Ухвала
від 10.04.2024 по справі 320/47680/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залучення третьої особи

10 квітня 2024 року №320/47680/23

Київський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючої судді: Парненко В.С.,

судді: Білоноженко М.А.,

суддіДіски А.Б.,

при секретаріЗанкович А.І.,

за участю:

представника відповідачаЛемешева Р.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання ОСОБА_1 про залучення третіх осіб в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України про визнати протиправною та скасування постанови,

в с т а н о в и в:

16.12.2023 до Київського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Кабінету Міністрів України, у якому просить суд:

- визнати протиправними та нечинними абзаци перші підпунктів першого та другого пункту другого Змін, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 18 квітня 2018 р. № 280, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2023 р. №263 «Деякі питання забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України», а саме до Порядку виплат грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України.

За результатами автоматизованого розподілу справ між суддями Київського окружного адміністративного суду справа №320/47680/23 передана 21.12.2023 до розгляду судді Парненко В.С.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду 06.02.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

Чергове підготовче засідання призначено на 10.04.2024.

Позивачем подано клопотання про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерство у справах ветеранів України (провулок Музейний, 12, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 42657144) та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (Чоколівський бульвар, 13, м. Київ, 03186, код ЄДРПОУ 40446210).

В обґрунтування клопотання зазначено, що залучення третіх осіб Міністерство у справах ветеранів України та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України є обов`язковим, оскільки спір стосується вирішення житлових умов внутрішньо переміщених осіб. Міністерство у справах ветеранів України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни; основним завданням Мінреінтеграції є забезпечення формування та реалізація державної політики з питань внутрішньо переміщених осіб та громадян України.

В підготовче засідання, призначене на 10.04.2024, позивач не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

В підготовче засідання прибув представник відповідача, проти задоволення клопотання про залучення третіх осіб не заперечував.

Розглянувши клопотання про залучення третіх осіб та дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла наступних висновків.

Згідно з частиною 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права і обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору.

Як вбачається з матеріалів справи, що позивач у позовній заяві порушує питання щодо забезпечення житлом внутрішньо переміщених осіб.

В позовній заяві вказано, що зміни, внесені до пунктів 1, 2 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для внутрішньо переміщених осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, мають дискримінаційний характер для осіб, які мають одночасно два статуси - учасники бойових дій та внутрішньо переміщеної особи.

За вказаними змінами грошову компенсацію можуть отримати лише учасники бойових дій, які мали статус внутрішньо переміщених осіб до 24.02.2022, у той час, як учасники бойових дій, які отримали статус ВПО після 24.02.2022, відповідно до постанови КМУ від 24 березня 2023 р. № 263 позбавлені права отримати грошову компенсацію.

Таким чином, постанова КМУ від 24 березня 2023 р. №263, на думку позивача, має дискримінаційний характер для учасників бойових дій, які є внутрішньо переміщеними особами.

Зазначеною постановою КМУ звужуються права позивача як учасника бойових дій внутрішньо переміщеної особи, порушується право позивача та його сім?ї на належне житло.

Відповідно до Положення про Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 червня 2016 р. №376 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 6 травня 2020 р. №371) Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (Мінреінтеграції) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мінреінтеграції є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику з питань тимчасово окупованої російською федерацією території України (далі - тимчасово окупована територія), а також прилеглих до неї територій, дотримання норм міжнародного гуманітарного права на всій території України, інформаційного суверенітету України (крім здійснення повноважень з управління цілісними майновими комплексами державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" та Українського національного інформаційного агентства "Укрінформ"), у сфері захисту прав примусово переміщених (депортованих) осіб, зокрема захисту прав осіб, депортованих за національною ознакою.

Основними завданнями Мінрентеграці є: забезпечення формування та реалізація державної політики з питань внутрішньо переміщених осіб та громадян України, які покинули своє місце проживання на тимчасово окупованій території внаслідок або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту та/або тимчасової окупації частини території України та виїхали за кордон (далі - особи, які виїхали за кордон), сприяння реалізації їх прав і свобод та створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання.

Відповідно до Положення про Міністерство у справах ветеранів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2018 р. №1175, Міністерство у справах ветеранів України (Мінветеранів) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України. Мінветеранів є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту ветеранів війни, осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною, постраждалих учасників Революції Гідності (далі - ветерани), членів сімей таких осіб і членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, членів сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України (далі - члени сімей ветеранів).

Мінветеранів у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Основним завданням Мінветеранів є: формування і реалізація державної політики у сфері: соціального захисту ветеранів членів їх сімей, зокрема забезпечення психологічної реабілітації, соціальної та професійної адаптації, зайнятості, підвищення конкурентоспроможності на ринку праці, а також санаторно курортним лікуванням, житлом; надання довічних державних стипендій, щорічної виплати 5 травня разової грошової допомоги (крім організації виплати такої допомоги); надання, позбавлення статусу та видачі посвідчень ветеранам та членам сімей загиблих (померли» ветеранів війни, членам сімей загиблих (померлих) Захисників і Захисниць України; забезпечення прав і свобод ветеранів та членів їх сімей; 3) забезпечення формування і ведення Єдиного державного реєстру ветеранів війни; 4) забезпечення розвитку спорту ветеранів війни.

Позивач в обґрунтування позовних вимог, зокрема, зазначає, що проєкт Постанови КМУ №263 від 24.03.2023 підлягав публічному обговоренню, проте на сайті профільних Міністерств, якими, зокрема, є Міністерство у справах ветеранів України та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України відсутня інформація щодо обговорення.

Вказане в сукупності свідчить про необхідність залучення Міністерства у справах ветеранів України та Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача.

Колегією суддів досліджено матеріали справи та клопотання позивача та встановлено, що для повного та всебічного розгляду даної справи клопотання позивача про залучення до участі у справі, в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - Міністерство у справах ветеранів України та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України є таким, що підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 49, 51, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

у х в а л и в:

Клопотання ОСОБА_1 про залучення третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - задовольнити.

Залучити до участі у справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Міністерство у справах ветеранів України (провулок Музейний, 12, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 42657144) та Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (Чоколівський бульвар, 13, м. Київ, 03186, код ЄДРПОУ 40446210).

Зобов`язати позивача протягом п`яти днів з дати проголошення (отримання) ухвали суду направити до Міністерства у справах ветеранів України та Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України позовну заяву разом з доданими до неї документами та надати суду докази направлення.

Встановити третім особам п`ятиденний строк з дня отримання копії позовної заяви для надання пояснень.

Роз`яснити учасникам справи про можливість отримання інформації по справі, що розглядається, на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: http://adm.ko.court.gov.ua/sud1070/.

Копію ухвали суду надіслати (надати) учасникам справи (їх представникам).

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Повний текст ухвали виготовлено 10 квітня 2024 року.

Головуюча суддя Парненко В.С.

СуддяБілоноженко М.А.

СуддяДіска А.Б.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.04.2024
Оприлюднено15.04.2024
Номер документу118301002
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб

Судовий реєстр по справі —320/47680/23

Ухвала від 06.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Постанова від 03.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 28.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 24.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Швед Едуард Юрійович

Рішення від 19.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Рішення від 19.06.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 08.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Парненко В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні