ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
06 березня 2024 рокусправа № 380/2197/24
зал судових засідань № 12
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого суддіКузана Р.І.,
секретар судового засіданняЯщишин І.А.,
за участю:
представника позивачаПавлюк О.В.,
представника відповідачаБолотіна М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ІВА-ФАРМ» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення,-
в с т а н о в и в :
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІВА-ФАРМ» (місцезнаходження: 79049, м. Львів, пр. Червоної Калини, 58, кв. 383, код ЄДРПОУ 20534407) (далі позивач, ТзОВ «ІВА-ФАРМ») звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ ВП 43968090) (далі відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158041/20534407 від 13.12.2023, прийняте комісією Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що ним 08.12.2023 складено таблицю даних платника податку на додану вартість, яку разом із поясненнями та первинними бухгалтерськими документами направлено на реєстрацію до податкового органу. Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158041/20534407 від 13.12.2023. Підставою для неврахування таблиці даних зазначено недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, зазначеної у Таблиці даних платника податку: недотримання п.14 Порядку; відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг платником податку.
Таке рішення, на думку позивача, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки відповідач обмежився лише загальною оцінкою діяльності позивача, без вказання конкретних причин для неврахування таблиці даних.
Позивач вказує, що до таблиці даних ним були надані пояснення та копії документів, якими підтверджується здійснення на постійній основі господарської діяльності позивачем за різними видами, в тому числі за кодами ДКПП 73.20, 68.20. Надані позивачем пояснення та документи, в сукупності з даними податкової та фінансової звітності ТзОВ «ІВА-ФАРМ» свідчать про можливість та реальність здійснення господарських операцій позивачем за відповідними видами діяльності, що свідчить про необґрунтованість висновків відповідача про відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг платником податку.
Таким чином, вважає вказані відповідачем підстави для прийняття оскаржуваного рішення необґрунтованими, а рішення протиправним.
Ухвалою судді від 05.02.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.
Представник відповідача подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість при прийнятті рішення №10158041/20534407 від 13.12.2023 встановлено відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) позивачем згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку. Вважає, що в оскаржуваному рішенні Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко зазначено підставу його прийняття. Покликаючись на правомірність оспорюваного рішення та наявність підстав для його прийняття представник відповідача вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними. Просить відмовити в задоволенні позову повністю.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала з підстав, викладених в позовній заяві. Просила суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.
Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.
ТзОВ «ІВА-ФАРМ» (код ЄДРПОУ: 20534407) є юридичною особою, зареєстрованою у відповідності до чинного законодавства, що підтверджується записом у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 1004151070042054388 від 20.12.2022.
Видами діяльності ТзОВ «ІВА-ФАРМ» за кодами КВЕД є:
47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах;
21.20 Виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів;
23.32 Виробництво цегли, черепиці та інших будівельних виробів із випаленої глини;
46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами;
82.11 Надання комбінованих офісних адміністративних послуг;
82.30 Організування конгресів і торговельних виставок;
82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.;
52.24 Транспортне оброблення вантажів;
63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.;
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
73.11 Рекламні агентства;
73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки;
41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
ТзОВ «ІВА-ФАРМ» 08.12.2023 подало до ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. До таблиці даних позивач додав пояснення та первинні документи, в кількості 18 додатків, що підтверджується відповідними квитанціями. Зокрема:
- пояснення до таблиці даних платника податку на додану вартість;
- Виписка з ЄДР ТзОВ « ІВА-ФАРМ»;
- наказ №01/12-23 від 01.12.2023 Про затвердження штатного розпису з копією Штатного розпису;
- Повідомлення за формою 20-ОПП в кількості 2шт;
- Договір про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021 з ТОВ «ЕВЕА ФАРМА»;
- Додаткова угода від 31.12.2022 до Договору про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021;
- Додаткова угода №13/22 від 01.02.2023 до Договору про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021;
- Акт здачі-приймання наданих послуг №2954 від 15.03.2023;
- Податкова накладна « 104 від 15.03.2023;
- Платіжна інструкція №1244 від 30.10.2023;
- Додаткова угода №17/22 від 03.07.2023 Договору про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021;
- Акт здачі-приймання наданих послуг №8091 від 12.09.2023;
- Податкова накладна №16 від 12.09.2023;
- Рішення про реєстрацію податкової накладної №16 від 12.09.2023;
- Платіжна інструкція №1186 від 21.09.2023;
- Платіжна інструкція №1243 від 30.10.2023;
- Договір про надання послуг №185-Л/М/21 від 09.08.2021, укладеного з ТОВ «Тетафарм» з додатками;
- Акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) №4928 від 30.04.2023;
- Податкова накладна « 123 від 30.04.2023;
- Платіжна інструкція від 30.05.2023;
- Акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) №6717 від 30.06.2023;
- Податкова накладна №143 від 30.06.2023;
- Рішення про реєстрацію податкової накладної №143 вд 30.06.2023;
- Платіжна інструкція від 27.11.2023;
- Договір №122_8UP про надання послуг від 01.03.2023, укладеного з ПП «Центр медично-фармацевтичної інформації «Медикал Дата Менеджмент» з додатками;
- Додаткова угода від 30.06.2023 до Договору №122_8UP про надання послуг від 01.03.2023;
- Акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №7434 від 01.08.2023;
- Деталізація до Акту здачі-приймання робіт (прийняття послуг) №7434 від 01.08.2023;
- Податкова накладна №67 від 01.08.2023;
- Рішення про реєстрацію податкової накладної №67 від 01.08.2023;
- Платіжна інструкція від 06.09.2023.
В поясненнях позивачем зазначено, що ТзОВ «ІВА-ФАРМ» здійснює господарську діяльність на ринку України з вересня 1993 року. Основним видом діяльності Товариства є роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах. Господарська діяльність Товариства полягає в роздрібній реалізації фармацевтичних, медичних та інших товарів, в тому числі і лікарських засобів, через аптечні заклади (КВЕД 47.73).
Також зазначив, що ТзОВ «ІВА-ФАРМ» володіє достатнім обсягом основних засобів, матеріально-технічних та трудових ресурсів для ведення господарської діяльності.
Роздрібна торгівля лікарськими засобами є ліцензійною діяльністю та потребує отримання ліцензії на кожну аптеку окремо, що відбувається шляхом внесення до відповідного відкритого реєстру адреси аптечного закладу, в якому здійснюється діяльність та найменування юридичної особи, що здійснюватиме там діяльність. Отриманню ліцензії передує проходження кожним аптечним закладом передліцензійної перевірки в органі ліцензування на предмет наявності необхідної матеріально-технічної бази, зокрема відповідність приміщенням ліцензійним умовам, наявність необхідного обладнання для ведення даного виду господарської діяльності, наявність персоналу необхідного рівня кваліфікації.
Перелік структурних підрозділів позивача та адреси фактичного здійснення господарської діяльності цих структурних підрозділів міститься у Ліцензійному реєстрі з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, який ведеться Державною лікарською службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками.
Для здійснення господарської діяльності позивачем використовуються орендовані приміщення, передані позивачу у володіння та користування на підставі договорів оренди або ж суборенди.
В поясненнях позивач вказав також перелік та адреси аптечних закладів, в яких ним ведеться господарська діяльність. Крім цього повідомив, що інформація про наявні основні засоби (власні та орендовані) відображена у Повідомленнях про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП, які подаються податковим органам у встановленому законодавством порядку.
Товариство не володіє складськими приміщеннями. Залишки товарних запасів зберігаються безпосередньо в аптечних закладах, в яких здійснюється їх реалізація, оскільки зберігання лікарських засобів може здійснюватися виключно на ліцензованих складах або у місці їх реалізації.
Товариство має розгалужену мережу аптечних закладів, тобто має необхідну кількість основних фондів для надання послуг з мерчендайзингу, передпродажної підготовки товарів, збору інформації про популярність товарів тощо.
Інформація про наявні основні засоби (власні та орендовані) відображена у Повідомленнях про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП, які подані податковим органам у встановленому законодавством порядку.
Товариство володіє необхідними трудовими ресурсами для надання вказаних послуг. Так, станом на 30.09.2023 середньорічна кількість найманих працівників становить 84 працівника.
Станом на дату подання цих пояснень, відповідно до даних електронного кабінету платника недоїмка відсутня. Дохід від будь-якої діяльності Товариства (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, згідно даних фінансової звітності станом на 30.09.2023, складає 165 419 тисяч гривень.
За 3 квартали 2023 року до бюджету сплачено 1 698 645 грн. податку на додану вартість, порівняно з 286 142 грн., сплачених за 3 квартали 2022 року. За 3 квартали 2023 року до бюджету сплачено 232 583 грн. податку на прибуток, порівняно з 134 900 грн. сплачених за 3 квартали 2022 року
Оскільки позивач здійснює реалізацію лікарських засобів та медичних товарів через зазначену в поясненнях мережу аптечних закладів, він має можливість надавати послуги з дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги), надавати в користування частину площі аптек для розміщення рекламних матеріалів і т.д.
Послуги з долслідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги) за кодом ДКПП 73.20 надаються позивачем на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних по таких послугах.
В поясненнях позивач також зазначив, що у 2023 році податкові накладні з кодом 73.20 реєструються за результатами наданих послуг для ТОВ «ЕВЕА ФАРМА», ТОВ «Тетафарм» (код ЄДРПОУ 37443639), ПП «Центр медично-фармацевтичної інформації «Медикал дата менеджмент» (код ЄДРПОУ 31033371).
За результатами наданих послуг позивачем реєструються податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 68.20.
ДПС України 08.12.2023 сформовано квитанцію в якій зазначено, що інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 08.12.2023 за №9333070638, не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Комісією Головного управління ДПС у Львівській області 13.12.2023 прийнято рішення №10158041/20534407 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Підставою для неврахування зазначено: недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, зазначеної у Таблиці даних платника податку: недотримання п.14 Порядку; відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.
Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав та інтересів.
При вирішенні спору суд керувався таким.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно з пп.16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).
Згідно з п.2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
- така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
- зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P.
Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:
- стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;
- до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД /ДКПП умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні довірчі послуги", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Абзацом 2 п.25 Порядку №1165 передбачено, що Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
З системного аналізу наведених вище правових норм суд приходить до висновку, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Судом з матеріалів справи встановлено, що 08.12.2023 ТзОВ «ІВА-ФАРМ» подало до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком №1165. До таблиці даних позивач додав пояснення та первинні документи, якими підтверджується здійснення ним господарської діяльності з надання рекламних та маркетингових послуг.
Комісією Головного управління ДПС у Львівській області 12.12.2023 прийнято рішення №10158041/20534407 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Перевіривши оскаржуване рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість суд встановив, що таке рішення прийнято з підстав відсутності факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.
Водночас, це рішення не містить конкретних причин неврахування таблиці даних та у ньому не наведені жодні обставини невідповідності визначених у таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
При вирішені цього спору суд керується частиною другою статті 2 КАС України, в силу якої, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
При цьому, загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд зазначає, що в оскаржуваному рішенні контролюючим органом не наведено обставин, які слугували підставою для наведених у ньому висновків, а також не надано обґрунтувань щодо твердження про те, які конкретно види діяльності позивача не відповідають наявним у нього основним засобам. Відповідачем не надано жодних доказів, які досліджувалися комісією Головного управління ДПС у Львівській області, та які слугували підставою для прийняття спірного рішення.
Водночас, надіслані позивачем комісії пояснення та документи, на переконання суду, в повній мірі підтверджують надання позивачем на постійній основі вказаних у такій таблиці даних послуг.
Пунктом 22 Порядку №1165 встановлено, що таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Враховуючи вище викладене, суд приходить до висновку про необґрунтованість посилань Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області на відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку, як на підставу для прийняття рішення про неврахування таблиці даних, поданої ТзОВ «ІВА-ФАРМ».
Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, які необхідно задовольнити.
Відповідно до ст. 139 КАС України на користь позивача з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі по 3028,00 грн.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158041/20534407 від 13.12.2023, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України.
Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 код ЄДРПОУ ВП 43968090) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІВА-ФАРМ» (місцезнаходження: 79049, м. Львів, пр. Червоної Калини, 58, кв. 383, код ЄДРПОУ 20534407) судовий збір в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду складене та підписане 11.03.2024.
СуддяР.І. Кузан
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117659672 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні