Справа № 420/28992/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 березня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в письмовому провадженні у порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної інспекції архітектури та містобудування України (бульвар Лесі Українки, 26, м.Київ, 01133, код ЄДРПОУ 44245840), Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області (вул. Пушкінська, 25, м.Одеса, 65000, код ЄДРПОУ 44245840), Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області (проспект Незалежності, буд. 9, м.Біляївка, Одеська область, 67600, код ЄДРПОУ 40203964) за участю третіх осіб на стороні відповідача - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов позов ОСОБА_1 до Державної інспекції архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області за участю третіх осіб на стороні відповідача - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , в якому позивач просить:
визнати протиправною бездіяльність відповідачів Державна інспекція архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області щодо не здійснення функцій та заходів державного реагування (контролю) в межах компетенції, передбаченої Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для усунення порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою місто Біляївка, провулок Річний 23;
зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області, у межах наданих повноважень здійснити заходи державного архітектурно-будівельного реагування (контролю) за скаргами ОСОБА_1 в частині наявності порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою АДРЕСА_2 .
В обґрунтування позовних вимог та відповіді на відзив зазначено, що у серпні 2023 року, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на суміжній ділянці за адресою: місто Біляївка, провулок Річний 23, розпочали будівництво мостової споруди через ріку Курудорова, притоки річки Дністер, а також закладено фундамент та розпочато будівництво незрозумілої споруди на поряд розташованій суміжній земельній ділянці, що може призвести до порушення стійкості прибережних схилів (берегообвали, ерозійні та зсувні процеси, осідання); зосередження будь-яких забруднюючих речовин, сміття, деревини тощо.
Враховуючи здійснення незаконного самочинного будівництва, з метою недопущення порушення стійкості прибережних схилів (берегообвали, ерозійні та зсувні процеси, осідання); зосередження будь-яких забруднюючих речовин, сміття, деревини тощо, та для з`ясування законності будівництва вказаних споруд, наявності дозвільних документів на будівництво на суміжній ділянці, що знаходиться за адресою провулок Річний 23, місто Біляївка, позивач звернувся із скаргою від 01.09.2023 року на самочинне будівництво в якої просив здійснити виїзну перевірку, щодо дотримання забудівниками ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , будівельних норм та виконання умов будівельного паспорту до: Одеської обласної державної адміністрації.
У відповідь на скаргу отримано лист від Одеської обласної державної адміністрації № М-1983- взп-03/2159 від 05.09.2023 року, яким повідомлено про надсилання скарги до Державної інспекції архітектури та містобудування України, Одеської районної військової адміністрації.
Державної екологічної інспекції південно-західного округу Миколаївської та Одеської області. Відповіді на скаргу до цього часу не позивачем отримано.
Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації. Як вбачається із відповіді, Департаменту надійшло звернення гр. ОСОБА_1 від 01.09.2023 стосовно порушення стійкості прибережних схилів, забруднення земель внаслідок будівництва мостової споруди через р. Курудорова на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_2 . За результатами опрацювання вказаного звернення, Департамент листом від 08.09.2023 № 2127/06/05-46/2-23/М-25-1.1-лис звернувся до Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) для вжиття відповідних заходів реагування щодо порушених у зверненні проблемних питань. Однак жодних дій, що до вжиття заходів реагування останнім не здійснено.
Державної інспекції архітектури та містобудування України, якою в межах компетенції розглянуто скаргу позивача від 01.09.2023 № б/н, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2679/08-23 переслану листом Одеської обласної державної адміністрації від 05.09.2023 № М-1983-взп-03/2159, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2691/08-23, щодо здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва за адресою: пров. Річний, 23, м. Біляївка, Одеська обл., та передано до Відділу державного архітектурно будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
22.09.2023 року, позивачем отримано відповідь Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради № 678/04-01 про залишення без розгляду заяви у зв`язку із повторною неявкою заявника на засідання комісії.
Одеської обласної прокуратури. У відповідь на скаргу отримано лист від Одеської обласної прокуратури 08/09/2023 № 09/1/1-6462 вих-2309/1/1-р-23, яким повідомлено, що скаргу направлено для перевірки до Біляївської окружної прокуратури., яка в свою чергу направила скаргу для перевірки фактів до Одеського районного управління поліції.
Враховуючи протиправною бездіяльність відповідачів, позивач звернувся до суду з даним позовом про визнання неправомірною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії, враховуючи, що по цей час у межах наданих повноважень відповідачами не здійснюються заходи державного архітектурно-будівельного реагування (контролю) за скаргами позивача в частині наявності порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні самочинного будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою АДРЕСА_2 .
Ухвалою позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Розгляд справи вирішено здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) відповідно до положень ст. 262 КАС України.
Ухвалою суду від 04.01.2024 продовжено розгляд справи за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання на 12.01.2024 року о 12:00 год.
22.11.2023 року від відповідача - Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради надійшов відзив на позовну заяву в якому заперечує проти задоволення позову. Відповідач зазначає, що на розгляд комісії ОСОБА_1 двічі не з`явився, про причини неявки не повідомив, у зв`язку з цим скаргу ОСОБА_1 щодо самочинного будівництва мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочатого будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за адресою АДРЕСА_2 залишено без розгляду.
На час проведення засідань Комісії (19.09.2023 та 22.09.2023) ОСОБА_1 жодним чином не повідомив Управління про причини неможливості прийняти участь в засіданнях Комісії. Також в позові відсутні докази щодо поважних причин неявки на засідання Комісії.
23.01.2024 року від відповідача Державної інспекції архітектури та містобудування України надійшов відзив на позовну заяву, в якому не погоджується з позовною заявою в частині вимог до ДІАМ. Відповідач зазначає, що Державною інспекцією архітектури та містобудування України в межах компетенції розглянуто скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2679/08-23 та переслану листом Одеської обласної державної адміністрації від 05.09.2023 № М-1983-взп-03/2159, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2691/08-23, щодо здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва за адресою: пров. Річний, 23, м. Біляївка, Одеська обл. Однак згідно з вказаною вище інформацією, державний архітектурно-будівельний контроль щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах міста Біляївка, здійснюється відділом державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради (адреса: пр-т Незалежності, 9, м. Біляївка, Одеська обл.), згідно з актом приймання-передавання документів від 05.04.2017 № 61. Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України «Про звернення громадян» якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями. Враховуючи вищезазначене, оскільки питання порушені в даній скарзі не входять до повноважень ДІАМ, листом від 08.09.2023 за реєстраційним номером 8615/33/13-23 скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н було переслана за належністю до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради. Лист ДІАМ від 08.09.2023 за реєстраційним номером 8615/33/13-23 був направлений відділу державного архітектурно-будівельного контр контролю Управління до містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради та ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з реєстру відправлених листів. Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради листом від 25.09.2023 за № 690/04-11 повідомила щодо розгляду скарги ОСОБА_1 , скерованої листом ДІАМ № 8615/33/13-23 від 08.09.2023.
Також відповідач зазначає, що Управління ДІАМ в Одеській області не є самостійною юридичною особою, не має власного ідентифікаційного коду суб`єкта господарської діяльності (код ЄДРПОУ), не має процесуальної правоздатності, а тому не може бути учасником справи.
Ухвалою суду від 12.01.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 02.02.24 о 10:00 год.
Ухвалою суду від 16 лютого 2024 року розгляд справи продовжено в порядку письмового провадження.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне: ОСОБА_1 звернувся (крім інших) до Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області зі скаргою від 01.09.2023 року в якій просив здійснити виїзну перевірку, щодо дотримання забудівниками ОСОБА_2 та ОСОБА_3 будівельних норм та виконання умов будівельного паспорту; про результати перевірки повідомити в місячний термін, відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Відповідно до листа Одеської обласної військової адміністрації від 05.09.2023 року скаргу направлено до Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Листом Державної інспекції архітектури та містобудування України № 8615/33/13-23 від 08.09.2023 року повідомлено, що питання порушені в скарзі не входять до повноважень ДІАМ, переслано за належністю скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н відділу державного архітектурно будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
Відповідно до матеріалів справи Наказом начальника Управління від 11.09.2023 року №73/ОД-2023 створено комісію щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності для колегіального розгляду ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_4 шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті (оголошення розміщено за посиланням: https://bilyaivka.od.gov.ua/wp-content/uploads/OGOLOSHENNYA-1.pdf) повідомлено, що 19.09.2023 о 10:00 відбудеться засідання Комісії за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, проспект Незалежності, буд. 9, щодо розгляду скарги ОСОБА_1 про самочинне будівництво мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочато будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_2 .
ОСОБА_1 на адресу електронної пошти ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) зазначеної в його скарзі, направлено лист від 11.09.2023 року №634/04-11, яким повідомлено ОСОБА_1 про необхідність з`явитися 19.09.2023 року о 10:00 на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, проспект Незалежності, буд. 9 , щодо розгляду його скарги про самочинне будівництво мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочато будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_2 .
Також на засідання Комісії додатково листом від 11.09.2023 року №635/04-11 запрошено гр. ОСОБА_2 ( АДРЕСА_5 ) та гр. ОСОБА_4 ( АДРЕСА_6 ).
На засідання комісії заявник ОСОБА_1 та замовники ОСОБА_2 , ОСОБА_4 не з`явились. В зв`язку з цим засідання комісії перенесено на 22.09.2023 0 10:00.
ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_4 шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті (оголошення розміщено за посиланням: https://bilyaivka.od.gov.ua/wp-content/uploads/OGOLOSHENNYA-II-1.pdf) повідомлено, що 22.09.2023 о 10:00 відбудеться засідання Комісії.
ОСОБА_1 на адресу електронної пошти ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) зазначеної в його скарзі, направлено лист від 19.09.2023 року №653/04-11, яким повідомлено ОСОБА_1 про необхідність з`явитися 22.09.2023 року о 10:00 на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності.
Також на засідання Комісії додатково листом 19.09.2023 року №654/04-11 запрошено ОСОБА_2 та ОСОБА_4 .
В зв`язку з повторною неявкою скаргу ОСОБА_1 щодо самочинного будівництва мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочатого будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за адресою Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, пров. Річний, 23 залишено без розгляду, відповідно до протоколу Засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради від 22.09.2023 року.
Позивач не погоджуючись з бездіяльністю відповідачів Державної інспекції архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області щодо не здійснення функцій та заходів державного реагування (контролю) в межах компетенції, передбаченої Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для усунення порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою АДРЕСА_2 звернувся з даним позовом.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI (надалі також Закон №3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону №3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Державний архітектурно-будівельний контроль замовників будівництва, які є фізичними особами, здійснюється відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» з урахуванням особливостей правового статусу таких осіб. Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини третьої статті 6 Закону №3038-VI до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю затверджується Кабінетом Міністрів України. Пункт 1 Примірного положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 №671 зазначає, що орган державного архітектурно-будівельного контролю утворюється як структурний підрозділ Київської та Севастопольської міськдержадміністрації та як виконавчий орган сільської, селищної, міської ради (далі - орган держархбудконтролю).
Згідно з пунктом 8 частини першої статті 7 Закону №3038-VI управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.
Відповідно до абзацу третього пункту 7 частини першої статті 7 Закону №3038-VI управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч, структурними підрозділами з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах відповідних населених пунктів.
Відповідно до пункту 1.1 Положення про управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради, затвердженого рішенням сесії Біляївської міської ради від 19.12.2019 за № 1115-52/VIІ Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна є виконавчим органом Біляївської міської ради, підпорядковується голові Біляївської міської ради, підзвітний і підконтрольний міській раді.
Згідно з пунктом 3.1. Положення для досягнення мети своєї діяльності Управління вирішує наступні завдання:
3.16. Здійснення державного контролю та нагляду за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил;
3.1.7. Виконання дозвільних та реєстраційних функцій у будівництві. Пунктом 4.1. Положення передбачено, що відповідно до покладених на нього завдань Управління реалізує наступні функції:
4.1.16. здійснює державний архітектурно-будівельний контроль за дотриманням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил, положень містобудівної документації всіх рівнів, вихідних даних для проектування об`єктів містобудування, проектної документації щодо об`єктів, розташованих у межах відповідних населених пунктів;
4.1.17. здійснює контроль за виконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю;
4.1.18. розглядає відповідно до закону справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил під час будівництва, порушенням законодавства під час планування та забудови територій та невиконанням законних вимог (приписів) посадових осіб органів держархбудконтролю. Згідно з пунктом
6.1.1. Положення до структури Управління входить до відділ державного архітектурно-будівельного контролю.
Державною інспекцією архітектури та містобудування України розглянуто скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2679/08-23 та переслану листом Одеської обласної державної адміністрації від 05.09.2023 № М-1983-взп-03/2159, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2691/08-23, щодо здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва за адресою: пров. Річний, 23, м. Біляївка, Одеська обл.
Однак згідно з вказаною вище інформацією, державний архітектурно-будівельний контроль щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності ) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах міста Біляївка, здійснюється відділом державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради (адреса: пр-т Незалежності, 9, м. Біляївка, Одеська обл.), згідно з актом приймання-передавання документів від 05.04.2017 № 61.
Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України «Про звернення громадян» якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обгрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями.
Враховуючи вищезазначене, оскільки питання порушені в даній скарзі не входять до повноважень ДІАМ, листом від 08.09.2023 за реєстраційним номером 8615/33/13-23 скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н переслано за належністю до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
Лист ДІАМ від 08.09.2023 за реєстраційним номером 8615/33/13-23 був направлений до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради та ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з реєстру відправлених листів.
Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради листом від 25.09.2023 за № 690/04-11 повідомила щодо розгляду скарги ОСОБА_1 , скерованої листом ДІАМ № 8615/33/13-23 від 08.09.2023.
З огляду на вищевикладене судом встановлено, що відповідачами здійснено розгляд скарги ОСОБА_1 від 01.09.2023 року, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення позовних вимог в частині визнати протиправної бездіяльності відповідачів Державна інспекція архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області щодо не здійснення функцій та заходів державного реагування (контролю) в межах компетенції, передбаченої Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для усунення порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою АДРЕСА_2 .
Крім того, відповідно до матеріалів справи ОСОБА_1 не з`являвся на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
Процедура здійснення заходів, спрямованих на дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності визначена Порядком здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №553.
Відповідно до пункту 7-1 Порядку №553 з метою розгляду отриманих звернень фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності (далі - звернення) при органі державного архітектурно-будівельного контролю утворюється комісія щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності (далі - комісія). Комісія здійснює колегіальний розгляд звернень фізичних чи юридичних осіб. Керівник органу державного архітектурно-будівельного контролю затверджує склад комісії та визначає її чисельність.
До складу комісії входять посадові особи органу державного архітектурнобудівельного контролю.
Комісія розглядає звернення протягом десяти робочих днів з дати їх надходження.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю не пізніше ніж за чотири дні до дня розгляду заяви повідомляє заявнику та замовнику про час і місце засідання Комісії шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті зазначеного органу та додатково телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у зверненні) або з використанням електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у зверненні, доданих до нього документах).
Розгляд звернень здійснюється за участю заявника та замовника або їх представників.
Заявник, замовник та/або їх представники мають право надавати пояснення та подавати додаткові матеріали з питань, зазначених у зверненні, з обов`язковим відображенням відповідної інформації у протоколі. У разі неявки замовника або його представника після належного їх повідомлення у спосіб, визначений абзацом шостим цього пункту, заява розглядається без його участі.
У разі неявки заявника розгляд заяви переноситься на іншу дату, про що замовник і заявник повідомляються у спосіб, визначений абзацом шостим цього пункту. У разі повторної неявки заява залишається без розгляду.
Відтак, суд вважає що Управлінням містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району правомірно залишено без розгляду скаргу ОСОБА_1 .
Згідно з частиною першою статті 9, статтею 72, частинами першою, другою, п`ятою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Якщо учасник справи без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які він посилається, суд вирішує справу на підставі наявних доказів.
Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, адміністративний позов не підлягає задоволенню.
Оскільки у задоволенні позову відмовлено, судові витрати зі сплати судового збору відшкодуванню позивачу не підлягають.
Керуючись ст. ст. 6, 14, 90, 139, 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Державної інспекції архітектури та містобудування України (бульвар Лесі Українки, 26, м.Київ, 01133, код ЄДРПОУ 44245840), Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області (вул. Пушкінська, 25, м.Одеса, 65000, код ЄДРПОУ 44245840), Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області (проспект Незалежності, буд. 9, м.Біляївка, Одеська область, 67600, код ЄДРПОУ 40203964) за участю третіх осіб на стороні відповідача - ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Д.К. Василяка
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.03.2024 |
Оприлюднено | 25.03.2024 |
Номер документу | 117827171 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Василяка Д.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні