П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 травня 2024 р.м. ОдесаСправа № 420/28992/23
Перша інстанція: суддя Василяка Д.К.
Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:
головуючого судді - Вербицької Н.В.,
суддів Джабурії О.В.,
- Кравченка К.В.,
при секретарі судового засідання Коблова А.О.,
за участю представника апелянта - адвоката Дігуляра В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 березня 2024 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Державної інспекції архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області, за участю третіх осіб на стороні відповідача - ОСОБА_2 , ОСОБА_3 про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И Л А:
23 жовтня 2023 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Державної інспекції архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області, у якому просив:
визнати протиправною бездіяльність відповідачів щодо не здійснення функцій та заходів державного реагування (контролю) в межах компетенції, передбаченої Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», для усунення порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою місто Біляївка, провулок Річний, 23;
зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування у Одеській області, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, Одеської області, у межах наданих повноважень здійснити заходи державного архітектурно-будівельного реагування (контролю) за скаргами ОСОБА_1 в частині наявності порушень містобудівних умов та обмежень забудови, порушення пожежних, санітарних та екологічних норм при здійсненні будівництва мостової споруди через річку Курудорова, притоки річки Дністер, та зведення фундаменту за адресою АДРЕСА_1 .
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що у серпні 2023 року ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на суміжній ділянці за адресою: місто Біляївка, провулок Річний, 23, розпочали будівництво мостової споруди через ріку Курудорова, притоки річки Дністер, а також закладено фундамент та розпочато будівництво незрозумілої споруди на поряд розташованій суміжній земельній ділянці, що може призвести до порушення стійкості прибережних схилів (берегообвали, ерозійні та зсувні процеси, осідання); зосередження будь-яких забруднюючих речовин, сміття, деревини тощо.
З огляду на можливі порушення законодавства, позивач у вересні 2023 року звернувся до Одеської обласної державної адміністрації, Департаменту екології та природних ресурсів Одеської обласної державної адміністрації, Державної екологічної інспекції південно-західного округу Миколаївської та Одеської області, Одеської обласної прокуратури, Державної інспекції архітектури та містобудування України.
Державна інспекція архітектури та містобудування України передала заяву на розгляд до Відділу державного архітектурно будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
22.09.2023 року позивачем отримано відповідь Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради № 678/04-01 про залишення без розгляду заяви у зв`язку із повторною неявкою заявника на засідання комісії.
В зв`язку з тим, що неявка ОСОБА_1 на засідання комісії сталась з поважних причин, а будівництво не припинено, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Державна інспекція архітектури та містобудування України подала відзив на позовну заяву, в якому зазначає, що в межах компетенції розглянула скаргу позивача щодо здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва за адресою: пров. Річний, 23, м. Біляївка, Одеська обл. Однак, державний архітектурно-будівельний контроль щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними (СС1) та середніми (СС2) наслідками, розташованих у межах міста Біляївка, здійснюється відділом державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради. Листом від 08.09.2023 року за реєстраційним номером 8615/33/13-23 скарга ОСОБА_1 переслана за належністю до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради. Отже, ДІАМ у межах компетенції розглянула скаргу та направила її до належного органу.
Також відповідач зазначає, що Управління ДІАМ в Одеській області не є самостійною юридичною особою, не має власного ідентифікаційного коду суб`єкта господарської діяльності (код ЄДРПОУ), не має процесуальної правоздатності, а тому не може бути учасником справи.
Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району подало відзив на позовну заяву, у якому підтверджено, що від ДІАМ надійшла скарга ОСОБА_1 та для її розгляду утворено комісію. Розгляд скарги призначено на 19.09.2023 року, запрошено ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті. Також запрошення на засідання комісії направлено на електронну адресу ОСОБА_1 , зазначену у скарзі, та засобами поштового зв`язку на адреси ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .
Вказані особи на засідання комісії 19.09.2023 року не з`явились, тому розгляд скарги перенесено на 22.09.2023 року. Повідомлення осіб здійснено аналогічно. На засідання комісії 22.09.2023 року ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 повторно не з`явились, причини неявки не повідомили, у зв`язку з чим скаргу ОСОБА_1 залишено без розгляду.
Стосовно доводів позивача про неможливість прибути на засідання комісії 19.09.2023 року та 22.09.2023 року, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району вказало, що жодних заяв чи клопотань з даного приводу позивач до комісії не направляв, а в поданій позовній заяві відсутні докази наявності будь-яких поважних причин неявки.
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 18 березня 2024 року ОСОБА_1 відмовлено у задоволенні позову.
Не погодившись з прийнятим рішенням ОСОБА_1 подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги. Зокрема, наголошує, що подана ним скарга щодо здійснення незаконного самочинного будівництва на суміжній ділянці, що знаходиться за адресою провулок Річний 23, місто Біляївка, не розглянута по суті та з боку державних органів архітектури та містобудування України не вчинено жодних дій щодо реагування на визначені порушення.
Стосовно залишення без розгляду скарги Управлінням містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району, позивач, не заперечуючи факт повторної неявки на засідання комісії, зазначив про наявність поважних причин, зокрема дії режиму воєнного стану та систематичних обстрілів, які несуть загрозу життю та здоров`ю.
Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Як встановлено судом першої інстанції та вбачається з матеріалів справи, ОСОБА_1 звернувся (крім інших) до Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області зі скаргою від 01.09.2023 року в якій просив здійснити виїзну перевірку, щодо дотримання забудовниками ОСОБА_2 та ОСОБА_3 будівельних норм та виконання умов будівельного паспорту; про результати перевірки повідомити в місячний термін, відповідно до Закону України «Про звернення громадян», яка в подальшому перенаправлена Державної інспекції архітектури та містобудування України (т.2 а.с.15-19).
Листом Державної інспекції архітектури та містобудування України № 8615/33/13-23 від 08.09.2023 року повідомлено, що питання порушені в скарзі не входять до повноважень ДІАМ, переслано за належністю скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н відділу державного архітектурно будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради (а.с. 27-29).
Відповідно до матеріалів справи наказом начальника Управління від 11.09.2023 року №73/ОД-2023 створено комісію щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності для колегіального розгляду ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті (оголошення розміщено за посиланням: https://bilyaivka.od.gov.ua/wp-content/uploads/OGOLOSHENNYA-1.pdf) повідомлено, що 19.09.2023 о 10:00 відбудеться засідання Комісії за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, проспект Незалежності, буд. 9, щодо розгляду скарги ОСОБА_1 про самочинне будівництво мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочато будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_1 .
ОСОБА_1 на адресу електронної пошти ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) зазначеної в його скарзі, направлено лист від 11.09.2023 року №634/04-11, яким його повідомлено про необхідність з`явитися 19.09.2023 року о 10:00 на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності за адресою: АДРЕСА_2 , щодо розгляду його скарги про самочинне будівництво мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочато будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_1 .
Також на засідання Комісії додатково листом від 11.09.2023 року №635/04-11 запрошено гр. ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 ) та гр. ОСОБА_3 ( АДРЕСА_4 ).
На засідання комісії заявник ОСОБА_1 та замовники ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не з`явились. В зв`язку з цим засідання комісії перенесено на 22.09.2023 0 10:00.
ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті (оголошення розміщено за посиланням: https://bilyaivka.od.gov.ua/wp-content/uploads/OGOLOSHENNYA-II-1.pdf) повідомлено, що 22.09.2023 о 10:00 відбудеться засідання Комісії.
ОСОБА_1 на адресу електронної пошти ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) зазначеної в його скарзі, направлено лист від 19.09.2023 року №653/04-11, яким його повідомлено про необхідність з`явитися 22.09.2023 року о 10:00 на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності.
Також на засідання Комісії додатково листом 19.09.2023 року №654/04-11 запрошено ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .
В зв`язку з повторною неявкою скаргу ОСОБА_1 щодо самочинного будівництва мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочатого будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_3 за адресою АДРЕСА_1 залишено без розгляду, відповідно до протоколу засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради від 22.09.2023 року.
Вважаючи відсутнім реагування на подану ним скаргу з боку державних органів архітектури та містобудування України, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Відмовляючи задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходив з того, що дії відповідачів по розгляду скарги позивача відповідали наданим повноваженням та положенням закону.
Судова колегія погоджується з вказаними висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 №3038-VI (далі - Закон №3038-VI) встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону №3038-VI державний архітектурно-будівельний контроль це сукупність заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Державний архітектурно-будівельний контроль здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності». Державний архітектурно-будівельний контроль замовників будівництва, які є фізичними особами, здійснюється відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» з урахуванням особливостей правового статусу таких осіб. Порядок здійснення архітектурно-будівельного контролю визначається Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до частини третьої статті 6 Закону №3038-VI до органів державного архітектурно-будівельного контролю належать: 1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій; 2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад. Органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду.
Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю затверджується Кабінетом Міністрів України. Пункт 1 Примірного положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 №671 зазначає, що орган державного архітектурно-будівельного контролю утворюється як структурний підрозділ Київської та Севастопольської міськдержадміністрації та як виконавчий орган сільської, селищної, міської ради (далі - орган держархбудконтролю).
Згідно з пунктом 8 частини першої статті 7 Закону №3038-VI управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом здійснення державного архітектурно-будівельного контролю щодо об`єктів, розташованих в межах та за межами населених пунктів, на території кількох адміністративно-територіальних одиниць, зазначених у пункті 7 частини першої цієї статті.
Відповідно до абзацу другого пункту 7 частини першої статті 7 Закону №3038-VI управління у сфері містобудівної діяльності та архітектурно-будівельного контролю здійснюється шляхом надання (отримання, реєстрації), відмови у видачі чи анулювання (скасування) документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт, прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів (крім анулювання (скасування) документів, що засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів) виконавчими органами з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад (крім міських рад населених пунктів, які є адміністративними центрами областей, та міських рад населених пунктів з чисельністю населення понад 50 тисяч) - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), розташованих у межах відповідних населених пунктів.
Відповідно до пункту 1.1 Положення про управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради, затвердженого рішенням сесії Біляївської міської ради від 19.12.2019 за № 1115-52/VIІ Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна є виконавчим органом Біляївської міської ради, підпорядковується голові Біляївської міської ради, підзвітний і підконтрольний міській раді.
Державною інспекцією архітектури та містобудування України розглянуто скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 № б/н, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2679/08-23 та переслану листом Одеської обласної державної адміністрації від 05.09.2023 № М-1983-взп-03/2159, зареєстровану ДІАМ 06.09.2023 за № М/2691/08-23, щодо здійснення заходів державного архітектурно-будівельного контролю на предмет дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності на об`єкті будівництва за адресою: пров. Річний, 23, м. Біляївка, Одеська обл.
Однак згідно з вказаною вище інформацією, державний архітектурно-будівельний контроль щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності ) належать до об`єктів з незначними (СС1), розташованих у межах міста Біляївка, здійснюється відділом державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради (адреса: пр-т Незалежності, 9, м. Біляївка, Одеська обл.), згідно з актом приймання-передавання документів від 05.04.2017 року № 61.
Відповідно до частини третьої статті 7 Закону України «Про звернення громадян» якщо питання, порушені в одержаному органом державної влади, місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності, об`єднаннями громадян або посадовими особами зверненні, не входять до їх повноважень, воно в термін не більше п`яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що повідомляється громадянину, який подав звернення. У разі якщо звернення не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення органом чи посадовою особою, воно в той же термін повертається громадянину з відповідними роз`ясненнями.
Враховуючи вищезазначене, оскільки питання порушені в даній скарзі не входять до повноважень ДІАМ, листом від 08.09.2023 року за реєстраційним номером 8615/33/13-23 скаргу ОСОБА_1 від 01.09.2023 року переслано за належністю до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
Лист ДІАМ від 08.09.2023 за реєстраційним номером 8615/33/13-23 направлений до відділу державного архітектурно-будівельного контролю Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради та ОСОБА_1 , що підтверджується витягом з реєстру відправлених листів.
Таким чином, Державна інспекція архітектури та містобудування України у межах повноважень розглянула скаргу ОСОБА_1 та направила її для належного розгляду за територіальною належністю до Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради.
Жодних доводів та обґрунтування протиправності дій чи бездіяльності Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області позивачем не наведено ані в позові, ані в апеляційній скарзі. Водночас, під час розгляду даної справи судом вірно встановлено, що розгляд скарги позивача щодо самочинного будівництва належить до компетенції Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області.
Отже, в межах заявлених позовних вимог та їх доводів, колегія суддів не встановила у діях Державної інспекції архітектури та містобудування України та Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області ознак протиправності.
Стосовно частини позовних вимог, які заявлені до Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради, колегія суддів зазначає наступне.
Порядок здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року № 553 (далі - Порядок № 553) визначає процедуру здійснення заходів, спрямованих на дотримання замовниками, проектувальниками, підрядниками та експертними організаціями (далі - суб`єкти містобудування) вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Так, відповідно до пункту 7-1 Порядку № 553, з метою розгляду отриманих звернень фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, при органі державного архітектурно-будівельного контролю утворюється комісія щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності (далі - комісія), яка здійснює колегіальний розгляд звернень фізичних чи юридичних осіб протягом десяти робочих днів з дати їх надходження.
Абзацом 6 пункту 7-1 Порядку № 553 встановлено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю не пізніше ніж за чотири дні до дня розгляду заяви повідомляє заявнику та замовнику про час і місце засідання Комісії шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті зазначеного органу та додатково телефонограмою (якщо номер телефону зазначено у зверненні) або з використанням електронної пошти (якщо адресу електронної пошти зазначено у зверненні, доданих до нього документах).
Відповідно до абз. 7, 9, 10 п.7-1 Порядку № 553 розгляд звернень здійснюється за участю заявника та замовника або їх представників. У разі неявки замовника або його представника після належного їх повідомлення у спосіб, визначений абзацом шостим цього пункту, заява розглядається без його участі. У разі неявки заявника розгляд заяви переноситься на іншу дату, про що замовник і заявник повідомляються у спосіб, визначений абзацом шостим цього пункту. У разі повторної неявки заява залишається без розгляду.
Аналіз вказаних норм дає підстави дійти висновку, що для розгляду звернення фізичних чи юридичних осіб про порушення суб`єктом містобудування вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності є обов`язковою участь заявника. В разі повторної неявки заявника, повідомленого належним чином, комісія залишає заяву без розгляду.
Відповідно до матеріалів справи наказом начальника Управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради від 11.09.2023 року №73/ОД-2023 створено комісію щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності для колегіального розгляду ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті (оголошення розміщено за посиланням: https://bilyaivka.od.gov.ua/wp-content/uploads/OGOLOSHENNYA-1.pdf) повідомлено, що 19.09.2023 о 10:00 відбудеться засідання Комісії за адресою: Одеська область, Одеський район, м. Біляївка, проспект Незалежності, буд. 9, щодо розгляду скарги ОСОБА_1 про самочинне будівництво мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочато будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_4 за адресою: АДРЕСА_1 .
ОСОБА_1 на адресу електронної пошти ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ), зазначену в його скарзі, направлено лист від 11.09.2023 року №634/04-11, яким повідомлено ОСОБА_1 про необхідність з`явитися 19.09.2023 року о 10:00 на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності за адресою: АДРЕСА_2 , щодо розгляду його скарги про самочинне будівництво мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочато будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_3 за адресою: АДРЕСА_1 .
Також на засідання Комісії додатково листом від 11.09.2023 року №635/04-11 запрошено гр. ОСОБА_2 ( АДРЕСА_3 ) та гр. ОСОБА_3 ( АДРЕСА_4 ).
На засідання комісії заявник ОСОБА_1 та замовники ОСОБА_2 , ОСОБА_3 не з`явились, в зв`язку з чим засідання комісії перенесено на 22.09.2023 о 10:00.
ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 шляхом розміщення оголошення на офіційному веб-сайті (оголошення розміщено за посиланням: https://bilyaivka.od.gov.ua/wp-content/uploads/OGOLOSHENNYA-II-1.pdf) повідомлено, що 22.09.2023 о 10:00 відбудеться засідання Комісії.
ОСОБА_1 на адресу електронної пошти ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ) зазначеної в його скарзі, направлено лист від 19.09.2023 року №653/04-11, яким його повідомлено про необхідність з`явитися 22.09.2023 року о 10:00 на засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності.
Також на засідання Комісії додатково листом 19.09.2023 року №654/04-11 запрошено ОСОБА_2 та ОСОБА_3 .
Таким чином, матеріали справи містять докази належного повідомлення Управлінням містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради ОСОБА_1 про розгляд його скарги.
Відповідно до протоколу засідання комісії щодо розгляду звернень у сфері містобудівної діяльності управління містобудування, землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради від 22.09.2023 року, в зв`язку з повторною неявкою, скаргу ОСОБА_1 щодо самочинного будівництва мостової споруди, а також закладання фундаменту та розпочатого будівництва незрозумілої споруди гр. ОСОБА_2 та ОСОБА_3 за адресою АДРЕСА_1 залишено без розгляду.
В контексті доводів позивача про відсутність заперечень з його боку щодо розгляду скарги за його відсутності, колегія суддів зазначає, що в самій скарзі відсутнє клопотання про її розгляд без участі ОСОБА_1 , в той час як абз.7, 10 п.7-1 Порядку № 553 у системному трактуванні визначають обов`язковість участі заявника під час розгляду його скарги.
Також колегія суддів вважає неспроможними доводи ОСОБА_1 щодо відсутності його на засіданнях комісії з огляду на воєнний стан та наявність загрози його життю через масовані ракетні обстріли, оскільки жодних клопотань про перенесення, відкладення розгляду позивач до комісії не направляв. Крім того, з відкритих джерел судова колегія не встановила відомості щодо масованих ракетних обстрілів м. Біляївка у вересні 2023 року.
Отже, Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області дотрималось порядку розгляду скарги ОСОБА_1 , здійснивши всі залежні дії для сповіщення позивача та надання йому можливості бути присутнім на засіданні комісії, однак, у зв`язку з повторною неявкою останнього, у відповідності до абз.10 п.7-1 Порядку № 553, правомірно залишило скаргу без розгляду.
Водночас, позивач не обмежений у праві повторного звернення зі скаргою щодо самочинного будівництва до Управління містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області.
Таким чином, колегія суддів за наслідком розгляду даної справи не встановила порушень прав позивача з боку Державної інспекції архітектури та містобудування України, Управління Державної інспекції архітектури та містобудування в Одеській області та констатувала дотримання процедури розгляду скарги позивача Управлінням містобудування землевпорядкування та комунального майна Біляївської міської ради Одеського району Одеської області, тому вважає вірним рішення суду першої інстанції про відмову ОСОБА_1 у задоволенні адміністративного позову.
Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Керуючись ст.ст.308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, судова колегія
П О С Т А Н О В И Л А :
Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.
Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 18 березня 2024 року залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст постанови складено та підписано колегією суддів 23 травня 2024 року.
Головуючий: Н.В.Вербицька
Суддя: О.В.Джабурія
Суддя:К.В.Кравченко
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2024 |
Оприлюднено | 27.05.2024 |
Номер документу | 119245984 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Вербицька Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні