ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" березня 2024 р. Справа №914/1262/23
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії:
Головуючий суддяО.В. Зварич
суддіН.М. Кравчук
І.Б. Малех,
секретар судового засідання Р.А. Пишна,
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Сокальської міської ради Львівської області б/н від 01.01.2024 року (вх. № 01-05/2/24 від 01.01.2024 року)
на рішення господарського суду Львівської області від 27.11.2023 року (суддя А.Б. Мазовіта; повний текст рішення складено 07.12.2023 року)
у справі № 914/1262/23
за позовом: Заступника керівника Львівської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації
до відповідача-1: Сокальської міської ради Львівської області (надалі Сокальська міська рада)
до відповідача-2: Фермерського господарства Агро-База (надалі ФГ Агро-База)
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: Військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 )
за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Головного управління Держгеокадастру у Львівській області
про витребування земельної ділянки,
за участю:
від прокуратури: Максимовська С.С. (посвідчення № 068742 від 01.03.2023 року);
від позивача: не з`явився;
від відповідача-1 (в режимі відеоконференції): Піскляк Ю.О. (самопредставництво юридичної особи);
від відповідача-2: не з`явився;
від третьої особи (на стороні позивача): Катревич Н.А. (самопредставництво юридичної особи);
від третьої особи (на стороні відповідача): Телічак Ю.В. (самопредставництво юридичної особи),
ВСТАНОВИВ
Короткий зміст позовних вимог
19.04.2023 року Заступник керівника Львівської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду Львівської області з позовом до Сокальської міської ради, ФГ Агро-База, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача Військової частини НОМЕР_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Головного управління Держгеокадастру у Львівській області про витребування земельної ділянки.
Позовні вимоги мотивовані тим, що спірна земельна ділянка вибула з володіння власника поза його волею, а тому наявні підстави для витребування земельної ділянки з незаконного володіння.
Короткий зміст оскарженого рішення суду першої інстанції
Рішенням господарського суду Львівської області від 27.11.2023 року у справі №914/1262/23 частково задоволено позов Заступника керівника Львівської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації. Витребувано у власність держави в особі Львівської обласної державної адміністрації з незаконного володіння Сокальської міської ради Львівської області земельну ділянку загальною площею 61,0586 га, кадастровий номер 4624883900:07:000:0006, що відноситься до земель оборони та розташована на території Сокальської територіальної громади Львівської області. Стягнуто з Сокальської міської ради Львівської області на користь Львівської обласної прокуратури витрати по сплаті судового збору в розмірі 5 310,27 грн. В частині вимог до відповідача-2 провадження у справі закрито.
В ході розгляду справи суд першої інстанції встановив, що земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 належить до земель оборони, знаходиться у межах прикордонної смуги та може перебувати лише в державній власності, а з урахуванням вимог ст. 122 ЗК України, повноваження щодо розпорядження такою земельною ділянкою належать Львівській обласній державній адміністрації. Неправомірне вибуття спірної земельної ділянки з володіння позивача поза його волею свідчить про порушення інтересів держави, що полягає у порушенні майнових інтересів держави. Таким чином, бездіяльність Львівської обласної державної адміністрації щодо звернення до суду з відповідним позовом свідчить про нездійснення органом виконавчої влади захисту інтересів держави в сфері контролю за додержанням земельного законодавства та є підставою для представництва прокуратурою в суді інтересів держави в особі Львівської обласної державної адміністрації. Суд виснував, що в даному випадку заступник керівника Львівської обласної прокуратури правомірно звернувся до суду в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації, належним чином обґрунтував порушення інтересів держави, необхідність їх захисту та неналежного здійснення.
Короткий зміст вимог апеляційної скарги та узагальнені доводи особи, яка подала апеляційну скаргу
Сокальська міська рада подала апеляційну скаргу на рішення господарського суду Львівської області від 27.11.2023 року у справі № 914/1262/23. Просить скасувати зазначене рішення суду, прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову. Зауважує, що наказом ГУ Держгеокадастру у Львівській області від 21.12.2020 року за №59-ОТГ Сокальській міській раді Львівської області передано земельні ділянки загальною площею 3447,9816 га, в тому числі спірну земельну ділянку з кадастровим номером 4624883900:07:000:0006 з цільовим призначенням землі сільськогосподарського призначення. Зазначає, що зміна цільового призначення земель комунальної форми власності є виключною компетенцією органів місцевого самоврядування, яка проводиться на підставі відповідних проектів устрою, що мають затверджуватись рішенням уповноваженої ради у встановленому законом порядку.
Узагальнені доводи та заперечення інших учасників справи
Заступник керівника Львівської обласної прокуратури в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації у відзиві на апеляційну скаргу заперечує доводи апеляційної скарги. Вказує на те, що спірна земельна ділянка вибула з володіння власника поза його волею, тому наявні підстави для витребування земельної ділянки з незаконного володіння Сокальської міської ради Львівської області. Звертає увагу суду на те, що рішенням Господарського суду Львівської області від 05.09.2016 року у справі №914/1774/16, яке набрало законної сили, встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 входить до складу прикордонної смуги та відноситься до земель оборони. Додає, що земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 може перебувати лише в державній власності, а повноваження щодо розпорядження такою земельною ділянкою належить виключно Львівській обласній державній адміністрації. Зазначає, що прикордонна смуга відноситься до земель оборони, які можуть перебувати лише у державній власності. Також вказує на те, що нерозроблення та незатвердження окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчить про її відсутність, оскільки розміри прикордонної смуги встановлені законом. Відповідно до цього, просить рішення місцевого господарського суду залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
В судовому засіданні представник Сокальської міської ради просив апеляційну скаргу задовольнити, скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позову.
Представник Львівської обласної прокуратури просив залишити без змін оскаржене рішення суду першої інстанції, апеляційну скаргу без задоволення.
28.02.2024 року до Західного апеляційного господарського суду надійшла заява від Львівської обласної державної адміністрації про розгляд справи без участі її представника в зв`язку з перебуванням у щорічній основній відпустці.
Обставини справи
Як вбачається із наявних в матеріалах справи копій документів, 21.12.2020 року наказом Головного управління Держгеокадастру у Львівській області від №59-ОТГ Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність передано Сокальській міській раді (Сокальській територіальній громаді) у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 3447,9816 га, які розташовані на території Сокальської міської ради Сокальського району згідно з актом приймання-передачі.
22.12.2020 року за актом приймання-передачі Головне управління Держгеокадастру у Львівській області передало із державної власності, а Сокальська міська рада прийняла у комунальну власність Сокальської міської ради земельні ділянки згідно з додатком, у тому числі земельну ділянку кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 (№з/п 329 додатку до акту приймання-передачі).
Як вбачається з додатку до акту приймання-передачі земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006, площею 61,0586 га, знаходиться на території Сокальської міської ради (Сокальський район, Варязька сільська рада), відомості про обтяження речових прав, а також про обмеження у використанні земельної ділянки - відсутні.
23.09.2021 на підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Львівській області № 59-ОТГ від 21.12.2020 та акту приймання-передачі від 22.12.2020, державним реєстратором здійснено державну реєстрацію права комунальної власності на земельну ділянку кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 за Сокальською міською радою Львівської області, номер запису про право власності 44194417.
31.08.2022 року між Сокальською міської радою (орендодавець) та ФГ Агро-База (орендар) укладено договір передачі в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення комунальної власності в умовах воєнного стану.
Згідно з пунктом 1 договору орендодавець надає, а орендар приймає у строкове платне користування земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка розташована за межами населеного пункту с. Варяж площею 52,6679 га на території Сокальскої міської ради, Червоноградського району, Львівської області.
В пункті 8 договору встановлено, що договір укладено до одного року (з 31.08.2022 року по 30.08.2023 року).
Актом приймання-передачі земельної ділянки від 31.08.2022 року підтверджується факт передачі земельної ділянки, яка розташована за межами населеного пункту с. Варяж площею 52,6679 га на території Сокальскої міської ради Червоноградського району Львівської області.
28.09.2023 року Сокальською міської радою та ФГ Агро-База підписано акт приймання-передачі земельної ділянки, відповідно до якого ФГ Агро-База передало Сокальській міській раді Львівської області земельну ділянку, яка розташована за межами населеного пункту с. Варяж площею 52,6679 га на території Сокальскої міської ради Червоноградського району Львівської області.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 05.09.2016 у справі №914/1774/16, які набрало законної сили, встановлено, що земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 входить до складу прикордонної смуги та відноситься до земель оборони.
Норми права та мотиви, якими керується суд апеляційної інстанції при прийнятті постанови та висновки суду за результатами розгляду апеляційної скарги
Згідно з частиною 1 статті 321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.
За змістом статті 387 Цивільного кодексу України власник має право витребувати своє майно від особи, яка незаконно, без відповідної правової підстави заволоділа ним.
У відповідності до частини 1 статті 19 Земельного кодексу України землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: землі сільськогосподарського призначення; землі житлової та громадської забудови; землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; землі оздоровчого призначення; землі рекреаційного призначення; землі історико-культурного призначення; землі лісогосподарського призначення; землі водного фонду; землі промисловості, транспорту, електронних комунікацій, енергетики, оборони та іншого призначення.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності.
В силу положень статті 80 Земельного кодексу України суб`єктами права власності на землю є: громадяни та юридичні особи - на землі приватної власності; територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, - на землі комунальної власності; держава, яка реалізує це право через відповідні органи державної влади, - на землі державної власності.
Відповідно до частини 2, пункту «в» частини 4 статті 84 Земельного кодексу України право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом. До земель державної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: землі оборони.
За змістом статті 115 Земельного кодексу України зони особливого режиму використання земель створюються навколо військових об`єктів Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України, для забезпечення функціонування цих об`єктів, збереження озброєння, військової техніки та іншого військового майна, охорони державного кордону України, а також захисту населення, господарських об`єктів і довкілля від впливу аварійних ситуацій, стихійних лих і пожеж, що можуть виникнути на цих об`єктах. Уздовж державного кордону України встановлюється прикордонна смуга, у межах якої діє особливий режим використання земель. Розмір та правовий режим прикордонної смуги встановлюються відповідно до закону.
В силу положень частини 5 статті 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.
Частиною 2 статті 152 Земельного кодексу України встановлено, що власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Згідно з статтею 1 Закону України «Про використання земель оборони» землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законів України.
У відповідності до абзацу 1 статті 2 Закону України «Про використання земель оборони» військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог Земельного кодексу України.
За змістом приписів абзацу 1, 2 статті 3 України «Про використання земель оборони» уздовж державного кордону України відповідно до закону встановлюється прикордонна смуга, в межах якої діє особливий режим використання земель. Землі в межах прикордонної смуги та інші землі, необхідні для облаштування та утримання інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій та інших об`єктів, надаються в постійне користування військовим частинам Державної прикордонної служби України.
Відповідно до абзаців 1, 2 статті 22 Закону України «Про державний кордон України» з метою забезпечення на державному кордоні України належного порядку Кабінетом Міністрів України встановлюється прикордонна смуга, а також можуть установлюватися контрольовані прикордонні райони. Прикордонна смуга встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону України на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм з урахуванням особливостей місцевості та умов, що визначаються Кабінетом Міністрів України. До прикордонної смуги не включаються населені пункти і місця масового відпочинку населення.
Згідно з постановою звуженого засідання Львівського обласного виконкому депутатів трудящих від 06.09.1946 року № 24/109 з метою покращення охорони кордону включено до заборонної прикордонної зони наступні райони Львівської області: Сокальський, Радехівський, Велико-Мостівський, Рава-Руський, Немирівський, Краковецький, Магерівський і Яворівський. У вказаних районах визначено 2-х кілометрову і 800-метрову прикордонні смуги (пункт 1).
Також вказаною постановою вирішено передати в повне розпорядження прикордонних військ землі 800-метрової прикордонної смуги, за виключенням райцентру - Сокаль, де в розпорядження прикордонних військ для влаштування інженерно-технічних споруд в межах міста передати землі, що входять в 50-метрову прикордонну полосу в межах 800-метрової прикордонної смуги (пункт 6).
Відповідно до підпункту 3 пункту 2 Положення про прикордонний режим, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.07.1998 № 11473, прикордонна смуга - ділянка місцевості, яка встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм, завширшки 5 кілометрів від лінії державного кордону, але не може бути меншою від ширини смуги місцевості, що розташована в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруд. До прикордонної смуги не включаються населені пункти і місця масового відпочинку населення.
Лінія прикордонних інженерних споруд - спеціальна смуга місцевості в межах прикордонної смуги та інші земельні ділянки, які відповідно до законодавства надаються в постійне користування органам Державної прикордонної служби для облаштування та утримання інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій та інших об`єктів. Відстань облаштування лінії прикордонних інженерних споруд від лінії державного кордону визначається органами Державної прикордонної служби (підпункт 21 пункту 2 - 1 зПоложення).
Провівши системний аналіз правових норм та вказаних обставин справи, апеляційний господарський суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що земельні ділянки у межах прикордонної смуги, яка встановлена вздовж державного кордону України, відносяться до земель оборони, можуть перебувати лише у державній власності та не підлягають передачі до комунальної чи приватної власності, а також щодо яких встановлений спеціальний режим їх використання.
Таким чином, встановлення факту розташування спірної земельної ділянки в межах прикордонної смуги свідчить про належність вказаної ділянки до земель оборони в силу законодавчого визначення цільового призначення земель, розташованих у межах прикордонної смуги.
Нерозроблення та незатвердження окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчить про її відсутність, оскільки розміри прикордонної смуги встановлені законом від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруд.
Рішенням Господарського суду Львівської області від 05.09.2016 року у справі №914/1774/16, яке набрало законної сили, встановлено, що земельна ділянка з кадастровим номером 4624883900:07:000:0002 загальною площею 69,0586 га, входить до складу прикордонної смуги, що перебуває під охороною ІНФОРМАЦІЯ_2 , розташована уздовж державного кордону України в районі Варязької сільської ради Сокальського району Львівської області, перебуває в зоні облаштування і утримання інженерно-технічних споруд та огорож державного кордону, та відноситься до земель оборони.
У наведеній справі суд встановив, що земельна ділянка площею 69,05860 га, з кадастровим номером 4624883900:07:000:0002, стосовно якої відповідачем затверджено технічну документацію із землеустрою щодо поділу на 5 земельних ділянок сільськогосподарського призначення, розташована в зоні облаштування і утримання інженерно-технічних споруд та огорож державного кордону, підтверджується схемою розміщення земельних ділянок з кадастровими номерами 4624883900:07:000:0001, 4624883900:07:000:0003, 4624883900:07:000:0004, 4624883900:07:000:0005, 4624883900:07:000:0006 , витягом з публічної кадастрової карти України, копією карти місцевості з орієнтованим місцем розташування спірної земельної ділянки між Державним кордоном і рубежем основних інженерних споруд та копію схеми розміщення земельної ділянки на території Варязької сільської ради Сокальського району Львівської області.
Згідно з частиною 4 статті 75 Господарського процесуального кодексу України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Враховуючи вищезазначені правові норми та обставини справи, колегія суддів приходить до висновку про те, що спірна земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 належить до земель оборони, тому з урахуванням вимог статті 84, 122 Земельного кодексу України, повноваження щодо розпорядження такою земельною ділянкою належить виключно державі в особі її уповноваженого органу.
Необхідно зазначити, що витребування власником свого майна із чужого володіння здійснюється шляхом подання до суду віндикаційного позову. За допомогою цього позову власник захищає не тільки свої права на володіння та користування майном, а також і право на розпорядження ним, оскільки перебування майна у чужому володінні обмежує і право власника на розпорядження майном.
Виходячи з вищенаведеного, спірна земельна ділянка вибула з володіння власника - держави в особі уповноваженого органу Львівської обласної державної адміністрації, поза її волею, тому суд першої інстанції в оскарженому рішенні правомірно виснував про наявність підстав для витребування земельної ділянки з незаконного володіння Сокальської міської ради Львівської області.
Також суд обгрунтовано закрив провадження у справі в частині витребування з незаконного користування Фермерського господарства АГРО-БАЗА спірної земельної ділянки у зв`язку з відсутністю предмету спору на підставі п. 2 ч. 1 ст. 231 ГПК України, мотивуючи тим, що 28.09.2023 відповідач-1 та відповідач-2 підписали акт приймання-передачі земельної ділянки, відповідно до якого відповідач-2 передав (повернув) відповідачу-1 земельну ділянку площею 52,6679 га, яка розташована за межами населеного пункту с. Варяж на території Сокальської міської ради. У цій частині судове рішення ніким не оскаржується.
Щодо представництва прокурором інтересів держави
Закон України «Про прокуратуру» визначає правові засади організації і діяльності прокуратури України, статус прокурорів, порядок здійснення прокурорського самоврядування, а також систему прокуратури України.
У відповідності до абзацу 1, 2 частини 3 статті 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Наявність таких обставин обґрунтовується прокурором у порядку, передбаченому частиною четвертою цієї статті, крім випадку, визначеного абзацом четвертим цієї частини.
Враховуючи вищезазначені правові норми та обставини справи, суд констатує, що земельна ділянка кадастровий номер 4624883900:07:000:0006 належить до земель оборони, знаходиться у межах прикордонної смуги та може перебувати лише в державній власності, а з урахуванням вимог статті 122 Земельного кодексу України, повноваження щодо розпорядження такою земельною ділянкою належать державі в особі уповноваженого органу - Львівської обласної державної адміністрації. Неправомірне вибуття спірної земельної ділянки з володіння позивача поза його волею свідчить про порушення інтересів держави, що полягає у порушенні майнових інтересів держави.
Таким чином, бездіяльність Львівської обласної державної адміністрації щодо звернення до суду з відповідним позовом свідчить про нездійснення органом виконавчої влади захисту інтересів держави в сфері контролю за додержанням земельного законодавства та є підставою для представництва прокуратурою в суді інтересів держави в особі Львівської обласної державної адміністрації.
За вказаних обставин, апеляційний господарський суд приходить до висновку про те, що заступник керівника Львівської обласної прокуратури правомірно звернувся до суду в інтересах держави в особі Львівської обласної державної адміністрації, належним чином обґрунтував порушення інтересів держави, необхідність їх захисту та неналежного здійснення.
За наслідками апеляційного перегляду оскарженого судового рішення судова колегія зазначає, що доводи апелянта не знайшли свого підтвердження в ході розгляду апеляційної скарги. Ці доводи не спростовують висновків, наведених в рішенні Господарського суду Львівської області від 27.11.2023 року у справі № 914/1262/23.
За приписами частин 2, 4 статті 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Відповідно до статті 76 Господарського процесуального кодексу України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 Господарського процесуального кодексу України).
Відповідно до ч.1-5 статті 236 Господарського процесуального кодексу України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Судове рішення має відповідати завданню господарського судочинства, визначеному цим Кодексом. При виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин, на які сторони посилаються як на підставу своїх вимог і заперечень, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з практикою Європейського Суду з прав людини, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, у рішеннях судів та органів, що вирішують спори, має бути належним чином викладено підстави, на яких вони ґрунтуються. Обсяг цього обов`язку щодо обґрунтовування рішення може бути різним залежно від характеру самого рішення і має визначатись з урахуванням обставин відповідної справи. Пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент.
Підсумовуючи вищевказане, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції вірно встановив обставини, що мають значення для справи, надав належну оцінку дослідженим доказам, прийняв законне обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального і процесуального права, тому його необхідно залишити без змін, апеляційну скаргу без задоволення.
Судові витрати
З огляду на те, що суд залишає апеляційну скаргу без задоволення, судові витрати, пов`язані з розглядом справи у суді апеляційної інстанції, покладаються на скаржника відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України.
Керуючись, ст. ст. 86, 197, 269, 270, 275, 276, 282 Господарського процесуального кодексу України, Західний апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Сокальської міської ради Львівської області б/н від 01.01.2024 року (вх. № 01-05/2/24 від 01.01.2024 року) залишити без задоволення, рішення господарського суду Львівської області від 27.11.2023 року у справі № 914/1262/23 без змін.
Судові витрати за розгляд апеляційної скарги покласти на скаржника.
Справу повернути в господарський суд Львівської області.
Постанова набирає законної сили з дня її прийняття.
Строки та порядок оскарження постанов (ухвал) апеляційного господарського суду визначені в § 1 глави 2 Розділу IV ГПК України.
Веб-адреса судового рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень: http//reyestr.court.gov.ua.
Головуючий суддя О.В. Зварич
СуддяН.М. Кравчук
СуддяІ.Б. Малех
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2024 |
Оприлюднено | 18.03.2024 |
Номер документу | 117680903 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Зварич Оксана Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні