Постанова
від 27.09.2010 по справі 2а-12741/09/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27 вересня 2010 року 17:13 № 2а-12741/09/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І.В. та предста вників:

позивача: не з' явились;

відповідача: Кириленка М.Є.

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Дочірнього підприємств а “Енеїда”

до Державної податкової інс пекції у Дарницькому районі міста Києва

про скасування податкового п овідомлення-рішення та зобов ' язання вчинити дії

На підставі частини тре тьої статті 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни в судовому засіданні 27 вер есня 2010 року проголошено всту пну та резолютивну частини п останови.

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

15 жовтня 2009 року (відпов ідно до відмітки служби діло водства суду) Дочірнє підпри ємство “Енеїда” (далі по текс ту - позивач, ДП “Енеїда”) зве рнулось до Окружного адмініс тративного суду міста Києва з адміністративним позовом д о Державної податкової інспе кції у Дарницькому районі мі ста Києва (далі по тексту - ві дповідач, ДПІ у Дарницькому р айоні м. Києва), в якому просит ь: 1) скасувати податкове повід омлення-рішення №0007951503/0/37083 від 20 с ерпня 2009 року на суму 10 807,40 гривен ь у повному обсязі; 2) визнати а кт №3917/1503/32348578 від 07 серпня 2009 року ДП І у Дарницькому районі м. Києв а недійсним; 3) зобов' язати ДП І у Дарницькому районі м. Києв а зарахувати в рахунок майбу тніх платежів суму зайвої пе реплати орендної плати в роз мірі 4 037,75 гривень.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 04 листопада 2009 року відкри то провадження в адміністрат ивній справі №2а-12741/09/2670 та призна чено підготовче засідання на 04 грудня 2009 року.

В судовому засіданні 04 груд ня 2009 року оголошено ухвалу пр о закінчення підготовчого пр овадження і призначення спра ви до судового розгляду на 25 г рудня 2009 року. В судовому засід анні 05 лютого 2010 року оголошува лась перерва до 23 березня 2010 ро ку. Розгляд справи, призначен ий на 25 грудня 2009 року, відкладе но на 10 лютого 2010 року за клопот анням представника відповід ача. 10 лютого 2009 року, враховуюч и першу неявку представника позивача, розгляд справи від кладено на 13 квітня 2010 року. В су довому засіданні 13 квітня 2010 ро ку розгляд справи відкладено , в зв' язку неявкою представ ника відповідача на 28 травня 2 010 року. 28 травня 2010 року судом ог олошено перерву до 25 червня 2010 року.

21 червня 2010 року позивач пода в клопотання про відмову від позовної вимоги щодо визнан ня недійсним акта камерально ї перевірки №3917/1503/32348578 від 07 серпн я 2009 року.

В судовому засіданні 25 черв ня 2010 року судом оголошено пер ерву до 03 серпня 2010 року. 03 серпн я 2010 року судом оголошено пере рву до 12 серпня 2010 року. В судово му засіданні 12 серпня 2010 року о голошено перерву до 27 вересня 2010 року.

В судових засіданнях предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, представник ві дповідача проти задоволення адміністративного позову за перечив.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, заслухавши п ояснення представників стор ін, всебічно і повно з' ясува вши всі фактичні обставини, н а яких ґрунтується позов, об' єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адмін істративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Податковим повідомле нням-рішенням ДПІ у Дарницьк ому районі м. Києва від 20 серпн я 2009 року №0007951503/0/37083 згідно з підпу нктом “в” підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону України “Про порядок погашення зобов' яз ань платників податків перед бюджетами та державними ціл ьовими фондами” та за поруше ння статті 14 Закону України “П ро плату за землю” ДП “Енеїда ” визначено суму податкового зобов' язання за платежем о рендна плата за землю у розмі рі 11 347,81 гривень, в тому числі за основним платежем - 10 807,44 грив ень та штрафними (фінансовим и) санкціями - 540,37 гривень.

За результатами адміністр ативного оскарження на вказа не рішення відповідач залиши в без розгляду первинну скар гу позивача внаслідок поруше ння строку для подання скарг и.

Податкове повідомлення-рі шення від 20 серпня 2009 року №0007951503/0 /37083 прийнято на підставі Акта в ід 07 серпня 2009 року №3917/1503/32348578 “Про р езультати камеральної перев ірки податкових декларацій п о орендній платі за земельні ділянки державної та комуна льної власності Дочірнього п ідприємства “Енеїда” (код за ЄДРПОУ 32348578) за період з 01.01.2008р. по 31.07.2009р.” (далі по тексту - Акт пе ревірки).

Перевіркою встановлено, що розмір податкового зобов' я зання по орендній платі за зе мельну ділянку, зазначений у податковій декларації за 2008 т а 2009 роки, є меншим, ніж визначе но за результатами камеральн ої перевірки, оскільки підпр иємством при складанні подат кової уточнюючої декларації за 2008 рік не враховано Рішення Київської міської ради від 26 липня 2007 року №43/1877 “Про затверд ження технічної документаці ї з нормативної грошової оці нки земель міста Києва та Пор ядку її визначення”, згідно я кого встановлена нова базова вартість землі у місті Києві , при складанні податкової де кларації за 2009 рік не врахован о коефіцієнт індексації - 1,152 відповідно до Постанови Каб інету Міністрів України від 12 травня 2000 року №873 “Про проведе ння індексації грошової оцін ки земель” та листа Держкомз ему від 09 січня 2009 року №14-22-6/87.

В Акті перевірки при визнач енні податкового зобов' яза ння відповідач враховував ро змір орендної плати за догов ором оренди земельної ділянк и, нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а за 2009 рік також враховував коефіцієнт індексації 1,152.

Враховуючи викладене, відп овідачем в Акті перевірки ви значено податкове зобов' яз ання ДП “Енеїда” за 2008 рік у роз мірі 16 323,52 гривні, за січень-черв ень 2009 року - у розмірі 11 320,71 грив ень, та зроблено висновок про заниження орендної плати за землю на 10 807,44 гривень.

На думку позивача, при розра хунку розміру орендної плати відповідачем не враховували ся коефіцієнти на функціонал ьне використання землі, що пр извело до невірного визначен ня податкового зобов' язанн я.

Окружний адміністративний суд міста Києва частково пог оджується з висновками Акту перевірки, що стали підставо ю для прийняття спірного под аткового повідомлення-рішен ня, виходячи з наступних моти вів.

Як встановлено судом на під ставі наявних в матеріалах с прави доказів, 12 квітня 2006 року між позивачем та Київською м іською радою укладено догові р оренди земельної ділянки, з гідно якого позивач приймає в оренду земельну ділянку по проспекту М. Бажана в Дарниць кому районі міста Києва розм іром 0,1393 га для будівництва та обслуговування закладу гром адського харчування. Договір укладено на один рік. Орендна плата за земельну ділянку ст ановить 2,5% від її нормативної грошової оцінки. Договір зар еєстровано 13 квітня 2006 року.

Згідно з пунктом 4.6 цього дог овору зміна нормативної грош ової оцінки земельної ділянк и та її індексація проводить ся без внесення змін та допов нень до цього договору та у ви падках, передбачених законод авством України.

Відповідно до договору про поновлення договору оренди земельної ділянки та внесенн я змін до нього від 26 грудня 2008 р оку, укладеного між позиваче м та Київською міською радою , поновлено на 2 роки з 14 квітня 2007 року вище вказаний договір оренди земельної ділянки; пл оща земельної ділянки змінен а на 0,1400 га.

За пунктом 4 цього договору відповідно до витягу з техні чної документації №Ю-23766/2008 Голо вного управління земельних р есурсів виконавчого органу К иївради від 04 грудня 2008 року №810 нормативна грошова оцінка з емельної ділянки становить 6 55 133,63 гривні.

Річна орендна плата за земе льну ділянку, за умовами дого вору про поновлення договору оренди земельної ділянки та внесення змін до нього від 26 г рудня 2008 року, встановлюється у розмірі 3% від її нормативно ї грошової оцінки. Обчисленн я розміру орендної плати за з емельну ділянку здійснюєтьс я з врахуванням цільового пр изначення та коефіцієнтів ін дексації, визначених законод авством.

За умовами договору підпун кт 4.9 договору оренди викладен о в редакції: “Розмір орендно ї плати переглядається у раз і зміни умов господарювання, передбачених договором, змі ни розмірів земельного подат ку, підвищення цін і тарифів, з міни коефіцієнтів індексаці ї, визначених законодавством , погіршення стану орендован ої ділянки не з вини орендаря , що підтверджено документам и, та у інших випадках, передба чених законом, за згодою стор ін, але не частіше, ніж один ра з у рік”.

Договір набуває чинності з дня його державної реєстрац ії, яку здійснено 29 грудня 2008 ро ку.

Згідно зі статтею 2 Закону У країни “Про плату за землю” в икористання землі в Україні є платним. Плата за землю спра вляється у вигляді земельног о податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розм іри податку за земельні діля нки, грошову оцінку яких не вс тановлено, визначаються до ї ї встановлення в порядку, виз наченому цим Законом. За земе льні ділянки, надані в оренду , справляється орендна плата .

Відповідно до статті 5 цього Закону об' єктом плати за зе млю є земельна ділянка, а тако ж земельна частка (пай), яка пе ребуває у власності або кори стуванні, у тому числі на умов ах оренди. Суб'єктом плати за з емлю (платником) є власник зем ельної ділянки, земельної ча стки (паю) і землекористувач, у тому числі орендар.

За умовами статті 13 Закону У країни “Про плату за землю” п ідставою для нарахування зем ельного податку є дані держа вного земельного кадастру, а орендної плати за земельну д ілянку, яка перебуває у держа вній або комунальній власнос ті, - договір оренди такої земе льної ділянки.

З аналізу наведених норм ви пливає, що позивач є платнико м плати за землю у вигляді оре ндної плати за землю, підстав ою для нарахування якої за пе ревірений період є договір о ренди земельної ділянки від 12 квітня 2006 року та договір про поновлення договору оренди земельної ділянки та внесенн я змін до нього від 26 грудня 2008 р оку.

Відповідно до статті 14 Зако ну України “Про плату за земл ю”, платники земельного пода тку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (к рім громадян) самостійно обч ислюють суму земельного пода тку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютог о поточного року подають від повідному органу державної п одаткової служби за місцезна ходженням земельної ділянки податкову декларацію на пот очний рік за формою, встановл еною центральним податковим органом, з розбивкою річної с уми рівними частками за міся цями. Подання такої декларац ії звільняє від обов' язку п одання щомісячних деклараці й.

Платник податків має право подавати щомісячно нову зві тну податкову декларацію, що не звільняє його від обов' я зку подання податкової декла рації до 1 лютого поточного ро ку, у тому числі і за нововідве дені земельні ділянки, що не з вільняє від обов' язку подан ня податкової декларації про тягом місяця з дня виникненн я права на нововідведену зем ельну ділянку, протягом 20 кале ндарних днів місяця наступн ого за звітним.

ДП “Енеїда” подало до ДПІ у Дарницькому районі м. Києва п одаткову декларацію з орендн ої плати за земельні ділянки державної та комунальної вл асності за 2008 рік, згідно якої р ічний розмір орендної плати визначений у розмірі 7 009,75 грив ень; та податкову декларацію орендної плати за земельні д ілянки державної та комуналь ної власності за 2009 рік, згідно якої річний розмір орендної плати визначений у розмірі 19 654,08 гривні, за період січень-че рвень 2009 року (що входить до пер евіреного періоду) орендна п лата становить - 9 827,04 гривень.

При цьому, визначаючи розмі р орендної плати за 2008 та 2009 роки , позивач враховував нормати вну грошову оцінку землі та к оефіцієнт на функціональне в икористання землі та не брав до уваги розмір орендної пла ти, визначений в договорі оре нди земельної ділянки від 12 кв ітня 2006 року та договорі про по новлення договору оренди зем ельної ділянки та внесення з мін до нього від 26 грудня 2008 рок у.

На думку суду, такий розраху нок орендної плати, здійснен ий позивачем, є помилковим.

Так, відповідно до статті 19 З акону України “Про плату за з емлю” розмір, умови і строки в несення орендної плати за зе млю встановлюються за угодою сторін у договорі оренди між орендодавцем (власником) і ор ендарем (крім строків внесен ня орендної плати за земельн і ділянки державної та комун альної власності).

Як встановлено вище, за умов ами договору оренди земельно ї ділянки від 12 квітня 2006 року р ічна орендна плата за земель ну ділянку встановлена на рі вні 2,5% від її нормативної грош ової оцінки, за договором про поновлення договору оренди земельної ділянки та внесенн я змін до нього від 26 грудня 2008 р оку річна орендна плата за зе мельну ділянку визначена на рівні 3% від її нормативної гро шової оцінки.

Згідно з частиною другою ст атті 20 Закону України “Про оці нку земель” дані про нормати вну грошову оцінку окремої з емельної ділянки оформляють ся як витяг з технічної докум ентації з нормативної грошов ої оцінки земель.

В матеріалах справи знаход яться витяг з технічної доку ментації про нормативну грош ову оцінку земельної ділянки №Ю-23766/2008 від 04 грудня 2008 року №810, зг ідно якого нормативна грошов а оцінка орендованої позивач ем земельної ділянки станови ть 655 133,63 гривні, при цьому така н ормативна грошова оцінка зем ельної ділянки визначена з в рахуванням, зокрема, коефіці єнту на функціональне викори стання землі та коефіцієнту індексації грошової оцінки.

Суд звертає увагу, що нормат ивна грошова оцінка землі ві дповідно до витягу з технічн ої документації про норматив ну грошову оцінку земельної ділянки №Ю-23766/2008 від 04 грудня 2008 ро ку №810 визначена на площу 1400 кв.м ., разом з цим, до 28 грудня 2008 року включно позивач мав у корист уванні 1393 кв.м., отже, до 28 грудня 2008 року включно застосовуєть ся нормативна грошова оцінка землі у розмірі 651 857,96 гривень (655 133,63/1400х1393).

Враховуючи, що розмір оренд ної плати визначається залеж но від грошової оцінки земел ьної ділянки та те, що нормати вна грошова оцінка земельної ділянки визначається з врах уванням, коефіцієнту на функ ціональне використання земл і та коефіцієнту індексації грошової оцінки, то орендна п лата за використання земельн ої ділянки ДП “Енеїда” розра ховується наступним чином:

за 2008 рік:

1) за січень-листопа д: 651 857,96 х 2,5% / 12 х11 = 14 938,41 гривень;

2) за 28 днів грудня: 651 85 7,96 х 2,5% / 12 / 31 х 28 = 1 226, 61 гривень;

3) за 29, 30 та 31 грудня: 655 133,63 х 3% /12 / 31 х 3 = 158,50 гривень;

Всього: 16 323, 52 гривні.

Орендна плата за 2009 рік ро зраховується наступним чино м:

за січень-червень: 655 133, 63 х 3% / 12 х 6 = 9 827 гривень.

Враховуючи дані податков их декларацій орендної плати за земельні ділянки державн ої та комунальної власності позивача за 2008 та 2009 роки та розм ір орендної плати, визначени й судом, встановлено занижен ня позивачем орендної плати за землю за 2008 рік у розмірі 9 313,77 гривень, та завищення за 2009 рік - у розмірі 0,04 гривні, всього за нижено на суму 9 313,73 гривень.

Таким чином, сума податково го зобов' язання з орендної плати за основним платежем у розмірі 9 313,73 гривні визначена позивачу правомірно.

Відповідно до підпункту 17.1.4 пункту 17.1 статті 17 Закону Украї ни “Про порядок погашення зо бов' язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами” у ра зі коли контролюючий орган с амостійно донараховує суму п одаткового зобов' язання пл атника податків за підставам и, визначеними у підпункті “в ” підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов' язаний (крім випадків, коли податкова дек ларація не приймається всупе реч нормам цього Закону) спла тити штраф у розмірі п' яти в ідсотків суми донарахованог о податкового зобов'язання, а ле не менше одного неоподатк овуваного мінімуму доходів г ромадян сукупно за весь стро к недоплати, незалежно від кі лькості податкових періодів , що минули.

Таким чином правомірним є з астосування до позивача штра фних (фінансових) санкцій у ро змірі 456,59 грн. (9 313,73 грн. х 5%).

Суд також враховує, що засто сування відповідачем при виз наченні орендної плати коефі цієнта індексації 1,152 є помилк овим, однак дана обставина не є підставою для скасування с пірного рішення, оскільки су д самостійно встановив факт заниження позивачем розміру орендної плати.

Враховуючи викладене, не пі длягають також задоволенню п озовні вимоги про зобов' яза ння ДПІ у Дарницькому районі м. Києва зарахувати в рахунок майбутніх платежів суму зай вої переплати орендної плати в розмірі 4 037,75 гривень.

Відповідно до частини друг ої статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов ' язані діяти лише на підста ві, в межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Частиною третьою статті 2 Ко дексу адміністративного суд очинства України передбачен о, що у справах щодо оскарженн я рішень, дій чи бездіяльност і суб' єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини друг ої статті 71 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, Окружн ий адміністративний суд міст а Києва вважає, що ДПІ у Дарниц ькому районі міста Києва дов едена правомірність прийнят тя податкового повідомлення - рішення від 20 серпня 2009 року №0007951503/0/37083 в частині визначення п одаткового зобов' язання у р озмірі 9 770,32 гривень, тому адмін істративний позов ДП “Енеїда ” підлягає задоволенню частк ово, а податкове повідомленн я - рішення від 20 серпня 2009 рок у №0007951503/0/37083 має бути скасоване в частині визначення податков ого зобов' язання у розмірі 1 577,49 гривень, в тому числі за осн овним платежем - 1 493,71 гривні, ш трафними (фінансовими) санкц іями - 83,78 гривні.

Відповідно до частини тре тьої статті 94 Кодексу адмініс тративного судочинства, якщо адміністративний позов задо волено частково, судові витр ати, здійснені позивачем, при суджуються йому відповідно д о задоволених вимог, а відпов ідачу - відповідно до тієї час тини вимог, у задоволенні яки х позивачеві відмовлено.

Враховуючи викладене, ке руючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний по зов Дочірнього підприємства “Енеїда” задовольнити частк ово.

2. Скасувати податкове пові домлення - рішення Державно ї податкової інспекції у Дар ницькому районі м. Києва від 20 серпня 2009 року №0007951503/0/37083 в частин і визначення податкового зоб ов' язання у розмірі 1 577,49 грив ень, в тому числі за основним п латежем - 1 493,71 гривні, штрафни ми (фінансовими) санкціями - 83,78 гривні.

3. В іншій частині адміністр ативного позову відмовити.

4. Присудити з державного бю джету України на користь Доч ірнього підприємства “Енеїд а” судові витрати у розмірі 1,7 0 грн. (одну гривню сімдесят ко пійок).

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.09.2010
Оприлюднено27.10.2010
Номер документу11803582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12741/09/2670

Ухвала від 04.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 11.04.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 07.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мамчур Я.С

Постанова від 27.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні