Справа № 191/1169/16-а
Провадження № 2-а/191/4/21
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 березня 2024 року м.Синельникове
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді Твердохліб А.В.,
за участю секретаря Яришевої Н.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Синельникове Дніпропетровської області цивільну справу за позовною заявою ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Синельниківської міської ради Дніпропетровської області, треті особи: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Миру, 39, Зелений Гай», ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , виконавчий комітет Синельниківської міської ради Дніпропетровської області, про визнання протиправним та скасування рішення органу місцевого самоврядування,-
ВСТАНОВИВ:
22.02.2016 року до суду звернулися ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 з адміністративним позовом до Синельниківської міської ради Дніпропетровської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 (а.с.92 том 1), Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Миру,39, Зелений Гай», ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , виконавчий комітет Синельниківської міської рад Дніпропетровської області, про визнання протиправним та скасування рішення органу місцевого самоврядування.
19.12.2017 року позивачі змінили підстави, якими обґрунтовують позовні вимоги, зазначивши, що вони є мешканцями будинку АДРЕСА_1 та є особами, права та законні інтереси яких було порушено рішенням Синельниківської міської ради від 16.06.2013 №941-51/VІ «Про надання згоди на розроблення детального плану території для гаражів по АДРЕСА_1 (т.2 а.с. 145).
Вважають, що на підставі оспорюваного рішення будуть прийняті інші рішення відповідача, а саме про надання дозволу на будівництво гаражів, у зв`язку з чим буде вирішено питання про знесення дитячого майданчику та вирубка дерев всупереч правам та інтересам позивачів.
Всупереч ч. 2 ст. 19 Конституції України відповідач, як орган місцевого самоврядування та суб`єкт владних повноважень, прийняв протиправне рішення, яке порушує норми законів та нормативних актів, не відповідає вимогам ч. 6 ст.118 ЗК України, а саме у клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.
В більшості заяв осіб на надання їм земельних ділянок під гаражі в порушення ч. 6 ст.118 Земельного кодексу України не було зазначено орієнтовані розміри земельної ділянки, про яку йдеться в заяві, а також до жодної з заяв не додані графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної білянки.
В більшості заяв зазначались зовсім інші місця бажаного отримання земельної ділянки під гараж: ОСОБА_13 просила виділити їй земельну ділянку «в районі житлового будинку АДРЕСА_1 » - без зазначення назви вулиці, ОСОБА_8 просила виділити їй земельну ділянку «в районі АДРЕСА_2 », ОСОБА_9 просила виділити їй земельну ділянку «в АДРЕСА_3 », ОСОБА_10 та ОСОБА_11 просили виділити кожному по земельній ділянці в районі АДРЕСА_4 ».
В жодній із заяв не містилось прохання збудувати гаражний бокс на сім місць, натомість кожна із заяв містила вимоги щодо отримання земельної ділянки під індивідуальне будівництво гаражу.
В документі «Містобудівні умови і обмеження», який підписано головним архітектором м. Синельникове та знаходиться в Детальному плані території зазначається: «1. Вид об`єкту містобудування - «індивідуальні гаражі» (а не гаражний бокс на 7 місць); 2. Площа земельної ділянки - 0,013 га».
В «Експертному висновку» «Детального плану території» значиться: «Площа території, що розглядається проектом - 0 594 га; Площа земельної ділянки безпосередньо під гаражем на 7 боксів складає - 0,032 га».
З вищенаведеного видно, що вихідні дані та наміри забудови, зазначені головним архітектором м. Синельникове, в тому числі щодо «індивідуальних гаражів» не збігаються з даними, вказаними в подальшому в «Детальному плані території», як був розроблений на підставі оскаржуваного Рішення.
Позивачі посилаючись на ЗУ «Про доступ до публічної інформації», ЗУ « Про місцеве самоврядування» та Регламент Синельниківської міської ради, вважають, що рішення прийняте органом місцевого самоврядування з порушенням вищезазначених нормативних актів. Відповідачем не надано доказів, щодо оприлюднення проекту рішення міської ради на офіційному веб сайті Синельниківської міської ради та не надано підтверджуючих документів, на підставі яких було прийнято оспорюване рішення.
Таким чином, позивачі як особи, права яких порушуються як мешканців будинку АДРЕСА_1 , не згодні з рішенням відповідача, що оскаржується, та вважають, що воно є протиправним та підлягає скасуванню.
Враховуючи вищевикладене позивачі просять суд:
визнати протиправним рішення Синельниківської міської ради від 16.06.2015 року №941-51/VI «Про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 »,
скасувати рішення Синельниківської міської ради від 16.06.2015 року №941-51/VI «Про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 »,
стягнути витрати, пов`язанні зі сплатою судового збору.
В запереченні проти позову від 18.03.2016 року представник відповідача Синельниківської міської ради Дніпропетровської області Зімодро А.С. вказала, що позивачі не обґрунтували свої вимоги, оскаржуване ними рішення міської ради прийнято відповідачем в межах наданих йому повноважень (том 1 а.с.53-56).
15.12.2020 року, на підставі протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області, адміністративну справу №191/1169/16а, передано судді Твердохліб А.В. (том 4 а.с. 205).
В судовому засіданні позивач ОСОБА_2 підтримала позов, надала пояснення, аналогічні викладеним обставинам у позовній заяві, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Позивач ОСОБА_1 у судове засідання не з`явилась, але до початку його проведення надала заяву про розгляд справи без її участі, позовні вимоги підтримала, просила їх задовольнити у повному обсязі (том 3 а.с. 76, 91).
Позивачі ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , у судове засідання не з`явилися, по невідомим суду причинам, хоча про день місце та час були належним чином повідомлені.
Представник відповідача Ковтун А.О. в судовому засіданні позов не визнала, просить суд в задоволенні позову відмовити. Вважає, що оскаржуване позивачами рішення Синельниківської міської ради від 16.06.2015 року №941-51/У1 «Про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 » було прийняте законно і підстав для визнання його протиправним та скасування немає.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів - представник ОСББ «Миру, 39, Зелений Гай» - Шибко І.В. позов підтримала, пояснила обставини так, як вони викладені у позовній заяві. Просить задовольнити позов у повному обсязі.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 у судове засідання не з`явились, по невідомим суду причинам, хоча про день місце та час були належним чином повідомлені.
Представник третьої особи - виконавчого комітету Синельниківської міської ради Дніпропетровської області Яковіна О.В. на стороні відповідача, у судовому засіданні підтримала позицію представника відповідача, просила відмовити в позові.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: ОСОБА_13 (том 2 а.с.172), ОСОБА_8 (том 2 а.с.174), ОСОБА_9 (том 2 а.с.175), ОСОБА_10 (том 2 а.с.171), ОСОБА_11 (том 2 а.с.170), надали заяви про розгляд справи без їх участі, позовні вимоги не визнають у повному обсязі, просять відмовити у задоволенні позовних вимог.
Третя особа ОСОБА_12 надав суду заяву про розгляд справи без його участі (том 3 а.с.52).
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, дослідивши письмові докази по справі суд зазначає наступне.
Відповідно до ст.9КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст.72КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставах яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.
Частиною 1 ст.77КАСУ встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Згідно ст. 90 КАСУ, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Судом встановлено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: ОСОБА_13 , ОСОБА_8 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 звернулись у 2015 році до міського голови Синельниківської міської ради Зражевського Д.І. із заявами про виділення земельної ділянки для будівництва гаражу в районі житлового будинку АДРЕСА_1 (т. 1 а. с. 80-86).
З копії запиту начальника відділу архітектури та містобудування ОСОБА_15 від 13.04.2015 року вбачається звернення останнього до міського голови Синельниківської міської ради з метою уточнення положення генерального плану міста визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації частини території населеного пункту, а саме - території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 , та враховувати заяви громадян щодо виділення земельної ділянки під будівництва гаражу, у кількості 7 штук, надавши згоду на винесення проекту рішення «Про надання згоди на розроблення детальних планів території» на сесію міської ради. Фінансування робіт по розробленню детального плану території передбачається за кошти інвесторів з використання бюджетних коштів, шляхом укладення трьохсторонньої угоди між виконавчим комітетом Синельниківської міської ради відповідним виконавцем та інвестором (т. 3 а.с. 10).
Згідно листа керівника департаменту по Високовольтним мережам від 12.05.2018 року Східні високовольтні електричні мережі погоджують будівництво 7 гаражів по АДРЕСА_1 та дозволяється розміщення виробничих будинків і споруд, колективних гаражів і відкритих стоянок легкових транспортних засобів (т. 2 а.с. 210).
З протоколу засідання постійної комісії міської ради з питань архітектури, містобудування та земельних ресурсів від 10 червня 2015 року вбачається розгляд проектів рішень «земельних питань» які виносяться на п`ятдесят першу сесію VI скликання Синельниківської міської ради, згідно запропонованого порядку денного сесії, у тому числі і розгляд проекту «Про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 (т. 2 а.с. 164).
З протоколу шостого скликання п`ятдесят першої сесії від 16 червня 2015 року встановлено, що відбулося голосування щодо питання про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 . Зауважень та пропозицій по даному питанню не надходило. За результатами розгляду порядку денного від 16.06.2015 року прийнято рішення № 941-51/VI та надано згоду на розроблення детального плану території для гаражів по АДРЕСА_1 (т. 2 а. с. 169).
Вищезазначене рішення міської ради опубліковане на веб сайті міської ради від 22.06.2015 року про що свідчить лист головного спеціаліста з інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю міської ради (т. 1 а. с. 66,67).
Договір з додатками № 15-073 на створення науково технічної продукції від 08 липня 2015 року укладений між Державно кооперативним проектно вишукувальним інститутом «Дніпроагропроект» та Виконавчим комітетом Синельниківської міської ради в особі міського голови Зражевського Д.І., та фізичною особою ОСОБА_13 свідчить про створення Державно кооперативним проектно вишукувальним інститутом «Дніпроагропроект» НТП «Детальний план території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 (т. 3 а.с.14-17). Завдання на розробку детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 затверджене 17 липня 2018 року Синельниківським міським головою Зражевським Д.І. у присутності головного архітектора м. Синельникове Щербак А.А., головного архітектора проекту Гуцкевич Ю.М. (т. 3 а.с. 18).
Відповідно до звіту про громадське обговорення містобудівельної документації «Детальний план території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 » виконавчий комітет міської ради повідомив в газеті Синельниківські вісті № 35 від 03.09.2015 року, що з 03.09.2015 року почалися громадські обговорення розробленої містобудівельної документації «Детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 » відповідно до рішення Синельниківської міської ради від 16.06.2015 року № 941-51/VI та надано термін з 03.09.2015 року по 03.10.2015 року для надання до відділу архітектури та містобудування міської ради пропозицій або зауважень. Також повідомлено про те що з детальною інформацією та документацією з даного питання можливо ознайомитись на веб-сайті Синельниківської міської ради ( т. 1 а.с.67, 68,69,70).
Судом оглянуті наступні документи: Лист начальника Синельниківського районного Управління Головного управління Держсанепідслужби у Дніпропетровській області від 04.09.2015 року № 0731 (т.1 а.с. 125); Експертний висновок (т.1 а.с. 126), Детальний план території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 з пояснювальною запискою та графічними матеріалами інституту «Дніпроагропроект» (т.1 а.с. 129-144) з яких вбачається що в роботі враховані всі обмежуючі фактори, пов`язані з перспективним напрямком використання території і врахуванням державних інтересів. Розташування гаражів на запитуваній ділянці відповідає положенням генерального плану міста. Одночасно вирішується питання зберігання власного автотранспорту мешканців міста, безпосередньо району багатоповерхової забудови.
Відповідно до протоколу засідання містобудівельної ради від 25.11.2015 року при обговоренні членами ради рекомендовано розроблену містобудівну документацію «Детальний план території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 винести на сесію міської ради для затвердження (т. 1 а.с. 63-64)
На підставі колективного звернення 23.12.2015 року від частини мешканців будинку АДРЕСА_1 , щодо недоцільності проведення забудови території, на якій плануються розмістити гаражі (т. а.с. 61-62) на засіданні міської ради 24.12.2015 року депутатами прийнято рішення направити проект рішення «Про затвердження детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 » на доопрацювання витяг з протоколу (т.1 а.с.106-107).
Згідно протоколу від 13.01.2016 проведено виїзд комісії за участю представників інженерних мереж міста, комунальних підприємств, установ, які погоджували містобудівну документацію, в присутності замовників будівництва та мешканців житлового будинку АДРЕСА_1 де порушень не виявлено, але депутатами прийнято рішення з метою остаточного вирішення спірного питання, провести 20.01.2016 року засідання постійних комісій міської ради з питань законності та депутатської діяльності, з питань архітектури, містобудування та земельних відносин (т. 1 а.с. 71).
Суд дослідив протокол комісії щодо вивчення питання, стосовно затвердження детального плану території для будівництва гаражів з північної частини житлового будинку АДРЕСА_1 у складі депутатів Синельниківської міської ради від 20.01.2016 року. До складу цієї комісії входила постійна комісія міської ради з питань архітектури, містобудування та земельних відносин, голови постійних комісії міської ради з питань житлово - комунального господарства, благоустрою, екології, транспорту та з питань комунальної власності та з питань соціальної політики та праці, освіти, культури, сім`ї, молоді та спорту та інші депутати та встановив що відповідно до висновку даної комісії було встановлено, що порушень з боку установ, які погоджували містобудівну документацію не виявлено. Процедура щодо надання дозволу на затвердження детального плану території для будівництва гаражів з північної частини житлового будинку АДРЕСА_1 витримана відповідно до норм чинного законодавства (т. 1 а.с. 72-73).
Відповідно до п. 34 ч.1 ст. 26 ЗУ «Про місцевого самоврядування в Україні» виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до ст. ст. 28, 31 Закону України «Про місцеве самоврядування», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема: підготовка і подання на затвердження ради відповідних місцевих містобудівних програм, генеральних планів забудови населених пунктів, іншої містобудівної документації; встановлення на відповідній території режиму використання та забудови земель, на яких передбачена перспективна містобудівна діяльність.
Згідно ч.1ст.60 ЗУ «Про місцевого самоврядування в Україні» територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно ч.5ст.60 ЗУ«Про місцевогосамоврядування вУкраїні» органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.
Статтею 12 Земельного кодексу України визначено, що до повноваженьсільських,селищних,міських раду галузіземельних відносинна територіїсіл,селищ,міст належить:розпорядження землямитериторіальних громад;передача земельнихділянок комунальноївласності увласність громадянта юридичнихосіб відповіднодо цьогоКодексу;надання земельнихділянок укористування ізземель комунальноївласності відповіднодо цьогоКодексу;вилучення земельнихділянок ізземель комунальноївласності відповіднодо цьогоКодексу; викупземельних ділянокдля суспільнихпотреб відповіднихтериторіальних громадсіл,селищ,міст; організаціяземлеустрою; координаціядіяльності місцевихорганів земельнихресурсів; здійсненняконтролю завикористанням таохороною земелькомунальної власності,додержанням земельногота екологічногозаконодавства; обмеження,тимчасова заборона(зупинення)використання земельгромадянами іюридичними особамиу разіпорушення нимивимог земельногозаконодавства; підготовкависновків щодовилучення (викупу)та наданняземельних діляноквідповідно доцього Кодексу; встановленнята змінамеж районіву містахз районнимподілом; інформуваннянаселення щодовилучення (викупу),надання земельнихділянок; внесенняпропозицій дорайонної радищодо встановленняі змінимеж сіл,селищ,міст; вирішенняземельних спорів; вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Частиною 1 та 2 статті 83 ЗК України передбачено ,що землі,які належатьна правівласності територіальнимгромадам сіл,селищ,міст,є комунальноювласністю. Укомунальній власностіперебувають: а)усі землів межахнаселених пунктів,крім земельнихділянок приватноїта державноївласності; б) земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності незалежно від місця їх розташування.
Відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування визначений ст. 123 Земельного кодексу України, а саме : згідно вимог Земельного кодексу України особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні.
Проект землеустрою, щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку встановленому ст. 186 ЗК України.
Статтею 12 Закону України «Про основи містобудування»визначено, що до компетенції сільських, селищних, і міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій. До компетенції виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування належать: затвердження детальних планів територій за наявності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території: визначення територій для містобудівних потреб.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача земельних ділянок із земель комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.
Законом України«Про регулюваннямістобудівної діяльності» встановлено правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до статті 17Закону України«Про регулюваннямістобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
На підставі затвердженого генерального плану населеного пункту розробляється план земельно-господарського устрою, який після його затвердження стає невід`ємною частиною генерального плану.
Згідно із положеннямистатті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»детальний план у межах населеного пункту уточнює положення генерального плану населеного пункту та визначає планувальну організацію і розвиток частини території.
Детальний план розробляється з метою визначення планувальної організації і функціонального призначення, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території населеного пункту, призначених для комплексної забудови чи реконструкції.
На підставі та з урахуванням положень затвердженого детального плану території може розроблятися проект землеустрою щодо впорядкування цієї території для містобудівних потреб, який після його затвердження стає невід`ємною частиною детального плану території.
Детальний план території складається із графічних і текстових матеріалів.
Склад, зміст, порядок розроблення та затвердження детального плану території визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
Системний аналіз наведених правових норм дає підстави дійти до висновку про те, що детальний план території є видом містобудівної документації, положення якого мають узгоджуватися з генеральним планом населеного пункту, деталізувати положення останнього та не суперечити йому.
Аналогічна правова позиція висловлена Верховним Судом, зокрема, у постановах від 21 червня 2018 року у справі № 826/4504/17, від 14 серпня 2018 року у справі № 815/3880/14, від 5 березня 2019 року у справі № 360/2334/17, від 15 квітня 2020 року у справі № 702/1384/16-а.
Механізм розроблення або внесення змін до містобудівної документації з планування території на державному рівні в частині схем планування окремих частин території України та містобудівної документації з планування території на регіональному і місцевому рівнях визначається Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженимнаказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року № 290.
Пунктом 4.1 Порядку № 290 визначено, що рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Відповідно до пункту 4.3 Порядку № 290 замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є, при розробленні, зокрема, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації.
Згідно з приписами пункту 4.8 Порядку № 290 детальний план території розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту.
Зі змісту наведених правових норма вбачається, що органом, уповноваженим на надання дозволу на розроблення детального плану території міста є відповідна міська рада, а замовником розроблення детального плану території є виконавчий орган такої ради.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією, що міститься, зокрема, у постановах Верховного Суду від 1 жовтня 2019 року у справі № 810/4017/17, від 26 травня 2020 року у справі № 750/11932/16-а.
Відповідно до ст. 15 Закону України «Про доступ до публічної інформації», розпорядник інформації зобов`язаний оприлюднювати проекти нормативно-правових актів, рішень органів місцевого самоврядування, що підлягають обговоренню, не пізніш як за 20 робочих днів до дати їх розгляду з метою прийняття.
У пункті 14 ч. 6 ст.55 Закону України «Про місцеве самоврядування», зазначено, що голова районної, обласної, районної у місті ради забезпечує гласність у роботі ради та її органів, обговорення громадянами проектів рішень ради, важливих питань місцевого значення, вивчення громадської думки, оприлюднює рішення ради.
Згідно ст.59 Закону України «Про місцеве самоврядування», акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації». Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.
Відповідно до п. 9 ст.27 Регламенту Синельниківської міської ради проект рішення вважається підготовленим після візування та погодження відповідними виконавчими органами міської ради та юридичним відділом міської ради. Проект рішення міської ради оприлюднюється на офіційному веб-сайті Синельниківської міської ради відповідно до закону «Про доступ до публічної інформації», крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних, випадків, передбачених законом, коли такий проект рішення оприлюднюється негайно після його підготовки.
Гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване в законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб твердження про порушення прав було обґрунтованим. Обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення (висновок, що сформований у постанові Верховного Суду України від 15 листопада 2016 року у справі №800/301/16).
Суд, дослідив матеріали справи, вважає, що позивачами не надано належних та допустимих доказів, на підтвердження того, що відповідач своїм рішенням про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 порушив права мешканців даного будинку, оскільки ним дотримано у встановлену законом процедуру прийняття рішення, відповідач діяв відповідно до наданих йому повноважень. Надання згоди на надання дозволу про розроблення вищезазначеного проекту - це перший крок для детального з`ясування чи можливо чи не можливо розміщення гаражів за даною адресою. Також, позивачі у визначений Синельниківською міською радою термін не скористались можливістю внести свої пропозиції або зауваження до відділу архітектури та містобудування міської ради щодо рішення Синельниківської міської ради від 16.06.2015 року №941-51/VІ «Про надання згоди на розроблення детального плану території для будівництва гаражів по АДРЕСА_1 », яке було опубліковано на офіційному веб-сайті Синельниківської міської ради та газеті Синельниківські вісті.
З огляду на вищенаведене, враховуючи, що доводи сторони позивачів, третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивачів, не знайшли свого підтвердження в ході судового розгляду та не ґрунтуються на вимогах закону, а ствердження представника відповідача та представника третьої особи на його стороні є слушними, доведеними та обґрунтованими, суд вважає, що в задоволенні позову слід відмовити у повному обсязі.
Враховуючи, що позивачам в задоволенні позовних вимог відмовлено у повному обсязі, судові витрати у виді судового збору сплачені при зверненні до суду відшкодуванню не підлягають.
На підставі викладеного керуючись ст.ст. 9, 72, 77, 90 КАС України, на підставі ст. ст.12,42,83,122,123,183 ЗК України, ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», ЗУ «Про місцевого самоврядування в Україні», суд,-
УХВАЛИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Синельниківської міської ради Дніпропетровської області, треті особи: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Миру,39, Зелений Гай», ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , виконавчий комітет Синельниківської міської ради Дніпропетровської області, про визнання протиправним та скасування рішення органу місцевого самоврядування, відмовити.
Апеляційна скарга на судове рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня його вручення повного рішення суду безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги усіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не буде подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 18 березня 2024 року.
Суддя А. В. Твердохліб
Суд | Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 11.03.2024 |
Оприлюднено | 20.03.2024 |
Номер документу | 117738853 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо |
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Твердохліб А. В.
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Твердохліб А. В.
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Твердохліб А. В.
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Твердохліб А. В.
Адміністративне
Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Твердохліб А. В.
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Ільков Василь Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні