Ухвала
від 19.03.2024 по справі 600/5304/21-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відмову у зміні чи встановленні способу і порядку

виконання судового рішення

19 березня 2024 р. м. Чернівці Справа № 600/5304/21-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Григораша В.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції України про зміну способу і порядку виконання судового рішення у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації Чернівецької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

04.03.2024 до Чернівецького окружного адміністративного суду надійшла заява представника відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції України (заявник) про зміну способу і порядку виконання судового рішення, в якій просив:

змінити спосіб і порядок виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду №600/5304/21-а від 22.07.2022 з зобов`язати Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік, як інваліду війни 3 групи, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з урахуванням виплаченої суми за 2021 рік, у розмірі 8992,00 грн., на стягнення з Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації Чернівецької області на користь ОСОБА_1 щомісячну разову грошову допомогу в сумі 8992,00 грн (вісім тисячі дев`ятсот дев`яносто дві гривні 00 коп).

В обґрунтування поданої заяви заявник зазначив, що на примусовому виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Івано-Франківськ) перебуває виконавче провадження №69535442 з примусового виконання виконавчого листа Чернівецького окружного адміністративного суду №600/5304/21-а від 22.07.2022 про зобов`язання управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік, як інваліду війни 3 групи, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з урахуванням виплаченої суми за 2021 рік, у розмірі 8992,00 грн.

02.08.2022 постановою старшого державного виконавця Відділу вiдкрито виконавче провадження АСВП №69535442 з виконання виконавчого листа №600/5304/21-а від 22.07.2022.

На адресу Відділу на виконання постанови про відкриття виконавчого провадження надійшла відповідь Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної військової адміністрації Чернівецької області в якій зазначено, що боржником в межах повноважень вживаються заходи, спрямовані на виконання судового рішення щодо проведення перерахунку та виплати щорічної разової грошової допомоги до 5 травня. Зокрема, до Департаменту соціального захисту населення Чернівецької обласної військової адміністрації як розпорядника бюджетних коштів вищого рівня щомісячно, в міру надходження рішень судів направляються клопотання про виділення бюджетних асигнувань для виконання рішень судів. Після надходження до управління відповідних бюджетних асигнувань для виконання судових рішень кошти недоотриманої щорічної разової допомоги до 5 травня будуть в порядку черговості невідкладно перераховані стягувачам. Також виконавця повідомлено, що інших коштів, які могли б бути спрямовані на відшкодування заборгованості по рішеннях суду, в управління немає, оскільки управління є органом державної влади (юридичною особою публічного права) та неприбутковою установою, а бюджетні асигнування використовуються виключно для фінансування видатків на утримання управління та забезпечення основних завдань у сфері соціального захисту громадян в обсягах, затверджених кошторисом. Крім того повідомлено, що Міністерством соціальної політики України як головним розпорядником коштів поки що не виділені відповідні бюджетні асигнування за програмою "Забезпечення виконання рішень суду" розпорядникам нижчого рівня.

Станом на сьогоднішній день, Управлінням праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації Чернівецької області рішення суду не виконано.

Оскільки Управлінням праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації Чернівецької області рішення Чернівецького окружного адміністративного суду виконано тільки в часині проведення нарахування (розрахунку), а її виплату не проведено, заявник просив заміни спосіб і порядок виконання рішення суду.

Ухвалою суду від 07.03.2024 заяву про встановлення або зміну способу або порядку виконання призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 14.03.2024.

Сторони в судове зсідання не з`явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, проте надали клопотання про розгляд заяви в порядку письмового провадження.

Відповідно до вимог частини 2 статті 378 КАС неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Відповідно до ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Розглянувши заяву про зміну способу і порядку виконання судового рішення та додані до неї матеріали, суд зазначає наступне.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду №600/5304/21-а від 17.12.2021, вирішено:

визнати протиправними дії управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації, щодо відмови у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу, як особі з інвалідністю внаслідок війни 3 групи до 5 травня відповідно до статті 13 Закону України від 22.10.1993 №3551-XII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (в редакції Закону України від 25.12.1998 №367) за 2021 рік в розмірі 7 (семи) мінімальних пенсій за віком;

зобов`язано управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік, як інваліду війни 3 групи, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з урахуванням виплаченої суми за 2021 рік, у розмірі 8992,00 грн.

На виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду №600/5304/21-а від 17.12.2021, ОСОБА_1 22.07.2022 видано виконавчий лист з примусового виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 №600/5304/21-а в частині зобов`язання управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік, як інваліду війни 3 групи, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з урахуванням виплаченої суми за 2021 рік, у розмірі 8992,00 грн.

28.07.2022 ОСОБА_1 звернувся до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Південного Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Івано-Франківськ) із заявою про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа Чернівецького окружного адміністративного суду від 22.07.2022 №600/5304/21-а.

Постановою старшого державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Південного Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Івано-Франківськ) від 02.08.2022 ВП№69535442 відкрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа Чернівецького окружного адміністративного суду від 22.07.2022 №600/5304/21-а .

14.12.2023 Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Південного Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції України (м. Івано-Франківськ) звернувся із вимогою виконавця до Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації щодо надання інформації про виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 року №600/5304/21-а.

22.12.2023 на адресу Відділу надійшла відповідь Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації за №1152/III-02-07 в якій зазначено, що після надходження до управління відповідних бюджетних асигнувань для виконання судових рішень в обсязі, достатньому для забезпечення виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 №600/5304/21-а згідно черговості, кошти недоотриманої щорічної грошової допомоги до 5 травня будуть невідкладно перераховані стягувану.

Бажаючи змінити спосіб і порядок виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 №600/5304/21-а заявник звернувся до суду з даною заявою.

До спірних правовідносин суд застосовує наступні положення законодавства та робить висновки по суті спору.

Статтею 129-1 Конституції України передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно ч. 2 ст. 14 КАС України судові рішення, які набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами, та їх об`єднаннями на всій території України.

Відповідно до ст. 370 КАС України, судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність встановлену законом.

Таким чином, судовий акт, який набрав законної сили, підлягає обов`язковому та безумовному виконанню особою, на яку покладено такий обов`язок.

Це означає, що особа, якій належить виконати судовий акт, повинна здійснити достатні дії для організації процесу його виконання, незалежно від будь-яких умов, оскільки інше суперечило б запровадженому ст. 8 Конституції України принципу верховенства права

З матеріалів справи встановлено, що рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 №600/5304/21-а зобов`язано управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації нарахувати та виплатити ОСОБА_1 щорічну разову грошову допомогу до 5 травня за 2021 рік, як інваліду війни 3 групи, відповідно до ст. 13 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" з урахуванням виплаченої суми за 2021 рік, у розмірі 8992,00 грн

Частиною 1 ст. 378 КАС України встановлено, що за заявою сторони, суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до ч. 3 ст. 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Під зміною способу і порядку виконання рішення необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у встановленими раніше порядку і способом. Змінюючи спосіб і порядок виконання судового рішення, суд не може змінювати останнє по суті.

Поняття "спосіб" і "порядок" виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Під зміною способу виконання рішення суду необхідно розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення у разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб.

Отже, передумовою для прийняття судом рішення про зміну способу або порядку виконання судового рішення, є наявність обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення у спосіб чи порядок, які первинно визначені в рішенні суду.

Як видно із змісту заяви про зміну способу і порядку виконання судового рішення та підтверджується матеріалами справи, заявником не вказано жодних обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 №600/5304/21-а у спосіб, який визначений судом в даному рішенні.

Подаючи до суду заяву про зміну способу і порядку виконання рішення суду, шляхом стягнення з боржника на користь стягувача коштів, заявник фактично просить суд змінити та розширити резолютивну частину свого рішення, тобто змінити рішення суду по суті та спосіб захисту, що є неможливим, оскільки таке судове рішення є незмінним.

При цьому, невиконання відповідачем судового зобов`язання в частині виплати коштів через відсутність у нього відповідних бюджетних призначень, в розумінні ч. 3 ст. 378 КАС України, не свідчить про неможливість виконання судового рішення та не може бути вагомою причиною для зміни способу і порядку його виконання, оскільки ця виплата буде виконана при надходженні коштів із Державного бюджету України.

Частиною 1 ст. 77 КАС України встановлено, що кожна особа повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

В ході судового розгляду поданої заяви, заявник не надав доказів на підтвердження наявності обставин, які унеможливлюють або ускладнюють виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 №600/5304/21-а.

З огляду на вищезазначені обставини справи та враховуючи відсутність обставин, які ускладнюють виконання рішення суду у спосіб визначений судом, суд приходить до висновку про необґрунтованість та безпідставність поданої заяви.

На підставі наведеного та керуючись статтями 241, 243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Чернівецькій області Західного міжрегіонального управління міністерства юстиції України про зміну способу і порядку виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 17.12.2021 у справі №600/5304/21-а за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Чернівецької районної державної адміністрації Чернівецької області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, - відмовити.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).

Суддя В.О. Григораш

Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено21.03.2024
Номер документу117764117
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —600/5304/21-а

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 07.03.2024

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Постанова від 26.05.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Ухвала від 21.01.2022

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сушко О.О.

Рішення від 17.12.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

Ухвала від 13.10.2021

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Григораш Віталій Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні