ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 жовтня 2024 рокуЛьвівСправа № 380/2197/24 пров. № А/857/19261/24
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:
головуючої судді: Судової-Хомюк Н.М.,
суддів: Онишкевича Т.В., Сеника Р.П.
за участі секретаря судового засідання: Демчик Л.Р.,
представника позивача: не з`явився,
представника відповідача: Болотін М.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року у справі № 380/2197/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Іва Фарм» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення,-
суддя в 1-й інстанції Кузан Р.І.,
час ухвалення рішення не зазначено,
місце ухвалення рішення м. Львів,
дата складання повного тексту рішення 11.03.2024,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ІВА-ФАРМ» (далі також ТзОВ «ІВА-ФАРМ», позивач) звернулося в Львівський окружний адміністративний суд з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі також ГУ ДПС у Львівській області, відповідач) в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158041/20534407 від 13.12.2023, прийняте комісією Головного управління Державної податкової служби у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що ним 08.12.2023 складено таблицю даних платника податку на додану вартість, яку разом із поясненнями та первинними бухгалтерськими документами направлено на реєстрацію до податкового органу. Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158041/20534407 від 13.12.2023. Підставою для неврахування таблиці даних зазначено недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, зазначеної у Таблиці даних платника податку: недотримання п.14 Порядку; відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг платником податку.
Таке рішення, на думку позивача, є безпідставним та необґрунтованим, оскільки відповідач обмежився лише загальною оцінкою діяльності позивача, без вказання конкретних причин для неврахування таблиці даних.
Вказує, що до таблиці даних ним були надані пояснення та копії документів, якими підтверджується здійснення на постійній основі господарської діяльності позивачем за різними видами, в тому числі за кодами ДКПП 73.20, 68.20. Надані позивачем пояснення та документи, в сукупності з даними податкової та фінансової звітності ТзОВ «ІВА-ФАРМ» свідчать про можливість та реальність здійснення господарських операцій позивачем за відповідними видами діяльності, що свідчить про необґрунтованість висновків відповідача про відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг платником податку.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість №10158041/20534407 від 13.12.2023, прийняте Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України.
Стягнуто з Головного управління ДПС у Львівській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ІВА-ФАРМ» судовий збір в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн. 00 коп.
Не погодившись із ухваленим рішенням, його оскаржив відповідач, вважає, що оскаржуване рішення прийняте з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, порушення норм матеріального права, просить скасувати рішення та ухвалити нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити повністю.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначає, що в оскаржуваному рішенні Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних чітко зазначено підставу його прийняття.
Позивач своїм правом на подання відзиву на апеляційну скаргу не скористався, відповідно до частини 4 статті 304 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відсутність відзиву на апеляційну скаргу не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Переглянувши судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення вимог скаржника, виходячи із такого.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, ТзОВ «ІВА-ФАРМ» (код ЄДРПОУ: 20534407) є юридичною особою, зареєстрованою у відповідності до чинного законодавства, що підтверджується записом у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером 1004151070042054388 від 20.12.2022.
Видами діяльності ТзОВ «ІВА-ФАРМ» за кодами КВЕД є:
47.73 Роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах;
21.20 Виробництво фармацевтичних препаратів і матеріалів;
23.32 Виробництво цегли, черепиці та інших будівельних виробів із випаленої глини;
46.46 Оптова торгівля фармацевтичними товарами;
82.11 Надання комбінованих офісних адміністративних послуг;
82.30 Організування конгресів і торговельних виставок;
82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.;
52.24 Транспортне оброблення вантажів;
63.99 Надання інших інформаційних послуг, н.в.і.у.;
68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;
73.11 Рекламні агентства;
73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки;
41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
ТзОВ «ІВА-ФАРМ» 08.12.2023 подало до ГУ ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. До таблиці даних позивач додав пояснення та первинні документи, в кількості 18 додатків, що підтверджується відповідними квитанціями. Зокрема:
- пояснення до таблиці даних платника податку на додану вартість;
- виписка з ЄДР ТзОВ « ІВА-ФАРМ»;
- наказ №01/12-23 від 01.12.2023 Про затвердження штатного розпису з копією Штатного розпису;
- повідомлення за формою 20-ОПП в кількості 2шт;
- договір про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021 з ТОВ «ЕВЕА ФАРМА»;
- додаткова угода від 31.12.2022 до Договору про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021;
- додаткова угода №13/22 від 01.02.2023 до Договору про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021;
- акт здачі-приймання наданих послуг №2954 від 15.03.2023;
- податкова накладна « 104 від 15.03.2023;
- платіжна інструкція №1244 від 30.10.2023;
- додаткова угода №17/22 від 03.07.2023 Договору про надання маркетингових послуг №ЕІ/01/10/21 від 01.10.2021;
- акт здачі-приймання наданих послуг №8091 від 12.09.2023;
- податкова накладна №16 від 12.09.2023;
- рішення про реєстрацію податкової накладної №16 від 12.09.2023;
- платіжна інструкція №1186 від 21.09.2023;
- платіжна інструкція №1243 від 30.10.2023;
- договір про надання послуг №185-Л/М/21 від 09.08.2021, укладеного з ТОВ «Тетафарм» з додатками;
- акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) №4928 від 30.04.2023;
- податкова накладна « 123 від 30.04.2023;
- платіжна інструкція від 30.05.2023;
- акт здачі-приймання робіт (наданих послуг) №6717 від 30.06.2023;
- податкова накладна №143 від 30.06.2023;
- рішення про реєстрацію податкової накладної №143 вд 30.06.2023;
- платіжна інструкція від 27.11.2023;
- договір №122_8UP про надання послуг від 01.03.2023, укладеного з ПП «Центр медично-фармацевтичної інформації «Медикал Дата Менеджмент» з додатками;
- додаткова угода від 30.06.2023 до Договору №122_8UP про надання послуг від 01.03.2023;
- акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) №7434 від 01.08.2023;
- деталізація до Акту здачі-приймання робіт (прийняття послуг) №7434 від 01.08.2023;
- податкова накладна №67 від 01.08.2023;
- рішення про реєстрацію податкової накладної №67 від 01.08.2023;
- платіжна інструкція від 06.09.2023.
В поясненнях позивачем зазначено, що ТзОВ «ІВА-ФАРМ» здійснює господарську діяльність на ринку України з вересня 1993 року. Основним видом діяльності Товариства є роздрібна торгівля фармацевтичними товарами в спеціалізованих магазинах. Господарська діяльність Товариства полягає в роздрібній реалізації фармацевтичних, медичних та інших товарів, в тому числі і лікарських засобів, через аптечні заклади (КВЕД 47.73).
Також зазначив, що ТзОВ «ІВА-ФАРМ» володіє достатнім обсягом основних засобів, матеріально-технічних та трудових ресурсів для ведення господарської діяльності.
Роздрібна торгівля лікарськими засобами є ліцензійною діяльністю та потребує отримання ліцензії на кожну аптеку окремо, що відбувається шляхом внесення до відповідного відкритого реєстру адреси аптечного закладу, в якому здійснюється діяльність та найменування юридичної особи, що здійснюватиме там діяльність. Отриманню ліцензії передує проходження кожним аптечним закладом передліцензійної перевірки в органі ліцензування на предмет наявності необхідної матеріально-технічної бази, зокрема відповідність приміщенням ліцензійним умовам, наявність необхідного обладнання для ведення даного виду господарської діяльності, наявність персоналу необхідного рівня кваліфікації.
Перелік структурних підрозділів позивача та адреси фактичного здійснення господарської діяльності цих структурних підрозділів міститься у Ліцензійному реєстрі з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, який ведеться Державною лікарською службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками.
Для здійснення господарської діяльності позивачем використовуються орендовані приміщення, передані позивачу у володіння та користування на підставі договорів оренди або ж суборенди.
В поясненнях позивач вказав також перелік та адреси аптечних закладів, в яких ним ведеться господарська діяльність. Крім цього повідомив, що інформація про наявні основні засоби (власні та орендовані) відображена у Повідомленнях про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП, які подаються податковим органам у встановленому законодавством порядку.
Товариство не володіє складськими приміщеннями. Залишки товарних запасів зберігаються безпосередньо в аптечних закладах, в яких здійснюється їх реалізація, оскільки зберігання лікарських засобів може здійснюватися виключно на ліцензованих складах або у місці їх реалізації.
Товариство має розгалужену мережу аптечних закладів, тобто має необхідну кількість основних фондів для надання послуг з мерчендайзингу, передпродажної підготовки товарів, збору інформації про популярність товарів тощо.
Інформація про наявні основні засоби (власні та орендовані) відображена у Повідомленнях про об`єкти оподаткування за формою 20-ОПП, які подані податковим органам у встановленому законодавством порядку.
Товариство володіє необхідними трудовими ресурсами для надання вказаних послуг. Так, станом на 30.09.2023 середньорічна кількість найманих працівників становить 84 працівника.
Станом на дату подання цих пояснень, відповідно до даних електронного кабінету платника недоїмка відсутня. Дохід від будь-якої діяльності Товариства (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку, згідно даних фінансової звітності станом на 30.09.2023, складає 165 419 тисяч гривень.
За 3 квартали 2023 року до бюджету сплачено 1 698 645 грн. податку на додану вартість, порівняно з 286 142 грн., сплачених за 3 квартали 2022 року. За 3 квартали 2023 року до бюджету сплачено 232 583 грн. податку на прибуток, порівняно з 134 900 грн. сплачених за 3 квартали 2022 року
Оскільки позивач здійснює реалізацію лікарських засобів та медичних товарів через зазначену в поясненнях мережу аптечних закладів, він має можливість надавати послуги з дослідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги), надавати в користування частину площі аптек для розміщення рекламних матеріалів і т.д.
Послуги з долслідження кон`юктури ринку та виявлення громадської думки (маркетингові послуги) за кодом ДКПП 73.20 надаються позивачем на постійній основі з подальшою реєстрацією податкових накладних по таких послугах.
В поясненнях позивач також зазначив, що у 2023 році податкові накладні з кодом 73.20 реєструються за результатами наданих послуг для ТОВ «ЕВЕА ФАРМА», ТОВ «Тетафарм» (код ЄДРПОУ 37443639), ПП «Центр медично-фармацевтичної інформації «Медикал дата менеджмент» (код ЄДРПОУ 31033371).
За результатами наданих послуг позивачем реєструються податкові накладні з кодами ДКПП 73.20, 68.20.
ДПС України 08.12.2023 сформовано квитанцію в якій зазначено, що інформацію Таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої у контролюючому органі 08.12.2023 за №9333070638, не враховано автоматично через невиконання вимог п. 18 Порядку №1165. Таблицю даних платника податку на додану вартість прийнято до розгляду.
Комісією Головного управління ДПС у Львівській області 13.12.2023 прийнято рішення №10158041/20534407 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість. Підставою для неврахування зазначено: недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, зазначеної у Таблиці даних платника податку: недотримання п.14 Порядку; відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.
Вважаючи вказане рішення відповідача протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з відповідним позовом за захистом своїх прав та інтересів.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку, що оскаржуване рішення не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень. Суд зазначив, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Враховуючи зазначені висновки суду першої інстанції, колегія суддів з такими погоджується та зазначає таке.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Відповідно до частини другої статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Положеннями статті 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регламентовано приписами Податкового кодексу України (далі ПК).
Відповідно до пп. 20.1.45 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
За змістом пп. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Згідно з пп.16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Розділ V ПК України (статті 180-211) регулює порядок нарахування та сплати податку на додану вартість, визначає платників податку, встановлює порядок реєстрації в якості платників ПДВ, визначає об`єкти оподаткування та розміри ставок податку, операції, які звільнені від оподаткування, а також, правила віднесення сум до складу податкового кредиту.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України (далі - Порядок №1165).
Згідно п.2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Пунктами 12-20, 23 Порядку №1165 встановлено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли:
така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України Про державну підтримку сільського господарства України, та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 р. застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статі 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 р.) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12);
зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та P, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D >0,02, P
Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:
стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;
до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД /ДКПП умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Якщо таблиця даних платника податку врахована відповідно до пункту 18 цього Порядку, після прийняття комісією контролюючого органу рішення про неврахування таблиці даних платника податку така таблиця підлягає розгляду відповідно до пункту 15 цього Порядку.
Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Абз.2 п.25 Порядку №1165 передбачено, що Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як вбачається з матеріалів справи 08.12.2023 ТзОВ «ІВА-ФАРМ» подало до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість за формою, затвердженою Порядком №1165.
З поданої таблиці даних платника ПДВ вбачається, що в ній відображено види економічної діяльності відповідно до КВЕД, коди товарів згідно з УКТЗЕД, що відповідає вимогам пункту 13 Порядку № 1165.
Крім того, як вбачається із матеріалів справи, разом з таблицею даних платника податку позивач подав контролюючому органу пояснення, в яких описав про здійснення його господарської діяльності та додав первинні документи, якими підтверджується здійснення ним господарської діяльності з надання рекламних та маркетингових послуг.
Водночас, Комісією Головного управління ДПС у Львівській області 12.12.2023 прийнято рішення №10158041/20534407 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Перевіривши оскаржуване рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про неврахування Таблиці даних платника податку на додану вартість суд першої інстанції встановив, що таке рішення прийнято з підстав відсутності факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку.
Водночас, це рішення не містить конкретних причин неврахування таблиці даних та у ньому не наведені жодні обставини невідповідності визначених у таблиці даних видів діяльності наявним у платника податку основним засобам.
Колегія суддів звертає увагу, що загальними вимогами, які висуваються до акту індивідуальної дії, як акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що скаржником не надано жодних доказів, які досліджувалися комісією Головного управління ДПС у Львівській області, та які слугували підставою для прийняття рішення про неврахування таблиці даних, поданої ТзОВ «ІВА-ФАРМ», в той час, як надіслані позивачем Комісії пояснення та документи в повній мірі підтверджують надання позивачем на постійній основі вказаних у такій таблиці даних послуг.
Відтак, вірним є висновок суду першої інстанції про необґрунтованість посилань Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Львівській області на відсутність факторів виробництва товарів, виконання робіт, вирощування сільськогосподарськими товаровиробниками або надання послуг відображених у податковій накладній/розрахунку коригування, що на постійній основі постачається (надається) згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються платником податку, як на підставу для прийняття рішення про неврахування таблиці даних, поданої ТзОВ «ІВА-ФАРМ».
Виходячи із зазначеного, доводи апеляційної скарги Головного управління ДПС у Львівській області не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи, колегією суддів не встановлено обставин порушення судом першої інстанції норм матеріального чи процесуального права, у зв`язку з чим апеляційну скаргу слід залишити без задоволення.
Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі «РуїзТорія проти Іспанії», параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.
У рішенні «Петриченко проти України» (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.
Згідност. 242 КАС Українирішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідно дост. 316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
З огляду на викладене суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що суд першої інстанції, правильно встановив фактичні обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а відтак апеляційні скарги слід залишити без задоволення.
Відповідно дост.139 КАС Українисудовий збір розподілу не підлягає.
Керуючись ч. 3 ст. 243, ст. 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 КАС України, апеляційний суд,
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області залишити без задоволення.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 06 березня 2024 року у справі № 380/2197/24 без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття і касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Н. М. Судова-Хомюк судді Т. В. Онишкевич Р. П. Сеник Повне судове рішення складено 08.10.24
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.10.2024 |
Оприлюднено | 10.10.2024 |
Номер документу | 122163521 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Судова-Хомюк Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні