Ухвала
від 20.06.2024 по справі 120/3437/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

20 червня 2024 р.Справа № 120/3437/24

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Воробйової Інни Анатоліївни, розглянувши у письмовому провадженні заяву про закриття провадження та клопотання про залучення належного відповідача в справі за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Стрижавської селищної ради Вінницького району Вінницької області, Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

04.06.2024 р. надійшла заява Стрижавської селищної ради про закриття провадження у справі з підстав того, що цей спір не є публічно - правовим, адже позов заявлено з метою захисту інтересів співвласника.

Оцінюючи подану заяву , суд вказує наступне.

Для з`ясування характеру спору слід враховувати, що протилежним за своїм змістом є приватноправовий спір, однією з ознак якого є наявність майнового чи немайнового, особистого інтересу учасника такого спору. Спір буде мати приватноправовий характер, якщо він обумовлений порушенням або загрозою порушення приватного права чи інтересу, як правило, майнового, конкретного суб`єкта, що підлягає захисту в спосіб, передбачений законодавством для сфери приватноправових відносин, навіть і в тому випадку, якщо до порушення приватного права чи інтересу призвели управлінські дії суб`єктів владних повноважень.

Пунктом 1 частини 1 статті 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції та законів України.

Стаття 12 ЗК України визначає, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин належить, зокрема, розпорядження землями комунальної власності, територіальних громад, а також здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку (частина 10 статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

Предметом оскарження у цій справі є рішення Стрижавської селищної ради № 17 від 29.09.2023 р., яким затверджено технічну документацію із землеустрою.

В обгрунтування вимог позивач вказує, серед іншого, що скасовано рішення Стрижавської селищної ради №39 від 01.08.2023 р. "Про розроблення документації", на підставі якого розроблено технічну документацію, яку спірним рішенням затверджено. Оскільки проведено затвердження технічної документації, яка видана за відсутності на те законних підстав, відповідно, оскаржуване рішення є протииправним.

Отже, оскаржуване позивачем рішення прийнято Стрижавською селищною радою Вінницького району Вінницької області на виконання делегованих їй повноважень у сфері земельних правовідносин.

Суд зазначає, що спірне рішення не встановлює та не припиняє для позивача жодних прав щодо володіння, користування, розпорядження вищезазначеними земельними ділянками, а мотиви оскарження такого обмежуються порушенням відповідачем порядку прийняття останнього.

Відтак, суд доходить висновку, що у даному випадку між позивачем та Стрижавською селищною радою Вінницького району Вінницької області наявний спір, який склався в межах публічних, а не приватноправових правовідносин. Відтак, клопотання відповідача 1 не підлягає задоволенню.

При цьому, суд вважає за необхідне із метою повного і всебічного розгляду справи витребувати у позивача докази, що на земельних ділянок з кадастровими номерами: 0520655900:07:006:0123 та 0520655900:07:006:0124 , які утворились внаслідок поділу земельної ділянки із кадастровим номераом 0520655900:07:006:0046, розміщено належне позивачу на праві власності нерухоме майно.

Керуючись ст.ст. 238, 248, 256 КАС України, -

УХВАЛИВ:

в задоволенні клопотання про закриття провадження у справі - відмовити.

Витребувати у позивача та зобов`язати подати суду до 27.06.2024 р. докази, що на земельних ділянок з кадастровими номерами: 0520655900:07:006:0123 та 0520655900:07:006:0124, які утворились внаслідок поділу земельної ділянки із кадастровим номераом 0520655900:07:006:0046 розміщено належне позивачу на праві власності нерухоме майно.

Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

СуддяВоробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2024
Оприлюднено24.06.2024
Номер документу119902608
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/3437/24

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 20.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні