ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про передачу адміністративної справи
"29" березня 2024 р.справа № 300/2262/24
м. Івано-Франківськ
Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Микитюк Р.В. розглянувши матеріали позовної заяви за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської митниці Державної митної служби України про визнання протиправною та скасування постанови
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернулася до суду з позовом, в якому просить:
- визнати протиправною та скасувати постанову № 0005/20600/24 від 05.03.2024 у справі про порушення митних правил, якою декларанта ОСОБА_1 було визнано винною у вчиненні правопорушення за ч. 4 статті ст. 481 Митного кодексу України і накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 34 000 грн.
Пунктами 4 та 6 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності, а також чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 20 КАС України розмежовано предметну юрисдикцію між місцевими загальними як адміністративними судами та окружними адміністративними судами.
Пунктом 1 частини 1 вказаної статті Кодексу передбачено, що місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.
Судом встановлено, що у позовній заяві позивачем ставиться питання про порушення відповідачем вимог Митного кодексу України під час прийняття постанови про порушення митних правил.
Суд звертає увагу, що провадження у справах про порушення митних правил, за які передбачена адміністративна відповідальність, розгляд справ про порушення митних правил, накладення адміністративних стягнень, оскарження постанов суду у справах про порушення митних правил здійснюється у порядку передбаченому Митним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення.
Розділом XIX Митного кодексу України визначено порядок провадження у справах про порушення митних правил, процесуальні дії та порядок їх проведення, оскарження постанов у справах про порушення митних правил.
Частиною 1 статті 529 Митного кодексу України визначено, що постанова митниці у справі про порушення митних правил може бути оскаржена до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, або до місцевого загального суду як адміністративного суду в порядку, передбаченому Кодексом адміністративного судочинства України.
Отже, постанова митниці у справі про порушення митних правил оскаржується до місцевого загального суду як адміністративного суду.
Спори з приводу рішень, дій чи бездіяльності митних органів у справах про порушення митних правил, розгляд яких віднесено до компетенції місцевих судів, не підлягають розгляду окружними адміністративними судами.
Таким чином, провадження у справах про порушення митних правил, за які передбачена адміністративна відповідальність, розгляд справ про порушення митних правил, накладення адміністративних стягнень, оскарження постанов суду (судді) у справі про порушення митних правил здійснюються у порядку, передбаченому Митним кодексом України, Кодексом України про адміністративні правопорушення та не належать до компетенції окружних адміністративних судів.
З прохальної частини позову вбачається, що заявлені позивачем вимоги не підлягають розгляду окружним адміністративним судом.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Статтею 25 КАС України визначено, що адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Оскільки переметом даного позову є оскарження рішення про притягнення позивача до адміністративної відповідальності та враховуючи те, що позивач проживає за адресою: АДРЕСА_1 , справа за позовною заявою ОСОБА_1 предметно підсудна місцевому загальному суду, а саме: Надвірнянському районному суду Івано-Франківської області, як адміністративному суду.
Враховуючи наведене, керуючись статтями 19, 20, 29, 30, 171, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В:
Передати адміністративну справу 300/2262/24 за позовом ОСОБА_1 до Івано-Франківської митниці Державної митної служби України про визнання протиправною та скасування постанови на розгляд Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області, як адміністративноого суду.
Передачу адміністративної справи №300/2262/24 до Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області здійснити не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження ухвали, а у разі подання апеляційної скарги після залишення її без задоволення.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Відповідно до статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя /підпис/Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2024 |
Оприлюднено | 01.04.2024 |
Номер документу | 118007645 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Міськевич О. Я.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні