Справа №463/2605/24
Провадження №2-з/463/14/24
УХВАЛА
про забезпечення позову
26 березня 2024 року Личаківський районний суд м. Львова
в складі головуючого судді Головатого Р.Я.
з участю секретаря судового засідання Афанасьєва Д.С.
розглянувши заяву Львівської міської ради про забезпечення позову, -
встановив:
25.03.2024 до суду надійшла заява Львівської міської ради про вжиття заходів забезпечення позову шляхом заборони вчинення сторонам, а також іншим органам та суб`єктам, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав (державним реєстраторам прав на нерухоме майно; виконавчим органам сільських, селищних і міських рад, Київської, Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, акредитованим суб`єктам як суб`єктам державної реєстрації прав; територіальним органам Міністерства юстиції України), вчинення будь-яких реєстраційних дій щодо нежитлової будівлі літ А-1, загальною площею 35,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101, право власності на яку зареєстровано за ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ).
Заяву обґрунтовує тим, що Львівською міською радою готується позовна заява до ОСОБА_1 про усунення перешкод у розпорядженні земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1 , шляхом знесення самовільно збудованої будівлі загальною площею 35,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101, з припиненням права власності ОСОБА_1 на нежитлову будівлю літ А-1, загальною площею 35,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101.
На даний момент у державному реєстрі права власності на нерухоме майно наявна наступна інформація: державна реєстрація права власності на нежитлову будівлю літ А-1 загальною площею 35,2 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101 за ОСОБА_2 на підставі свідоцтва про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів № 581 від 10.09.2021, видавник: Холявка В.Я., приватний нотаріус Львівського міського нотаріального округу.
Вказаний об`єкт знаходиться на земельній ділянці, що перебуває в комунальній власності та станом на момент подання цього позову не передана в користування третім особам.
Згідно з листом управління архітектури та урбаністики від 09.06.2023 року № 4- 2401-7780, вихідні дані на проектування (містобудівні умови та обмеження на проектування об`єкта будівництва) на АДРЕСА_1 не надавались.
Відповідно до листа Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю від 06.06.2023 року № 4-0006-7493 у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відсутня інформація про видачу дозвільних документів на виконання будівельних робіт та готовність об`єкта до експлуатації на об`єкт літ. А-1 за адресою: АДРЕСА_1 .
Однак, відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за адресою: АДРЕСА_1 зареєстровано право власності на будівлю загальною площею 35,2 кв.м за ОСОБА_2 .
Раніше вказаний об`єкт належав ОСОБА_3 , на праві приватної власності на підставі: договору купівлі-продажу 1/2 частки нежитлової будівлі, посвідченого 07 грудня 2017 року ОСОБА_4 , приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу за реєстровим № 1001, право власності зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 07 грудня 2017 року ОСОБА_4 , приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, номер запису про право власності- 23807244 та Договору купівлі-продажу 1/2 частки нежитлової будівлі, посвідченого 20 грудня 2017 року ОСОБА_4 , приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу за реєстровим № 1049. право власності зареєстроване у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20 грудня 2017 року ОСОБА_4 , приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, номер запису про право власності: 24062171, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманою 10 вересня 2021 року ОСОБА_5 , приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, шляхом безпосереднього доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Як вказано у договорах від 07.12.2017 №1001 та від 20.12.2017 №1049 нежитлові приміщення належали продавцю ( ОСОБА_6 ) на підставі ухвали Франкського районного суду м.Львова від 17.07.2017 (справа № 465/2267/17).
В той же час з моменту укладення вказаних договорів купівлі- продажу власники об`єкта ОСОБА_6 та ОСОБА_1 не зверталися до Львівської міської ради та її виконавчих органів з проханням оформлення права користування/власності на земельну ділянку на якій розміщено об`єкт, що був предметом купівлі-продажу.
Крім цього, відповідно до даних з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, первинно, право власності на об`єкт за адресою: АДРЕСА_1 загальною площею 35,2 кв.м (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна - 1135087446101) було зареєстровано 22.12.2016 за приватним підприємством «Галзахід плюс» на підставі декларації про готовність об`єкта до експлуатації ЛВ 142153120046 від 09.11.2016 року, видавник Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівської області.
Одночасно, відповідно до Порталу Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва згідно з Реєстром дозвільних документів до 06.07.2020 року, 08.11.2015 року департаментом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області було видано декларацію про готовність об`єкта до експлуатації ЛВ 142153120046. Вказана декларація видана стосовно об`єкта, що розташований у Львівській області, м.Львів, смт.Брюховичі.
Дана декларація видана для будівництва індивідуального житлового будинку у АДРЕСА_2 .
Відтак, виникають сумніви в достовірності даних внесених до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно з приводу підстав для реєстрації прав власності на об`єкт з реєстраційним номером АДРЕСА_3 ).
Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №549 утворено територіальні органи ДАБІ України як юридичні особи публічного права, в тому числі і Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області (Додаток до постанови КМУ №549).
Державна реєстрація створення юридичної особи - Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області була проведена 10.06.2011 року з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи - 37775556.
В подальшому, постановою Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 №150 «Питання функціонування територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції» ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної архітектурно-будівельної інспекції в тому числі і Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області, та погоджено пропозицію ДАБІ України щодо утворення її територіальних органів як структурних підрозділів.
З врахуванням вказаного, 15.01.2015 була проведена Державна реєстрація припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, а саме Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області (ідентифікаційний код юридичної особи 37775556).
Постановою Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 року №294 затверджено Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію, згідно пп.7,пп.7 п.11 ДАБІ здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи, які, в свою чергу, є структурними підрозділами ДАБІ.
Наказом Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 16.07.2014 № 164 було введено в дію структуру Держархбудінспекції України.
Відтак у структурі Державної архітектурно-будівельної інспекції України було утворено Департамент Державної архітектурно-будівельної інспекції у Львівській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2015 №671 «Деякі питання діяльності архітектурно-будівельного контролю» затверджено при мірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю. Пунктом 2 цієї постанови визначено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав та обов`язків ДАБІ щодо здійснення переданих повноважень відповідно до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності». До завершення здійснення заходів утворення органів державного архітектурно- будівельного контролю в Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських , селищних, міський радах або визначення структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, на які покладаються повноваження, визначені Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності», такі повноваження здійснює Державна архітектурно-будівельна інспекція.
З огляду на викладене, слід прийти до висновку, що після 15.01.2015 функціонування Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівській області не було передбачено, а відтак, видавник - Інспекція державного архітектурно- будівельного контролю у Львівської області не був наділений належним обсягом компетенції для видачі декларації.
Більш того, в період з 29.04.2015 по 10.12.2015 не існувало такого державного органу як Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у Львівської області, який на той час вже було ліквідовано та 15.01.2015 внесено відповідний запис до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Таким чином, реєстрація права власності на нежитлову будівлю загальною площею 35,2 кв.м. за адресою: АДРЕСА_1 на підставі згаданої вище декларації Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Львівської області здійснено з порушенням норм чинного на той час законодавства і не може бути достатньою підставою для підтвердження законності набуття права власності на такі об`єкти.
Відповідно до інформації Обласного комунального підприємства Львівської обласної ради «Бюро технічної інвентаризації та експертної оцінки» (№3073 від 16.08.2023) згідно з архівними даними станом на 29.12.2012 інформація про реєстрацію права власності на об`єкт нерухомого майна за адресою: АДРЕСА_1 в БТІ - відсутня.
Відповідно до листа управління державного контролю за використанням та охороною земель від 15.06.2023 № 4-2412-8048 на виконання наказу департаменту містобудування від 07.06.2023 № 156 спеціалістами управління державного контролю за використанням та охороною земель за участю управління архітектури та урбаністики проведено обстеження земельної ділянки комунальної власності за адресою АДРЕСА_1 , за результатами якого складено акт від 14.06.2023 № 237.
Таким чином, за результатами обстеження встановлено, що рішень щодо відведення земельної ділянки на АДРЕСА_1 - не приймалось.
Рішенням Львівської міської ради № 610 від 14.07.2017 «Про Детальний план території, обмеженої вул.Долішньою, вул. Х.Колумба, вулицею проектованою, залізничною колією, АДРЕСА_4 » дані земельну ділянку віднесено до зони Р-3 - рекреаційні зони озеленених територій загального користування.
За результатами обстеження вказаної земельної ділянки: ОСОБА_1 фактично використовує земельну ділянку орієнтовною площею 0,0038 га для обслуговування будівлі тимчасової споруди на АДРЕСА_1 за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про її надання в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.
Відповідно до інформації Личаківської районної адміністрації за результатами обстеження, проведеного працівниками Личаківської районної адміністрації встановлено, що за адресою АДРЕСА_1 а розміщений металевий павільйон зі збірно-розбірних конструкцій із фасадною частиною з сендвіч панелей зі склопакетним заскленням.
Інформація про відсутність належним чином оформленого права користування земельною ділянкою на АДРЕСА_1 підтверджується також листом управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради від 01.09.2023 № 4-2403-11806. Відповідно до вказаного листа, зазначено, що Львівською міською радою рішень (ухвал) про передачу у власність чи надання в користування земельної ділянки для обслуговування будівлі площею 130,5 кв.м за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер майна: 1135087446101) в управлінні земельних ресурсів відсутня. Одночасно повідомлено, що інформація стосовно підготовки проектів ухвал Львівської міської ради про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо земельної ділянки для обслуговування об`єкта нерухомого майна (реєстраційний номер об`єкта 1135087446101) в управлінні земельних ресурсів відсутня.
Львівська міська рада, як власник земельної ділянки на АДРЕСА_1 , вважає, що діяльність щодо самовільного встановлення, а також небажання самостійно демонтувати споруду за вказаною адресою порушує передбачене статтею 95 Земельного кодексу України право Львівської міської ради як власника земельної ділянки самостійно господарювати на землі, використовуючи у встановленому порядку для власних та територіальної громади потреб корисні властивості землі.
В результаті укладених правочинів щодо спірного майна на АДРЕСА_1 позбавлена можливості використовувати та розпоряджатися належною їй земельною ділянкою на АДРЕСА_1 , на якій знаходиться будинок, що перебуває у власності відповідача.
З огляду на вказане, Львівська міська рада має реальні підстави вважати, що відповідач може розпорядитися спірним об`єктом, що знаходиться на праві власності та відчужити його в користь інших осіб, для ухилення від виконання рішення суду, що в свою чергу ускладнить, або навіть зробить неможливим виконання рішення суду. Оскільки, станом на сьогодні, відбулась уже неодноразова перереєстрація об`єкта по АДРЕСА_1 а відтак і в подальшому може відбутись ще не одна зміна власника вказаного об`єкта з внесенням відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Згідно з ч.1 ст.153 ЦПК України заява про забезпечення позову розглядається судом не пізніше двох днів з дня її надходження без повідомлення учасників справи (учасників третейського (арбітражного) розгляду).
Відповідно до ч.2 ст.247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Згідно з ч.1, 2 ст.149 ЦПК України суд за заявою учасника справи має право вжити передбачених статтею 150 цього Кодексу заходів забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист, або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.
Відповідно до п.2 ч.1 ст.150 ЦПК України позов забезпечується забороною вчиняти певні дії.
Як вбачається з роз`яснень Пленуму Верховного Суду України, наданих у п.4 Постанови від 22.12.2006 №9 "Про практику застосування судами цивільного процесуального законодавства при розгляді заяв про забезпечення позову", розглядаючи заяву про забезпечення позову, суд (суддя) має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що між сторонами дійсно виник спір та існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з`ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам. Вирішуючи питання про забезпечення позову, суд має брати до уваги інтереси не тільки позивача, а й інших осіб, права яких можуть бути порушені у зв`язку із застосуванням відповідних заходів.
Як вбачається із заяви про забезпечення позову Львівська міська рада має намір звернутися до суду із позовною заявою до ОСОБА_1 про усунення перешкод у розпорядженні земельною ділянкою за адресою АДРЕСА_1 , шляхом знесення самовільно збудованої будівлі загальною площею 35,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101, з припиненням права власності ОСОБА_1 на нежитлову будівлю літ А-1, загальною площею 35,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101, невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити виконання рішення суду у разі задоволення позовних вимог, а тому суд приходить до висновку, що заява про забезпечення позову підлягає задоволенню.
Керуючись ст.149-153, 247, 259, 260, 353, 354 ЦПК України,
постановив:
Заяву про забезпечення позову задовольнити.
Заборони сторонам, а також іншим органам та суб`єктам, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав (державним реєстраторам прав на нерухоме майно; виконавчим органам сільських, селищних і міських рад, Київської, Севастопольської міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, акредитованим суб`єктам як суб`єктам державної реєстрації прав; територіальним органам Міністерства юстиції України), вчинення будь-яких реєстраційних дій щодо нежитлової будівлі літ А-1, загальною площею 35,2 кв.м, за адресою: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1135087446101.
Копію ухвали одночасно з направленням Львівській міській раді для негайного виконання направити в Личаківський відділ державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Львів).
Стягувач: Львівська міська рада, місцезнаходження: 79006, м.Львів, пл..Ринок, 1, код ЄДРПОУ 04055896.
Боржник: ОСОБА_1 , адреса: АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду про забезпечення позову підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження і відкриття виконавчого провадження.
На ухвалу суду може бути подана апеляційна скарга протягом 15 днів з дня її складення до Львівського апеляційного суду. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання.
Ухвала суду складена та підписана суддею 26.03.2024.
Суддя: Р.Я. Головатий
Суд | Личаківський районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 26.03.2024 |
Оприлюднено | 28.03.2024 |
Номер документу | 117923602 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Заява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів |
Цивільне
Личаківський районний суд м.Львова
Головатий Р. Я.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні