РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
22 лютого 2024 року м. Рівне№460/26159/23
Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В. за участю секретаря судового засідання Пилипюк Ю.Ю. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: ОСОБА_1 , відповідача 1: представник Полюхович Л.В., відповідача 2: представник Власюк В.В., відповідача 3: представник Коваленко О.М., представники третіх осіб: не прибули, розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 доКомунального закладу "Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю "Інваспорт" Рівненської обласної ради, Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю "Інваспорт", Міністерства молоді та спорту України, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Комунальний заклад Дніпропетровський регіональний центр з фізичної культури і спорту "Інваспорт" Дніпропетровської обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна рада, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпропетровська обласна рада, про стягнення одноразової грошової винагороди, -
В С Т А Н О В И В:
10.11.2023 ОСОБА_1 звернувся в суд з позовом до Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради про стягнення одноразової грошової винагороди у сумі 48000 грн., за друге місце у чемпіонаті Європи.
Ухвалою від 14.11.2023 позовну заяву прийнято до розгляду; відкрито провадження в адміністративній справі №460/26159/23; розгляд справи вирішено провести за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у строки, визначені статтею 258 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою від 11.01.2024 суд перейшов до розгляду справи №460/26159/23 за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання на 19.01.2024.
Ухвалою від 17.01.2024 задоволено клопотання позивача про проведення судового засідання у справі за його участі в режимі відеоконференції.
У підготовчому засіданні 19.01.2023 суд, врахувавши позицію позивача та відповідача, на підставі частин третьої-п`ятої статті 48 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив про залучення у справу №460/26159/23 в якості співвідповідачів: Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» та Міністерства молоді та спорту України. Також, на підставі частин другої, п`ятої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив про залучення у справу №460/26159/23 Комунального закладу Дніпропетровський регіональний центр з фізичної культури і спорту «Інваспорт» Дніпропетровської обласної ради в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, а Рівненської обласної ради - на стороні відповідача. Співвідповідачам встановлено десятиденний строк для подачі відзиву на позов витребувано усі матеріали, які стосуються підготовки і видачі наказу №3475 від 20.09.2022 «Про затвердження змін до складів національної збірної команд України з видів спорту осіб з інвалідністю на 2022 рік» та наказу №4983 від 30.12.2021, в частині яка стосується ОСОБА_1 (в тому числі, але не виключно копії його заяви з конвертом у якому вона надійшла), а також подальших наказів, якщо такі виносилися і його стосувалися. Третім особам запропоновано надати письмові пояснення по суті спору та матеріали, які можуть бути використані в якості доказів у даній справі (за наявності). З огляду на це, у підготовчому засіданні оголошено перерву до 08.02.2024.
Також у підготовчому засіданні ухвалено повернути позивачу, направлений ним 23.12.2023 на адресу суду поштовою кореспонденцією USB-флеш-накопичувач з аудіозаписом (без його засвідчення ЕЦП), з огляду на невідповідність вимогам частин першої-другої статті 99 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвалою від 29.01.2024 задоволено клопотання представників Міністерства молоді та спорту України про проведення судового засідання у справі за їх участі в режимі відеоконференції.
Ухвалою від 08.02.2024 задоволено клопотання представника Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» про проведення судового засідання у справі за його участі в режимі відеоконференції.
У підготовчому засіданні 08.02.2024, з огляду на позицію, висловлену в письмових поясненнях, статус Дніпропетровського регіонального центру з фізичної культури і спорту «Інваспорт» Дніпропетровської обласної ради замінено на третю особу без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача. Також, на підставі частин другої, п`ятої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ухвалив про залучення у справу №460/26159/23 Дніпропетровської обласної ради в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.
Ухвалою від 08.02.2024, яка постановлена без виходу до нарадчої кімнати, закінчено підготовче провадження у справі та призначено її до розгляду по суті у відкритому судовому засіданні на 22.02.2024.
В судове засідання 22.02.2024 не прибули представники третіх осіб. Суд з урахуванням вимог статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, ухвалив про розгляд справи у їхню відсутність.
Також судом ухвалено повернути позивачу, направлений ним 13.02.2024 на адресу суду поштовою кореспонденцією USB-флеш-накопичувач з аудіозаписом (засвідчений ЕЦП), з огляду на те, що в силу вимог статей 73-74 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування, а обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
В судовому засіданні 22.02.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Згідно з позовною заявою та усними поясненнями позивача в судовому засіданні, позовні вимоги ґрунтуються на тому, що у лютому 2022 року тренер запропонував йому вступити до Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради, з огляду на те, що в Рівненської області встановлена виплата одноразових грошових винагород спортсменам та їх тренерам з видів спорту осіб з інвалідністю за призові місця. Тоді ж фахівець даного закладу від його імені підготувала заяву про включення у списки спортсменів Рівненської області, яку направила до Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт». З червня 2022 року ОСОБА_1 проживав у м.Рівне, готувався до змагань. На момент виступу на чемпіонаті Європи з дзюдо серед спортсменів з порушенням зору, що відбувався 02-04 вересня 2022 року в місті Кальярі, Італія, ОСОБА_1 вважав, що затверджений у складі національної збірної команди України з дзюдо серед спортсменів з порушенням зору, як спортсмен Рівненської області, тому що виконав усі умови, які необхідні для переходу до Рівненського клубу. Однак, після здобуття срібної медалі на чемпіонаті Європи, премію від Рівненської області отримали всі члени збірної команди, що зайняли призові місця, окрім нього. Після з`ясування причин, він дізнався, що на час проведення чемпіонату його так і не було переведено до Рівненського клубу і він залишався рахуватися спортсменом від Дніпропетровської області. Зазначене, на переконання позивача відбулося внаслідок того, що Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» допустив невиправдане зволікання і не вирішив в установлений строк і в установленому порядку його заяву про перехід. Ствердив, що його заява була розглянута в кінці вересня 2022 року, тобто вже після чемпіонату Європи, що позбавляло його можливості отримати винагороду не лише від Рівненської області, а й від Дніпропетровської. З огляду на такі обставини та за сприяння керівника Дніпропетровського регіонального центру з фізичної культури і спорту «Інваспорт» Дніпропетровської обласної ради в грудні 2022 року він подав відповідну заяву і повернувся в Дніпропетровський клуб. Позивач визнав, що від Дніпропетровської області за друге місце в чемпіонаті Європи він отримував щомісячну стипендію, але не вважає це належним стимулюванням, позаяк розраховував на іншу винагороду. За наведеного, просив позов задовольнити. Решта доводів позивача не стосувалися предмету позову.
Згідно з відзивом на позов та усними поясненнями представника відповідача 1, Комунальний заклад «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради, вимоги не визнає. Свої заперечення обґрунтовує тим, що відповідно до пункту 1 Типового положення про регіональний та місцевий центри фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №766 від 20.07.2011, регіональний центр є спеціалізованим закладом, який забезпечує розвиток фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю на регіональному рівні та проводить відповідні заходи з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації. Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» здійснює координацію діяльності регіонального центру, проводить моніторинг виконання державних програм з розвитку фізичної культури і спорту та вносить пропозиції щодо визначення пріоритетних напрямів діяльності (пункт 3). При цьому, законодавством не передбачено вступ спортсменів національної збірної України до регіональних центрів Інваспорт, і такі спортсмени зараховуються до складу збірної виключно від спортивних федерацій. Відповідно до п.1 розділу II «Положення про національні збірні команди з видів спорту, визнаних в Україні», затвердженого Наказом Міністерства молоді та спорту України №3027 від 21.08.2015, склад національної збірної команди з окремого виду спорту комплектується Мінмолодьспортом щороку на конкурсній основі за поданням Укрцентру «Інваспорт» з урахуванням пропозицій національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю за підсумками минулого спортивного сезону. Таким чином, сторона даного відповідача доводила, що Комунальний заклад «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради жодним чином не впливає на формування національної збірної. При цьому, стороною відповідача визнано, що в лютому 2022 року ОСОБА_1 дійсно звертався з проханням підготувати заяву до Укрцентру «Інваспорт» про зарахування його результатів змагань за Рівненську область. Хоча відповідач не уповноважений та не зобов`язаний згідно законодавства здійснювати підготовку, погодження та направлення таких заяв від спортсменів національної збірної, враховуючи фізичні вади та особисте прохання позивача, спеціаліст регіонального центру підготувала таку заяву і відправила її простою поштовою кореспонденцією від імені позивача до Укрцентру «Інваспорт». Разом з тим, законодавством не передбачено порядку переведення спортсменів із однієї області до іншої за їх заявами до Укрцентру «Інваспорт», а тому оцінка і порядок вирішення такої заяви, не знаходиться у компетенції Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради. Також стороною даного відповідача зауважено, що ОСОБА_1 брав участь у чемпіонаті Європи 02-04 вересня 2022 року в м. Кальярі (Італія) у складі національної збірної України як спортсмен Дніпропетровської області, відповідно до Додатку 2 Наказу Міністерства молоді та спорту України №4983 від 30.12.2021, тому жодних підстав для призначення йому одноразової винагороди від Рівненської області не було. Окремо наголошено на тому, що за друге місце на Чемпіонаті Європи позивачу було призначено щомісячну грошову стипендію на 2023 рік від Дніпропетровської області, і загальна сума виплаченої стипендії склала 48300,00 грн. Разом з тим, грошові винагороди, стипендії, інші виплати для спортсменів є заохочувальними ініціативами кожної окремої області та виплачуються з окремих обласних бюджетів, а тому спортсмени не можуть отримувати такі виплати за одні ті самі змагання від різних областей. За сукупністю наведеного, сторона даного відповідача просила в позові відмовити.
Згідно з відзивом на позов та усними поясненнями представника відповідача 2, Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», вимоги не визнає. Свої заперечення обґрунтовує тим, що у відповідності до наказу Міністерства молоді та спорту України №4983 від 30.12.2021 спортсмена з інвалідністю ОСОБА_1 було зараховано до основного складу національної збірної команди України з дзюдо серед осіб з порушеннями зору. В такому наказі позивач значиться як спортсмен Дніпропетровської області. З 30 серпня по 5 вересня 2022 року ОСОБА_1 в складі Національної збірної команди України з дзюдо серед осіб з порушеннями зору взяв участь у чемпіонаті Європи в м. Кальярі (Італія) та став дворазовим срібним призером даного чемпіонату. За результатами вищезазначеного чемпіонату, у відповідності до наказу Мінмолодьспорту №3569 від 22.09.2022 та наказу Укрцентру «Інваспорт» №189 від 22.09.2022 ОСОБА_1 отримав з державного бюджету грошову винагороду у розмірі 80000,00 грн., а у відповідності до наказу Департаменту молоді та спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації № ОД-81/0/248-22 від 26.12.2022 впродовж всього 2023 року отримував з Дніпропетровського обласного бюджету щомісячну стипендію у розмірі 5000,00 грн., що в сумі за 2023 рік склало 60000,00 грн. 7 вересня 2022 року до Укрцентру «Інваспорт» надійшов лист Спортивної федерації незрячих України за № 89, яким Федерація звернулась із клопотанням про внесення змін до складу національних збірних команд України серед осіб з порушеннями зору на 2022 рік, зокрема просила пункт 4 викласти у новій редакції: « ОСОБА_1 31.07.1984 КМСУ Рівненська 1 3 ЧУ 2ЧС 1- 3 ЧС тренери ОСОБА_2 ОСОБА_3 ». На підставі зазначеного клопотання, Укрцентр «Інваспорт» скерував до Міністерства молоді та спорту України подання про внесення змін до складу національних збірних команд України серед осіб з порушеннями зору на 2022 рік і 20.09.2022 Мінмолодьспорт затвердив наказ №3475, яким затвердив зміни до складів національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю на 2022 рік», а зокрема, і в частині, яка стосується ОСОБА_1 . Також сторона даного відповідача ствердила, що листів датованих лютим 2022 року, від ОСОБА_1 та/або Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради щодо необхідності внесення змін до складу національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю до Укрцентру «Інваспорт» не надходило. Додатково зауважила, що навіть і у випадку надходження такої заяви, це в жодному разі не зумовило б внесення змін до складу національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю, позаяк правом ініціювати відповідні зміни наділена лише відповідна спортивна федерація. За сукупністю наведеного, сторона даного відповідача просила в позові відмовити.
Згідно з відзивом на позов та усними поясненнями представника відповідача 3, Міністерство молоді та спорту України, вимоги не визнає. Свої заперечення обґрунтовує тим, що склад національної збірної команди з виду спорту осіб з інвалідністю комплектується Міністерством щороку на конкурсній основі за поданням Укрцентру «Інваспорт» з урахуванням пропозицій національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю за підсумками минулого спортивного сезону та затверджується наказом Міністерства. На підставі листа Спортивної федерації незрячих України №89 від 07.09.2022 листом №1259 від 15.09.2022 Укрцентр «Інваспорт» звернувся до Міністерства про внесення змін до наказу Міністерства №4983 від 30.12.2021 «Про затвердження складів національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю на 2022 рік», зокрема і в частині включення до складу команди з дзюдо ОСОБА_1 від Рівненської, а не від Дніпропетровської області. Такі зміни в установленому порядку були внесені за наказом №3475 від 20.09.2022. Ні один, ні інший наказ позивачем не оскаржується, і жодних порушень його прав та/або інтересів Міністерством не допущено, і про зворотне позивачем не заявлено, а відтак правові підстави для задоволення позовних вимог ОСОБА_4 відсутні.
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача -Дніпропетровський регіональний центр з фізичної культури і спорту «Інваспорт» Дніпропетровської обласної ради у письмових поясненнях зазначив, що за результатами виступу на чемпіонаті Європи з дзюдо серед спортсменів з порушеннями зору, який відбувся 02-03 вересня 2022 року в м. Кальярі (Італія), спортсмен ОСОБА_1 виборов срібну нагороду в особистих змаганнях у ваговій категорії понад 90 кг (клас J1) та його кандидатуру було подано Центром для призначення щомісячної обласної стипендії Дніпропетровської облдержадміністрації для провідних спортсменів з паралімпійських та дефлімпійських видів спорту. Згідно наказу Департаменту молоді і спорту облдержадміністрації №ОД-81/0/248-22 від 26.12.2022, ОСОБА_1 призначена на 2023 рік щомісячна стипендія у розмірі 5000 грн, враховуючи те, що спортсмен на час участі у вказаних змаганнях (вересень 2022 року) та на час призначення обласної стипендії (з 1.01.2023) представляв Дніпропетровську область у складі національних збірних команд з видів спорту для осіб з інвалідністю. ОСОБА_1 був постійно на зв`язку з керівництвом Центру і йому було повідомлено про призначення за 2 місце чемпіонату Європи з дзюдо серед спортсменів з порушеннями зору (02-03.09.2022, м. Кальярі, Італія) на 2023 рік щомісячної стипендії. ОСОБА_1 надав реквізити своєї особистої картки КБ «Приватбанк», на яку бухгалтерією Центру щомісячно на протязі 2023 року перераховувались кошти у сумі 4025,00 грн. та сплачувались податок з доходу 900,00 грн та військовий збір 75,00 грн. Таким чином, Дніпропетровський регіональний центр з фізичної культури і спорту «Інваспорт» Дніпропетровської обласної ради вважає, що вищезазначені обставини підтверджують справжні наміри та волевиявлення позивача, зокрема його бажання бути в складі національної збірної команди України з дзюдо серед осіб з порушеннями зору спортсменом від Дніпропетровської області.
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Рівненська обласна рада у письмових поясненнях зазначила, що відповідно до Положення про заохочення спортсменів та тренерів Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю, затвердженого Розпорядженням голови обласної державної адміністрації №814 від 16.11.2021, одноразові грошові винагороди спортсменам та їх тренерам Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю встановлюються з метою відзначення успішних виступів на міжнародних спортивних змаганнях, визнання вагомого внеску в розвиток спорту вищих досягнень спортсменів та тренерів Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю. Грошові винагороди призначаються спортсменам з інвалідністю Рівненської області та їх тренерам - переможцям, призерам та фіналістам міжнародних змагань з видів спорту осіб з інвалідністю за результатами виступів. Для встановлення грошових винагород утворюється комісія, склад якої затверджується наказом структурного підрозділу Рівненської ОДА , до компетенції якого відноситься розвиток фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю. Таким чином, встановлення згаданих грошових винагород є виключною компетенцією Комісії при Управлінні у справах молоді та спорту Рівненської ОДА, тобто її дискреційними повноваженнями.
Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Дніпропетровська обласна рада письмових пояснень на момент вирішення справи судом не надіслала.
Дослідженням по справі письмових доказів суд встановив таке.
ОСОБА_1 має першу групу інвалідності по зору з дитинства (безстроково)(а.с.6-7 том 1).
Відповідно до довідки №2133-7000036149 від 30.03.2022 ОСОБА_1 , мешканець міста Павлоград, Дніпропетровської області, взятий на облік як внутрішньо переміщена особа Виконавчим комітетом Берегівської міської ради за фактичним місцем проживання (перебування): АДРЕСА_1 (а.с.86 том 1).
Відповідно до довідки №5612-5001730613 від 07.06.2022 ОСОБА_1 , мешканець міста Павлоград, Дніпропетровської області, взятий на облік як внутрішньо переміщена особа Виконавчим комітетом Рівненської міської ради за фактичним місцем проживання (перебування): АДРЕСА_2 (а.с.85 том 1).
Позивачем стверджено, що у м.Рівне він постійно проживав з червня по вересень 2022 року. Наразі він мешкає в Закарпатті.
Наказом Міністерства молоді та спорту України «Про затвердження складів національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю на 2022 рік» №4983 від 30.12.2021, відповідно до частини 2 статті 37 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» затверджено такі, що додаються: 1) склад національної збірної команди України з видів спорту осіб з порушеннями слуху на 2022 рік; 2) склад національної збірної команди України з видів спорту осіб з порушеннями зору на 2022 рік; 3) склад національної збірної команди України з видів спорту осіб з ураженнями опорно-рухового апарату на 2022 рік; 4) склад національної збірної команди України з видів спорту осіб з порушеннями розумового і фізичного розвитку на 2022 рік. Пунктом 2 наказу Українському центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» велено забезпечити підготовку та участь національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю в офіційних міжнародних змаганнях 2022 року. А пунктом 3 - структурним підрозділам з питань реалізації державної політики стосовно фізичної культури та спорту обласних та Київської міської державних адміністрацій, регіональним центрам з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», наказано сприяти ефективній підготовці членів національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю до офіційних міжнародних змагань і забезпеченні їх своєчасного прибуття на навчально- тренувальні збори та змагання (а.с.107-116 том 1).
ОСОБА_1 включений до складу національної збірної команди України з видів спорту осіб з порушеннями зору на 2022 рік в основний склад команди з дзюдо; спортивний розряд КМСУ; область Дніпропетровська; ліпший результат 2021 1-3ЧУ (запланований), 1ЧУ (виконаний), план 2022 1-3 ЧУ; тренер: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 (а.с.110 зворот).
Слід зауважити, що Склад національної збірної команди України з видів спорту з порушенням зору на 2022 рік, визначений наказом Міністерства молоді та спорту України №4983 від 30.12.2021 повністю відповідає Складу, який зазначався у додатку до листа Спортивної федерації незрячих України (СФНУ) №124 від 29.12.2021 (а.с.188-210 том 1).
Наказом Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» №411 від 18.08.202 національній збірній команді України з дзюдо серед осіб з порушенням зору у кількості 14 осіб велено взяти участь у чемпіонаті Європи в м. Кальярі (Італійська Республіка) з 30 серпня по 5 вересня 2022 року (а.с.153 том 1).
Спортсмен ОСОБА_1 був включений у список збірної команди (а.с.154 том 1) та став срібним призером даного чемпіонату, що визнається усіма учасниками справи.
Також не заперечується той факт, що за результатами вищезазначеного чемпіонату, у відповідності до наказу Міністерства молоді і спорту №3569 від 22.09.2022 та наказу Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» №189 від 22.09.2022 ОСОБА_1 отримав з державного бюджету грошову винагороду у розмірі 80000,00 грн.
Крім того, у відповідності до наказу Департаменту молоді та спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації№ ОД-81/0/248-22 від 26.12.2022 ОСОБА_1 призначено щомісячну стипендію у розмірі 5000,00 грн, яку він отримував з Дніпропетровського обласного бюджету впродовж 2023 року, а за весь рік 60000,00 грн. (без урахування обов`язкових відрахувань)(а.с.231-250 том 1, а.с.1-15 том 2).
Як свідчить протокол №8 від 28.09.2022 комісії при Управлінні у справах молоді та спорту Рівненської ОДА, згідно Положення про заохочення спортсменів та тренерів Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю, затвердженого Розпорядженням голови обласної державної адміністрації №814 від 16.11.2021, спортсменам Рівненської області було призначено одноразові грошові винагороди за зайняті призові місця на чемпіонаті Європи з дзюдо, що відбувся 02-04 вересня 2022 року в м.Кальярі (Італія). ОСОБА_1 у такому списку спортсменів Рівненської області не фігурує (а.с.89-91 том 2).
Не є спірною та обставина, що одноразова винагорода від Рівненської області позивачу не призначалася і не виплачувалася.
Додатково судом встановлено, що 07.09.2022 Спортивна федерація незрячих України (СФНУ) звернулась до Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» з листом №89, в якому зазначила клопотання про внесення змін до складу національних збірних команд України серед осіб з порушеннями зору на 2022 рік, зокрема просила, по Дзюдо (основний склад) викласти пункт 4 у новій редакції: « ОСОБА_1 31.07.1984 КМСУ Рівненська 1 3 ЧУ 2ЧС 1- 3 ЧС тренери ОСОБА_2 ОСОБА_3 » (а.с.157 том 1).
15 вересня 2022 року Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», враховуючи пропозиції Спортивної федерації глухих України, Української федерації спорту інвалідів з ураженнями опорно-рухового апарату та Спортивної федерації незрячих України, звернувся до Міністерства молоді і спорту з проханням про внесення змін до складів національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю на 2022 рік, затверджених наказом №4983 від 30.12.2021 (а.с.180-186 том 1).
20 вересня 2022 року Міністерство молоді і спорту затвердило наказ №3475 «Про затвердження змін до складів національних збірних команд України з видів спорту осіб з інвалідністю на 2022 рік», яким, зокрема, пункт 10 підрозділу «Основний склад» розділу «дзюдо» викладено в такій редакції: « ОСОБА_1 31.07.1984 КМСУ Рівненська 1 3 ЧУ 2ЧС 1- 3 ЧС тренери ОСОБА_2 ОСОБА_3 » (а.с.155-179 том 1).
З огляду на те, що ОСОБА_1 включили до складу національної збірної команди, як спортсмена Рівненської області лише в кінці вересня 2022 року, тобто вже після проведення чемпіонату Європи, а він просив про це ще у лютому 2022 року і вважає, що виконав для цього всі необхідні умови, позивач звернувся з даним позовом до суду і просить стягнути з Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради одноразову грошову винагороду у сумі 48000 грн. за друге місце у чемпіонаті Європи, як таку, що неотримана ним внаслідок протиправної бездіяльності відповідачів.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.
За визначеннями, які наведені у статті 1 Закону України «Про фізичну культуру і спорт» №3808-XII, від 24.12.1993, заклад фізичної культури і спорту це юридична особа, що забезпечує розвиток фізичної культури і спорту шляхом, зокрема, надання послуг у сфері фізичної культури і спорту. Закладами фізичної культури і спорту, зокрема, є: спортивні клуби, дитячо-юнацькі спортивні школи, заклади спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, школи вищої спортивної майстерності, центри олімпійської підготовки, центри студентського спорту закладів вищої освіти, фізкультурно-оздоровчі заклади, центри фізичного здоров`я населення, центри фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю. Послуги у сфері фізичної культури і спорту це організація та проведення суб`єктами сфери фізичної культури і спорту фізкультурно-оздоровчої діяльності та/або фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю або підготовки спортсменів до змагань з видів спорту, визнаних в Україні.
За правилами статті 17 Закону №3808-XII, Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, створює спеціалізований державний заклад - Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, який забезпечує належні умови для реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, здійснює заходи з організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності осіб з інвалідністю, у тому числі щодо спорту вищих досягнень, фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю. Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю за участю національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю або їх спілок, які є членами Міжнародного паралімпійського комітету та Міжнародного спортивного комітету глухих, забезпечує підготовку та участь національних збірних команд інвалідів у Паралімпійських і Дефлімпійських іграх, інших міжнародних змаганнях. В Україні діють регіональні центри фізичної культури і спорту інвалідів, які можуть створюватися органами влади Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самовря-дування. Регіональні центри разом з органами влади Автономної Республіки Крим, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування забезпечують розвиток фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю у регіоні та відповідно проводять заходи з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю та фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю. Центри фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю також можуть створюватися фізичними та юридичними особами. Такі центри утримуються за рахунок коштів засновників та інших позабюджетних джерел, не заборонених законом. Фінансування Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю та регіональних центрів з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, створених органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, здійснюється за рахунок коштів відповідно державного, місцевого бюджету.
Як визначено у статті 20 Закону №3808-XII, спортивні федерації це громадські об`єднання фізкультурно-спортивної спрямованості, основними завданнями яких є: забезпечення інтересів членів відповідних спортивних федерацій у сфері спорту, в тому числі сприяння захисту їх соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних та інших інтересів; сприяння розвитку відповідного виду (видів) спорту шляхом участі у розробленні та виконанні відповідних програм; залучення різних груп населення до фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності; сприяння підготовці спортсменів національних збірних команд та забезпечення їх участі в офіційних міжнародних спортивних змаганнях; організація та проведення фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань; участь у здійсненні кадрового забезпечення розвитку відповідного виду (видів) спорту; сприяння розвитку міжнародного співробітництва у сфері фізичної культури і спорту.
Спортивною федерацією осіб з інвалідністю є спортивна федерація, в яку об`єднуються особи з інвалідністю з певною вадою здоров`я задля розвитку видів спорту осіб з інвалідністю. Спортивні федерації діють на підставі статуту. У найменуванні спортивної федерації зазначається вид спорту, розвитку якого вона сприяє. У найменуванні спортивної федерації осіб з інвалідністю зазначається відповідна вада здоров`я. Спортивні федерації можуть мати всеукраїнський або місцевий статус.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, може надати спортивній федерації статус національної спортивної федерації. Статус національної спортивної федерації надається лише одній спортивній федерації з відповідного виду спорту, яка має всеукраїнський статус. Статус національної спортивної федерації осіб з інвалідністю надається лише одній спортивній федерації окремо для осіб з інвалідністю з ураженнями опорно-рухового апарату, вадами зору, слуху та розумового і фізичного розвитку.
Спортивні федерації із статусом національної спортивної федерації відповідно до договору з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту: забезпечують розвиток відповідного виду спорту; представляють вид спорту у відповідних міжнародних спортивних федераціях, перелік яких затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій Національного олімпійського комітету України, Національного комітету спорту інвалідів України, Спортивного комітету України, та на міжнародних спортивних змаганнях; здійснюють у визначеному порядку організацію та проведення офіційних міжнародних спортивних змагань на території України та всеукраїнських спортивних змагань; інформують центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, про проведення всіх спортивних змагань та про рейтинг спортсменів за їх підсумками.
В силу вимог статті 24 Закону №3808-XII, національні спортивні федерації осіб з інвалідністю або їх спілки, що є членами Міжнародного паралімпійського комітету, Міжнародного спортивного комітету глухих, які діють відповідно до Конституції Міжнародного паралімпійського комітету, Конституції Міжнародного спортивного комітету глухих є суб`єктами паралімпійського і дефлімпійського руху в Україні. Метою паралімпійського і дефлімпійського руху в Україні є розвиток фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, поліпшення фізичного стану та суспільної інтеграції осіб з інвалідністю, організація і проведення заходів з фізичної культури, спортивних заходів та спортивних змагань осіб з інвалідністю, участь національних збірних команд України у Паралімпійських і Дефлімпійських іграх, міжнародних спортивних змаганнях осіб з інвалідністю.
Національні спортивні федерації осіб з інвалідністю або їх спілки, які є членами Міжнародного паралімпійського комітету, Міжнародного спортивного комітету глухих, спрямовують свою діяльність на розвиток паралімпійського і дефлімпійського руху в Україні, підготовку та участь українських спортсменів у Паралімпійських, Дефлімпійських іграх, інших міжнародних спортивних змаганнях осіб з інвалідністю. Держава підтримує розвиток паралімпійського і дефлімпійського руху в Україні, діяльність національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю або їх спілок.
Національні спортивні федерації осіб з інвалідністю або їх спілки, які є членами Міжнародного паралімпійського комітету, Міжнародного спортивного комітету глухих, зокрема: відповідно до Конституції Міжнародного паралімпійського комітету, Конституції Міжнародного спортивного комітету глухих представляють Україну в міжнародному паралімпійському русі, міжнародному дефлімпійському русі, інших міжнародних спортивних організаціях; співпрацюють із суб`єктами сфери фізичної культури і спорту, спільно з Українським центром з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю забезпечують підготовку та участь національних збірних команд осіб з інвалідністю у Паралімпійських і Дефлімпійських іграх, міжнародних спортивних змаганнях осіб з інвалідністю усіх рівнів, розвиток фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності осіб з інвалідністю, їх фізкультурно-спортивної реабілітації; здійснюють громадський контроль за діяльністю закладів фізичної культури і спорту, заснованих органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування, у частині, що стосується спортивної роботи із спортсменами з інвалідністю та залучення осіб з інвалідністю до занять фізичною культурою і спортом; мають свою символіку, здійснюють її використання та забезпечують її захист відповідно до закону; сприяють розвитку матеріально-технічного забезпечення спорту осіб з інвалідністю в Україні.
Органи державної влади сприяють розвитку матеріально-технічної бази національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю або їх спілок, які є членами Міжнародного паралімпійського комітету, Міжнародного спортивного комітету глухих, можуть надавати їм фінансову та організаційну допомогу для досягнення мети їхньої діяльності та на виконання статутних завдань, пов`язаних з розвитком паралімпійського і дефлімпійського руху в Україні.
Органи місцевого самоврядування можуть підтримувати діяльність місцевих осередків національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю та їх спілок, надавати їм фінансову та організаційну підтримку на розвиток паралімпійського і дефлімпійського руху в регіонах.
В силу вимог частини другої статті 37 Закону №3808-XII, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій спортивних федерацій осіб з інвалідністю із національним статусом та Національного комітету спорту інвалідів України комплектує на конкурсній основі з числа найбільш підготовлених спортсменів дитячо-юнацького, резервного спорту та спорту вищих досягнень, а також фахівців у сфері фізичної культури і спорту, зокрема тренерів, національні збірні команди з визнаних в Україні видів спорту осіб з інвалідністю для підготовки їх до участі в міжнародних спортивних змаганнях.
Відповідно до частин третьої-дев`ятої цієї статті, Положення про національні збірні команди з видів спорту, визнаних в Україні, розробляється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, з урахуванням пропозицій центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, і затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту. Склад національних збірних команд щорічно затверджується центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, та включає основний склад та склади спортсменів різних вікових груп з урахуванням вимог міжнародних спортивних федерацій. До основного складу національних збірних команд включаються спортсмени, які мають найвищі спортивні результати на всеукраїнських та міжнародних змаганнях. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, на конкурсній основі формує штатну команду національних збірних команд України з олімпійських, неолімпійських та національних видів спорту, що включає спортсменів та фахівців сфери фізичної культури і спорту, зокрема тренерів, а з видів спорту осіб з інвалідністю - Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, укладає трудовий договір (контракт) із спортсменами та фахівцями штатної команди національних збірних команд України з олімпійських, неолімпійських та національних видів спорту, а з видів спорту осіб з інвалідністю - Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю. Для участі в окремих міжнародних спортивних змаганнях центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, комплектує окремі офіційні делегації національних збірних команд України, до яких входять спортсмени, тренери та особи, що забезпечують організаційне супроводження їх участі. Спортсмени - члени штатної команди національних збірних команд України беруть участь у міжнародних змаганнях або інших спортивних змаганнях, не включених до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих спортивних заходів та спортивних змагань України, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері фізичної культури та спорту, відповідно до умов трудового договору (контракту).
Положення про Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», затверджене постановою Кабінету Міністрів України №766 від 20.07. 2011 (діє
в редакції постанови №830 від 11.08.2021).
Відповідно до пункту 1 Положення, Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» є спеціалізованим державним закладом, який підпорядковується Національному комітету спорту інвалідів та Мінмолодьспорту, забезпечує створення належних умов для реалізації державної політики у сфері фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю, здійснює заходи з організації фізкультурно-оздоровчої та спортивної діяльності осіб з інвалідністю, в тому числі щодо спорту вищих досягнень, фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю.
В силу вимог підпунктів 3, 5 пункту 8 Положення, основними завданнями Центру є: підготовка і забезпечення разом з Комітетом та спортивними федераціями осіб з інвалідністю, які є членами Міжнародного паралімпійського комітету і Міжнародного спортивного комітету глухих, участі національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю у Паралімпійських і Дефлімпійських іграх, інших міжнародних змаганнях; підготовка та забезпечення участі в Паралімпійських, Дефлімпійських та Глобальних іграх, чемпіонатах світу та Європи національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю, створення і забезпечення розвитку системи реабілітації осіб з інвалідністю різних нозологій з використанням засобів фізичної культури і спорту.
А відповідно до підпунктів 9-11 пункту 9 Положення Центр формує на конкурсній основі за погодженням з Комітетом склад штатної команди національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю, що включає спортсменів, фахівців з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю; укладає трудові договори (контракти) із спортсменами та фахівцями штатної команди національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю; подає Мінмолодьспорту за погодженням з Комітетом пропозиції щодо участі національних збірних команд з видів спорту осіб з інвалідністю у Паралімпійських та Дефлімпійських іграх.
Постановою Кабінету Міністрів України №766 від 20.07.2011 затверджено також Типове положення про регіональний та місцевий центри з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт». Відповідно до пункту 4 такого Типового положення, місцевий центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» є спеціалізованим закладом, який забезпечує розвиток фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю на місцевому рівні (район, місто, райони у містах) та проводить відповідні заходи з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації. А відповідно до пункту 11 - Регіональний центр: здійснює навчально-тренувальну підготовку спортсменів з видів спорту осіб з інвалідністю регіону з визнаних в Україні видів спорту осіб з інвалідністю, забезпечує їх спортивною формою та інвентарем, а також забезпечує їх участь у заходах, передбачених календарним планом фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів регіону на відповідний рік; проводить роботу з підготовки спортсменів з видів спорту осіб з інвалідністю регіону, в тому числі за участю дитячо-юнацьких спортивних шкіл осіб з інвалідністю та спеціалізованих дитячо-юнацьких шкіл осіб з інвалідністю паралімпійського та дефлімпійського резерву, бере участь в організації навчально-тренувального процесу, а також здійснює відбір та формує з кращих спортсменів регіону збірні команди регіону з видів спорту осіб з інвалідністю для участі у всеукраїнських змаганнях; присвоює спортивні розряди спортсменам з видів спорту осіб з інвалідністю регіону згідно з Єдиною спортивною класифікацією України; вносить пропозиції щодо присвоєння спортивних розрядів, почесних спортивних звань переможцям змагань, працівникам і активістам фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації; нагороджує кращих спортсменів, фахівців, активістів, які досягли високих спортивних результатів; надає методичну допомогу у створенні та організації діяльності місцевого центру; за дорученням Центру організовує та проводить заходи, передбачені Єдиним календарним планом фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України.
Положення про національні збірні команди з видів спорту, визнаних в Україні затверджене наказом Міністерство молоді та спорту України №3027 від 21.08.2015, що зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07.09.2015 за №1078/27523.
За пунктом 1 розділу I Положення, національні збірні команди з видів спорту, визнаних в Україні, комплектуються Міністерством молоді та спорту на конкурсній основі з урахуванням пропозицій національних спортивних федерацій та фізкультурно-спортивних товариств в олімпійських та неолімпійських видах спорту та/або відповідних спортивних федерацій осіб з інвалідністю з видів спорту осіб з інвалідністю з числа найбільш підготовлених спортсменів дитячо-юнацького, резервного спорту та спорту вищих досягнень й фахівців сфери фізичної культури і спорту, зокрема тренерів.
А за пунктом 1 розділу II Положення, склад національної збірної команди з окремого виду спорту комплектується Мінмолодьспортом щороку на конкурсній основі за поданням структурного підрозділу, до повноважень якого віднесено координацію розвитку відповідного олімпійського, неолімпійського або національного виду спорту, а з видів спорту осіб з інвалідністю - за поданням Укрцентру «Інваспорт» з урахуванням пропозицій національних спортивних федерацій осіб з інвалідністю за підсумками минулого спортивного сезону та затверджується наказом Мінмолодьспорту.
Згідно із пунктом 5 цього ж розділу, склад національних збірних команд затверджується на один рік: для усіх літніх видів спорту - з 01 січня по 31 грудня поточного року; для зимових олімпійських видів спорту - з 01 травня поточного року по 30 квітня наступного року; для зимових видів спорту осіб з інвалідністю - з 01 червня поточного року по 31 травня наступного року. Протягом цього періоду до складу національних збірних команд можуть вноситися зміни в установленому порядку в разі покращення або погіршення результатів виступу спортсменів, їх травмування, дискваліфікації тощо.
Як встановлено судом склад національної збірної команди України з видів спорту осіб з порушеннями зору на 2022 рік був затверджений наказом Міністерства молоді та спорту України №4983 від 30.12.2021, за поданням Укрцентру «Інваспорт» з урахуванням пропозицій Спортивної федерації незрячих України.
ОСОБА_1 як спортсмен штатної команди національної збірної команди з інвалідністю з дзюдо за таким наказом був включений у склад збірної команди України з видів спорту осіб з порушеннями зору на 2022 рік з такими даними: спортивний розряд КМСУ; область Дніпропетровська; ліпший результат 2021 - 1-3ЧУ (запланований), 1ЧУ (виконаний), план 2022 1-3 ЧУ; тренер: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 .
Зміни в цей наказ, відповідно до яких відкориговано дані ОСОБА_1 в частині області (замість Дніпропетровська вказано Рівненська) внесені наказом Міністерства молоді та спорту України №3475 від 20.09.2022, який виданий на підставі подання Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» від 15.09.2022 та пропозицій Спортивної федерації незрячих України від 07.09.2022.
Обидва накази є чинними, винесені в межах відповідних повноважень, на підставі та у спосіб, що визначені законодавством.
Відповідно до цього, на чемпіонаті Європи з дзюдо серед спортсменів з порушенням зору, що відбувався 02-04 вересня 2022 року в місті Кальярі, Італія, ОСОБА_1 був затверджений у складі національної збірної команди України з дзюдо серед спортсменів з порушенням зору, як спортсмен Дніпропетровської області.
При цьому, в матеріалах справи відсутні будь-які докази існування правових підстав для внесення змін в наказ Міністерства молоді та спорту України №4983 від 30.12.2021 впродовж лютого- серпня 2022 року.
Судом не здобуто жодних доказів тому, що в цей час Спортивна федерація незрячих України направляла Укрцентру «Інваспорт» відповідні пропозиції, а Укрцентр «Інваспорт», в свою чергу, направляв Міністерству молоді та спорту України подання з урахуванням таких пропозицій.
Що стосується листа, який в лютому 2022 року був підготовлений і направлений простою поштовою кореспонденцією на адресу Укрцентру «Інваспорт» фахівцем Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради на особисте прохання ОСОБА_1 , і в якому ним порушувалося питання зарахування результатів змагань за Рівненську область, то навіть не зважаючи на ту обставину, що отримання такої кореспонденції адресатом категорично заперечується, таке звернення спортсмена саме по собі не може розцінюватися, як підстава для внесення змін в наказ, яким затверджено склади національних збірних команд.
Окремо слід зауважити на тому, що і за чинним законодавством Комунальний заклад «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради взагалі не наділений будь-якими повноваженнями у сфері комплектування національних збірних команд з визнаних в Україні видів спорту осіб з інвалідністю та не перебуває із спортсменами та фахівцями штатної команди національних збірних команд України у трудових відносинах.
Також судом встановлено, а усіма учасниками визнано, що 02-03 вересня 2022 року ОСОБА_1 в складі Національної збірної команди України з дзюдо серед осіб з порушеннями зору взяв участь у чемпіонаті Європи в м. Кальярі (Італія) та став срібним призером даного чемпіонату. За результатами вищезазначеного чемпіонату, у відповідності до наказу Мінмолодьспорту №3569 від 22.09.2022 та наказу Укрцентру «Інваспорт» №189 від 22.09.2022 ОСОБА_1 отримав з державного бюджету грошову винагороду у розмірі 80000,00 грн., а у відповідності до наказу Департаменту молоді та спорту Дніпропетровської обласної державної адміністрації №ОД-81/0/248-22 від 26.12.2022 впродовж всього 2023 року отримував з Дніпропетровського обласного бюджету щомісячну стипендію у розмірі 5000,00 грн., що в сумі за 2023 рік склало 60000,00 грн. (сума вказана без відрахувань).
Отримуючи за поданням Дніпропетровського регіонального центру з фізичної культури і спорту «Інваспорт» Дніпропетровської обласної ради з Дніпропетровського обласного бюджету щомісячну стипендію за друге місце у чемпіонаті Європи що відбувся 02-03 вересня 2022 року в м.Кальярі (Італія), ОСОБА_1 фактично визнав, що брав участь у такому чемпіонаті в складі національної збірної команди України з дзюдо серед осіб з порушеннями зору саме як спортсмен від Дніпропетровської області.
Відповідно, його вимога до Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради про виплату суми заохочення у вигляді одноразової грошової винагороди, за те саме друге місце у тому самому чемпіонаті Європи, є абсолютно безпідставною.
При цьому слід також зауважити, що відповідно до пункту 1 Положення про заохочення спортсменів та тренерів Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю, яке затверджене Розпорядженням голови Рівненської обласної державної адміністрації №814 від 16.11.2021, одноразові грошові винагороди спортсменам та їх тренерам Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю встановлюються з метою відзначення успішних виступів на міжнародних спортивних змаганнях, визнання вагомого внеску в розвиток спорту вищих досягнень спортсменів та тренерів Рівненської області з видів спорту осіб з інвалідністю. Оскільки у чемпіонаті Європи в м. Кальярі (Італія) ОСОБА_1 брав участь в складі Національної збірної команди України з дзюдо серед осіб з порушеннями зору саме як спортсмен Дніпропетровської, а не Рівненської області, відсутні будь-які правові підстави для призначення йому такої одноразової грошової допомоги з Рівненського обласного бюджету.
Відповідно, суд не знаходить і підстав для задоволення позовних вимог ОСОБА_1 .
Згідно з частинами першою- другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідачі виконали покладений на них процесуальний обов`язок, а саме довели правомірність своїх дій, чим спростували твердження позивача про порушення його прав та охоронюваних законом інтересів.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві вимоги позивача є необґрунтованими, а тому у задоволенні позову слід відмовити повністю.
Підстав для розподілу судових витрат немає.
Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
ОСОБА_1 в позові до Комунального закладу «Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт» Рівненської обласної ради, Українського центру з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю «Інваспорт», Міністерства молоді та спорту України, про стягнення одноразової грошової винагороди у сумі 48000 грн., за друге місце у чемпіонаті Європи, - відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасники справи:
Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )
Відповідач - Комунальний заклад "Рівненський регіональний центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю "Інваспорт" Рівненської обласної ради (вул. Поштова, 5, м. Рівне, Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 21081497) Відповідач - Український центр з фізичної культури і спорту осіб з інвалідністю "Інваспорт" (вул. Еспланадна, 42, м.Київ,01601, ЄДРПОУ/РНОКПП 21453585) Відповідач - Міністерство молоді та спорту України (вул. Еспланадна, 42,м. Київ,01601, ЄДРПОУ/РНОКПП 38649881)
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Комунальний заклад Дніпропетровський регіональний центр з фізичної культури і спорту "Інваспорт" Дніпропетровської обласної ради Адреса: код ЄДРПОУ 37986636, вул.Старокозацька, 58, офіс 101, м.Дніпро, 49000.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Рівненська обласна рада Адреса: код ЄДРПОУ 21085816, м-н. Просвіти,1, м.Рівне, 33000.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Дніпропетровська обласна рада Адреса: пр-кт О.Поля,2, м.Дніпро, 49004.
Повний текст рішення складений 04 березня 2024 року
Суддя Н.В. Друзенко
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2024 |
Оприлюднено | 07.03.2024 |
Номер документу | 117447204 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Глушко Ігор Володимирович
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Н.В. Друзенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні