Ухвала
від 26.02.2024 по справі 456/2813/22
СТРИЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 456/2813/22

Провадження № 1-кс/456/244/2024

УХВАЛА

"26" лютого 2024 р. слідчий суддя Стрийського міськрайонного суду Львівської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 з участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання слідчого Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 , погодженого з заступником керівника Львівської обласної прокуратури ОСОБА_5 про продовження строку досудового розслідування у кримінальному проваджені, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 191, ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236, ч.1 ст.366 КК України,

встановив:

Слідчий Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 звернулася до слідчого судді з клопотанням про продовження строку досудового розслідування у кримінальному проваджені, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № № 42022142330000007від 13.01.2022за ознакамикримінальних правопорушень,передбачених ч.2ст.191,ч.4ст.191,ч.2ст.28,ст.236,ч.1ст.366 ККУкраїни до шести місяців, тобто до 29.03.2024 року. В обгрунтування клопотання покликається на те, що слідчим відділенням Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області проводиться досудове розслідування кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 2 ст. 191, ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236, ч.1 ст. 366 КК України, за підозрою ОСОБА_6 та ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 - ст. 236 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що згідно Статутів Славського комунального водо-каналізаційного підприємства (далі по тексту Славське КВКП), затверджених рішеннями Славської селищної ради № 650 від 24.10.2018 та № 1859 від 11.08.2022 (далі по тексту Статут), вказане комунальне підприємство засноване на власності Славської об`єднаної територіальної громади. Засновником підприємства є Славська селищна рада Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області (ідентифікаційний код: 04370314).

Відповідно до пункту 2.1. Статутів підприємство є юридичною особою, здійснює свою господарську діяльність на засадах повної самостійності, несе відповідні обов`язки, укладає угоди (договори, контракти) з юридичними та фізичними особами, має закріплене майно, поточний та інші рахунки в установах банків, казначейства, печатки з власним найменуванням, штампи, затверджені в установленому порядку, фірмовий знак чи знак обслуговування, бланки з власними реквізитами та інші атрибути, а також згідно пункту 2.4. виконує роботи та надає послуги за цінами і тарифами, встановленими самостійно або на підставі підписаних договорів, а у випадках, визначених законодавством, за державними розцінками.

Згідно абзацу 1 пункту 3.1. Статутів підприємство створено з метою ведення господарської діяльності і надання послуг юридичним, фізичним особам у сфері водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів.

Крім цього, згідно підпунктів 3.2.1., 3.2.2., 3.2.4 пункту 3.2. Статутів предметом діяльності підприємства є вивіз та переробка сміття та твердих побутових відходів, заготівля та переробка вторинної сировини та утримання полігону твердих побутових відходів.

Згідно Статутів керівництво підприємством здійснюється директором, який відповідно до пункту 6.2 призначається на посаду та звільняється з посади Славським селищним головою на контрактній основі.

Так, згідно розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/33 від 20.03.2018, на посаду директора Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, код ЄДРПОУ: 32747220, з 22.03.2018 призначено ОСОБА_6 .

Відповідно до посадової інструкції № 1 директора Славського КВКП, затвердженої наказом № 02 від 16.02.2018, директор підприємства, визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства; вживає заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища; несе відповідальність: за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, в тому числі за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

Таким чином, ОСОБА_6 , працюючи з 17.04.2018 по 14.03.2019 на посаді директора Славського КВКП, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно?розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК Українибув службовою особою.

Разом з тим, ОСОБА_6 , як керівник Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, за попередньоюзмовою вгрупі осібіз ОСОБА_7 ,який до 20.03.2019перебував напосаді головногоінженера СлавськогоКВКП,а з 21.03.2019 по даний час перебуває на посаді директора Славського КВКП, розуміючи та усвідомлюючи заборону використання полігону ТПВ, вдались до злочинної змови, направленої на умисне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ,який знаходитьсяза адресою:вул.І.Франка,смт.Славське,Стрийського району,Львівської області,що вподальшому спричинилотяжкі наслідки, за наступних обставин.

Так, за наслідками перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Славської селищної ради 27-31.05.2010 № 122, 11.06.2010 виконуючим обов`язки головного державного інспектора охорони навколишнього природного середовища Львівської області винесено рішення № 13 про зупинення (тимчасово) захоронення ТПВ на Славському полігоні твердих побутових відходів.

Попри це, ОСОБА_6 ,як директорСлавського КВКП,будучи добреобізнаним пронеобхідність проводитизбір тавивезення побутовихвідходів натериторії населенихпунктів Славськоїтериторіальної громадита надаватиспоживачам послугиз поводженняз побутовимивідходами,що включаєзбирання,вивезення тазахоронення твердихпобутових відходів,володіючи інформацієюпро надходженнякомунальному підприємствубюджетних коштівта коштівспоживачів,діючи умисно,всупереч інтересамслужби тапідпорядкованого йомупідприємства,усвідомлюючи можливістьнастання негативнихнаслідків увигляді забруднення земельних ділянок, за попередньою змовою в групі із ОСОБА_7 , в невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі, але не раніше 17 квітня 2018 року, вступили в змову щодо спільного вчинення дій, направлених на систематичне порушення правил екологічної безпеки, під час експлуатації Славського міського полігону твердих побутових відходів (далі по тексту Славський полігон ТПВ), організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття), на заборонений для використання Славський міський полігон ТПВ, при цьому створюючи документальну видимість вивезення твердих побутових відходів на Стрийський полігон твердих побутових відходів (далі по тексту Стрийський полігон ТПВ), що по вул. Нижанківського у місті Стрий Львівської області, таким чином надавши ознак законності діяльності підприємства щодо вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття), шляхом підписання актів приймання-виконання робіт, інших документів за договорами №253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеним між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), хоча фактично такі не надавалися.

Рішенням Славської селищної ради від 12.04.2018 № 259 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради», яке підписано головою Славської селищної ради ОСОБА_8 , затверджено протокол засідання конкурсної комісії по організації та проведенню конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради від 28.03.2018, визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради ТзОВ «Комунальник-2», визначено укласти з ТзОВ «Комунальник-2» строком на 5 років договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. На виконання вищевказаного рішення, 17.04.2018 між Славською селищною радою (замовник), в особі Славського селищного голови ОСОБА_8 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник 2» (виконавець), в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, предметом якого є надання виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. Відповідно до договору послуги надаються на території Славської селищної ради, до якої входять населені пункти селище Славське, села Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець.

Одночасно із підписанням Славською ОТГ вищевказаного договору, 17.04.2018 між Славським КВКП (споживач), в особі директора ОСОБА_6 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, тим самим продублювавши зазначений вище договір, хоча наміру виконувати такі у сторін не було, виходячи із наведеного нижче.

Зокрема, встановлено, що між ТзОВ «Комунальник-2» (замовник) і Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств не укладались договори, предметом яких є надання виконавцями за завданням замовника послуг по захороненню твердих побутових відходів на Стрийському полігоні ТПВ у м. Стрий, вул. Нижанківського, вивезених з смт. Славське, Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.

Таким чином, у виконавця робіт ТзОВ «Комунальник 2» були відсутні будь-які законні підстави для здійснення захоронення ТПВ на Стрийському полігоні ТПВ.

В той же час фактично побутові відходи ТзОВ «Комунальник 2» з території Славської селищної ради не вивозилися, а також даним підприємством будь-які роботи пов`язані із збиранням, вивозом чи утилізацією ТПВ не виконувались.

Таким чином, укладені угоди між Славським КВКП та ТзОВ «Комунальник 2» містять ознаки формальності, а їх виконання зведено до підписання фіктивних актів про приймання-виконання робіт та інших документів.

Як наслідок,на виконаннявказівок ОСОБА_6 та ОСОБА_7 та підїх особистимконтролем,починаючи з17.04.2018до 31.08.2022,працівниками СлавськогоКВКП задопомогою технікивищевказаного комунальногопідприємства,здійснено збірта вивезеннятвердих побутовихвідходів (сміття)з селищаСлавське,сіл Волосянка,Ялинкувате,Хащованя,Нижня Рожанка,Верхня Рожанка,Либохора,Грабовець,та вподальшому їхнезаконне захороненняна закритомуСлавському міськомуполігоні ТПВ,в загальнійкількості 48869,25м.куб.,на земельнійділянці зкадастровим №4624555700:01:005:0103,площею 1,1553га,що розташованійв смт.Славське,вул.Ів.Франка,з цільовимпризначенням:для обслуговуванняСлавського полігонутвердих побутовихвідходів,постійним користувачемякої,відповідно додержавного актуна правопостійного користуванняземельною ділянкоюсерії ЯЯ№183473,є СлавськеКВКП.

Як наслідок,відповідно дорезультатів проведенихДУ «Львівськийобласний центрконтролю тапрофілактики хворобМОЗ України»досліджень встановленонаступне: відібрані грунти на Славському міському полігоні ТПВ та прилеглій території за мікробіологічними показниками помірно забруднені бактеріями групи кишкової палички Клостридіум перфрінгенс (Clostridium perfringens), санітарно-показовим мікроорганізмом, що є збудником харчових отруєнь людини і одним із збудників газової гангрени людини.

Згідно проведених досліджень поверхневої води р. Опір вище скиду стічних вод з КОС смт. Славське, за санітарно-хімічними показниками вода відповідає вимогам для задоволення питних та госп-побутових потреб. Разом, з тим, нижче скиду стічних вод з КОС смт. Славське, за санітарно-хімічними показниками вода не відповідає вимогам для задоволення питних та госп-побутових потреб, виявлено патогенного мікроорганізму Salmonella Enteriditis var.jena (сальмонела).

Крім цього,відповідно довисновку судовоїінженерно-екологічноїекспертизи встановлено,що розміршкоди (збитків),завданих державівнаслідок забрудненняземель усмт.Славське повул.І.Франка закадастровим номерами4624555700:01:005:0076,4624555700:01:005:0457,4624555700:01:005:0559,4624555700:01:005:0029,4624555700:01:005:0138,що єсуміжними ізземельною ділянкоюз кадастровим№ 4624555700:01:005:0103на якійрозміщений Славський міський полігон ТПВ, та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, становить 2416120,05 грн. Перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у пробах ґрунту, відібраних на земельних ділянках у смт. Славське по вул. І. Франка з кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу призвело до забруднення земельних ресурсів, що в свою чергу може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Таким чином, ОСОБА_6 та ОСОБА_7 у період 17.04.2018 до 31.08.2022, будучи службовими особами, які в силу своїх повноважень здійснювали керівництво господарською діяльністю Славського КВКП та експлуатацію Славського міського полігону ТПВ, діючи за попередньою змовою групою осіб, умисно порушуючи правила екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, а саме вимоги Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991, Закону України «Про відходи» від 05.03.1998, Закону України «Про охорону земель» від 19.06.2003, Земельного кодексу України від 25.10.2001, організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на території забороненого для використання Славського міського полігону ТПВ, що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 4624555700:01:005:0103, чим допустили тяжкі наслідки у вигляді забруднення суміжних земельних ділянок за кадастровими номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, що в свою чергу може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Таким чином, в діях ОСОБА_6 наявні всі підстави для обґрунтованої підозрийого у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів,що спричинилоінші тяжкінаслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.

29.09.2023 ОСОБА_6 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.

10.10.2023 допитаний як підозрюваний ОСОБА_6 відмовився від дачі показань на підставі ст. 63 Конституції України.

Підставність підозри ОСОБА_6 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: розпорядження селищногоголови Славськоїселищної ради№04-01/33від 20.03.2018про призначенняна посадудиректора СлавськогоКВКП ОСОБА_6 ; рішення № 13 від11.06.2010виконуючого обов`язкиголовного державногоінспектора охоронинавколишнього природногосередовища Львівськоїобласті прозупинення (тимчасово)захоронення ТПВна Славськомуполігоні твердихпобутових відходів; договорами №253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеним між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець); протоколами огляду місця події від 08.11.2022 в ході яких відбирались проби води та ґрунту працівниками державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України»; листом ТОВ «Комунальник 2» №1 від 02.01.2023 (про те, що сміття з Славська не вивозили); рішенням виконкому Славської ОТГ № 157 від 08.08.2019 «Про затвердження схеми санітарної очистки населених пунктів» - де вказано, що вивозить сміття ТзОВ «Комунальник2» на Стрийський полігон ТПВ; актами відбору проб грунтів/протоколами вимірювання показників складу та властивостей грунтів/ актом складеним за - результатами планового заходу/ розрахунками завданої шкоди; результатами проведених ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» від 29.11.2022 №2814/03; висновком судової інженерно-екологічної експертизи № 4574-Е від 17.02.2023; результатами протоколу аудіо-, відеоконтролю місця від 15.08.2022 зафіксовано процес вивезення ТПВ на Славський міський полігон ТПВ, діяльність якого зупинена; результатами протоколу проведення НСРД зняття інформації з електронних комунікаційних мереж від 30.01.2023 зафіксовано, як ОСОБА_6 надає вказівку працівникам Славського КВКП, що вони маєть говорити під час їхнього допиту в слідчого; додатковим допитом свідка ОСОБА_10 від 15.12.2022, який вказує процес вивезення ТПВ на Славський міський полігон ТПВ та своє підпорядкування ОСОБА_7 та ОСОБА_6 ; допитом свідка ОСОБА_11 від 20.12.2022, який вказує процес вивезення ТПВ на Славський міський полігон ТПВ та своє підпорядкування ОСОБА_7 та ОСОБА_6

11.10.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, обрано запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_6 у вигляді домашнього арешту строком на шістдесят днів з 11 жовтня 2023 року по 09 грудня 2023 року.

11.10.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області обрано захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_6 у вигляді відсторонення від посади директора комунальногопідприємства «Громадськегосподарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області строком на два місяці з 12 жовтня 2023 року до 10 грудня 2023 року.

Окрім цього,досудовим розслідуваннямвстановлено,що згідно Статутів Славського комунального водо-каналізаційного підприємства (далі по тексту Славське КВКП), затверджених рішеннями Славської селищної ради № 650 від 24.10.2018 та № 1859 від 11.08.2022 (далі по тексту Статут), вказане комунальне підприємство засноване на власності Славської об`єднаної територіальної громади. Засновником підприємства є Славська селищна рада Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області (ідентифікаційний код: 04370314).

Відповідно до пункту 2.1. Статутів підприємство є юридичною особою, здійснює свою господарську діяльність на засадах повної самостійності, несе відповідні обов`язки, укладає угоди (договори, контракти) з юридичними та фізичними особами, має закріплене майно, поточний та інші рахунки в установах банків, казначейства, печатки з власним найменуванням, штампи, затверджені в установленому порядку, фірмовий знак чи знак обслуговування, бланки з власними реквізитами та інші атрибути, а також згідно пункту 2.4. виконує роботи та надає послуги за цінами і тарифами, встановленими самостійно або на підставі підписаних договорів, а у випадках, визначених законодавством, за державними розцінками.

Згідно абзацу 1 пункту 3.1. Статутів підприємство створено з метою ведення господарської діяльності і надання послуг юридичним, фізичним особам у сфері водопостачання, водовідведення та вивезення твердих побутових відходів.

Крім цього, згідно підпунктів 3.2.1., 3.2.2., 3.2.4 пункту 3.2. Статутів предметом діяльності підприємства є вивіз та переробка сміття та твердих побутових відходів, заготівля та переробка вторинної сировини та утримання полігону твердих побутових відходів.

Згідно Статутів керівництво підприємством здійснюється директором, який відповідно до пункту 6.2 призначається на посаду та звільняється з посади Славським селищним головою на контрактній основі.

Так, згідно розпорядження селищного голови Славської селищної ради №04-01/9 від 14.03.2019, на посаду директора Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області, код ЄДРПОУ: 32747220, з 21.03.2019 призначено ОСОБА_7 .

Відповідно до посадової інструкції № 1 директора Славського КВКП, затвердженої наказом № 02 від 16.02.2018, директор підприємства, визначає, формулює, планує, здійснює і координує всі види діяльності підприємства; вживає заходів щодо додержання вимог законодавства про охорону навколишнього середовища; несе відповідальність: за неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов`язків, в тому числі за правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

Таким чином, ОСОБА_7 ,працюючи до 20.03.2019на посадіголовного інженераСлавського КВКП,а з 21.03.2019 по даний час на посаді директора Славського КВКП, постійно обіймав посаду, пов`язану з виконанням організаційно?розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто відповідно до ч. 3 ст. 18 КК Україниявлявся службовою особою.

Разом зтим, ОСОБА_7 до 20.03.2019як головнийінженер СлавськогоКВКП Славськоїселищної радиСколівського (наданий час Стрийського)району Львівськоїобласті,а з 21.03.2019 по даний час як директор Славського КВКП Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області,за попередньоюзмовою вгрупі осібіз ОСОБА_6 ,який до 20.03.2019перебував напосаді директораСлавського КВКП,а з21.03.2019по данийчас перебуваєна посадідиректора комунальногопідприємства «Громадськегосподарство» Славської селищної ради Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області (далі по тексту КП «Громадське господарство», розуміючи та усвідомлюючи заборону використання полігону ТПВ, вдались до злочинної змови, направленої на умисне порушення правил екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ,який знаходитьсяза адресою:вул.І.Франка,смт.Славське,Стрийського району,Львівської області,що вподальшому спричинилотяжкі наслідки, за наступних обставин.

Так, за наслідками перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства Славської селищної ради 27-31.05.2010 № 122, 11.06.2010 виконуючим обов`язки головного державного інспектора охорони навколишнього природного середовища Львівської області винесено рішення № 13 про зупинення (тимчасово) захоронення ТПВ на Славському полігоні твердих побутових відходів.

Попри це ОСОБА_7 ,як головнийінженер СлавськогоКВКП,а з21.03.2019як директорСлавського КВКП,будучи добреобізнаним пронеобхідність проводитизбір тавивезення побутовихвідходів натериторії населенихпунктів Славськоїтериторіальної громадита надаватиспоживачам послугиз поводженняз побутовимивідходами,що включаєзбирання,вивезення тазахоронення твердихпобутових відходів,володіючи інформацієюпро надходженнякомунальному підприємствубюджетних коштівта коштівспоживачів,діючи умисно,всупереч інтересамслужби тапідпорядкованого йомупідприємства,усвідомлюючи можливістьнастання негативнихнаслідків увигляді забруднення земельних ділянок, за попередньою змовою в групі із ОСОБА_6 , в невстановленому досудовим розслідуванням місці та часі, але не раніше 17 квітня 2018 року, вступили в змову щодо спільного вчинення дій, направлених на систематичне порушення правил екологічної безпеки, під час експлуатації Славського міського полігону твердих побутових відходів (далі по тексту Славський полігон ТПВ), організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття), на заборонений для використання Славський міський полігон ТПВ, при цьому створюючи документальну видимість вивезення твердих побутових відходів на Стрийський полігон твердих побутових відходів (далі по тексту Стрийський полігон ТПВ), що по вул. Нижанківського у місті Стрий Львівської області, таким чином надавши ознак законності діяльності підприємства щодо вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття), шляхом підписання актів приймання-виконання робіт, інших документів за договорами №253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеним між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), хоча фактично такі не надавалися.

Рішенням Славської селищної ради від 12.04.2018 № 259 «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради», яке підписано головою Славської селищної ради ОСОБА_8 , затверджено протокол засідання конкурсної комісії по організації та проведенню конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради від 28.03.2018, визначено виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради ТзОВ «Комунальник-2», визначено укласти з ТзОВ «Комунальник-2» строком на 5 років договір про надання послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. На виконання вищевказаного рішення, 17.04.2018 між Славською селищною радою (замовник), в особі Славського селищного голови ОСОБА_8 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник 2» (виконавець), в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, предметом якого є надання виконавцем послуг з вивезення побутових відходів на території Славської селищної ради. Відповідно до договору послуги надаються на території Славської селищної ради, до якої входять населені пункти селище Славське, села Волосянка, Ялинкувате, Хащованя, Нижня Рожанка, Верхня Рожанка, Либохора, Грабовець.

Одночасно із підписанням Славською ОТГ вищевказаного договору, 17.04.2018 між Славським КВКП (споживач), в особі директора ОСОБА_6 , з однієї сторони, та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець), в особі директора ОСОБА_9 , з другої сторони, укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів, тим самим продублювавши зазначений вище договір, хоча наміру виконувати такі у сторін не було, виходячи із наведеного нижче.

Зокрема, встановлено, що між ТзОВ «Комунальник-2» (замовник) і Стрийським міським комбінатом комунальних підприємств не укладались договори, предметом яких є надання виконавцями за завданням замовника послуг по захороненню твердих побутових відходів на Стрийському полігоні ТПВ у м. Стрий, вул. Нижанківського, вивезених з смт. Славське, Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.

Таким чином, у виконавця робіт ТзОВ «Комунальник 2» були відсутні будь-які законні підстави для здійснення захоронення ТПВ на Стрийському полігоні ТПВ, вивезених з смт. Славське, Сколівського (на даний час Стрийського) району Львівської області.

В той же час, фактично побутові відходи ТзОВ «Комунальник 2» з території Славської селищної ради не вивозилися, а також даним підприємством будь-які роботи пов`язані із збиранням, вивозом чи утилізацією ТПВ не виконувались.

Таким чином, укладенні угоди між Славським КВКП та ТзОВ «Комунальник 2» містять ознаки формальності, а їх виконання зведено до підписання фіктивних актів про приймання-виконання робіт та інших документів.

Як наслідок,на виконаннявказівок ОСОБА_7 та ОСОБА_6 та підїх особистимконтролем,починаючи з17.04.2018до 31.08.2022,працівниками СлавськогоКВКП задопомогою технікивищевказаного комунальногопідприємства,здійснено збірта вивезеннятвердих побутовихвідходів (сміття)з селищаСлавське,сіл Волосянка,Ялинкувате,Хащованя,Нижня Рожанка,Верхня Рожанка,Либохора,Грабовець,та вподальшому їхнезаконне захороненняна закритомуСлавському міськомуполігоні ТПВ,в загальнійкількості 48869,25м.куб., на земельнійділянці зкадастровим №4624555700:01:005:0103,площею 1,1553га,що розташованійв смт.Славське,вул.Ів.Франка,з цільовимпризначенням:для обслуговуванняСлавського полігонутвердих побутовихвідходів,постійним користувачемякої,відповідно додержавного актуна правопостійного користуванняземельною ділянкоюсерії ЯЯ№183473,є СлавськеКВКП.

Як наслідок,відповідно дорезультатів проведенихДУ «Львівськийобласний центрконтролю тапрофілактики хворобМОЗ України»досліджень встановленонаступне: відібранігрунти наСлавському міськомуполігоні ТПВта прилеглійтериторії замікробіологічними показникамипомірно забрудненібактеріями групикишкової паличкиКлостридіум перфрінгенс(Clostridiumperfringens), санітарно-показовим мікроорганізмом, що є збудником харчових отруєнь людини і одним із збудників газової гангрени людини.

Згідно проведенихдосліджень поверхневоїводи р.Опір вищескиду стічнихвод зКОС смт.Славське,за санітарно-хімічнимипоказниками водавідповідає вимогамдля задоволенняпитних тагосп-побутовихпотреб.Разом,з тим,нижче скидустічних водз КОСсмт.Славське,за санітарно-хімічнимипоказниками водане відповідає вимогам для задоволення питних та госп-побутових потреб, виявлено патогенного мікроорганізму Salmonella Enteriditis var.jena (сальмонела).

Крім цього,відповідно довисновку судовоїінженерно-екологічноїекспертизи встановлено,що розміршкоди (збитків),завданих державівнаслідок забрудненняземель усмт.Славське повул.І.Франка закадастровим номерами4624555700:01:005:0076,4624555700:01:005:0457,4624555700:01:005:0559,4624555700:01:005:0029,4624555700:01:005:0138,що єсуміжними ізземельною ділянкоюз кадастровим№ 4624555700:01:005:0103на якійрозміщений Славський міський полігон ТПВ, та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, становить 2416120,05 грн. Перевищення гранично допустимих концентрацій забруднюючих речовин у пробах ґрунту, відібраних на земельних ділянках у смт. Славське по вул. І. Франка з кадастровим номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу призвело до забруднення земельних ресурсів, що в свою чергу може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Таким чином ОСОБА_7 та ОСОБА_6 у період 17.04.2018 до 31.08.2022, будучи службовими особами, які в силу своїх повноважень здійснювали керівництво господарською діяльністю Славського КВКП та експлуатацію Славського міського полігону ТПВ, діючи за попередньою змовою групою осіб, умисно порушуючи правила екологічної безпеки під час експлуатації Славського міського полігону ТПВ, а саме вимоги Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» від 25.06.1991, Закону України «Про відходи» від 05.03.1998, Закону України «Про охорону земель» від 19.06.2003, Земельного кодексу України від 25.10.2001, організували вивезення та захоронення твердих побутових відходів (сміття) на території забороненого для використання Славського міського полігону ТПВ, що знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 4624555700:01:005:0103, чим допустили тяжкі наслідки у вигляді забруднення суміжних земельних ділянок за кадастровими номерами 4624555700:01:005:0076, 4624555700:01:005:0457, 4624555700:01:005:0559, 4624555700:01:005:0029, 4624555700:01:005:0138 та земель запасу, території прибережної захисної смуги р. Опір, що в свою чергу може створити небезпеку для життя, здоров`я людей та довкілля.

Таким чином, в діях ОСОБА_7 наявні всі підстави для обґрунтованої підозрийого у порушенні правил екологічної безпеки під час експлуатації інших об`єктів,що спричинилоінші тяжкінаслідки, вчиненого за попередньою змовою групою осіб, тобто у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ст. 236 КК України.

29.09.2023 ОСОБА_7 вручено повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України.

04.10.2023 допитаний як підозрюваний ОСОБА_7 свою вину в інкрімінованому кримінальному правопорушенні не визнав.

Підставність підозри ОСОБА_7 у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення повністю підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме: розпорядження селищногоголови Славськоїселищної ради№04-01/9від 14.03.2019про призначенняна посадудиректора СлавськогоКВКП ОСОБА_7 ; рішення № 13 від11.06.2010виконуючого обов`язкиголовного державногоінспектора охоронинавколишнього природногосередовища Львівськоїобласті прозупинення (тимчасово)захоронення ТПВна Славськомуполігоні твердихпобутових відходів; договорами №253 від 17.10.2017 та від 17.04.2018 «Про надання послуг по вивезенню побутових відходів», укладеним між Славським КВКП (споживач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Комунальник-2» (виконавець); протоколами огляду місця події від 08.11.2022 в ході яких відбирались проби води та ґрунту працівниками державної установи «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України»; листом ТОВ «Комунальник 2» №1 від 02.01.2023 (про те, що сміття з Славська не вивозили); рішенням виконкому Славської ОТГ № 157 від 08.08.2019 «Про затвердження схеми санітарної очистки населених пунктів» - де вказано, що вивозить сміття ТзОВ «Комунальник2» на Стрийський полігон ТПВ; актами відбору проб грунтів/протоколами вимірювання показників складу та властивостей грунтів/ актом складеним за - результатами планового заходу/ розрахунками завданої шкоди; результатами проведених ДУ «Львівський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» від 29.11.2022 №2814/03; висновком судової інженерно-екологічної експертизи № 4574-Е від 17.02.2023.

05.10.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області обрано запобіжний захід підозрюваному ОСОБА_7 у вигляді домашнього арешту строком на шістдесят днів з 05 жовтня 2023 року по 03 грудня 2023 року.

05.10.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, обрано захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора Славськогокомунального водоканалізаційногопідприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області строком на два місяці з 06 жовтня 2023 року до 04 грудня 2023 року.

22.11.2023 керівником Стрийської окружної прокуратури Львівської області ОСОБА_12 строк досудового розслідування даного кримінального провадження продовжено до трьох місяців, тобто до 29.12.2023.

01.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено підозрюваному ОСОБА_7 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту до 29.12.2023 включно.

01.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора Славськогокомунального водоканалізаційногопідприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 29.12.2023 включно.

04.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено підозрюваному ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту до 29.12.2023 включно.

04.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_6 у вигляді відсторонення від посади директора комунальногопідприємства «Громадськегосподарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 29.12.2023 включно.

22.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, продовжено строк досудового розслідування даного кримінального провадження до п`яти місяців, тобто до 29.02.2024.

28.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, продовжено підозрюваному ОСОБА_6 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту до 25.02.2024 включно.

28.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_6 у вигляді відсторонення від посади директора комунального підприємства «Громадське господарство» Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 25.02.2024 включно.

28.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, продовжено підозрюваному ОСОБА_7 запобіжний захід у вигляді домашнього арешту до 25.02.2024 включно.

28.12.2023 слідчим суддею Стрийського міськрайонного суду Львівської області, продовжено захід забезпечення кримінального провадження щодо підозрюваного ОСОБА_7 у вигляді відсторонення від посади директора Славського водоканалізаційного підприємства Славської селищної ради Стрийського району Львівської області до 25.02.2024 включно.

На даний час внаслідок особливої складності кримінального провадження неможливо закінчити досудове розслідування у п`ятимісячний строк, а тому у відповідності до параграфу 4 глави 24 КПК України, з метою виконання завдань кримінального провадження, а також вимог ст.9КПК України щодо всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального провадження, надання їм належної правової оцінки та забезпечення прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень, в органу досудового розслідування виникла необхідність у продовженні строку досудового розслідування до шести місяців, тобто до 29.03.2024.

Необхідність продовження досудового розслідування саме на цей строк обґрунтовується тим, що на даний час органом досудового розслідування отримано та не опрацьовано інформацію Акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк», призначено та не отримано висновку судово-економічної експертизи з метою підтвердження розрахунків заподіяних збитків, які встановлені за результатами проведення додаткової судово інженерно-екологічної експертизи, а також у проведенні слідчих та процесуальних дій, потреба в проведенні яких виникне під час досудового розслідування.

Опрацювання інформації з Акціонерного товариства Комерційний банк «ПриватБанк» щодо надходження та зняття грошових коштів по рахунках ОСОБА_13 , сприятиме встановленню осіб, яким перераховувалися грошові кошти за сприяння в незаконній діяльності пов`язаної з сортування вторинної сировини на Славському міському полігоні ТПВ, підтвердження факту здійснення грошових операцій з посадовими особами Славської селищної ради та їх комунальних підприємств.

Відповідно, аналізом отриманої інформації з АТ КБ «ПриватБанк», буде отримано додатковий доказ вини посадових осіб Славської селищної ради та їх комунальних підприємств.

Отримання висновку судово-економічної експертизи, яка призначена з метою підтвердження розрахунків заподіяних збитків, які встановлені за результатами проведення додаткової судово інженерно-екологічної експертизи, надасть можливість органу досудового розслідування встановити точну суму завданих збитків та вірно кваліфікувати дії підозрюваних осіб.

У зв`язку із вищенаведеним на даний час надати доступ до матеріалів кримінального провадження підозрюваним, їх захисникам для ознайомлення не представляється можливим, що виключає можливість скласти обвинувальний акт та реєстр матеріалів досудового розслідування, тому всебічно повно і неупереджено дослідити всі обставини кримінального правопорушення та встановити обставини, що викривають чи виправдовують вину підозрюваних, пом`якшують чи обтяжують їх покарання і прийняти законне рішення неможливо.

В залежності від отриманого висновку судово-економічної експертизи, яка призначена з метою підтвердження розрахунків заподіяних збитків, які встановлені за результатами проведення додаткової судово інженерно-екологічної експертизи, опрацювання інформації з банківської установи, у подальшому необхідно відкрити сторонам матеріали досудового розслідування у порядку ст. 290 КПК України та скласти обвинувальний акт і реєстр матеріалів досудового розслідування.

Виходячи з того, що досудове розслідування у провадженні неможливо вчасно закінчити через особливу складність провадження, а тому відповідно до ч. 3, 4 ст. 294 КПК України строк досудового розслідування злочину може бути продовжений до шести місяців.

Прокурор в судовому засіданні підтримав клопотання з наведених у ньому підстав.

Підозрюваний ОСОБА_14 та його захисник ОСОБА_15 в судове засідання не з`явилися, однак подали до суду заяви про розгляд клопотання без їх участі, а також вказують, що не заперечують щодо продовження строкудосудового розслідування до 29.03.2024.

Підозрюваний ОСОБА_16 та його захисник ОСОБА_17 в судове засідання не з`явилися, однак подали до суду заяви про розгляд клопотання без їх участі, а також вказують, що не заперечють щодо продовження строкудосудового розслідування до 29.03.2024.

Заслухавши думку прокурора, вивчивши матеріали досудового розслідування, вважаю, що клопотання слід задоволити з наступних підстав.

Пунктом 2 абзацу 3 ч.1ст.219 КПК Українипередбачено, що досудове розслідування повинно бути закінчено протягом двох місяців з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину.

Згідно ч. 2ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4глави 24 цього Кодексу. При цьому, загальний строк досудового розслідування не може перевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Згідно п.2ч.3ст.294КПК України, якщо з дня повідомлення особі про підозру у вчиненні злочину досудове розслідування (досудове слідство) неможливо закінчити у строк, зазначений упункті 4частини третьої статті 219 цього Кодексу, такий строк може бути продовжений у межах строків, встановленихпунктами 2і3частини четвертої статті 219 цього Кодексу: до шести місяців - слідчим суддею за клопотанням слідчого, погодженим з керівником обласної прокуратури або його першим заступником чи заступником, заступниками Генерального прокурора.

Згідно до ч.4 ст.294 КПК України, строк досудового розслідування злочину може бути продовжений, до шести місяців - внаслідок особливої складності провадження.

Відповідно до ч.1статті 295-1 КПК України, у випадках, передбаченихстаттею 294цього Кодексу,продовження строкудосудового розслідуванняздійснюється напідставі ухвалислідчого судді,постановленої завідповідним клопотаннямпрокурора абослідчого.

Частиною 5 цієї ж статті передбачено, що крім підстав, передбачених частиною четвертою цієї статті, слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про продовження строку досудового розслідування після повідомлення особі про підозру, якщо слідчий не доведе, що додатковий строк необхідний для отримання доказів, які можуть бути використані під час судового розгляду, або для проведення чи завершення проведення експертизи, за умови що ці дії не могли бути здійснені чи завершені раніше з об`єктивних причин, а також якщо досліджені під час вирішення цього питання обставини свідчать про відсутність достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, та/або підозрюваний причетний до цієї події кримінального правопорушення.

Слідчим суддею встановлено, що Стрийським РУП ГУ НП у Львівській області 01.02.2022 року внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України.

Постановою керівника Стрийської окружної прокуратури від 22.11.2023 продовжено строк досудового розслідування у кримінальному провадженні № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України за підозрою ОСОБА_6 та ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України, внаслідок складності провадження на строк до трьох місяців, тобто до 29 грудня 2023 року включно.

Ухвалою слідчого судді Стрийського міськрайонного суду Львівської області від 22.12.2023 року продовжено строк досудового розслідування у кримінальномупроваджені № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236 КК України, до п`яти місяців, а саме до 29 лютого 2024 року.

Як вбачається з матеріалів клопотання, у межах кримінального провадження необхідно провести ще ряд процесуальних дій для закінчення досудового розслідування. Провести усі необхідні слідчі дії у кримінальному провадженні у строк, що передбачений законом, не виявляється можливим.

Враховуючи вищенаведене, вважаю, що для проведення зазначених слідчих дій доцільним є продовження строку досудового розслідування до шести місяців, оскільки на даний час є очевидним той факт, що провести такі слідчі дії у п`ятимісячний строк не можливо внаслідок особливої складності провадження та тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, а тому клопотання слідчого підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.219,294,295-1,376КПК України, -

ухвалив:

Клопотання слідчого Стрийського РУП ГУ НП у Львівській області ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування - задоволити.

Продовжити строк досудового розслідування у кримінальномупроваджені,внесеному доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза № 42022142330000007 від 13.01.2022 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.2 ст. 191, ч. 4 ст. 191, ч. 2 ст. 28, ст. 236, ч.1 ст.366 КК України, до шести місяців, а саме до 29 березня 2024 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали складений 27.02.2024 року.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення26.02.2024
Оприлюднено11.03.2024
Номер документу117517489
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —456/2813/22

Ухвала від 03.04.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 02.04.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Стельмах І. О.

Ухвала від 01.04.2024

Кримінальне

Львівський апеляційний суд

Маліновська-Микич О. В.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Стрийський міськрайонний суд Львівської області

Сас С. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні