ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" квітня 2024 р. справа № 300/6866/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Панікара І.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Політичної Партії "Європейська солідарність", третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Територіальної виборчої комісії Верховинського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 (надалі позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Політичної Партії "Європейська солідарність" (надалі відповідач), в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Політичної Партії "Європейська солідарність" від 20.09.2023 про відкликання за народною ініціативою депутата Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 .
Позовні вимоги мотивовано тим, що позивача за результатами місцевих виборів 2020 року обрано депутатом Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області за списками місцевої організації Політичної Партії "Європейська солідарність", однак 20.09.2023 відповідачем прийнято рішення про відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 , відповідно до внесеної Конференцією пропозиції з підстав, що передбачені пунктом 5 частини 1 статті 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад». На думку позивача, вищевказане рішення прийнято всупереч та без дотримання положень статті 48 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», оскільки прийнято без інформування його про проведення засідання, що позбавило позивача права участі у прийнятті рішення та порушило його право на безпосередню участь у процесі прийняття рішення і принцип гласності. Звернуто увагу на те, що право бути вислуханим є одним з фундаментальних принципів справедливої процедури, однак позивачеві не забезпечено такого права. Окрім того, позивач стверджує, що створення та входження депутатом селищної ради до відповідної фракції є правом, а не обов`язком позивача, та як наслідок застосування до останнього положень частини 5 статті 37, за відсутності визначеного законом обов`язку на вчинення відповідних дій, неможливе. Як наслідок, стороною констатовано, що відповідачем порушено процедуру прийняття оскаржуваного рішення.
По справі здійснювався ряд наступних процесуальних дій.
05.10.2023 позивач звернувся в суд із заявою про забезпечення позову до подання позовної заяви, шляхом: зупинення дії рішення № 4-ПД ХІІ чергового з`їзду політичної партії "Європейська солідарність" про відкликання депутата Івано-Франківської територіальної організації політичної партії "Європейська солідарність" ОСОБА_1 за народною ініціативою, до набрання законної сили відповідним судовим рішенням; заборони територіальній виборчій комісії Верховинського району Івано-Франківської області вчиняти дії щодо визнання обраним депутатом територіальної організації політичної партії "Європейська солідарність" наступного за черговістю кандидата у депутати після ОСОБА_1 .
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 09.10.2023 у задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення позову - відмовлено.
26.10.2023 позивачем подано до суду заяву про забезпечення позову, шляхом заборони територіальній виборчій комісії Верховинського району Івано-Франківської області вчиняти дії щодо визнання обраним депутатом територіальної організації політичної партії "Європейська солідарність" наступного за черговістю кандидата у депутати після ОСОБА_1 .
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 30.10.2023 визнано зловживанням процесуальними правами подання ОСОБА_1 заяви про забезпечення позову від 26.10.2023, заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову - повернуто заявнику без розгляду.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.11.2023 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи в порядку, визначеному статтею 262 КАС України. Зокрема, залучено Територіальну виборчу комісію Верховинського району Івано-Франківської області до участі в справі № 300/6866/23 як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача.
Відповідач скористався правом подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду 30.11.2023, згідно змісту якого, представник відповідача щодо можливості задоволення заявлених позовних вимог заперечив. Вказав, що 27.04.2023 на пленарному засіданні 26 сесії Верховинської селищної ради селищний голова проінформував про формування депутатської фракції Політичної партії «Європейська солідарність» у Верховинській селищній раді, на якому був присутній позивач, однак останній не скористався правом на входження до фракції, що є підставою для відкликання депутата, відповідно до частини 5 статті 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад». Заперечуючи проти суті позовних вимог, політична партія, з посиланням Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», зазначила, що однією з підстав для відкликання депутата є не входження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний. При цьому, право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу. Зазначено, що позивачем станом на час подання відзиву не вжито жодних заходів щодо вступу до фракції ПП «Європейська солідарність». Відповідач стверджує, що Політична партія «Європейська солідарність» в повній мірі дотримувалася процедури відкликання депутата, належно виконувала свої обов`язки щодо письмового інформування депутата, а отже, забезпечила йому право на гарантований виступ та пояснення своєї позиції (а.с.22-29).
Третя особа правом подання пояснення щодо позову не скористалася.
08.12.2023 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив (а.с.46-48).
05.01.2024 від відповідача на адресу суду надійшли заперечення на відповідь на відзив (а.с.53-56).
Суд, розглянувши у відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши позовну заяву, відзив на позов та в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги, встановив наступне.
19.09.2020, відповідно до рішення Конференції Івано-Франківської організації ПП «Європейська Солідарність» про висунення кандидатів у депутати Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на перших виборах Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області 25 жовтня 2020 року, ОСОБА_1 включено до відповідного виборчого списку як кандидата від ПП «Європейська Солідарність». За результатами місцевих виборів ОСОБА_1 обрано депутатом Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області відповідно до виборчого списку ПП «Європейська Солідарність».
Відповідно до листа Верховинської районної ПП «Європейська Солідарність» голова фракції ПП «Європейська Солідарність» у Верховинській селищній раді повідомив голову Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області про формування депутатської фракції ПП «Європейська Солідарність», відповідно до статті 122 Регламенту Верховинської селищної ради (а.с.30).
В подальшому, листом від 02.05.2023 за № 1164/04-24/06 повідомлено голову фракції ПП «Європейська Солідарність» у Верховинській селищній раді, що селищний голова на пленарному засіданні двадцять шостої сесії Верховинської селищної ради 27.04.2023, проінформував депутатів селищної ради, про формування депутатської фракції ПП «Європейська Солідарність» (а.с.32).
13.09.2023 позивачу надіслано повідомлення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії та вказано, що 18.09.2023 о 16:00 відбудеться Конференція Івано-Франківської територіальної організації ПП «Європейська Солідарність», на якій відбудеться розгляд питання щодо відкликання депутата ОСОБА_1 (а.с.34).
19.09.2023 Конференцією Івано-Франківської територіальної організації ПП «Європейська Солідарність» внесена пропозиція щодо відкликання за народною ініціативою депутата Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 . Підставою для прийняття відповідного рішення Конференції стало не входження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції (пункт 5 частини 1 статті 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»).
На офіційному сайті Політичної партії «Європейська солідарність» за посиланням URL:https://eurosolidarity.org/2023/09/19/informacziya-shhodo-provedennya-zyizdu-politychnoyi-partiyi-yevropejska-solidarnist-2/, розміщено інформацію щодо проведення З`їзду Політичної партії «Європейська Солідарність», а саме повідомлення, що 20.09.2023 о 16:00 відбудеться восьмий етап ХІІІ Чергового З`їзду Політичної партії «Європейська Солідарність», на якому планується розглянути звернення територіальних організацій Партії щодо відкликання за народною ініціативою депутатів місцевих рад, у тому числі, ОСОБА_1 Місце проведення: м. Київ, вул. Лаврська, 16, Відкритий офіс Партії (конференц-зал) (а.с.37).
Рішенням від 20.09.2023 за № 4-пд на ХІІІ чергового з`їзду ПП «Європейська Солідарність» (восьмий етап) відкликано депутата Верховинської селищної ради Верховинського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 за народно ініціативою (а.с.10).
Позивач, вважаючи необґрунтованим оскаржуване рішення та таким, що прийняте з порушенням вимог чинного законодавства, звернувся до суду за захистом своїх прав та законних інтересів.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного їх правового регулювання.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 05.04.2001 № 2365-III (далі Закон № 2365-III) політична партія - це зареєстроване згідно з законом добровільне об`єднання громадян - прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, що має своєю метою сприяння формуванню і вираженню політичної волі громадян, бере участь у виборах та інших політичних заходах.
Втручання з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування або їх посадових осіб у створення і внутрішню діяльність політичних партій та їх структурних утворень забороняється, за винятком випадків, передбачених цим Законом (частина третя статті 3 Закону № 2365-III).
Правовий статус депутата сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради (далі - місцева рада) як представника інтересів територіальної громади, виборців свого виборчого округу та рівноправного члена місцевої ради визначається Законом України «Про статус депутатів місцевих рад» (далі Закон № 93-IV), який встановлює гарантії депутатської діяльності та порядок відкликання депутата місцевої ради.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 5 Закону України № 93-IV повноваження депутата місцевої ради припиняються достроково за наявності перелічених підстав, засвідчених офіційними документами, без прийняття рішення відповідної ради у разі: його відкликання за народною ініціативою у встановленому цим Законом порядку.
Спори щодо дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради вирішуються судом (частина третя статті 5 Закону № 93-IV).
Депутатські фракції місцевих рад формуються на партійній основі депутатами місцевих рад (крім депутатів сільських, селищних рад) (частина перша статті 27 Закону № 93-IV).
Депутати сільських та селищних рад на основі єдності поглядів або партійного членства можуть об`єднуватися у депутатські фракції місцевих рад. До складу депутатських фракцій можуть входити також позапартійні депутати сільської та селищної ради, які підтримують політичну спрямованість фракцій (частина друга статті 27 Закону № 93-IV).
Депутат місцевої ради може входити до складу лише однієї депутатської фракції. Після відповідного оформлення матеріалів про утворення депутатської фракції головуючий на пленарному засіданні відповідної місцевої ради інформує депутатів місцевої ради про реєстрацію такої депутатської фракції, її кількісний склад (частина четверта статті 27 Закону № 93-IV).
Інші питання створення та діяльності депутатських фракцій визначаються регламентом місцевої ради (частина шоста статті 27 Закону № 93-IV).
Порядок відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою врегульовано розділом V Закону № 93-IV.
Відповідно до пункту 5 частини першої статті 37 Закону № 93-IV підставою для відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, зокрема, може бути не входження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції.
Згідно із частиною першою статті 38 Закону № 93-IV право вносити пропозицію про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою (не раніше ніж через рік з моменту набуття таких повноважень) мають місцева організація політичної партії, від якої його обрано депутатом, а також громадяни України, які є виборцями відповідного виборчого округу.
Рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою місцевою організацією політичної партії, від якої його обрано депутатом, приймається на зборах (конференції) цієї організації, які проводяться у порядку, передбаченому статутом політичної партії. Таке рішення приймається не менше ніж двома третинами голосів присутніх учасників (делегатів) зборів (конференції). Про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє медіа. Порядок акредитації представників медіа на таких зборах (конференції) визначає організатор заходу (частина дев`ята статті 38 Закону № 93-IV).
У триденний строк після дня проведення зборів (конференції) місцевої організації партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, така організація партії повідомляє територіальну виборчу комісію, яка встановила результати відповідних місцевих виборів, про факт проведення зборів (конференції). До повідомлення додається витяг з протоколу зборів (конференції), в якому зазначаються дата, місце проведення зборів (конференції), кількість їх учасників (делегатів), хід обговорення питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, результати голосування, зміст прийнятого рішення. Голова, а в разі його відсутності - заступник голови, а в разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії на наступний день з дня одержання повідомлення про проведення зборів виборців чи зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, інформує депутата та місцеву раду. Протокол зборів (конференції), на яких було прийняте рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцевою організацією політичної партії надсилається політичній партії для розгляду питання про відкликання депутата місцевої ради її вищим керівним органом (частина друга статті 39 Закону № 93-IV).
Вищий керівний орган політичної партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою чи протокол зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї пропозиції (частина сьома статті 41 Закону № 93-IV).
На підставі рішення вищого керівного органу політичної партії про відкликання депутата, обраного шляхом висування місцевою організацією політичної партії, за народною ініціативою, а у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування, - на підставі свого рішення, передбаченого частиною п`ятою цієї статті, відповідна територіальна виборча комісія зобов`язана у порядку, передбаченому Виборчим кодексом України, визнати обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від місцевої організації політичної партії або призначити проміжні вибори депутата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі (частина дев`ята статті 41 Закону № 93-IV).
Рішення, дії або бездіяльність виборчої комісії, що стосуються відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, можуть бути оскаржені до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України (стаття 46 Закону № 93-IV).
Про дату, час і місце проведення зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії письмово повідомляє депутата, щодо якого розглядатиметься відповідне питання. Такий депутат має право на гарантований виступ на зборах (конференції) до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції. Неприбуття на збори (конференцію) депутата місцевої ради, який був належним чином повідомлений про них, не перешкоджає розгляду питання про внесення пропозиції щодо його відкликання за народною ініціативою (абзац третій частини першої статті 48 Закону № 93-IV).
Депутат місцевої ради має право бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання за народною ініціативою чи протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, та при прийнятті відповідного рішення, а також на засіданнях територіальної виборчої комісії при розгляді нею питань, що стосуються його відкликання (абзац четвертий частини першої статті 48 Закону № 93-IV).
Депутат місцевої ради має право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян. У встановленому законодавством порядку депутат місцевої ради може використовувати для роз`яснення своєї позиції медіа (частина друга статті 48 Закону № 93-IV).
Депутат має право звернутися до місцевої ради з усною або письмовою заявою з приводу обставин, що стали підставою для порушення питання про його відкликання (частина третя статті 48 Закону № 93-IV).
Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам про скасування рішення політичної партії від 20.09.2023 № 4-ПД, яким позивача відкликано як депутата селищної ради за народною ініціативою, суд виходить із того, що підставою прийняття такого рішення є отримання Протоколу № 1 Конференції Івано-Франківської територіальної організації Політичної партії «Європейська Солідарність» від 18.09.2023, яким вирішено внести на розгляд з`їзду політичної партії пропозицію щодо відкликання депутата Верховинської селищної рад Верховинського району Івано-Франківської області ОСОБА_1 за народною ініціативою.
При цьому підставами для прийняття рішення конференції від 18.09.2023 визначено не входження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції (пункт 5 частини 1 статті 37 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад»).
Слід зазначити, що згідно з підпунктом 3.19 статуту Політичної партії «Європейська солідарність», член партії зобов`язаний, зокрема, дотримуватися статуту партії та виконувати рішення статутних органів партії й організацій партії; брати активну участь у діяльності партії та сприяти зміцненню її авторитету; активно пропагувати програму партії; у разі обрання народним депутатом України, депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної в місті, селищної, сільської ради, увійти і постійно працювати в складі депутатської (фракції) групи, створеної за участю депутатів, обраних від партії або організації партії.
Однак, суд зазначає, що прийняття рішення про внесення пропозиції про відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою є рішенням, яке пов`язане із відносинами, які відповідно до Закону № 2365-ІІІ, статуту політичної партії віднесено до її внутрішньої діяльності та виключної компетенції партії, та такому рішенню не може бути надана оцінка судом, що підтверджено у постанові Верховного Суду від 27.06.2023 у справі № 380/16146/22 (ЄДРСР 111820352).
Таким чином, доводи позивача, пов`язані із незгодою з рішенням конференції, не можуть слугувати підставою для задоволення позову.
Прийнявши пропозицію конференції Івано-Франківської територіальної організації Політичної партії «Європейська Солідарність», вищий керівний орган політичної партії погодився з рішенням від 18.09.2023, підставами прийняття якого визначені як входження депутата, обраного в багатомандатному виборчому окрузі, до фракції місцевої організації партії, за виборчим списком якої він обраний, або припинення членства депутата місцевої ради у фракції, що передбачено пунктом 5 частини першої статті 37 Закону № 93-IV.
Надання керівними органами політичної партії оцінки відповідності практичної діяльності депутата місцевої ради основним принципам і положенням передвиборної програми місцевої організації політичної партії та програмі політичної партії, прийняття або неприйняття пропозиції конференції від 18.09.2023 належить до виключної компетенції таких органів відповідно до частини сьомої статті 41 Закону № 93-IV, та надання судом висновків щодо обґрунтованості такої оцінки не буде відповідати правилам частини третьої статті 3 Закону № 2365-III.
У цій категорії спорів суд перевіряє лише процедуру прийняття рішення.
Так, позивачу, згідно з абзацом третім частини першої статті 48 Закону № 93-IV, забезпечено право участі у конференції 18.09.2023, яким позивач не скористався, однак був повідомлений про дату, час та місце проведення конференції.
Що стосується доводів позивача про непоінформованість про проведення з`їзду, суд зазначає, що у розглянутому випадку на політичну партію Законом № 93-IV не покладено обов`язок особистого інформування депутата про розгляд вищим керівним органом партії питання щодо дострокового припинення його повноважень як депутата місцевої ради.
Так, положеннями статті 38 Закону № 93-IV визначено, що про дату, час і місце проведення зборів (конференції), на яких буде розглядатися питання про внесення пропозиції щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, місцева організація політичної партії повідомляє засоби масової інформації.
При цьому, абзацом четвертим частини першої та частиною другою статті 48 Закону № 93-IV передбачено право депутата місцевої ради бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії, на якому прийнято рішення про внесення пропозиції щодо його відкликання, при прийнятті відповідного рішення, та право давати пояснення щодо суті питань стосовно його діяльності, робити відповідні заяви на засіданнях ради та її органів, зборах виборців, зборах (конференціях) об`єднань громадян, використовувати для роз`яснення своєї позиції медіа.
Матеріалами справи підтверджено, що на офіційному сайті Політичної партії «Європейська солідарність» було розміщено оголошення про заплановане проведення З`їзду Політичної партії «Європейська Солідарність» 20.09.2023, на якому планується розглянути звернення територіальних організацій Партії щодо відкликання за народною ініціативою депутатів місцевих рад, у тому числі, ОСОБА_1 , депутата Верховинської селищної рад Верховинського району Івано-Франківської області, із зазначенням часу та місця проведення з`їзду (а.с.37).
При цьому, суд вказує, що законодавцем не визначено строків, в які має бути розміщено оголошення. Враховуючи, що веб-сайт є засобом масової інформації та оголошення розміщено до початку конференції, суд доходить висновку, що Політичною партією «Європейська Солідарність» виконано обов`язок щодо повідомлення засобів масової інформації про проведення зборів.
Тобто, суд робить висновок, що Політичною партією «Європейська Солідарність» не було порушено гарантоване законом право позивача бути присутнім під час розгляду вищим керівним органом політичної партії звернення територіальної виборчої комісії щодо його відкликання відповідно до протоколу зборів (конференції) місцевої організації політичної партії.
Більше того, матеріалами справи також підтверджується факт того, що позивачу надіслано повідомлення про внесення пропозиції щодо відкликання депутата за народною ініціативою із вказаною датою, місцем та часом проведення Конференції на якому вибочилось питання, яке стало передумовою рішення З`їзду Політичної партії «Європейська Солідарність» 20.09.2023 (а.с.34).
Отже, місцевим осередком Політичної партії «Європейська солідарність» було забезпечено право позивача на гарантований виступ на зборах (конференції) місцевої організації політичної партії до моменту прийняття відповідного рішення для пояснення своєї позиції.
Таким чином, позивач не був позбавлений можливості слідкувати за діяльністю політичної партії, отримати інформацію про планування проведення 18.09.2023 та 20.09.2023 конференції та з`їзду політичної партії, та, за бажанням, прийняти участь у таких з`їздах та конференціях.
Отже, саме позивач, будучи обізнаним про рішення конференції від 18.09.2023 мав реальну, об`єктивну можливість виявити належну зацікавленість та вчинити активні дії з метою отримання інформації про проведення з`їзду, на якому розглядатиметься питання про відкликання депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні пропозиції конференції.
Відтак, доводи позивача щодо порушення процедури розгляду питання про його відкликання з посади депутата селищної ради не знайшли свого підтвердження під час розгляду справи.
Крім того, позивачем не доведено належними та допустимим доказами, що Конференція Івано-Франківської територіальної організації Політичної партії «Європейська солідарність» та З`їзд Політичної партії «Європейська Солідарність» відбулися з порушенням встановленої процедури, за відсутності визначеного кворуму та недостатності необхідних голосів для прийняття відповідних рішень.
Відповідно до частини 1 статті 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно із нормами частини другої статті 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до положень статті 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При цьому, в силу положень частини 2 статті 77 вказаного Кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідач довів у повному об`ємі правомірність своїх дій.
Зважаючи на встановлені у справі обставини та, з огляду на приписи норм чинного законодавства, які регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про необґрунтованість заявлених позовних вимог, внаслідок чого, в задоволенні позову слід відмовити.
З огляду на висновок суду про відмову у задоволенні позову, підстав для розподілу судових витрат, відповідно до вимог статті 139 КАС України, суд не вбачає.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до Політичної Партії "Європейська солідарність", третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача Територіальної виборчої комісії Верховинського району Івано-Франківської області про визнання протиправним та скасування рішення відмовити.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Учасники справи:
Позивач:
ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ).
Відповідач:
Політична Партія "Європейська солідарність" (код ЄДРПОУ 21715714, вул. Електриків, 29А, м. Київ, 04176).
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача:
Територіальна виборча комісія Верховинського району Івано-Франківської області (код ЄДРПОУ 43793028, вул. Франка, 3, смт. Верховина, Верховинський район, Івано-Франківська область, 78701).
Суддя /підпис/ Панікар І.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.04.2024 |
Оприлюднено | 11.04.2024 |
Номер документу | 118228706 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо статусу народного депутата України, депутата місцевої ради, організації діяльності представницьких органів влади, з них про статус депутатів місцевих рад |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шавель Руслан Миронович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні