Ухвала
від 28.03.2024 по справі 742/1856/24
ПРИЛУЦЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження № 1-кс/742/556/24

Єдиний унікальний № 742/1856/24

У Х В А Л А

28 березня 2024 року слідчий суддя Прилуцького міськрайонного суду Чернігівської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судових засідань ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого Прилуцького районного відділу поліції ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Прилуцької окружної прокуратури ОСОБА_4 , подане в межах кримінального провадження №12022270330000841, про накладення арешту на майно,

встановив:

Слідчим СВ Прилуцького РВП ГУНП в Чернігівській області подано до суду клопотання, погоджене прокурором Прилуцької окружної прокуратури про накладення арешту на нерухоме майно, а саме земельну ділянку 7424187000:03:000:1325, площею 2 га., що на праві власності належить ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ), з покладенням заборони на її відчуження та розпорядження.

Своє клопотання мотивує тим, що Слідчим відділом Прилуцького РВП ГУНП в Чернігівській області розслідується кримінальне провадження № 12022270330000841 від 20.09.2022, за ознаками злочинів, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст. 365-2 КК України.

Досудовим розслідуваннямвстановлено, що відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Відповідно до ст. 126 Земельного кодексу України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно доЗакону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до розпорядження голови Ладанської селищної ради Прилуцького району Чернігівської області № 12-к від 21 січня 2021 року «Про призначення на посаду», ОСОБА_5 прийнято в порядку переведення на посаду державного реєстратора Ладанської селищної ради з 21.01.2021, з посадовим окладом згідно штатного розпису.

Згідно пунктів 2.1, 2.1.2, 2.1.6, 2.1.7, 2.1.9, 2.1.15, 2.1.19 розділу 2 посадової інструкції державного реєстратора речових прав на нерухоме відділу надання адміністративних послуг (Центру надання адміністративних послуг) Ладанської селищної ради, з якою ОСОБА_5 ознайомилась 21.01.2021 року та отримав її копію державний реєстратор, відповідно до покладених до нього завдань:

здійснює державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно відповідно до закону, а саме: встановлює відповідність заявлених прав та поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, відомостям, що містяться у поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;

перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації, відмови в держаній реєстрації та припиняє відповідні рішення;

відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до нього записи про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав;

присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації прав;

формує документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав;

проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру.

у разі якщо під час проведення реєстраційних дій виникає сумнів щодо справжності поданих документів негайно повідомляє про це відповідні правоохоронні органи для вжиття необхідних заходів.

Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», у редакції чинній на момент вчиненні злочину (далі - Закон), державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов`язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення у випадках, передбачених законом; відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; відповідність відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що містяться у Державному реєстрі прав, відомостям, що містяться у поданих/отриманих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації; 2) перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; 4) під час проведення реєстраційних дій обов`язково використовує відомості Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, а також відомості інших реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, держателем (розпорядником, володільцем, адміністратором) яких є державні органи, шляхом безпосереднього доступу до них чи у порядку інформаційної взаємодії з Державним реєстром прав, у тому числі відомості, що містять персональні дані особи; 5) відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження; 6) присвоює за допомогою Державного реєстру прав реєстраційний номер об`єкту нерухомого майна у випадках, передбачених цим Законом; 7) виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав); 8) формує за допомогою Державного реєстру прав документи за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав; 9) формує реєстраційні справи у паперовій формі.

Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону заява про проведення реєстраційних дій у паперовій формі подається за умови встановлення особи заявника.

Відповідно до ст. 22 Закону документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами. Не розглядаються документи з підчищеннями або дописками, закресленими словами та іншими не обумовленими в них виправленнями, заповнені олівцем, з пошкодженнями, що не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст, а також оформлені з порушенням вимог законодавства. Відповідальність за достовірність даних, що містяться в документах, поданих для державної реєстрації прав, несе заявник, якщо інше не встановлено судом.

Відповідно до ст. 23 Закону розгляд заяви про державну реєстрацію прав може бути зупинено державним реєстратором виключно у таких випадках: подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством.

Державний реєстратор у строк, встановлений для державної реєстрації прав, приймає рішення про зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та невідкладно повідомляє про це заявника.

Відповідно до ст. 24 Закону підставою для відмови в державній реєстрації прав є випадок коли подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом.

Відповідно до п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі Порядок державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень) державна реєстрація прав проводиться за заявою заявника шляхом звернення до суб`єкта державної реєстрації прав або нотаріуса.

Відповідно до п. 7 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень для державної реєстрації прав заявник подає оригінали документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачені Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», іншими законами України та цим Порядком.

Відповідно до п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує та реєструє заяву в базі даних заяв за умови оплати послуг за державну реєстрацію прав у повному обсязі та встановлення особи заявника, а також у разі, коли заява подається щодо земельної ділянки, - за умови наявності в Державному земельному кадастрі відомостей про таку земельну ділянку. У разі відсутності зауважень до відомостей, зазначених у заяві, заявник проставляє власний підпис на ній.

Відповідно до п. 9 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень під час формування та реєстрації заяви державний реєстратор відповідно до закону встановлює особу заявника.

Відповідно до п. 12 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень розгляд заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, здійснюється державним реєстратором, який встановлює черговість розгляду заяв, що зареєстровані в базі даних заяв на таке майно, відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а також наявність підстав для проведення державної реєстрації прав, зупинення розгляду заяви, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав.

Відповідно до п. 14 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень у разі коли під час розгляду заяви встановлено наявність підстав, передбачених законом для зупинення розгляду заяви, державний реєстратор невідкладно приймає рішення щодо зупинення розгляду заяви.

Відповідно до п. 18 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень за результатом розгляду заяви та документів, поданих для державної реєстрації прав, державний реєстратор приймає рішення щодо державної реєстрації прав або щодо відмови в такій реєстрації.

Відповідно до п. 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, іншими законами України та цим Порядком.

Так, невстановлена досудовим розслідуванням особа, в невстановленому місці та час надала ОСОБА_6 документи для реєстрації права власності на земельні ділянки з кадастровими номерами:

- 7424183100:09:000:0026 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_7 , у тому числі наказ № 25-239/14-21-сг, виданий 19.01.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області;

- 7424183100:04:000:0474 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_8 , у тому числі наказ № 25-251/14-21-сг, виданий 21.01.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області;

- 7424183100:10:000:0134 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_9 , у тому числі наказ № 25-676/14-21-сг, виданий 12.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області;

- 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га для реєстрації права власності за ОСОБА_10 , у тому числі наказ № 25-669/14-21-сг, виданий 11.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області.

- 7424183100:08:000:0053 площею 2 га для реєстрації права власності за ОСОБА_11 , у тому числі наказ № 25-634/14-21-сг, виданий 09.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області.

Реалізовуючи свій єдиний протиправний умисел, спрямований на вчинення реєстраційних дій з метою отримання неправомірної вигоди, ОСОБА_5 , усвідомлюючи, що документи подані неналежною особою та не містять правових підстав для прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, діючи всупереч посадової інструкції, в порушення вимог ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», п. п. 6, 7, 8, 9, 12, 14, 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, достовірно знаючи, що ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 та ОСОБА_11 особисто не звертались до неї, як до державного реєстратора щодо вчинення реєстраційних дій, не перевіривши документи, подані для проведення реєстрації права власності, використовуючи індикатор доступу до Реєстрів, виданий Державним підприємством «Національна інформаційна система» як державному реєстратору Ладанської селищної ради з порушенням Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» прийняла незаконне рішення про державну реєстрацію права власності на наступні земельні ділянки:

- 17.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:09:000:0026 площею 2 га за ОСОБА_7 ;

- 17.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0474 площею 2 га за ОСОБА_8 ;

- 31.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:10:000:0134 площею 2 га ОСОБА_9 ;

- 31.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:08:000:0053 площею 2 га за ОСОБА_11 ;

- 31.08.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га за ОСОБА_10 .

Внаслідок неправомірних дій земельні ділянки з кадастровими номерами 7424183100:09:000:0026 площею 2 га, 7424183100:04:000:0474 площею 2 га, 7424183100:10:000:0134 площею 2 га, 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га, 7424183100:08:000:0053 площею 2 га незаконно вибули з власності держави, чим спричинено тяжкі наслідки державі в особі Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району.

Внаслідок неправомірних дій земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:09:000:0026 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-2/02-2024 від 22.02.2024 становить 56700 грн., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:04:000:0474 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-4/02-2024 від 22.02.2024 року становить 59300 грн.., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:10:000:0134 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-3/02-2024 від 22.02.2024 року становить 55800 грн., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1740-1/02-2024 від 22.02.2024 року становить 54100 грн., земельна ділянка з кадастровим номером 7424183100:08:000:0053 площею 2 га, вартість якої згідно висновку експерта № 1766/03-2024 від 15.03.2024 року становить 58100 грн. незаконно вибули з власності держави, чим спричинено тяжкі наслідки державі в особі Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району на суму 284000 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 365-2 КК України зловживання своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки.

Крім цього, у липні 2021 року, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_5 , маючи право доступу до інформації, яка оброблюється в автоматизованих системах Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, діючи умисно, погодилася на пропозицію невстановленої особи, яка діяла у власних корисних інтересах та прийняла рішення вчинити кримінальне правопорушення у сфері використання електронно-обчислювальних машин (комп`ютерів), систем та комп`ютерних мереж і мереж електрозв`язку за наступних обставин.

Так, 14.07.2021 державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_5 , діючи умисно, за попередньою змовою з невстановленою особою, на підставі поданих невстановленою особою документів, а саме: наказу № 25-251/14-21-сг, виданого 21.01.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області, не встановлюючи особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, що оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , діючи в порушення вимог в порушення абзацу 1 п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, за допомогою особистого ідентифікатора, увійшов до вказаної автоматизованої системи та здійснив дії, пов`язані з несанкціонованою зміною інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме: 17.07.2021, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру сформувала та зареєструвала заяву в базі даних заяв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) № 47026864 та, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, 17.07.2021, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 здійснила незаконну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:09:000:0026 площею 2 га за ОСОБА_7

29.07.2021 державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_5 , діючи з єдиним умислом, за попередньою змовою з невстановленою особою, на підставі поданих невстановленою особою документів, а саме: наказу № 25-634/14-21-сг, виданого 09.03.2021 Головним Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області, не встановлюючи особу заявника за документом, що посвідчує таку особу, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своєї дії, маючи злочинний умисел, направлений на несанкціоновану зміну інформації, що оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, перебуваючи на своєму робочому місці, розташованому за адресою: АДРЕСА_1 , діючи в порушення вимог в порушення абзацу 1 п. 8 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, за допомогою особистого ідентифікатора, увійшов до вказаної автоматизованої системи та здійснив дії, пов`язані з несанкціонованою зміною інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, а саме: 29.07.2021, за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру сформувала та зареєструвала заяву в базі даних заяв заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності) № 47026358 та, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, 31.07.2021, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 здійснила незаконну реєстрацію права власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:08:000:0053 площею 2 га за ОСОБА_11 .

Крім цього, державний реєстратор Ладанської селищної ради ОСОБА_5 , діючи з єдиним умислом, за попередньою змовою з невстановленою особою, на підставі поданих невстановленою особою документів, а саме: наказів Головного Управлінням Держгеокадастру в Чернігівській області № 25-251/14-21-сг від 21.01.2021, № 25-676/14-21-сг від 12.03.2021 та № 25-669/14-21-сг від 11.03.2021 достовірно знаючи, що заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 46758039 від 14.07.2021, 46758181 від 14.07.2021 та 47512768 від 26.08.2021 подані не заявниками усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 6 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127 прийняла незаконне рішення про державну реєстрацію права власності на наступні земельні ділянки: 17.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0474 площею 2 га за ОСОБА_8 ; 31.07.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:10:000:0134 площею 2 га ОСОБА_9 ; 31.08.2021 року на земельну ділянку з кадастровим номером 7424183100:04:000:0476 площею 1,8658 га за ОСОБА_10 .

Внаслідок несанкціонована зміна інформації, що обробляється в автоматизованих системах ОСОБА_5 інтересам держави в особі в особі Сухополов`янської сільської ради Прилуцького району заподіяно збитки на суму 284000 грн.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 362 КК України несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчиненої особою, яка має право доступу до неї, вчинена за попередньою змовою групою осіб, що заподіяло значну шкоду.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м.Прилуки, Чернігівської області, проживаючу за адресою: АДРЕСА_2 , працюючу державним реєстратором Ладанської селищної ради Чернігівської області, 21.03.2024 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст.365-2 КК України, а саме у зловживанні своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчинена особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб, що заподіяло значну шкоду.

Встановлено, що відповідно до інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта земельної ділянки 7424187000:03:000:1325, площею 2 га., що на праві власності належить ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ).

Санкція ч. 3 ст. 365-2 КК України, у вчиненні якої підозрюється ОСОБА_5 передбачає покарання у виді позбавленням волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна або без такої.

Також, оскільки злочинними діями у вчиненні яких підозрюється ОСОБА_5 заподіяно шкоду, з метою її відшкодування існує необхідність у накладенні арешту на майно підозрюваного у вказаному кримінальному провадженні.

Таким чином, в ході проведення досудового розслідування виникла необхідність в накладенні арешту на 7424187000:03:000:1325, площею 2 га., що на праві власності належить ОСОБА_5 .

Крім того, накладення арешту на земельну ділянку є заходом забезпечення кримінального провадження, що в свою чергу дає змогу запобігти і подолати негативні обставини, що перешкоджають або можуть перешкоджати вирішенню завдань кримінального провадження та досягти його дієвості.

Не накладення арешту на дану земельну ділянку може призвести до її відчуження ОСОБА_5 на користь третіх осіб, з метою уникнення покарання за вчинений злочин у вигляді конфіскації майна та уникнення стягнення в рахунок відшкодування шкоди інтересам держави внаслідок вчинення ОСОБА_5 кримінальних правопорушень.

В судове засідання прокурор не з`явився, проте попередньо надав письмову заяву про розгляд клопотання у його відсутність, просить клопотання задовольнити.

Представник власника майна подав заяву, згідно якої заперечив проти накладення арешту.

У відповідності до ч.4 ст.107 КПК України, у разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Відповідно до ч.1 ст.107 КПК України, рішення про фіксацію цроцесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування, в тому числі під час розгляду питань слідчим суддею, приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію. За клопотанням учасників процесуальної дії застосування технічних засобів фіксування є обов`язковим.

Дослідивши матеріали додані до клопотання, матеріали кримінального провадження, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

Слідчим відділом Прилуцького РВП ГУНП в Чернігівській області розслідується кримінальне провадження № 12022270330000841 від 20.09.2022, за ознаками злочинів, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст. 365-2 КК України.

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженку м.Прилуки, Чернігівської області, проживаючу за адресою: АДРЕСА_2 , працюючу державним реєстратором Ладанської селищної ради Чернігівської області, 21.03.2024 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст.365-2 КК України, а саме у зловживанні своїми повноваженнями державним реєстратором з метою отримання неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки та несанкціонованій зміні інформації, що обробляється в автоматизованих системах, вчинена особою, яка має право доступу до неї, вчиненій за попередньою змовою групою осіб, що заподіяло значну шкоду.

У відповідності до ч. 1,2 ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Згідно п.3 ч.2 даної статті, арешт майна допускається з метою забезпечення, в тому числі конфіскації майна як виду покарання. У випадку, передбаченому п. 1 ч.2 цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у ст.98 цього Кодексу.

При цьому, у відповідності до ч.5 ст.170 КПК України, у випадку, передбаченому п.3 ч.2 цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених КК України, може призначити покарання у виді конфіскації майна або застосувати до юридичної особи захід кримінально-правового характеру у виді конфіскації майна.

Частиною 10 вищезгаданої статті визначено, що арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Відповідно до інформації з державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта земельної ділянки 7424187000:03:000:1325, площею 2 га., що на праві власності належить ОСОБА_5 .

Оскільки, як встановлено слідчим суддею, 21.03.2024 року ОСОБА_5 було повідомлено підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 362 та ч. 3 ст.365-2 КК України, при цьому санкцією ч.3 ст.365-2 КК України передбачено покарання у виді позбавленням волі на строк від п`яти до восьми років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років, з конфіскацією майна або без такої, та враховуючи, що підозрюваному належить право власності на земельну ділянку, з метою запобігання можливості її відчуження та забезпечення можливої конфіскації майна, клопотання слідчого про накладення арешту на майно підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.170-175 КПК України, слідчий суддя

постановив:

Клопотання задовольнити.

Накласти арешт на нерухоме майно, а саме земельну ділянку 7424187000:03:000:1325, площею 2 га., що на праві власності належить ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_1 ), з покладенням заборони на її відчуження та розпорядження.

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Підозрюваний, його захисник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково. Таке клопотання подається слідчому судді.

Ухвала про накладення арешту може бути оскаржена безпосередньо до Чернігівського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_12

СудПрилуцький міськрайонний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення28.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117985543
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —742/1856/24

Ухвала від 10.09.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 05.07.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 04.06.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Коваленко А. В.

Ухвала від 23.05.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Коваленко А. В.

Ухвала від 23.05.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Коваленко А. В.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

Ухвала від 29.03.2024

Кримінальне

Прилуцький міськрайонний суд Чернігівської області

Бездідько В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні