Ухвала
від 19.03.2024 по справі 752/5304/24
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/5304/24

Провадження №: 1-кс/752/2171/24

У Х В А Л А

про тимчасовий доступ

19 березня 2024 року слідчий суддя Голосіївського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Голосіївського районного суду м. Києва подане в рамках кримінального провадження № 4202410000000063 від 31.01.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, клопотання слідчого слідчого відділу розслідування особливо тяжких злочинів СУК ГУНП у м. Києві ОСОБА_3 , погоджене прокурором Київської міської прокуратури ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до речей та документів, -

встановив:

до слідчого судді Голосіївського районного суду м. Києва надійшло вищевказане клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів, які перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 )

Слідчий в судове засідання не з`явився, надав заяву про розгляд клопотання за його відсутності. Також, просить розглянути клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться зазначені документи.

Слідчий суддя розглядає клопотання без виклику осіб, у володінні яких знаходяться вищевказані речі, на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Із матеріалів клопотання вбачається, що досудовим розслідуванням у зазначеному кримінальному провадженні встановлено, що заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 , головний державний виконавець ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , головний спеціаліст ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 та старший державний виконавець ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 , маючи доступ до Автоматизованої системи виконавчих проваджень при реєстрації виконавчих документів до виконання, ймовірно з метою отримання його собі на виконання, внесли не достовірну інформацію про боржників та пов`язаних з ними виконавчих проваджень.

Так, 04.03.2024 в ході допиту свідка ОСОБА_9 , яка займала посаду начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 (наразі у відпустці по догляду за дитиною) встановлено, що 22.12.2023, під час проведення моніторингу дій підлеглих працівників, стало відомо щодо незаконного зняття арешту з майна боржника ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_4 у виконавчих провадженнях ВП № 14525305, 51954848, 50837579, 55186346, 58748801, 64186191, 64907355, шляхом внесення недостовірних даних у систему.

03.11.2023 ОСОБА_5 (заступник начальника відділу та на той день в.о.) виніс постанову про передачу виконавчих проваджень відносно ОСОБА_10 (які були досить старими та перебували в архіві і спецрозділі) до ІНФОРМАЦІЯ_5 , не зазначивши підстави для таких дій. Система розподілила на державних виконавців відділу вказані виконавчі провадження, але попри автоматичний розподіл використовуючи особистий ключ електронного цифрового підпису, здійснив ручну передачу в Системі АСВП, користуючись доступом керівника прийняв ці виконавчі провадження та розподілив на себе, не маючи для того законних підстав, бо це відбулось на етапі реєстрації системою, а не після розподілення, чим порушив розділ ІІІ Положення про АСВП щодо автоматичного розподілу.

03.11.2023 ОСОБА_5 виніс постанови про закінчення вище вказаних виконавчих проваджень, керуючись п.3 ч. 1 ст. 39 Закону України «Про виконавче провадження», в резолютивній частині зазначивши підставу свідоцтва про смерть НОМЕР_2 від 05.12.2022 - боржник помер 02.12.2022.

Перевіркою державного реєстру актів цивільного стану громадян, до якого ми маємо доступ, мною перевірено, що ОСОБА_10 померлим не значиться.

Свідоцтво про смерть ІНФОРМАЦІЯ_6 від 05.12.2022 на території України не зареєстроване.

Крім того, у реєстраційному записі обтяження нерухомого майна

№ 9441466 ОСОБА_10 . підставою накладення зазначена постанова про арешт майна боржника та оголошення заборони на його відчуження, АА 000416, 22.01.2009, ІНФОРМАЦІЯ_7 . У той же час ОСОБА_5 припиняє обтяження посилаючись на виконавче провадження ВП № 14525305 тобто інше провадження - важливим є те, що дата відкриття провадження є пізнішою ніж дата накладання арешту. Це фактично не можливо.

Для припинення обтяження за реєстраційним номером № 9441466 має бути відповідне виконавче провадження у системі АСВП, в якому в порядку ст. 59 ЗУ «Про виконавче провадження» виноситься постанова про зняття арешту з майна боржника, або вчиняються дії щодо відновлення виконавчого провадження в порядку статті 41 ЗУ «Про виконавче провадження», тобто має бути рішення суду чи перевірка законності виконавчого провадження.

Тобто вбачається в діях ОСОБА_5 внесення недостовірних відомостей у систему, про що повідомлено суб`єкт призначення та безпосереднього керівника ОСОБА_11 шляхом направлення подання через систему АСКОД, та на офіційну електронну адресу для належного реагування.

При перевірці АСВП ОСОБА_9 , також були виявлені численні порушення в роботі заступника начальника Відділу ОСОБА_5 , втручання в АСВП групою осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , а саме втручання в АСВП з метою внесення недостовірних відомостей в систему щодо реєстраційних даних боржника для отримання винагороди по виконавчим провадженням в великих розмірах.

Реєстрацію таких виконавчих документів здійснювала головний державний виконавець ОСОБА_6 на користь ОСОБА_5 , шляхом зміни коду ЄДРПОУ боржника, що відображено в історії змін сторін провадження з зазначенням точного часу та особи, яка це здійснювала.

Аналогічні дії здійснені групою осіб ОСОБА_5 та ОСОБА_6 за попередньою змовою в інших виконавчих провадженнях: ВП № 70849193 сума 261 539,61 грн. сума винагороди ОСОБА_5 склала як держаного виконавця 5928,87 грн.; ЗВП № 72011525 сума 3 197 694,48 грн сума винагороди ОСОБА_5 склала як держаного виконавця 70534,45 грн.; ЗВП № 69226582 сума 407 448,56 грн сума винагороди ОСОБА_5 склала як державного виконавця 9234,16 грн.; ВП № 70849529 сума 195 642,17 грн сума винагороди ОСОБА_5 склала як державного виконавця 4438,02 грн.; ВП № 70849746 сума 117942,94 грн.; ВП № 70848921 сума 375 020,72 грн. сума винагороди ОСОБА_5 склала як державного виконавця 8514,81 грн.

В діях ОСОБА_5 практично в кожному виконавчому провадженні переховані кошти на виконавчий збір без пропорційності розподілу та отримано винагороду, як державного виконавця так і керівника. В його діях вбачається приватний інтерес, сума його незаконних перерахувань завдала істотної шкоди своїм же колегам, які не отримали через його доступ керівника та втручання в АСВП свою зароблену винагороду ,яка є їх додатковою мотивацію як заробітна плата та стягувачам, які не отримали кошти взагалі на виконання виконавчих документів, що взагалі зводить нанівець належне виконання своїх обов?язків державних службовців.

У ВП 62476124 на момент перерахування обліковується за державним виконавцем ОСОБА_8 . виконавчий збір перераховує ОСОБА_5 (номер платіжної інструкції 8613).

В ході досудового розслідування, що до вчинення кримінальних правопорушень причетні наступні особи: заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 , головний державний виконавець ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , головний спеціаліст ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 та старший державний виконавець ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 .

Враховуючи вищевикладене, з метою встановлення об`єктивних обставин вчиненого кримінального правопорушення, доказування чи спростування факту незаконності набуття у власність об`єктів нерухомого майна, виникла нагальна потреба у отриманні тимчасового доступу до копій документів та їх вилучення (виїмки), які містяться в Державному підприємстві " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ).\

Наказом ІНФОРМАЦІЯ_8 № 1059/5 від 25.06.2015 державне підприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 » визначено адміністратором Єдиних та Державних реєстрів, створення та забезпечення функціонування яких належить до компетенції ІНФОРМАЦІЯ_8 (далі - адміністратор Єдиних та Державних реєстрів).

Адміністратор Єдиних та Державних реєстрів здійснює заходи зі створення, впровадження та супроводження програмного забезпечення реєстрів, відповідає за їх технічне і технологічне забезпечення, збереження та захист даних, здійснює технічні та технологічні заходи з надання, блокування та анулювання доступу до цих реєстрів, а також інші заходи (дії), передбачені законодавством.

У межах адміністрування Єдиних та Державних реєстрів адміністратор Єдиних та Державних реєстрів здійснює заходи зі створення, впровадження та супроводження, інформаційного та технічного обслуговування, модернізації веб-ресурсів та веб-сервісів ІНФОРМАЦІЯ_8 , надає у випадках, визначених законодавством, послуги у сфері функціонування Єдиних та Державних реєстрів, здійснює технічне та технологічне супроводження інформаційної взаємодії ІНФОРМАЦІЯ_8 та адміністратора Єдиних та Державних реєстрів з метою оперативного вирішення питань, що стосуються функціонування реєстрів.

В рамках вищезазначеного кримінального провадження, з метою виконання покладених на нього завдань, зокрема: захисту особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорони прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей і до документів, що знаходиться у володінні Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до інформації з Єдиних та Державних реєстрів ІНФОРМАЦІЯ_8 , із зазначенням переліку IP-адрес з яких здійснювався доступ заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 ,головним державнимвиконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 ,головним спеціалістом ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 ,старшим державнимвиконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 , із зазначенням ідентифікатору користувача, а також доданих та сформованих документів в період з 01.01.2021 по 05.03.2024; про всі пошукові запити та всі дії у Єдиних та Державних реєстрах ІНФОРМАЦІЯ_8 , із зазначенням переліку IP-адрес з яких здійснювався доступ, вчинені вище вказаними посадовими особами, із зазначенням ідентифікатору користувача в період з 01.01.2021 по 05.03.2024, та всі відомості, які вносились вище вказаними посадовими особами, під час роботи з Автоматизованою системою виконавчих проваджень (АСВП) в період з 01.01.2021 по 05.03.2024.

Враховуючи характер кримінального правопорушення, потреби досудового розслідування у встановлені всіх осіб причетних до вчинення вказаного злочину та притягнення до передбаченої законом відповідальності - в інший спосіб, який не передбачав би такий ступінь втручання в особисті права і свободи особи, неможливо, окрім як здійснити її виїмку в приміщенні за адресою: АДРЕСА_1 , а також враховуючи, що зазначена інформація має значення для встановлення обставин, значимих для кримінального провадження.

Дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1ст. 131 КПК Українизаходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Пунктом 5 ч. 2ст. 131 КПК Українипередбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей і документів.

Відповідно до ч.4 ст.38 КПК України орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Згідно ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володіння якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити огляд речей, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити (здійснити їх виїмку).

Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. \

Слідчим в клопотанні доведено, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Враховуючи зазначене, слідчий суддя приходить до висновку, що у клопотанні наведенні достатні підстави вважати, що вказані документи, що знаходяться у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що здійснює свою діяльнітсь за адресою: АДРЕСА_1 , мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, може бути використана як доказ, іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей та документів неможливо.

За таких обставин, клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 131, 132, 159-166 КПК України, -

постановив:

клопотання задовольнити.

Надати слідчим групи слідчих, прокурорам групи прокурорів, які здійснюють процесуальне керівництво у кримінальному провадженні № 42024100000000063 тимчасовий доступ інформації, документів із можливістю вилучення завірених належним чином копій документів, які перебувають у володінні ДП " ІНФОРМАЦІЯ_1 " (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що здійснює свою діяльність за адресою: АДРЕСА_1 , а саме:

інформацію з Єдиних та Державних реєстрів ІНФОРМАЦІЯ_8 , із зазначенням переліку IP-адрес з яких здійснювався доступ заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 , головним державним виконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , головним спеціалістом ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 , старшим державним виконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 , із зазначенням ідентифікатору користувача, а також доданих та сформованих документів в період з 01.01.2021 по 05.03.2024; про всі пошукові запити та всі дії у Єдиних та Державних реєстрах ІНФОРМАЦІЯ_8 , із зазначенням переліку IP-адрес з яких здійснювався доступ, вчинені заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 , головним державним виконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , головним спеціалістом ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 , старшим державним виконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 , із зазначенням ідентифікатору користувача в період з 01.01.2021 по 05.03.2024, та всі відомості, які вносились заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_5 , головним державним виконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_6 , головним спеціалістом ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_7 , старшим державним виконавцем ІНФОРМАЦІЯ_2 ОСОБА_8 , під час роботи з Автоматизованою системою виконавчих проваджень (АСВП) в період з 01.01.2021 по 05.03.2024.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала залишається в силі протягом двох місяців з дня її постановлення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу118105901
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —752/5304/24

Ухвала від 29.07.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Дмитрук Н. Ю.

Ухвала від 19.03.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Дмитрук Н. Ю.

Ухвала від 19.03.2024

Кримінальне

Голосіївський районний суд міста Києва

Дмитрук Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні