі як що предметом позову є скасув ання акта перевірки суб' єкт а владних повноважень, посил аючись на лист Вищого адміні стративного суду України від 30.11.2009р. №1619/10/13-09.
Заслухавши представника в ідповідача та дослідивши мат еріали справи, суд приходить до висновку, що провадження у справі у частині позовних ви мог щодо визнання неправомір ним акту перевірки від 11.08.2010р. № 1812/23-2/31855714 підлягає закриттю зваж аючи на наступне.
Справу в адміністративном у суді може бути порушено за н аявності між сторонами публі чно - правового спору, оскіл ьки у розумінні ст.3 КАС Україн и справа адміністративної юр исдикції - це переданий на в ирішення адміністративного суду публічно - правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб' єкт , який здійснює владні управл інські функції на основі зак онодавства, у тому числі на ви конання делегованих повнова жень.
До адміністративних судів відповідно до ст.2 КАС України можуть бути оскаржені будь - які рішення, дії чи бездіяльн ість суб' єктів владних повн оважень, крім випадків, коли щ одо таких рішень, дій чи безді яльності Конституцією чи зак онами України встановлено ін ший порядок судового провадж ення. Позивач на власний розс уд визначає чи порушені його права та охоронювані законо м інтереси рішеннями, дією чи бездіяльністю суб' єкта вла дних повноважень у сфері пуб лічно - правових відносин.
Юрисдикція адміністративн их судів поширюється (ст.17 КАС У) на публічно - правові спор и фізичних чи юридичних осіб із суб' єктом владних повно важень щодо скарження його р ішень(нормативно - правових актів чи правових актів інди відуальної дії), дій чи бездія льності.
Нормативно-правові акти - це правові акти управління, що в становлюють, змінюють, припи няють (скасовують) адміністр ативно-правові норми та міст ять приписи, що встановлюють загальні правила регулюванн я однотипних відносин у сфер і виконавчої влади, розрахов ані на тривале застосування, регламентуючи однотипні сус пільні відносини у певних га лузях і, як правило, розрахова ні на довгострокове та багат оразове їх застосування. Інд ивідуальні акти управління с тосуються конкретних осіб та їхніх відносин і мають вираж ений правозастосовний харак тер. Головною рисою таких акт ів є їхня конкретність, чітке формулювання конкретних юри дичних волевиявлень суб'єкта ми адміністративного права, які видають такі акти; розв'яз ання за їх допомогою конкрет них справ або питань, що виник ають у сфері державного упра вління з чіткою визначеністю адресата - конкретної особи а бо осіб та виникненням конкр етних адміністративно-право вих відносин, обумовлених ци ми актами.
Нормативно-правові акти мо жуть бути оскаржені широким колом осіб (фізичних та юриди чних), яких вони стосуються. Ін дивідуальні ж акти можуть бу ти оскаржені лише особами, бе зпосередні права, свободи чи охоронювані законом інтерес и яких такими актами порушен і.
Поняття акту перевірки як с лужбового документу, що підт верджує факт проведення пере вірки і є носієм доказової ін формації про виявлені поруше ння (або їх відсутність) вимог чинного законодавства зазна ченими суб'єктами наведено у наказі ДПА України "Про затве рдження Методичних рекоменд ацій щодо оформлення матеріа лів перевірок за дотриманням суб'єктами господарювання п орядку проведення розрахунк ів за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, н аявності торгових патентів і ліцензій" від 12.08.2008 №534 та як служ бовий документ, який засвідч ує факт проведення перевірки , документує виявлені поруше ння, що призвели до заниження або завищення суми податков ого зобов'язання та/або подат кового кредиту, бюджетного в ідшкодування суб'єктами госп одарювання при застосуванні податкового, валютного та ін шого законодавства, контроль за дотриманням якого поклад ено на орган ДПС у наказі "Про організацію взаємодії орган ів державної податкової служ би при опрацюванні розшифров ок податкових зобов'язань та податкового кредиту з подат ку на додану вартість у розрі зі контрагентів" від 18.04.2008 №266. Зг ідно із п. 1.3 ст. 1 Порядку оформл ення результатів невиїзних д окументальних, виїзних плано вих та позапланових перевіро к з питань дотримання податк ового, валютного та іншого за конодавства, затвердженого н аказом Державної податкової адміністрації України від 10.0 8.2005 р. N 327 та зареєстрованого в Мі ністерстві юстиції України 2 5.08.2005 р. за N 925/11205, акт є документом, я кий оформляється за результа тами проведення невиїзних до кументальних, виїзних планов их та позапланових перевірок фінансово-господарської дія льності суб'єктів господарюв ання. Дана норма Порядку під а ктом розуміє службовий докум ент, який стверджує факт пров едення невиїзної документал ьної або виїзної планової чи позапланової перевірки фіна нсово-господарської діяльно сті суб'єкта господарювання і є носієм доказової інформа ції про виявлені порушення в имог податкового, валютного та іншого законодавства суб' єктами господарювання.
Складання, підписання, вруч ення акту державної податков ої інспекції у м. Черкаси для о знайомлення платнику податк ів не породжує для останньог о настання юридичних наслідк ів, не впливає на права і обов' язки, висновки за наслідками перевірки без відповідного рішення державного органу не є обов' язковими для викона ння.
Акт державного чи ін шого органу - це юридична фо рма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий докумен т, що породжує певні правові н аслідки, спрямований на регу лювання тих чи інших суспіль них відносин і має обов'язков ий характер для суб'єктів цих відносин (Роз'яснення Вищого арбітражного суду України "П ро деякі питання практики ви рішення спорів, пов'язаних з в изнанням недійсними актів де ржавних чи інших органів" від 26.01.2000 N 02-5/35). Згідно з вимогами стат ті 6 Конституції України орга ни законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встанов лених цією Конституцією межа х та відповідно до законів Ук раїни. Усі рішення та дії су б'єкта владних повноважень м ають підзаконний характер, т обто повинні бути прийняті (в чинені) на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що виз начені законом. Відповідно д о статті 19 Конституції Україн и органи державної влади т а органи місцевого самовряд ування, їх посадові особи зо бов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами. Відп овідно до Закону України від 04.12.1990р. № 509-XII "Про державну податк ову службу в Україні" планова перевірка проводиться за су купними показниками фінансо во-господарської діяльності платника податків за письмо вим рішенням керівника відпо відного органу державної под аткової служби та позапланов а виїзна перевірка здійснюєт ься на підставі виникнення о бставин, викладених у цій ста тті, за рішенням керівника по даткового органу, що оформля ється наказом(ст.11-1).
Законом України від 21. 12.2000 № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" з ур ахуванням строків давності п латник податків має право ос каржити до суду рішення конт ролюючого органу про нарахув ання податкового зобов'язанн я у будь-який момент після отр имання відповідного податко вого повідомлення. У цьому ви падку зазначене рішення конт ролюючого органу не підлягає адміністративному оскаржен ню(ст.5.2.5). У Законі України від 21 .12.2000 № 2181-III визначено податкове п овідомлення як письмове пові домлення контролюючого орга ну про обов'язок платника под атків сплатити суму податков ого зобов'язання, визначену к онтролюючим органом у випадк ах, передбачених цим Законом (1.9) та апеляційне узгодження я к узгодження податкового зоб ов'язання у порядку і строки, я кі визначені цим Законом за п роцедурами адміністративно го або судового оскарження(1.20 ).
Платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) мают ь право відповідно до ст.10 «пр ава платників податків і збо рів(обов' язкових платежів)» Закону України від 25.06.1991 № 1251-XII "Пр о систему оподаткування": 1) по давати державним податковим органам документи, що підтве рджують право на пільги щодо оподаткування у порядку, вст ановленому законами України ; 2) одержувати та ознайомлюват ися з актами перевірок, прове дених державними податковим и органами; 3) оскаржувати у вс тановленому законом порядку рішення державних податкови х органів та дії їх посадових осіб.
Згідно Закону України від 21 .12.2000 № 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами" пла тник податків може також оск аржити дії службової (посадо вої) особи контролюючого орг ану з відмови у прийнятті под аткової декларації у судовом у порядку(4.1.2), проте незалежно від наявності відмови у прий нятті податкової декларації платник податків зобов'язан ий погасити податкове зобов' язання, самостійно визначене ним у такій податковій декла рації, протягом строків, уста новлених пунктом 5.3 статті 5 ць ого Закону. Податкова звітні сть, отримана контролюючим о рганом від платника податків як податкова декларація, що з аповнена ним всупереч правил ам, зазначеним у затверджено му порядку її заповнення, мож е бути не визнана таким контр олюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазн ачено обов'язкових реквізиті в, її не підписано відповідни ми посадовими особами, не скр іплено печаткою платника под атків. У цьому випадку, якщо ко нтролюючий орган звертаєтьс я до платника податків з пись мовою пропозицією надати нов у податкову декларацію з вип равленими показниками (із за значенням підстав неприйнят тя попередньої), то такий плат ник податків має право: надат и таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штр афу; оскаржити рішення подат кового органу в порядку апел яційного узгодження.
Акт від 11.08.2010р. №1812/23-2/31855714 про резу льтати невиїзної документал ьної перевірки приватного пі дприємства «Алмет»(код 31855714) з п итань дотримання вимог подат кового законодавства за резу льтатами відносин з приватни м підприємством «Авакс - 2006»(ко д 34076821) за період з 01.10.09 по 31.10.09, склад ений головним державним пода тковим ревізор - інспекторо м(а.с.8-14) не є тим рішенням суб'єк та владних повноважень, який би породжував певні правові наслідки, був спрямований на регулювання публічно - прав ових відносин і мав би обов'яз ковий характер для суб'єктів цих відносин, та, відповідно п ідлягав би судовому розгляду як визнання недійсним обов' язкового для виконання рішен ня державного органу, зокрем а такого, що може бути предмет ом розгляду за правилами Код ексу адміністративного судо чинства України. Акти переві рки не спричиняють виникненн я будь-яких прав і обов'язків о сіб чи суб'єктів владних повн оважень, а отже, не породжують правовідносин, що можуть бут и предметом спору.
На підставі вищезазначено го та керуючись п.1 ч.1 ст.157 КАС Ук раїни, дійшовши висновку, що я кщо заяву не належить розгля дати у порядку адміністратив ного судочинства, Черкаський окружний адміністративний с уд,
УХВАЛИВ:
Задовольнити клопотанн я представника відповідача і провадження у справі №2а-4258/10/2370 з а позовом приватного підприє мства «Алмет»до державної по даткової інспекції у м. Черка си у частині визнання неправ омірним акту перевірки від 11.0 8.2010р. №1812/23-2/31855714 закрити, в іншій час тині позовні вимоги залишити без змін.
Ухвалу направити сторонам у справі.
Апеляційна скарга подаєт ься до Київського апеляційно го адміністративного суду че рез Черкаський окружний адмі ністративний суд у порядку і строки, визначені ст.186 Кодекс у адміністративного судочин ства України.
Суддя Л.В.Трофімова
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.09.2010 |
Оприлюднено | 23.10.2010 |
Номер документу | 11741171 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Л.В.Трофімова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні