Справа № 484/6934/23
Провадження № 2/484/244/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.03.2024р. Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області
в складі : головуючого судді - Літвіненко Т.Я.
секретар судового засідання - Шаповалова В.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Первомайську цивільну справу за позовом позовом ОСОБА_1 до Державної установи "Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України", Завідувача Первомайським районним відділом ДУ "Миколаївського ОЦКПХ МОЗ України" Михайла Ковальчука, про визнання дій мобінгом та наказів незаконними
ВСТАНОВИВ:
До суду надійшов позов ОСОБА_1 до завідувача Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Ковальчука Михайла та державної установи «Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» (далі ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України»), про визнання незаконними та скасування наказів завідувача Первомайського районного відділу ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» №29 від 20.09.2022 «Щодо гігієнічної оцінки безпечності та якості питної води» (далі Наказ №29), №34 від 22.12.2022 «Про періодичні медичні огляди декретованих працівників Первомайської громади» (далі Наказ №34), наказу №85 від 18.05.2023 «Про створення робочої групи» (далі Наказ №85); визнання дії відповідачів відносно нього мобінгом.
Мотивуючи вимоги позивач вказав, що право на створення Наказу №29 та Наказу №34 у завідувача Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Ковальчука Михайла:
- не регламентовано ні його посадовою інструкцією, ні статутом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України»;
- суперечить вимогам п.2.3. та п.2.4. ч 1 Інструкції з діловодства ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України»;
- не відповідають цифровому коду та буквеному індексу, тобто не відповідають класу управлінської документації, їх назви не відповідають уніфікованій формі документа (УФД), що регламентується Класифікатором управлінської документації НК (ДКУД) 010:2021, отже не відповідає п.2.5. та п.9.1. Інструкції з діловодства ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України».
Позивач вважає, що завідувач Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Ковальчука М. здійснив:
- тлумачення санітарного законодавства, яким наказав йому керуватись в своїй професійній діяльності, посилаючись на неіснуючі ДСанПіН 2.2.4.-171-10 «Гігієнічні вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною»;
- оцінювання професійної діяльності (професійний рівень) позивача, хоча таке право належить виключно атестаційним комісіям;
- вимагання виконання робіт, не обумовлених його посадовою інструкцією.
Крім того, видання наказу №85 виходить за межі повноважень в.о. генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України»;
- суперечить вимогам п.2.3. та п.2.4. ч 1 Інструкції з діловодства ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України»;
- не відповідають цифровому коду та буквеному індексу, тобто не відповідають класу управлінської документації, їх назви не відповідають уніфікованій формі документа (УФД), що регламентується Класифікатором управлінської документації НК (ДКУД) 010:2021, отже не відповідає п.2.5. та п.9.1. Інструкції з діловодства ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України».
Також, згідно вказаного наказу №85 робоча група наділена повноваженнями оцінювати його професійну діяльність, хоча такі повноваження мають лише атестаційні комісії; а також є фактично створенням власного суду за для здійснення його судилища та колективного цькування, що зафіксовано актом №1 Засідання робочої групи ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» з розгляду протоколів досліджень питної води та висновків у них.
На підставі викладеного позивач вважає, що видання зазначених вище наказів є фактами втручання в його професійну діяльність з метою перешкоджання виконання ним своїх трудових функцій та обов`язків, систематичних тривалих умисних незаконних дій, щодо створення шкідливих психологічно-емоційних умов праці у формі психологічного тиску, напруженої образливої атмосфери у виді дискримінації за кваліфікаційною ознакою, що змушує його недооцінювати свою професійну придатність, спрямовані на приниження честі та гідності, його ділової репутації, з метою припинення ним трудових прав та обов`язків, тобто є мобінгом.
Зазначені накази, на думку позивача, порушують його конституційні права на працю за наявною кваліфікацією, на нешкідливі умови праці (в психологічно-етичному сенсі), на повагу до особистої гідності та ділової репутації, є фактом перевищення службових повноважень та втручанням в його професійну діяльність.
Ухвалою від 22.12.2023 відкрито провадження у справі, призначене підготовче засідання, визначені строки для подачі відзиву.
05.01.2024 до суду надійшов відзив від завідувача Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» ОСОБА_2 , згідно якого відповідач вказав, що видання спірних наказів обумовлене неналежною поведінкою позивача та не є мобінгом.
08.01.2024 представник ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України», який діє на підставі ордера, виданого 01.01.2024, надав суду відзив, в якому вказав, що видання Наказу №29 та Наказу №34 є правомірними; Наказ №29 виданий з метою доведення до позивача необхідності використовувати у своїй діяльності вимоги чинного законодавства та не є вручанням у його професійну діяльність; Наказом №34 на позивача покладено виконання роботи в межах відповідної компетенції згідно із його посадовою інструкцією; Наказ №85 виданий з метою правильної організації праці щодо оформлення протоколів дослідження води та забезпечення додержання чинного законодавства у даній сфері. Крім того, зазначені накази пов`язані з вимогами роботодавця щодо належного виконання працівником трудових обов`язків, організації роботи згідно із вимогами чинного законодавства, не порушують права позивача та не містять ознак мобінгу.
05.02.2024 позивач надав суду відповідь на відзиви, в яких вказав, що всі твердження та заперечення, зазначені у відзивах, є нікчемними, оскільки є безпідставними, суперечливими, не коректними відносно суду та образливими відносно нього.
27.02.2024 від представника ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» надійшли заперечення, в яких підтримав позицію, викладену у відзиві.
Згідно із ч.1 та ч.2 ст. 174 ЦПК України при розгляді справи судом у порядку позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву.
Учасники справи скористались своїм правом на подачу заяв по суті в повному обсязі та просили провести підготовче засідання без їх участі, отже 01.03.2024 ухвалою суду підготовче провадження закрите, судове засідання призначене на 19.03.2024.
18.03.2024 позивач до суду надав відповідь на заперечення, в яких підтримав позовні вимоги та вказав на відсутність повноважень представника ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України».
19.03.2024 позивач надав суду заяву, в якій підтримав позовні вимоги в повному обсязі та просив розглянути справу без його участі.
Від представників відповідачів надійшли заяви, в яких вони просили розглянути справу без їх участі та відмовити в задоволенні позову.
Враховуючи викладене, суд вважає за можливе розглянути справу без участі учасників справи.
Дослідивши докази, надані сторонами, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що позивач обіймає посаду лікаря загальної гігієни відділення організації санітарно-гігієнічних досліджень Первомайського районного відділу ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України».
Відповідно до посадової інструкції лікаря із загальної гігієни відділення організації санітарно-гігієнічних досліджень та моніторингу Первомайського районного відділу ДУ «Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України» лікар із загальної гігієни підпорядковується безпосередньо завідувачу Первомайського районного відділу ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України».
20.09.2022 завідувач Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Ковальчук М. видав наказ №29, згідно із яким лікарю із загальної гігієни ОСОБА_3 наказано забезпечити гігієнічну оцінку безпечності та якості питної води діючих джерел водопостачання згідно п.3.2. розділу ІІІ додатків 1-3 ДСанПіНу 2.2.4.-171-10 «Гігієнічні вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною».
Відповідно до констатуючої частини наказу його видання зумовлене тим, що останній час лікар із загальної гігієни ОСОБА_4 надає висновок, керуючись додатком 4 за показниками фізіологічної повноцінності, що суперечить ч.2 п. 3.2. розділу ІІІ ДСанПіНу 2.2.4.-171-10.
22.12.2022 завідувач Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Ковальчук М. видав наказ №34 відповідно до якого ОСОБА_3 наказано провести помісячний детальний аналіз проведення лабораторних обстежень на кишкову групу та патогенний стафілокок на протязі 2022 року на території Первомайської громади декретованих працівників, регламентованих Постановою Кабінету Міністрів від 23.05.2001 №229 по наступним пунктам Постанови: 3,4,6,1,17,18,19,23,23, а також касирів, контролерів пасажирського транспорту. Матеріали підготувати в термін до 27 грудня 2022 року та доповісти на оперативній нараді 28.12.2022. на підставі проведеного аналізу підготувати пропозиції (рекомендації) роботодавцям відповідно до чинного законодавства.
В позовній заяві позивач стверджує, що зазначені накази є втручанням у його професійну діяльність, фактами систематичних тривалих умисних незаконних дій щодо створення шкідливих психологічно-емоційних умов праці у формі психологічного тиску, напруженої, образливої атмосфери у виді дискримінації за кваліфікаційною ознакою, що змушує його недооцінювати свою професійну придатність, спрямовані на приниження честі та гідності, ділової репутації, з метою припинення ним трудових прав та обов`язків, тобто є мобінгом.
Визначення мобінгу міститься у ст. 2-2 КЗпП України, згідно якої мобінг (цькування) - систематичні (повторювані) тривалі умисні дії або бездіяльність роботодавця, окремих працівників або групи працівників трудового колективу, які спрямовані на приниження честі та гідності працівника, його ділової репутації, у тому числі з метою набуття, зміни або припинення ним трудових прав та обов`язків, що проявляються у формі психологічного та/або економічного тиску, зокрема із застосуванням засобів електронних комунікацій, створення стосовно працівника напруженої, ворожої, образливої атмосфери, у тому числі такої, що змушує його недооцінювати свою професійну придатність.
Формами психологічного та економічного тиску, зокрема, є: створення стосовно працівника напруженої, ворожої, образливої атмосфери (погрози, висміювання, наклепи, зневажливі зауваження, поведінка загрозливого, залякуючого, принизливого характеру та інші способи виведення працівника із психологічної рівноваги); безпідставне негативне виокремлення працівника з колективу або його ізоляція (незапрошення на зустрічі і наради, в яких працівник, відповідно до локальних нормативних актів та організаційно-розпорядчих актів має брати участь, перешкоджання виконанню ним своєї трудової функції, недопущення працівника на робоче місце, перенесення робочого місця в непристосовані для цього виду роботи місця); нерівність можливостей для навчання та кар`єрного росту; нерівна оплата за працю рівної цінності, яка виконується працівниками однакової кваліфікації; безпідставне позбавлення працівника частини виплат (премій, бонусів та інших заохочень); необґрунтований нерівномірний розподіл роботодавцем навантаження і завдань між працівниками з однаковою кваліфікацією та продуктивністю праці, які виконують рівноцінну роботу.
Вимоги роботодавця щодо належного виконання працівником трудових обов`язків, зміна робочого місця, посади працівника або розміру оплати праці в порядку, встановленому законодавством, колективним або трудовим договором, не вважаються мобінгом (цькуванням).
Статтею 16ЦК України встановлено, що кожна особа має право звертатися до суду на захист свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Вказаною нормою матеріального права визначено способи захисту прав та інтересів, і цей перелік не є вичерпним. Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, так і від характеру його порушення.
Суд зобов`язаний з`ясувати характер спірних правовідносин (предмет і підстави позову), наявність/відсутність порушеного права чи інтересу та можливість його поновлення/захисту у вибраний спосіб.
Цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін(частина 1 статті 12ЦПК України ).
Відповідно до частини 1 статті 13ЦПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. За такого, кожна сторона сама розглядає стратегію свого захисту, зміст своїх вимог і заперечень, а також предмет та підстави позову, тягар доказування лежить на стороні спору, а суд розглядає справу в межах заявлених ними вимог та наданих доказів.
Згідно із Статутом, затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України 02.06.2021 №1103, ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» є санітарно-профілактичним закладом охорони здоров`я, що заснований на державній власності та належить до сфери управління Міністерства охорони здоров`я України.
Відповідно до Положення, затвердженого наказом в.о. генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» від 02.07.2021 №126, Первомайський районний відділ є відокремленим структурним підрозділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України», нею створюється та підпорядковується. Згідно із п.5.1., 5.3 управління поточною діяльністю відділу здійснює Завідувач відділу, що діє на підставі цього Положення та в межах Довіреності, наданої керівником Центру. Завідувач Відділу забезпечує виконання покладених на нього завдань та здійснює управління Відділом; видає накази, розпорядження про діяльність відділу (крім тих, що належать до компетенції керівника Центру).
Пунктом 2.3. Інструкції з діловодства ДУ «ОЦПХ МОЗ», що затверджена наказом генерального директора ДУ «Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України» від 08.02.2022 № 30 визначено, що право на створення, підписання, погодження, затвердження документів регламентується Статутом Центру, положеннями про структурні підрозділи Центру та посадовими інструкціями працівників. Підставою для створення документів в Центрі є необхідність засвідчити наявність та зміст управлінських дій, передавання, зберігання використання інформації протягом певного часу або постійно. Вибір виду документа, призначеного для документування управлінської інформації (накази, рішення, протокол, інструкції, положення, тощо), зумовлюється правовим статусом Центру, компетенцією посадової особи та порядком прийняття управлінського рішення (на підставі єдиноначальності або колегіальності).
Згідно із посадовою інструкцією завідувача Первомайського районного відділу ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України», затвердженою наказом в.о. генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» від 02.07.2021 (далі посадова інструкція завідувача відділом) завідувач належить до професійної групи «Керівники», здійснює керівництво відділом відповідно до чинного законодавства України та нормативно-правових актів, забезпечення організаційно-методичної статистичної роботи .
Відповідно до п.1.4, 1.5 посадової інструкції завідувач відділом керує роботою структурних підрозділів, йому підпорядковується медичний персонал закладу. Вказівки завідувача Первомайського районного відділу в межах його компетенції є обов`язковими для виконання персоналом відділу.
Відповідно до п.2.1. та п.2.2 посадової інструкції завідувач Первомайським районним відділом організовує адміністративно-господарську діяльність закладу, взаємодію підрозділів відділу та контролює її. Забезпечує зокрема проведення лабораторних та інструментальних досліджень випробувань у сфері санітарного та епідеміологічного благополуччя населення; проведення державного обліку інфекційних і професійних захворювань та отруєнь, дослідження розповсюдження інфекційних хвороб, професійних захворювань, масових неінфекційних захворювань (отруєнь), радіаційних уражень людей, а також проведення заключних дезінфекційних заходів); вивчення стану здоров`я населення та середовища життєдіяльності людини, виявлення причинно-наслідкових зв`язків між станом здоров`я населення та впливом на нього факторів середовища життєдіяльності людини та ін.
Згідно з п.3.8 посадової інструкції завідувач Первомайським районним відділом має право приймати управлінські рішення, підписувати та візувати документи в межах своєї компетенції.
Відповідно до п.2.5. та п.9.1. Інструкції з діловодства ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» класи управлінської документацій визначаються згідно з Національним класифікатором ЕК 01062021, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.03.2021 №526; назва виду документа (наказ, рішення, доповідна записка тощо) зазначається на бланку та повинна відповідати назвам, передбаченим ДКУД. Назва виду документа зумовлює особливості викладення змісту та структури тексту.
Згідно з пунктами 1, 2, 3, 4 розділу ІІ Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженихнаказом Міністерства юстиції України "Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях" від 18.06.2015 № 1000/5, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.06.2015 за № 736/27181 (надаліПравила), створювані управлінські документи повинні відповідати правовому статусу установи. Право на створення, підписання, погодження, затвердження документів визначається актами законодавства, положеннями (статутами) установ, положеннями про структурні підрозділи і посадовими інструкціями.
Управлінські документи установи за їх назвою, формою та складом реквізитів повинні відповідати уніфікованим формам, які встановлюються національними стандартами, нормативно-правовими актами. Перелік класів управлінських документів визначається Національним класифікатором НК 010:2021, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.03.2021 № 526.
Організаційно-розпорядча документація, що є одним з класів управлінської документації, поділяється на: організаційну, що містить правила, норми, що визначають статус, компетенцію, структуру, штатну чисельність і посадовий склад установи, функціональний зміст діяльності установи та її підрозділів (положення або статут установи, положення про структурні підрозділи установи, посадові інструкції, штатні розписи, договори тощо); розпорядчу, що фіксує рішення нормативно-правового або організаційно-розпорядчого характеру з основних питань діяльності установи, адміністративно-господарських або кадрових (особового складу) питань (постанови, рішення, накази, розпорядження); інформаційно-аналітичну, що містить інформацію, на підставі якої приймаються певні управлінські рішення (акти, довідки, доповідні записки, заяви, пояснювальні записки, протоколи, службові листи тощо).
Право на видання певного виду розпорядчого документа (постанови, рішення, наказу, розпорядження) закріплюється у положенні (статуті) установи і зумовлюється правовим статусом установи та порядком прийняття управлінських рішень (на підставі єдиноначальності або колегіальності).
В установах, що діють на основі колегіальності, їх керівники мають право приймати єдиноначальні рішення з вузьких питань і видавати в межах своєї компетенції інші види розпорядчих документів.
Відповідно до Класифікатора управлінської документації НК 010:2021, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 12.03.2021 № 526-21, КУД установлює класифікаційну схему управлінської документації. Він містить класифікацію документів, розроблену для практичного використання під час створення управлінських документів, а саме під час зафіксування інформації в їхніх уніфікованих формах (бланках). КУД застосовують юридичні особи незалежно від організаційно-правової форми та форми власності. КУД є номенклатурним переліком назв УФД з унікальними кодовими позначеннями. Він містить назви та кодові позначення УФД, що входять до УСД. Кожному виду управлінського документа (назві УФД) надано кодове (цифрове) позначення, завдяки чому конкретний документ в умовах реалізації автоматизованої інформаційної системи та системи електронного документообігу може бути швидко розшуканий за цією інформаційною (пошуковою) ознакою. На рівні конкретного документа (назви УФД) його цифровий код складається із семи знаків: два знакикод класу УСД, ще два знакикод підкласу УСД і три знакивідповідний реєстраційний номер УФД.
За кодом 01 до Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації відноситься: 0101019 наказ (розпорядження) з основної діяльності, 0101021 наказ (розпорядження) з адміністративно-господарських питань.
Згідно з пунктом 3 розділу ІІ Правил організаційно-розпорядча документація, що є одним з класів управлінської документації, поділяється на: організаційну, що містить правила, норми, що визначають статус, компетенцію, структуру, штатну чисельність і посадовий склад установи, функціональний зміст діяльності установи та її підрозділів (положення або статут установи, положення про структурні підрозділи установи, посадові інструкції, штатні розписи, договори тощо); розпорядчу, що фіксує рішення нормативно-правового або організаційно-розпорядчого характеру з основних питань діяльності установи, адміністративно-господарських або кадрових (особового складу) питань (постанови, рішення, накази, розпорядження); інформаційно-аналітичну, що містить інформацію, на підставі якої приймаються певні управлінські рішення (акти, довідки, доповідні записки, заяви, пояснювальні записки, протоколи, службові листи тощо).
Вичерпний перелік питань, з приводу яких можуть бути видані накази з адміністративно-господарських питань та з основної діяльності законодавством не визначений.
На підставі викладеного вбачається, що вказані вище накази видані в межах повноважень, визначених посадовою інструкцією та положенням.
В позовній заяві позивач стверджує, що завідувач Первомайським районним відділом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Ковальчук М. у наказі №29 від 20.09.2022 здійснив тлумачення санітарного законодавства та послався на неіснуючі ДСанПіН 2.2.4.-171-10 «Гігієнічні вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною».
Пунктом 1.1. вказаного вище наказу позивачу наказано забезпечити гігієнічну оцінку безпечності та якості питної води діючих джерел водопостачання згідно п.3.2. розділу ІІІ додатків 1-3 ДСанПіН 2.2.4.-171-10 «Гігієнічні вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною».
Повна назва ДСанПіНу 2.2.4-171-10 - Державні санітарні норми та правила "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10),які затверджені Наказом Міністерства охорони здоров`я України 12.05.2010 № 400.
Відповідно до абзацу першого п. 3.2 розділу ІІІ, який має назву «Гігієнічні вимоги до безпечності та якості питної води, призначеної для споживання людиною» гігієнічну оцінку безпечності та якості питної води проводять за показниками епідемічної безпеки (мікробіологічні, паразитологічні), санітарно-хімічними (органолептичні, фізико-хімічні, санітарно-токсикологічні) та радіаційними показниками, наведеними удодатках 1-3.
У наказі №29 від 20.09.2022 вказані назва розділу та скорочена назва Державних санітарних норм та правил «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною", отже твердження позивача щодо тлумачення санітарного законодавства відповідачем та посилання на неіснуючі санітарні норми є помилковим.
Відповідно до посадової інструкції лікаря із загальної гігієни відділення організації санітарно-гігієнічних досліджень та моніторингу Первомайського районного відділу ДУ «Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», з якою позивач ознайомлений 02.07.2021, лікар з загальної гігієни керується чинним законодавством України про охорону здоров`я, нормативно правовими актами, що визначають діяльність органів управління та закладів охорони здоров`я. Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, «Положенням про Міністерство охорони здоров`я України», затвердженим Постановою КМУ від 25 березня 2015 року «267, Статутом ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України», затвердженим наказом МОЗ України від 02.06.2021, Положенням про відділ (відділення) (п.2.1.); аналізує санітарно-епідеміологічну ситуацію, виявляє пріоритетні фактори несприятливої дії на здоров`я людини та надає рекомендації щодо усунення їх негативного впливу (п.2.2.); планує, організовує та забезпечує проведення лабораторних досліджень та лабораторно-інструментальних вимірів (п. 2.4); приймає участь в здійснені оцінки санітарно-епідеміологічної ситуації на території шляхом надання санітарно-гігієнічної характеристики основних факторів середовища життєдіяльності людини та підготовки рекомендацій органам влади та місцевого самоврядування на місцях, щодо зменшення негативного впливу виявлених факторів ризику для здоров`я людини (п.2.5.); здійснює узагальнення даних статистичного спостереження заповнення звітних форм (п. 2.6).
Отже, позивач під час виконання своїх посадових обов`язків має керуватись ДСанПіНу 2.2.4-171-10, тому видання наказу №29 від 20.09.2022 не є втручанням у професійну діяльність позивача.
Наказом №34 від 22.12.2022 наказано позивачу виконати роботу згідно посадових інструкцій, отже видання такого наказу також не є втручанням у професійну діяльність позивача.
Згідно із наказом №134-в від 12.05.2023 на час щорічної основної відпустки генерального директора Клочка В. в період з 17.05.2023 по 30.05.2023 виконання обов`язків генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» покладені на заступника генерального директора по контролю та моніторингу за інфекційними захворюваннями ОСОБА_5 .
18.05.2023 завідувач Первомайським районним відділом М. Ковальчук надав в.о. генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» доповідну щодо перевірки дотримання позивачем вимог чинного законодавства при складанні висновку досліджень питної води.
На підставі вказаної доповідної 18.05.2023 в.о. генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» Микитенко М. видав наказ №85 «Про створення робочої групи», яким наказав створити робочу групу, якій наказав розглянути протоколи досліджень питної води та висновки з них, надані лікарем із загальної гігієни відділення організації санітарно-гігієнічних досліджень та моніторингу Первомайського РВ Володимиром Вешнивецьким та надати професійне обґрунтування щодо відповідності зазначених висновків вимогам ДСанПіНу, за результатом розгляду скласти акт.
Згідно із п.п.9 п. 6 розділу VII Статуту ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України», затвердженого Наказом Міністерства охорони здоров`я України 02.06.2021 №1103, керівник Центру у межах компетенції видає накази та інші розпорядчі акти, дає вказівки, обов`язкові для структурних підрозділів та працівників Центру.
Отже, вказаний вище наказ виданий в межах компетенції в.о. генерального директора ДУ «Миколаївський ОЦКПХ МОЗ України» та направлений на з`ясування відповідності протоколів досліджень питної води та висновків до них санітарним нормам та не є атестацією лікаря.
Системний та логічний аналіз матеріалів справи, на думку суду, свідчить про відсутність ознак мобінгу стосовно позивача зі сторони роботодавця, оскільки дії роботодавця не направлені на приниження гідності та честі ОСОБА_1 , його ділової репутації.
На підставі вищевикладеного суд вважає за необхідне в задоволенні позову відмовити.
Керуючись ст. ст. 3, 12, 13, 81, 259, 263, 264, 265 ЦПК України, суд -
В И Р І Ш И В :
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Державної установи "Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України", Завідувача Первомайським районним відділом ДУ "Миколаївського ОЦКПХ МОЗ України" Михайла Ковальчука, про визнання дій мобінгом та наказів незаконними відмовити.
Повне судове рішення буде складено 27.03.2024 року.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
На рішення може бути подано апеляційну скаргу безпосередньо до Миколаївського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Відповідно до п. 14 Перехідних положень Закону України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" №2147-VIII від 3 жовтня 2017 року до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цим Законом. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Інформація про сторони:
Позивач - ОСОБА_6 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 , паспорт серії НОМЕР_2 виданий Первомайським МВ УМВС України в Миколаївській області від 16 липня 2008 року;
Відповідач - Державна установа "Миколаївський обласний центр контролю та профілактики хвороб Міністерства охорони здоров`я України", місце знаходження за адресою: вул. Лазурна,1, м. Миколаїв, 54058, ЄДРПОУ - 38458316;
Відповідач - Завідувач Первомайського районного відділу ДУ "Миколаївського ОЦКПХ МОЗ України" Михайло Ковальчук, місце знаходження за адресою: вул. Вокзальна,32, м. Первомайськ, Миколаївської області.
СУДДЯ: Т.Я.Літвіненко
Суд | Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2024 |
Оприлюднено | 27.03.2024 |
Номер документу | 117902943 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Первомайський міськрайонний суд Миколаївської області
Літвіненко Т. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні