Ухвала
від 13.03.2024 по справі 490/1749/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/1749/24 13.03.2024

н\п 1-кс/490/1010/2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/1749/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 березня 2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_3 про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023230000000141 від 10.03.2023 відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України.

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22023230000000141від 10.03.2023, за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111?2КК України.

Так, встановлено, що у період часу квітень-травень 2022 року, представниками збройних формувань російської федерації всупереч законного порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими діючими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської області цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію так звану (російською мовою) «Военно-гражданскую администрацию Херсонской области», у складі якої функціонують органи і структури, у тому числі (російською мовою) «Департамент здравоохранения Херсонскойобласти», функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.

При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних і комунальних підприємств, установ та організацій на тимчасово окупованій території Херсонської області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, державних підприємствах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території України. Кінцевою метою окупаційних органів, була інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.

Відповідно статті 1 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» № 2801-XII від 19.01.1992 (далі Закон) законодавство України про охорону здоров`я базується на Конституції України і складається з Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров`я.

Відповідно статті 3 Закону, охорона здоров`я це система заходів, спрямованих на збереження та відновлення фізіологічних і психологічних функцій, оптимальної працездатності та соціальної активності людини при максимальній біологічно можливій індивідуальній тривалості її життя. Такі заходи здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, заклади охорони здоров`я; фізичні особи - підприємці, які зареєстровані у встановленому законом порядку та одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики; медичні та фармацевтичні працівники, фахівці з реабілітації, громадські об`єднання і громадяни.

Відповідно до статті 16 Закону органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності визначаються законом.

Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на території Херсонської області серед інших зареєстровані наступні медичні заклади: комунальне некомерційне підприємство «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, ЄДРПОУ 05396876, розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Кримська, буд. 138 та комунальне некомерційне підприємство «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, ЄДРПОУ 02003971, розташоване за адресою: Херсонська область, Генічеський район, м. Генічеськ, проспект Миру, буд. 130.

Вказані вище заклади охорони здоров`я у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, та не перебувають у процесі припинення.

08.06.2022 розпорядженням окупаційної адміністрації держави-агресора так званої «Военно-гражданской администрации Херсонской области» № 077-р «О реорганизации государственных учреждений здравоохранения Херсонской области» ряд лікувально-профілактичних закладів Херсонської області реорганізовано у так звані «государственныебюджетныеучрежденияздравоохраненияХерсонскойобласти (далі ГБУЗ ХО).

Так, ОСОБА_6 , обіймаючи з 01.08.2019 посаду генерального директора КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, перебуваючи у м. Херсоні, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022, сповідуючи ідеї проросійської спрямованості, вчинив умисні дії, направлені на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора, збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме розпорядження № 077-р «О реорганизации государственных учреждений здравоохранения Херсонской области», шляхом реорганізації очолюваного ним закладу під так зване законодавство російської федерації, надавши представникам окупаційної адміністрації доступ до матеріально-технічної бази та документальних матеріалів медичної установи.

Таким чином, 08.06.2022 за безпосереднім сприянням ОСОБА_6 на базі КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, представниками «Военно-гражданской администрации Херсонской области» створено так зване «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения «Херсонская городская клиническая больницаим. А.С. Лучанского» (далі ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского»).

В подальшому, 19.07.2022 на території Генічеського району Херсонської області на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, представниками так званої «Военно-гражданской администрации Херсонской области» створено так зване «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области «Геническая центральная районная больница» (далі ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ»).

Окрім того, так званим «Приказом Департамента здравоохранения Херсонской области» затверджено статути вищезазначених незаконно створених медичних закладів, згідно яких засновником та власником ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского» та ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ» є «Военно-гражданская администрация Херсонской области» та заклади відносяться до відання «Департамента здравоохранения Херсонской области». При цьому, керування закладом здійснюється головним лікарем, який призначається на посаду та звільняється з посади «начальником «Департамента здравоохранения Херсонской области» за погодженням з головою окупаційної адміністрації «Военно-гражданской администрации Херсонской области».

Так, ОСОБА_6 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022, перебуваючи у м. Херсоні, будучи обізнаним, що засновником КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради (ЄДРПОУ 05396876) є Херсонська міська рада, а управління юридичною особою здійснюється Міністерством охорони здоров`я України, розуміючи факт захоплення частини території Херсонської області, зокрема м. Херсон збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію та те, що Україна є унітарною державою, а її територія в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що територія Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, виконуючи свій протиправний умисел, усвідомлюючи проведення активної підривної діяльності проти України представниками спецслужб, правоохоронних та інших органів державної влади російської федерації, бажаючи допомогти окупаційній адміністрації російської федерації та зробити свій особистий внесок для утворення та функціонування на території Херсонської області системи охорони здоров`я за законодавством російської федерації, створеної окупаційною владою, з метою становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, а також вчинення подальших умисних дій на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора, в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора щодо свого призначення на посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского», таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора.

У подальшому, представниками окупаційної адміністрації держави-агресора, так званим «начальником Департамента здравоохранения Херсонской области ОСОБА_7 », матеріали стосовно якого розслідуються в окремому кримінальному провадженні, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022 прийнято «приказ «О назначении исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения Херсонской области «Херсонская городская клиническая больница им. А.С. Лучанского» ОСОБА_6 ».

Усупереч вимог ст. ст. 1, 3, 16, 17, 24-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» № 2801-XII від 19.01.1992, та на виконання незаконного наказу про призначення на посаду виконуючого обов`язки головного лікаря ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского» ОСОБА_6 приступив до виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій захопленого представниками російської федерації КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради та розпочав активно вчиняти дії щодо реалізації рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора.

Так, у період з червня по жовтень 2022 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи у м. Херсоні, виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского», з метою завдання шкоди Україні, вчинив умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом передачі матеріальних ресурсів, які перебували на балансі установи, а також підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань та окупаційної адміністрації рф, зокрема:

- регулярно проводив агітації серед медичного персоналу щодо необхідності співпраці з окупаційною владою;

- організовував примусове отримання працівниками закладу заробітної плати у рублях російської федерації, тим самим приводячи в діюуказ голови незаконно створеної військової-цивільної адміністрації «Военно-гражданская администрация Херсонской области» Володимира Сальдо № 027-р від 23.05.2022 та розпорядження № 026-р від 23.05.2022 «Про введение бивалютной зоны в Херсонськой области»;

- на виконання незаконного «приказа министерства здравоохранения Херсонской области № 2 от 28.10.2022 «Об организации евакуации ГБУЗ Херсонской области», організував та здійснив евакуацію майна, у тому числі матеріально-технічних цінностей, які перебували на балансі КНП «Херсонська міська клінічна лікарня ім. О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, на лівобережну частину Херсонської області, а саме: автомобіль «Швидка медична допомога» ГАЗ 2705-414, НОМЕР_1 , 2007 року, автомобіль Toyota НІАСЕ, ВТ 15-52 АК, 1998 року, а також медичної документації КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради до незаконно створених так званих «Государственных бюджетних учреждений здравоохранения Херсонской области», розташованих на окупованій території лівобережної частини Херсонської області.

У подальшому, у зв`язку деокупацією Збройними силами України правобережної частини Херсонської області, у тому числі міста Херсон, у період жовтня-листопада 2022 року, але не пізніше 11.11.2022, представники незаконних збройних, воєнізованих формувань, створених на тимчасово окупованій території, збройні, воєнізовані формуванням держави-агресора, незаконних органів влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційної адміністрації держави-агресора, провели так звану евакуацію з правобережної частини Херсонської області та продовжили забезпечувати функціонування незаконних органів влади, установ та організацій на окупованій території лівобережної частини Херсонської області, у тому числі закладів охорони здоров`я.

Достовірно знаючи про вищевказані обставини, які є загальновідомим фактом, громадянин України ОСОБА_6 у не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 06.02.2023, перебуваючи на лівобережній частині Херсонської області, будучи проросійсько налаштованим до діючої легітимної влади в Україні, достеменно проінформованим та розуміючи факт захоплення лівобережжя Херсонщини збройними силами російської федерації, усвідомлюючи та будучи обізнаним про те, що Херсонська область є невід`ємною складовою частиною України, що порядок утворення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування регулюється виключно Конституцією України та законами України, з метою продовження вчинення подальших умисних дій на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора та обійняв посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «ГосударственноебюджетноеучреждениездравоохраненияХерсонскойобласти «Геническая центральная районная больница» на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора.

Так, починаючи з 06.02.2023 по теперішній час, ОСОБА_6 , перебуваючи у м. Генічеськ Херсонської області, виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ», усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій та передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою завдання шкоди Україні, продовжує вчиняти умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань рф та окупаційної адміністрації рф, зокрема перебуваючи на займаній посаді, здійснюючи управління, організацію і забезпечення діяльності вказаної установи, 07.03.2023 на базі об`єктів, що знаходяться за адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Кримська, 138, здійснив реєстрацію в окупаційних органах держави-агресора так званого (мовою оригіналу) «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Херсонская городская клиническая больницаим. А.С. Лучанского», а також «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения Херсонськой области «Геническая центральная районная больница», що розташоване на базі об`єктів за адресою: Херсонська область, Генічеський район, м. Генічеськ, пр. Миру, 130.

Крім того, ОСОБА_6 , виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ», з метою завдання шкоди Україні, перебуваючи у м. Генічеськ Херсонської області, з 06.02.2023 по теперішній час продовжує вчиняти умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань рф та окупаційної адміністрації рф, зокрема перебуваючи на займаній посаді, продовжує незаконно реалізовувати політику російської федерації в галузі охорони здоров`я щодо ідеї інтеграції медичних закладів України в систему охорони здоров`я російської федерації; взаємодії з представниками незаконно створених «правоохоронних» органів та окупаційною адміністрацією держави-агресора.

21.10 .2023 ОСОБА_6 повідомлено пропідозру увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.1ст.111-2ККУкраїни

У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваного ОСОБА_6 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.

Підозрюваний ОСОБА_6 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликався 25, 26, 27 жовтня 2023 року до слідчого відділу УСБУ в Херсонській області. Підозрюваний жодного разу не з`явився, про причини неявки не повідомив.

Беручи до уваги те, що на теперішній час ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території Херсонської області, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, шляхом публікації повісток про виклик в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим підозрюваний ОСОБА_6 22.11.2023 оголошений в розшук.

Посилаючись на те, що ОСОБА_6 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, слідчий просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

У судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, пославшись на обставини, у ньому викладені.

Захисник підозрюваного адвокат ОСОБА_4 у судовому засіданні вирішення вказаного клопотання залишив на розсуд суду.

Вислухавши доводи прокурора, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.

Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.

Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.

Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції.

Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України, підтверджується даними:

- висновку експерта за результатами експертизи за спеціальністю 6.2 «Ідентифікація особи за ознаками зовнішності за матеріальними зображеннями», який підтверджує, що саме ОСОБА_6 зображений в протоколах огляду від 30.03.2023, 19.06.2023, 22.06.2023;

- протоколів оглядів від 22.06.2023, 19.06.2023, 30.03.2023, 29.03.2023, 05.04.2023, 06.04.2023, 13.07.2023, 26.05.2023, 10.04.2023, 11.04.2023, 18.04.2023, 19.06.2023 на яких виступає та містяться відомості що ОСОБА_6 перебуває на посаді головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонскойо бласти «Геническая центральная районная больница»;

- протоколу огляду від 18.04.2023відповідно до якого оглянуто документи, які підтверджують, що ОСОБА_6 виконує обов`язки головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области «Геническая центральная районная больница»;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_8 , яка зазначила, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_9 , який зазначив, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_10 , яка зазначила, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_11 , який зазначив, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_12 , яка зазначила, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_13 , який зазначив, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколів пред`явлення особи для впізнання за фотознімком за участю свідків ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , під час проведення слідчої дії свідки упізнали ОСОБА_6 .

Досліджені усудовому засіданнідані єдостатньо вагомимиу своїйсукупності длявисновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України.

21.10.2023 р. ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України,про щоу загальнодержавномузасобі масовоїінформації газеті «Урядовийкур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.

Підозрюваний ОСОБА_6 , будучи викликаними до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 25, 26, 27 жовтня 2023 року до слідчого не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_6 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 22.11.2023 р. ОСОБА_6 оголошено у розшук.

Матеріалами клопотання підтверджується, що ОСОБА_6 з початку повномасштабного вторгнення рф та військової окупації частини Херсонської області, виїхав на тимчасово окуповану територію України з метою ухилення від слідства та суду та уникнення кримінальної відповідальності, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами - повідомленням оперативного підрозділу 1 відділу ГВ ЗНД УСБУ в Херсонській області № 71/22/8-928 від 06.03.2024 відповідно до якого, ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій частині Херсонської області, а саме у м. Генічеськ Генічеського району Херсонської області.

З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_6 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії особливо тяжкого злочину, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої, добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора та обійняв посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области «Геническая центральная районная больница» на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора, переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений ним особливо тяжкий злочини, виїхавши на тимчасово окуповану територію України, за викликом слідчого у загальнодержавному засобі масової інформації газеті «Урядовий кур`єр» та офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора про необхідність його прибуття до найближчого територіально розташованого органу Служби безпеки України, неодноразово не з`явився, у зв`язку із чим був оголошений у розшук, наявні підстави для здійснення спеціального досудового розслідування стосовно підозрюваного, а відтак, і задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22023230000000141 від 10.03.2023 відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117613405
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/1749/24

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні