Ухвала
від 18.04.2024 по справі 120/3437/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

18 квітня 2024 р.Справа № 120/3437/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні заяву про закриття провадження та клопотання про залучення належного відповідача в справі за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

08.04.2024 р. надійшла заява Стрижавської селищної ради про закриття провадження у справі з підстав того, що цей спір не є публічно - правовим, адже позов заявлено з метою захисту інтересів співвласника.

Оцінюючи подану заяву , суд вказує наступне.

Предметом оскарження у цій справі є рішення Стрижавської селищної ради № 17 від 29.09.2023 р., яким затверджено технічну документацію із землеустрою.

В обгрунтування вимог позивач вказує, серед іншого, що скасовано рішення Стрижавської селищної ради №39 від 01.08.2023 р. "Про розроблення документації", на підставі якого розроблено технічну документацію, яку спірним рішенням затверджено. Оскільки проведено затвердження технічної документації, яка видана за відсутності на те законних підстав, відповідно, оскаржуване рішення є протииправним.

Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та законів України.

Стаття 12 ЗК України визначає, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад, а також здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Із процитованого слід дійти висновку, що оскаржувані позивачем рішення прийнятті Стрижавською селищною радою Вінницького району Вінницької області на виконання делегованих їй повноважень у сфері земельних правовідносин.

Підставою ж для оскарження позивачем рішень є недотримання суб`єктом владних повноважень процедури прийняття рішення про поділ та об`єднання земельних ділянок.

За таких обставин, суд доходить висновку, що між радою та позивачем наявний спір, який склався в межах публічних, а не приватноправових правовідносин, відтак, заява відповідача 1 не підлягає задоволенню.

Також представником відповідача 2 заявлено клопотання про залучення належного відповідача, а саме - Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області.

Мотивуючи подане клопотання , представник вказує на те, що реєстратори здійснюють реєстрацію екстериторіально, проте мають доступ до відомостей ДЗК лише на території пункту Черкаської області.

Оцінюючи таку позицію управління, суд вказує наступне.

Частиною 4 статті 9 Закону № 3613-VI передбачено, що Державний кадастровий реєстратор: здійснює реєстрацію заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевіряє відповідність поданих документів вимогам законодавства; формує поземельні книги на земельні ділянки, вносить записи до них, забезпечує зберігання таких книг; здійснює внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надає відмову у їх внесенні; присвоює кадастрові номери земельним ділянкам; надає відомості з Державного земельного кадастру та відмову у їх наданні; здійснює виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передає органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомості про земельні ділянки.

Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій (частина шість статті 9 Закону № 3613-VI).

Згідно з частинами 1 та 2 статті 24 Закону № 3613-VI, державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку.Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі, зокрема, ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки (ч. 10 ст. 24 Закону № 3613-VI).

Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 року № 1051 затвердженого Порядок ведення Державного земельного кадастру.

Відповідно до п. 60 даного Порядку запис у Поземельній книзі скасовується (поновлюється) Державним кадастровим реєстратором на підставі рішення суду.

Пунктом 114 Порядку ведення Державного земельного кадастру № 1051 встановлено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується Державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію, у разі: поділу чи об`єднання земельних ділянок - на підставі заяви про державну реєстрацію земельних ділянок, які утворилися в результаті такого поділу чи об`єднання; коли протягом одного року з дня здійснення державної реєстрації земельної ділянки речове право на неї не зареєстроване з вини заявника, - на підставі інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, отриманої шляхом безпосереднього доступу до зазначеного Реєстру; ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки, яке набрало законної сили в установленому законодавством порядку.

Відомості про земельну ділянку у разі скасування її державної реєстрації: набувають статусу архівних за рішенням Державного кадастрового реєстратора; відображаються на кадастровій карті в архівному шарі даних геоінформаційної системи; зберігаються в Державному земельному кадастрі постійно разом з відомостями про відповідного Державного кадастрового реєстратора, дату та час набуття статусу архівних такими відомостями.

Отже, запис скасовується в Поземельній книзі на підставі рішення суду державним кадастровим реєстратором. Державна реєстрація земельної ділянки наслідком чого є набуття відомостей статусу архівних скасовується державним кадастровим реєстратором, який здійснює таку реєстрацію. Отже, законодавець визначив, що державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, при цьому скасування реєстрації здійснює реєстратор, який реєструє земельну ділянку.

При цьому, як видно із витягів ДЗК державна реєстрація земельних ділянок із кадастровими номерами 0520655900:07:006:0123 та 0520655900:07:006:0124 здійснена відділом 4 Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, відтак, саме останне є належним відповідачем в частині вимог про скасування записів в Поземельних книгах та перенесення відомостей до архівного шару.

А отже, клопотання представника відповідача 2 не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 238, 248, 256 КАС України, -

УХВАЛИВ:

в задоволенні заяви представника відповідача 1 про закриття провадження у справі - відмовити.

В задоволенні клопотанненя представника відповідача 2 про заміну належним відповідачем - відмовити.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

СуддяВоробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2024
Оприлюднено22.04.2024
Номер документу118456279
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/3437/24

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні