ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
. 16 квітня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/15033/23
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Чеснокова А.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про уточнення позовних вимог у справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Кременчукгаз" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправним та скасування розпорядження,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, в якій просить суд визнати протиправним та скасувати Розпорядження "Про усунення порушень ПрАТ "Кременчукгаз" від 22 червня 2023 року № 169-р в частині зобов`язання ПрАТ "Кременчукгаз" усунути порушення вимог законодавства та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного газу, затверджених постановою НКРЕП від 16 лютого 2017 року, а саме:
пункту 2.1 Ліцензійних умов в частині здійснення господарської діяльності з розподілу природного газу з дотриманням вимог Закону України "Про ринок природного газу" чинних Кодексу газорозподільних систем, інших нормативно-правових актів, державних будівельних норм та нормативних документів у сфері нафтогазового комплексу - до 01 серпня 2023 року довиконати заходи зі встановлення населенню 5434 одиниць індивідуальних лічильників газу на загальну суму 12404,5 тис.грн (без ПДВ);
підпункту 27 у частині здійснення розрахунків із оператором газотранспортної системи за надані послуги транспортування у строки та на умовах визначених договорами транспортування природного газу - до 02 жовтня 2023 року здійснити розрахунки із оператором газотранспортної системи за надані у 2021-2022 роках послуги транспортування, зокрема погасити заборгованість перед Товариством з обмеженою відповідальністю "Оператор газотранспортної системи України".
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 23 жовтня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
04 квітня 2024 року до суду надійшла заява про уточнення позовних вимог, у якій представник позивача фактично просить змінити підстави та предмет позову одночасно.
09 квітня 2024 року судом отримано заперечення відповідача проти прийняття до розгляду заяви про уточнення позовних вимог, мотивоване недотриманням позивачем процесуальних строків для подання такого клопотання.
З огляду на приписи пункту 10 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув зазначену заяву в порядку письмового провадження.
Дослідивши подану заяву, суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 3 частини третьої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи мають право подавати заяви та клопотання, надавати пояснення суду, наводити свої доводи, міркування щодо питань, які виникають під час судового розгляду, і заперечення проти заяв, клопотань, доводів і міркувань інших осіб.
Заміна позовних вимог іншими вимогами та/або доповнення позовних вимог новими вимогами, зокрема і у разі, якщо позовні вимоги є вимогами немайнового характеру, відбувається саме шляхом зміни предмету позову.
Так, у постанові від 22.07.2021 року у справі № 910/18389/20 Верховний Суд дійшов висновку, що необхідність у зміні предмету позову може виникати тоді, коли початкові вимоги позивача не будуть забезпечувати чи не в повній мірі забезпечать позивачу захист його порушених прав та інтересів. Зміна предмету позову можлива, зокрема у такі способи: 1) заміна одних позовних вимог іншими; 2) доповнення позовних вимог новими; 3) вилучення деяких із позовних вимог; 4) пред`явлення цих вимог іншому відповідачу в межах спірних правовідносин.
Дослідивши подану представником позивача заяву від 04 квітня 2024 року суд вважає, що остання в розумінні статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України фактично є заявою про зміну предмета позову (позовних вимог), оскільки позивачем фактично змінюється предмет позову (доповнено новою вимогою про визнання протиправним і скасування Розпорядження № 169-р в частині підпункту 21 пункту 2.2 Ліцензійних умов), а також позивачем наведені нові обґрунтування щодо підстав скасування спірного розпорядження.
Положеннями частини першої статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
За правилами частин першої, другої та третьої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі. Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Як свідчать матеріали справи, 23 жовтня 2023 року судом винесена ухвала про відкриття провадження у справі.
Таким чином, відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України заява про зміну підстав або предмета позову могла бути подана до 21 листопада 2023 року. Проте, як свідчать матеріали справи, ініціатором звернення подано заяву до суду лише 04 квітня 2024 року.
Зважаючи на вищевикладене, заява від 04 квітня 224 року подана поза межами встановленого Кодексом адміністративного судочинства України строку.
Частиною другою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено: якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.
З огляду на вищевикладене, судом визнано за необхідне заяву від 04 квітня 2024 року повернути заявнику без розгляду.
При цьому, суд вважає за необхідне роз`яснити позивачу право на звернення до суду з окремим позовом, до якого включити вимоги, зазначені у заяві про збільшення позовних вимог.
На підставі викладеного, керуючись статтями 47, 167, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Заяву про уточнення позовних вимог у справі за позовом Приватного акціонерного товариства "Кременчукгаз" до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про визнання протиправним та скасування розпорядження у судовому засіданні з повідомленням сторін повернути заявнику без розгляду.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
СуддяА.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2024 |
Оприлюднено | 19.04.2024 |
Номер документу | 118428752 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні