Справа № 585/4736/23
Номер провадження 1-кс/585/625/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 квітня 2024 року м.Ромни
Слідчий суддя Роменського міськрайонного суду ОСОБА_1 , з участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши клопотання заступника начальникаСВ РоменськогоРВПГУНПв Сумськійобласті ОСОБА_3 про отримання тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» за адресою: АДРЕСА_1 ,-
В С Т А Н О В И В:
16 квітня 2024 року до суду надійшло вказане клопотання, з якого вбачається, що слідчим відділомРоменського районноговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Сумськійобласті проводиться досудове розслідуванняу кримінальномупровадженні №12023200470000890за ч.1ст.252,ч.2ст.364КК України. Встановлено, що ОСОБА_4 розпорядженням Роменського міського голови від 13.07.2023 № 197-ОС, з 01.09.2023 призначений на посаду директора Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради». Відповідно до умов контракту ОСОБА_4 від 12.07.2023 та Статуту Комунального підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» (далі Підприємство, КП), ОСОБА_4 здійснює поточне (оперативне) керівництво Підприємством, організовує та забезпечує його виробничо-господарську, соціально-побутову та іншу діяльність, забезпечує виконання його завдань, передбачених законодавством, Статутом, а також контрактом. Згідно з п. 3 розділу ІІ останнього Контракту та п. п. 3 і 4 Статуту ОСОБА_4 , крім іншого, має право: без доручення діяти від імені Підприємства, представляти його інтереси на всіх підприємствах, в установах, організаціях, а також судових органах; укладати господарські, трудові та інші договори в порядку та на умовах, визначених Статутом Підприємства та законодавством; видавати доручення; користуватися правом розпорядження коштами Підприємства в порядку та на умовах, визначених його Статутом та законодавством України; накладати на працівників Підприємства стягнення та застосовувати щодо них заохочення в межах законодавства та колективного договору; у межах своєї компетенції видавати накази та інші акти, доручення, обов`язкові для виконання всіма підрозділами та працівниками Підприємства. Відповідно до п. 4 розділу ІІ Контракту ОСОБА_4 зобов`язаний, крім іншого, неухильно дотримуватися положень законодавства України, в тому числі антикорупційного; забезпечувати збереження основних напрямків діяльності Підприємства, встановлених Статутом і Контрактом; забезпечувати ефективне використання та збереження закріпленого майна на праві господарського відання та інших об`єктів власності Підприємства. Пунктами 3, 5, 8 розділу ІV Контракту передбачено, що директор: несе повну матеріальну відповідальність за збитки, які були заподіяні Підприємству його винними (умисними або з необережності) діями; несе відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження документів і звітності, протягом встановленого терміну; несе відповідальність за недотримання вимог законодавства України, в тому числі антикорупційного. Таким чином, ОСОБА_4 , у Комунальному підприємстві ІНФОРМАЦІЯ_2 постійно обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, а тому згідно з приміткою 1 до ст. 364 та ч. 3 ст. 18 КК України, є службовою особою. В силу займаної посади ОСОБА_4 достеменно відомі рішення ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , вимоги нормативно-правових актів у сфері охорони навколишнього середовища, зокрема щодо збереження об`єктів природно-заповідного фонду, які регламентують діяльність КП щодо охорони парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (далі - Парк). Так, рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 05.04.2005 «Про оголошення об`єктом природно-заповідного ІНФОРМАЦІЯ_6 » (далі - Парк) указаний парк оголошений об`єктом природно-заповідного фонду. Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_4 від 30.08.2005 «Про зміни в мережі об`єктів природно-заповідного фонду області» територія парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва «Роменський» площею 11,3 га в центральній частині м. Ромни оголошена територією та об`єктом природно-заповідного фонду місцевого значення. Парк визнано унікальним зразком паркової культури ІІ половини XIX століття, пов`язаним із історією міста та краю, що має особливе природоохоронне, рекреаційне, наукове, а також історико-культурне, пізнавальне, еколого-освітнє та виховне значення. Цим же рішенням землекористувачів та виконавчі комітети місцевих рад, території яких заповідаються згідно з додатком № 1 до вказаного рішення, зобов`язано позначити їх у натурі охоронними знаками, забезпечити охорону та збереження, дотримуватися заповідного режиму на них у відповідності з чинними законодавством. На підставі ст. 53 Закону України «Про природно-заповідний фонд України», а також зазначеного рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 від 30.08.2005 ІНФОРМАЦІЯ_7 10.09.2021 Комунальному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в особі директора ОСОБА_4 видане охоронне зобов`язання № 104. Вказаним охоронним зобов`язанням Комунальному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в особі директора ОСОБА_4 передано під охорону та дотримання встановленого режиму територію парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення « ІНФОРМАЦІЯ_5 » загальною площею 11,3 га у межах Роменської міської ради Сумської області. Відповідно до охоронного зобов`язання 10.09.2021 за № 104 землекористувач (землевласник) зобов`язаний:
-дотримуватись встановленого режиму охорони для території (об`єкта) природно-заповідного фонду;
-не здійснювати у межах територій (об`єкта) природно-заповідного фонду забороненої господарської діяльності, а також діяльності, що може призвести до знищення/погіршення природних середовищ існування флори та фауни;
-своєчасно вживати заходи щодо попередження і ліквідації екологічних наслідків аварій та шкідливого впливу на територію (об`єкт) природно-заповідного фонду;
-не допускати здійснення в межах території природно-заповідного фонду забороненої діяльності;
-забезпечити охорону та збереження цінних природних комплексів території (об`єкта).
Згідно зПоложенням пропарк-пам`яткусадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 »,затвердженим наказом ІНФОРМАЦІЯ_8 від 08.09.2021№ 65-ОД,яке погоджене ОСОБА_4 06.09.2021,встановлено особливийрежим йогоохорони,відтворення тавикористання.Так,на територіїПарку забороняєтьсябудь-якагосподарська таінша діяльність,що непов`язана звикористанням покладенихна Паркзавдань ізагрожує йогозбереженню,зокрема:самовільні рубкиабо пошкодженнядерев ічагарників;заготівля пнів,лубу,кори,деревної зелені,живиці,деревних соків,очерету;пересування тастоянка всіхвидів механізованоготранспорту позамежами дорігзагального користування,крім службовоготранспорту Землекористувача,природоохоронних таінших спеціальноуповноважених державнихорганів підчас виконанняними службовихобов`язків,пожежних машин,інші видиробіт,що можутьпризвести допорушення природнихзв`язків таходу природнихпроцесів,втрати наукової(господарської,естетичної)цінності природногооб`єкту,що охороняєтьсятощо.Також,Положенням передбачено,що спеціальневикористання природнихресурсів Паркуздійснюється вмежах лімітуна використанняприродних ресурсіву межахтериторій таоб`єктів природно-заповідногофонду місцевогозначення,затвердженого ІНФОРМАЦІЯ_8 ,та напідставі дозволів,що видаютьсявідповідною місцевоюрадою запогодженням ізцим Департаментом.Видача дозволівздійснюється напідставі клопотання(заявки)природокористувача відповіднодо законодавства.Охорона Паркупокладається наЗемлекористувача (Комунальнепідприємство « ІНФОРМАЦІЯ_1 »),який спеціальневикористання природнихресурсів чикористування заповідноютериторією повиненвести вмежах лімітівта напідставі дозволіввідповідно дозаконодавства. Статтею9-1Закону України«Про природно-заповіднийфонд України» передбачено, що спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду здійснюється в межах ліміту та на підставі дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду. Спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду місцевого значення (крім корисних копалин) здійснюється на підставі дозволів, що видаються місцевими радами за погодженням з органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями. Відповідно до п. 5 Положення про порядок видачі дозволів на спеціальне використанняприродних ресурсіву межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.08.1992 № 459, видача дозволу на спеціальне використання природних ресурсів у межах територій та об`єктів природно-заповідного фонду здійснюється на підставі клопотання (заявки) природокористувача з обґрунтуванням потреби в цих ресурсах та погоджується з органами, визначенимистаттею 9-1Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Норми статті ст. 43 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» визначають, що ліміти використання природних ресурсів встановлюються в порядку, що визначається Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними, міськими (міст загальнодержавного значення) радами, крім випадків, коли природні ресурси мають загальнодержавне значення. Ліміти використання природних ресурсів загальнодержавного значення встановлюються в порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України. Згідно зі ст. 38 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на території парків-пам`яток садово-паркового забороняється будь-яка діяльність, що не пов`язана з виконанням покладених на них завдань і загрожує їх збереженню. На цій території забезпечується проведення екскурсій та масовий відпочинок населення, здійснюється догляд за насадженнями, включаючи санітарні рубки, рубки реконструкції та догляду з підсадкою дерев і чагарників ідентичного видового складу, замість загиблих, вживаються заходи щодо запобігання самосіву, збереження композицій із дерев, чагарників і квітів, трав`яних газонів. Власники або користувачі земельних ділянок, водних та інших природних об`єктів, оголошених парками-пам`ятки садово-паркового мистецтва, беруть на себе зобов`язання щодо забезпечення режиму їх охорони та збереження. Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 № 1045 передбачено, що видалення зелених насаджень здійснюється, крім іншого, у разі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації. Видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - компетентний орган) на підставі ордера. Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень, подана юридичною чи фізичною особою (далі - заявник). Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості (далі - комісія), до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень. Під час формування складу комісії компетентний орган протягом двох днів після надходження заяви надсилає запити до територіального органу Держекоінспекції, власника земельної ділянки (користувача), балансоутримувача території та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень, щодо можливості їх участі в роботі комісії. Комісія у п`ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (далі - акт), за формою, затвердженою Мінрегіоном. Відновна вартість зелених насаджень визначається згідно з методикою, затвердженою Мінрегіоном. У разі знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев комісія з`ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається в складеному комісією акті. Достовірно знаючи в силу займаної посади та досвіду роботи на ній вимоги наведених та інших нормативно правових актів у сфері охорони навколишнього природного середовища, в т.ч. охорони об`єктів природно-заповідного фонду, процедуру видалення дерев у ввіреному парку, достовірно знаючи, що парк-пам`ятка садово-паркового мистецтва «Роменський» площею 11,3 га в м. Ромни є об`єктом природно-заповідного фонду, що для вирубки дерев у ньому, в тому числі аварійних, пошкоджених буревієм, необхідно отримати ліміти використання природніх ресурсів на 2023 рік у ІНФОРМАЦІЯ_9 , дозвіл ІНФОРМАЦІЯ_3 , інформувати про це до ІНФОРМАЦІЯ_10 та ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_4 , 29.10.2023, у першій половині дня, зловживаючи своїм службовим становищем, використовуючи його всупереч інтересам служби, діючи умисно, в порушення неведених вище вимог законодавства, з метою одержання неправомірної вигоди фізичною особою підприємцем ОСОБА_5 , знаходячись за адресою здійснення діяльності КП у АДРЕСА_1 , вирішив незаконно, без жодного дозвільного документу на порубку (ліміту, дозволу, лісорубного квитка тощо) та без укладення із ФОП ОСОБА_5 цивільно-правового договору на виконання робіт чи надання послуг, під штучним приводом прибирання повалених буревієм дерев, видалити (спиляти під корінь, до ступеня припинення росту) 6 дерев на території Парку, що оголошена територією та об`єктом природно-заповідного фонду місцевого значення, тим самим вирішив пошкодити територію вказаного Парку, взяту під охорону держави, та знищити об`єкти природно-заповідного фонду (дерева у ньому). Реалізуючи свій злочинний умисел, усвідомлюючи суспільну небезпеку своїх дій, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, без оформлення жодного дозвільного документу на здійснення видалення дерев, ОСОБА_4 у першій половині дня 29.10.2023 ввів в оману фізичну особу - підприємця ОСОБА_5 щодо наявності у нього всіх необхідних дозвільних документів на видалення дерев, та усно попросив указану особу здійснити спилювання (видалення) 6 дерев на території парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва «Роменський» у м. Ромни, що оголошена територією та об`єктом природно-заповідного фонду місцевого значення. В подальшому, 29.10.2023 ОСОБА_5 , за допомогою бензопили, шляхом повного відокремлення стовбура від кореня у спосіб спилювання, здійснив видалення до ступеня припинення росту 6 дерев, а саме: сироростучого дерева породи «ясен», діаметром пня у кореня 56*74 см; сироростучого дерева породи «ясен», діаметром пня у кореня 82х70 см; сухостійного дерева породи «клен», діаметром пня у кореня 58х48 см; сироростучого дерева породи «клен», діаметром пня у кореня 95*65 см; сироростучого дерева породи «береза», діаметром пня у кореня 76х60 см; сироростучого дерева породи «акація», діаметром пня у кореня 22х20 см на території Парку. Стовбури спиляних дерев ОСОБА_5 розпиляв на частини для зручності вивезення та тимчасово залишив у парку-пам`ятці садово-паркового мистецтва місцевого значення «Роменський», оскільки за усною домовленістю із ОСОБА_4 мав отримати їх в якості оплати за роботу по видаленню дерев. Згідно з висновком судової економічної експертизи від 23.11.2023 розмір шкоди внаслідок незаконного порубу шести дерев в парку-пам`ятці садово-паркового мистецтва місцевого значення «Роменський» з урахуванням діаметрів пеньків 5 сироростучих дерев та одного сухостою, підтверджується на суму 1 588 159,02 грн. Відповідно до висновку судової інженерно-екологічної експертизи від 18.12.2023 шкода, що завдана довкіллю внаслідок незаконного порубу 29.10.2023 шести дерев на території парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва місцевого значення «Роменський», є істотною. Так, 20.02.2024 слідчим на адресу КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» з метою отримання пояснювальної інформації до наданих слідчому комунальним підприємством листом від 29.12.2023 фотографій повалених на території Парку дерев, карти-схеми розташування на місцевості таких дерев, звітів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» щодо видалення дерев на території парку-пам`ятці «Роменський в 2021 році, інформації стосовно особи, яка здійснювала видалення дерев 29.10.2023 на території Парку надсилався відповідний запит. Інформація, що запитувалася, відповідно до ст. 21 Закону України «Про інформацію» не відносилася до інформації з обмеженим доступом і була, у першу чергу, необхідна для всебічного, повного та об`єктивного розслідування. Стосувалася стану довкілля на території Роменської міської ради, природних явищ та ситуацій, що могли загрожувати безпеці людей, а також діяльності комунального підприємства. У відповіді КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» на запит слідчого від 19.03.2024, тобто через місяць після його отримання, за підписом директора Підприємства ОСОБА_4 , слідчому повідомлено про необґрунтованість запиту та відмовлено у наданні будь-якої інформації. Під час досудового розслідування з метою з`ясування обставин кримінальних правопорушень, встановлення винної особи, виникла необхідність отримати тимчасовий доступ до документів, що знаходяться у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 саме,до 1)пояснювальної інформаціїдо наданихлистом від29.12.2023фотографій повалених28.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 »,у якійзазначити:породи кожногодерева,місць їхрозташування натериторії парку;напрямок повалення;виявленні станомна 29.10.2023пошкодження покожному дереву.2)Карти-схемирозташування намісцевості повалених28.10.2023дерев зприв`язкою донаданих листомвід 29.12.2023фотографій такихдерев. 3) звіту КП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »Роменської міськоїради» провидалення дерев29.10.2023;4)усіх документів,у томучислі наявнихфотографій,щодо видаленнядерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»в 2021році,з наданнямсхеми таінформації щодо:породи дерев,місць їхрозташування натериторії парку;напрямку повалення(якщотаке було);виявленні пошкодженняпо кожномудереву;5)звіту КП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »Роменської міськоїради» провидалення дереву межахліміту в2021році;6)проекту землеустроюпарку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»та меж,які єскладовою вказаногопроекту;7)планово-картографічнихматеріалів парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»; 8)документів,що підтверджуютьорганізацію,осіб (особу)яка здійснювалавидалення 29.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»;9) наказу, розпорядження,на підставіякого здійснювалося видалення29.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 »;10) документи,що підтверджуютьпроведення розрахункуз організацією,особою (особами)за роботуз видалення29.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для ознайомлення з ними та можливістю виготовити з них копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Встановлено неможливістьбез застосованогоданого заходузабезпечення кримінальногопровадження отриматидокументи,які можутьбути використаніпід часдосудового розслідуваннята судовогорозгляду длявстановлення обставину кримінальномупровадженні.Вказані вданому клопотаннідокументи зазапитом відКП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменськоїміської ради» отриматине представляєтьсяза можливе,оскільки КПКУкраїни визначенопорядок тимчасовогодоступу додокументів напідставі ухвалислідчого судді,що згідноіз п.6ч.2ст.131КПК єзаходом забезпеченнякримінального провадження.Відповідно доч.3ст.132КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням. У даному випадку 1) існує обгрунтована підозра щодо вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 252, ч.2 ст.364 КК України, тобто такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження як тимчасовий доступ до документів, оскільки з матеріалів кримінального провадження вбачається злровживання службовим становищем ОСОБА_4 , і даний вид заходів забезпечення кримінального провадження допускається при розслідування кримінальних правопорушень будь якого ступеню тяжкості в тому числі до яких відносяться
ч.1ст.252,ч.2ст.364КК України;2)потреби досудовогорозслідування виправдовуютьтакий ступіньвтручання управа ісвободи особи,про якийідеться вданому клопотанні,оскільки виникланеобхідність вотриманні доступудо документів,щодо бюджетнихзобов`язань розпорядниківбюджетних коштів,платіжних дорученьза ними,та цене перешкоджатимедіяльності як КП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »Роменської міськоїради» так йінших фізичнихчи юридичнихосіб,і потребадосудового розслідуваннявиправдовують такийступінь втручанняу праваі свободиданої юридичноїособи тажодним чиномїм неперешкоджають тане обмежуютьїх; 3) в результаті тимчасового доступу до документів, що знаходяться у КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» може бути виконане завдання, для виконання якого подане дане клопотання, а саме в сукупності з іншими документами та проведеними дослідженнями надасть можливість відповісти на питання щодо наявності складу кримінального правопорушення у певних осіб. Вказані документи, не є тими, до яких заборонено доступ згідно зі ст. 161 КПК України. При цьому слід вважати, що інформація, яка міститься в даних документах, відноситься до охоронюваної законом таємниці, оскільки може містити конфіденційну інформацію, в тому числі, таку, що містить персональні дані фізичних осіб-підприємців, що знаходиться в базі персональних даних у ІНФОРМАЦІЯ_11 як їх прямого чи опосередкованого володільця. Враховуючи зміст документів, доступ до яких необхідно отримати, наявні достатні підстави вважати, що ці документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи - КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради»; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні. Встановлено можливість використання як доказів у даному кримінальному провадженні відомостей, що містяться в зазначених документів, які містять охоронювану законом таємницю. Також встановлено неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, оскільки оригінали цих документів зберігаються в КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради», а подані їх інші примірними чи копії з аналогічними відомостями які знаходяться у володінні третіх осіб можуть відрізнятись від тих, які знаходяться в КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради», враховуючи встановлену досудовим розслідуванням можливу розтрату бюджетних коштів. Необхідно вважати, що дані документи мають суттєве значення у даному кримінальному провадженні, і у подальшому можуть будуть використані як доказ, що спростовує або ж підтверджує наявність складу злочину, знаходяться безпосередньо у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради». Іншим способом встановити всі обставини кримінального правопорушення не надається за можливе, тому необхідно отримати доступ до документів КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради».
У судове засідання заступник начальника ІНФОРМАЦІЯ_12 ОСОБА_3 не з`явилася, надала заяву про розгляд клопотання без її участі. Клопотання просила задовольнити.
Представник КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судове засідання не з`явився, причини неявки суду невідомі.
Відповідноч. 4 ст. 107 КПК України вказане клопотання розглядається без застосування технічних засобів фіксування.
Перевіривши надані матеріали клопотання та дослідивши докази по даних матеріалах, слідчий суддя дійшов такого висновку.
З витягу з Єдиного реєстру досудових розслідувань вбачається наявність кримінального провадження №12023200470000890 від 03.11.2023 року, в рамках якого розглядається вказане клопотання (а.с.5).
Статтею 160 КПК України передбачено, що сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Клопотання уповноваженої особи, що надійшло до суду, відповідає вимогам КПК України.
Згідно з ч.5, 6 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчий суддя вважає, що уповноваженою особою доведено, що документи, зазначені в клопотанні, мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні і необхідні для повного, всебічного та неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, а також неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів.
Тому необхідно надати тимчасовий доступ до документів вказаних в клопотанні.
З метою повного, всебічного та об`єктивного досудового розслідування, а також встановлення істини у справі, наявності або відсутності складу злочину, суд вважає, що клопотання обґрунтоване і підлягає задоволенню.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст. 107, 131, 132, 159-166 КПК України, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання заступника начальникаСВ РоменськогоРВПГУНПв Сумськійобласті ОСОБА_3 про отримання тимчасового доступу до документів, які знаходяться у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » Роменської міської ради» за адресою: АДРЕСА_1 - задовольнити.
Надати дозвіл групі слідчихв складіслідчих СВРоменського РВПРоменського ВПГУ НПв Сумськійобласті,а саме:заступнику начальникаСВ РоменськогоРВП ОСОБА_3 ,слідчим ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 ОСОБА_18 якими здійснюється досудове розслідування кримінального провадження № 12023200470000890 від 03.11.2023 на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні КП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » за адресою: АДРЕСА_1 саме, до 1)пояснювальної інформаціїдо наданихлистом від29.12.2023фотографій повалених28.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 »,у якійзазначити:породи кожногодерева,місць їхрозташування натериторії парку;напрямок повалення;виявленні станомна 29.10.2023пошкодження покожному дереву.2)Карти-схемирозташування намісцевості повалених28.10.2023дерев зприв`язкою донаданих листомвід 29.12.2023фотографій такихдерев. 3) звіту КП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »Роменської міськоїради» провидалення дерев29.10.2023;4)усіх документів,у томучислі наявнихфотографій,щодо видаленнядерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»в 2021році,з наданнямсхеми таінформації щодо:породи дерев,місць їхрозташування натериторії парку;напрямку повалення(якщотаке було);виявленні пошкодженняпо кожномудереву;5)звіту КП« ІНФОРМАЦІЯ_1 »Роменської міськоїради» провидалення дереву межахліміту в2021році;6)проекту землеустроюпарку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»та меж,які єскладовою вказаногопроекту;7)планово-картографічнихматеріалів парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»;8)документів,що підтверджуютьорганізацію,осіб (особу)яка здійснювалавидалення 29.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення «Роменський»;9) наказу, розпорядження,на підставіякого здійснювалося видалення29.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 »;10) документи,що підтверджуютьпроведення розрахункуз організацією,особою (особами)за роботуз видалення29.10.2023дерев натериторії парку-пам`яткисадово-парковогомистецтва місцевогозначення « ІНФОРМАЦІЯ_5 » для ознайомлення з ними та можливістю виготовити з них копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Ухвала діє протягом двох місяців з дня її постановлення.
У разі невиконання цієї ухвали слідчий має право звернутися з клопотанням про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.
Ухвала не оскаржується.
Виготовлено 2 оригінали ухвали один з яких долучено до матеріалів клопотання, інший вручено слідчому.
СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_1
Суд | Роменський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 18.04.2024 |
Оприлюднено | 23.04.2024 |
Номер документу | 118479522 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні