Рішення
від 25.03.2024 по справі 420/31048/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/31048/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 березня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді - Бутенка А.В.,

за участю секретаря Сініцина А.С.,

представника позивача Степанчука В.В.,

представника відповідача не прибув,

представника третьої особи Джиги В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Виконавчого комітету Одеської міської ради до Державної регуляторної служби України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Управління реклами Одеської міської ради про визнання протиправним та скасування акту позапланової перевірки, -

ВСТАНОВИВ:

Стислий зміст позовних вимог.

Виконавчий комітет Одеської міської ради звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до Державної регуляторної служби України, за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Управління реклами Одеської міської ради, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати складений Державною регуляторною службою України акт позапланової перевірки щодо додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру від 16.10.2023 року № 09-144-Д-2023.

Виклад позиції позивача та заперечень відповідача.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що комісією Державної регуляторної служби України з проведення позапланової перевірки проведено позапланову перевірку додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру під час розгляду заяви та документів. За результатами перевірки складено акт позапланової перевірки додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру. Акт позапланової перевірки містить припис про усунення Виконавчим комітетом Одеської міської ради порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, виявлених під час проведення перевірки. Виконавчий комітет Одеської міської ради не погоджується з актом позапланової перевірки та викладеним у ньому приписом, у зв`язку з чим звернувся до суду з цим позовом.

05.02.2024 року від Державної регуляторної служби України надійшов відзив на позовну заяву, в обґрунтування якого зазначено, що частиною першою статті 16 Закону України «Про рекламу» визначено, розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міської рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до абзацу другого пункту 3 Типових правил видача (відмова у видачі, переоформленні, видачі дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону № 2806. Отже, отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами є дозвільною процедурою у розумінні статті 1 Закону № 2806, а отже, на цю процедуру поширюються норми зазначеного закону. Відповідно до пункту 5 Типових правил для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами сільська, селищна, міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган). Пунктом 24 Типових правил визначено, що підставою для розміщення зовнішньої реклами та виконання робіт, пов`язаних з розташуванням рекламного засобу є виданий у встановленому порядку дозвіл. Дозвіл надається строком на п`ять років, якщо менший строк не зазначено у заяві (пункт 23 Типових правил).

20.02.2024 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив в якій представник підтримав позицію викладену в позовній заяві та просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Заяви чи клопотання від сторін.

21.12.2023 року до суду від представника Державної регуляторної служби України надійшла заява про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів.

Процесуальні дії вчинені судом.

Ухвалою суду від 04.12.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження з повідомлення сторін; призначено підготовче засідання на 27.12.2023 року о 12:00 год.

Ухвалою суду від 22.12.2023 року допущено участь представника Державної регуляторної служби України в судовому засіданні в режимі відеоконференції щодо розгляду адміністративної справи № 420/31048/23 з використанням власних технічних засобів за допомогою ПЗ ЕаsуСоn; призначено проведення підготовчого засідання для розгляду справи в режимі відеоконференції на 27.12.2023 року о 12:00 год.

27.12.2023 року протокольною ухвалою суду відкладено розгляд справи до 17.01.2024 року на 12 год. 30 хв.

17.01.2024 року протокольною ухвалою суду оголошено перерву та призначено наступне судове засідання на 06.02.2024 року.

06.02.2024 року протокольною ухвалою суду продовжено строк підготовчого провадження на один місяць, відкладено розгляд справи та призначено наступне судове засідання на 21.02.2024 року поза межами приміщення суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення ВКЗ.

21.02.2024 року протокольною ухвалою суду закрито підготовче провадження по справі та призначено справу до судового розгляду по суті на 14.03.2024 року.

14.03.2024 року в судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частину рішення про задоволення позовних вимог.

Обставини справи.

22.09.2023 року головою Державної регуляторної служби України видано посвідчення на проведення перевірки додержання дозвільними органами (їх посадовими особами) вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру та встановленого порядку їх видачі № 09/144-Д.

Відповідно до посвідчення предметом перевірки є додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру під час розгляду заяви та документів, поданих обслуговуючим кооперативом «Жемчужина Аркадії» від 15.12.2022 року № 15/12-2022, для отримання дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Генуезька, 3-Б.

10.10.2023 року на адресу Виконавчого комітету Одеської міської ради направлено лист «Про надання інформації та документів», яким зобов`язано надати письмові пояснення:

- щодо підстав/причин повернення заяви Обслуговуючого кооперативу «Жемчужина Аркадії» (далі - ОК) від 15.12.2022 № 15/12-2022 про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Генуезька, 3-Б з обґрунтуванням причин та посиланням на відповідні норми законодавства;

- щодо встановлення строків надання адміністративних послуг які регулюють відносини щодо отримання суб`єктом звернення дозволу (встановлення пріоритету, отримання погоджень тощо) на розміщення зовнішньої реклами, діючі станом на грудень 2022 року та на сьогодні з посиланням на відповідні норми законодавства;

- щодо правомірності розмежування дозвільної (погоджувальної) процедури на окремі адміністративні послуги з посиланням на відповідні норми законодавства;

-щодо повноважень посадових осіб, які затверджували/погоджували інформаційні картки, що регулюють відносини щодо отримання суб`єктом звернення дозволу на розміщення зовнішньої реклами, діючі станом на грудень 2022 року та на сьогодні з посиланням на відповідні норми законодавства та надати відповідні належним чином завірені документи (положення. посадові інструкції тощо).

11.10.2023 року Виконавчим комітетом Одеської міської ради надано письмові пояснення на запит відповідача.

16.10.2023 року за результатами проведеної перевірки, Державною регуляторною службою України складено акт позапланової перевірки додержання виконавчим комітетом Одеської міської ради вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру № 09/144-Д-2023, яким встановлено порушення абзацу шостого частини п`ятої статті 4-1 Закону в частині відмови у видачі документа дозвільного характеру за підставами, не передбаченими законами; абзацу другого частини одинадцятої статті 4-1 Закону в частині одержання погоджень, висновків та інших документів, необхідних для видачі документа дозвільного характеру, без залучення суб`єкта господарювання; абзацу першого частини першої статті 16 Закону про рекламу в частині надання дозволу виконавчими органами сільських, селищних, міських рад та абзацу третього частини першої статті 4 Закону в частині видачі дозвільним органом документа дозвільного характеру.

Державною регуляторною службою України винесено припис про усунення виконавчим комітетом Одеської міської ради порушень вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, яким зобов`язано усунути порушення вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру, виявлених під час проведення перевірки:

- забезпечити дотримання вимог абзацу шостого частини п`ятої статті 4-1, абзацу третього частини першої статті 4 Закону та абзацу першого частини першої статті 16 Закону про рекламу;

- розглянути заяву Обслуговуючого кооперативу «Жемчужина Аркадїї» від 15.12.2022 № 15/12-2022 про надання дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Генуезька, 3-Б;

- привести у відповідність до Закону Правила розміщення зовнішньої реклами в місті Одесі, затверджені- рішенням Виконкому Одеської міської ради від 22.04.2008 № 434 (зі змінами), зокрема в - частині встановлення дозвільно-погоджувальної процедури;

- привести у відповідність до законодавства про дозвільну систему інформаційні картки адміністративних послуг, які регулюють відносини щодо отримання суб`єктом звернення дозволу на розміщення зовнішньої реклами.

Позивач, вважаючи, акт перевірки та припис про усунення порушень протиправними та винесеними з порушенням законодавства, звернувся до суду з цим позовом.

Джерела права й акти їх застосування.

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові та організаційні засади функціонування дозвільної системи у сфері господарської діяльності і встановлює порядок діяльності дозвільних органів, уповноважених видавати документи дозвільного характеру, та адміністраторів визначає Закон України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності».

Відповідно до ч. 1 ст. 4 вказаного Закону виключно законами, які регулюють відносини, пов`язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; платність або безоплатність видачі (переоформлення, анулювання) документа дозвільного характеру; строк видачі документа дозвільного характеру або відмови у його видачі; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, анулювання документа дозвільного характеру; строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; перелік та вимоги до документів, які суб`єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру.

Згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 4-1 Закону № 2806 порядок проведення дозвільної (погоджувальної) процедури, переоформлення та анулювання документів дозвільного характеру, що законами України віднесено до повноважень органів місцевого самоврядування, встановлюється їх рішенням, а у випадках, передбачених законом, - на підставі типових порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Засади рекламної діяльності в Україні, регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розповсюдження та споживання реклами визначає Закон України «Про рекламу».

Відповідно до ч. 1 ст. 16 Закону України «Про рекламу» розміщення зовнішньої реклами у населених пунктах проводиться на підставі дозволів, що надаються виконавчими органами сільських, селищних, міських рад, а поза межами населених пунктів - на підставі дозволів, що надаються обласними державними адміністраціями, а на території Автономної Республіки Крим - Радою міністрів Автономної Республіки Крим, в порядку, встановленому цими органами на підставі типових правил, що затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Відносини, що виникають у зв`язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах, та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами врегульовано Типовими правилами розміщення зовнішньої реклами, затверджені постановою КМУ від 29.12.2003 № 2067.

Згідно з п. 2 Правил № 2067 дозвіл - це документ установленої форми, виданий розповсюджувачу зовнішньої реклами на підставі рішення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, який дає право на розміщення зовнішньої реклами на певний строк та у певному місці.

Виконавчий орган ради - виконавчий комітет сільської (сільський голова), селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міськдержадміністрації.

Відповідно до абз. 2 п. 3 Правил № 2067 видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на розміщення зовнішньої реклами здійснюється відповідно до Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності".

Згідно з пунктом 5 Типових правил розміщення зовнішньої реклами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2003 № 2067 (далі - Типові правила), для регулювання діяльності з розміщення зовнішньої реклами, зокрема міська рада може утворювати відділ, управління, інший виконавчий орган або покладати відповідні функції на існуючий відділ, управління (далі - робочий орган).

До повноважень робочого органу відповідно до пункту 6 Типових правил належать, поміж іншого видача дозволу на підставі рішення виконавчого органу ради.

Пунктом 13 абзацу 2 частини першої статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядуванням в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо надання дозволу в порядку, встановленому законодавством, на розміщення реклами.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені в Законі України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 5 квітня 2007 року № 877-V (далі Закон № 877-V).

Відповідно до абз.2 ст.1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

У відповідності до ч.1 ст.4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Частиною 1 ст. 6 Закону № 877-V передбачено, що підставами для здійснення позапланових заходів є:

подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;

виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;

перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);

звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.

У такому разі перед початком здійснення позапланового заходу державного нагляду (контролю) посадові особи територіального органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі, крім документів, передбачених цим Законом, додатково копію погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу на проведення такої перевірки. Суб`єкти господарювання мають право не допускати посадових осіб територіального органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходів державного нагляду (контролю), якщо вони не пред`явили документи, передбачені цим абзацом;

неподання суб`єктом господарювання документів обов`язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;

доручення Прем`єр-міністра України про перевірку суб`єктів господарювання у відповідній сфері у зв`язку з виявленими системними порушеннями та/або настанням події, що має значний негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави;

настання аварії, пожежі, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов`язано з діяльністю суб`єкта господарювання;

за рішенням суду;

звернення посадових осіб органів місцевого самоврядування про порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства у випадках, коли право на подання такого звернення передбачено законом.

Згідно з ч.6 ст. 7 Закону № 877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

Частиною 7 ст. 7 Закону № 877-V передбачено, що у разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Висновки суду.

З положень законодавства про державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності вбачається, що орган державного нагляду має право на проведення позапланових перевірок, зокрема, на підставі звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підставою для проведення перевірки додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру стало звернення обслуговуючого кооперативу «Жемчужина Аркадії» від 17.08.2023 року № 17/08/23.

Разом з тим, суд звертає увагу, що з 24.02.2022 року на всій території України, відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 року № 64 «Про введення воєнного стану в Україні», введено воєнний стан.

13.03.2022 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану».

Відповідно до вищевказаної постанови КМУ від 13.03.2022 року № 303 в Україні припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні».

Так, на період дії воєнного стану органи державного нагляду (контролю) здійснюють виключно позапланові заходи державного нагляду (контролю) на підставі вимог, зазначених у пункті 2 постанови КМУ від 13.03.2022 року № 303 виключно за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави, а також для виконання міжнародних зобов`язань України.

Суд зазначає, що перевірку розпочато на підставі звернення обслуговуючого кооперативу «Жемчужина Аркадії» у зв`язку з незгодою останнього із прийнятим за наслідками розгляду документів Виконавчим комітетом Одеської міської ради рішення про відмову у наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами за адресою: Україна, Одеська область, м. Одеса, вул. Генуезька, З-Б.

З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що відповідачем порушено приписи ч. 1 ст. 6 Закону № 877-V, яким визначено вичерпний перелік підстав для проведення позапланої перевірки, в якому відсутні підстави для проведення перевірки за зверненнями юридичних осіб.

Суд зазначає, що незгода з рішенням про відмову у наданні дозволу на розміщення зовнішньої реклами не є підставою, у розумінні п.2 постанови КМУ від 13.03.2022 року № 303, не несе загрози та не має негативного впливу на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини в період дії воєнного стану.

Оскільки, відповідачем не наведено обставин, які б свідчили про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам ОК «Жемчужина Аркадії», суд дійшов висновку, що оскаржуваний акт позапланової перевірки щодо додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру від 16.10.2023 року № 09-144-Д-2023 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі «Hirvisaari v. Finland» від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.

Принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень має на увазі, що рішенням повинне бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Європейський Суд з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" (Suominen v. Finland), N 37801/97, п. 36, від 1 липня 2003 року, вказує, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно зі ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Розподіл судових витрат.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Суд звертає увагу, що у цьому спорі Виконавчий комітет Одеської міської ради діяв не як суб`єкт владних повноважень, а як орган місцевого самоврядування до суб`єкта владних повноважень - Державної регуляторної служби України щодо оскарження акта позапланової перевірки додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру від 16.10.2023 року № 09-144-Д-2023, в межах наданих пунктом 1 частиною 1 статті 19 КАС України.

З урахуванням зазначеного, суд вважає за необхідне стягнути з Державної регуляторної служби України на користь Виконавчого комітету Одеської міської ради судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 2684,00 грн.

Керуючись ст.ст. 6, 72-73, 77, 132, 139, 143, 241-246, 250-251 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов Виконавчого комітету Одеської міської ради (площа Думська, буд. 1, м. Одеса, 65026, код ЄДРПОУ 04056919) до Державної регуляторної служби України (вул. Арсенальна, буд. 9/11, м.Київ, 01011, код ЄДРПОУ 39582357), за участі третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору - Управління реклами Одеської міської ради (вул. Косівська, буд. 2-Д, м. Одеса, 65022, код ЄДРПОУ 37114047) про визнання протиправним та скасування акту позапланової перевірки задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати акт позапланової перевірки додержання Виконавчим комітетом Одеської міської ради вимог законодавства з питань видачі документів дозвільного характеру від 16.10.2023 року № 09-144-Д-2023.

3. Стягнути з Державної регуляторної служби України (код ЄДРПОУ 39582357) на користь Виконавчого комітету Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 04056919) судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2684,00 грн.

Порядок і строки оскарження рішення визначаються ст.ст.293, 295 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст.255 КАС України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний суддею 25.03.2023 року.

Суддя А.В. Бутенко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.03.2024
Оприлюднено27.03.2024
Номер документу117885628
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/31048/23

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бевзенко В.М.

Постанова від 16.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 01.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 25.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бутенко А.В.

Постанова від 26.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Постанова від 26.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні