Рішення
від 23.04.2024 по справі 380/25783/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 квітня 2024 рокусправа № 380/25783/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравціва О.Р. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області, про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.

Суть справи.

До Львівського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі позивач) з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (далі відповідач, ГУ ПФ України у Львівській області), в якому просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у врахуванні ОСОБА_1 при обчислення пенсії за віком довідок від 15.12.2014 №32 та №33 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40»;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області здійснити перерахунок пенсії ОСОБА_1 з 22.02.2022, з урахуванням довідок від 15.12.2014 №32 та №33 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданих Закритим акціонерним товариством «ПМК-40», а також, здійснити виплату перерахованої пенсії з 22.02.2022, з урахуванням раніше виплачених сум.

Ухвалою суду від 07.11.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін.

Ухвалою суду від 23.04.2024 відмовлено у задоволенні клопотання відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що на виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 у справі №380/11318/22 відповідач призначив позивачу пенсію на пільгових умовах з 22.02.2022. Після здійснення в березні виплати пенсії, позивач звернувся до відповідача із заявою щодо здійснення перерахунку пенсії з врахуванням довідок, проте отримав відмову.

Відповідач проти позову заперечив з підставі викладених у відзиві. Вказав, що заробітну плату позивача за період роботи на території російської федерації не враховано, оскільки відомості про таку не підтверджені первинними документами та актом проведеної перевірки достовірності та обґрунтованості видачі довідок для призначення (перерахунку) пенсії. Також, вказав, що з 01.01.2023 російська федерація припинила участь в Угоді про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Державу галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992, тому, на даний момент пенсії громадянам, які проживали, працювали на території російської федерації, призначаються на умовах, визначених Законом №1058. При цьому, до страхового стажу зараховуються періоди роботи (служби) на території рфрс по 31.12.1991, а заробітна плата (дохід) для обчислення до пенсії враховується за періоди страхового стажу, набутого на території України на умовах, визначених частиною 1 статті 40 Закону №1058. Додатково вказав, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 у справі №380/11318/22 не покладено обов`язок на відповідача щодо врахування довідок при призначенні пенсії.

Розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі (частина 2 стаття 262 КАС України).

Суд на підставі позовної заяви, відзиву, а також долучених письмових доказів,-

в с т а н о в и в :

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 у справі №380/11318/22, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28.03.2023, визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області №133850010336 від 23.03.2022 щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні пенсії за віком на пільгових умовах.

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області зарахувати ОСОБА_1 періоди роботи з 16.09.2005 по 16.05.2007, з 16.07.2007 по 11.07.2008, з 20.08.2008 по 13.08.2009, з 24.08.2009 по 26.07.2010, з 27.07.2010 по 03.07.2011, з 18.07.2011 по 13.06.2012, з 25.06.2012 по 03.06.2013, з 13.06.2013 по 19.05.2014, з 17.06.2014 по 31.10.2014 в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40» до страхового стажу роботи, а періоди роботи з 02.11.1988 по 31.03.2001 на посаді газорізальника в Спеціалізованому монтажному управлінні №24 та з 16.09.2005 по 16.05.2007, з 16.07.2007 по 11.07.2008, з 20.08.2008 по 13.08.2009, з 24.08.2009 по 26.07.2010, з 27.07.2010 по 03.07.2011, з 25.06.2012 по 03.06.2013, з 17.06.2014 по 31.10.2014 на посаді електрогазозварника в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40» до пільгового стажу, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, передбачену Списком №2.

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області призначити і виплачувати з 22.02.2022 ОСОБА_1 пенсію за віком на пільгових умовах, передбачену Списком №2, пунктом «б-з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та пунктом 2 частини 2 статті 114 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

На виконання вказаного рішення суду відповідач з 22.02.2022 призначив позивачу пенсію за віком на пільгових умовах за Списком №2 відповідно до пункту 2 частини 2 статті 114 Закону №1058, однак при обчисленні розміру пенсії не врахував заробітну плату позивача згідно з довідками №32 та №33 від 15.12.2014 за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданих Закритим акціонерним товариством «ПМК-40».

Після проведення в березні виплати пенсії позивач звернувся до відповідача із заявою від 30.03.2023, в якій просив здійснити перерахунок призначеної пенсії, з врахування довідок про розмір заробітної плати.

Листом від 02.05.2023 №11477-9479/І-52/8-1300/23 ГУ ПФ України у Львівській області повідомило позивача про відсутність підстав для обчислення пенсії, з врахуванням довідок про заробітну плату, оскільки призначення та виплата його пенсії здійснюється згідно судового рішення, яке не містить зобов`язання щодо врахування для обчислення пенсії заробітної плати за період роботи на території російської федерації з 01.09.2005 по 31.10.2014 згідно з довідок №32 та №33 від 15.12.2014.

Вважаючи такі дії відповідача протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи справу, суд керується таким.

Завданням адміністративного судочинства України відповідно до частини 1 статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-VI (далі Закон №1058-VI) визначено принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.

Частинами 1, 2 статті 5 Закону №1058-VI передбачено, що цей Закон регулює відносини, що виникають між суб`єктами системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на ці відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Виключно цим Законом визначаються: види пенсійних виплат; умови набуття права та порядок визначення розмірів пенсійних виплат.

Згідно пункту 1 частини 1 статті 9 Закону №1058-VI відповідно до цього Закону в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: пенсія за віком.

Відповідно до статті 1 Закону №1058-VI:

- страховий стаж період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески;

- страхові внески кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше, надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Частинами 1 3 статті 24 Закону №1058-VI передбачено, страховий стаж період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. До страхового стажу для обчислення розміру пенсії за віком, з якого обчислюється розмір пенсії по інвалідності або у зв`язку з втратою годувальника, крім наявного страхового стажу, зараховується також на загальних підставах відповідно період з дня встановлення інвалідності до досягнення застрахованою особою віку, передбаченого частиною 1 статті 26 цього Закону, та період з дня смерті годувальника до дати, коли годувальник досяг би віку, передбаченого частиною 1 статті 26 цього Закону.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Страховий стаж обчислюється в місяцях. Неповний місяць роботи, якщо застрахована особа підлягала загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню або брала добровільну участь у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, зараховується до страхового стажу як повний місяць за умови, що сума сплачених за цей місяць страхових внесків з урахуванням сум страхових внесків, сплачених виходячи з мінімальної заробітної плати, є не меншою, ніж мінімальний страховий внесок.

Згідно із абзацами 1, 2 частини 1 статті 40 Закону №1058-VI для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 01.07.2000. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 01.07.2000 становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30.06.2000 незалежно від перерв.

У разі якщо страховий стаж становить менший період, ніж передбачено абзацом першим цієї частини, враховується заробітна плата (дохід) за фактичний страховий стаж.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 (у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 07.04.2014 №13-1) затверджено Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі Порядок №22-1), який визначає, зокрема, перелік документів, необхідних для призначення пенсії.

Відповідно до абзацу 5 підпункту 3 пункту 2.1 розділу II Порядку №22-1 особи, яким пенсія відповідно до міжнародних договорів (угод) у галузі пенсійного забезпечення призначається з урахуванням заробітної плати, отриманої за періоди роботи на територіях держав-учасниць міжнародних договорів (угод), надають довідки про заробітну плату для призначення пенсії (з розбивкою по місяцях), видані підприємствами, установами чи організаціями (їх правонаступниками), де працювала особа, або архівними установами.

При цьому, статтею 4 Закону №1058-VI встановлено, що законодавство про пенсійне забезпечення базується на Конституції України та складається поряд з національним законодавством, із міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення, що регулюють відносини у сфері пенсійного забезпечення в Україні. Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством України про пенсійне забезпечення, то застосовуються норми міжнародного договору.

Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань здійснює міжнародне співробітництво, забезпечує виконання зобов`язань, узятих за міжнародними договорами України з питань, що належать до його компетенції (підпункт 13 пункту 4 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №280 від 23.07.2014).

Відповідно до статті 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.

Статтею 6 Угоди між Урядом України і Урядом російської федерації про трудову діяльність і соціальний захист громадян України та росії, які працюють за межами кордонів своїх країн (дата підписання: 14.01.1993) встановлено, що трудовий стаж, включаючи стаж, який обчислюється у пільговому порядку, і стаж роботи за спеціальністю, набутий у зв`язку з трудовою діяльністю на територіях обох Сторін, взаємно визначається Сторонами. Обчислення стажу здійснюється згідно з законодавством Сторони, на території якої відбувалась трудова діяльність.

Відповідно до статті 7 цієї Угоди питання пенсійного забезпечення регулюються Угодою про гарантії прав громадян держав-учасниць співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992 та двосторонніми угодами в цій галузі.

Статтею 5 цієї Угоди передбачено гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав в галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992, яка була чинною на момент звернення позивача за призначенням пенсії, поширюється на всі види пенсійного забезпечення громадян, які встановлені або будуть встановлені законодавством держав-учасниць Угоди.

Згідно з частиною 2 статті 6 Угоди від 13.03.1992 для встановлення права на пенсію, у тому числі пенсію на пільгових умовах і за вислугу років, громадянам держав-учасниць Угоди враховується трудовий стаж, отриманий на території будь-якої з цих держав, а також, на території колишнього СРСР за час до набрання чинності цією Угодою.

При цьому, необхідні для пенсійного забезпечення документи, видані в належному порядку на території держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав і держав, що входили до складу СРСР до 01.12.1991, приймаються на території держав-учасниць Співдружності без легалізації (стаття 11 Угоди від 13.03.1992), а Держави-учасниці Співдружності, зі свого боку, беруть на себе зобов`язання інформувати одна одну про діюче в їхніх державах пенсійне законодавство, наступні його зміни, а також вживати необхідних заходів щодо встановлення обставин, які мають вирішальне значення для визначення права на пенсію та її розміру (стаття 10 Угоди від 13.03.1992).

Суд зауважує, що Угодою від 13.03.1992 встановлено, зокрема, правила обчислення розміру пенсій.

Згідно із частиною 3 статті 6 цієї Угоди обчислення пенсій проводиться із заробітку (доходу) за періоди роботи, які зараховуються до трудового стажу. У разі, якщо в державах-учасницях Угоди введена національна валюта, розмір заробітку (доходу) визначається виходячи з офіційно встановленого курсу на момент призначення пенсії.

Зазначеною Угодою визначено стаж, який підлягає безумовному врахуванню при призначенні пенсії, і відповідно, заробіток за такий період також підлягає включенню при обчисленні пенсії.

Рішенням Економічного Суду Співдружності Незалежних Держав №01-1/2-07 від 26.03.2008 визначено, що норма пункту 3 статті 6 Угоди від 13.03.1992 встановлює правило, згідно з яким розмір пенсії визначається із заробітку (доходу) за періоди роботи, що зараховуються до трудового стажу, і застосовується при первинному призначенні пенсії в державах-учасницях Угоди.

Отже, викладені положення зазначених Угод передбачають, що стаж, набутий на території будь-якої з держав-учасниць Угоди, враховується при встановленні права на пенсію і її обчисленні. Обчислення стажу здійснюється згідно з законодавством Сторони, на території якої відбувалася трудова діяльність, а пенсійне забезпечення громадян держав-учасниць проводиться за законодавством держави, на території якого вони проживають. При цьому, обчислення пенсій проводиться із заробітку (доходу) за періоди роботи, які зараховуються до трудового стажу.

Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З доказів у справі суд встановив, що рішенням Львівського окружного адміністративного суду Львівського окружного адміністративного суду від 07.11.2022 у справі №380/11318/22, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 28.03.2023 зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області зарахувати позивачу періоди роботи з 16.09.2005 по 16.05.2007, з 16.07.2007 по 11.07.2008, з 20.08.2008 по 13.08.2009, з 24.08.2009 по 26.07.2010, з 27.07.2010 по 03.07.2011, з 18.07.2011 по 13.06.2012, з 25.06.2012 по 03.06.2013, з 13.06.2013 по 19.05.2014, з 17.06.2014 по 31.10.2014 в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40» до страхового стажу роботи, а періоди роботи з 02.11.1988 по 31.03.2001 на посаді газорізальника в Спеціалізованому монтажному управлінні №24 та з 16.09.2005 по 16.05.2007, з 16.07.2007 по 11.07.2008, з 20.08.2008 по 13.08.2009, з 24.08.2009 по 26.07.2010, з 27.07.2010 по 03.07.2011, з 25.06.2012 по 03.06.2013, з 17.06.2014 по 31.10.2014 на посаді електрогазозварника в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40» до пільгового стажу, який дає право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, передбачену Списком №2.

Відповідач, з урахуванням цього стажу роботи, призначив з 22.02.2022 позивачу пенсію за віком на пільгових умовах за Списком №2 відповідно до пункту 2 частини 2 статті 114 Закону №1058.

Оскільки періоди роботи з 01.09.2005 по 31.10.2014 в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40» зараховуються до загального страхового і пільгового стажу позивача та дають право на призначення пенсії, тому і обчислення пенсії має проводитися із заробітку (доходу) за такі періоди роботи.

Розмір заробітної плати (доходу) за вказані періоди підтверджується довідками про заробітну плату №32 та №33 від 15.12.2014 за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданими Закритим акціонерним товариством «ПМК-40», які надавалися позивачем відповідачу разом із заявою про призначення пенсії, що не заперечується сторонами.

Довідки про заробітну плату підписані директором, головним бухгалтером та бухгалтером Закритого акціонерного товариства «ПМК-40», а також. завірено печаткою цього підприємства.

У довідках визначені фактичні суми заробітку позивача, що враховуються для обчислення пенсії. Також, вказано, що з усіх включених до довідки сум повністю проведено відрахування до Фонду соціального страхування.

Отже, позивачем вчинено всі дії та подано всі документи, що необхідні для призначення пенсії, з урахуванням заробітної плати, визначеної в зазначених довідках.

З огляду на викладене, суд висновує, що під час обчислення розміру пенсії за віком позивача підлягає врахуванню також заробітна плата за вказані періоди роботи, як це передбачено частиною 3 статті 6 Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав в галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992.

Щодо покликань відповідача, що з 01.01.2023 російська федерація припинила участь в Угоді від 13.03.1992 і відповідно до запропонованого Пенсійним фондом України порядку дій, який підтримано Міністерством соціальної політики України, до страхового стажу зараховуються періоди роботи (служби) рфрс по 31.12.1991, а заробітна плата (дохід) для обчислення до пенсії враховується за періоди страхового стажу, набутого на території України на умовах, визначених частиною 1 статті 40 Закону №1058, суд зазначає таке.

Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини 1 статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено ввести в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб. Надалі відповідними Указами Президента України строк дії правового режиму воєнного стану неодноразово продовжувався.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.11.2022 №1328 постановлено вийти з Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення, вчиненої 13.03.1992 у м. москві.

Однак всі первинні документи не можуть піддаватися сумніву та позбавляти особу права на отримання пенсії, що обчислена із заробітку, який вона отримувала на законних підставах, тільки з тих підстав, що у зв`язку з військовою агресією російської федерації, Україною припинено співробітництво та обмін поштою з цією державою.

Отже, з позиції суду, є необґрунтованими доводи відповідача щодо неможливості обчислення розміру пенсії позивача, з урахуванням наданих ним довідок про заробітну плату, з огляду на припинення з 01.01.2023 участі російської федерації в Угоді про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13.03.1992, оскільки на періоди роботи позивача в російській федерації положення Угоди до виходу з неї України поширювалися та передбачали право на пенсію громадянам держав-учасниць Угоди, з врахуванням трудового стажу, набутого на території будь-якої з цих держав, та заробітку (доходу) за періоди роботи, які зараховуються до трудового стажу.

Суд звертає увагу, що неможливість пенсійного органу здійснити перевірку сплати страхових внесків роботодавцем у пенсійний орган російської федерації у зв`язку з воєнним станом, не може бути підставою для позбавлення права позивача на врахування заробітної плати за спірні періоди до страхового стажу, оскільки такі обставини виникли не з вини позивача та він не міг вплинути на них.

З огляду на викладене, дії відповідача щодо відмови позивачу у врахуванні при обчислення пенсії за віком довідок про заробітну плату за періоди роботи на території російської федерації, слід визнати протиправними.

Відповідно до частини 2 статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення, зокрема, про: визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії (пункт 4); інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів (пункт 10).

Суд зауважує, оскільки пенсію за віком позивачу призначено з 22.02.2022, а тому, саме з цієї дати призначена пенсія підлягає перерахунку (обчисленню) та виплаті, з урахуванням довідок про заробітну плату №32 та №33 від 15.12.2014 за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданих Закритим акціонерним товариством «ПМК-40».

З позиції суду, належним та ефективним способом відновлення порушених прав позивача є зобов`язати відповідача з 22.02.2022 здійснити перерахунок пенсії позивачу з урахуванням довідок №32 та №33 від 15.12.2014 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданих Закритим акціонерним товариством «ПМК-40», та здійснити виплату пенсії, з урахуванням раніше виплачених сум.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог. Тому, позов слід задовольнити повністю.

Судовий збір згідно з частиною 1 статті 139 КАС України слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача в повному обсязі.

Керуючись статтями 2, 8-10, 72-77, 90, 139, 241-246, 255, 257, 293, КАС України, суд, -

в и р і ш и в :

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області щодо відмови у врахуванні ОСОБА_1 при обчислення пенсії за віком довідок №32 та №33 від 15.12.2014 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки в Закритому акціонерному товаристві «ПМК-40».

3. Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея,10; ЄДРПОУ 13814885) здійснити з 22.02.2022 перерахунок пенсії ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) з урахуванням довідок №32 та №33 від 15.12.2014 про заробітну плату за період роботи з 2005 по 2014 роки, виданих Закритим акціонерним товариством «ПМК-40», та здійснити виплату пенсії, з урахуванням раніше виплачених сум.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області (79016, м. Львів, вул. Митрополита Андрея,10; ЄДРПОУ 13814885) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у сумі 1073 (одна тисяча сімдесят три) грн. 60 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Суддя Кравців Олег Романович

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.04.2024
Оприлюднено26.04.2024
Номер документу118595053
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —380/25783/23

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 21.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 06.09.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 03.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кузьмич Сергій Миколайович

Ухвала від 23.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Рішення від 23.04.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кравців Олег Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні