Рішення
від 09.11.2023 по справі 911/1689/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Симона Петлюри, 16/108, м. Київ, 01032, тел. (044) 235-95-51, е-mail: inbox@ko.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"09" листопада 2023 р. м. Київ Справа № 911/1689/23

Розглянувши матеріали справи за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця»

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Натан Констракшн»

за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «УКЗТ Трейд»

прo стягнення 6 093 289,32 грн.

Суддя А.Ю. Кошик

За участю представників:

позивача: Виростко А.В.

відповідача: Нестерова О.В.

третьої особи: не з`явився

Обставини справи:

Господарським судом Київської області розглядається справа за позовом Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» (надалі позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Натан Констракшн» (надалі відповідач), за участю третьої особи без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «УКЗТ Трейд» (надалі третя особа) прo стягнення 6 093 289,32 грн.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 12.06.2023 року відкрито провадження у справі № 911/1689/23 за правилами загального позовного провадження, підготовче судове засідання призначено на 29.06.2023 року.

До канцелярії Господарського суду Київської області 29.06.2023 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву б/н б/д.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 29.06.2023 року продовжено строк підготовчого провадження, підготовче засідання відкладено на 07.09.2023 року.

До канцелярії Господарського суду Київської області 29.06.2023 року відповідачем подано заяву б/н б/д про залучення третьої особи.

До канцелярії Господарського суду Київської області 15.08.2023 року від позивача надійшли пояснення б/н від 15.08.2023 року.

До канцелярії Господарського суду Київської області 06.09.2023 року від відповідача надійшли заява б/н б/д про приєднання раніше поданого відзиву та клопотання б/н б/д про приєднання доказів.

Ухвалою Господарського суду Київської області від 07.09.2023 року підготовче засідання відкладено на 28.09.2023 року.

До канцелярії Господарського суду Київської області 22.09.2023 року від позивача надійшла відповідь на відзив б/н від 19.09.2023 року.

До канцелярії Господарського суду Київської області 27.09.2023 року від третьої особи надійшли пояснення б/н від 27.09.2023 року.

До канцелярії Господарського суду Київської області 28.09.2023 року від відповідача надійшли заперечення б/н б/д.

До канцелярії Господарського суду Київської області 28.09.2023 року від позивача надійшло клопотання б/н від 28.09.2023 року про розгляд справи без участі позивача.

У підготовчому засіданні 28.09.2023 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представники відповідача та третьої особи у судове засідання не з`явились.

Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 185 Господарського процесуального кодексу України за результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу, зокрема, про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті.

Враховуючи, що судом під час підготовчого судового засідання 28.09.2023 року вирішено питання, зазначені в ч. 2 ст. 182 Господарського процесуального кодексу України та вчинено усі необхідні дії, передбачені ст. 177 Господарського процесуального кодексу України, з метою забезпечення правильного, своєчасного та безперешкодного розгляду справи по суті, суд за результатами підготовчого засідання постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті на 26.10.2023 року.

26.10.2023 року у судовому засіданні судом оголошено перерву у розгляді справи № 911/1689/23 на 09.11.2023 року.

У судовому засіданні 09.11.2023 року представник позивача позовні вимоги підтримав, представник відповідача проти позову заперечував.

Відповідно до ч.4 ст.13 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст.233 Господарського процесуального кодексу України суди ухвалюють рішення, постанови іменем України негайно після закінчення судового розгляду. Рішення та постанови приймаються, складаються і підписуються в нарадчій кімнаті складом суду, який розглянув справу.

Відповідно до ч.1 ст.240 Господарського процесуального кодексу України рішення суду проголошується у судовому засіданні, яким завершується розгляд справи, публічно, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд може проголосити лише вступну та резолютивну частини рішення.

У зв`язку з чим, в судовому засіданні 09.11.2023 року судом закінчено розгляд справи та за результатами оцінки поданих сторонами доказів, у нарадчій кімнаті, прийнято рішення.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази та оцінивши їх в сукупності, суд ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з викладених у позові обставин, ТОВ «Натан Констракшн» (відповідач, Вантажовласник, Відправник) 24.03.2020 року було подано заяву про прийняття в цілому пропозиції (акцепт) укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом.

Стаття 634 Цивільного кодексу України визначає, що договором приєднання є договір, умови якого встановлені однією із сторін у формулярах або інших стандартних формах, який може бути укладений лише шляхом приєднання другої сторони до запропонованого договору в цілому. Друга сторона не може запропонувати свої умови договору.

Згідно із ст. 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу здійснюється за договором перевезення; загальні умови визначаються цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Частиною 2 ст. 8 Закону України «Про залізничний транспорт» передбачено, що перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти залізничним транспортом загального користування організується на договірних засадах. Для забезпечення виконання договірних зобов`язань здійснюється перспективне та поточне планування перевезень. Умови та порядок організації перевезень, у тому числі в прямому змішаному сполученні за участю залізничного та інших видів транспорту, нормативи якості вантажних перевезень (терміни доставки, безпека перевезень, схоронність вантажів) та обслуговування пасажирів, відправників і одержувачів вантажів визначаються Статутом залізниць України, Правилами перевезень вантажів та Правилами перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України.

Відповідно до п. 2 Статуту залізниць України цей Статут визначає обов`язки, права і відповідальність залізниць, а також підприємств, організацій, установ і громадян, які користуються залізничним транспортом. Статутом регламентуються порядок укладання договорів, організація та основні умови перевезення вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, основні положення експлуатації залізничних під`їзних колій, а також взаємовідносини залізниць з іншими видами транспорту.

Пунктом 3 Статуту залізниць України передбачено, що його дія поширюється на перевезення залізничним транспортом вантажів, пасажирів, багажу, вантажобагажу і пошти, у тому числі на перевезення вантажів, навантаження і розвантаження яких відбувається на залізничних під`їзних коліях незалежно від форм власності, які не належать до залізничного транспорту загального користування.

Відповідно до п. 1.1 Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом предметом Договору є організація та здійснення перевезень вантажів, надання вантажного вагону для перевезення, інших послуг, пов`язаних з організацією перевезення вантажів у внутрішньому та міжнародному сполученні (експорт, імпорт) у власних вагонах Перевізника, вагонах залізниць інших держав та/або вагонах Замовника (далі - Послуги) і проведення розрахунків за ці послуги.

Договір з урахуванням змін до нього оприлюднюється Перевізником як публічна пропозиція для укладення на веб-сайті http://uz-cargo.com/, з накладенням кваліфікованого електронного підпису (КЕП), що передбачено п. 1.6 Договору.

За змістом п. 1.7 вказаного Договору договір укладається шляхом надання Перевізником пропозиції укласти Договір (оферти) і прийняття в цілому пропозиції (акцепту) другою стороною. Приймаючи пропозицію укласти Договір друга сторона засвідчує, що ознайомилась та згодна з усіма умовами Договору.

На виконання вказаних приписів позивачем направлено відповідачу Повідомлення про укладення Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом № 40-42255574/2020-002 від 24.03.2020 року (далі - Договір).

Відповідно до п. 13 Договору невід`ємною частиною договору є додатки, зокрема додаток 1-9 «Умови надання послуги перевезення з узгодженими строками та обсягами у власних вагонах Перевізника за результатами електронних торгів (аукціону)».

Пунктом 2.1. Додатку 1-9 до Договору визначено, що Перевізник надає Замовнику послуги з перевезення з узгодженими строками та обсягами за результатами електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій (голландського аукціону) у власних вагонах Перевізника (узгоджена щомісячна кількість вагонів визначеного роду рухомого складу протягом узгодженого Сторонами строку надання послуги, визначеного в Протоколі електронних торгів (аукціону) за ціною, що визначається за результатами голландського аукціону, надалі в цьому Додатку до Договору - Послуга. Замовник здійснює або забезпечує оплату такої послуги відповідно до умов цього Додатку до Договору та Договору.

Порядок надання послуги визначено розділом 3 Додатку 1-9 до Договору.

Перевізник публікує Оголошення в ЕТС, на веб-сайтах операторів/довіреного оператора електронного майданчика та на веб-сайті АТ «Укрзалізниця» про початок проведення електронних торгів (аукціону) електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій (голландського аукціону) - на отримання послуги з перевезення вантажу з узгодженими строками та обсягами за результатами електронних торгів (аукціону) на умовах Договору, цього Додатку до Договору та Регламенту ЕТС Укрзалізниця (п. 3.2. Додатку 1-9).

В Оголошенні, окрім інформації, визначеної в п. 6.2 Регламенту ЕТС Укрзалізниця, Перевізник встановлює строк надання послуги (кількість місяців), загальну кількість власних вагонів Перевізника, початкову ціну реалізації для цієї послуги, дату початку проведення електронних торгів (аукціону), дату початку та закінчення надання послуги, нормативну кількість діб, коефіцієнт волатильності, відсоток разового зменшення, коефіцієнт порожнього пробігу Кпп2, вказує крок аукціону тощо. Додатково в Оголошенні Перевізником вказується інформація щодо вимог, яким має відповідати Замовник (потенційний учасник електронних торгів) для отримання можливості користування послугою, в тому числі зобов`язання замовників (потенційних учасників електронних торгів) здійснювати середньомісячне навантаження вагонів у кількості не меншій, ніж зазначається у Протоколі електронних торгів (аукшону) (п. 3.3. Додатку 1-9).

Після оприлюднення результатів електронних торгів (аукціону) за результатами їх проведення підписується Протокол електронних торгів (аукціону) (п. 3.4. Додатку 1-9).

Відповідно до підписаного Протоколу електронних торгів (аукціону), в порядку, встановленому Правилами планування перевезень вантажів, Замовник (або інші вантажовідправники за дорученням Замовника та за його кодом платника) надає замовлення, зокрема місячні замовлення на перевезення вантажів, заявки на подачу власних вагонів Перевізника відповідно до плану перевезень, самостійно забезпечує та узгоджує всі необхідні для перевезення умови його здійснення з усіма причетними організаціями (п. 3.8. Додатку 1-9).

На виконання зазначених умов Додатку 1-9 до Договору за результатами проведеного аукціону позивачем та відповідачем підписано Протокол № RCE001-UA-20220929-92145, умови якого наступні: Продаж послуг з використання вагонів власності АТ «Укрзалізниця» (1 вагон за 1 добу) 50 вагонів у складі одного маршрутного поїзда або маршрутна відправка 50 вагонів з однієї маршрутної станції навантаження (зерновози); Кількість вагонів - 50; Рухомий склад хопери-зерновози - 95; Дата подачі вагону початкова 16-11-2022 00:00.

Надалі за аукціоном № RCE001-UA-20220929-92145 (ставка за аукціоном - 2657 грн) 06.11.2022 року на станцію Славута-І прибули 50 власних порожніх вагонів власності філії «Центр транспортної логістики» АТ «Укрзалізниця» № № 58564675, 59775791, 95199675, 95300281, 95305579, 95323036, 95329652, 95335402, 95346458, 95351573, 95367553, 95372348, 95377883, 95387429, 95388377, 95454716, 95526638, 95526760, 95532982, 95539243, 95588729, 95615217, 95616280, 95617353, 95618278, 95630984, 95636361, 95638300, 95641734, 95643078, 95646907, 95667382, 95667424, 95669404, 95679767, 95680781, 95681946, 95684031, 95689204, 95709812, 95712907, 95751681, 95751947, 95754180, 95755542, 95756854, 95759429, 95760518, 95797403, 95928636, що підтверджується відповідними примірниками накладних.

На вищевказані вагони складено акт ф. ГУ-23 № 1624 від 06.11.2022 року о 22:20 на початок затримки (віднесення на відповідальність залізниці) по причині очікування забезпечення електронної заявки за вказаним аукціоном.

Надалі 16.11.2022 року о 10:00 на дані вагони складено акт ф. ГУ-23 № 1646 на закінчення затримки (віднесення на відповідальність залізниці).

Позивач зазначає, що власної під`їзної колії ТОВ «Натан Констракшн» по станції Славута-І не має, тому відповідні вагони подаються та забираються на (3) під`їзну (ої) колію ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» на підставі Договору про експлуатацію під`їзної колії при станції Славута-І № 3859 від 01.07.2022 року, укладеного між АТ «Українська залізниця» та ТОВ «УЗТК ТРЕЙД», а також заявки (угоди) № 16 від 08.11.2022 року.

У зв`язку із зайнятістю вантажних фронтів вищевказані вагони були затримані на станції призначення в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта починаючи з 16.11.2022 року о 10:00, про що складено акт ф. ГУ-23 № 1647 від 16.11.2022 року. Факт затримки вагонів зафіксовано актами загальної форми відповідно до п. 8 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Мінтрансу України від 25.02.1999 року № 113 (далі - Правила), та віднесено на відповідальність вантажовласника ТОВ «Натан Констракшн».

Згідно з п. 3 Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.05.2002 року № 334 (далі Правила № 334), акти загальної форми складаються для засвідчення обставин, що виникли в процесі перевезення вантажу, багажу та вантажобагажу і можуть бути підставою для матеріальної відповідальності, зокрема, у разі затримки вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вивантаження (перевантаження) з причин, що залежать від одержувача, власника залізничної під`їзної колії, порт, підприємства.

Облік часу користування вагонами та нарахування плати за користування ними провадиться на станціях відправлення та призначення за Відомістю плати за користування вагонами форми ГУ-46, яка складається на підставі Пам`яток про подавання/забирання вагонів форми ГУ-45, Повідомлення про закінчення вантажних операцій з вагонами, Актів про затримку вагонів форми ГУ-23а, Актів загальної форми ГУ-23 (пункт 3 розділу II Правил користування вагонами і контейнерами).

В подальшому навантаження відбувалося за наступною хронологією подій:

- 5 вагонів зняті з затримки 17.11.2022 в 11.50 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1654 та подано на під`їзну колію згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 7. Надалі 17.11.2022 о 17.00 створено пам`ятку ф. ГУ-45 № 6 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1657 від 17.11.2022 о 17:00 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 17.11.2022 о 17.15 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1658 на закінчення затримки та подано згідно пам`яткою про подавання ф. ГУ-45 № 8. Надалі 18.11.2022 о 15.00 створено пам`ятку ф. ГУ-45 № 7 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1659 від 18.11.2022 о 15:00 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 18.11.2022 о 15.10 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1660 на закінчення затримки та подано під навантаження згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 9. Надалі 22.11.2022 о 06.00 створено пам`ятку ф. ГУ-45 № 8 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1676 від 22.11.2022 о 06:00 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 22.11.2022 о 06.30 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1677 та подано під навантаження згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 10. Надалі 23.11.2022 о 16.30 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 9 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1682 від 23.11.2022 о 16:30 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформления перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 24.11.2022 о 13.00 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1684 та подано під навантаження згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 11. Надалі 29.11.2022 о 15.00 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 10 про забирания вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1701 від 29.11.2022 о 15:00 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 30.11.2022 в 11.40 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1703 та подано під навантаження згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 12. Надалі 14.12.2022 о 19.30 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 12 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1752 від 14.12.2022 о 19:30 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 03.12.2022 о 14.30 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1710 та подано під навантаження згідно із пам`яткою Ф. ГУ-45 № 13. Надалі 14.12.2022 о 22.00 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 13 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1754 від 14.12.2022 о 22:00 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 14.12.2022 о 22.20 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1755 та подано під навантаження згідно із пам`яткою Ф. ГУ-45 № 14. Надалі 16.12.2022 о 02.30 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 15 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1766 від 16.12.2022 о 02:30 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 14.12.2022 о 20.30 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1757 та подано під навантаження згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 15. Надалі 15.12.2022 о 09.00 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 14 про забирання вагонів з під`їзної колії та складено акт загальної форми ГУ-23 № 1758 від 15.12.2022 о 09:00 на початок затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) по причині очікування оформлення перевізних документів;

- 5 вагонів зняті з затримки 15.12.2022 о 09.20 згідно із актом ф. ГУ-23 № 1759 та подано під навантаження згідно із пам`яткою ф. ГУ-45 № 16. Надалі 16.12.2022 о 17.50 створено пам`ятку Ф. ГУ-45 № 16 про забирання вагонів з під`їзної колії.

В подальшому 16.12.2022 о 17.50 складено акти ф. ГУ-23 № № 1770, 1771, 1772, 1773, 1774, 1775, 1776, 1777, 1778 на закінчення затримки (віднесення на відповідальність вантажовласника) в загальній кількості 45 вагонів. Відповідно до вказаних актів та пам`ятки про забирання ГУ-45 № 16 прийнято до перевезення маршрут в кількості 50 вагонів за залізничними накладними Славута-І Мостиська-ІІ № № 33705336, 33705443, 33705468, 337057476, 33705484, 33705492, 33705500, 33705518, 33705534, 33705559.

Позивач зазначає, що затримка вагонів на станційних коліях відбулась саме з вини відповідача, який не надав з першою партією вагонів основний для перевезення документ - накладну, а продовжував формувати маршрут на коліях загального користування, а тому простій вагонів відбувся в очікуванні оформлення документів перевезення відправником.

За весь період навантаження даного маршруту представник ТОВ «Натан Констракшн» для підпису пам`яток ГУ-45 та актів ф. ГУ-23 не з`явився, про що складено акти загальної форми ГУ-23 № № 394, 395, 396, 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408.

Після закінчення вантажних операцій та забирання вищевказаних вагонів з під`їзної колії, у відповідності до вимог п. 15 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом МТУ від 25.02.1999 № 113 та Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, нараховано плату за користування вагонами згідно відомостей ф. ГУ-46 № 19120023 на суму 816 047,00 грн., № 19120024 на суму 1 224 070,50 грн., № 20120025 на суму 2040 117,50 грн., загальна сума недобору складає 4 080 235,00 грн. без врахування ПДВ.

Плата за зберігання вантажу нарахована у відповідності п.2.1. Розділу ІІІ Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги затвердженого наказом МТУ від 26.03.2009 № 317 та плата за накопичення рухомого складу нарахована у відповідності до доручення АТ «Укрзалізниця» від 16.12.2019 року ЦМ-15/473 згідно накопичувальних карток ф. ФДУ-92 № 20120838 на суму 52 238, 60 грн., № 20120839 на суму 945 267,50 грн., загальна сума недобору складає 997 506, 10 грн. без врахування ПДВ.

Вантажовласник підписав вищевказані відомості та накопичувальні картки з запереченнями, що стало підставою для подання позову.

Після закінчення вантажних операцій та забирання вищевказаних вагонів з під`їзної колії, у відповідності до п.п. 3.4.1 3.4.4 п. 3.4 Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, нараховано плату за користування вагонами згідно з відомостями ф. ГУ-46 № 19120023 на суму 816 047, 00 грн., № 19120024 на суму 1 224 070, 50 грн., № 20120025р на суму 2040 117, 50 грн., загальна сума недобору складає 4 080 235,00 грн. без врахування ПДВ.

Розрахунок плати за користування здійснено відповідно до п.п. 6.1. п. 6 Додатку 1-9 до Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, п.п. 3.4.1-3.4.4 п. 3.4 Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом та визначається за кожен вагон відповідно до їх типу, за визначеною формулою.

Моментом початку відліку часу для нарахування плати за користування власними вагонами перевізника, визначеної в п. 3.4. Договору, є момент передачі замовнику власних вагонів перевізника або початку затримки відповідно до Правил користування вагонами (п. 3.4.3. Договору).

Облік часу користування, з метою визначення розміру плати за користування власними вагонами перевізника у випадках, вказаних в п. 3.4. Договору, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами. Застосування плати за користування власними вагонами перевізника в частині, що не визначена договором, здійснюється відповідно до Правил користування вагонами (п. 3.4.3. Договору).

Загальний час, за який нараховується та сплачується замовником плата за користування власними вагонами перевізника, включає час перебування вагонів у безпосередньому розпорядженні замовника та час затримки вагонів з його вини в очікуванні подавання під вантажні або інші операції на станціях призначення і на підходах до них (п. 3.4.3. Договору).

За приписами п. 46 Статуту залізниць вантажі, що прибули, зберігаються на станції безкоштовно протягом доби. Цей термін обчислюється з 24-ої години дати вивантаження вантажу (контейнера) засобами залізниці або з 24-ої години дати подачі вагонів під вивантаження засобами одержувача. За зберігання вантажу на станції понад зазначений термін справляється плата, встановлена тарифом.

Згідно із п. 5 Правил зберігання вантажів, затверджених наказом Міністерства транспорту України № 644 від 21.11.2000 передбачено стягнення плати за зберігання вантажу, встановленої тарифом, незалежно від того, чиїми засобами здійснюється охорона вантажу.

У п. 9 Правил зберігання вантажів вказано, що за зберігання на місцях загального користування та на коліях станції відправлення вантажів, завантажених у вагони (контейнери), які простоюють в очікуванні оформлення перевезення (у тому числі під митним оформленням та з інших причин, не залежних від залізниці), збір сплачується з моменту ввезення вантажу на станцію до моменту закінчення затримки. Факт затримки вантажу засвідчується актом загальної форми.

Відповідно до п. 3.1. Договору розмір провізних платежів за перевезення вантажу у вагонах Замовника та вагонах залізниць інших держав, додаткових зборів, пов`язаних з перевезенням, розраховується за ставками і тарифами, які визначаються у відповідності до умов Збірника Тарифів.

Збір за зберігання вантажу нараховано у відповідності п. 2.1. Розділу III Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги затвердженого наказом МТУ від 26.03.2009 № 317 та плата за накопичення рухомого складу нарахована у відповідності доручення АТ «Укрзалізниця» від 16.12.2019 року ЦМ-15/473 згідно із накопичувальними картками ф. ФДУ-92 № 20120838 на суму 52 238, 60 грн., № 20120839 на суму 945 267, 50 грн., загальна сума недобору складає 997 506, 10 грн. без врахування ПДВ.

Розмір збору за зберігання вантажів на місцях загального користування закріплено п. 2 Розділом ІІІ Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 26.03.2009 № 317. Так, згідно із абз. 3 п. 2.1 Розділу III Збірника тарифів, після закінчення терміну безоплатного зберігання нараховується збір за кожну добу в розмірі 4,0 грн. за одну тонну при зберіганні вантажів у вагонах, у тому числі у контейнерах за масу брутто, округлену до повних.

Також наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 26.03.2009 № 317 затверджено коефіцієнти, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов`язані з ними послуги.

Враховуючи викладене позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Натан Констракшн» на користь Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі регіональної філії «Південно-Західна залізниця» акціонерного товариства «Українська залізниця» плату за користування у розмірі 4 896 282,00 грн., плату за зберігання та плату за накопичення рухомого складу у розмірі 1 197 007, 32 грн.

В ході розгляду спору відповідач подав відзив, в якому позовні вимоги заперечував, зазначив, що затримка вагонів сталась не з вини відповідача, що виключає його відповідальність. Насправді простій вагонів стався через незалежні від відповідача обставини, що призвели до неможливості здійснювати вантажні операції. А саме пошкодження ліній електропередач внаслідок масованого ракетного обстрілу рф та припинення живлення вантажного терміналу ТОВ «УКЗТ ТРЕЙД», на якому здійснювались вантажні операції з поданими позивачем вагонами.

Посилаючись на ст. 617 Цивільного кодексу України та ст. 218 Господарського кодексу України, відповідач просить відмовити в задоволенні позовних вимог.

Також, в підтвердження існування форс-мажорних обставин відповідач посилається на Сертифікат Хмельницької ТТП № 6800-22-1719, отриманий ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» 12.12.2022 року в підтвердження настання форс-мажорних обставин перед відповідачем.

Також, наведені відповідачем обставини в ході розгляду спору підтверджені третьою особою - ТОВ «УКЗТ ТРЕЙД», на чиєму вантажному терміналі відбувались вантажні операції.

Відповідно до п. 6.7. Акту технічної готовності до експлуатації об`єкта будівництва від 04.02.2022 року на під`їзні колії ст. Славута-1 ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» навантаження на залізничні вагони здійснюється за допомогою електричного транспортного обладнання елеватора, зокрема транспортеру ланцюгового скребкового типу та норії стрічкової ковшового типу та бункеру з конусним дном.

17.11.2022 року в умовах повної відсутності електроживлення елеватора були подані під завантаження перші десять вагонів ТОВ «НАТАН КОНСТРАКШН», які були завантажені попри відсутність електроживлення до 18.11.2022 року до 15:00 з бункеру відвантаження зерна на залізницю механічним шляхом через відкриття засувки, вручну, за рахунок наявного у бункері зерна кукурудзи та зі складських приміщень наземного зберігання із використанням бункера наземного перевантажувального БНП-12Е.

З 18.11.2022 року по 30.11.2022 року навантаження здійснювалося зі складських приміщень наземного зберігання із використанням бункера наземного перевантажувального БНП-12Е та трактора і екскаватора.

18.11.2022 року з метою забезпечення навантаження вагонів ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» було залучено екскаватор, а також було укладено Договір № 8 підряду на виконання робіт від 18.11.2022 року, для організації продовження навантаження вагонів, на підставі якого здійснювалося навантаження вагонів за допомогою залученого екскаватора, трактора Беларус-892 та бункера наземного перевантажувального БНП-12Е.

У період з 17.11.2022 року по 30.11.2022 року навантаження вагонів здійснювалося за допомогою залучених ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» екскаватора і трактора, а також належного ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» бункера наземного перевантажувального БНП-12Е механічним шляхом, що є екстреною мірою та не відповідає нормальному або звичайному способу навантаження вагонів. У зв`язку із зазначеним швидкість завантаження вагонів була значно меншою ніж під час звичайного навантаження за допомогою транспортного обладнання елеватора.

За зазначений час вдалося завантажити 25 поданих вагонів зерном кукурудзи в приблизній кількості 1563 тон зерна, з запасів що знаходилися в бункері відвантаження зерна на залізницю та складських приміщеннях наземного зберігання.

Такий спосіб навантаження був доступний фактично випадково, лише у зв`язку із тим, що частина зерна кукурудзи знаходилася вже у бункері, а частина зберігалася в складах напільного зберігання.

Також, ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» приймалися міри для придбання генератора необхідної потужності для забезпечення електроживлення транспортного обладнання елеватора.

13.12.2023 року було подано в тестовому режимі електроживлення потужностей, і вже 14.12.2022 року було подано електроживлення потужностей, що надало можливість забезпечити навантаження в звичайному режимі за допомогою звичайних потужностей елеватора. За три з половиню дні з 13.12.2022 року по 16.12.2022 року було завантажено останні 25 вагонів за допомогою транспортного обладнання елеватора.

Відсутність електроживлення елеватора станом на 09.12.2022 року підтверджується листом АТ «Хмельницькобленерго» від 09.12.2022 року № 4/13-907-0306/22.

Тим самим, затримка завантаженням вагонів виникла у зв`язку з дією форс-мажорних обставин, у той же час як третя особа з відповідачем приймали всі можливі міри для мінімізації наслідків дії форс-мажорних обставин та здійснення навантаження попри дію форс-мажорних обставин.

Окрім того, 12.12.2022 року ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» отримало сертифікат Хмельницької ТТП № 6800-22-1719, яким ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» підтверджувало настання форс-мажорних обставин перед відповідачем.

Отже, затримка навантаження вагонів була обумовлена непередбаченими обставинами, які не залежали від ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» та відповідача.

У відповіді на відзив позивач зазначив про відсутність підстав для звільнення відповідача на підставі ст. 617 Цивільного кодексу України та ст. 218 Господарського кодексу України від наведених у позові платежів, які є платою, тобто безпосередньо зобов`язанням, а не відповідальністю за порушення зобов`язання.

Також у відповіді на відзив позивач зазначив, що заперечення відповідача не підпадають під жоден з випадків звільнення від плати за користування вагонами, наведених в п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами.

На відповідні твердження відповідач зауважив, відповідно до п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.99 № 113, вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами: а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи.

Відповідно до листа АТ «ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО» від 09.12.2022 року встановлено, що в результаті ракетної атаки відбулася аварія на об`єктах електроенергетики на території Хмельницької області, в тому числі на перевантажувальному терміналі ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» з 15 год. 55хв. 15.11.2022 року припинено електроживлення через аварію. Так само, зазначені обставини підтверджені Сертифікатом № 6800-22-1719 від 12.12.2022 року, виданим на замовлення ТОВ «УЗТК ТРЕЙД».

Таким чином, наведені документи підтверджують факт аварії на підприємстві, яке мало здійснювати навантаження вагонів, внаслідок чого було заборонено та фактично неможливо виконувати вантажні роботи, що підпадає під дію п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.99 № 113.

Зокрема, відповідно до норм техніки безпеки та виробничої схеми вантажних операцій, вантажні операції на вагонах без освітлення не дозволяються, при цьому саме навантаження відбувається за допомогою енергозалежного обладнання, тим самим, завантаження вагонів через відсутність електроживлення взагалі є неможливим і небезпечним, тобто забороняється. Адже в разі завантаження вагонів без освітлення або «вручну» можливе падання працівника в вагон та удушення через сипучість зернових та великий викид пилу при завантаженні, що може спричинити смерть працівника, що є неприпустимим.

Відповідно до Інструкції з охорони праці при вантажно-розвантажувальних роботах ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» забороняється здійснення вантажних операцій в разі знеструмлення обладнання та електроавтоматики елеваторного обладнання, з вимкненою або непрацюючою вентиляцією, при наявності хоча б одного непрацюючого джерела освітлення або без стаціонарних джерел освітлення.

Таким чином, мала місце аварія на підприємстві, в результаті якої забороняється проведення вантажних операцій, що з огляду на п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами є підставою для звільнення вантажовласника від плати за користування вагонами і контейнерами:.

Крім того, з огляду на п. 3.4.3. Договору, загальний час, за який нараховується та сплачується Замовником плата за користування власними вагонами Перевізника, включає час перебування вагонів у безпосередньому розпорядженні Замовника та час затримки вагонів з його вини в очікуванні подавання під вантажні або інші операції на станціях призначення і на підходах до них.

Також, відповідно до п.12 Правил користування вагонами і контейнерами загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника.

Враховуючи відсутність вини відповідача в затримці вагонів та у зв`язку із аварією на підприємстві ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» під час якої вантажні операції заборонені, в силу приписів пп. «а» п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами та п. 3.4.3 Договору, відповідний час за користування вагонами з 16.11.2022 року по 12.12.2022 року не входить до загального часу, за який нараховується плата за користування вагонами.

Згідно з ч.1 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Відповідно до ч.2 статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Згідно з п.1 ч.2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частина 1 статті 626 Цивільного кодексу України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно до ч. 1 ст. 908 Цивільного кодексу України перевезення вантажу, пасажирів, багажу, пошти здійснюється за договором перевезення.

Відповідно до ч. 2 ст. 908 Цивільного кодексу України загальні умови перевезення визначаються дим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них. Умови перевезення вантажу, пасажирів і багажу окремими видами транспорту, а також відповідальність сторін щодо цих перевезень встановлюються договором, якщо інше не встановлено цим Кодексом, іншими законами, транспортними кодексами (статутами), іншими нормативно-правовими актами та правилами, що видаються відповідно до них.

Відповідно до ч.1 ст. 909 Цивільного кодексу України за договором перевезення вантажу одна сторона (перевізник) зобов`язується доставити довірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення та видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник зобов`язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

Відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Відповідно до статті 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до ст. 193 Господарського кодексу України, суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Відповідно до ст. 524 Цивільного кодексу України, зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Стаття 525 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 193 Господарського кодексу України суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.

Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

За приписами статті 119 Статуту за користування вагонами залізниці вантажовідправниками, вантажоодержувачами, власниками під`їзних колій, портами, організаціями, установами, громадянами-суб`єктами підприємницької діяльності вноситься плата. Порядок визначення плати за користування вагонами та звільнення вантажовідправника від зазначеної плати у разі затримки забирання вагонів, що виникла з вини залізниці, встановлюється Правилами.

Відповідно до ст.71 Статуту залізниць України взаємовідносини залізниці з підприємством, порядок і умови експлуатації залізничних під`їзних колій визначаються договором.

Позивач у позові просить стягнути з відповідача плату за користування вагонами у розмірі 4 896 282,00 грн., плату за зберігання та плату за накопичення рухомого складу у розмірі 1 197 007, 32 грн., що спричинені затримкою вагонів з вини відповідача.

Відповідні нарахування проведені на підставі п.п. 3.4.1 3.4.4 п. 3.4 Договору про надання послуг з організації перевезення вантажів залізничним транспортом, як зазначає позивач, у зв`язку з затримкою вагонів на станції призначення в очікуванні подачі під вантажні операції з вини клієнта починаючи з 16.11.2022 року.

В заперечення та спростування наведених у позові обставин, відповідач зазначив та надав докази, що затримка вагонів мала місце з інших причин, не пов`язаних з оформленням документів. Простій виник з незалежних від відповідача обставин, без його вини, через аварію на підприємстві ТОВ «УЗТК ТРЕЙД», внаслідок якої було заборонено виконувати вантажні операції.

Відповідно до п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 25.02.99 № 113, вантажовласник звільняється від плати за користування вагонами і контейнерами: а) якщо затримка вагонів або контейнерів виникла через стихійне лихо, що спричинило припинення руху на залізничних під`їзних коліях, а також через стихійне лихо або аварію на підприємстві, внаслідок яких згідно з чинними положеннями заборонено виконувати вантажні роботи.

Відповідно до листа АТ «ХМЕЛЬНИЦЬКОБЛЕНЕРГО» від 09.12.2022 року встановлено, що в результаті ракетної атаки відбулася аварія на об`єктах електроенергетики на території Хмельницької області, в тому числі на перевантажувальному терміналі ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» з 15 год. 55хв. 15.11.2022 року припинено електроживлення через аварію. Так само, зазначені обставини підтверджені Сертифікатом № 6800-22-1719 від 12.12.2022 року, виданим на замовлення ТОВ «УЗТК ТРЕЙД».

Наведені документи підтверджують факт аварії на підприємстві, яке мало здійснювати навантаження вагонів відповідача.

Відповідно до Інструкції з охорони праці при вантажно-розвантажувальних роботах ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» забороняється здійснення вантажних операцій в разі знеструмлення обладнання та електроавтоматики елеваторного обладнання, з вимкненою або непрацюючою вентиляцією, при наявності хоча б одного непрацюючого джерела освітлення або без стаціонарних джерел освітлення.

Таким чином, мала місце аварія на підприємстві, в результаті якої забороняється проведення вантажних операцій, що з огляду на п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами є підставою для звільнення вантажовласника від плати за користування вагонами і контейнерами.

Відповідно до п.12 Правил користування вагонами і контейнерами загальний час, за який вноситься вантажовласником плата залізниці за користування вагонами, включає час затримки вагонів з його вини та час перебування їх у безпосередньому розпорядженні вантажовласника.

З огляду на п. 3.4.3. Договору, загальний час, за який нараховується та сплачується Замовником плата за користування власними вагонами Перевізника, включає час перебування вагонів у безпосередньому розпорядженні Замовника та час затримки вагонів з його вини в очікуванні подавання під вантажні або інші операції на станціях призначення і на підходах до них.

Крім того, відповідачем надано докази та обґрунтовані пояснення, що ним з третьою особою вживались всі можливі заходи для мінімізації наслідків дії форс-мажорних обставин та здійснення навантаження попри дію форс-мажорних обставин.

Наведені дії відповідача свідчать про дотримання вимог ч. 2 ст. 193 Господарського кодексу України.

Враховуючи відсутність вини відповідача в затримці вагонів та у зв`язку із аварією на підприємстві ТОВ «УЗТК ТРЕЙД» під час якої вантажні операції заборонені, в силу приписів пп. «а» п. 16 Правил користування вагонами і контейнерами та п. 3.4.3 Договору, відповідний час користування вагонами з 16.11.2022 року по 12.12.2022 року не входить до загального часу, за який нараховується плата за користування вагонами.

Оскільки нарахування плати за зберігання та плати за накопичення рухомого складу пов`язані з тими ж обставинами затримки вагонів під час здійснення навантаження, яке було неможливе у зв`язку з дією форс-мажорних обставин без вини відповідача, підстави для проведення відповідних нарахувань спростовуються встановленими судом обставинами щодо плати за користування вагонами.

За наслідками розгляду спору судом встановлено відсутність підстав для стягнення заявлених у позові сум.

Згідно з ст. 13 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних з вчиненням чи не вчиненням нею процесуальних дій.

Відповідно до ст.73 Господарського процесуального кодексу України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно з ч.1 ст.74 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Належними у розумінні ч.1 ст. 76 Господарського процесуального кодексу України є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування.

Згідно з ч.2 ст.76 Господарського процесуального кодексу України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Господарського процесуального кодексу України докази, одержані з порушенням закону, судом не приймаються.

Відповідно до ст. 78 Господарського процесуального кодексу України достовірними є докази, створені (отримані) за відсутності впливу, спрямованого на формування хибного уявлення про обставини справи, які мають значення для справи.

Як визначено ст. 79 Господарського процесуального кодексу України наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За наслідками розгляду спору суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивачем не обґрунтовані та не доведені, відповідачем позовні вимоги заперечені та спростовані, тому позовні вимоги не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.129 Господарського процесуального кодексу України понесені позивачем витрати зі сплати судового збору покладаються на позивача в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 73, 74, 129, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

В задоволенні позовних вимог Акціонерного товариства «Українська залізниця» в особі Регіональної філії «Південно-Західна залізниця» Акціонерного товариства «Українська залізниця» до Товариства з обмеженою відповідальністю «Натан Констракшн» про стягнення 6 093 289,32 грн. відмовити в повному обсязі.

Рішення набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 241 Господарського процесуального кодексу України після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку відповідно до ст. ст. 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя А.Ю. Кошик

повний текст рішення складено 21.03.2024 року

Дата ухвалення рішення09.11.2023
Оприлюднено25.03.2024
Номер документу117818522
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1689/23

Ухвала від 29.04.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Коробенко Г.П.

Рішення від 14.12.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Рішення від 09.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 17.11.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 26.10.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 28.09.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 07.09.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 29.06.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 15.06.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

Ухвала від 14.06.2023

Господарське

Господарський суд Київської області

Кошик А.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні