Ухвала
від 15.04.2024 по справі 308/7385/23
УЖГОРОДСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 308/7385/23

1-кс/308/2139/24

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2024 року м. Ужгород

Слідчий суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області ОСОБА_1 секретар судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області майора поліції ОСОБА_3 погоджене прокурором відділу захистуінтересів дітейта протидіїнасильсту ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів за матеріалами внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань №42022072040000059 від 12 вересня 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, -

встановив:

11 квітня 2024 року старший слідчий в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області майор поліції ОСОБА_3 звернувся до Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області з клопотанням погодженим прокурором відділу захисту інтересів дітей та протидії насильсту ОСОБА_4 про тимчасовий доступ до документів за матеріалами внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022072040000059 від 12 вересня 2022 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.367 КК України, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_1 .

В обґрунтування клопотання зазначає, що відповідно до наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (надалі - Управління) від 04.03.2005 за №317-к, ОСОБА_5 з 09.03.2005 обіймає посаду старшого економіста централізованої бухгалтерії Управління (з врахуванням розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_2 від 03.03.2021 за №90 «Про внесення змін до облікових та інших документів працівників ІНФОРМАЦІЯ_1 ).

Згідно наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 від 11.06.2021 за №139 старшого економіста централізованої бухгалтерії Управління ОСОБА_5 призначено уповноваженою особою Управління на проведення спрощених процедур закупівель.

ІНФОРМАЦІЯ_1 є виконавчим органом міської ради, яке підконтрольне і підзвітне ІНФОРМАЦІЯ_4 , підпорядковується ІНФОРМАЦІЯ_5 , ІНФОРМАЦІЯ_6 голові та заступнику міського голови з питань діяльності виконавчих органів ІНФОРМАЦІЯ_5 .

Таким чином, в період з 11.06.2021 по 01.09.2022 ОСОБА_5 являлась службовою особою Управління, яка виконує організаційно розпорядчі функції за спеціальними повноваженням, наданими їй на підставі наказу начальника Управління від 11.06.2021 за №139 та положення про уповноважену особу даного Управління, затвердженого наказом начальника Управління 11.06.2021 за №137.

Проте, як установлено, що в період з 11.06.2021 по 01.09.2022 ОСОБА_5 , будучи в Управлінні уповноваженою особою за організацію та проведення спрощених процедур закупівель, яка відповідно до частини 10 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена: проводити процедури закупівель; забезпечувати рівні умови для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця; складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; оприлюднення інформації та звіту щодо публічних закупівель відповідно до Закону - під час проведення закупівель електричних котлів в кількості 124 штук, ДК 021:2015:44620000-2 «Радіатори і котли для систем центрального опалення», несумлінно ставлячись до виконання своїх службових обов`язків, маючи реальну можливість діяти так, як того вимагають інтереси замовника (Управління), поверхово, упротиріччі з установленим порядком, допустила службову недбалість внаслідок якої завдано шкоду охоронюваним законом інтересам ІНФОРМАЦІЯ_7 у вигляді зайвої оплати з місцевого бюджету ІНФОРМАЦІЯ_5 бюджетних коштів в сумі 2944569, 91 грн. ( два мільйони дев`ятсот сорок чотири тисячі п`ятсот шістдесят дев`ять гривень 91 коп.), як оплати завищеної вартості електричних котлів при наступних обставинах.

Так, 08.08.2022 начальником ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , у зв`язку з виконанням заходів, пов`язаних з підготовкою закладів освіти до опалювального періоду 2022-2023 років, створення безпечних умов перебування у закладах освіти учасників освітнього процесу, видано наказ №23/1 «Про створення робочої групи», яким для пошуку, збору та аналізу загальнодоступної цінової інформації на закупівлю електричних котлів, як альтернативного виду опалення затверджено робочу групу у складі: ОСОБА_7 - головного бухгалтера централізованої бухгалтерії Управління; ОСОБА_5 - старшого економіста централізованої бухгалтерії Управління (уповноважена особа, відповідальна за організацію та проведення процедур закупівлі); ОСОБА_8 начальника групи по централізованому господарському обслуговуванню закладів освіти НОМЕР_1 .

В рамках здійснення заходів, пов`язаних з підготовкою закладів освіти до опалювального періоду 2022-2023 років, ОСОБА_9 , 15.08.2022 керуючись Постановою Кабінету Міністрів України від 28 лютого 2022 №169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану», а також у зв`язку з наявною потребою у придбанні електричних котлів для навчальних та інших закладів освіти для виконання заходів з підготовки закладів освіти до нового опалювального сезону в умовах воєнного стану, видано наказ №31 «Про визначення переліку та обсягів закупівель робіт, які необхідно здійснити для забезпечення потреб закладів освіти».

Згідно вказаного наказу затверджено перелік та обсяг закупівель, зокрема «котел електричний, підлоговий, настінний, 124 штуки», за класифікатором ДК 021:2015:44620000-2 «Радіатори і котли для систем центрального опалення» .

Однак, 26.08.2022, більш точний час в ході досудового розслідування не встановлено, знаходячись у своєму службовому кабінеті за адресою: АДРЕСА_1 , ОСОБА_5 , маючи реальну можливість виконувати покладені на неї службові обов`язки, не передбачаючи, що в результаті її поведінки може бути завдано тяжкі наслідки державним інтересам, хоча повинна була і могла передбачити такі наслідки, неналежно виконуючи свої службові обов`язки, що виразилось в грубому ігноруванні своїх функціональних обов`язків, передбачених посадовою інструкцією та норм, визначених ст. ст. 5, 11 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктом 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України № 710 від 11.10.2016 (в редакції від 16.12.2020), порушуючи принципи публічних закупівель - максимальної економії та ефективності, не визначивши очікуваної вартості предмета закупівлі, не забезпечивши належну перевірку та аналіз ринкових цін котлів електричних на предмет відповідності реальним ринковим умовам, обмежившись лише однією ціновою пропозицією, наданою ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », підготувала протокол засідання робочої групи Управління як голова цієї групи, відповідно до якого робочою групою одноголосно прийнято рішення про укладення прямого договору з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », яке надало цінову пропозицією в сумі 5 181 313,24 грн.

Після чого, 30.08.2023 року ОСОБА_5 , знаходячись у своєму службовому кабінеті, за адресою: АДРЕСА_1 , підготувала протокол щодо планування, збору даних та вчинення умов закупівлі уповноваженою особою Управління, який засвідчила своїм підписом, відповідно до якого остання як уповноважена особа вирішила на підставі Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення оборонних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» від 28.02.2022 р. №169 із змінами та доповненням здійснити закупівлю за предметом «Електрокотли», шляхом укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель.

Складення та підписання ОСОБА_5 як уповноваженою особою наведеного вище протоколу, стало правовою підставою для укладення 30.08.2022 між Управлінням (замовник), в особі начальника ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) (постачальник), в особі директора ОСОБА_10 , договору №174 про закупівлю товарів за державні кошти за класифікатором ДК 021:2015:44620000-2 «Радіатори і котли для систем центрального опалення» в кількості 124 штук, за ціною 5 181 313,24 гривень, (п`ять мільйонів сто вісімдесят одна тисяча триста тридцять гривень 24 коп.) без ПДВ, тоді як фактична ринкова вартість даних товарів, згідно висновку експерта за результатами проведення судової товарознавчої експертизи від 19.05.2023 за №1603/3 становила 2 236 743,42 гривень.

Після підписання договору, ОСОБА_5 30.08.2022 за допомогою персонального комп`ютера через всесвітню мережу Інтернет, використовуючи «особистий кабінет» Уповноваженої особи Управління, який зареєстровано на електронному майданчику « ІНФОРМАЦІЯ_9 », розмістила звіт про укладений договір № ІНФОРМАЦІЯ_10 в системі електронних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».

Надалі, на виконання умов договору №174 від 30.08.2022, директор ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ОСОБА_10 , на підставі видаткових накладних 06.09.2022, 26.09.2022 та 18.10.2022 передав, а начальник групи по централізованому господарському обслуговування закладів освіти ОСОБА_8 (ініціал по-батькові) прийняв 124 електричні котли «Tenko» на загальну суму 5 181 313,24 гривень без ПДВ, зокрема:

- видаткова накладна № РН-0000001 від 06.09.2022, згідно якої передано: 14 штук електричних котлів «Tenko НКЕ 48.0_380»; 18 штук електричних котлів «Tenko НКЕ 60.0_380»; 3 штуки електричних котлів «Tenko НКЕ 72.0_380» - на загальну суму 1 490 617,81 гривень (без ПДВ);

- видаткова накладна № РН-0000003 від 26.09.2022, згідно якої передано: 4 одиниці електричних котлів «Tenko СПКЕ 12,0_380»; 7 одиниць електричних котлів «Tenko СПКЕ 15.0_380»; 10 одиниць електричних котлів марки «Tenko СПКЕ 18.0_380»; 1 одиниця електричного котла марки «Tenko СПКЕ 24.0_380»; 12 одиниць електричних котлів «Tenko СПКЕ 30.0_380»; 16 одиниць електричних котлів «Tenko НКЕ 30.0_380»; 15 одиниць електричних котлів «Tenko НКЕ 36.0_380» - на загальну суму 2 152 384,87 гривень (без ПДВ);

- видаткова накладна № РН-0000004 від 18.10.2022, згідно якої передано: 11 одиниць електричних котлів «Tenko НКЕ 90.0_380»; 7 одиниць електричних котлів марки «Tenko НКЕ 105.0_380»; 6 одиниць електричних котлів марки «Tenko НКЕ 120.0_380» - на загальну суму 1 538 310,56 гривень (без ПДВ);

Як наслідок, у період вересня-жовтня 2022 року на підставі виставлених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » рахунків на оплату, з розрахункового рахунку Управління № НОМЕР_3 , відкритий в органах ІНФОРМАЦІЯ_12 , на підставі підписаних електронним підписом ОСОБА_9 , платіжних доручень, перераховано на розрахунковий рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » № НОМЕР_4 , відкритий в АТ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » кошти місцевого бюджету на загальну суму 5 181 313,24 гривень без ПДВ, як оплату вартості електричних котлів, в тому числі грошові кошти в сумі 2 944 569,91 гривень, як оплату завищеної ринкової вартості електричних котлів, зокрема:

- платіжним дорученням №1 (внутрішній номер НОМЕР_5 ) від 07.09.2022 в сумі 377 110,16 грн.;

- платіжним дорученням №1 (внутрішній номер НОМЕР_6 ) від 07.09.2022 в сумі 1 113 507,65 грн.;

- платіжним дорученням №2 (внутрішній номер НОМЕР_7 ) від 27.09.2022 в сумі 1 580 505,04 грн.;

- платіжним дорученням №1 (внутрішній номер НОМЕР_8 ) від 27.09.2022 в сумі 35 924,90 грн.;

- платіжним дорученням №2 (внутрішній номер НОМЕР_9 ) від 27.09.2022 в сумі 535 954,93 грн.;

- платіжним дорученням №3 (внутрішній номер НОМЕР_10 ) від 19.10.2022 в сумі 254 245,15 грн.;

- платіжним дорученням №3 (внутрішній номер НОМЕР_11 ) від 19.10.2022 в сумі 1 284 065,41 грн.;

Таким чином, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_5 своїх службових обов`язків, через несумлінне ставлення до них, Управлінням із місцевого бюджету на рахунок ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » протиправно вилучено із місцевого бюджету кошти в сумі 2 944 569,91 гривень, в результаті чого громадським інтересам в особі ІНФОРМАЦІЯ_5 завдано тяжких наслідків.

За таких обставин, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України, а саме у службовій недбалості, тобто неналежному виконанні службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, кваліфікуючою ознакою якого є спричинення тяжких наслідків охоронюваним законом громадським інтересам.

13 березня 2024 року стороною обвинувачення, відповідно до ст.278 КПК України повідомлено про підозру ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , уродженці м. Мукачево, зареєстрованій та проживаючій за адресою: АДРЕСА_2 , громадянці України, українці, працюючій старшим економістом централізованої бухгалтерії ІНФОРМАЦІЯ_1 , раніше не судимій - у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 2 ст. 367 КК України.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 у інкримінованому їй злочині підтверджується: протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 19.05.2023 проведеного в ІНФОРМАЦІЯ_1 , що за адресою: АДРЕСА_1 , в результаті проведення якого вилучена документація яка стосуються публічної закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_15 «Електрокотли», ДК 021:2015:44620000-2: «Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі», згідно договору №174 від 30.08.2022 року, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ); висновком експерта за результатами проведення товарознавчої експертизи №1603/3 від 19.05.2023; висновком судово-економічної експертизи №СЕ-19/107-23/5206-ЕК від 22.06.2023, яким документально підтверджується завищення вартості електричних котлів марки «Tenko» різної потужності, придбаних за договором про закупівлю товарів за державні кошти від 30.08.2022 року №174, матеріальної шкоди на суму 2 944 569,91 гривень та іншими матеріалами кримінального провадження у їх сукупності.

Під час здійснення досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення необхідно вилучити та дослідити оригінали документів в тому числі в електронному вигляді інформацію, яка перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме журнали обліку вхідної та вихідної кореспонденції ( в тому числі електроної) ІНФОРМАЦІЯ_1 за період з 01.06.2022 по 01.09.2022 року та стосуються публічної закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_15 «Електрокотли», ДК 021:2015:44620000-2: «Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі», згідно договору №174 від 30.08.2022 року, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), з метою встановлення та дослідження правомірності дій службових осіб при використанні грошових коштів під час проведення публічної закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_15 . Окрім цього, оригінали вказаних документів можуть мати значення речових доказів, оскільки містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження. ( ст. 98 КПК України).

Приймаючи до уваги викладене і те, що для всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин даного кримінального правопорушення, правомірності дій службових осіб необхідно отримати тимчасовий доступ до оригіналів документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 з можливістю їх вилучення. В той же час, необхідність у вилученні зазначених документів викликана тим, що у ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального правопорушення необхідно призначити і провести почеркознавчу експертизу.

З огляду на те, що вищевказані оригінали документів та інформація мають суттєве значення у кримінальному провадженні для встановлення всіх обставин вчиненого кримінального правопорушення слідчий просить вказане клопотання задовольнити.

В судове засідання слідчий не з`явився, подав заяву про розгляд клопотання у його відсутності, зазначив, що клопотання підтримує у повному обсязі.

Володілець інформації майна в судове засідання не з`явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, про що свідчить рапорт слідчого.

Застосування технічних засобів фіксування кримінального провадження під час розгляду клопотання не здійснювалось відповідно до ч.4 статті 107 КПК.

Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя вважає, що таке підлягає задоволенню.

Згідно з положенням ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Відповідно до ч.4 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті. Неприбуття за судовим викликом особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, без поважних причин або неповідомлення нею про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду клопотання.

Відповідно до ч.6 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи те, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказана інформація сама по собі та в сукупності з іншими матеріалами кримінального провадження мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, слідчим наведені правові підстави для застосування вказаного виду заходу забезпечення кримінального провадження, іншим способом довести обставини неможливо, слідчий суддя вважає необхідним надати тимчасовий доступ до документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до положень ст. 165 КПК України, особа, яка зазначена в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів як володілець речей або документів, зобов`язана надати тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі речей і документів особі, зазначеній у відповідній ухвалі слідчого судді, суду. Зазначена в ухвалі слідчого судді, суду особа зобов`язана пред`явити особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, оригінал ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів та вручити її копію. Особа, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, зобов`язана залишити володільцю речей і документів опис речей і документів, які були вилучені на виконання ухвали слідчого судді, суду. На вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених документів. Копії вилучених документів виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів.

На підставі викладеного та керуючись: ст. ст. 40, 159, 160, 162, 163,165 КПК України, слідчий суддя,-

постановив :

Клопотання - задовольнити.

Надати стороні кримінального провадження №42022072040000059 слідчим слідчої групи, а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , тимчасовий доступ з можливістю вилученням оригіналів документів, в тому числі в електронному вигляді інформацію, яка перебуває у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме журнали обліку вхідної та вихідної кореспонденції ( в тому числі електроної) ІНФОРМАЦІЯ_1 за період з 01.06.2022 по 01.09.2022 року та стосується публічної закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_15 «Електрокотли», ДК 021:2015:44620000-2: «Радіатори і котли для систем центрального опалення та їх деталі», згідно договору №174 від 30.08.2022 року, укладеного з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ).

Строк дії ухвали становить два місяця з дня постановлення ухвали.

Виконання ухвали покласти на старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління ГУНП в Закарпатській області майора поліції ОСОБА_3 .

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудУжгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення15.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118382638
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —308/7385/23

Ухвала від 27.06.2024

Кримінальне

Закарпатський апеляційний суд

Феєр І. С.

Ухвала від 15.04.2024

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 03.04.2024

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 21.03.2024

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 20.11.2023

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 20.11.2023

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

Ухвала від 20.11.2023

Кримінальне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Дегтяренко К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні