Ухвала
від 22.04.2024 по справі 813/2796/17
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкриття апеляційного провадження

22 квітня 2024 рокуЛьвівСправа № 813/2796/17 пров. № А/857/7026/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів:

судді-доповідача -Шавеля Р. М.суддів -Запотічного І. І. Хобор Р. Б.перевіривши апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року про закриття провадження у справі № 813/2796/17 за адміністративним позовом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (правонаступник Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків) до Приватного підприємства "Торговий дім "Галпідшипник" про застосування арешту коштів на рахунках,

ВСТАНОВИВ:

Апеляційна скарга за формою та змістом відповідає вимогам статті 296 Кодексу адміністративного судочинства України, подана з дотриманням порядку апеляційного оскарження, а також відсутні підстави для повернення апеляційної скарги чи відмови у відкритті апеляційного провадження.

Однак вказана апеляційна скарга подана з пропуском строку на апеляційне оскарження і скаржник подав клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, яке обґрунтоване тим, що судом не було дотримано обов`язку щодо повідомлення сторін справи про призначення розгляду справи. На момент ухвалення оскаржуваної ухвали Офіс великих платників Державної фіскальної служби знаходився на стадії припинення. Тобто, Офіс великих платників податків ДФС як юридична особа публічного права втратив адміністративну процесуальну правоздатність органу. Про оскаржувану ухвалу Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків дізналося лише 05 березня 2024 року за результатами проведення інвентаризацї.

Щодо клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження суд апеляційної інстанції зазначає наступне.

Статтею 295 КАС України встановлені загальні правила обчислення строку на апеляційне оскарження.

Відповідно до частини першої статті 295 КАС України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Частиною другою статті 295 КАС України передбачено, що учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.

Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу (частина третя статті 295 КАС України).

Як вбачається з матеріалів справи, оскаржувана ухвала постанова постановлена в порядку письмового провадження без участі учасників справи 28 березня 2023 року. Згідно доводів апелянта про оскаржувану ухвалу Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків дізналося лише 05 березня 2024 року за результатами проведення інвентаризацї, що не спростовується матеріалами справи. Так, у матеріалах справи відсутні докази вручення копії оскаржуваної ухвали позивачу Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби. При цьому на момент ухвалення оскаржуваної ухвали Офіс великих платників Державної фіскальної служби знаходився на стадії припинення.

Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків оскаржило вказану ухвалу суду, подавши 20 березня 2024 року за допомогою системи «Електронний суд» апеляційну скаргу на неї.

Отже, враховуючи неотримання апелянтом оскаржуваної ухвали суду, а також реорганізацію податкового органу, апеляційний суд вважає, що вказані ним причини пропуску строку на апеляційне оскарження є поважними і строк необхідно поновити.

Водночас, Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків подало до апеляційного суду клопотання про заміну сторони у справі її правонаступником, а саме: Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на його правонаступника Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Вирішуючи клопотання щодо заміни Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби правонаступником - Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, апеляційний суд керується наступним.

Постановою Кабінету Міністрів України № 537 від 19 червня 2019 року "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" реорганізовано, у тому числі, Офіс великих платників податків ДФС шляхом його приєднання до відповідного територіального органу Державної податкової служби, а саме Офісу великих платників податків ДПС.

Постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком (у тому числі Офіс великих платників податків ДПС).

Територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим п.3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим п.3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до п.1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 2 Постанови 893).

Згідно з наказом Державної податкової служби України "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" № 529 від 30 вересня 2020 року утворені як відокремлені підрозділи Державної податкової служби України територіальні органи згідно з переліком (додаток до цього наказу), серед яких Офісу великих платників податків ДПС немає.

Кожен територіальний орган ДПС, утворений як відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, шо ліквідується (наказ № 643 від 12 листопада 2020 року «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС»).

Відповідно до Положення про Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків, затв. наказом ДПС України № 643 від 12 листопада 2020 року, Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків є правонаступником майна, прав та обов`язків Офісу великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471) у відповідних сферах діяльності.

Наказом ДПС України № 755 від 24 грудня 2020 року «Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій» розпочато з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС № 529 від 30 вересня 2020 року «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до п.1 постанови № 893.

Враховуючи реформування податкової системи і реорганізацію податкових органів, на час розгляду цієї справи органом, який виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики, є Західне міжрегіональне управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Статтею 52 КАС України визначено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Отже, у цій справі наявні підстави для здійснення заміни сторони у справі в порядку, встановленому ст.52 КАС України, шляхом заміни: Офісу великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996) на його правонаступника - Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків, утвореним на правах відокремленого підрозділу ДПС України (код ЄДРПОУ 44045187) на підставі постанови КМ України № 1200 «Про утворення Державної податкової служби та Державної митної служби України».

З огляду на зазначене, перешкоди для відкриття апеляційного провадження відсутні.

Керуючись статтями 295, 296, 300 Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Визнати поважними підстави для поновлення строку апеляційного оскарження, наведені в клопотанні про поновлення строку апеляційного оскарження Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Поновити Західному міжрегіональному управлінню ДПС по роботі з великими платниками податків строк на апеляційне оскарження ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року про закриття провадження у справі № 813/2796/17.

Клопотання Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про заміну позивача у справі № 813/2796/17 його правонаступником задовольнити.

Замінити позивача у справі № 813/2796/17 - Офіс великих платників податків Державної фіскальної служби (код ЄДРПОУ 39440996) на його правонаступника - Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків(код ЄДРПОУ 44045187).

Відкрити апеляційне провадження за апеляційною скаргою Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року про закриття провадження у справі № 813/2796/17 за адміністративним позовом Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (правонаступник Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків) до Приватного підприємства "Торговий дім "Галпідшипник" про застосування арешту коштів на рахунках.

Зупинити дію ухвали Львівського окружного адміністративного суду від 28 березня 2023 року про закриття провадження у справі № 813/2796/17.

Учасники справи мають право подати до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу в письмовій формі протягом п`ятиденного строку з моменту вручення копій цієї ухвали та апеляційної скарги.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Р. М. Шавель судді І. І. Запотічний Р. Б. Хобор

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.04.2024
Оприлюднено24.04.2024
Номер документу118531181
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна

Судовий реєстр по справі —813/2796/17

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 14.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Рішення від 09.10.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Ухвала від 12.06.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Москаль Ростислав Миколайович

Постанова від 21.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 22.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шавель Руслан Миронович

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні