Рішення
від 27.02.2024 по справі 906/1337/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,

e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ 03499916

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"27" лютого 2024 р. м. Житомир Справа № 906/1337/23

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Лозинської І.В.,

секретар судового засідання: Воробйова І.Г.

за участю представників сторін:

- від позивача: Крижанівський В.В., ордер на надання правничої (правової) допомоги серії АМ №1051693 від 19.04.2023

від відповідача: Якименко М.М., ордер на надання правничої (правової) допомоги серії АІ №1361980 від 09.03.2023 (в режимі вдеоконференції)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Тетерів-Будпроект"

до Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України " в особі Філії

"Словечанське лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського

підприємства "Ліси України"

про стягнення1582614,29 грн

У засіданні суду оголошено вступну та резолютивну частини рішення господарського суду та повідомлено дату складення повного рішення відповідно до ст. 238 ГПК України.

Позивач звернувся до Господарського суду Житомирської області з позовом до відповідача про стягнення з ТОВ "Тетерів-Будпроект" 1794902,70 грн боргу за договорами №07 від 04.01.2022, №63 від 21.07.2022, №75 від 01.08.2022, №77, 82, 83, 85, 88 від 11.08.2022, №113 від 04.10.2022, №114, 129, 132, 133 від 01.11.2022, а також судових витрат.

Ухвалою від 06.10.2023 господарський суд відкрив провадження у справі за правилами загального позовного провадження, призначив підготовче засідання суду на 02.11.2023 о 09:30, витребував у сторін відповідні процесуальні документи (а. с. 126 у т. 2).

10.10.2023 до суду від позивача надійшла копія договору №78 від 11.08.2022 з додатками для долучення до матеріалів справи (а. с. 129 - 137 у т. 2).

13.11.2023 до суду від позивача надійшли заява про зменшення розміру позовних вимог на суму 162288,41 та клопотання про повернення частини судового збору (а.с. 160,162 у т. 2).

14.11.2023 до суду від позивача надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог на загальну суму 212288, 41 (вх. № г/с 01-44/3767/23) (а. с. 164 у т. 2) та клопотання про повернення частини судового збору (а. с. 166 у т. 2).

Ухвалою від 14.11.2023 господарський суд призначив підготовче засідання для розгляду справи, заяв позивача про зменшення розміру позовних вимог та про повернення судового збору на 05.12.2023 о 10:00; витребував у позивача належні докази щодо сплати відповідачем боргу на загальну суму 212288,41 грн (а. с. 169 у т. 2).

05.12.2023 до суду від позивача надійшли документи з доказами часткової оплати боргу відповідачем ( а. с. 170 - 174 у т. 2).

Ухвалою від 05.12.2023 господарський суд задовольнив заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог на 212288,41 грн; постановив вважати заявленим до розгляду спір про стягнення з відповідача 1582614,29 грн та судового збору; продовжив підготовче провадження у справі по 04.01.2024; відклав підготовче засідання суду (а. с. 179 у т. 2).

Ухвалою господарського суду від 28.12.2023 закрито підготовче провадження та призначено справу для судового розгляду по суті (а. с. 189 у т. 2).

Ухвалою від 08.02.2024 господарський суд розгляд справи по суті відклав на 27.02.2024 о 12:00; витребував у позивача засвідчену копію рахунку №СФ-0000063 від 03.11.2022 до акту №ОУ-0001212 здачі-прийняття робіт (надання послуг), за наявності, або письмово повідомити про його відсутність чи неможливість надання (а. с. 199 у т. 2).

Представник позивача в судовому засіданні зазначив про підтримання позовних вимог з урахуванням їх зменшення.

Представник відповідача в судовому засіданні в режимі відеоконференції проти позову заперечив; відповідач правом на подання відзиву не скористався.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши повноважних представників сторін, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

1. Фактичні обставини справи та зміст спірних правовідносин.

Між Державним підприємством Словечанське лісове господарство, реорганізовано у Державне спеціалізоване господарське підприємство "Ліси України" з філією "Словечанське лісове господарство" державного спеціалізованого господарства підприємства "Ліси України" (замовник, відповідач) і є його правонаступником та Товариством з обмеженою відповідальністю "Тетерів-Будпроект" (виконавець, позивач) протягом 2022 року було укладено ряд договорів підряду на виконання робіт.

1) Договір №7 від 04.01.2022 (далі - договір №7) (а. с. 22 у т. 1), за п. 1.1 якого замовник замовляє, а виконавець зобов`язується надати транспортні послуги з перевезення будівельних матеріалів.

Відповідно до п. 3.1 договору №7 ціна цього договору визначається шляхом сумування актів виконаних робіт.

Згідно з п. 6.1 договору №7, по факту надання послуг виконавець складає та передає на підпис замовнику акт надання послуг. Акт має бути складений виконавцем не пізніше п`яти днів з дня закінчення надання послуг. Остаточний розрахунок за надані послуги, на підставі даних акту, має бути проведений замовником протягом трьох банківських днів з моменту отримання акту.

Цей договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до 31.12.2022, але не раніше моменту повного та належного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 6.5 договору №7).

2) Договір № 63 від 21.07.2022 (далі - договір №63) (а. с. 23 - 24 у т.1), за п. 1.1 якого замовник доручає, а підрядник (відповідач) зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт благоустрою території (ФЕМ та бордюри) ДП "Словечанського лісгоспу" за адресою: Житомирська область, Овруцький район, с. Словечне, вул. Лісова, 13".

Відповідно до п. 2.3 договору №63, загальна сума цього договору складає 148044,23 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №63 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №63).

3) Договір № 75 від 01.08.2022 (далі - договір №75) (а. с. 36, 37 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт першого поверху (архів та електромережа) адмінбудівлі ДП "Словечанського лісгоспу" за адресою: Житомирська область, с. Словечне, вул. Лісова, 13".

Відповідно до п. 2.3 договору №75 загальна сума договору складає 1165759,60 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №75, розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №75).

4) Договір №77 від 11.08.2022 (далі - договір №77) (а. с. 55 - 56 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт благоустрою (бордюри, альтанка, жолоб зливу води) території Листвиницького лісництва ДП "Словечанський лісгосп".

Відповідно до п. 2.3 договору №77, загальна сума цього договору складає 180551,87 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №77, розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №77).

5) Договір №78 від 11.08.2022 (далі - договір №78) (а. с. 129, 130 у т. 2), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт благоустрою території Можарівського лісництва ДП "Словечанський лісгосп".

Відповідно до п. 2.3 договору №78 загальна сума цього договору складає 38892,53 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №78 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №78).

6) Договір № 81 від 11.08.2022 (далі - договір №81 (а. с. 87, 88 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт благоустрою території (покриття ФЕМ, бордюри) ДП "Словечанського лісгоспу" за адресою: Житомирська область, с. Словечне, вул. Лісова, 13.

Відповідно до п. 2.3 договору №81 загальна сума цього договору складає 158674,43 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №81, розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п.12.1 договору).

7) Договір №82 від 11.08.2022 (далі - договір №82 (а. с. 107,108 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт першого поверху (вхід в підвал, сан/вузол) адмінбудівлі ДП "Словечанського лісгоспу" за адресою: Житомирська область, с. Словечне, вул. Лісова, 13" .

Відповідно до п. 2.3 договору №82, загальна сума цього договору складає 137288,41 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №82 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №82).

8) Договір №83 від 11.08.2022 (далі - договір №83 (а. с. 137,138 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт покриття фазанарія на території Листвинського лісництва ДП "Словечанський лісгосп".

Відповідно до п. 2.3 договору №83, загальна сума цього договору складає 180429,79 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №83 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №83).

9) Договір №85 від 11.08.2022 укладено договір №85 (а.с. 150-151 у т.1), за умовами якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт покрівлі для кормів Листвинського лісництва ДП "Словечанський лісгосп".

Відповідно до п. 2.3 договору №85, загальна сума цього договору складає 135678,00 грн.

Згідно з п.5.1 договору №85 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №85).

10) Договір №88 від 11.08.2022 (далі - договір №88) (а. с. 166 -167 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт покрівлі гаража Листвинського лісництва ДП "Словечанський лісгосп".

Відповідно до п. 2.3 договору №88 загальна сума цього договору складає 167910,00 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №88, розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №88).

11) Договір №109 від 06.10.2022 (далі - договір №109) (а. с. 182, 183 у т.1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт приміщень зали та кухні нежитлової будівлі столової ДП "Словечанський лісгосп", вул. Поліська, 43 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №109 загальна сума договору складає 192886,80 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №109 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №109).

12) Договір №111 від 04.10.2022 (далі - договір №111) (а. с. 207, 208 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт частини фасаду нежитлової будівлі столової ДП "Словечанський лісгосп", вул. Поліська, 43 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №111, загальна сума договору складає 199999,20 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №111 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №111).

13) Договір № 112 від 04.10.2022 (далі - договір №112) (а. с. 221 - 224 у т. 1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт стін фасаду нежитлової будівлі столової ДП "Словечанський лісгосп", вул. Поліська, 43 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №112, загальна сума договору складає 199902,00 грн.

Згідно з п.5.1 договору №112 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №112).

14) Договір №113 від 04.10.2022 (далі - договір №113) (а. с. 237, 238 у т.1), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт приміщень (зал, кухня, санвузол) нежитлової будівлі столової ДП "Словечанський лісгосп", вул. Поліська, 43 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №113 загальна сума договору складає 157018,80 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №113 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №113).

15) Договір №114 від 01.11.2022 (далі - договір №114) (а. с. 1, 2 у т. 2), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт електроосвітлення приміщень та відеоспостереження ДП "Словечанського лісгоспу".

Відповідно до п. 2.3 договору №114 загальна сума договору складає 120260,40 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №114 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №114).

16) Договір №129 від 01.11.2022 (далі - договір №129) (а .с.18, 19 у т 2), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт цоколю фасаду та зовнішніх укосів нежитлової будівлі столової ДП "Словечанський лісгосп" вул. Поліська,43 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №129 загальна сума договору складає 167560,80 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №129, розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №129).

17) Договір №132 від 01.11.2022 (далі - договір №132) (а. с. 36, 37 у т. 2), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт опорядження приміщень, еклектромережі та вентиляції нежитлової будівлі столової ДП "Словечанський лісгосп", вул. Поліська, 43 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №132 загальна сума договору складає 110624,40 грн.

Згідно з п. 5.1 договору №132 розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань (п. 12.1 договору №132).

18) Договір №133 від 01.11.2022 (далі - договір №133) (а. с. 64, 65 у т. 2), за п. 1 якого замовник доручає, а підрядник зобов`язується виконати роботи по об`єкту: "Поточний ремонт приміщень гуртожитку №1 ДП "Словечанський лісгосп", вул. Першого Травня, 29/1 с. Словечне".

Відповідно до п. 2.3 договору №133 загальна сума договору складає 144776,40 грн.

Згідно з п. 5.1 договору розрахунки по договору проводяться між сторонами кожний місяць протягом 5 робочих днів з дня підписання акту виконаних робіт по формі КБ-2В, довідки по формі № КБ-3.

Пунктом 12.1 договору №133 унормовано, що цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31.12.2022 і до моменту повного виконання сторонами своїх зобов`язань.

На виконання умов вказаних договорів позивач виконав роботи по поточному ремонту приміщень відповідача на загальну суму 2626057,66грн, що підтверджується відповідними довідками про вартість виконаних будівельних робіт та витрати КБ-3 та актами приймання виконаних будівельних робіт КБ-2в відповідно до договорів, які підписані повноважними представниками сторін без зауважень та скріплені печатками замовника та виконавця : №7 від 04.01.2022, №63 від 21.07.2022, №75 від 01.08.2022, №77 від 11.08.2022, №78 від 11.08.2022 року, №81 від 11.08.2022, №82 від 11.08.2022, №83 від 11.08.2022, №85 від 11.08.2022, №88 від 11.08. 2022, №109 від 06.10.2022, №111 від 04.10. 2022, №112 від 04.10.2022, №113 від 04.10.2022, №114 від 01.11.2022, №129 від 01.11.2022, №132 від 01.11.2022, №133 від 01.11.2022 (а.с. 31-33, 48-51, 66-69, 81-83, 98-101, 123-129, 144-146, 160-162, 175-177, 196-201, 215-217, 230-232, 246, 250-253 у т.1; 11-14, 28-31, 52-57, 78-82 у т. 2).

Однак відповідач в порушення умов договорів підряду №07 від 04.01.2022, №63 від 21.07.2022, №75 від 01.08.2022, №№77, 82, 83, 85, 88 від 11.08.2022, №113 від 04.10.2022, №№114, 129, 132, 133 від 01.11.2022 розрахунок за виконані роботи провів частково, заборгованість станом на день пред`явлення позову становила 1794902,70 грн.

В порядку досудового врегулювання спору позивач направив відповідачу претензію № 15 від 31.1.2023 з вимогою сплатити заборгованість за виконані роботи (а. с. 105 - 106 у т. 2).

Під час розгляду справи, відповідач частково сплатив борг у загальному розмірі 212288,41 грн (а. с. 171 - 173 у т. 2), у зв`язку з чим позивачем подано заяву про зменшення розміру позовних вимог та про повернення судового збору.

Ухвалою від 05.12.2023 господарський суд задовольнив заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог на 212288,41 грн та постановив вважати заявленим до розгляду спір про стягнення з відповідача 1582614,29 грн (а. с. 179 у т. 2).

За наведеного, відповідач не виконав весь обсяг оплачених позивачем робіт в зв`язку з чим за договорами підряду №07 від 04.01.2022, №63 від 21.07.2022, №75 від 01.08.2022, № №77, 82, 83, 85, 88 від 11.08.2022, №113 від 04.10.2022, №№114, 129, 132, 133 від 01.11.2022, у відповідача утворився борг перед позивачем в розмірі 1582614,29 грн.

За вказаних обставин позивач звернувся до Господарського суду Житомирської області з позовною заявою про стягнення з відповідача 1582614,29 грн боргу за виконані роботи.

2. Норми права, які застосував Господарський суд Житомирської області.

Відповідно до ст. 509 ЦК України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Відповідно до ч. 1 ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше осіб, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (ст.629 ЦК України).

Приписами ч.1, 2 ст.193 Господарського кодексу України передбачено, що суб`єкти господарювання, в тому числі підприємці, повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до Закону, інших правових актів, договору. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони.

Судом встановлено, що за своєю правовою природою укладені між сторонами договори (з урахуванням його змісту) є договорами підряду, відтак правовідносини, що склалися між позивачем та відповідачем, є правовідносинами підряду, згідно яких у відповідача внаслідок прийняття робіт виконаних позивачем, виник кореспондуючий обов`язок оплатити їх.

Згідно із ч. 1 ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов`язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов`язується прийняти та оплатити виконану роботу.

За змістом ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду. Якщо у договорі підряду не встановлені строки виконання роботи, підрядник зобов`язаний виконати роботу, а замовник має право вимагати її виконання у розумні строки, відповідно до суті зобов`язання, характеру та обсягів роботи та звичаїв ділового обороту.

Приписами ч. 1 ст. 853 ЦК України передбачено, що замовник зобов`язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові. Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.

Частина 4 ст. 882 ЦК України передбачає, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. У разі відмови однієї із сторін від підписання акта про це вказується в акті і він підписується другою стороною.

Матеріали справи не містять зауважень щодо виконаних ТОВ "Тетерів - Будпроект" робіт чи щодо визначення їх вартості, також матеріали справи не містять доказів відмови замовника від договорів підряду чи відмови від підписання актів виконаних робіт.

Акти приймання виконаних робіт за період січня 2022 - листопада 2022 року підписано повноважними представниками сторін та скріплено печатками ТОВ "Тетерів - Будпроект" та ДП "Словечанський лісгосп", що свідчить про прийняття робіт відповідачем без зауважень.

Статтею 610 ЦК України передбачено, що порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

Відповідно до ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Як зазначалось вище, умовами договорів підряду визначено порядок та строк оплати виконаних робіт (п. 5.1 договорів).

Однак, відповідач не здійснив відповідних розрахунків за виконані роботи в установлені договорами строки.

Матеріалами справи підтверджено, що у відповідача станом на день розгляду справи існує прострочення в оплаті виконаних позивачем робіт на підставі вищевказаних договорів на загальну суму 1582614,29 грн. Разом з тим, відповідач не надав суду доказів сплати вказаної заборгованості, доводів позивача належними доказами не спростував.

3. Висновок господарського суду за результатами розгляду позовної заяви.

Згідно зі ст.86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Відповідно ст.ст.13, 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести належними і допустимими доказами ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування (ч.1 ст.76 ГПК України).

Обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування (ч.1 ст.77 ГПК України).

З врахуванням вищевикладеного, позовні вимоги обґрунтовані, заявлені відповідно до вимог чинного законодавства, підтверджуються належними доказами, наявними в матеріалах справи, та підлягають задоволенню на суму 1582614,29 грн.

4. Розподіл судових витрат між сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Розподіл судових витрат врегульовано ст.129 ГПК України, за п. 2 ч. 1 якої судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Зважаючи на задоволення позову, судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст. 123, 129, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Тетерів-Будпоект" до Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України " в особі Філії "Словечанське лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" задовольнити.

2. Стягнути з Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" (01601, м. Київ, вул. Руставелі Шота, 9А, код ЄДРПОУ 44768034) в особі Філії "Словечанське лісове господарство" Державного спеціалізованого господарського підприємства "Ліси України" (11122, Житомирська область, Коростенський район, с. Словечне, вул. Лісова, 13, код ЄДРПОУ 45078716)

- 1 582 614,29 грн основного боргу;

- 23739,21 грн судового збору.

3. Призначити засідання суду для розгляду питання щодо відшкодування позивачу понесених судових витрат на "05" березня 2024 року о 15:30 в приміщенні господарського суду, каб. №108.

4. Забезпечити участь представника відповідача адвоката - Якименка Миколи Миколайовича в засіданні суду в режимі відеоконференції з використанням власних технічних засобів.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складено: 05.03.24

Суддя Лозинська І.В.

Віддрукувати:

1 - в справу

2 - позивачу на ел. пошту: teteriv-budproekt@ukr.net

3 - ДСГП "Ліси України" на ел. пошту: info@e-forest.gov.ua

4- філії "Словечанське лісове господарство" ел. пошту: slovechanske.lg@e-forest.gov.ua та ІНФОРМАЦІЯ_1

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено07.03.2024
Номер документу117435257
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань підряду

Судовий реєстр по справі —906/1337/23

Постанова від 05.06.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 21.05.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 07.05.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 18.04.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 15.04.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Грязнов В.В.

Ухвала від 21.03.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Рішення від 14.03.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Ухвала від 05.03.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

Рішення від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Лозинська І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні