Ухвала
від 13.03.2024 по справі 490/1749/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/1749/24 13.03.2024

н\п 1-кс/490/1009/2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/1749/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 березня 2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_3 , про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Херсон, громадянина України, зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого,

підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Органом досудовогорозслідування ОСОБА_6 підозрюється увчиненні кримінальногоправопорушення,передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, за наступних обставин.

Так, у період часу квітень-травень 2022 року, представниками збройних формувань російської федерації всупереч законного порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими діючими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської області цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію так звану (російською мовою) «Военно-гражданскую администрацию Херсонской области», у складі якої функціонують органи і структури, у тому числі (російською мовою) «Департамент здравоохранения Херсонскойобласти», функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.

При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних і комунальних підприємств, установ та організацій на тимчасово окупованій території Херсонської області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, державних підприємствах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території України. Кінцевою метою окупаційних органів, була інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.

Відповідно статті 1 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» № 2801-XII від 19.01.1992 (далі Закон) законодавство України про охорону здоров`я базується на Конституції України і складається з Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров`я.

Відповідно статті 3 Закону, охорона здоров`я це система заходів, спрямованих на збереження та відновлення фізіологічних і психологічних функцій, оптимальної працездатності та соціальної активності людини при максимальній біологічно можливій індивідуальній тривалості її життя. Такі заходи здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, заклади охорони здоров`я; фізичні особи - підприємці, які зареєстровані у встановленому законом порядку та одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики; медичні та фармацевтичні працівники, фахівці з реабілітації, громадські об`єднання і громадяни.

Відповідно до статті 16 Закону органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності визначаються законом.

Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на території Херсонської області серед інших зареєстровані наступні медичні заклади: комунальне некомерційне підприємство «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, ЄДРПОУ 05396876, розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Кримська, буд. 138 та комунальне некомерційне підприємство «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, ЄДРПОУ 02003971, розташоване за адресою: Херсонська область, Генічеський район, м. Генічеськ, проспект Миру, буд. 130.

Вказані вище заклади охорони здоров`я у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, та не перебувають у процесі припинення.

08.06.2022 розпорядженням окупаційної адміністрації держави-агресора так званої «Военно-гражданской администрации Херсонской области» № 077-р «О реорганизации государственных учреждений здравоохранения Херсонскойобласти» ряд лікувально-профілактичних закладів Херсонської області реорганізовано у так звані «государственные бюджетны еучреждения здравоохранения Херсонской области (далі ГБУЗ ХО).

Так, ОСОБА_6 , обіймаючи з 01.08.2019 посаду генерального директора КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, перебуваючи у м. Херсоні, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022, сповідуючи ідеї проросійської спрямованості, вчинив умисні дії, направлені на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора, збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме розпорядження № 077-р «О реорганизациигосударственныхучрежденийздравоохраненияХерсонскойобласти», шляхом реорганізації очолюваного ним закладу під так зване законодавство російської федерації, надавши представникам окупаційної адміністрації доступ до матеріально-технічної бази та документальних матеріалів медичної установи.

Таким чином, 08.06.2022 за безпосереднім сприянням ОСОБА_6 на базі КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, представниками «Военно-гражданской администрации Херсонской области» створено так зване «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения «Херсонская городская клиническая больницаим. А.С. Лучанского» (далі ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского»).

В подальшому, 19.07.2022 на території Генічеського району Херсонської області на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, представниками так званої «Военно-гражданской администрации Херсонской области» створено так зване «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области «Геническая центральная районная больница» (далі ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ»).

Окрім того, так званим «Приказом Департамента здравоохранения Херсонской области» затверджено статути вищезазначених незаконно створених медичних закладів, згідно яких засновником та власником ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского» та ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ» є «Военно-гражданская администрация Херсонской области» та заклади відносяться до відання «Департамента здравоохранения Херсонской области». При цьому, керування закладом здійснюється головним лікарем, який призначається на посаду та звільняється з посади «начальником «Департамента здравоохранения Херсонской области» за погодженням з головою окупаційної адміністрації «Военно-гражданской администрации Херсонской области».

Так, ОСОБА_6 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022, перебуваючи у м. Херсоні, будучи обізнаним, що засновником КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради (ЄДРПОУ 05396876) є Херсонська міська рада, а управління юридичною особою здійснюється Міністерством охорони здоров`я України, розуміючи факт захоплення частини території Херсонської області, зокрема м. Херсон збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію та те, що Україна є унітарною державою, а її територія в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що територія Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, виконуючи свій протиправний умисел, усвідомлюючи проведення активної підривної діяльності проти України представниками спецслужб, правоохоронних та інших органів державної влади російської федерації, бажаючи допомогти окупаційній адміністрації російської федерації та зробити свій особистий внесок для утворення та функціонування на території Херсонської області системи охорони здоров`я за законодавством російської федерації, створеної окупаційною владою, з метою становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, а також вчинення подальших умисних дій на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора, в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора щодо свого призначення на посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского», таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора.

У подальшому, представниками окупаційної адміністрації держави-агресора, так званим «начальником Департамента здравоохранения Херсонской области ОСОБА_7 », матеріали стосовно якого розслідуються в окремому кримінальному провадженні, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022 прийнято «приказ «О назначении исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения Херсонской области «Херсонская городская клиническая больница им. А.С. Лучанского» ОСОБА_6 ».

Усупереч вимог ст. ст. 1, 3, 16, 17, 24-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» № 2801-XII від 19.01.1992, та на виконання незаконного наказу про призначення на посаду виконуючого обов`язки головного лікаря ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского» ОСОБА_6 приступив до виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій захопленого представниками російської федерації КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради та розпочав активно вчиняти дії щодо реалізації рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора.

Так, у період з червня по жовтень 2022 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи у м. Херсоні, виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского», з метою завдання шкоди Україні, вчинив умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом передачі матеріальних ресурсів, які перебували на балансі установи, а також підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань та окупаційної адміністрації рф, зокрема:

- регулярно проводив агітації серед медичного персоналу щодо необхідності співпраці з окупаційною владою;

- організовував примусове отримання працівниками закладу заробітної плати у рублях російської федерації, тим самим приводячи в діюуказ голови незаконно створеної військової-цивільної адміністрації «Военно-гражданская администрация Херсонской области» Володимира Сальдо № 027-р від 23.05.2022 та розпорядження № 026-р від 23.05.2022 «Про введение бивалютной зоны в Херсонськой области»;

- на виконання незаконного «приказа министерства здравоохранения Херсонской области № 2 от 28.10.2022 «Об организации евакуации ГБУЗ Херсонской области», організував та здійснив евакуацію майна, у тому числі матеріально-технічних цінностей, які перебували на балансі КНП «Херсонська міська клінічна лікарня ім. О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, на лівобережну частину Херсонської області, а саме: автомобіль «Швидка медична допомога» ГАЗ 2705-414 ВТ 19-88 АІ 2007 року, автомобіль Toyota НІАСЕ ВТ 15-52 АК 1998 року, а також медичної документації КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради до незаконно створених так званих «Государственных бюджетних учреждений здравоохранения Херсонской области», розташованих на окупованій території лівобережної частини Херсонської області.

У подальшому, у зв`язку деокупацією Збройними силами України правобережної частини Херсонської області, у тому числі міста Херсон, у період жовтня-листопада 2022 року, але не пізніше 11.11.2022, представники незаконних збройних, воєнізованих формувань, створених на тимчасово окупованій території, збройні, воєнізовані формуванням держави-агресора, незаконних органів влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційної адміністрації держави-агресора, провели так звану евакуацію з правобережної частини Херсонської області та продовжили забезпечувати функціонування незаконних органів влади, установ та організацій на окупованій території лівобережної частини Херсонської області, у тому числі закладів охорони здоров`я.

Достовірно знаючи про вищевказані обставини, які є загальновідомим фактом, громадянин України ОСОБА_6 ,у не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 06.02.2023, перебуваючи на лівобережній частині Херсонської області, будучи проросійсько налаштованим до діючої легітимної влади в Україні, достеменно проінформованим та розуміючи факт захоплення лівобережжя Херсонщини збройними силами російської федерації, усвідомлюючи та будучи обізнаним про те, що Херсонська область є невід`ємною складовою частиною України, що порядок утворення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування регулюється виключно Конституцією України та законами України, з метою продовження вчинення подальших умисних дій на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора та обійняв посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «ГосударственноебюджетноеучреждениездравоохраненияХерсонскойобласти «Геническая центральная районная больница» на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора.

Так, починаючи з 06.02.2023 по теперішній час, ОСОБА_6 , перебуваючи у м. Генічеськ Херсонської області, виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ», усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій та передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою завдання шкоди Україні, продовжує вчиняти умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань рф та окупаційної адміністрації рф, зокрема перебуваючи на займаній посаді, здійснюючи управління, організацію і забезпечення діяльності вказаної установи, 07.03.2023 на базі об`єктів, що знаходяться за адресою: Херсонська область, м. Херсон, вул. Кримська, 138, здійснив реєстрацію в окупаційних органах держави-агресора так званого (мовою оригіналу) «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Херсонская городская клиническая больницаим. А.С. Лучанского», а також «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения Херсонськой области «Геническая центральная районная больница», що розташоване на базі об`єктів за адресою: Херсонська область, Генічеський район, м. Генічеськ, пр. Миру, 130.

Крім того, ОСОБА_6 , виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ», з метою завдання шкоди Україні, перебуваючи у м. Генічеськ Херсонської області, з 06.02.2023 по теперішній час продовжує вчиняти умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань рф та окупаційної адміністрації рф, зокрема перебуваючи на займаній посаді, продовжує незаконно реалізовувати політику російської федерації в галузі охорони здоров`я щодо ідеї інтеграції медичних закладів України в систему охорони здоров`я російської федерації; взаємодії з представниками незаконно створених «правоохоронних» органів та окупаційною адміністрацією держави-агресора.

Вказані дії ОСОБА_6 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч.1 ст.111-2 КК України, як пособництво державі агресору, тобто вчинення умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору(пособництво), збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора, вчинені громадянином України, з метою завдання шкоди Україні шляхом: реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора, збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, передачі матеріальних ресурсів представникам держави-агресора, її збройним формуванням та окупаційній адміністрації держави-агресора.

Посилаючись нате,що підозрюваний ОСОБА_6 переховується відоргану досудовогорозслідування тасуду натимчасово окупованійтериторії м.Генічеськ Херсонськоїобласті,з початкуповномасштабного вторгненнязс рфна територіюУкраїни,вільно пересуваєтьсяокупованими рфтериторіями України,звідки маєреальну можливістьпотрапити дотериторії держави-агресора-рф,у томучислі зметою ухиленнявід кримінальноївідповідальності,постійно перебуваєна територіїм.Генічеськ Херсонськоїобласті,тісно взаємодієз представникамиокупаційної влади,збройних силдержави-агресора,та будучимісцевим мешканцеммає реальнуможливість впливатина свідківу цьомукримінальному провадженні,які вжедопитані тапідлягають допитупід часподальшого досудовогорозслідування табезпосередньо усудовому засіданні,крім того, продовжує вчиняти інкриміноване йому кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 111-2 КК України, шляхом умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора та передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора та окупаційній адміністрації держави-агресора, що свідчить про наявність ризиків, передбачених п.п. 1, 3, 5 ч. 1 ст. 177 КПК України, слідчий просить про застосування до підозрюваного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою без визначення розміру застави.

Прокурор у судовому засіданні клопотання підтримав, з підстав у ньому викладених, просив про його задоволення.

Захисник підозрюваного у судовому засіданні вирішення вказаного клопотання залишив на розсуд суду.

Вивчивши доводи клопотання, вислухавши доводи прокурора на його підтримку, думку захисника, дослідивши надані матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступного висновку.

21.10.2023 р. ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України,про щоу загальнодержавному засобімасової інформації газеті«Урядовий кур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений прокурором у судовому засіданні документально.

Підозрюваний ОСОБА_6 , будучи викликаними до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 25, 26, 27 жовтня 2023 року до слідчого не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_6 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 22.11.2023 р. ОСОБА_6 оголошено у розшук.

Матеріалами клопотання підтверджується, що ОСОБА_6 з початку повномасштабного вторгнення рф та військової окупації частини Херсонської області, виїхав на тимчасово окуповану територію України з метою ухилення від слідства та суду та уникнення кримінальної відповідальності, що підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами - повідомленням оперативного підрозділу 1 відділу ГВ ЗНД УСБУ в Херсонській області № 71/22/8-928 від 06.03.2024 відповідно до якого, ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій частині Херсонської області, а саме у м. Генічеськ Генічеського району Херсонської області.

Досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному в ЄРДР за №22023230000000141 від 10.03.2023 відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України, яке органом досудового розслідування зупинялося, на даний час триває.

Згідно до ч. 7ст. 42 КПК України, підозрюваний зобов`язаний, в тому числі прибувати за викликом до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду, а в разі неможливості прибути за викликом у призначений строк - заздалегідь повідомити про це зазначених осіб; виконувати обов`язки, покладені на нього рішенням про застосування заходів забезпечення кримінального провадження; підкорятися законним вимогам та розпорядженням слідчого, прокурора, слідчого судді, суду.

За правилами ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання ризикам, передбаченим пунктами 1-5 частини 1 цієї статті, а саме: 1) переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; 2) знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; 3) незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні; 4) перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином; 5) вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Підставою застосування запобіжного заходу є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною 1 цієї статті. Слідчий, прокурор не мають права ініціювати застосування запобіжного заходу без наявності для цього підстав, передбачених цим Кодексом.

Ч. 1 ст. 183 КПК України, визначено, що тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченимстаттею 177 цього кодексу, крім випадків, передбачених п.п.6,7ст. 176 КПК України.

Ст. 193 КПК України визначено, що слідчий суддя, суд розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного, обвинуваченого лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбачених ст. 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний, обвинувачений виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук. У такому разі після затримання особи і не пізніш як через сорок вісім годин з часу її доставки до місця кримінального провадження слідчий суддя, суд за участю підозрюваного, обвинуваченого розглядає питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід, про що постановляє ухвалу.

Відповідно до ч. 1ст. 42 КПК України, підозрюваним є особа, якій у порядку, передбаченомуст.ст. 276-279 цього Кодексу, повідомлено про підозру, особа, яка затримана за підозрою у вчиненні кримінального правопорушення, або особа, щодо якої складено повідомлення про підозру, однак його не вручено їй внаслідок не встановлення місцезнаходження особи, проте вжито заходів для вручення у спосіб, передбачений цим кодексом для вручення повідомлень.

Згідно із ч.ч. 1, 2ст. 278 КПК України, письмове повідомлення про підозру вручається в день його складення слідчим або прокурором, а у випадку неможливості такого вручення - у спосіб, передбачений цим кодексом для вручення повідомлень. Письмове повідомлення про підозру затриманій особі вручається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту її затримання.

В ч. 1ст. 135 КПК Українипередбачено, що особа викликається до слідчого, прокурора, слідчого судді, суду шляхом вручення повістки про виклик, надіслання її поштою, електронною поштою чи факсимільним зв`язком, здійснення виклику по телефону або телеграмою.

Відповідно до ч. 2ст. 135 КПК Україниу разі тимчасової відсутності особи за місцем проживання повістка для передачі їй вручається під розписку дорослому члену сім`ї особи чи іншій особі, яка з нею проживає, житлово-експлуатаційній організації за місцем проживання особи або адміністрації за місцем її роботи.

У судовому засіданні встановлено, що письмове повідомлення про підозру ОСОБА_6 особисто вручено не було, оскільки останній перебуває на даний час на непідконтрольній території України.

На виклики слідчого підозрюваний не з`явився, не повідомляючи про причини неявки, що свідчить про його ухилення від кримінальної відповідальності.

У судовому засіданні прокурором доведено, що ОСОБА_6 набув статусу підозрюваного у даному кримінальному провадженні, оскільки органом досудового розслідування вжито всіх можливих заходів для вручення йому повідомлення про підозру у спосіб, передбачений кримінальним процесуальним кодексом України для вручення повідомлень.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України, підтверджується даними:

- висновку експерта за результатами експертизи за спеціальністю 6.2 «Ідентифікація особи за ознаками зовнішності за матеріальними зображеннями», який підтверджує, що саме ОСОБА_6 зображений в протоколах огляду від 30.03.2023, 19.06.2023, 22.06.2023;

- протоколів оглядів від 22.06.2023, 19.06.2023, 30.03.2023, 29.03.2023, 05.04.2023, 06.04.2023, 13.07.2023, 26.05.2023, 10.04.2023, 11.04.2023, 18.04.2023, 19.06.2023 на яких виступає та містяться відомості що ОСОБА_6 перебуває на посаді головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонскойо бласти «Геническая центральная районная больница»;

- протоколу огляду від 18.04.2023відповідно до якого оглянуто документи, які підтверджують, що ОСОБА_6 виконує обов`язки головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области «Геническая центральная районная больница»;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_8 , яка зазначила, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_9 , який зазначив, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_10 , яка зазначила, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_11 , який зазначив, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_12 , яка зазначила, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколу допиту свідка ОСОБА_13 , який зазначив, що ОСОБА_6 перебував на посаді головного лікаря в м. Генічеськ Херсонської області під час окупації;

- протоколів пред`явлення особи для впізнання за фотознімком за участю свідків ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , під час проведення слідчої дії свідки упізнали ОСОБА_6 .

Так, нормами чинного КПК України не визначене поняття обґрунтованості пред`явленої підозри, в зв`язку з чим, при вирішенні такого питання слід звертатися до практики ЄСПЛ, оскільки кримінальне процесуальне законодавство України застосовується з урахуванням практики Європейського суду з прав людини (ч. 5 ст. 9 КПК України).

Стандарт доказування «обґрунтована підозра» передбачає існування фактів чи інформації, які б переконали об`єктивного спостерігача, що відповідна особа могла вчинити кримінальне правопорушення (п. 32 рішення ЄСПЛ у справі Fox, Campbell and Hartley v. the United Kingdom, п. 175 рішення ЄСПЛ у справі Нечипорук і Йонкало проти України, п. 161 рішення ЄСПЛ у справі Selahattin Demirtaє v. Turkey, п. 88 рішення ЄСПЛ у справі Ilgar Mammadov v. Azerbaijan, п. 51 рішення ЄСПЛ у справі Erdagoz v. Turkey).

Відповідно до практики Європейського суду з прав людини "розумна підозра" у вчиненні кримінального злочину, про яку йдеться у ст. 5 параграфу 1(с) Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини, передбачає "наявність обставин або відомостей, які переконали б неупередженого спостерігача, що ця особа, можливо, вчинила злочин" (рішення O'Hara v. United Kingdom of 16 October 2001, п. 34).

У п. 175 рішення Європейського суду з прав людини від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України» визначено, що термін «обґрунтована підозра» означає, що існують факти або інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача в тому, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення (рішення у справі «Фокс, Кемпбелл і Гартлі проти Сполученого Королівства» від 30 серпня 1990 року, п. 32, Series А, № 182).

При цьому, обґрунтована підозра вимагає тільки наявності певних об`єктивних відомостей, які дають підстави для переконання в тому, що особа вірогідно вчинила злочин. За визначенням Європейського суду, «у п-п. «с» п. 1 ст. 5 йдеться про розумну підозру, а не про щиру або сумлінну (bona fide) підозру».

В справі «Мюррей проти Сполученого Королівства» (1994) суд визначив, що «факти, які є причиною виникнення підозри, не повинні бути такими ж переконливими, як ті, що є необхідними для обґрунтованого обвинувального вироку чи просто висунення обвинувачення, черга якого надходить на наступній стадії процесу кримінального розслідування».

Слідчий суддя на цьому етапі провадження не вправі вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема, не вправі оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винною чи невинною у вчиненні кримінального правопорушення, а лише зобов`язаний на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів визначити, що причетність особи до вчинення кримінального правопорушення є вірогідною та достатньою для застосування щодо неї обмежувального заходу.

Достатність доказів для підозри особи у вчиненні кримінального правопорушення є оціночним поняттями.

Досліджені у судовому засіданні дані є достатньо вагомими у своїй сукупності для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні злочину, передбаченого ч. 1 ст.111-2 КК України.

Матеріали кримінального провадження також містять дані, які вказують на наявність достатніх підстав вважати, що існують ризики, передбачені п.п. 1,3,5 ч. 1 ст. 177 КПК України, виходячи з наступного.

Так, підозрюваний ОСОБА_6 який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, що згідно ст. 12 КК України відноситься до категорії особливо тяжкого злочину, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої,постійно перебуваєна територіїм.Генічеськ Херсонськоїобласті,тісно взаємодієз представникамиокупаційної влади,збройних силдержави-агресора,та будучимісцевим мешканцеммає реальнуможливість впливатина свідківу цьомукримінальному провадженні,які вжедопитані тапідлягають допитупід часподальшого досудовогорозслідування табезпосередньо усудовому засіданні,крім того, продовжує вчиняти інкриміноване йому кримінальне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 111-2 КК України, шляхом умисних дій, спрямованих на допомогу державі-агресору (пособництво) та окупаційній адміністрації держави-агресора, з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора та окупаційної адміністрації держави-агресора та передачі матеріальних ресурсів чи інших активів представникам держави-агресора та окупаційній адміністрації держави-агресора.

Підозрюваний ОСОБА_6 неодноразово не з`являвся за викликами до слідчого.

Вказане дає обґрунтовані підстави вважати, що існує ризик переховування підозрюваного від органів досудового розслідування та суду, незаконного впливу на свідків у кримінальному провадженні, вчинення інших кримінальних правопорушень.

З урахуванням наведеного, вагомості досліджених у судовому засіданні даних про вчинення підозрюваним кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України, тяжкість покарання, що може бути призначене підозрюваному в разі притягнення до кримінальної відповідальності, особу підозрюваного, який обґрунтовано підозрюється у вчиненні найбільш суспільно небезпечного злочину, характеру та способу ймовірно вчиненого кримінального правопорушення проти держави Україна, слідчий суддя приходить до висновку, що прокурором доведено наявність ризиків, передбачених п.п. 1,3,5 ч. 1 ст. 177 КПК України, і саме така міра запобіжного заходу, як тримання під вартою, є обґрунтованою.

Застосування іншого, більш м`якого запобіжного заходу, на даній стадії досудового розслідування кримінального провадження не забезпечить виконання підозрюваним процесуальних обов`язків.

Також, відповідно до положень ст.ст. 183,193,194 КПК України, згідно з якими при обранні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваного, обвинуваченого, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, розмір застави не визначається та у разі наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, питання про обрання підозрюваному запобіжного заходу вирішуватиметься остаточно вже після його затримання та доставки до суду, тому строк дії ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою підозрюваного, якийвиїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, триває до його затримання та доставки до суду і не обмежується строком, встановленим ч.1 ст. 197 КПК України, підозрюваному ОСОБА_6 , відносно якого необхідно обрати запобіжний захід саме у вигляді тримання під вартою без визначення строку дії такого запобіжного заходу, розмір застави слідчим суддею не визначається.

Обставини, визначені ч. 2 ст. 183 КПК України, які б унеможливлювали застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваного ОСОБА_6 , відсутні.

З урахуванням наведеного, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 176, 177, 178, 183, 186, 193, 196, 197, 376 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання - задовольнити.

Обрати підозрюваному у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України, ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою без визначення строку дії такого запобіжного заходу та розміру застави.

Після затримання підозрюваного ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , і не пізніш як через 48 годин з часу його доставки до місця кримінального провадження, розглянути питання про застосування обраного запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117613407
СудочинствоКримінальне
Сутьобрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Херсон, громадянина України, зареєстроване місце проживання за адресою: АДРЕСА_1 , не судимого, підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України

Судовий реєстр по справі —490/1749/24

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні