ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про прийняття позовної заяви до розгляду після усунення її недоліків та відкриття провадження у справі
22 квітня 2024 року м. ДніпроСправа № 360/328/24 Суддя Луганського окружного адміністративного суду Кисіль С. В., перевіривши матеріали за позовною заявою ОСОБА_1 (зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 ) до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (місцезнаходження: вул. Олега Кошового, 2, м. Канів, Черкаська область, 19000) про визнання неправомірною та скасування постанови про закриття виконавчого провадження від 25 березня 2024 року ВП № 72502908, зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
04 квітня 2024 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач) до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) (далі також відповідач), в якій позивач просить:
- визнати неправомірною та скасувати постанову від 25 березня 2024 року заступника начальника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) Віхлініна Д. В. про закінчення виконавчого провадження ВП № 72502908 з примусового виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року в адміністративній справі № 360/905/22;
- зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Харків) продовжити виконавче провадження з примусового виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року в адміністративній справі № 360/905/22.
Ухвалою суду від 08 квітня 2024 року позовну заяву залишено без руху.
На виконання вимог ухвали суду від 08 квітня 2024 року позивачем 17 квітня 2024 року надана уточнена позовна заява від 13 квітня 2024 року, в якій відповідачем зазначено Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (далі також відповідач) та позивач просить:
- визнати неправомірною та скасувати постанову від 25 березня 2024 року заступника начальника Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Віхлініна Д. В. про закінчення виконавчого провадження ВП № 72502908 з примусового виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року в адміністративній справі № 360/905/22;
- зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції продовжити виконавче провадження з примусового виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року в адміністративній справі № 360/905/22.
У позовній заяві позивачем підтверджено, що ним не подано іншого позову (позовів) до цього самого відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав.
Позовні вимоги ОСОБА_1 мотивовані тим, що постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року у справі № 360/905/22 визнано протиправною бездіяльність Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області щодо не розгляду його заяви від 24 листопада 2021 року про видачу посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1) за зразком у додатку № 1, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 551. Зобов`язано Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області розглянути його заяву від 24 листопада 2021 року про видачу посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1) за зразком у додатку № 1, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 551 та прийняти рішення по суті заяви.
У заяви від 24 листопада 2021 року позивач просив замінити зіпсоване посвідчення від 21 серпня 2019 року серії 1А № 009482; на новому посвідченні рік участі та реквізити судових рішень не вказувати.
14 квітня 2023 року Луганським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист у справі № 360/905/22.
10 серпня 2023 року заступником начальника Відділу примусового виконання рішень (ВПВР) Управління забезпечення примусового виконання рішень (УЗПВР) у Луганській області Східного міжрегіонального управління (СМУ) Міністерства юстиції Віхлініним Д. В. винесено постанову про відкриття виконавчого провадження з примусового виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року у справі № 360/905/22.
25 серпня 2023 року заступник начальника ВПВР УЗПВР у Луганській області Віхлінін Д.В. наклав на боржника УСЗН Лисичанської МР Сєвєродонецького району Луганської області штраф, але боржник вважає себе невинним, оскільки таке посвідчення оформлюється в Департаменті соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації, до якого боржник зробив відповідне подання.
26 серпня 2023 року з метою виконання постанови Першого апеляційного адміністративного суду від 16 березня 2023 року у справі № 360/905/22 позивач звернувся до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини з проханням вжити до Департаменту соціального захисту населення Луганської обласної державної адміністрації заходи для оформлення посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорія 1 в замін зіпсованого, на новому посвідченні реквізити судових рішень та роки не проставляти.
27 березня 2024 року позивачем на поштову електронну адресу (E-mail) від відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції отримано копію постанови про закінчення виконавчого провадження від 25 березня 2024 року ВП № 72502908.
Підставою для такого рішення відповідача стало виписане Луганською ОДА посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС у 1992-1997 від 21 березня 2024 року серія А № 067697, а також в постанові про закінчення виконавчого провадження зазначається, що нібито встановлено: «рішення виконано фактично та в повному обсязі».
На думку позивача, виписане Луганською ОДА посвідчення від 21 березня 2024 року серія НОМЕР_1 знову зіпсоване з наступних причин: 1) рішенням Лисичанського міського суду від 19 січня 2018 року позивачу встановлено статус Учасника ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби (військовий ліквідатор 1989-90 р.р.), а посвідчення виписане Луганською ОДА цивільного ліквідатора 1992-97 р.р. це робить посвідчення неправдивим; 2) напис: «Повторно. Видано...» також недостовірний, оскільки судом встановлено, що позивач попереднє посвідчення не отримував; 3) це посвідчення суперечить виду пенсії позивача: з інвалідності в наслідок ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи під час проходження дійсної строкової служби, що відбувалась у 1989-90 р.р., тобто пенсії військового ліквідатора Чорнобильської катастрофи; 4) постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 551 не передбачено написання будь-якого періоду перебування в зоні відчуження.
На підставі вказаного ОСОБА_1 вважає постанову заступника начальника відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Віхлініна Д.В. від 25 березня 2024 року про закінчення виконавчого провадження неправомірною і такою, що підлягає скасуванню.
Відповідно до частини другої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Зазначена позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України, підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі не встановлено, тому наявні підстави для відкриття провадження у цій справі.
Згідно з частиною другою статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається у порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи (частина п`ята статті 49 КАС України).
Відповідно до частини одинадцятої статті 171 КАС України якщо при відкритті провадження у справі було вирішено питання про залучення третіх осіб, позивач не пізніше двох днів з дня вручення копії ухвали про відкриття провадження у справі повинен направити таким третім особам копії позовної заяви з додатками, а докази такого направлення надати суду до початку підготовчого засідання або до початку розгляду справи по суті, якщо справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Розглянувши матеріали позову, суд встановив, що судове рішення може вплинути на права та інтереси Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, оскільки оскаржуваною постановою від 25 березня 2024 року ВП № 72502908 закрито виконавче провадження з примусового виконання виконавчого листа, виданого Луганським окружним адміністративним судом 14 квітня 2023 року про зобов`язання Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області розглянути заяву ОСОБА_1 від 24 листопада 2021 року про видачу посвідчення учасника ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС (категорія 1) за зразком у додатку № 1, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2018 року № 551 та прийняти рішення по суті заяви.
Зазначені обставини є підставою для залучення Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області, яке є боржником у виконавчому провадженні № 72502908 до участі у справі третьою особою, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Згідно з пунктом 4 частини дев`ятої статті 171 КАС України про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначаються за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Положеннями статті 287 КАС України визначені особливості провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця.
З урахуванням вказаного ця справа має бути розглянута з особливостями провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, встановлених статтею 287 КАС України.
Частинами першою, другою статті 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи.
Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/202 в Україні введено воєнний стан з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який у подальшому продовжувався та діє на теперішній час.
З 02 травня 2022 року, з метою забезпечення збереження життя та здоров`я учасників справи та працівників апарату суду, Луганський окружний адміністративний суд працює в дистанційному режимі.
Відповідно до вимог пункту 10 частини 1 статті 4 КАС України письмове провадження це розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
З урахуванням дії в Україні воєнного стану, для забезпечення збереження життя та здоров`я учасників справи та працівників апарату суду, з метою прискорення розгляду справи по суті, суд вважає процесуально можливим розглянути цю справу в письмовому провадженні (без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи).
Керуючись статтями 9, 12, 77, 80, 162, 163, 168, 171, 173, 179, 243, 248, 287 КАС України,
УХВАЛИВ:
Відкрити провадження у справі за позовною заявою ОСОБА_1 до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції про визнання неправомірною та скасування постанови про закриття виконавчого провадження від 25 березня 2024 року ВП № 72502908, зобов`язання вчинити певні дії.
Залучити до участі у справі Управління соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області (ідентифікаційний код 24205528, місцезнаходження: вул. Маліновського, 22а, м. Лисичанськ, Луганська область, 93100) як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача.
Справу розглянути з урахуванням особливостей провадження у справах з приводу рішень, дій або бездіяльності органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, встановлених статтею 287 КАС України.
Справу призначити до розгляду у письмовому провадженні (без повідомлення учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи) на 30 квітня 2024 року.
Запропонувати відповідачу протягом чотирьох днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі надати суду через підсистему (модуль) Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд» або в електронній формі на офіційну електронну адресу суду зі скріпленням електронним підписом учасника справи (його представника) відзив на позовну заяву (відзив) і всі письмові та електронні докази (які можливо доставити до суду) разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу копії відзиву та доданих до нього документів.
Роз`яснити відповідачу, що відповідно до частини четвертої статті 159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Запропонувати Управлінню соціального захисту населення Лисичанської міської військово-цивільної адміністрації Сєвєродонецького району Луганської області у строк до 26 квітня 2024 року подати до суду письмові пояснення щодо позову разом з документами, що підтверджують надіслання (надання) позивачу та відповідачу копії письмових пояснень щодо позову та доданих до нього документів; письмові докази щодо виконання рішення суду у справі № 360/905/22.
Зобов`язати Відділ примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Луганській області Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції у строк до 26 квітня 2024 року надати для приєднання до справи в належним чином засвідченій копії матеріали виконавчого провадження ВП № 72502908, в рамках якого винесено оскаржувану постанову від 25 березня 2024 року про закінчення виконавчого провадження.
Нагадати сторонам, що згідно з частинами другою-п`ятою статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Учасники справи мають право подавати письмові докази в електронних копіях, на які накладено кваліфікований електронний підпис відповідно до вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». Електронна копія письмового доказу не вважається електронним доказом. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
Попередити сторони, що відповідно до частини дев`ятої статті 79 КАС України копії доказів (крім речових доказів), що подаються до суду, заздалегідь надсилаються або надаються особою, яка їх подає, іншим учасникам справи. Суд не бере до уваги відповідні докази у разі відсутності підтвердження надсилання (надання) їх копій іншим учасникам справи, крім випадку, якщо такі докази є у відповідного учасника справи або обсяг доказів є надмірним, або вони подані до суду в електронній формі, або є публічно доступними.
Справа розглядатиметься суддею Кисілем С. В. одноособово.
Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі надіслати учасникам справи разом з витягом про їхні процесуальні права та обов`язки, встановлені статтями 44, 47 Кодексу адміністративного судочинства України.
Учасники справи можуть отримати інформацію щодо цієї справи в мережі Інтернет за вебадресою сторінки на офіційному вебпорталі судової влади України http://court.gov.ua/fair/sud1270/.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та оскарженню в апеляційному порядку окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяС.В. Кисіль
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.04.2024 |
Оприлюднено | 24.04.2024 |
Номер документу | 118525965 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Геращенко Ігор Володимирович
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
С.В. Кисіль
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні