Ухвала
від 08.04.2024 по справі 903/5/22
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

пр. Волі, 54а, м. Луцьк, 43010, тел./факс 72-41-10

E-mail: inbox@vl.arbitr.gov.ua Код ЄДРПОУ 03499885

УХВАЛА

08 квітня 2024 року Справа № 903/5/22 за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ

про заміну боржника його правонаступником, зміну способу виконання рішення суду

по справі №903/5/22

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл.

до відповідача: Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства, м. Луцьк

про захист ділової репутації, стягнення 100 грн 00 коп моральної шкоди

Суддя Кравчук А.М.

Секретар судового засідання Мачульська Л.В.

Представники:

від стягувача: н/з

від Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства: н/з

від Північно-західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства: Дзюбук Д.В., довіреність від 04.04.2024.

встановив: рішенням Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 визнано недостовірною та такою, що порушує особисте немайнове право та недоторканість ділової репутації Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ, інформацію, поширену прес- службою Волинського обласного управління лісового господарства на власному інформаційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua у мережі Інтернет, у публікації від 14.12.2021 за посиланням https://lisvolyn.gov.ua/?р=59456#more-59459 із назвою Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона, а саме інформацію, наступного змісту:

- численними є виявлені, факти порушень, де у документах фігурує ТОВ Верба-ВВ, та інші дрібні приватні деревообробні підприємства, що якимось чином пов`язані;

- Зокрема, працівники державної лісової охорони ДП СЛАП Камінь- Каширськагроліс під час спільного рейду з працівниками поліції поблизу с. Стобихівка Камінь-Каширського р-ну зупинили автомобіль, завантажений палетними заготовками загальним об`ємом 18 м.куб. Водій пред`явив фіктивну накладну на ТОВ Верба-ВВ;

- Подібні факти фіксували працівники державної лісової охорони ДП Камінь- Каширське ЛГ. Під час спільного з поліцією рейду поблизу того ж села Стобихівка зупинили вантажівку. Водій пред`явив накладну на внутрішні перевезення на лісопродукцію, де відправник - ТОВ Верба-ВВ. На частині колод були відсутні бирки для маркування. Автомобіль та деревину було затримано та доставлено на штрафмайданчик.

- З боку цього ж підприємства фіксувалися також іншого роду зловживання. Працівники державної лісової охорони ДП Турійське ЛГ під час проведення рейду в Ружинському лісництві виявили незаконну порубку. Розчистку місцевих паїв проводило ТОВ Верба-ВВ, які нібито випадково зайшли на територію державного лісового фонду. При цьому сума завданих збитків державі становила понад мільйон гривень;

- Працівники державної лісової охорони ДП Ратнівське ЛМГ у с. Велимче Ковельського р-ну виявили деревину загальним об`ємом 22 м.куб. Власник пилорами надав документи на походження лісопродукції знову таки ж від ТОВ Верба-ВВ. В результаті перевірок документів було виявлено ряд невідповідностей (діаметри, довжини, кубомаса). Спільно з поліцією деревину було вилучено та згодом відкрите кримінальне провадження за ч.1 ст. 246 КК України;

- Як відомо, на ТОВ Верба-ВВ відбувалися обшуки. В результаті правоохоронці виявили ряд порушень (невідповідність бирок, відсутність бирок, а також невідповідність довжин). Тоді було вилучено понад 1500 м.куб. деревини та палетної заготовки;

- Один з останніх фактів зафіксовано у суботу 11 грудня. Працівники державної лісової охорони зупинили автомобіль, що рухався із с. Велимче Ковельського р-ну, водій знову ж надав документи на ТОВ Верба-ВВ; |

Зобов`язано Волинське обласне управління лісового господарства (просп. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням спростувати вказану недостовірну інформацію про Товариство з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (вул. Вокзальна, 9, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 39231747), шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua вступної та резолютивної частин рішення суду у цій справі таким самим шрифтом як і спростовувана інформація, не допускаючи при цьому власних коментарів, із забезпеченням вільного доступу до спростування без вимоги внесення паролів та/або кодів доступу тощо, під заголовком "Спростування недостовірної інформації щодо Товариства з обмежено відповідальністю Верба-ВВ;

Зобов`язано Волинське обласне управління лісового господарства (просп. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням видалити визнану недостовірною інформацію про Товариство з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (вул. Вокзальна, 9, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 39231747), розміщену в мережі Інтернет на інформаційному ресурсі (веб-сайт) " lisvolyn.gov.ua" у публікації Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона, а також фотокопії товаро-транспортної накладної та специфікації накладної від 15.06.2021, які додано до вищевказаної публікації;

Стягнуто з Волинського обласного управління лісового господарства (просп. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (вул. Вокзальна, 9, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 39231747) 100 грн. 00 коп. моральної (немайнової) шкоди та судових витрати по справі, з яких: 9 080 грн. 00 коп. сплаченого судового збору, 15 000 грн. 00 коп. витрат на оплату правової допомоги, а всього: 24 180 грн 00 коп. (двадцять чотири тисячі сто вісімдесят грн. 00 коп.).

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 06.09.2022 рішення Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 скасоване. Прийнято нове рішення. У позові відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 14.03.2023 постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 06.09.2022 скасовано в частині скасування рішення Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 щодо задоволення позовних вимог про:

-Визнання недостовірною та такою, що порушує особисте немайнове право та недоторканість ділової репутації Товариства з обмеженою відповідальністю "Верба-ВВ", інформації, поширеної прес-службою Управління на власному інформаційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua у мережі Інтернет, у публікації від 14.12.2021 за посиланням https://lisvolyn.gov.ua/?р=59456#more-59459 із назвою Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона, а саме інформацію, наступного змісту:

численними є виявлені, факти порушень, де у документах фігурує ТОВ Верба-ВВ, та інші дрібні приватні деревообробні підприємства, що якимось чином пов`язані";

"Водій пред`явив фіктивну накладну на ТОВ Верба-ВВ;

"На частині колод були відсутні бирки для маркування";

З боку цього ж підприємства фіксувалися також іншого роду зловживання. Працівники державної лісової охорони ДП Турійське ЛГ під час проведення рейду в Ружинському лісництві виявили незаконну порубку. Розчистку місцевих паїв проводило ТОВ Верба-ВВ, які нібито випадково зайшли на територію державного лісового фонду. При цьому сума завданих збитків державі становила понад мільйон гривень.

-Зобов`язання Управління протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням спростувати вказану частину недостовірної інформації про Товариство, шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua вступної та резолютивної частин рішення суду у цій справі таким самим шрифтом як і спростовувана інформація, не допускаючи при цьому власних коментарів, із забезпеченням вільного доступу до спростування без вимоги внесення паролів та/або кодів доступу тощо, під заголовком "Спростування недостовірної інформації щодо Товариства з обмежено відповідальністю Верба-ВВ.

-Зобов`язання Управління протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням видалити фотокопії товаро-транспортної накладної та специфікації-накладної від 15.06.2021, які додано до вищевказаної публікації.

-Стягнення з Управління на користь Товариства 100 грн моральної (немайнової) шкоди та судових витрати по справі, з яких: 9 080 грн сплаченого судового збору, 15 000 грн витрат на оплату правової допомоги.

Залишено в силі рішення Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 у відповідній частині. У решті постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 06.09.2022 залишено без змін. Стягнуто з Волинського обласного управління лісового господарства (4300, м. Луцьк, просп. Волі, 30, код 35213572) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (45000, Волинська обл., Ковельський р-н., с. Любитів, вул. Вокзальна, 9, код 39231747) 18 160 (вісімнадцять тисяч сто шістдесят) грн судового збору, сплаченого за розгляд касаційної скарги.

На виконання рішення Господарського суду Волинської області, постанови Верховного Суду видано накази від 22.06.2022 №903/6/22-1, №903/5/22-2, №903/5/22-3, від 27.04.2023 №903/5/22-1.

28.03.2024 на адресу суду надійшла заява ТОВ Верба-ВВ про зміну способу виконання рішення суду, заміну боржника його правонаступником.

Заява обґрунтована зміною боржника на підставі постанови Кабінету Міністрів України №1003 від 07.09.2022 "Про деякі питання реформування управління лісової галузі".

Ухвалою суду від 01.04.2024 заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ від 28.03.2024 про зміну способу виконання рішення суду, заміну боржника його правонаступником прийнято до розгляду. Судове засідання призначено на 08.04.2024 о 14 год 30 хв. Запропоновано боржнику подати суду пояснення по суті заяви.

04.04.2024 надійшли заперечення Північно-західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства на заяву про заміну боржника, зміну способу виконання рішення. Зазначає, що спірна інформація стосовно ТОВ «Верба-ВВ» на офіційному сайті управління не розміщувалась. Інформація, що при натисканні на посилання https://lisvolyn.gov.ua/?p=59456#more-59459 відбувається перехід на сайт Північно-західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства http://nw.forest.gov.ua не відповідає дійсності. Волинське обласне управління лісового та мисливського господарства свої права та обов`язки управлінню не передавало, передавальні акти відсутні. Інформація в Єдиному державному реєстрі юридичних, фізичних осіб підприємців та громадських формувань щодо правонаступництва відсутня. В Положенні Північно-західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства, затвердженому наказом Державного агентства лісових ресурсів України від 09.11.2022 №1012, інформація про правонаступництво відсутня, не значиться. Товариство вправі було заявити свої вимоги під час ліквідації Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства, яка розпочата 26.09.2022.

У судовому засіданні представник Північно-західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства у задоволенні заяв просив відмовити.

Згідно ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

В силу вимог ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, 1950 року, учасником якої є Україна, кожен при вирішенні судом питання щодо його цивільних прав та обов`язків має право на судовий розгляд упродовж розумного строку.

Обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору (§ 66-69 рішення Європейського суду з прав людини від 08.11.2005р. у справі "Смірнова проти України").

Враховуючи, що норми ст. 74 ГПК України щодо обов`язку суду витребувати у сторін документи і матеріали, необхідні для вирішення спору, кореспондуються з диспозитивним правом сторін подавати докази, п. 4 ст. 129 Конституції України визначає одним з принципів судочинства свободу в наданні сторонами суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, суд вважає, що ним, в межах наданих йому повноважень, створені належні умови для надання сторонами доказів та вважає за необхідне розгляд справи проводити за наявними в ній матеріалами.

При цьому судом врахований встановлений ст. 334 ГПК України строк розгляду заяви.

Заслухавши пояснення представника Північно-західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства, дослідивши матеріали справи, господарський суд -

в с т а н о в и в:

Рішенням Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 визнано недостовірною та такою, що порушує особисте немайнове право та недоторканість ділової репутації Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ, інформацію, поширену прес- службою Волинського обласного управління лісового господарства на власному інформаційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua у мережі Інтернет, у публікації від 14.12.2021 за посиланням https://lisvolyn.gov.ua/?р=59456#more-59459 із назвою Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона, а саме інформацію, наступного змісту:

- численними є виявлені, факти порушень, де у документах фігурує ТОВ Верба-ВВ, та інші дрібні приватні деревообробні підприємства, що якимось чином пов`язані;

- Зокрема, працівники державної лісової охорони ДП СЛАП Камінь- Каширськагроліс під час спільного рейду з працівниками поліції поблизу с. Стобихівка Камінь-Каширського р-ну зупинили автомобіль, завантажений палетними заготовками загальним об`ємом 18 м.куб. Водій пред`явив фіктивну накладну на ТОВ Верба-ВВ;

- Подібні факти фіксували працівники державної лісової охорони ДП Камінь- Каширське ЛГ. Під час спільного з поліцією рейду поблизу того ж села Стобихівка зупинили вантажівку. Водій пред`явив накладну на внутрішні перевезення на лісопродукцію, де відправник - ТОВ Верба-ВВ. На частині колод були відсутні бирки для маркування. Автомобіль та деревину було затримано та доставлено на штрафмайданчик.

- З боку цього ж підприємства фіксувалися також іншого роду зловживання. Працівники державної лісової охорони ДП Турійське ЛГ під час проведення рейду в Ружинському лісництві виявили незаконну порубку. Розчистку місцевих паїв проводило ТОВ Верба-ВВ, які нібито випадково зайшли на територію державного лісового фонду. При цьому сума завданих збитків державі становила понад мільйон гривень;

- Працівники державної лісової охорони ДП Ратнівське ЛМГ у с. Велимче Ковельського р-ну виявили деревину загальним об`ємом 22 м.куб. Власник пилорами надав документи на походження лісопродукції знову таки ж від ТОВ Верба-ВВ. В результаті перевірок документів було виявлено ряд невідповідностей (діаметри, довжини, кубомаса). Спільно з поліцією деревину було вилучено та згодом відкрите кримінальне провадження за ч.1 ст. 246 КК України;

- Як відомо, на ТОВ Верба-ВВ відбувалися обшуки. В результаті правоохоронці виявили ряд порушень (невідповідність бирок, відсутність бирок, а також невідповідність довжин). Тоді було вилучено понад 1500 м.куб. деревини та палетної заготовки;

- Один з останніх фактів зафіксовано у суботу 11 грудня. Працівники державної лісової охорони зупинили автомобіль, що рухався із с. Велимче Ковельського р-ну, водій знову ж надав документи на ТОВ Верба-ВВ; |

Зобов`язано Волинське обласне управління лісового господарства (просп. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням спростувати вказану недостовірну інформацію про Товариство з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (вул. Вокзальна, 9, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 39231747), шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua вступної та резолютивної частин рішення суду у цій справі таким самим шрифтом як і спростовувана інформація, не допускаючи при цьому власних коментарів, із забезпеченням вільного доступу до спростування без вимоги внесення паролів та/або кодів доступу тощо, під заголовком "Спростування недостовірної інформації щодо Товариства з обмежено відповідальністю Верба-ВВ;

Зобов`язано Волинське обласне управління лісового господарства (просп. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням видалити визнану недостовірною інформацію про Товариство з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (вул. Вокзальна, 9, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 39231747), розміщену в мережі Інтернет на інформаційному ресурсі (веб-сайт) " lisvolyn.gov.ua" у публікації Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона, а також фотокопії товаро-транспортної накладної та специфікації накладної від 15.06.2021, які додано до вищевказаної публікації;

Стягнуто з Волинського обласного управління лісового господарства (просп. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (вул. Вокзальна, 9, с. Любитів, Ковельський р-н., Волинська обл., код ЄДРПОУ 39231747) 100 грн. 00 коп. моральної (немайнової) шкоди та судових витрати по справі, з яких: 9 080 грн. 00 коп. сплаченого судового збору, 15 000 грн. 00 коп. витрат на оплату правової допомоги, а всього: 24 180 грн 00 коп. (двадцять чотири тисячі сто вісімдесят грн. 00 коп.).

Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду від 06.09.2022 рішення Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 скасоване. Прийнято нове рішення. У позові відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 14.03.2023 постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 06.09.2022 скасовано в частині скасування рішення Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 щодо задоволення позовних вимог про:

-Визнання недостовірною та такою, що порушує особисте немайнове право та недоторканість ділової репутації Товариства з обмеженою відповідальністю "Верба-ВВ", інформації, поширеної прес-службою Управління на власному інформаційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua у мережі Інтернет, у публікації від 14.12.2021 за посиланням https://lisvolyn.gov.ua/?р=59456#more-59459 із назвою Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона, а саме інформацію, наступного змісту:

численними є виявлені, факти порушень, де у документах фігурує ТОВ Верба-ВВ, та інші дрібні приватні деревообробні підприємства, що якимось чином пов`язані";

"Водій пред`явив фіктивну накладну на ТОВ Верба-ВВ;

"На частині колод були відсутні бирки для маркування";

З боку цього ж підприємства фіксувалися також іншого роду зловживання. Працівники державної лісової охорони ДП Турійське ЛГ під час проведення рейду в Ружинському лісництві виявили незаконну порубку. Розчистку місцевих паїв проводило ТОВ Верба-ВВ, які нібито випадково зайшли на територію державного лісового фонду. При цьому сума завданих збитків державі становила понад мільйон гривень.

-Зобов`язання Управління протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням спростувати вказану частину недостовірної інформації про Товариство, шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному ресурсі (веб-сайті) lisvolyn.gov.ua вступної та резолютивної частин рішення суду у цій справі таким самим шрифтом як і спростовувана інформація, не допускаючи при цьому власних коментарів, із забезпеченням вільного доступу до спростування без вимоги внесення паролів та/або кодів доступу тощо, під заголовком "Спростування недостовірної інформації щодо Товариства з обмежено відповідальністю Верба-ВВ.

-Зобов`язання Управління протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням видалити фотокопії товаро-транспортної накладної та специфікації-накладної від 15.06.2021, які додано до вищевказаної публікації.

-Стягнення з Управління на користь Товариства 100 грн моральної (немайнової) шкоди та судових витрати по справі, з яких: 9 080 грн сплаченого судового збору, 15 000 грн витрат на оплату правової допомоги.

Залишено в силі рішення Господарського суду Волинської області від 25.05.2022 у відповідній частині. У решті постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 06.09.2022 залишено без змін. Стягнуто з Волинського обласного управління лісового господарства (4300, м. Луцьк, просп. Волі, 30, код 35213572) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ (45000, Волинська обл., Ковельський р-н., с. Любитів, вул. Вокзальна, 9, код 39231747) 18 160 (вісімнадцять тисяч сто шістдесят) грн судового збору, сплаченого за розгляд касаційної скарги.

На виконання рішення Господарського суду Волинської області, постанови Верховного Суду видано накази від 22.06.2022 №903/6/22-1, №903/5/22-2, №903/5/22-3, від 27.04.2023 №903/5/22-1.

Постановами ВПВР УЗПВР у Волинській області Західного МУМЮ (м. Львів) від 19.07.2022 відкрито виконавчі провадження №69444411 по виконанню наказу суду №903/5/22-2 від 22.06.2022, №69444328 по виконанню наказу суду №903/5/22-3 від 22.06.2022.

Конституція України визначає, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд (стаття 129-1).

Згідно з положеннями статей 18, 326 Господарського процесуального кодексу України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.

Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у Законі України «Про виконавче провадження» органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Під час виконавчого провадження заміна сторони виконавчого провадження відбувається на підставі частин першої - третьої, п`ятої статті 334 Господарського процесуального кодексу України: у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до ст.52 ГПК України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

За правилами ст. 334 ГПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Згідно ч. 5 ст. 334 ГПК України, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Під процесуальним правонаступництвом у виконавчому провадженні слід розуміти заміну однієї зі сторін (стягувача або боржника) з переходом прав та обов`язків від правопопередників до іншої особи (правонаступника), що раніше не брали участі у виконавчому провадженні.

Отже процесуальне правонаступництво - це перехід процесуальних прав і обов`язків сторони у справі до іншої особи у зв`язку з вибуттям особи у спірному матеріальному правовідношенні. Процесуальне правонаступництво випливає з юридичних фактів правонаступництва (заміни сторони матеріального правовідношення її правонаступником) і відображає зв`язок матеріального і процесуального права.

Здійснення правонаступництва є результатом наявності визначеного юридичного складу, тобто сукупності юридичних фактів, необхідних і достатніх для того, щоб отримати відповідний ефект - наступництво в правах та обов`язках. У кожному конкретному випадку для вирішення питань можливості правонаступництва суду слід аналізувати відповідні фактичні обставини, передбачені нормами матеріального права.

Заміна сторони виконавчого провадження її правонаступником може відбуватися як при відкритому виконавчому провадженні, так і при відсутності виконавчого провадження, тобто може бути проведена на будь-якій стадії процесу, незалежно від наслідків виконання рішення суду. Без заміни сторони виконавчого провадження правонаступник позбавлений процесуальної можливості ставити питання про відкриття виконавчого провадження та вчиняти інші дії згідно із Законом України "Про виконавче провадження". Аналогічна правова позиція викладена в постановах Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду від 25.04.2018 у справі № 2-н-148/09; від 27.11.2019 у справі № 496/2685/13-ц; від 19.02.2020 у справі №2-3897/10.

Згідно п. 1 ч. 104 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або, ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Статтею 106 ЦК України передбачено що злиття, приєднання, поділ та, перетворення юридичної особи здійснюються за рішенням його учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, а у випадках, передбачених законом, - за рішенням суду або відповідних органів державної влади.

Постановою КМУ від 07.09.2022 №1003 «Про деякі питання реформування управління лісової галузі» ліквідовано як юридичних осіб публічного права територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів за переліком з додатка 1, зокрема Волинське обласне управління лісового та мисливського господарства. Утворено як юридичні особи публічного права міжрегіональні територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів за переліком з додатку 2, зокрема Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) . Установлено, що міжрегіональні територіальні органи Державного агентства лісових ресурсів, що утворюються згідно з п. 2 цієї постанови, є правонаступниками територіальних органів Державного агентства лісових ресурсів, які ліквідуються згідно з п. 1, згідно з додатком 3, зокрема Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) є правонаступником Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства.

Згідно з ч. 5. ст. 104 ЦК України юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ч. 8 ст. 4 ЗУ «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» приєднання вважається завершеним з дати державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі, щодо правонаступництва юридичної особи, до якої приєднуються.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Волинське обласне управління лісового та мисливського господарства (код 35213572) 27.12.2023 припинено.

Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) (код 44938794) зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань як окрема юридична особа, створена на підставі постанови КМУ від 07.09.2022 №1003 «Про деякі питання реформування управління лісової галузі» 09.02.2023.

Згідно Положення Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) утворюється відповідно до ЗУ «Про центральні органи державної виконавчої влади».

Згідно ст. 4 ЗУ «Про центральні органи державної виконавчої влади» міністерства та інші центральні органи виконавчої влади є юридичними особами публічного права. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади набувають статусу юридичної особи з дати внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запису про їх державну реєстрацію як юридичної особи.

Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами (ч.1 ст. 326 Господарського процесуального кодексу України).

Отже, вибуття первісного боржника і заміна його новим не скасовує обов`язковості виконання рішення суду, при цьому реалізувати право на примусове виконання рішення суду можливо лише шляхом заміни боржника у виконавчому провадженні, оскільки кредитор без вирішення питання про заміну боржника у зобов`язанні не має права звернутися до органу державної виконавчої служби із заявою про примусове виконання рішення суду.

Враховуючи вищевикладене, Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) є правонаступником прав та обов`язків Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства на підставі постанови КМУ №1003 від 07.09.2022, у зв`язку з чим заява стягувача про заміну боржника його правонаступником підлягає задоволенню.

Крім того у заяві від 28.03.2024 стягувач просить змінити спосіб виконання рішення суду, встановивши новий спосіб його виконання:

- визнати недостовірною та такою, що порушує особисте немайнове право та недоторканість ділової репутації Товариства з обмеженою відповідальністю "Верба- ВВ", інформацію, поширену прес-службою Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства на власному інформаційному ресурсі (веб- сайті) «lisvolyn.gov.ua» у мережі Інтернет, у публікації від 14.12.2021 за посиланням https://lisvolyn.gov.ua/?p=59456#more-59459 із назвою "Які факти порушень лісового законодавства найчастіше фіксує державна лісова охорона", та яка після припинення останнього, міститься на перейменованому інформаційному ресурсі (веб- сайті) «https://nw.forest.gov.ua» у мережі Інтернет, власником якого є Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне), за посиланням https://nw.forest.gov.ua/?p=59459#more-59459, а саме інформацію, такого змісту:

"численними є виявлені, факти порушень, де у документах фігурує ТОВ "Верба-ВВ", та інші дрібні приватні деревообробні підприємства, що якимось чином пов`язані";

"Водій пред`явив фіктивну накладну на ТОВ "Верба-ВВ";

"На частині колод були відсутні бирки для маркування";

"З боку цього ж підприємства фіксувалися також іншого роду зловживання. Працівники державної лісової охорони ДП "Турійське ЛГ" під час проведення рейду в Ружинському лісництві виявили незаконну порубку. Розчистку місцевих паїв проводило ТОВ "Верба-ВВ", які нібито "випадково" зайшли на територію державного лісового фонду. При цьому сума завданих збитків державі становила понад мільйон гривень".

- зобов`язати Північно-Західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням спростувати вказану частину недостовірної інформації про Товариство, шляхом розміщення в мережі Інтернет на офіційному ресурсі (веб-сайті) «https://nw.forest.gov.ua» вступної та резолютивної частин рішення суду у цій справі таким самим шрифтом як і спростовувана інформація, не допускаючи при цьому власних коментарів, із забезпеченням вільного доступу до спростування без вимоги внесення паролів та/або кодів доступу тощо, під заголовком "Спростування недостовірної інформації щодо Товариства з обмежено відповідальністю "Верба-ВВ".

-зобов`язати Північно-Західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) протягом місяця з дня набрання законної сили судовим рішенням видалити фотокопії товарно-транспортної накладної та специфікації накладної від 15.06.2021, які додано до вищевказаної публікації.

-стягнути з Північно-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) на користь Товариства 100 грн моральної (немайнової) шкоди та судових витрат по справі, з яких: 9 080 грн сплаченого судового збору, 15 000 грн витрат на оплату правової допомоги.

- стягнути з Північно-Західного міжрегіонального управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» (45000, Волинська обл., Ковельський р-н., с. Любитів, вул. Вокзальна, 9, код 39231747) 18 160,00 (вісімнадцять тисяч сто шістдесят гривень нуль копійок) гривень судового збору, сплаченого за розгляд касаційної скарги.

Відповідно до ч.ч.1, 3 ст. 331 ГПК України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Зміна способу і порядку виконання рішення полягає у заміні одного заходу примусового виконання іншим.

Отже, під зміною способу і порядку виконання рішення суду слід розуміти прийняття господарським судом нових заходів для реалізації такого рішення в разі неможливості його виконання у порядку та у спосіб, що раніше встановлені. Підставою для зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або у спосіб, встановлений господарським судом.

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту права чи інтересу, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, невизнання або оспорювання. Такі право чи інтерес мають бути захищені судом у спосіб, який є ефективним, тобто таким, що відповідає змісту відповідного права чи інтересу, характеру його порушення, невизнання або оспорюванням та спричиненим цими діяннями наслідкам.

Предмет доказування під час розгляду справи складають факти, якими сторони обґрунтовують заявлені вимоги чи заперечення або які мають інше значення для вирішення справи і підлягають встановленню під час ухвалення судового рішення. Господарський суд визначає предмет доказування, виходячи з вимог і заперечень сторін, керуючись нормами права, які повинні бути застосовані у такому випадку.

Поняття «спосіб» і «порядок» виконання судового рішення мають спеціальне значення, яке реалізується у виконавчому провадженні. Вони означають визначену рішенням суду послідовність і зміст вчинення виконавчих дій державним виконавцем. Спосіб виконання судового рішення - це спосіб реалізації та здійснення способу захисту, встановленого статтею 16 ЦК України. Під зміною способу виконання рішення суду слід розуміти прийняття судом нових заходів для реалізації рішення в разі неможливості його виконання у раніше встановлений спосіб.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 11 квітня 2018 року у справі № 904/1478/15, від 27 червня 2018 року у справі № 713/1062/17.

Спосіб виконання рішення визначається на підставі встановлених у ст.16 ЦК способів захисту цивільних прав. Зміна способу і порядку виконання рішення полягає у заміні одного заходу примусового виконання іншим. При вирішенні питання про зміну способу виконання рішення суду підлягають з`ясуванню обставини, що свідчать про абсолютну неможливість виконання рішення суду. При цьому, у будь-якому випадку при зміні способу і порядку виконання рішення суд не може змінювати рішення по суті.

Судом встановлено, що юридична особа Волинське обласне управління лісового та мисливського господарства припинено 27.12.2023.

Визначений в резолютивних частинах рішень суду сайт «lisvolyn.gov.ua», на якому боржник зобов`язаний розмістити відповідну інформацію, в мережі Інтернет відсутній, що робить фактично не можливим виконання рішення суду.

В результаті реорганізації боржника з Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства на Північно-західне міжрегіональне управління лісового та мисливського господарства (м. Рівне) створено новий офіційний веб-сай https//nw.forest.gov.ua, що не заперечується управлінням у заяві від 04.04.2024.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про часткове задоволення заяви стягувача та зміни способу виконання рішення суду шляхом зміни вказаного у пунктах резолютивної частини рішення, які підлягають примусовому виконанню, веб-сайту «lisvolyn.gov.ua» на «https//nw.forest.gov.ua».

Решта вимог не підлягає задоволенню, оскільки суд може змінити лише порядок та спосіб виконання рішення суду, але не саме рішення.

При прийнятті рішення суд виходив з вірогідності наявних у матеріалах справи доказів, керуючись ст. 79 ГПК України, відповідно до якої наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

У відповідності до ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Статтею 86 ГПК України встановлено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Частинами 1, 2, 3 ст. 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Принцип рівності сторін у процесі вимагає, щоб кожній стороні надавалася розумна можливість представляти справу в таких умовах, які не ставлять цю сторону у суттєво невигідне становище відносно другої сторони (п.87 Рішення Європейського суду з прав людини у справі "Салов проти України" від 06.09.2005р.).

У Рішенні Європейського суду з прав людини у справі "Надточий проти України" від 15.05.2008р. зазначено, що принцип рівності сторін передбачає, що кожна сторона повинна мати розумну можливість представляти свою сторону в умовах, які не ставлять її в суттєво менш сприятливе становище в порівнянні з опонентом.

Змагальність означає таку побудову судового процесу, яка дозволяє всім особам - учасникам певної справи відстоювати свої права та законні інтереси, свою позицію у справі.

Принцип змагальності є процесуальною гарантією всебічного, повного та об`єктивного з`ясування судом обставин справи, ухвалення законного, обґрунтованого і справедливого рішення у справі.

Відповідно до частини 1 статті 14 ГПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у господарських справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах. Загальною декларацією прав людини 1948 року передбачено, що кожна людина має право на ефективне поновлення в правах компетентними національними судами у випадках порушення її основних прав, наданих їй конституцією або законом. Право на ефективний засіб захисту закріплено також у Міжнародному пакті про громадянські та політичні права і в Конвенції про захист прав людини та основних свобод (постанова Конституційного суду України №3-рп/2003 від 30.01.2003 року).

ЄСПЛ у своєму рішенні зазначив, що пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень.

Керуючись ст.ст. 234-235, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1.Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» від 28.03.2024 про заміну боржника його правонаступником задовольнити.

2.Замінити боржника у справі №903/5/22 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Верба-ВВ до Волинського обласного управління лісового та мисливського господарства про захист ділової репутації, стягнення 100 грн 00 коп моральної шкоди: Волинське обласне управління лісового та мисливського господарства (пр. Волі, 30, м. Луцьк, код ЄДРПОУ 35213572) його правонаступником Північно-західним міжрегіональним управлінням лісового та мисливського господарства (м. Рівне) (вул. Героїв Поліції, 26, м. Рівне, код ЄДРПОУ 44938794).

3. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Верба-ВВ» від 28.03.2024 про зміну способу виконання рішення суду задовольнити частково.

4. Змінити спосіб виконання рішення Господарського суду Волинської області №903/5/22 від 14.03.2023, з врахуванням постанови Верховного Суду від 14.03.23 шляхом зміни вказаного у рішенні веб-сайту «lisvolyn.gov.ua» на «https//nw.forest.gov.ua».

Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення відповідно до ч. 1 ст. 235 ГПК України

Ухвала суду підписана 09.04.2024.

Ухвала суду може бути оскаржена до Північно-західного апеляційного господарського суду відповідно до ст.ст. 255-256, п. 17.5 Перехідних положень ГПК України.

Суддя А. М. Кравчук

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення08.04.2024
Оприлюднено11.04.2024
Номер документу118217169
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо захисту ділової репутації

Судовий реєстр по справі —903/5/22

Судовий наказ від 13.11.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Судовий наказ від 13.11.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Судовий наказ від 13.11.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 13.11.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 08.07.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Постанова від 24.06.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 30.04.2024

Господарське

Північно-західний апеляційний господарський суд

Тимошенко О.М.

Ухвала від 24.04.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 17.04.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Волинської області

Кравчук Антоніна Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні