Ухвала
від 25.03.2024 по справі 490/1749/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/1749/24 25.03.2024

н\п 1-кс/490/1209/2024

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/1749/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25 березня 2024 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про арешт майна, -

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання старшого слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_4 про накладення арешту на майно, яке перебуває у власності підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з метою забезпечення його можливої конфіскації за вироком суду, а саме на:

- земельну ділянку з кадастровим номером 6510100000:17:002:0067, за адресою: АДРЕСА_1 .

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим відділом Управління Служби безпеки України в Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22023230000000141від 10.03.2023, за підозрою за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111?2КК України.

21.10.2023 року ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Санкція ч. 1 ст. 111-2 КК України передбачає покарання у виді конфіскації майна, тому з метою забезпечення конфіскації майна як виду покарання є необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 .

Також слідчий просив про розгляд клопотання без участі особи, у володінні та власності якої знаходиться вказане нерухоме майно та з метою унеможливлення настання наслідків, які можуть перешкодити кримінальному провадженню, а також з метою забезпечення арешту майна.

У судове засідання слідчий не з`явився.

Вивчивши доводи клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про його підставність, наявність ризику відчуження нерухомого майна задля уникнення можливої його конфіскації як покарання в разі прийняття ймовірного рішення про призначення відповідного покарання за результатами розгляду кримінального провадження.

З урахуванням викладеного, наявні підстави для розгляду клопотання про накладення арешту на майно без повідомлення підозрюваного, що не позбавляє вказаних осіб в подальшому на звернення до суду з відповідними клопотаннями в разі задоволення клопотання про накладення арешту на нерухоме майно.

Як встановлено з матеріалів клопотання, ОСОБА_5 обгрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Органом досудового розслідування ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.111-2 КК України, за наступних обставин.

Так, у період часу квітень-травень 2022 року, представниками збройних формувань російської федерації всупереч законного порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими діючими нормативно-правовими актами, на тимчасово окупованій території Херсонської області цілеспрямовано створено підпорядковану, керовану та фінансовану російською федерацією окупаційну адміністрацію так звану (російською мовою) «Военно-гражданскую администрацию Херсонской области», у складі якої функціонують органи і структури, у тому числі (російською мовою) «Департамент здравоохранения Херсонской области», функціонально відповідальні за управління тимчасово окупованою територією України, з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та реалізації всіх узурпованих владних повноважень.

При цьому, представники підконтрольних російській федерації самопроголошених органів узурпували виконання владних функцій держави, а також легітимних державних і комунальних підприємств, установ та організацій на тимчасово окупованій території Херсонської області, здійснювали підбір кадрів для зайняття посад в незаконних самопроголошених органах, державних підприємствах, у тому числі із числа громадян України, які на той час перебували на вказаній тимчасово окупованій території України. Кінцевою метою окупаційних органів, була інтеграція та подальше незаконне включення захопленої частини суверенної держави Україна до складу російської федерації.

Відповідно статті 1 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» № 2801-XII від 19.01.1992 (далі Закон) законодавство України про охорону здоров`я базується на Конституції України і складається з Основ та інших прийнятих відповідно до них актів законодавства, що регулюють суспільні відносини у сфері охорони здоров`я.

Відповідно статті 3 Закону, охорона здоров`я це система заходів, спрямованих на збереження та відновлення фізіологічних і психологічних функцій, оптимальної працездатності та соціальної активності людини при максимальній біологічно можливій індивідуальній тривалості її життя. Такі заходи здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, заклади охорони здоров`я; фізичні особи - підприємці, які зареєстровані у встановленому законом порядку та одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики; медичні та фармацевтичні працівники, фахівці з реабілітації, громадські об`єднання і громадяни.

Відповідно до статті 16 Закону органи державної влади та органи місцевого самоврядування сприяють розвитку закладів охорони здоров`я усіх форм власності. Порядок створення, припинення закладів охорони здоров`я, особливості діяльності визначаються законом.

Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на території Херсонської області серед інших зареєстровані наступні медичні заклади: комунальне некомерційне підприємство «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, ЄДРПОУ 05396876, розташоване за адресою: м. Херсон, вул. Кримська, буд. 138 та комунальне некомерційне підприємство «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, ЄДРПОУ 02003971, розташоване за адресою: Херсонська область, Генічеський район, м. Генічеськ, проспект Миру, буд. 130.

Вказані вище заклади охорони здоров`я у своїй діяльності керуються Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, та не перебувають у процесі припинення.

08.06.2022 розпорядженням окупаційної адміністрації держави-агресора так званої «Военно-гражданской администрации Херсонской области» № 077-р «О реорганизации государственных учреждений здравоохранения Херсонской области» ряд лікувально-профілактичних закладів Херсонської області реорганізовано у так звані «государственные бюджетные учреждения здравоохранения Херсонской области (далі ГБУЗ ХО).

Так, ОСОБА_5 , обіймаючи з 01.08.2019 посаду генерального директора КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, перебуваючи у м. Херсоні, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022, сповідуючи ідеї проросійської спрямованості, вчинив умисні дії, направлені на допомогу державі-агресору (пособництво), з метою завдання шкоди Україні шляхом реалізації та підтримки рішень та дій держави-агресора, збройних формувань та окупаційної адміністрації держави-агресора, а саме розпорядження № 077-р «О реорганизации государственных учреждений здравоохранения Херсонской области», шляхом реорганізації очолюваного ним закладу під так зване законодавство російської федерації, надавши представникам окупаційної адміністрації доступ до матеріально-технічної бази та документальних матеріалів медичної установи.

Таким чином, 08.06.2022 за безпосереднім сприянням ОСОБА_5 на базі КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, представниками «Военно-гражданской администрации Херсонской области» створено так зване «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения «Херсонская городская клиническая больница им. А.С. НОМЕР_1 » (далі ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского»).

В подальшому, 19.07.2022 на території Генічеського району Херсонської області на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, представниками так званої «Военно-гражданской администрации Херсонской области» створено так зване «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области «Геническая центральная районная больница» (далі ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ»).

Окрім того, так званим «Приказом Департамента здравоохранения Херсонской области» затверджено статути вищезазначених незаконно створених медичних закладів, згідно яких засновником та власником ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского» та ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ» є « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та заклади відносяться до відання «Департамента здравоохранения Херсонской области». При цьому, керування закладом здійснюється головним лікарем, який призначається на посаду та звільняється з посади «начальником «Департамента здравоохранения Херсонской области» за погодженням з головою окупаційної адміністрації «Военно-гражданской администрации Херсонской области».

Так, ОСОБА_5 , у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022, перебуваючи у м. Херсоні, будучи обізнаним, що засновником КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради (ЄДРПОУ 05396876) є Херсонська міська рада, а управління юридичною особою здійснюється Міністерством охорони здоров`я України, розуміючи факт захоплення частини території Херсонської області, зокрема м. Херсон збройними силами російської федерації, усвідомлюючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію та те, що Україна є унітарною державою, а її територія в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, будучи обізнаним про те, що територія Херсонської області є невід`ємною складовою частиною України, виконуючи свій протиправний умисел, усвідомлюючи проведення активної підривної діяльності проти України представниками спецслужб, правоохоронних та інших органів державної влади російської федерації, бажаючи допомогти окупаційній адміністрації російської федерації та зробити свій особистий внесок для утворення та функціонування на території Херсонської області системи охорони здоров`я за законодавством російської федерації, створеної окупаційною владою, з метою становлення і зміцнення окупаційної влади та недопущення контролю Української влади, а також вчинення подальших умисних дій на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора, в порушення вимог ст. 65 Конституції України, якою передбачено обов`язок громадян України щодо захисту Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора щодо свого призначення на посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского», таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора.

У подальшому, представниками окупаційної адміністрації держави-агресора, так званим «начальником Департамента здравоохранения Херсонской области ОСОБА_6 », матеріали стосовно якого розслідуються в окремому кримінальному провадженні, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 08.06.2022 прийнято «приказ «О назначении исполняющего обязанности главного врача Государственного бюджетного учреждения здравоохранения Херсонской области «Херсонская городская клиническая больница им. А.С. Лучанского» ОСОБА_5 ».

Усупереч вимог ст. ст. 1, 3, 16, 17, 24-2 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» № 2801-XII від 19.01.1992, та на виконання незаконного наказу про призначення на посаду виконуючого обов`язки головного лікаря ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского» ОСОБА_5 приступив до виконання організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій захопленого представниками російської федерації КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради та розпочав активно вчиняти дії щодо реалізації рішень та дій окупаційної адміністрації держави-агресора.

Так, у період з червня по жовтень 2022 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи у м. Херсоні, виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ «ХГКБ им. А.С. Лучанского», з метою завдання шкоди Україні, вчинив умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом передачі матеріальних ресурсів, які перебували на балансі установи, а також підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань та окупаційної адміністрації рф, зокрема:

- регулярно проводив агітації серед медичного персоналу щодо необхідності співпраці з окупаційною владою;

- організовував примусове отримання працівниками закладу заробітної плати у рублях російської федерації, тим самим приводячи в дію указ голови незаконно створеної військової-цивільної адміністрації «Военно-гражданская администрация Херсонской области» ОСОБА_7 № 027-р від 23.05.2022 та розпорядження № 026-р від 23.05.2022 «Про введение бивалютной зоны в Херсонськой области»;

- на виконання незаконного «приказа министерства здравоохранения Херсонской области № 2 от 28.10.2022 «Об организации евакуации ГБУЗ Херсонской области», організував та здійснив евакуацію майна, у тому числі матеріально-технічних цінностей, які перебували на балансі КНП «Херсонська міська клінічна лікарня ім. О.С. Лучанського» Херсонської міської ради, на лівобережну частину Херсонської області, а саме: автомобіль «Швидка медична допомога» ГАЗ НОМЕР_2 , автомобіль Toyota НІАСЕ ВТ 15-52 АК 1998 року, а також медичної документації КНП «Херсонська міська клінічна лікарня імені О.С. Лучанського» Херсонської міської ради до незаконно створених так званих «Государственных бюджетных учреждений здравоохранения Херсонской области», розташованих на окупованій території лівобережної частини Херсонської області.

У подальшому, у зв`язку деокупацією Збройними силами України правобережної частини Херсонської області, у тому числі міста Херсон, у період жовтня-листопада 2022 року, але не пізніше 11.11.2022, представники незаконних збройних, воєнізованих формувань, створених на тимчасово окупованій території, збройні, воєнізовані формуванням держави-агресора, незаконних органів влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційної адміністрації держави-агресора, провели так звану евакуацію з правобережної частини Херсонської області та продовжили забезпечувати функціонування незаконних органів влади, установ та організацій на окупованій території лівобережної частини Херсонської області, у тому числі закладів охорони здоров`я.

Достовірно знаючипро вищевказаніобставини,які єзагальновідомим фактом,громадянин України ОСОБА_5 , у не встановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 06.02.2023, перебуваючи на лівобережній частині Херсонської області, будучи проросійсько налаштованим до діючої легітимної влади в Україні, достеменно проінформованим та розуміючи факт захоплення лівобережжя Херсонщини збройними силами російської федерації, усвідомлюючи та будучи обізнаним про те, що Херсонська область є невід`ємною складовою частиною України, що порядок утворення органів виконавчої влади та місцевого самоврядування регулюється виключно Конституцією України та законами України, з метою продовження вчинення подальших умисних дій на допомогу державі-агресору та окупаційній адміністрації держави-агресора добровільно погодився на пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа окупаційної адміністрації держави-агресора та обійняв посаду виконуючого обов`язки головного лікаря незаконно створеного окупаційною адміністрацією «Государственное бюджетное учреждение здравоохранения Херсонской области « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на базі КНП «Генічеська центральна лікарня» Генічеської міської ради, таким чином підтримавши рішення та дії держави-агресора та окупаційної адміністрації щодо впровадження на тимчасово окупованій території України системи охорони здоров`я держави-агресора.

Так, починаючи з 06.02.2023 по теперішній час, ОСОБА_5 , перебуваючи у м. Генічеськ Херсонської області, виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ», усвідомлюючи суспільно-небезпечний характер своїх дій та передбачаючи суспільно-небезпечні наслідки, з метою завдання шкоди Україні, продовжує вчиняти умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань рф та окупаційної адміністрації рф, зокрема перебуваючи на займаній посаді, здійснюючи управління, організацію і забезпечення діяльності вказаної установи, 07.03.2023 на базі об`єктів, що знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 , здійснив реєстрацію в окупаційних органах держави-агресора так званого (мовою оригіналу) «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения «Херсонская городская клиническая больница им. А.С. Лучанского», а також «Государственного бюджетного учреждения здравоохранения Херсонськой области «Геническая центральная районная больница», що розташоване на базі об`єктів за адресою: АДРЕСА_3 .

Крім того, ОСОБА_5 , виконуючи обов`язки головного лікаря незаконно створеної установи ГБУЗ ХО «Геническая ЦРБ», з метою завдання шкоди Україні, перебуваючи у АДРЕСА_3 , з 06.02.2023 по теперішній час продовжує вчиняти умисні дії, спрямовані на допомогу державі-агресору російської федерації, збройним формуванням російської федерації та окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом підтримки дій та рішень держави-агресора рф, збройних формувань рф та окупаційної адміністрації рф, зокрема перебуваючи на займаній посаді, продовжує незаконно реалізовувати політику російської федерації в галузі охорони здоров`я щодо ідеї інтеграції медичних закладів України в систему охорони здоров`я російської федерації; взаємодії з представниками незаконно створених «правоохоронних» органів та окупаційною адміністрацією держави-агресора.

Вказані дії ОСОБА_5 органом досудового розслідування кваліфіковано за ч.1 ст. 111-2 ККУкраїни, щозгідно ст. 12 КК Українивідноситься докатегорії особливо тяжкихзлочинів,санкцією заякий передбаченопокарання увиді позбавлення волі на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.

Підозра на даній стадії досудового розслідування є обґрунтованою та підтверджена зібраними матеріалами кримінального провадження.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна ОСОБА_5 володіє на праві приватної власності, земельною ділянкою з кадастровим номером 6510100000:17:002:0067, за адресою: АДРЕСА_1 .

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Згідно вимог п. 3 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи.

Відповідно до ч. 5 ст. 170 КПК України, у випадку, передбаченому п. 3 ч. 2 цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Відповідно до ч. 2 ст. 173 КПК України, при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:правову підставу для арешту майна; можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п.1 ч.2 ст. 170 цього Кодексу); наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених п.п. 3, 4 ч.2 ст. 170 цього Кодексу); можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п. 2 ч.2 ст. 170 цього Кодексу); розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п. 4 ч.2ст. 170 цього Кодексу); розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Виходячи із даних матеріалів кримінального провадження, на цьому етапі провадження потреби досудового розслідування виправдовують таке втручання у права та інтереси власників майна з метою виконання завдань кримінального провадження, так як незастосування арешту в даному випадку може призвести до зникнення вказаного майна, які можуть перешкодити кримінальному провадженню.

З урахуванням наведеного, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 170-173, 309 КПК України, слідчий суддя

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Накласти арешт на майно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яке належить йому на праві приватної власності, а саме:

-земельну ділянку з кадастровим номером 6510100000:17:002:0067, за адресою: АДРЕСА_1 ,

шляхом заборони розпорядження ним та його відчуження.

Ухвала підлягає негайному виконанню слідчим, прокурором.

Ухвала може бути оскаржена протягом п`яти днів з дня її проголошення безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду.

Ухвала може бути скасована в порядку ст.174 КПК України за клопотанням власника, володільця майна, що не був присутнім під час розгляду.

Слідчий суддя ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117871864
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —490/1749/24

Ухвала від 25.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 13.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.03.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні