Постанова
від 18.03.2024 по справі 460/25432/23
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 березня 2024 рокуЛьвівСправа № 460/25432/23 пров. № А/857/2231/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді: Гудима Л.Я.,

суддів: Затолочного В.С., Качмара В.Я.,

розглянувши в порядку письмового провадження у м. Львові апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство "НОРДЕКС" ЛТД на рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 січня 2024 року, головуючий суддя Борискін С.А., ухвалене у м. Рівне, у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство "НОРДЕКС" ЛТД до Головного управління ДПС у Рівненській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-

В С Т А Н О В И В:

В листопаді 2023 року позивач ТзОВ Виробничо-комерційне підприємство "НОРДЕКС" ЛТД звернулося в суд з позовом до ГУ ДПС у Рівненській області, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Рівненській області від 14.07.2023 року №608417000705-22.

В обґрунтування своїх позовних вимог посилалося на те, що за результатами проведеної фактичної перевірки ТзОВ ВКП "НОРДЕКС" ЛТД, посадовими особами відповідача зроблено висновок про допущення суб`єктом господарювання вимог чинного законодавства, а саме: проведення розрахункових операцій через РРО без попереднього програмування найменування кодів товарів підакцизної продукції згідно кодів УКТЗЕД для підакцизних товарів (оплата за електроенергію). На переконання сторони позивача такий висновок є безпідставним, оскільки позивач не здійснює роздрібну торгівлю підакцизними товарами, а також з огляду на те, що кошти за відповідними чеками були сплачені орендарями позивача відповідно до договорів оренди торгівельного місця як відшкодування вартості комунальних послуг по електроенергії, що підтверджено відповідними актами відшкодування електроенергії. Вказувала не те, що контролюючим органом не враховано, що сплата коштів орендарем за спожиту електроенергію входить до складу орендної плати, тому відшкодування вартості комунальних послуг матиме такий самий код за Державним класифікатором продукції та послуг, як і власне послуга оренди - 68.20, адже відшкодування комунальних послуг є складовою орендної послуги.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 02 січня 2024 року в задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції, ТзОВ Виробничо-комерційне підприємство "НОРДЕКС" ЛТД оскаржило його в апеляційному порядку, яка, покликаючись на неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи, недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції вважає встановленими, порушення судом норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить суд апеляційної інстанції скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою адміністративний позов задовольнити.

Свою апеляційну скаргу обґрунтовує тими ж доводами, що й зазначались ним у розглядуваному адміністративному позові, однак безпідставно не взяті судом попередньої інстанції.

На підставі пункту 1 частини 1 статті 311 КАС України розгляд справи проводиться в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що подана апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ТОВ ВКП "НОРДЕКС" ЛТД є зареєстрованою юридичною особою з основним видом діяльності за КВЕД "68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна".

01.03.2022 року між ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД (далі Орендодавець) та ФОП ОСОБА_1 (далі Орендар) було укладено договір оренди торгівельного місця продовольчо-промислового ринку по АДРЕСА_1 , передано в оренду торгівельні місця за №239, 240, 242, 273/а загальною площею 348 кв. м.

Пунктом 4 розділу "Орендна плата та порядок розрахунків" даного договору оренди передбачено, що відшкодування вартості за використання комунальних послуг по електроенергії, воді та інші комунальні послуги здійснює Орендар, розмір відшкодування встановлюється за їх фактичним споживанням згідно розрахунків, на підставі отриманого від Орендодавця акту відшкодування.

На виконання даних умов договору, 07.03.2023 року та 05.04.2023 року ФОП ОСОБА_1 було сплачено грошові кошти ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД в розмірі 19158,00 грн. та 14364,00 грн. відповідно та підписано Акти відшкодування електроенергії.

01.03.2022 року між ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД (далі Орендодавець) та ФОП ОСОБА_2 (далі Орендар) укладено договір оренди торгівельного місця продовольчо-промислового ринку по АДРЕСА_1 , передано в оренду торгівельні місця за №253, 254, 256 загальною площею 117,5 кв. м.

Пунктом 4 розділу "Орендна плата та порядок розрахунків" даного договору оренди передбачено, що відшкодування вартості за використання комунальних послуг по електроенергії, воді та інші комунальні послуги здійснює Орендар, розмір відшкодування встановлюється за їх фактичним споживанням згідно розрахунків, на підставі отриманого від Орендодавця акту відшкодування.

На виконання даних умов договору, 07.03.2023 року та 05.04.2023 року ФОП ОСОБА_2 сплачено грошові кошти позивачеві в розмірі 5489,00 грн. та 7372,00 грн. відповідно та підписано Акти відшкодування електроенергії.

01.03.2022 року між ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД (далі Орендодавець) та ФОП ОСОБА_3 (далі Орендар) укладено договір оренди торгівельних місць продовольчо-промислового ринку по АДРЕСА_1 , передано в оренду торгівельні місця за №262/а, 264, 274 загальною площею 509 кв. м.

Пунктом 4 розділу "Орендна плата та порядок розрахунків" даного договору оренди передбачено, що відшкодування вартості за використання комунальних послуг по електроенергії, воді та інші комунальні послуги здійснює Орендар, розмір відшкодування встановлюється за їх фактичним споживанням згідно розрахунків, на підставі отриманого від Орендодавця акту відшкодування.

На виконання даних умов договору, 07.03.2023 року та 05.04.2023 року ФОП ОСОБА_3 сплачено грошові кошти ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД в розмірі 2040,00 грн. та 2185,00 грн. відповідно та підписано Акти відшкодування електроенергії.

01.03.2022 року між ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД (далі Орендодавець) та ФОП ОСОБА_4 (далі Орендар) було укладено договір оренди торгівельних місць продовольчо-промислового ринку по АДРЕСА_1 , передано в оренду торгівельне місце за №81 загальною площею 84 кв. м.

Пунктом 4 розділу "Орендна плата та порядок розрахунків" даного договору оренди передбачено, що відшкодування вартості за використання комунальних послуг по електроенергії, воді та інші комунальні послуги здійснює Орендар, розмір відшкодування встановлюється за їх фактичним споживанням згідно розрахунків, на підставі отриманого від Орендодавця акту відшкодування.

На виконання даних умов договору, 07.03.2023 року та 05.04.2023 року ОСОБА_4 було сплачено грошові кошти ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД в розмірі 1023,00 грн. та 831,00 грн. відповідно та підписано Акти відшкодування електроенергії.

01.03.2022 року між ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД (далі Орендодавець) та ФОП ОСОБА_5 (далі Орендар) укладено договір оренди торгівельних місць продовольчо-промислового ринку по АДРЕСА_1 , передано в оренду торгівельне місце за №268 загальною площею 112 кв. м.

Пунктом 4 розділу "Орендна плата та порядок розрахунків" даного договору оренди передбачено, що відшкодування вартості за використання комунальних послуг по електроенергії, воді та інші комунальні послуги здійснює Орендар, розмір відшкодування встановлюється за їх фактичним споживанням згідно розрахунків, на підставі отриманого від Орендодавця акту відшкодування.

На виконання даних умов договору, 07.03.2023 року та 05.04.2023 року ФОП ОСОБА_5 сплачено грошові кошти ТОВ ВКП "Нордекс" ЛТД в розмірі 186,00 грн. та 441,00 грн. відповідно та підписано Акти відшкодування електроенергії.

26.06.2023 року працівниками ГУ ДПС у Рівненській області, у відповідності наказу Головного управління ДПС у Рівненській області від 22.06.2023 року №1008-п та направлень на перевірку від 22.06.2023 року №1457/Ж3/17-00-07-05-15, №1458/Ж3/17-00-07-05-15, на підставі пп.80.2.2 п.80.2 ст.80, ст.20, пп.75.1.3 п.75.1 ст.75, п.80.8 ст.80, п.82.3 ст.82 Податкового кодексу України, проведено фактичну перевірку ринку за адресою: Рівненська обл., м.Дубно, вул.Замкова,буд.24, де здійснює господарську діяльність ТОВ ВКП "Нордекс" ЛТД.

З Акта (довідки) фактичної перевірки від 26.06.2023 року №5977/Ж5/17-00-07-05-17/22582528 слідує, що перевіркою встановлено порушення позивачем вимог п.11 ст.3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг": при проведенні розрахункових операцій через реєстратор розрахункових операцій не забезпечено режиму попереднього програмування коду товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД, а саме: через РРО фіскальний номер 3001001644 згідно фіскальних чеків № 8631 від 07.03.2023 року на суму 19158,00 грн., № 9325 від 05.04.2023 року на суму 14364, 00 грн., № 9322 від 05.04.2023 року на суму 7372, 00 грн., № 8630 від 07.03.2023 року на суму 5489,00 грн., № 9321 від 05.04.2023 року на суму 2185, 00грн., № 9624 від 07.03.2023 року на суму 2040,00 грн., № 8629 від 07.03.2023 року на суму 1023,00 грн., № 9324 від 05.04.2023 року на суму 831,00 грн., № 9323 від 05.04.2023 року на суму 441,00 грн., № 8628 від 07.03.2023 року на суму 186,00 грн. проведено електроенергію без зазначення коду товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД, який становить 2716000000.

Зауваження до Акта (довідки) перевірки відсутні, що підтверджено підписом представника суб`єкта господарювання на ньому.

На підставі висновків Акта (довідки) перевірки винесено податкове повідомлення-рішення від 14.07.2023 року №608417000705-22 про застосування до ТзОВ ВКП "Нордекс" ЛТД штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 5100,00 грн.

Не погоджуючись із означеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Відмовляючи в задоволенні адміністративного позову, суд першої інстанції виходив з того, що договори оренди подані позивачем лише до суду та не були подані податковому органу ні під час проведення перевірки, ні як заперечення до отриманого акта перевірки. Доказів зворотного матеріали справи не містять.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає їх вірними та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, а також фактичним обставинам справи з огляду на наступне.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року №265/95-ВР (далі - Закон № 265/95-ВР).

Дія його поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

У відповідності до вимог статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Згідно із ст. 17 Закону № 265/95-ВР до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), через реєстратори розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, застосовується фінансова санкція у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

За правилами п.п.215.3.9 п. 215.3 ст. 215 ПК України одним із товарів, які належать до підакцизних товарів, є електроенергія, а саме: код товару (продукції) згідно УКТ ЗЕД - 2716 00 00 00; опис товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД Електроенергія; одиниця виміру відсотки; ставки податку (адвалорна) - 3,2.

Форма та зміст розрахункового документа встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Мінфіну від 21.01.2016 року №13 (із змінами, внесеними наказами Міністерства фінансів України від 18.06.2020 № 306 та від 08.06.2021 № 329) (далі Положення).

За змістом п.п. 2, 3 Положення № 13 назва товару (послуги) - слово, поєднання слів або слова та цифрового коду, які відображають споживчі ознаки товару (послуги) та однозначно ідентифікують товар чи послугу в документообігу СГ.

Установлені в цьому Положенні вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов`язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів.

Як передбачено п. 1 розділу ІІ Положення фіскальний касовий чек на товари (послуги) - розрахунковий документ / електронний розрахунковий документ, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ), реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1 наведений у додатку 1 до цього Положення.

Пунктом 2 розділу ІІ Положення визначено обов`язкові реквізити фіскального чеку, серед яких: код товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7); назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 10).

Так, колегія суддів вважає вірним висновок суду попередньої інстанції про те, що Закон №265/95-ВР встановлює безпосередній зміст обов`язку суб`єктів господарювання і порядок його виконання, а Положення № 13 - форму його реалізації (форму і зміст документів, які є складовими звітності).

Як слідує з матеріалів справи, згідно фіскальних чеків №8631 від 07.03.2023 року на суму 19158,00 грн., №9325 від 05.04.2023 року на суму 14364, 00 грн., №9322 від 05.04.2023 року на суму 7372,00 грн., №8630 від 07.03.2023 року на суму 5489,00 грн., №9321 від 05.04.2023 року на суму 2185, 00 грн., №8624 від 07.03.2023 року на суму 2040,00 грн., №8629 від 07.03.2023 на суму 1023,00 грн., №9324 від 05.04.2023 року на суму 831,00 грн., №9323 від 05.04.2023 року на суму 441,00 грн., №8628 від 07.03.2023 року на суму 186,00 грн. назву товару у таких було зазначено як "Електроенергія".

Таким чином, суть порушення полягає в реалізації товару електроенергія, а не відшкодування вартості комунальних послуг з використанням РРО, як стверджує позивач.

Натомість, колегія суддів враховує, що договори оренди подані позивачем лише до суду та не були подані податковому органу під час проведення перевірки, відтак останній не мав можливості надати оцінку вказаним таким доказам під час проведення перевірки.

Таким чином, вірним є висновок суду попередньої інстанції про те, що відповідачем правомірно винесено оскаржене податкове повідомлення рішення, через що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, відтак задоволенню не підлягають.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В частині решти доводів апеляційної скарги колегія суддів враховує, що, оцінюючи наведені сторонами доводи, апеляційний суд виходить з того, що всі конкретні, доречні та важливі доводи, наведені сторонами, були перевірені та проаналізовані судом першої інстанції, та їм було надано належну правову оцінку.

Право на вмотивованість судового рішення є складовою права на справедливий суд, гарантованого ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.

Як неодноразово вказував Європейський суд з прав людини, право на вмотивованість судового рішення сягає своїм корінням більш загального принципу, втіленого у Конвенції, який захищає особу від сваволі; рішення національного суду повинно містити мотиви, які достатні для того, щоб відповісти на істотні аспекти доводів сторони (рішення у справі «Руїз Торія проти Іспанії», параграфи 29 - 30). Це право не вимагає детальної відповіді на кожен аргумент, використаний стороною; більше того, воно дозволяє судам вищих інстанцій просто підтримати мотиви, наведені судами нижчих інстанцій, без того, щоб повторювати їх.

У рішенні «Петриченко проти України» (параграф 13) Європейський суд з прав людини вказував на те, що національні суди не надали достатнього обґрунтування своїх рішень, та не розглянули відповідні доводи заявника, навіть коли ці доводи були конкретними, доречними та важливими.

Наведене дає підстави для висновку, що доводи сторін у кожній справі мають оцінюватись судами на предмет їх відповідності критеріям конкретності, доречності та важливості у рамках відповідних правовідносин з метою належного обґрунтування позиції суду.

Інші зазначені в апеляційній скарзі обставини, окрім вищеописаних обставин, ґрунтуються на довільному трактуванні фактичних обставин і норм матеріального права, а тому такі не вимагають детальної відповіді.

З огляду на наведене, суд першої інстанції правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду, а тому підстав для скасування рішення колегія суддів не знаходить і вважає, що апеляційну скаргу на нього слід залишити без задоволення.

Керуючись ст.ст. 243, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Виробничо-комерційне підприємство "НОРДЕКС" ЛТД залишити без задоволення, а рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 02 січня 2024 року у справі №460/25432/23 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України, шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Л. Я. Гудим судді В. С. Затолочний В. Я. Качмар

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.03.2024
Оприлюднено20.03.2024
Номер документу117729198
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —460/25432/23

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 27.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 18.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 02.01.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

С.А. Борискін

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні