Рішення
від 28.02.2024 по справі 520/25153/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

28 лютого 2024 року № 520/25153/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання Походенко А.І.,

за участю представників: відповідача Замінус М.В., третьої особи - Пономаренко В.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом Громадської організації "Мережа антикорупційних центрів" (вул. Наталії Ужвій, буд. 64, кв. 57, м. Харків, 61195, код ЄДРПОУ 40839567) до Харківської міської ради (майдан Конституції, буд. 7, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61003, код ЄДРПОУ 04059243), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (61022, Харківська область, місто Харків, Майдан Свободи, будинок 5, код ЄДРПОУ 22630473), про визнання протиправним та скасування рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач Громадська організація "Мережа антикорупційних центрів" з адміністративним позовом до Харківської міської ради, в якому просила суд:

- визнати протиправним та нечинним рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання рішення від 22.02.2017 №542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18).

Ухвалою судді від 18.09.20203 було залишено позовну заяву без руху, надано позивачу строк на усунення недоліків шляхом подання:

- обґрунтування позовних вимог щодо скасування спірного рішення в частині встановлення ставок інших податків, окрім податку на землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, або уточнену позовну заяву із зазначенням позовних вимог відповідно до обґрунтувань, викладених у позові;

- копії спірного рішення в редакції зі змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18.

19.09.2023 представником позивача на виконання ухвали від 18.09.2023 подано до суду копію рішення 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18 та уточнену позовну заяву, в якій позивачем викладено позовні вимоги в такій редакції:

визнати протиправним та нечинним рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання рішення від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18) в частині встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю.

Ухвалою судді від 26.09.2023 продовжено позивачу строк на усунення недоліків позовної заяви на 5 днів з дня отримання копії ухвали шляхом подання уточненої позовної заяви із викладенням позовних вимог з чітким визначенням конкретних положень (пунктів, абзаців, речень або їх частин) спірного рішення, що підлягають, на думку позивача, визнанню протиправними та нечинними.

На виконання ухвали суду позивачем у строк, встановлений судом, надано до суду уточнену позовну заяву із викладенням вимог у такій редакції:

- визнати протиправним та нечинним абзаци 1 та 3 підпункту 1.1 пункту 1, підпункт 2.1 пункту 2 та підпункт 2.2 пункту 2 Рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання рішення від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18).

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що вважає Рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання рішення від 22.02.2017 №542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18) в частині встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю протиправними, такими, що можуть призвести до дискримінаційних умов діяльності для інших суб`єктів господарювання, що діють на одному ринку, тобто с конкурентами, окремим суб`єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами (комунальними підприємствами). Посилався на те, що за результатами розгляду справи № 2/03-97-20 Східним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України такі дії Харківської міської ради визнано порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим абзацом восьмим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції».

Ухвалою судді від 19.10.2023 відкрито загальне позовне провадження у справі, залучено в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (61022, Харківська область, місто Харків, Майдан Свободи, будинок 5, код ЄДРПОУ 22630473). Призначено розгляд адміністративної справи у підготовчому судовому засіданні 07 листопада 2023 року о 10:00 годині у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду за адресою: м. Харків, майдан Свободи, 6, зал 23. Зобов`язано Харківську міську раду не пізніш як за сім днів до підготовчого судового засідання опублікувати оголошення про відкриття провадження Харківським окружним адміністративним судом в адміністративній справі № 520/25153/23 та призначення її розгляду у підготовчому судовому засіданні на 07 листопада 2023 року о 10:00 годині у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду за адресою: м. Харків, майдан Свободи, 6, зал 23, - у виданні, в якому цей акт був офіційно оприлюднений.

Харківською міською радою на виконання вимог ухвали про відкриття провадження у справі 14.11.2023 надано до суду підтвердження оприлюднення відповідного оголошення в газеті «Харьковскія Извстія» від 11.11.2023 № 135(738) з дотриманням встановленого законом семиденного строку до підготовчого судового засідання.

Ухвалою суду від 20.10.2023 забезпечено участь представника позивача Громадської організації "Мережа антикорупційних центрів" у судових засіданнях у справі № 520/25153/23 в режимі відеоконференції шляхом використання Підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС (vkz.court.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису.

Відповідач не погодився з позовними вимогами та 13.11.2023 направив до суду відзив на адміністративний позов, в якому в обґрунтування заперечень зазначив, що визначені позивачем конкретні положення оскаржуваного Рішення № 542/17 стосуються загальних норм встановлення на території міста Харкова на 2017 рік та наступні роки таких місцевих податків і зборів, як: податок на майно (підпункт 1.1 пункту 1 Рішення № 542/17), який складається з: - податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (абзац 1 підпункту 1.1 пункту 1 Рішення № 542/17); - плати за землю (абзац 3 підпункту 1.1 пункту 1 Рішення № 542/17); встановлення (пункт 2 Рішення № 542/17): ставок та пільг з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1 до цього рішення (підпункт 2.1 пункту 1 Рішення № 542/17); ставок плати за землю та пільг з земельного податку згідно з додатком 2 до цього рішення (підпункт 2.2 пункту 1 Рішення № 542/17). Пунктом 3 Рішення № 542/17 встановлено, що місцеві податки та збори на території міста Харкова справляються відповідно до норм Податкового кодексу України, з урахуванням ставок та пільг, встановлених п. 2 цього рішення. Отже, додатками 1 та 2 до цього рішення визначаються та конкретизуються види ставок та пільг на такі податки, порядок їх розрахунків, розмірів та розповсюдження на визначені об`єкти та суб`єкти, стосовно яких діють такі ставки а пільги. Дані ставки та пільги, які наведені в додатках 1 та 2 стосуються різного правового регулювання та визначення. Жодних обґрунтувань стосовно підстав для скасування спірного рішення в частині встановлення інших податків та пільг, на які розповсюджуються абзаци 1 та 3 підпункту 1.1 пункту 1, підпункт 2.1 пункту 2 та підпункт 2.2 пункту 2 рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання рішення від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18), по суті позовна заява не містить. Доводи даної позовної заяви є необґрунтованими та безпідставними, оскільки позовні вимоги стосуються вже не діючих окремих норм оскарженого нормативно-правового акту в частині встановлення пільг шляхом звільнення від сплати земельного податку підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Харкова, та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, комунальних підприємств, установ та організацій, створених Харківською міською радою в установленому порядку, за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності територіальної громади міста Харкова та передані у їх господарське відання, а тому позовні вимоги є необґрунтованими, а відтак позов задоволенню не підлягає.

Протокольною ухвалою суду від 21.11.23 продовжено строк підготовчого провадження на 30 днів.

Ухвалою суду від 24.11.23 забезпечено участь представника третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору, Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, у судових засіданнях у справі № 520/25153/23 в режимі відеоконференції шляхом використання Підсистеми відеоконференцзв`язку ЄСІТС (vkz.court.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису.

09.01.2024 Харківською міською радою було подано до суду письмові пояснення, в яких відповідач зазначив, що враховуючи рішення Антимонопольного комітету України від 16.04.2020 № 243-р, рішенням 9 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 22.12.2021 № 207/21 «Про внесення змін до рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (далі по тексту - Рішення 207/21) внесені зміни (які набрали чинність з 01.01.2023), в результаті яких пункт 6 додатка 1 Рішення № 547/17 щодо звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, комунальні підприємства, установи та організації, створені Харківською міською радою в установленому порядку, за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності територіальної громади міста Харкова та передані у їх господарське відання, та розділ 2 додатка 2 до Рішення № 542/17 в редакції Рішення від 28.11.2018 № 1284/18 в частині звільнення від сплати земельного податку підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Харкова, втратили чинність з 01.01.2023. Рішення № 207/21 доведене Східному міжобласному територіальному відділенню Антимонопольного комітету України під час розгляду адміністративною колегією цього відділення справи № 2/03-97-20 та враховано останнім. Отже, предмет спору у межах спірних правовідносин відсутній, що виключає можливість задоволення позовних вимог у даній справі.

Протокольною ухвалою суду від 23.01.2024 закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до розгляду у відкритому судовому засіданні на 28.02.2024.

В судове засідання прибула представниця відповідача.

Представниця третьої особи взяла участь у розгляді справи в режимі відеоконференцзв`язку.

Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Ухвалою про розгляд справи в режимі відеоконференції від 20.10.2023 було забезпечено право представника позивача на участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції, проте на час судового засідання останній на зв`язок не вийшов, на телефонні виклики секретаря судового засідання не відповідав, причин неявки до суду та/або неможливості підключення до зв`язку в режимі відеоконфернції не повідомив, клопотань з цього приводу до суду не направив.

Оскільки перешкод для розгляду справи, встановлених ст. 205 КАС України, судом не встановлено, враховуючи процесуальні строки розгляду справи, за відсутності заперечень з боку інших учасників, судом ухвалено розглядати справу за відсутності представника позивача.

Представниця відповідача в судовому засіданні просила відмови у задоволенні позову з підстав, зазначених у відзиві та додаткових поясненнях.

Представниця третьої особи зазначила про усунення відповідачем порушення, посилання на яке було зазначено позивачем в якості обґрунтування поданого позову.

Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи та додані до них докази, суд встановив такі обставини.

Відповідно до Рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 №542/17 "Про місцеві податки і збори у місті Харкові", на підставі ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Харківська міська рада, зокрема, вирішила:

абзаци 1 та 3 підпункту 1.1 пункту 1, підпункт 2.1 пункту 2 та підпункт 2.2 пункту 2

1.Встановити на території міста Харкова на 2017 рік та наступні роки такі місцеві податки і збори:

1.1.Податок на майно, який складається з:

податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки:

транспортного податку;

плати за землю.

2.Встановити:

2.1.Ставки та пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1 до цього рішення.

4. Це рішення набирає чинності з 01.03.2017.

Пунктом 6 додатку 1 до Рішення № 542/17 встановлювалось, що звільняються від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, комунальні підприємства, установи та організації, створені Харківською міською радою в установленому порядку, за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності територіальної громади міста Харкова та передані у їх господарське відання.

Пунктом 2.1.6 додатку 2 до Рішення № 542/17 встановлювалось, що звільняються від сплати земельного податку підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Харкова.

За результатами розгляду справи № 2/03-97-20 Рішенням від 17.02.2022 N0 70/8-р/к Адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України вирішено:

-Визнати дії ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (ідентифікаційний код юридичної особи - 04059243), які полягають у прийнятті 11 сесією Харківської міської ради 7 скликання рішення від 22.02.2017 № 542/17 «Про .місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18), яким встановлені пільги підприємствам, установам та організаціям комунальної форми власності шляхом звільнення від сплати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що може призвести до дискримінаційних умов діяльності для інших суб`єктів господарювання, що діють на одному ринку, тобто є конкурентами, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим абзацом восьмим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, а саме дія, внаслідок якої окремим суб`єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами (комунальними підприємствами), що можуть призвести до спотворення конкуренції на ринку;

-Зобов`язати ХАРКІВСЬКУ МІСЬКУ РАДУ (ідентифікаційний код юридичної особи - 04059243) у 3-місячний термін з дня отримання рішення припинити порушення, зазначене у пункті 1 резолютивної частини цього рішення, про що повідомити Східне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (місто Харків. Держпром, 6 під`їзд. 1 поверх, кімната 35) з наданням копій підтверджуючих документів.

Позивач вважає, що абзаци 1 та 3 підпункту 1.1 пункту 1, підпункт 2.1 пункту 2 та підпункт 2.2 пункту 2 Рішення, а саме в частині встановлення податку па нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та плати за землю, протиправними, та такими, що можуть призвести до дискримінаційних умов діяльності для інших суб`єктів господарювання, що діють на одному ринку, тобто с конкурентами; оскаржуване Рішення в цій частині прийняте з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченим абзацом восьмим частини другої статті 15, пунктом 3 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, а внаслідок дії вказаного Рішення окремим суб`єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами (комунальними підприємствами), що може призвести до спотворення конкуренції на ринку, вплинути на права членів організації позивача, з огляду на що звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно зі статтею 19 Конституції України, статтею 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, керуються актами Президента України, Кабінету Міністрів України.

Статтею 69 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що органи місцевого самоврядування відповідно до Податкового кодексу України встановлюють місцеві податки і збори. Місцеві податки і збори зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, встановленому Бюджетним кодексом України з урахуванням особливостей, визначених Податковим кодексом України.

Відповідно до пункту 1.1. статті 1 Податкового кодексу України (надалі -ПК України) податковий кодекс регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Пунктом 3.1. статті 3 ПК України податкове законодавство України складається з Конституції України; цього Кодексу, інших законів тощо, у тому числі рішень органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими цим Кодексом.

Під час встановлення податку можуть передбачатися податкові пільги та порядок їх застосування (п. 7.2. ст. 7 ПК України).

Відповідно до п. 8.1. ст. 8 ПК України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори.

До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних, міських рад та рад об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, у межах їх повноважень і є обов`язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (ч. 8.3. ст. 8 ПК України).

Повноваження міських рад щодо податків та зборів визначені п. 12.3. ст. 12 ПК України.

Отже, міські ради в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів та податкових пільг зі сплати місцевих податків і зборів та про внесення змін до таких рішень.

Харківською міською радою прийнято рішення «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» від 22.02.2017 № 542/17 (далі - Рішення № 542/17).

Абзацами 1,3 пп. 1.1 п. 1 вказаного Рішення було встановлено на території міста Харкова на 2017 рік та наступні роки такі місцеві податки і збори:

1.1.Податок на майно, який складається зокрема з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки; плати за землю.

Вказаний пункт не визначає будь-яких пільг для жодної категорії осіб, а встановлює саме існування та запровадження на території міста Харкова такого податку.

Встановлення такого податку прямо передбачено положеннями п. 12.3. ст. 12 ПК України та не порушують жодних прав позивача.

Крім того, підпунктом 2.1 пункту 2 Рішення № 542/17 встановлені ставки та пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, згідно з додатком 1 до цього Рішення.

Пунктом 6 додатку 1 до Рішення № 542/17 встановлювалось, що звільняються від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, комунальні підприємства, установи та організації, створені Харківською міською радою в установленому порядку, за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності територіальної громади міста Харкова та передані у їх господарське відання.

Підпунктом 2.2 пункту 2 Рішення № 542/17 встановлені ставки плати за землю та пільги з земельного податку згідно з додатком 2 до цього рішення.

Рішенням 23 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 28.11.2018 № 1284/18 «Про внесення змін до рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» унесені до рішення № 542/17 зміни, зокрема, додаток 2 до Рішення № 542/17 викладено у новій редакції, пунктом 2 якого встановлювалися пільги щодо сплати земельного податку для юридичних осіб, зокрема, підпунктом 2.1.6 така пільга встановлювалася для підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Харкова.

Розпорядженням адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 70/104-рп/к, в ході дослідження ринків оренди нерухомого майна та оренди землі комунальної власності, розпочато розгляд справи № 2/03-97-20 за ознаками вчинення Харківською міською радою порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого пунктом 3 статті 50 та абзацом восьмим частини другої статті 15 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування.

За результатами розгляду Справи адміністративною колегією Відділення прийнято рішення від 17.02.2022 визнано, що дії Харківської міської ради, які полягають у прийнятті Харківською міською радою рішення від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» (із змінами, внесеними рішенням від 28.11.2018 № 1284/18), яким встановлені пільги підприємствам установам та організаціям комунальної форми власності шляхом звільнення від слати земельного податку та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, призводять до дискримінаційного умов діяльності для інших суб`єктів господарювання, що діють на одному ринку, тобто є конкурентами, порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, у вигляді антиконкурентних дій органу місцевого самоврядування, а саме дія, внаслідок якої окремим суб`єктам господарювання створюються дискримінаційні умови діяльності порівняно з конкурентами (комунальними підприємствами), що можуть призвести до спотворення конкуренції на ринку.

Ураховуючи рішення Антимонопольного комітету України від 16.04.2020 № 243-р, рішенням 9 сесії Харківської міської ради 8 скликання від 22.12.2021 № 207/21 «Про внесення змін до рішення 11 сесії Харківської міської ради 7 скликання від 22.02.2017 № 542/17 «Про місцеві податки і збори у місті Харкові» внесені зміни (які набрали чинність з 01.01.2023), зокрема:

-пунктом 1.1. даного рішення Розділ 2 додатка 2 Рішення 542/17 викладено у новій редакції: не зазначено звільнення від сплати земельного податку підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Харкова);

-пунктом 1.2. даного рішення пункт 6 додатка 1 виключено, чим приведені норми спірного рішення у відповідність до норм Податкового Кодексу України.

Отже, в результаті внесення Рішенням № 207/21 таких змін, пункт 6 додатка 1 Рішення № 547/17 щодо звільнення від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, комунальні підприємства, установи та організації, створені Харківською міською радою в установленому порядку, за об`єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності її територіальної громади міста Харкова та передані у їх господарське відання та розділ 2 додатка 2 до Рішення № 542/17 в редакції Рішення від 28.11.2018 № 1284/18 в частині звільнення від сплати земельного податку підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади міста Харкова, втратили чинність з 01.01.2023.

Відповідно до п.20 протоколу засідання адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 12.01.2024 № 70/1-ПР, колегія вирішила, що ХАРКІВСЬКОЮ МІСЬКОЮ РАДОЮ виконано зобов`язання, встановлене у пункті 2 резолютивної частини рішення адміністративної колегії Східного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 17.02.2022 № 70/8-р/к у справі № 2/03-97-20.

Відтак, судом в ході розгляду справи встановлено, що пільги зі сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та земельного податку для комунальних підприємств, установ та організацій, створених Харківською міською радою, у зв`язку з непогодженням з якими подано позов, не є чинними з 01.01.2023. Усунення порушення антимонопольного законодавства відповідачем у спірних правовідносинах підтверджено третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору.

Згідно з рішенням Конституційного Суду України від 09.02.1999 у справі № 1- 7/99 дію нормативно-правового акту в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності.

Враховуючи, що оскаржувані частини спірного нормативно-правового акту щодо встановлення пільг для комунальних підприємств, які на момент звернення до суду з позовом та розгляду справи судом вже не були чинними, предмет спору у межах спірних правовідносинах відсутній, права позивача не є порушеними, що є підставою для відмови у задоволенні позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 19, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Громадської організації "Мережа антикорупційних центрів" залишити без задоволення.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 12.03.2024.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117594288
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них

Судовий реєстр по справі —520/25153/23

Постанова від 01.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 01.07.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 09.05.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 30.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 28.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Рішення від 28.02.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 24.11.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні