Постанова
від 01.04.2024 по справі 344/3617/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 344/3617/24

Провадження № 3/344/2034/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 квітня 2024 року м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського міського суду Івано-Франківської області Руденко Д.М., розглянувши матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителя АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 вчинив переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.

Так, під час здійснення перевірки листа Головного управління ДПС в Івано-Франківській області від 31.10.2023 № 13071/5/09-19-04-03-05, щодо законності ввезення на митну територію України товарів у якості гуманітарної допомоги зі звільненням від сплати обов`язкових митних платежів, зокрема легкового автомобіля, що був у використанні, марка «OPEL», модель «MONTEREY», VIN код НОМЕР_2 . Встановлено, що зазначений автомобіль ввезений на митну територію України 01.09.2022 року громадянином України ОСОБА_1 , через пункт пропуску «Лужанка-Берегшурань», митного поста «Лужанка», Закарпатської митниці.

З метою перевірки даної інформації працівниками Івано-Франківської митниці направлено лист від 07.11.2023 № 7.21-3/20/7/4021 на Закарпатську митницю з проханням надати копії документів відносно ввезення та митного оформлення вказаного транспортного засобу. Згідно отриманої відповіді листа Закарпатської митниці від 13.11.23 № 7.7-08-4/28-06/7/8368, зазначено, що відповідно до декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою поданої громадянином України ОСОБА_1 ввезено на митну територію України транспортний засіб марки «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 , отримувачем зазначеного транспортного засобу є Монастир Святого Йосипа, Львівської провінції Згромадження Найсвятішого Ізбавителя (Редемпретори) ОСОБА_2 -католицької Церкви, фактичне місце призначення м. Івано-Франківськ, вул. Володимира Івасюка, 48. При переміщенні через митний кордон України даного транспортного засобу громадянин ОСОБА_1 надав лист № 11/2 без дати від Монастиря Святого Йосифа Львівської провінції Згромадження Найсвятішого Ізбавителя (Редемптористи) ОСОБА_2 в якому вказано про те, що «Релігійна організація діє на підставі Статуту, здійснювати всі можливі від нас засоби, щоб допомагати військовим на передову. Вказаний автомобіль буде передано військовим і буде використовуватися для цілей виконання завдань по захисту України від військових окупантів. У зв`язку з цим просять провести усі митні формальності вказаного автомобіля як гуманітарної допомоги».

З метою проведення повної та всебічної перевірки, виявлення та припинення можливих порушень законодавства України, керуючись ст. 336 МК України Івано-Франківською митницею направлено лист до Монастиря Святого Йосифа Львівської провінції Згромадження Найсвятішого Ізбавителя (Редемптористи) ОСОБА_2 від 10.01.2024 року за № 7.21-1/7.21-20.1/14/161 для підтвердження/спростування факту видачі листа № 11/2 та отримання транспортного засобу марки «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 в якості гуманітарної допомоги.

25.01.2024 року митницею отримано відповідь Монастиря Святого Йосифа Львівської провінції Згромадження Найсвятішого Ізбавителя (Редемптористи) ОСОБА_2 -католицькій Церкви, вихідний номер 04/24 від 22.01.2024 року, в якій зазначено, що транспортний засіб марки «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 , водій ОСОБА_3 (паспорт НОМЕР_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , Закарпатська область) в якості гуманітарної допомоги не отримувала, підтверджує відсутність будь-контактів з цією особою, будь-яких дій по отриманню транспортного засобу. Лист №11/2 відсутній у вихідній кореспонденції.

Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України з приховуванням від митного контролю транспортний засіб марки «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 , шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, а саме: декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 01.09.2022 року, лист без дати № 11/2 Монастиря Святого Йосифа Львівської провінції Згромадження Найсвятішого Ізбавителя (Редемптори) Української Греко-католицькій Церкви, фактичне місце призначення м. Івано-Франківськ, вул. Володимира Івасюка, 48, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.

Вартість транспортного засобу марки «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 , згідно договору купівлі-продажу без номера від 03.08.2022, становить 2200 євро, що на день митного оформлення згідно з курсом НБУ, на 01.09.2022 року становить 80 455 гривень.

ОСОБА_1 в судовому засіданні вину не визнав та підтримав подані ним заперечення на протокол, що долучені до матеріалів справи.

Представник Івано-Франківської митниці Когут Ю.Ю. в судовому засіданні підтримала обставини викладені в протоколі, просила ОСОБА_1 визнати винним та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Згідно з положеннями ст.9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч.1 ст.483 МК України відповідальність особи настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставляння на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Відповідно до ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил та запобігання таким правопорушенням.

Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил; поясненнями свідків; поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта; іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Провина ОСОБА_1 у вчиненому доводиться даними з протоколу про порушення митних правил № 0008/20600/24 від 01.02.2024 року; листом ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 31.10.2023 року № 5628/8.16-20 з переліком товарів гуманітарної допомоги; копією декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, де зазначено, що особою яка здійснює декларування є ОСОБА_1 ; копією листа № 11/2 без дати від Монастиря Святого Йосифа Львівської провінції Згромадження Найсвятішого Ізбавителя (Редемптористи) ОСОБА_2 в якому зазначено, що автомобіль OPEL MONTEREY, VIN - код НОМЕР_2 , буде передано військовим і буде використовуватися для цілей виконання завдань по захисту України від військових окупантів, у зв`язку з чим просять провести усі митні формальності вказаного автомобіля як гуманітарної допомоги; листом № 04/24 від 22.01.2024 року від Монастиря Святого Йосифа Львівської провінції ЧНІ, де зазначено, що транспортний засіб «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 , монастир в якості гуманітарної допомоги не отримував, копія листа № 11/2 у вихідній документації монастиря відсутня; копією договору купівлі-продажу транспортного засобу, де зазначено вартість автомобіля «OPEL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 2200 євро; іншими матеріалами справи в їх сукупності.

За таких обставин, встановлюючи наявність чи відсутність адміністративного правопорушення в діях особи, щодо якої складено протокол, та даючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, суд дійшов висновку, що провина ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України повністю доводиться дослідженими в судовому засіданні доказами.

Враховуючи характер вчиненого правопорушення, дані про особу винного, ступінь суспільної небезпечності вчиненого адміністративного правопорушення, місце та час вчинення правопорушення, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, суд вважає, що до ОСОБА_1 слід застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу з конфіскацією безпосереднього предмету порушення митних правил.

Відповідно до ч.1 ст.520 МК України, витрати у справі про порушення митних правил відшкодовуються особою, щодо якої винесено постанову про накладення адміністративного стягнення. Витрати на оплату послуг перекладача відшкодовуються з державного бюджету.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 283-287, 294 КУпАП, ст.ст.481, 520, 541 Митного кодексу України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару - безпосереднього предмету порушення митних правил, що становить 40227 (сорок тисяч двісті двадцять сім) гривень 50 (п`ятдесят) копійок з конфіскацією безпосереднього предмету порушення митних правил, а саме транспортного засобу марки «OPЕL», модель «MONTEREY», VIN - код НОМЕР_2 .

Стягнути з ОСОБА_1 в дохід держави 605 грн. 60 коп. судового збору.

Постанова може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду через Івано-Франківський міський суд протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Дмитро РУДЕНКО

СудІвано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення01.04.2024
Оприлюднено04.04.2024
Номер документу118097215
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —344/3617/24

Постанова від 19.08.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Повзло В. В.

Постанова від 14.08.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Повзло В. В.

Постанова від 14.08.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Повзло В. В.

Постанова від 01.04.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області

Руденко Д. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні