Ухвала
від 09.04.2024 по справі 260/808/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про встановлення нового строку подання звіту

09 квітня 2024 рокум. Ужгород№ 260/808/19

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді - Калинич Я.М.,

при секретарі судового засідання - Деяк О.М.,

за участі:

представник заявника - не з`явився,

представник позивача - не з`явився,

представник відповідача - не з`явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області про виконання рішення у справі №260/808/19 за позовом ОСОБА_1 до Тячівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області про зобов`язання вчинити дії та стягнення моральної шкоди, -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року адміністративний позов ОСОБА_1 до Тячівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області про визнання дій неправомірними та зобов`язання вчинити дії було задоволено частково:

- визнано протиправними дії Тячівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області щодо відмови у призначенні ОСОБА_1 страхових виплат;

- визнано протиправною відмову Тячівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області у призначенні ОСОБА_1 страхових виплат, оформлену листом №07-01/09-456 від 24.05.2019 року;

- зобов`язано Тячівське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області прийняти за заявою ОСОБА_1 від 16.05.2019 року рішення про призначення страхових виплат, передбачених Законом України від 23.09.1999 №1105-XIV «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування», з урахуванням висновків суду.

- в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

19 листопада 2019 року постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Тячівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області залишено без задоволення, а рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року у справі №260/808/19 - без змін.

31 серпня 2023 року представник позивача ОСОБА_2 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду із заявою про встановлення судового контролю за виконанням рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 08 серпня 2018 року у справі №305/987/18.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 06.09.2023 року у задоволенні заяви представника позивача від 31.08.2023 року було відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28 лютого 2024 року апеляційну скаргу представника позивача ОСОБА_1 - керівника громадської організації «Говори правду народу» Подинського Ярослава Федоровича задоволено. Ухвалу Закарпатського окружного адміністративного суду від 06 вересня 2023 року по справі №260/808/19 скасовано та прийнято постанову, якою заяву представника позивача ОСОБА_1 - керівника громадської організації «Говори правду народу» ОСОБА_2 про встановлення судового контролю за виконанням рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від по справі №260/808/19 задоволено. Зобов`язано Тячівське відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області подати до Закарпатського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07 серпня 2019 року по справі №260/808/19 в місячний строк з моменту отримання копії цієї ухвали.

27 березня 2024 року Головним управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області було направлено на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду звіт про виконання судового рішення від 07.08.2019 року №260/808/19. У звіті зазначено, що Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області, як правонаступник повідомляє, що на виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року №260/808/19 Тячівським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області прийнято постанову від 10.03.2020 року №0716/242/242/2 про призначення потерпілому щомісячної страхової виплати з 15.03.2018 року. Відповідно до розділу III «Порядку призначення, перерахування та проведення страхових виплат» (далі - Порядок), затвердженого постановою Правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 року №11 (зі змінами та доповненнями) право на отримання потерпілим щомісячної страхової виплати настає з дня встановлення МСЕК стійкої втрати професійної працездатності. З дотриманням норм Порядку Тячівським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області розглянуто документи (висновок МСЕК віл 20.12.2021 року серія 12 AAA №114302) та прийнято постанову від 28.01.2022 року №0716/242/242/2 про призначення потерпілому щомісячної страхової виплати з 20.12.2021 року. Отже, з 01.01.2023 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Закарпатській області проводяться виплати ОСОБА_1 щомісячної страхової виплати втраченої заробітної плати залежно від ступеня втрати потерпілим професійної працездатності, по яким заборгованості немає.

03 квітня 2024 року на адресу суду від ГУ ПФУ в Закарпатській області надійшло клопотання про заміну сторони у справі з Тячівського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатської області.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 09 квітня 2024 року замінено боржника у виконавчому листі, виданому 17.09.2019 року Закарпатським окружним адміністративним судом у справі №260/808/19, Тячівське відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, буд. 10, оф. 16, код ЄДРПОУ 41416119) його правонаступником - Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, буд.4, код за ЄДРПОУ 20453063).

Судом було призначено до розгляду у судовому засіданні питання щодо розгляду звіту в адміністративній справі №260/808/19.

Сторони в судове засідання не з`явилися, хоча були повідомлені судом про час та місце проведення судового засідання належним чином.

Враховуючи, що неприбуття сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду заяви про заміну сторони боржника у виконавчому листі, незалежно від причин неявки, суд дійшов висновку про можливість розгляду звіту без участі учасників справи, за наявними у справі матеріалами, у порядку письмового провадження.

На виконання вимог ч. 13 ст. 10 та ч. 1 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою відео- та (або) звукозаписувального технічного засобу в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

У разі неявки в судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч. 4 ст. 229 КАС України).

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Суд враховує, що головною метою судового контролю за виконанням судових рішень в адміністративних справах є реалізація завдання адміністративного судочинства, оскільки ефективний захист прав осіб завершується виконанням судового рішення.

Механізм ефективного судового захисту обумовлює у необхідних випадках застосування процедури примусового виконання рішень суду. Конституційний Суд України у рішенні від 30.01.2003 р. №3-рп/2003 у справі про розгляд судом окремих постанов слідчого та прокурора зауважив, що «правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах» (абзац десятий пункту 9 мотивувальної частини).

У рішенні від 30.06.2009 р. №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).

Європейський суд з прав людини у рішенні від 07.05.2002 р. у справі «Бурдов проти Росії» визначив, що у контексті статті 6 Конвенції виконання судового рішення, прийнятого будь-яким судом, має розглядатися як складова «судового розгляду».

У рішенні Конституційного Суду України від 13.12.2011 р. №17-рп/2011 Конституційний Суд України зазначив, що посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції є заходом для забезпечення конституційного права громадян на судовий захист (абзац восьмий підпункту 6.3 пункту 6).

Таким чином, розглядаючи звіт суб`єкта владних повноважень про виконання рішення, суд повинен перевірити чи досягнуто мети задля якої постановлено судове рішення, тобто чи відбулося фактичне відновлення порушеного права.

Як встановлено судом, Тячівським відділенням управління ВД Фонду соціального страхування України в Закарпатській області винесено постанову від 10.03.2020 року №0716/242/242/2 «Про призначення потерпілому щомісячної страхової виплати». Відповідно до такої ОСОБА_1 , номер справи 242, номер випадку 242, призначено щомісячну грошову допомогу в розмірі 0 грн. 00 коп.

Разом з тим, у звіті ГУ ПФУ в Закарпатській області зазначає, що Тячівським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Закарпатській області розглянуто документи (висновок МСЕК віл 20.12.2021 року серія 12 AAA №114302) та прийнято постанову від 28.01.2022 року №0716/242/242/2 про призначення потерпілому щомісячної страхової виплати з 20.12.2021 року. Разом з тим, до звіту таку постанову не додає, в матеріалах справи така відсутня.

Відповідачем не надано до суду доказів виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року у справі №260/808/19, відтак рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року у справі №260/808/19 відповідачем у повному обсязі не виконано.

На підставі викладеного, суд дійшов висновку, що звіт Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області від 27 березня 2024 року не свідчить про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року у справі №260/808/19, оскільки на час подання відповідного звіту повного відновлення порушеного права позивача не відбулося, тобто завдання адміністративного судочинства не реалізовано.

Таким чином, звіт про виконання судового рішення 27.03.2024 року не є звітом суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду в розумінні ст.382 КАС України, а тому не підлягає прийняттю.

За таких умов та керуючись приписами ч.2 ст.382 КАС України суд вважає за необхідне встановити відповідачу новий строк для подання звіту.

Керуючись ст.ст.245, 248, 256, 293-297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у прийнятті звіту від 27 березня 2024 року про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року у справі №260/808/19.

Встановити новий строк для подачі звіту суду про виконання рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 07.08.2019 року у справі №260/808/19 та зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області подати суду звіт про виконання судового рішення протягом тридцяти днів з дня набрання законно сили ухвалою про встановлення нового строку для подання звіту.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання її суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 15-денний строк з дня складання такої ухвали.

Суддя Я. М. Калинич

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.04.2024
Оприлюднено12.04.2024
Номер документу118266871
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші процесуальні питання

Судовий реєстр по справі —260/808/19

Ухвала від 10.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 01.08.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гуляк Василь Васильович

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Ухвала від 04.06.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Ухвала від 09.04.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я.М.

Постанова від 28.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 14.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні