Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
17 квітня 2024 року Справа №200/9176/21
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Смагар С.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про зняття судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/9176/21 за позовом Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1)
до 1) Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 43968079, 49600, м. Дніпро, просп. Олександра Поля 57)
2) Головного управління ДКС України у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 37988155, 49000, м. Дніпро, вул. Челюскіна, 1)
про стягнення з Державного бюджету України заборгованість у сумі 3891947 грн. 93 коп.,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 позов Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1) до 1) Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 43968079, 49600, м. Дніпро, просп. Олександра Поля 57) 2) Головного управління ДКС України у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 37988155, 49000, м. Дніпро, вул. Челюскіна, 1) про стягнення з Державного бюджету України заборгованість у сумі 3891947 грн. 93 коп. задоволено повністю. Стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1) заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість за червень та вересень 2019 року в загальному розмірі 3733729 грн. (три мільйони сімсот тридцять три тисячі сімсот двадцять дев`ять гривень) та пеню, нараховану на суму такої заборгованості в розмірі 158218 грн. 93 коп. (сто п`ятдесят вісім тисяч двісті вісімнадцять гривень 93 копійки). Стягнуто зі Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 43968079, 49600, м. Дніпро, просп. Олександра Поля 57) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1) витрати по сплаті судового збору у розмірі 22700 грн. (двадцять дві тисячі сімсот гривень) 00 коп.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 05 червня 2023 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року залишено без змін.
04 липня 2023 року Донецьким окружним адміністративним судом були видані виконавчі листи у справі № 200/9176/21 про:
-стягнення з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1) заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість за червень та вересень 2019 року в загальному розмірі 3733729 грн. (три мільйони сімсот тридцять три тисячі сімсот двадцять дев`ять гривень) та пеню, нараховану на суму такої заборгованості в розмірі 158218 грн. 93 коп. (сто п`ятдесят вісім тисяч двісті вісімнадцять гривень 93 копійки);
-стягнення зі Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 43968079, 49600, м. Дніпро, просп. Олександра Поля 57) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1) витрати по сплаті судового збору у розмірі 22700 грн. (двадцять дві тисячі сімсот гривень) 00 коп.
Постановою Верховного Суду від 22 серпня 2023 року постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 05 червня 2023 року скасовано. Справу №200/9176/21 направлено на новий розгляд до Першого апеляційного адміністративного суду.
Постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року у справі № 200/9176/21залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 16 січня 2024 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 4 жовтня 2021 року та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у справі № 200/9176/21 залишено без змін. Поновлено виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 4 жовтня 2021 року та постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 листопада 2023 року у справі № 200/9176/21.
Ухвалою суду від 22 лютого 2024 року відмовлено у задоволенні заяви Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області про зміну боржника у виконавчому листі у справі № 200/9176/21.
Ухвалою суду від 05 березня 2024 року заяву Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 200/9176/21 повернуто без розгляду.
Ухвалою від 18 березня 2024 року у задоволенні заяви Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області про виправлення помилки у виконавчому листі у справі № 200/9176/21 відмовлено.
28 березня 2024 року від ПрАТ «Авдіївський коксохімічний завод» до суду надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року у справі № 200/9176/21.
Ухвалою суду від 01 квітня 2024 року встановлено судовий контроль за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21. Зобов`язано Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 43968079, 49600, м. Дніпро, просп. Олександра Поля 57) подати до 06 травня 2024 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі №200/9176/21 за позовом Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» до 1) Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, 2) Головного управління ДКС України у Дніпропетровській області про стягнення з Державного бюджету України заборгованості у сумі 3891947 грн. 93 коп. Зобов`язано Головне управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ 37988155, 49000, м. Дніпро, вул. Челюскіна, 1) подати до 06 травня 2024 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі №200/9176/21 за позовом Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» до 1) Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, 2) Головного управління ДКС України у Дніпропетровській області про стягнення з Державного бюджету України заборгованості у сумі 3891947 грн. 93 коп.
08 квітня 2024 року від Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків надійшло клопотання про зняття з контролюючого органу по справі № 200/9176/21, в якому заявник просить зняти судовий контроль зі Східного МУ ДПС по роботі з ВПП щодо виконання судових рішень по справі № 200/9176/21. Справу розглянути за участю Східного МУ ДПС по роботі з ВПП.
В обґрунтування заяви заявник зазначив, що ТОВ «НВО «ІНКОР І КО» (код ЄДРПОУ 31297266) припинено як юридичну особу шляхом його приєднання до ПРАТ «АКХЗ» (код ЄДРПОУ 00191075). Залишки сум переплат з ПДВ в інтегрованій картці платника ТОВ НВО «ІНКОР І КО» (код ЄДРПОУ 31297266) перенесено до інтегрованої картки платника ПРАТ «АКХЗ» у загальній сумі 61 798,4 тис грн., в тому числі залишки невідшкодованих сум по деклараціях за червень, вересень 2019. ПРАТ «АКХЗ» не може змінити рахунок для перерахування бюджетного відшкодування податку на додану вартість шляхом подачі уточнюючих розрахунків за ТОВ «НВО «ІНКОР І КО». Завник зазначає, що порядок ведення Реєстру заяв затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 року № 26 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість». Адміністратором Реєстру, як окремого інформаційного ресурсу, є Міністерство фінансів України. Інформація щодо переліку та стану опрацювання заяв платників, включених до Реєстру, щодня оприлюднюється на офіційному вебсайті Міністерства фінансів України. Діючим Порядком ведення Реєстру заяв не передбачено механізму внесення даних щодо відшкодування ПДВ платникам, які є правонаступниками інших платників. Крім того, діючим законодавством не передбачено відшкодування сум ПДВ правонаступнику за заявами, поданими іншим платником податку. Заявник звертає увагу на те, що у будь-якому випадку п. 200.23 ст. 200 ПКУ передбачено саме нарахування пені. Сплата такої пені з бюджету на розрахунковий рахунок платника податку жодною нормою законодавства не передбачена. Крім того, Порядком ведення податковими органами оперативного обліку податків, зборів, платежів та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, затвердженим Наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 5 не передбачено нарахування пені в інтегрованих картках платників податків, які є єдиним джерелом відомостей щодо розміру бюджетної заборгованості. Також, зазначає, що згідно з вимогами п. 200.12 ст. 200 ПКУ ПРАТ «АКХЗ» не має право на отримання бюджетного відшкодування у зв`язку з наявністю податкового боргу на загальну суму 409 452,72 гривень. На даний час виконавчий лист, виданий Донецьким окружним адміністративним судом 04 липня 2023 року у справі № 200/9176/21, щодо стягнення з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» заборгованості бюджету із відшкодування податку на додану вартість за червень та вересень 2019 року в загальному розмірі 3733729 грн. та пеню, нараховану на суму такої заборгованості в розмірі 158218 грн. 93 коп., перебуває на виконанні в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області. Наказом Міністерства фінансів України від 09.03.2016 № 343 «Про затвердження Порядку взаємодії податкових, митних органів та органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у процесі судового розгляду та виконання рішень суду про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, або стягнення митних платежів» затверджено форму Довідки про суму залишку невідшкодованого податку на додану вартість за звітний період відповідно додатку 2. Відповідно до п. 1 р. III Порядку взаємодії податкових, митних органів та органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у процесі судового розгляду та виконання рішень суду про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, або стягнення митних платежів, у разі надходження до органів Казначейства оригіналу виконавчого документа суду його копія не пізніше наступного робочого дня після одержання передається до податкового органу для забезпечення повноти контролю за правильністю відшкодування та формування довідки про суму залишку невідшкодованого податку на додану вартість за звітний період за формою згідно з додатком 2. Відповідно п. 2 р. III Порядку взаємодії податкових, митних органів та органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у процесі судового розгляду та виконання рішень суду про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, або стягнення митних платежів, податковий орган протягом п`яти робочих днів після одержання копії виконавчого документа направляє органу Казначейства Довідку. До Східного МУ ДПС по роботі з ВПП від Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області виконавчий лист по справі № 200/9176/21 не надходив. У разі надходження від Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області виконавчого листа по справі № 200/9176/21 Запорізьким управлінням буде надано довідку про суму залишку невідшкодованого податку на додану вартість за звітний період за формою згідно з додатком 2. У разі виконання Головним управлінням Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області виконавчого листа по справі № 200/9176/21, Запорізьким управлінням буде надано до управління правового забезпечення ІКП «Бюджетне відшкодування податку на додану вартість грошовими коштами» (14010200) ПРАТ «АКХЗ». Крім того, заявник зазначає, що у зв`язку з тим, що відповідні рішення набрали законної сили, то надмірним є застосування до контролюючого органу заходу впливу у формі встановлення строків для подання відповідного звіту. Також зазначає, що відповідне рішення не підлягає негайному виконанню відповідно до ст. 371 КАС України. Норми процесуального законодавства передбачають більші строки виконання відповідного судового рішення, а не 1 місяць. Отже, у зв`язку з тим, що відповідний процес виконання рішення, наразі, не залежить від дій контролюючого органу, то Відповідач-1 вимушений звернутись з клопотанням про зняття судового контролю, у зв`язку з тим, що відповідні дії можуть зайняти знаний проміжок часу.
Слід зазначити, що головуючий суддя у справі № 200/9176/21 ОСОБА_1 у період з 03 квітня 2024 року по 16 квітня 2024 року включно перебувала у щорічній основній відпустці.
Розглянувши вказану заяву Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, суд зазначає наступне.
Серед основних засад (принципів) судочинства нормами статті 129 Конституції України визначено обов`язковість судового рішення.
Статтею 129-1 Конституції України визначено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Частиною другою статті 14 КАС України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Нормами частини третьої зазначеної статті передбачено, що невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно до положень статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Суд зауважує, що виконання рішення суду є невід`ємною частиною права на справедливий суд. Правосуддя визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості й забезпечує ефективне поновлення у правах.
Велика Палата Верховного Суду в постанові від 14 травня 2020 року у справі № 800/320/17 зазначила, що КАС України регламентовано право суду застосовувати інститут судового контролю шляхом зобов`язання відповідача подати звіт про виконання рішення суду, визнання протиправними рішень, дій. Для застосування наведених процесуальних заходів мають бути наявні відповідні правові умови.
Законодавець фактично наділив суд повноваженнями контролю за виконанням того, що для суб`єкта владних повноважень передбачив у своєму рішенні адміністративний суд.
Правовою підставою для зобов`язання відповідача подати звіт про виконання судового рішення є наявність об`єктивних підтверджених належними і допустимими доказами підстав вважати, що за відсутності такого заходу судового контролю рішення суду залишиться невиконаним або для його виконання доведеться докласти значних зусиль. При цьому суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати.
Так, рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 стягнуто з Державного бюджету України на користь Приватного акціонерного товариства «Авдіївський коксохімічний завод» (код ЄДРПОУ 00191075, 86065, Донецька область, м. Авдіївка, пров. Індустріальний, 1) заборгованість бюджету із відшкодування податку на додану вартість за червень та вересень 2019 року в загальному розмірі 3733729 грн. (три мільйони сімсот тридцять три тисячі сімсот двадцять дев`ять гривень) та пеню, нараховану на суму такої заборгованості в розмірі 158218 грн. 93 коп. (сто п`ятдесят вісім тисяч двісті вісімнадцять гривень 93 копійки).
Відповідно до пункту 200.7. статті 200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Згідно з пунктом 200.7.1. статті 200 ПК України формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.
Порядок ведення та форма Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25 січня 2017 р. № 26 затверджено Порядок ведення Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі Порядок № 26).
Відповідно до пункту 1 Порядку № 26 цей Порядок визначає механізм ведення Мінфіном інформаційного ресурсу Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість (далі - Реєстр) за формою згідно з додатком.
Пунктами 2-3 Порядку № 26 визначено, що Мінфін адмініструє Реєстр як окремий інформаційний ресурс та забезпечує захист інформації відповідно до законодавства у сфері захисту державних інформаційних ресурсів. Формування Реєстру здійснюється автоматично на підставі баз даних ДПС та Казначейства.
Згідно з пунктом 13 Порядку № 26 Мінфін забезпечує, зокрема, автоматичну обробку інформації ДПС та Казначейства щодо даних Реєстру
Казначейство здійснює бюджетне відшкодування на підставі даних Реєстру, що містяться в інформаційному ресурсі Мінфіну, а також з урахуванням вимог Бюджетного кодексу України, пункту 200.12-1 статті 200 та пункту 55 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (п. 14 Порядку № 26).
Відповідно до статті 200.13 ПК України на підставі даних Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, після дня набуття статусу узгодженої суми бюджетного відшкодування перераховує таку суму з бюджетного рахунка на рахунок платника податку в обслуговуючому банку/небанківському надавачу платіжних послуг та/або на бюджетні рахунки для перерахування у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету, протягом п`яти операційних днів.
Наказом Міністерства фінансів України від 09 березня 2016 року № 343 затверджено Порядок взаємодії податкових, митних органів та органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, у процесі судового розгляду та виконання рішень суду про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку, або стягнення митних платежів (далі Порядок № 343).
Цей Порядок розроблено з метою забезпечення ефективної взаємодії податкових органів, митних органів та органів, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів (далі - органи Казначейства) у процесі судового розгляду позовних заяв про стягнення бюджетного відшкодування податку на додану вартість та/або пені, нарахованої на заборгованість державного бюджету з відшкодування такого податку (далі - пеня), або стягнення митних платежів, оскарження прийнятих судами рішень та виконання рішень суду про бюджетне відшкодування податку на додану вартість, пені або стягнення митних платежів (п. 1 Порядку № 343).
Відповідно до пункту 3 Порядку № 343 метою взаємодії є запобігання необґрунтованому та/або незаконному стягненню з державного бюджету податку на додану вартість, пені або митних платежів на підставі судових рішень та вжиття інших заходів щодо захисту інтересів держави відповідно до законодавства України.
Пунктом 1 розділу ІІ Порядку № 343 визначено, що для забезпечення повного з`ясування обставин, що мають значення в процесі судового розгляду позовних заяв про бюджетне відшкодування податку на додану вартість, пені або стягнення митних платежів, відповідачами у таких справах є податковий або митний орган, на обліку якого перебуває платник або який здійснював митне оформлення, та орган Казначейства за місцезнаходженням відповідного податкового або митного органу.
Взаємодія податкових органів та органів Казначейства під час виконання рішень суду про бюджетне відшкодування податку на додану вартість, пені передбачена розділом ІІІ Порядку № 343.
Пунктами 1-2 розділу ІІІ Порядку № 343 визначено, що у разі надходження до органів Казначейства оригіналу виконавчого документа суду його копія не пізніше наступного робочого дня після одержання передається до податкового органу для забезпечення повноти контролю за правильністю відшкодування та формування довідки про суму залишку невідшкодованого податку на додану вартість за звітний період за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку (далі - Довідка).
Податковий орган протягом п`яти робочих днів після одержання копії виконавчого документа направляє органу Казначейства Довідку.
Згідно з пунктом 4 Порядку № 343 Орган Казначейства направляє Державній казначейській службі України оригінал виконавчого документа, Довідку (за наявності) та інші документи, які містять відомості, що стосуються виконання рішення про бюджетне відшкодування податку на додану вартість та/або пені, у такі строки: за умови узгодження платником суми залишку невідшкодованого податку на додану вартість або, якщо сума, зазначена у Довідці, відповідає сумі, визначеній виконавчим документом, - протягом трьох робочих днів з дня надходження Довідки; у разі ненадходження узгодженої платником Довідки до органу Казначейства та/або неподання податковим органом до суду заяви, зазначеної в абзаці першому пункту 3 цього розділу, - протягом десяти робочих днів з дня закінчення строку, визначеного у пункті 2 цього розділу; у разі подання податковим органом до суду заяви, зазначеної в абзаці першому пункту 3 цього розділу, - протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня закінчення строку, визначеного у пункті 2 цього розділу.
Відповідно до п. 6 Порядку № 343 Державна казначейська служба України на підставі оригіналу виконавчого документа (за відсутності ухвали суду про прийняття до розгляду заяви, зазначеної в абзаці першому пункту 3 цього розділу, або обставин, які зумовлюють зупинення (відкладення) безспірного списання коштів) протягом п`яти робочих днів з дня надходження до Державної казначейської служби України такого виконавчого документа (або після надходження документів, які свідчать про усунення обставин, що були підставою для зупинення (відкладення) безспірного списання коштів) перераховує кошти з відповідних бюджетних рахунків державного бюджету на рахунок платника у сумі, визначеній виконавчим документом, або зазначеній платником у його заяві про виконання рішення суду, або узгодженій платником з податковим органом у Довідці.
Отже, з наведеного вбачається, що виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 залежить від дій як Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків так і Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області.
Враховуючи, що рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 до теперішнього часу не виконано, підстави для зняття чи припинення судового контролю відносно Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків відсутні.
Щодо вимоги заявника про розгляд справи за участю Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків суд зазначає таке.
Відповідно до положень частин 1 та 2 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Отже, судовий контроль за виконанням судових рішень здійснюється судом шляхом зобов`язання надати звіт про виконання судового рішення, розгляду поданого звіту про виконання судового рішення, а в разі неподання такого звіту встановлення нового строку для подання звіту та накладення штрафу.
Відповідно до частини 4 статті 382 КАС України питання про накладення штрафу вирішується за клопотанням позивача або за ініціативою судді у судовому засіданні з повідомленням сторін. Неприбуття у судове засідання сторін, які були належним чином повідомлені, не перешкоджає розгляду цього питання.
Специфіка застосування штрафної санкції, полягає в тому, що вона накладається на керівника суб`єкта владних повноважень, яким не забезпечено виконання судового рішення та який є відповідальним за діяльність державного органу, який він очолює. Можливість накладення штрафу розглядається не самостійно, а за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або у разі неподання такого звіту. Накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду (постанова Верховного Суду від 23 квітня 2020 року у справі № №560/523/19).
Суд зауважує, що ухвалою від 01 квітня 2024 року встановлено судовий контроль за виконанням рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 шляхом зобов`язання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків та Головного управління Державної казначейської служби України у Дніпропетровській області подати до 06 травня 2024 року звіт про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі №200/9176/21.
Отже, оскільки строк для подання звіту про виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 не сплинув та звіт відповідачами ще не поданий, на даному етапі судового контролю не ставиться питання про накладення штрафу, а отже, підстави для проведення судового засідання за участю сторін відсутні.
З приводу тверджень заявника що, норми процесуального законодавства передбачають більші строки виконання відповідного судового рішення, а не 1 місяць (ст. 378 КАС України) суд зазначає, що положення статті 378 КАС України передбачають відстрочення і розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Відповідно до частини 3 статті 378 КАС України підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.
Частинами 5, 7 статті 378 КАС України визначено, що відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови. У разі прийняття рішення про відстрочення чи розстрочення виконання рішення в адміністративній справі суд змінює строк подання суб`єктом владних повноважень звіту про виконання такого рішення.
Заяв щодо відстрочення чи розстрочення виконання рішення Донецького окружного адміністративного суду від 04 жовтня 2021 року в адміністративній справі № 200/9176/21 від відповідачів до суду не надходило.
Крім того, суд зауважує, що нормами статті 129-1 Конституції України та статті 14 КАС України визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Враховуючи викладене, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання про зняття судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/9176/21 зі Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.
Керуючись статтями 243, 248, 256, 294, 295, 297, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
1.У задоволенні клопотання Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про зняття судового контролю за виконанням рішення суду в адміністративній справі № 200/9176/21 відмовити.
2.Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо справа була розглянута в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.
3.Повний текст ухвали складений та підписаний 17 квітня 2024 року.
Суддя С.В. Смагар
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118427145 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Казначеєв Едуард Геннадійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні