Ухвала
від 13.03.2024 по справі 335/13833/17
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

1Справа № 335/13833/17 2-а/335/14/2024

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 березня 2024 року м. Запоріжжя

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя у складі

головуючого - судді Мінаєва М.М.,

при секретарі - Печерей О.С.,

за участю

представників позивача - Пантюха С.І., адвоката Слєсаря О.В.,

розглянувши у відкритому підготовчому судовому засіданні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Гайда» до виконавчого комітету Запорізької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Будинковий комітет по проспекту Соборному, 153, про визнання нечинним і скасування рішення органу місцевого самоврядування,

В С Т А Н О В И В:

У листопаді 2017 року ОСББ «Гайда» звернулось до Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя, як адміністративного суду, з адміністративним позовом про визнання нечинним та скасування рішення Виконавчого комітету Запорізької міської ради №409 від 27.07.2017 «Про надання дозволу на порушення об`єкта благоустрою голові будинкового комітету «Соборний 153» ОСОБА_1 ».

Рішенням Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 12.12.2018, залишеним без змін постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 06.03.2019, у задоволенні позову відмовлено.

Постановою Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 15.11.2023 Рішення Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 12.12.2018 та постанова Третього апеляційного адміністративного суду від 06.03.2019 скасовані, а справу №335/13833/17 направлено до суду першої інстанції на новий судовий розгляд.

04.12.2023 справа № 335/13833/17 надійшла до Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя.

Ухвалою від 06.12.2023 справу було прийнято до свого провадження суддею Мінаєвим М.М. та призначене підготовче судове засідання, учасникам справи були встановлені строки для подання письмових заяв по суті спору та доказів на їх обґрунтування.

У підготовчому судовому засіданні представники позивача Пантюх С.І. та адвокат Слєсарь О.В. позовні вимоги підтримали, додаткових письмових заяв по суті спору не подали, надавши додаткові письмові докази.

Відповідач, будучи належним чином повідомлений про час і місце проведення підготовчого судового засідання, явку свого представника не забезпечив без повідомлення причин, письмового відзиву на позов не надав, заяв з процесуальних питань не подав.

Щодо участі у справі Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, у статусі третьої особи, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, суд виходить з такого.

Відповідно до п. 10 Перехідних положень чинного КАС України, справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 173 КАС України одним із завдань підготовчого провадження є остаточне визначення предмета спору та характеру спірних правовідносин, позовних вимог та складу учасників судового процесу.

Будинковий комітет по проспекту Соборному, 153, як орган самоорганізації населення без статусу юридичної особи, був залучений до участі у справі як третя особа, що не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на підставі ухвали Орджонікідзевського районного суду м. Запоріжжя від 09.11.2017 про відкриття провадження у справі, з тих міркувань, що рішення у справі може вплинути на права та інтереси вказаного будинкового комітету.

Протягом первісного розгляду справи позивач послідовно заперечував проти участі Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, у цій справі, посилаючись на відсутність у цього органу статусу юридичної особи та, як наслідок, адміністративної процесуальної правоздатності.

Під час перегляду справи в апеляційному та касаційному порядку відповідні судові інстанції не надали окремої оцінки доводам позивача щодо недопустимості участі у справі Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, з вказаних підстав.

Під час підготовчого судового засідання після повернення справи на новий судовий розгляд представники продовжували наполягати на наведених вище доводах.

В судові засідання 10.01.2024 та 31.01.2024 з`являлись представники Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, - ОСОБА_1 та адвокат Штабовенко Д.В., які подали письмові пояснення по суті позовних вимог із запереченнями проти їх задоволення.

Крім того, вказані особи наполягали на тому, що Будинковий комітет по проспекту Соборному, 153, має право брати участь у цій справі, а на підтвердження правосуб`єктності цього утворення надали такі документи:

1)Рішення Запорізької міської ради сьомого скликання від 26.02.2016 № 9 «Про надання дозволу на створення органу самоорганізації населення Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153»;

2)Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 23.05.2016 № 275 «Про легалізацію шляхом повідомлення про заснування Будинкового комітету по АДРЕСА_1 ».

В матеріалах справи також наявна копія Протоколу № 2 загальних зборів мешканців будинку АДРЕСА_1 від 19.03.2016, яким зафіксовані рішення вказаних зборів про створення будинкового комітету шляхом повідомлення про заснування, про вибори самого комітету у складі 9-ти осіб, в тому числі ОСОБА_1 як його голови.

В наступні судові засідання на стадії підготовчого провадження представники вказаного органу не з`явились.

Частиною першою статті 5 Закону України «Про місцеве самоврядування в України» передбачено, що система місцевого самоврядування включає, зокрема, органи самоорганізації населення.

Законом України «Про органи самоорганізації населення» встановлено, що:

органи самоорганізації населення це представницькі органи, що створюються жителями, які на законних підставах проживають на території села, селища, міста або їх частин, для вирішення завдань, передбачених цим Законом; такі органи мають власні повноваження, надані відповідно доКонституціїта законів України сільською, селищною, міською або районною у місті (у разі її створення) радою органу самоорганізації населення під час його утворення, а також можуть бути наділені повноваженнями, делегованими відповідною місцевою радою (ст. 1);

орган самоорганізації населення є однією з форм участі членів територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах у вирішенні окремих питань місцевого значення (ч. 1 ст. 3);

органами самоорганізації населення є будинкові, вуличні, квартальні комітети, комітети мікрорайонів, комітети районів у містах, сільські, селищні комітети (ч. 2 ст. 3).

основними завданнями органів самоорганізації населення є: створення умов для участі жителів у вирішенні питань місцевого значення в межахКонституціїі законів України; задоволення соціальних,культурних,побутових таінших потребжителів шляхомсприяння унаданні їмвідповідних послуг; участь у реалізації соціально-економічного, культурного розвитку відповідної території, інших місцевих програм (ч. 3 ст. 3);

органи самоорганізації населення діють на підставіКонституції України, цього та інших законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади (а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим та рішень Ради міністрів Автономної Республіки Крим), рішень відповідних органів місцевого самоврядування, рішень місцевого референдуму, статутів територіальних громад, розпоряджень сільського, селищного, міського голови, голови районної у місті (у разі її створення) ради, виданих у межах своїх повноважень, положень про органи самоорганізації населення, рішень зборів (конференції) жителів за місцем проживання, які їх обрали; орган самоорганізації населення, утворений за дозволом районної у місті ради, керується у своїй діяльності також рішеннями міської ради та її виконавчого органу (ст. 4);

орган самоорганізації населення з питань, віднесених до його повноважень, може приймати рішення організаційно-розпорядчого характеру (ч. 1 ст. 20);

рішення органу самоорганізації населення, що не відповідають чинному законодавству або прийняті з питань, не віднесених до його повноважень, зупиняються відповідною сільською, селищною, міською, районною у місті (у разі її створення) радою з одночасним зверненням до суду про скасування такого рішення (ч. 3 ст. 20);

рішення, дії та бездіяльність органів самоорганізації населення та їх членів можуть бути оскаржені до відповідної ради або до суду (ч. 1 ст. 28).

Відповідно до ч. 1 ст. КАС України у чинній редакції, здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами), адміністратором за випуском облігацій.

Аналогічна норма була передбачена й ч. 1 ст. 48 КАС України у редакції, чинній до 15.12.2017.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 3 КАС України у редакції, чинній до 15.12.2017, було встановлено, що суб`єкт владних повноважень це орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 КАС України у чинній редакції суб`єкт владних повноважень це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

Таким чином, органи самоорганізації населення, як органи, що входять до системи місцевого самоврядування, наділені власними управлінськими функціями на підставі законодавства, можуть набувати процесуальних прав та власними діями їх реалізовувати в адміністративному судочинстві незалежно від наявності у них статусу юридичної особи.

Відповідно до ч. 11 ст. 13 Закону України «Про органи самоорганізації населення» органи самоорганізації населення можуть легалізувати своє заснування шляхом письмового повідомлення відповідного виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про органи самоорганізації населення» збори (конференція) жителів на підставі рішення сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради про створення органів самоорганізації населення відповідно доКонституціїта законів України, інших нормативно-правових актів, актів та рішень відповідних органів місцевого самоврядування затверджують Положення про орган самоорганізації населення.

Статтею 11 вказаного Закону передбачено, що орган самоорганізації населення обирається терміном на строк повноважень відповідної ради, якщо інше не передбачено рішенням ради чи положенням про орган самоорганізації населення.

Повноваження Запорізької міської ради сьомого скликання припинились з початком роботи Запорізької міської ради восьмого скликання, тобто з 01.12.2020.

В матеріалах справи відсутнє Положення про Будинковий комітет по проспекту Соборному, 153, як і відсутнє і будь-яке рішення Запорізької міської ради щодо обчислення строків повноважень вказаного органу самоорганізації населення у спосіб інший, ніж передбачено ст. 11 Закону України «Про органи самоорганізації населення».

Отже, суд приходить до висновку, що повноваження Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, як органу самоорганізації населення, створеного за дозволом Запорізької міської ради сьомого скликання (рішення № 9 від 26.02.2016), також були припинені з 01.12.2020, внаслідок чого вказаний орган втратив адміністративну процесуальну правосуб`єктність і не може брати участі у цій справі під час її нового судового розгляду.

Доказів створення Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, як органу самоорганізації населення на строк повноважень Запорізької міської ради восьмого скликання, суду також надано не було.

Щодо витребування доказів чи вирішення інших питань, зазначених у ч. 2 ст. 180 КАС України, від учасників справи клопотань не надійшло.

Підстав для прийняття в підготовчому судовому засіданні судових рішень, зазначених у п. п. 1, 2 ч. 2 ст. 183 КАС України, станом на час його проведення не встановлено.

Враховуючи вищенаведене, керуючись ст. ст. 12, 18, 43, 173, 180, 183 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

Вважати припиненою участь у цій справі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, - Будинкового комітету по проспекту Соборному, 153, як органу самоорганізації населення, створеного за дозволом Запорізької міської ради сьомого скликання (рішення № 9 від 26.02.2016).

Підготовче провадження в адміністративній справі за адміністративним позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Гайда» до Виконавчого комітету Запорізької міської ради №409 від 27.07.2017 «Про надання дозволу на порушення об`єкта благоустрою голові будинкового комітету «Соборний 153» ОСОБА_1 » - закрити.

Судовий розгляд справи призначити на 11 год. 30 хв. 01.04.2024.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя М.М. Мінаєв

СудОрджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення13.03.2024
Оприлюднено14.03.2024
Номер документу117617610
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —335/13833/17

Постанова від 15.04.2024

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 13.03.2024

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м. Запоріжжя

Мінаєв М. М.

Постанова від 15.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 23.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Постанова від 06.03.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 13.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 06.02.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні