УХВАЛА
про відкриття касаційного провадження
04 квітня 2024 року
м. Київ
справа № 300/461/22
адміністративне провадження № К/990/10053/24
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача Кравчука В.М., суддів Єзерова А.А., Стародуба О.П.,
перевірив касаційну скаргу Івано-Франківської міської ради
на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13 травня 2023 року (суддя Шумей М.В.) та
постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року (колегія у складі суддів Затолочного В.С., Гудима Л.Я., Качмара В.Я.)
у справі № 300/461/22
за позовом ОСОБА_1
до Івано-Франківської міської ради,
третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «КРИЦ-ІФБУД»,
про визнання протиправним рішення, зобов`язання вчинити дії.
УСТАНОВИВ:
У січні 2022 року ОСОБА_1 (далі - позивач; ОСОБА_1 ) звернувся до суду з позовом до Івано-Франківської міської ради (далі також - відповідач), в якому, з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просив:
- визнати протиправним та скасувати пункт 86.2. рішення відповідача від 26.11.2021 № 424-18 про відмову у наданні йому дозволу на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,3241 га на вул. Незалежності у м. Івано-Франківську для будівництва, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);
- зобов`язати Івано-Франківську міську раду повторно розглянути заяву від 23.09.2021 та надати дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,3241 га на вул. Незалежності у м. Івано-Франківську для будівництва, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу);
- визнати протиправним та скасувати пункт 2 Додатку 1 до п. 44 рішення Івано-Франківської міської ради від 23.12.2021 № 469-19, яким Товариству з обмеженою відповідальністю «КРИЦ-ІФБУД» (далі - ТОВ «КРИЦ-ІФБУД») надано дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,1439 га на вул. Незалежності у м. Івано-Франківську для будівництва, обслуговування та ремонту об`єктів інженерної, транспортної, енергетичної інфраструктури, об`єктів зв`язку та дорожнього господарства (крім об`єктів дорожнього сервісу).
Івано-Франківський окружний адміністративний суд рішенням від 13.05.2022, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2024, задовольнив позов.
15.03.2024 відповідач подав до Верховного Суду касаційну скаргу, в якій просить скасувати рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.05.2022 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2024, ухвалити нове рішення про відмову у задоволенні позову.
Як на підставу касаційного оскарження покликається на те, що суди попередніх інстанцій вирішили спір без врахування висновків щодо застосування норм права, висловлених у постановах Великої Палати Верховного Суду від 20.07.2022 у справі № 910/5201/19 та від 17.10.2018 у справі № 380/624/16-ц, постановах Верховного Суду від 21.08.2018 у справі № 295/14795/16-а, від 19.06.2018 у справі № 750/8511/17, від 05.03.2019 у справі № 360/2334/17 та від 28.02.2020 у справі № 461/1257/17, від 15.03.2021 у справі № 441/701/17 та від 27.02.2018 у справі № 545/808/17. ОСОБА_1 бажає отримати земельну ділянку на вул. Незалежності у м. Івано-Франківську площею 0,3241 га для будівництва споруд (об`єктів) в межах червоних ліній магістральних вулиць міського значення, де розташування таких об`єктів не допускається. ТОВ «КРИЦ-ІФБУД» отримало дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 0,1439 на вул. Незалежності-Микитинецькій; суди попередніх інстанцій не досліджувати, не співставляли земельну ділянку, на яку ТОВ «КРИЦ-ІФБУД» отримало дозвіл на розробку проєкту землеустрою, із земельною ділянкою, на яку претендує ОСОБА_1 , зокрема, щодо точного місця розташування, меж, конфігурації, не врахували значну відмінність в площах земельних ділянок. Суди зобов`язали Івано-Франківську міську раду надати дозвіл на розробку проєкту землеустрою, що є втручанням в дискреційні повноваження міської ради.
Перевіряючи наявність підстав для відкриття касаційного провадження, Суд виходить з такого.
Суди попередніх інстанцій здійснили розгляд цієї справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Разом з тим, Суд ураховує підстави, на яких подано касаційну скаргу, предмет спору, вважає, що у цій справі слід здійснити касаційний перегляд рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13.05.2022 та постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2024 для перевірки правильності застосування судами попередніх інстанцій ст. 122, 123 Земельного кодексу України, Закону України від 08.09.2005 № 2862-IV «Про автомобільні дороги» у питанні зобов`язання органу місцевого самоврядування надати дозвіл на розробку проєкту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у межах «червоних ліній» та скасування такого дозволу на розробку проєкту землеустрою, наданого іншій особі.
Згідно з ч. 3 ст. 334 КАС України в ухвалі про відкриття касаційного провадження зазначаються, з-поміж іншого, підстава (підстави) відкриття касаційного провадження.
Підставою для відкриття касаційного провадження у цій справі є доводи скаржника щодо неправильного застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права та порушення норм процесуального права й наявність обставин, наведених у п. 1, 4 ч. 4 ст. 328 КАС України, пп. "а" п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.
Рішення касаційного вуду за наслідками розгляду такої скарги може мати значення для формування правозастосовної практики.
Скарга відповідає вимогам ст. 330 КАС України, підстав для залишення касаційної скарги без руху, її повернення чи відмови у відкриті касаційного провадження немає.
Також Суд звертає увагу на те, що не всі учасники справи зареєстровані в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС).
Із 18.10.2023 КАС України діє із змінами, внесеними згідно із Законом України від 29.06.2023 № 3200-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов`язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» (далі - Закон № 3200-IX).
Електронний кабінет - це персональний кабінет (веб-сервіс чи інший користувацький інтерфейс) у підсистемі (модулі) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, за допомогою якого особі, яка пройшла електронну ідентифікацію, надається доступ до інформації та сервісів Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремих підсистем (модулів), у тому числі можливість обміну (надсилання та отримання) документами (в тому числі процесуальними документами, письмовими та електронними доказами тощо) між судом та учасниками судового процесу, а також між учасниками судового процесу. Електронна ідентифікація особи здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису чи інших засобів електронної ідентифікації, які дають змогу однозначно встановити особу (абз. 2 ч. 5 ст. 18 КАС України (тут і далі - у редакції Закону № 3200-IX).
Із 18.10.2023 абз. 1 ч. 6 ст. 18 КАС України, з урахуванням ч. 1 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 3200-IX, встановлюється обов`язкова реєстрація адвокатами, нотаріусами, державними та приватними виконавцями, судовими експертами, органами державної влади та інші державними органами, органами місцевого самоврядування, електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС) або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами.
З 21.02.2024 такий обов`язок впроваджено в адміністративному судочинстві для юридичних осіб приватної форми власності.
Інші особи реєструють свої електронні кабінети в добровільному порядку.
Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.
Реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду в паперовій формі в порядку, визначеному цим Кодексом.
Особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, подають процесуальні та інші документи, письмові та електронні докази, вчиняють інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою ЄСІСТ, з використанням власного електронного підпису, прирівняного до власноручного підпису відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги», якщо інше не визначено цим Кодексом.
Суд роз`яснює ТОВ «КРИЦ-ІФБУД» про наявність у нього обов`язку зареєструвати свій електронний кабінет відповідно до ст. 18 КАС України. У випадку невиконання Товариством такого обов`язку, учасник справи, який не є суб`єктом владних повноважень та подає документи до суду в електронній формі з використанням електронного кабінету, звільняється від обов`язку надсилання копій документів такому учаснику справи (абз. 3 ч. 9 ст. 44 КАС України).
У зв`язку з продовженням дії в України воєнного стану, режиму економії та недофінансуванням судів, можливості направляти повістки та судові рішення поштовим зв`язком вкрай обмежені, Тому Суд також рекомендує ОСОБА_1 зареєструвати електронний кабінет.
Інструкція користувача Електронного суду розміщується на веб-сторінці технічної підтримки користувачів ЄСІТС за веб-адресою https://wiki-ccs.court.gov.ua.
Керуючись ст. 328-335, 338, 359 КАС України, Суд,-
УХВАЛИВ:
1. Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Івано-Франківської міської ради на рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 13 травня 2023 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2024 року.
2. Витребувати з Івано-Франківського окружного адміністративного суду справу № 300/461/22.
3. Направити особам, які беруть участь у справі, копії ухвали про відкриття касаційного провадження разом з копією касаційної скарги.
4. Установити десятиденний строк з моменту отримання учасниками справи цієї ухвали для подачі відзиву на касаційну скаргу. Роз`яснити, що до відзиву додаються докази надсилання (надання) його копій та доданих до нього документів іншим учасникам справи.
5. Зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю «КРИЦ-ІФБУД» зареєструвати електронний кабінет.
6. Рекомендувати ОСОБА_1 зареєструвати електронний кабінет.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання, є остаточною та не може бути оскаржена.
Суддя В.М. Кравчук
Суддя А.А. Єзеров
Суддя О.П. Стародуб
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2024 |
Оприлюднено | 08.04.2024 |
Номер документу | 118172674 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Коваль Роман Йосипович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні